صفحه 1 از 6 12345 ... آخرينآخرين
نمايش نتايج 1 تا 10 از 55

تاپیک: پس از خريدن پرايد اين كارها رو روش انجام بديد

  1. #1
    عضو آواتار alivolvo
    رشته
    مهندسی کشاورزی
    تاريخ عضويت
    2011/8
    محل سكونت
    كرج
    امتیاز
    75
    پست ها
    41

    Arrow پس از خريدن پرايد اين كارها رو روش انجام بديد

    قطعا پرايد در حال حاضر پر فروش ترين خودرو در ايران هست. توي قيمت 8.5-9 ميليون تومن تقريبا گزينه ديگه‌اي جز پرايد نخواهيد داشت.
    اين خودرو رو اگر خوب باهاش رفتار كنيد خودروي خوبي هم هست. فقط اندكي توجه نياز داره. نگران نباشيد منظورم از توجه اين نيست كه بايد براش كلي خرج بكنيد. فقط بايد كمي دقت بكنيد و اندكي هم هزينه بكنيد كه بسيار ناچيز خواهد بود.
    در اين تاپيك راننده ها و تعميركارا و كسائي كه تجربه در مورد پرايد دارند حتما شركت بكنند تا ديگران از اطلاعاتشون بهره مند بشند.
    در پستهاي بعدي ميخوائيم بحث بكنيم كه بعد از خريد پرايد چيكار كنيم تا پرايد ما يك خودروي ايده آل باشه:


  2. #2
    عضو آواتار alivolvo
    رشته
    مهندسی کشاورزی
    تاريخ عضويت
    2011/8
    محل سكونت
    كرج
    امتیاز
    75
    پست ها
    41

    پيش فرض

    لنت چرخهاي جلو رو با يك نوع خوب عوض كنيد:

    لنتهايي كه شركت سايپا به صورت فابريك بر روي اين ماشين قرار ميده از جنس مرغوبي نيستند. گاها هنگام ترمز گيري صدا ميده. گاهي هم در سرعتهاي كم (20-30) بدون ترمز گيري سوت ميكشه و با ترمز گيري صداش قطع ميشه. ديده شده كه عموما از مارك ماشين لنت استفاده ميشه كه خيلي مرغوب هم نيست.
    باتوجه به اهميت سيستم ترمز توصيه ميشه يك دست لنت كره‌اي اصل روي ترمزهاي جلو نصب كنيد. قيمتش در حال حاضر در تهران در حدود 7-8 هزار تومن هست.
    سمباده كاري لنتها توصيه نميشه.


  3. #3
    کاربر فعال تالار مهندسی صنایع آواتار sed ali
    رشته
    مهندسی صنایع
    تاريخ عضويت
    2010/5
    محل سكونت
    کنار دریا - گیلان
    امتیاز
    2351
    پست ها
    2,379

    پيش فرض

    سلام
    به نظر من خرید خودرو پراید اشتباه هست ولی چه میشه کرد چاره ای نداریم پس با کمی ملاحظه بیشتر رانندگی کنیم که گرفتار نشیم به خانوادهمون آسیب نرسونیم
    من چن توصیه می کنم
    در مورد سیستم تعلیق :
    فنر عقب پراید حتما باید عوض بشه فنر جلو هم باید کمی کوتاه بشه یا ارتفاع جلو خودرو کم بشه تا انرژی خودرو در هنگام ترمز گیری و شتاب هدر نره و در کل فرمان پذیری بهتری داشته باشه !
    اگر فنر ها کوره ای باشن بهتره و فنر عقب دوو یی بزارین جوواب میده .

    در مورد ترمز ها خیلی ضعیفا یا تعییر کنه یا احتیاط لنت پارس هم کیفیتش عالیه !

    درمورد لاستیک هم من 175 رو توصیه می کنم خارجی فقط چینی نباشه کوموهو و یوکوهوما و هانکوک و .....

    در مورد بلبرنگ هم تعوض بشه ضرر نداره

    در مورد پراید های جدید 131 شنیدم تغییراتی دادن کسی دقیقا اطلاع داره ؟
    ............................. سربازي يعني جانبازي و جانفشاني در راه ارزشها ! ............................


