بهترين شغل جهان آي ‌تي در 2013

NAZIY0

عضو جدید
داشتن يک شغل مطمئن و پرهيجان در اين روزها به يک روياي دست نيافتني براي بيشتر مردم تبديل شده است.
با وجـود اين که جهان به سمتي پيش مي‌رود که روزبه‌روز کارها آسان‌تر شده و وسايل آسايش و راحتي همه بيشتر فراهم مي‌شود اما بيشتر مردم به گونه‌اي دچار روزمرگي شده و نمي‌توانند به خوبي از امکاناتي که در اختيارشان قرار مي‌گيرد، استفاده کنند.
اگر به 10 سال پيش بازگرديم مي‌بينيم که در آن زمان مردم با ديدن يک فناوري جديد و پيشرفته بسيار ذوق زده مي‌شدند ولي الان شرايط به گونه‌اي تغيير پيدا کرده است که شايد بتوان گفت همه چيز عادي شده و ديگر هيچ فناوري جديدي نيست که تا مدت زيادي باعث ايجاد هيجان در ميان افراد شود.
با تمامي اين اوصاف باز هم بايد بدانيد که تمايل مردم به جهان آي‌تي از تمامي شاخه‌هاي ديگر بيشتر است و زمان بيشتري را صرف آن مي‌کنند.
افرادي که در جهان آي‌تي فعاليت دارند به نوعي داراي امنيت شغلي هستند زيرا هميشه کارهاي جديدي براي انجام دارند. شايد براي شما هم جالب باشد که بدانيد در انتهاي سال 2012 کارشناسان پيش‌بيني کرده‌اند که در سال آينده ميلادي افرادي که در زمينه توسعه نرم‌افزارها فعاليت دارند، بهترين جايگاه شغلي در جهان آي‌تي را خواهند داشت.
وب سايت zdNet به تازگي گزارشي را در اين زمينه منتشر کرده است که بر اساس آن دو شرکت پژوهشي کرير بيلدر (Career Builder) و اکونوميـک مدلينگ (Economic Modelling) پيش‌بيني کرده‌اند که سال 2013، سال افرادي خواهد بود که در زمينه انتشار نرم‌افزارها فعاليت دارند.
در حال حاضر روزبه‌روز به تعداد شرکت‌ها و سازمان‌هايي که در تلاش هستند تا خودشان را با فناوري‌هاي روز سازگار کنند، افزوده مي‌شود. ممکن است که تا چند سال پيش مقاومت‌هايي در اين زمينه به چشم خورده باشد اما شرايط کنوني به گونه‌اي است که نمي‌توان در اين زمينه مقاومت کرد و بيشتر مردم و سازمان‌ها مجبور شده‌اند خودشان را با فناوري‌هاي جديد سازگار کرده و آن‌ها را در زندگي روزمره خود به کار گرفته و لذت يک زندگي آسان را تجربه کنند.
تحليل‌گران اين دو شرکت اعلام کرده‌اند که کليه مشاغل مرتبط با جهان آي‌تي مانند تحليل سيستم، مديريت سيستم و شبکه و معماري شبکه هم از آن دسته از مشاغلي خواهند بود که در سال آينده وضعيت بسيار خوبي خواهند داشت و جزو مشاغل برتر جهان آي‌تي خواهند بود.
بررسي‌هاي انجام شده توسط اين شرکت‌ها نشان دهنده اين امر است که فرصت‌هاي شغلي براي توسعه‌دهندگان نرم‌افزاري در طي دو سال گذشته حدود 7 درصد رشد داشته است. در حال حاضر تنها در آمريکا حدود يک ميليون نفر در اين شغل مشغول به کار هستند و تمامي شغل‌هاي مرتبط با تحليل سيستم، نرم‌افزار و شبکه به نسبت ديگر شغل‌ها رشد قابل توجهي را داشته‌اند.
جالب است بدانيد حتي ميان برنامه‌نويسان رايانه‌اي و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاري هم تفاوت وجود دارد و فرصت‌هاي شغلي براي برنامه‌نويسان رايانه‌اي 3 درصد کم‌تر از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاري رشد داشته است.به هر حال اگر در اين زمينه‌ها در حال فعاليت هستيد بايد بدانيد که جايگاه جهاني شغل شما هم به ميزان کافي مستحکم است و مي‌توانيد به آينده شغلي خود اطمينان داشته باشيد.
 
آخرین ویرایش:
بالا