  4. تشكرها از اين پست


  5. #4
    عضو آواتار alivolvo
    رشته
    مهندسی کشاورزی
    تاريخ عضويت
    2011/8
    محل سكونت
    كرج
    امتیاز
    75
    پست ها
    41

    Arrow

    چراغهاي جلو رو تنظيم كنيد.
    پرايدهاي جديد دوتا تنظيم دارند براي نور چراغهاي جلو كه به راحتي هم ميشه انجامش داد.
    اكثر پرايدها نورشون تنظيم نيست پس با روش زير نور رو تنظيم كنيد:
    مقابل يك ديوار به فاصله حدود 10 متري پارك كنيد. ماشين حتما به صورت عمود بر ديوار پارك بشه تا نور چراغها به صورت مستقيم به ديوار بتابه.
    نور پائين رو روشن كنيد (بهتره هوا تاريك باشه!) و تنظيم ارتفاع چراغها رو از بغل فرمون روي صفر تنظيم كنيد.
    حالا بريد بيرون ماشين و محلي رو كه هر چراغ روشن ميكنه روي ديوار با دقت بررسي كنيد.
    در محدوده روشن شده يك بخش هست كه روشنائيش بيشتره و اصطلاحا كانون روشنائي هست.
    كانون روشنائي بايد درست مقابل چراغ باشه و هم ارتفاع چراغ جلو. ميشه چراغها رو دوجور تنظيم كرد. 1- ارتفاع (بالا يا پائين بودن) نور 2- مركز گرائي (به سمت وسط جاده بزنه يا كناره ها رو بيشتر روشن بكنه)
    پشت هر چراغ رو اگر نگاه بكنيد يك پيچ 4 سوي بلند و يك پيچ چهار سوي كوتاه و كوچيك هست.
    پيچ بلند براي تنظيم ارتفاع نور و پيچ كوچك هم براي تنظيم مركز گرائي نور هست. با چرخوندنشون به راحتي ميتونيد هر كدوم از چراغها رو تنظيم كنيد.
    توصيه ميكنم از لامپهاي با وات بالا استفاده نكنيد كه به سيم كشي ماشين آسيب ميزنه و حرارت خيلي بالائي توليد ميكنه. بهترين لامپ براي پرايد لامپ اسرام از نوع 70 وات هست.


  6. تشكرها از اين پست


  7. #5
    عضو آواتار alivolvo
    رشته
    مهندسی کشاورزی
    تاريخ عضويت
    2011/8
    محل سكونت
    كرج
    امتیاز
    75
    پست ها
    41

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله sed ali نمايش پست
    سلام
    در مورد پراید های جدید 131 شنیدم تغییراتی دادن کسی دقیقا اطلاع داره ؟
    بنده دارم دوست عزيز. تازگي صفر خريده ام. چه چيزي دقيقا ميخوائي بدوني در مورد 131 ؟

  8. تشكر از اين پست


  9. #6
    عضو فعال آواتار Arminiya
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2010/3
    محل سكونت
    روی مخ pinion
    امتیاز
    778
    پست ها
    189

    پيش فرض

    با این تفاسیر خودم یه خودرو میسازم
    مطمعن تره . . .
    چرا خودرو سازهای داخلی اینقدر جور و جفا میکنن ؟
    خداوندا فقط تو میدانی . . .

  10. تشكر از اين پست


  11. #7
    عضو آواتار eng.b.ch
    رشته
    مهندسی فناوری اطلاعات
    تاريخ عضويت
    2011/6
    محل سكونت
    Shiraz
    امتیاز
    49
    پست ها
    39

    Indus 132

    سلام خدمت همه دوستان عزیز.
    من یه 132 مدل 88 صفر گرفتم 7.900.000 سال 90 فروختم 7.200.000
    پراید اصولا ماشین خوبی نیست و خیلی مراقبت می خواد ولی خب چاره چیه !
    با یه سری مراقبت ها میشه ماشینو تر و تمیز و سرحال نگه داشت که هم خودت زیاد تو خرج نیوفتی
    هم مشتری که میاد بالا سرش اساسی باهاش حال کنه و هر قیمتی بگی ببره.
    تو سرویس اولیه یه بار روغن ماشینتونو عوض میکنن
    بعد از اون حدود 2500 تا باهاش برید بعد تعویض موارد زیر کارا خیلی میتونه کمک کنه
    1-روغن موتور رو با یه روغن خوب عوض کنید کاسترول مگناتک خیلی خوبه واسش
    2-روغن ترمز عوض بشه
    3-***** هوا

    بعد از 5000 کیلومتر دیگه لنت جلو و عقب رو عوض کنید
    و یه مکمل بنزین بریزید تو باک و این کار رو حداقل تا 10.0000 کیلومتر بعدی انجام ندید(مکمل زیاد واسه انژکتور مشکل ساز میشه )

    کمک فنرا خیلی خوب نیستن پس تو دست اندازها خیلی بهش گاز ندید و تا حد امکان تو دست انداز ترمز نگیرید
    (ترمز گرفتم رو دست انداز شدید مخصوصا سرعت گیرا جلوبندی رو مرخص میکنه )
    تو این مواقع اگه با دنده سرعت رو کنترل کنید خیلی بهتره.

    با توجه به کیفیت خیلی ضعیف داشبورد اگه داشبورد رو واکس میزنید مقدار زیاد روش نذارید و به اون دو تا مربعی که محل
    اتصال داشبورد به بدنه است اصلا واکس نزنید چون نور خورشید هم زیاد بهش میتابه
    وباعث ترک خوردن داشبورد اطراف اون پیچ ها میشه و اگه داشبورد نیوفته صدای تق تقش همیشه رو اعصابتونه..

    موفق باشید
    {You create your own universe as you go along {Winston Churchill 1874-1965
    {So Stay Hungry , Stay foolish {steve jobs 1955-2011

  12. تشكرها از اين پست


  13. #8
    عضو فعال آواتار Arminiya
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2010/3
    محل سكونت
    روی مخ pinion
    امتیاز
    778
    پست ها
    189

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله eng.b.ch نمايش پست
    سلام خدمت همه دوستان عزیز.
    من یه 132 مدل 88 صفر گرفتم 7.900.000 سال 90 فروختم 7.200.000
    پراید اصولا ماشین خوبی نیست و خیلی مراقبت می خواد ولی خب چاره چیه !
    با یه سری مراقبت ها میشه ماشینو تر و تمیز و سرحال نگه داشت که هم خودت زیاد تو خرج نیوفتی
    هم مشتری که میاد بالا سرش اساسی باهاش حال کنه و هر قیمتی بگی ببره.
    تو سرویس اولیه یه بار روغن ماشینتونو عوض میکنن
    بعد از اون حدود 2500 تا باهاش برید بعد تعویض موارد زیر کارا خیلی میتونه کمک کنه
    1-روغن موتور رو با یه روغن خوب عوض کنید کاسترول مگناتک خیلی خوبه واسش
    2-روغن ترمز عوض بشه
    3-***** هوا

    بعد از 5000 کیلومتر دیگه لنت جلو و عقب رو عوض کنید
    و یه مکمل بنزین بریزید تو باک و این کار رو حداقل تا 10.0000 کیلومتر بعدی انجام ندید(مکمل زیاد واسه انژکتور مشکل ساز میشه )

    کمک فنرا خیلی خوب نیستن پس تو دست اندازها خیلی بهش گاز ندید و تا حد امکان تو دست انداز ترمز نگیرید
    (ترمز گرفتم رو دست انداز شدید مخصوصا سرعت گیرا جلوبندی رو مرخص میکنه )
    تو این مواقع اگه با دنده سرعت رو کنترل کنید خیلی بهتره.

    با توجه به کیفیت خیلی ضعیف داشبورد اگه داشبورد رو واکس میزنید مقدار زیاد روش نذارید و به اون دو تا مربعی که محل
    اتصال داشبورد به بدنه است اصلا واکس نزنید چون نور خورشید هم زیاد بهش میتابه
    وباعث ترک خوردن داشبورد اطراف اون پیچ ها میشه و اگه داشبورد نیوفته صدای تق تقش همیشه رو اعصابتونه..

    موفق باشید
    با توضیحات کاملت خرسندمون کردی
    جدا پراید یه ماشین مزخرفه
    افسوس که گذینه ای جز خرید برای ملت ایران و جود نداره
    خداوندا فقط تو میدانی . . .

  14. تشكر از اين پست


  15. #9
    عضو آواتار alivolvo
    رشته
    مهندسی کشاورزی
    تاريخ عضويت
    2011/8
    محل سكونت
    كرج
    امتیاز
    75
    پست ها
    41

    پيش فرض

    همونطور كه دوستمون گفت، وقتي كه سرويس اوليه برديد و روغن موتور و گيربكس رو براتون عوض كردند حتما حدود 2000-3000 كيلومتر بعدش دوباره هر دو رو عوض كنيد. در اين موقع نيازي به تعويض ***** روغن نيست.
    اگر ماشين زير افتاب ميمونه بهتره هر چند وقت يك بار داشبورد رو واكس بزنيد. از همين اسپريها كه تو بازار پيدا ميشه هم خوبه. حواستون باشه روي فرمون رو نزنيد كه فرمون موقع رانندگي از دستتون سر نخوره. واكس داشبورد باعث مقاومت بيشتر به افتاب و جلوگيري از ترك خوردگي ميشه. زيبائيش رو هم بيشتر ميكنه.
    دقت كنيد بعضي واكسها رو كه ميزنيد به داشبورد وقتي كه كولر ميگيريد شيشه جلو رو كم كم چرب ميكنه! پس نوع مرغوبش رو بخريد.
    باد چرخهاتون رو طبق عددي كه لاي درب راننده نوشته شده تنظيم كنيد براي 131 و 132 چرخهاي جلو و عقب بايد 29 تا باد بزنيد.
    خيلي نيازي به باد نيتروژن هم نيست درمورد پرايد.
    اگر روي طاقچه عقب باندهاي خوبي وصل كرديد حتما روش رو با اين روكشهايي كه تو بازار هست بپوشونيد كه ديده نشه و اقا دزده هوس نكنه به ماشينتون يه حالي بده.
    اگر ماشين رو ميخوائيد بيشتر از دو سال نگه داريد سراغ اين *****هاي هواي كله قندي كه تو بازار هست نريد كه شديدا سايش رو توي سيلندر و پيستون زياد ميكنه و ماشين زود به روغن سوزي ميافته.
    نيازي به تعويض شمع هاي ماشين نيست. گول تبليغات شمعهاي سه پلاتين و چهار پلاتين رو نخوريد.


  16. تشكرها از اين پست


  17. #10
    کاربر فعال تالار مهندسی صنایع آواتار sed ali
    رشته
    مهندسی صنایع
    تاريخ عضويت
    2010/5
    محل سكونت
    کنار دریا - گیلان
    امتیاز
    2351
    پست ها
    2,379

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله alivolvo نمايش پست
    بنده دارم دوست عزيز. تازگي صفر خريده ام. چه چيزي دقيقا ميخوائي بدوني در مورد 131 ؟
    شنیدم تغییراتی داشته
    از نظر فنی چه تغییراتی کرده ؟
    مثلا موتورش ؟ شاسیش ؟ کمک های عقبش ؟ ترمزش ؟ و...........
    بازم همون پراید مزخرف قبله یا نه ! مزخرف گغتم پراید دارا ناراحت نشن ها علاوه بر اینکه ماشینه خوبی نیست با کمی دفت بیشتر در امر مونتاژ دیگه شاید کمتر اعصابمون رو خورد کنه !
    من چند وفته پیش با پراید واسه یه کاری تا یه جایی رفتم و اومدم ؛ اومدم خونه همه بدنم درد گرفته بود ، سرعتم بالا بود نمی ونستم تویه یه لاین نگهدارم .
    حالا زیادم بالا نبود 140 تا ! من ا با پژو 405 بالای 160 تا تازه همچین حالی بهم دست میده ولی با پراید از 120 تا !
    کلی اعصابم خورد شد .
    اگر کمک هاش یخورده پایین تر بود شاید اینجوری نمیشد .
    به هر حال
    این 131 چطوره ؟
    ............................. سربازي يعني جانبازي و جانفشاني در راه ارزشها ! ............................


صفحه 1 از 6 12345 ... آخرينآخرين

تاپیک های مشابه

  1. نه بابا من اهل اين كارها نيستم.......
    توسط ayja در تالار گفتگوی آزاد
    پاسخ ها: 35
    آخرین ارسال: 2011/3/21, 06:40 PM
  2. این کارها را انجام دهید و رستگار شوید ! ( طنز )
    توسط گل احساس در تالار گفتگوی آزاد
    پاسخ ها: 54
    آخرین ارسال: 2011/2/20, 09:05 PM
  3. در مورد متولدین هر ماه از این کارها اجتناب کنید
    توسط emajid16 در تالار گفتگوی آزاد
    پاسخ ها: 7
    آخرین ارسال: 2010/10/19, 09:19 PM
  4. وانت پراید...این دیگه آخرشه...
    توسط سـعید در تالار تالار عکس
    پاسخ ها: 5
    آخرین ارسال: 2008/8/03, 02:56 AM
  5. آخه آدم با مادرش این کارها رو می کنه؟؟؟
    توسط amir kk در تالار تالار عکس
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2008/7/13, 12:29 PM

عبارت‌های مرتبط

صداگیری پراید

داشبورد پراید

تنظیم ارتفاع پراید

صداگیری داشبورد پراید

سرویس اولیه پراید 131

تنظیم چراغ جلو پراید

سرویس اولیه پراید

صندوق پران پراید

برچسب های اين تاپیک

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •