آزمون نظام مهندسی معماری آموزش و نقد معماری داخلی و دکوراسیون Revit-Rhino-3D Max-Vray-Autocad



صفحه 1 از 15 1234511 ... آخرينآخرين
نمايش نتايج 1 تا 10 از 143

تاپیک: موزه ها Museums

  1. #1
    عضو فعال آواتار آلوین
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/9
    امتیاز
    1409
    پست ها
    1,132

    Arrow موزه ها Museums

    موزه ملی سرخپوستان آمریکا در سال ۱۹۰۳ توسط George Gustav Heye پایه ریزی شد .او کسی بود که به اکثر نقاط آمریکای شمالی و جنوبی سفر کرد و به جمع آوری اشیا بومی سرخپوستان می پرداخت و بالاخره توانست موزه را در سال ۱۹۲۲ در شهر نیویورک افتتاح نماید و تا زمان مرگش در سال ۱۹۵۷ هدایت آن را بر عهده داشت.
    ساختمان جدید موزه پس از ۱۵سال کار در سال ۲۰۰۴ به روی مردم در شهر واشنگتن در ۵ طبقه و مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰۰۰ فوت مربع بازگشایی شد. معمار و طراح پروژه Douglas Cardinal می باشد و معمار دیگری به نام Gohnpaul Jones در این کار وی را یاری رساند که دارای فضاهای داخلی زیبایی می باشد و مجموعه ای است شامل بیش از ۸۰۰۰۰۰ شئ و ۱۲۵۰۰۰ عکس.این موزه جایی است که بازدیدکنندگان با فرهنگ و هنر ناب سرخپوستان که زمانی مورد بی مهری سفیدپوستان قرارگرفته اند آشنا می شوند.
    ويرايش شده توسط mpb در 2014/2/24 در ساعت 08:02 PM

  2. تشكرها از اين پست


  3. #2
    عضو فعال آواتار آلوین
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/9
    امتیاز
    1409
    پست ها
    1,132

    پيش فرض موزه

    Polshek Partnership Architects
    Elizabeth A. Sackler
    Center for Feminist Art
    Brooklyn Museum
    Brooklyn, NY
    A vital new venue and focal point within the Brooklyn Museum.

    Photo © Aislinn Weidele/Polshek Partnership
    Located on the Brooklyn Museum’s fourth floor, the new Center contains permanent and changing exhibition galleries, a study center, and presentation space to promote dialogue and exchange about the exhibition and related issues represented in the galleries.
    The design creates a visually distinctive environment, symbolic of the Museum’s commitment to creating a permanent home for showcasing Feminist Art.
    Spatially, the plan is organized in a series of distinct, yet interconnected experiences. Movement through the Center allows for a variety of encounters with the permanent and changing exhibitions. Judy Chicago’s seminal work - [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] - is the centerpiece of the overall design and is integrally related to the other spaces within the new Center.

    Photo © Aislinn Weidele/Polshek Partnership
    The overall design is conceived as a series of concentric layers: the perimeter walls of the 19th century building, the enveloping zone of changing exhibition galleries, and the walls and inner sanctum of the Dinner Party Gallery. This strategy serves to reconcile the scale and geometry of The Dinner Party within the structure of the Museum.
    An equilateral triangle in plan, the geometry of The Dinner Party Gallery forges a vital relationship between the art and the space it occupies, which is intended to heighten the visitor’s perception of the piece and to reinforce the artist’s original concept.

    Sketch © Polshek Partnership LLP
    A dramatic sculptural threshold immediately inside the entry portal signals arrival to the new Center. Defined by the large canting walls and glass membrane of The Dinner Party Gallery, this point of arrival permits anticipatory glimpses of the piece within.

    Rendering © Polshek Partnership LLP
    Changing exhibition galleries flank all three sides of the central gallery. The permanent installation begins with a linear gallery space featuring The Banners, a series of seven Aubusson tapestries hung perpendicular to a vivid red wall. The Dinner Party follows, accessed through an aperture at the apex of the triangular space.

    Photo © Aislinn Weidele/Polshek Partnership

    Photo © Aislinn Weidele/Polshek Partnership
    Detail

    Photo © Aislinn Weidele/Polshek Partnership
    Corner Detail
    Immediately outside the Central Gallery, a flexible exhibition space presents The Heritage Panels, which summarize the research done by the artist and her team on the lives and accomplishments of the dinner guests. Directly adjacent, a changing biographical gallery highlights the individuals recognized in the piece. The sequence ends in the study center, a flexible presentation space.

    Rendering © Polshek Partnership LLP
    The primary entrance to the Center, located directly adjacent to the northwest, overlooks the Beaux Art Court. The sequence begins through a large portal with double glass doors and signage announcing the Center in the transom above.

    Model photo: © Jock Pottle/Esto
    Brooklyn Museum

    Rendering © Polshek Partnership LLP

  4. تشكرها از اين پست


  5. #3
    عضو فعال آواتار آلوین
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/9
    امتیاز
    1409
    پست ها
    1,132

    پيش فرض يه موزه ديگه



    Here are all four images of Jean Nouvel’s design for the Classical Museum on Saadiyat Island (see preceding stories).

    The client, UAE’s Tourism Development & Investment Company, sent us the following information on Nouvel’s project:

    Nouvel’s design concept for the Classical Museum owes much to Saadiyat’s natural surroundings: “The island offers a harsh landscape, tempered by its meeting with the channel, a striking image of the aridity of the earth versus the fluidity of the waters,” said Nouvel.


    “These fired the imagination towards unknown cities buried deep into the sands or sunk under water. These dreamy thoughts have merged into a simple plan of an archaeological field revived as a small city, a cluster of nearly one-row buildings along a leisurely promenade.
    “This micro-city requires a micro-climate that would give the visitor a feeling of entering a different world. The building is covered with a large dome, a form common to all civilisations. This one is made of a web of different patterns interlaced into a translucent ceiling which lets a diffuse, magical light come through in the best tradition of great Arabian architecture.
    “Water is given a crucial role, both in reflecting every part of the building and acting as a psyche, and in creating, with a little help from the wind, a comfortable micro-climate.”

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  6. تشكرها از اين پست


  7. #4
    عضو فعال آواتار آلوین
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/9
    امتیاز
    1409
    پست ها
    1,132

    پيش فرض و ...

    موزه شیشه(museum of glass)

    موزه شیشه در شهر تالو در ایالت واشنگتن امریکا با الهام از کارخانجات صنایع چوب منطقه شمالغرب این کشور نمونه مناسبی از ابتکارات طراحی و سازه در خلق بناهای ماندنی است. این ساختمان به مساحت 7000 متر مربع میباشد. طراحی موزه بر عهده معمار کانادایی ارتور اریکسون از ونکوور کانادا و توماس کوک والد از تاکوما بوده است.این موزه با هزینه کلی 63میلیون دلار در سال 2002تکمیل گردید.
    مهمترین شاخص موزه مخروطی به ارتفاع 27 متر و زاویه 17 درجه در انتهای جنوبی ساختمان است که با صفحات لوزی شکل از فولاد ضد زنگ پوشیده شده است.داخل مخروط امفی تئاتری قرار دارد که شامل نمایشگاه و کارگاه شیشه سازی است.برای نمای خارجی این سازه از بتن پیش ریخته استفاده شده است.



    جاذبه اصلی امفی تئاتر چارچوب فولادی سازه مخروط است. قطر مخروط از 31 متر در کف بتدریج کم می شود تا به 5/4 متر در بالا برسد. شانزده ستون فولادی به مقطع 103 سانتیمتر مربع سازه مخروط را نگه می دارند.بالای سازه مخروطی یک حلقه بسیار بزرگ فولادی ستونها را در کنار هم نگه می دارد. این حلقه 14 تن وزن و 7 متر قطر دارد.

    نیروی رانش بوجود امده در ستونها در بالا توسط این حلقه فولادی و در پایین توسط یک حلقه بتنی که به کشش کار می کند مهار می شود. در شب قله مخروط همچون کوره های خاک اره سوزی که موزه یاد اور انهاست با نور ملایمی می درخشد.

  8. تشكرها از اين پست


  9. #5
    عضو فعال آواتار آلوین
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/9
    امتیاز
    1409
    پست ها
    1,132

    پيش فرض و ...

    موزه به مکان خاصی که در ان مجموعه های بزرگ و ارزشمند از اثار باستانی و صنعتی و اشیاء گرانببها را به معرض نمایش میگذارد.گفته میشود کلمه موزه ریشع ای فرانسوی دارد.فرانسویان نیز کلمه موزه را از لغت یونانی گرفته اند.موزه نام تپه ای بوده است در آتن که در آن عبادتگاهی برای موزها که نه خداوند زن بوده اند ساخته شده بود. از معروفترین موزه های جهان می توان موزه ی لور پاریس را نام برد. در میان موزه هایی که د رایران و تهران وجود دارد می توان موزه ایران باستان . موزه ملک . موزه رضا عباسی . موزه آبگینه. موزه فرش. موزه هنرهای معاصر(به کوشش فرح پهلوی تاسیس شد)و کاخ موزه نیاوران نام برد.

    موزه هنرهای معاصر تهران:

    سال 1356 کامران دیبا، آرشيتكت ایرانی، کار ساخت موزه هنرهای زیبا را به اتمام رساند. ساختمانی که کارکردش تنها و تنها موزه است، ساختمانی که هنوز هم پابرجاست و به رغم وجود موزه های بسیاری در ایران تنها ساختمانی است که تنها برای موزه ساخته شده است.


    موزه هنرهای معاصر در زمینی به مساحت 2400 مترمربع و با زیربنایی حدود 2700 مترمربع با 9 گالری 2000 متری ساخته شد. در این ساختمان که در محوطه ای به مساحت 7000 متر بنا نهاده شده 9 گالری سالن اجتماعات 196 متری و کتابخانه 164 متری نیز وجود دارد.

    ساختمان خود موزه به صورت سنتی مدرن ساخته شد با دیدن ساختمان موزه علاوه بر تداعی بادگیرهای یزد، مدرن کاری ها در بنیان ساختمان نیز دیده می شود که ساختمانی بتنی و محکم است

    در طراحی موزه هنرهای معاصر دو دیدگاه مورد بررسی قرار داشت که هر دو آنها به درستیانتخاب و مورد بازبینی قرار گرفتند: یکی در محوطه اطراف سایت بود( یعنی پارک لالهتهران) که یک پارک نسبتا بزرگ است و دیگری مسیر دسترسی به موزه که در کنار یکی ازمحورهای حرکتی پارک لاله قرار داشت.

    کامران دیبا در طراحی موزه حیاط مرکزی را انتخاب کرد که علاوه بر اینکه یکی ازنشانه های معماری ایرانی باشد بتواند به کمک آن فضایی مجزا از پارک را ایجاد کند. علاوه بر آن کامران دیبا با طراحی دید مناسب از حیاط مرکزی به پارک سعی بر برقراریرابطه با پارک نیز دارد. این رابطه در طراحی داخلی نیز با پنجره های دیواری و سقفیحفظ شده است.

    کامران دیبا از آن دسته از معمارانی است که با شناختی مناسب از معماری ایرانی و درکمبانی و مفاهیم معمار گونه آن شروع به طراحی می کند. موزه هنرهای معاصر تهرانساختمانی پست مدرنیست است که با بهره گیری از عناصر معماری کهن ایرانی به صورتیمینی مالیستی خود نمایی می کند.

    بادگیرها به وضوح در کالبد و فرم بنا خود نمایی می کنند بادگیرهایی که سابقا نقش
    تهویه و جریان باد را در ساختمان داشتند اکنون وظیفه انتقال نور به داخل بنا رادارند. نور نیز همانند باد از دل بادگیرها عبور کرده و در دل فضابخش می شود. سایه ها - نیم سایه ها و نورها به طوری کنار یکدیگر قرار گرفته اند که هر گالری رابه بخشی مجزا برای نمایش آثار تبدیل می کند.

    نکته قابل توجه در مسیر حرکت و سیرکولاسیون حرکتی موزه است. مسیر آغازین بازدیدکنندگان یک رمپ می باشد که شما را با حرکت دورانی خود به زیر زمین هدایت می کند. مخاطب مجبور به حرکتی آرام(شیب رمپ) و مارپیچ را دارد. گویی دیباقصد داشته کهمخاطب خود را از فضای خارج و نا آرام موزه رها کرده وبه سمتی جدا و احساسات درونیخود باز گرداند. در مسیر حرکت کف گالری ها شیب ملایمی دارد که علاوه بر بالا بردنشما (مخالف رمپ ورودی) شما را به سمتمحل شروع برای خروج هدایت می کند. آخر کار همشما بدون متوجه شدن شیب مسیر به یکباره خود را مقابل همان رمپ خواهید دید
    .
    شیب مخصوص راهروهای بین گالری ها و عدم وجود پله در بین گالری ها (هیچ پله ایی بین گالری ها وجود ندارد) باعث می شود که هر بازدیدکننده ایی به راحتی از تمام قسمت های موزه دیدن کند و علاوه بر آن گالری ها طوری به هم متصل اند که بازدید کنندگان می توانند از همه آثار به نمایش درآمده بازدید کند.

    ساختمان بزرگ موزه می تواند این اجازه را به دیگر حوزه های هنر تجسمی، مانند مجسمه، که به سبب حجیم بودن کمتر فرصت بروز می یابند، بدهد که مکانی برای عرضه داشته باشند اما متاسفانه بعد از گذشت یک سال از سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران هنوز آثار مجسمه سازان به نمایش در نیامده و گویا قرارهم نیست که مردم آنها را ببینند ولی در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر مجسمه های مانند "انترومیمون" پیکاسو، آثار پرویزتناولی، رنه مک ریت، هنری مو، جاکومتی، چلیدا و ... همواره در معرض بازدید عموم مردم است.

    واحدهای مختلفی که در موزه فعال هستند عبارتنداز: واحد حراست، واحد مراقبین آثار، واحد خدمات و تشریفات، دبیرخانه اداری، دبیرخانه هنری، واحد روابط عمومی، واحد روابط بین الملل، سینماتک، کتابخانه، واحد آرشیو، خدمات نمایشگاهی، واحد عکاسی، ریاست و مدیریت، واحد تکثیر، واحد پژوهش و واحد رایانه 16 واحد فعال در موزه هنرهای معاصر هستند.

    موزه هنرهای معاصر مشتمل بر یک کتابخانه بسیار غنی در گرایش هنری است که 10 هزار عنوان کتاب هنری در مخزن خود دارد و کسانی مجاز به استفاده از آن هستند که یا دانشجوی سال چهارم هنر باشند، یا جزء هنرمندانی باشند که یک دوره آثارشان به نمایش درآمده باشد و یا جزء اساتید هنر دانشگاه های معتبر باشند
    وجود ساختمانی مانند موزه هنرهای معاصر که فقط برای این کار ساخته شده است در ایران بسیار غنیمت است.
    ويرايش شده توسط آلوین در 2007/10/29 در ساعت 07:34 PM

  10. تشكرها از اين پست


  11. #6
    عضو فعال آواتار آلوین
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/9
    امتیاز
    1409
    پست ها
    1,132

    پيش فرض و ...

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] هنر ميلواكي





    نوآوری معمارانه موزه هنر ميلواکی در ابتدای قرن بيست و يکم با نوآوری قصر بلورين اثر جوزف پاکستن در قرن نوزدهم قابل مقايسه است. اين بنا نيز همچون تنديسی زيبا و هنرمندانه در محيط اطراف خود می درخشد. بدون شک ، موزه هنر ميلواکی از برجسته ترين آثار معماری سانتياگو کالاتراوا محسوب می شود که ترکيبی متنوع و پيچيده از معماری و سازه است.






    در اين بنا هم سقفهای مواج و متحرک موجود است ، هم پلی معلق و زيبا و هم نورپردازيهای خلاقانه. در مجموع ، اين شاهکار در زمره برترين آثار معماری جهان قرار می گيرد ، هرچند اين عنوان را نيز در سال 2001 از ديدگاه مجله TIME کسب نمود و همچنين در همان سال در نظرخواهی عمومی وب سايت جايزه معماری پرايتزکر ، بيشترين آرا را به خود اختصاص داد ، اما در پايان ، گلن مورکات استراليايي در پايان جايزه مذکور را از آن خود نمود.





    هنگامی که ساخت ضميمه موزه هنر ميلواکیبه پايان رسيد ، در مراسم افتتاحيه آن که در 14 اکتبر سال 2001 انجام پذيرفت ، سی و دو هزار نفر به بازديد آن شتافتند ، به گونه ای که تمامی محوطه به اشغال جمعيت مشتاق درآمده بود. تا پايان سال 2001 (يعنی مدت زمانی کمتر از هشت ماه) ، 375 هزار نفر از موزه بازديد کردند. اين آمار در سال 2003 به حدود 434 هزار نفر رسيد ، درصورتيکه در سال 2000 ميلادی ، تنها 165 هزار نفر از آن ديدن کرده بودند. پس از گشايش ضميمه موزه ، روزانه افزون بر 5000 نفر از آن بازديد می کنند درحاليکه پيش از اين ، به طور متوسط هزار نفر از موزه ديدن می کردند.





    طرح کالاتراوا ، نمايانگر قدرت معماری است ، به گونه ای که اين بنا امروزه تبديل به نماد شاخص شهر ميلواکی شده . به زودی ، جهانيان اين شهر را به لحاظ دارا بودن چنين اثر زيبا ، خلاقانه و اثر گذار تحسين می کنند و همواره آن را به ياد دارند.





    رابرت گرين استريت ، رئيس دانشکده معماری و برنامه ريزی شهری دانشگاه ويسکانسن ، استاد کميسيون برنامه ريزی شهری و يکی از اعضای کميته بيست و يک نفری معماران برگزيده انتخاب کننده طراح ضميمه موزه در سال 1994 ، ضمن برگزيدن کالاتراوا از ميان معماران مطرح جهان همچون «آراتا ايسوزاکی» و «فوميهيکو ماکی» اظهار داشت: من کاملاً مطمئنم که شهروندان از خلق اين اثر فوق العاده ، هيجان زده شده اند و اين مهر تأييدی بر گزينش صحيح ما در انتخاب معمار بزرگ ، سانتياگو کالاتراوا است.





    لازم به ذکر است که ضميمه موزه هنر ميلواکی که نخستين اثر معماری کالاتراوا در ايالات متحده است به ساختمانی که پيش از اين توسط «ارو سارينن» ، معمار خلاق فنلاندی آمريکايي ، در سال 1957 تکميل شده بود ، الحاق گشت.





    ويرايش شده توسط آلوین در 2007/10/29 در ساعت 07:57 PM

  12. تشكرها از اين پست


  13. #7
    عضو فعال آواتار آلوین
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/9
    امتیاز
    1409
    پست ها
    1,132

    پيش فرض

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    موزه ها و گالری های آثار هنری کاربرد های مشابهی داشته و مثل انواع مختلف ساختمانها دارای ویژگی های یکسان فراوانی هستند . بطور کلی مهمترین وظایف موزه ها و گالری آثار هنری ، جمع آوری ، ثبت، حفاظت ، تحقیق ، توضیح و نمایش برخی مدارک مهم است . بهمین دلیل افراد زیادی با مهارت های مختلف مورد نیاز می باشد . بهرحال ، نه تنها بین موزه و گالری آثار هنری تفاوتهایی وجود دارد بلکه بین انواع مختلفی از موزه ها وگالری ها اختلافاتی دیده می شود . برخی از سازمانها مثل سازمان میراث فرهنگی ، تفریحی و بعضی موسسات فرهنگی نیز جزو موزها محسوب می شوند.
    برای نمایش آثار هنری واشیاء با اهمیت از نظر علمی و فرهنگی ،سازمان باید از آنها در برابر آسیب ،خطر سرقت ،رطوبت ،خشکی نور خورشید و گرد و غوبار مراقبت کرده وآنها را در بهترین نور و نما ، نشان دهد. این امر زمانی حاصل می شود که مجموعه به
    الف)اشیاء تحت مطاله و بررسی ب)اشیاء نمایشی تقسیم می شود.
    نمایشگاه ها باید به نحوی برگزار شوند که عموم مردم بتوانند آثار را بدون هیچ مشکلی تماشا کنند. این امر نیازمند یکسری برنامه ی به دقت تعیین شده و گسترش یافته در فضاهایی با شکل مناسب و تزئین منطقی و جذاب بویژه در موزه ها است.
    در گالری ها هر گروه ار تصاویر باید در یک اتاق جدا گانه قرار گیرد و هر تصویر باید روی یک دیوار مجزا باشد یعنی در هر گالری باید چند اتاق کوچک وجود داشته باشد . این شیوه نسبت به فضاهای بزرگ که برای تصاویر بزرگ بکار می روند فضای بیشتری رانسبت به مساحت زیر بنا را بدست می دهد.
    زاویه ی دید انسان از 27 درجه بالاتر از سطح بنایی آغاز می شود .برای یک فرد بننده در حالت ایستاده ، این بدان معناست که تصاویر نور پردازی شده باید 10 متر دورتر از فرد وبخش فوقانی آنها بیشتر از 4.90 متر بالاتر از سطح چشم وسطح پایین آن ها تقریباً بیش از 70 سانتی متر از چشم نباشد بهترین شرایط آویزان کردن تصاوتر کوچکتر ، از نقطه ی ثابت (سطح افق در تصویر ) روی سطح چشم است .در نظر گرفتن مساحت 3.5 متر مربع برای آویزان کردن هر تصویر ، مساحت 6 الی 10 متر مربع از زمین برای هر مجسمه و1 متر مربع فضا در قفسه برای هر 400 سکه ضروریست.مباحث نور پردازی گالری ها و موزه ها بسیار نظری بوده و کیفیت نور پردازی هم غیر واقعی است آزمایشات انجام شده در آمریکا نشان داده که نور استفاده شده در نور پردازی اگر به صورت طبیعی باشد حتی اگر از نوع نور شمال هم باشد دائماً در حال تغییر می باشد به همین دلیل استفاده از نور مصنوعی به جای استفاه از نور خورشید بیشتر رایج می باشد.
    بر اساس آزمایشات انجام شده در بوستون ؛فضای مطلوب برای تماشا کردن بین 30 تا 60 درجه از سمت فوقانی است که از نقطه ای در وسط کف اتاق اندازه گیری می شود .
    در گالری آثار هنری ، عموماً مسیر چرخشی یکطرفه وجود ندارد و فقط بخشهای جداگانه دیده می شود موزها وگالری ها هر کدام نیاز به اتاق های جانبی برای بسته بندی ،ارسال ،بخش اداری ، بخش اسلاید ،کارگاههای حفاظتی وتالار سخنرانی دارند .قصر های غیر قابل استفاده و متروک ،کاخها و صومعه ها برای ساخت موزه مناسب هستند .این مکانها برای اشیاء تاریخی و نگهداری آنها مناسب می باشند زیرا فضای مساعد تری را نسبت به موزه های جدید برای اینگونه اشیاء فراهم می کنند.
    امروزه ساختمان موزه ها را به عنوان مراکز فرهنگی هم بکار می برند پس باید در مرحله ی طراحی این احتمال را هم در نظر گرفت .در این حالت باید فضای کافی برای نمایشگاههای موقتی و دایمی ، کتابخانه ،اتاق رسانه ها و تالار سخنرانی وجود داشته باشد.
    ضمناً باید فضای خاصی برای استراحت ، خوردن و آشامیدن ، حمل و نقل و انبار ،نگهداری از اشیاء ، گارگاهها وبخش های اداری تخصیص دارد.
    پیشرفتهای تکنولوژی نه تنها بر عملکرد موزه ها ، بلکه بر طراحی نمایشگاهها هم تاثیر به سزایی دارد . کامپیوتری کردن ثبت مجموعه و مستند سازس طراحی ، کوچک کردن لامپ و فیبر نوری وتاثیر آنها بر طراحی نور پردازی دو نمونه از این پیشرفت ها هستند.

  14. تشكرها از اين پست


  15. #8
    عضو فعال آواتار آلوین
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/9
    امتیاز
    1409
    پست ها
    1,132

    پيش فرض و ...

    يك معماري ديكانستراكشن



    "موزه ي جنگ "

    طراح :دانيل ليبسكيند

    انگلستان ،شمال منچستر


    طراح اثربراي طراحي اين موزه از شكل زمين وانحناي پوسته زمين الهام گرفته است.


    رابطه اي كه بين جريان بي وقفه موزه و چشم انداز بيروني آن برقرار است به وسيله نظام تسلسل 24 ساعته جهان تعديل يافته است.
    قفسه هاي بادبان مانند كه كه در خارج از بنا به نمايش گذاشته شده است با مناظر اطراف ‌‌(زمين فوتبال منچستر و كانال كشي لوري سنتر)در ارتباط است .


    سادگي فضاي موزه و توصيف جامع از آن مقتصدانه وداراي ساختار بتني فلزي ،با حد غايي عاري شدن نور و هوا و به حد اقل رساندن هرينه مي باشد.



    در حالي كه مي توان به راحتي در جزييات سازماندهي كميت عظيم تاريخي قرن بيستم گم شد ،موزه خود را در قالب يك تجربه ساخته شده ي فراموش نشدني در ذهن وخاطر بازديد كننده معرفي خواهد كرد.در اين طرح ،تلفيق شكوفايي فرهنگ با پوچي و ويرانگري جنگ و خسارت وارده از آن در ارتباط دايم است.



  16. تشكرها از اين پست


  17. #9
    مدیر بازنشسته آواتار archi_arch
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/7
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    9800
    پست ها
    8,536

    پيش فرض

    موزه هنر گراند رپيدز
    Grand Rapids Art Museum
    wHY Architecture
    Grand Rapids, Michigan
    GRAM اولین موزه ای در جهان است که مورد تایید لیید LEED_ قرارگرفته است .
    « ساختمان Grand Rapids Art Museum _ موزه هنر گراند رپید تلاش کرده است تا چیزهای مختلفی را در خود جمع کند . با اینکه ساختمان یک طرح و المان شهری است اما فضای مطلوبی را به وجود آورده است . این ساختمان دوست زمین است و بر روی هنر متمرکز شده است . مردم را در محیطی مطلوب است ، که مردم در آن می بینند و فکر می کنند . » Kulapat Yantrasast

    موزه جدید هنر گراند در قلب گراند رپیدز قرار گرفته است ، شهرکی که به عنوان یک عمل موثر بر تجارت است . و به صورتی مدرن طراحی شده است .

    طراحی ساختمان موزه علاوه بر سمبلیک بودنش به عنوان یک موزه ، ماهیتی انسانی دارد و فضایی مطلوب را برای کسانی که به هنر علاقه دارند ، به وجود آورده است .

    سایه بان های بزرگ موزه حوزه مشترک فعالیت های شهری و موزه ؛ و همچنین مکانی برای تجمع است .



    لابی و رستوران و کلاس های آموزشی و کلاه فرنگی مجموعه مردم را از زندگی پر تنش شهری جدا و آرامش خاطری را برایشان فراهم می کند .






    در ورودی موزه وجود یک حیاط و نور طبیعی و درختان آرامش خاطریر ا به بازدید کنندگان می دهد تا آماده شوند که با دلی آسوده آثاری هنری را نگاه کنند. شیشه ها و لوله هایی که آن ها را مشبک کرده اند فضایی دلنشین را در داخل ساختمان موزه پدید می آورند .









    بخش زیبای موزه در طبقه ای است که نورگیری سقفی دارد و با تغییر ساعات روز نور فضا هم تغییر می کند و گذر زمان در آن محسوس می شود .

    این موزه به خاطر استفاده مناسب از نور طبیعی در فضاهای مختلف و ارتباط با زندگی شهری پیرامون خود ، و با هدف کسب افتخار اولین موزه آمریکایی مورد تایید لیید ، محتاطانه و زیرکانه طراحی شده است .
    آنچه که در طراحی مورد توجه بوده است ، متعادل کردن نور در داخل ساختمان و ایجاد آرامش در آن و ارتباط با بیرون است .


    Drawing courtesy wHY Architecture
    First Floor Plan




    Drawing courtesy wHY Architecture
    Third Floor Plan




    Drawing courtesy wHY Architecture
    Section




    Drawing courtesy wHY Architecture
    Section Diagram
    Total area: 125,000 square feet= 11,612.928 square meter
    Completed: 2007
    Client: Grand Rapids Art Museum
    Client’s representation: RISE Group

    Architect: wHY Architecture
    Principals: Kulapat Yantrasast & Yo Hakomori
    Project Architect: Aaron Loewenson
    Project team:
    Megan Lin
    Jenny Wu (former staff)

    Architect of Record: Design Plus, Inc.
    Project manager: Dave Mester
    Project architect: Doug P. Smith

    Structural Engineer: Dewhurst Macfarlane and Partners
    Environmental Engineer: Atelier Ten
    (MEP) Design Plus, Inc.
    Lighting Consultant: Isometrix Lighting + Design
    Civil Engineer: Moore & Bruggink
    Curtain Wall Consultant: W. J. Higgins & Associates
    Fire Protection Firedyne Engineering, PC
    Concrete Consultant: Reginald Hough, FAIA
    Landscape Design: Design Plus
    Initial Concept Design: M+M, London
    General Contractors: Rockford / Pepper Construction Project Manager: Shane Napper
    Concrete construction: Grand River Construction


    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    آموختم که گاهی اوقات تمام آن چیزی که انسان نیاز دارد، دستی برای گرفتن و قلبی برای درک شدن است ...



    « برای کسی کار کن که بفهمد برایش چه می کنی »

    "لویی پاستور"




  18. #10
    مدیر بازنشسته آواتار archi_arch
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/7
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    9800
    پست ها
    8,536

    پيش فرض

    نگاهی به موزه‌های معاصر جهان

    Architecture of the World
    A Review on World Contemporary Museums

    از دیرباز، موزه‌داران با به خدمت گرفتن معماران دارای نام‌های بزرگ، در پی خلق ساختمان‌هایی شاخص و ماندگار، برای نگهداری مجموعه‌هایشان، بوده‌اند. شاید مشهورترین نمونه در این مورد، موزه اصلی گوگنهایم در نیویورک است که توسط معمار افسانه‌ای آمریکا، فرانک لویدرایت، طراحی و در سال 1959 افتتاح شد. اما از هنگامی که آی. ام. پی، با هرم‌ شیشه‌ای پیشنهادی خود برای ورودی موزه تاریخی لوور، به نوعی بنیادشکنی پرداخت و موزه گوگنهایم بیلبائو، اثر فرانک گری، کمک بی‌سابقه‌ای به شناخته شدن یک شهر گمنام اسپانیایی کرد، طراحی موزه از شأن و منزلتی بالاتر برخوردار شد.
    در حال حاضر همگان پی به این واقعیت انکارناپذیر برده‌اند که ساختمان چشمگیر و گیرای یک موزه، با طراحی یکی از معماران با نام و نشان، می‌تواند به اندازه خود آثار هنری داخل موزه (یا حتی بیشتر از آنها)، نقش مؤثر و بی‌نظیری در جذب بازدیدکنندگان، داشته باشد. همین امر، شهرهای سراسر جهان، از Denver گرفته تا ابوظبی، را برای سفارش موزه‌های چشم‌نواز به ستارگان معماری، وارد رقابت با یکدیگر کرده است، به این امید که با ساخت این موزه‌ها، از یک عامل و عنصر شگفتی برای جلب توجه مردم جهان برخوردار شوند. از این‌رو، این روزها، دیگر ساخت یک موزه بزرگ، بدون برخورداری از یک طرح شاخص، باورکردنی و قابل تصور نیست و معماری موزه به بخش جدایی‌ناپذیری از تجربه بازدیدکنندگان آن تبدیل شده است.
    با این مقدمه، نگاهی داریم به 11 موزه از موزه‌های معاصر جهان که در نیم قرن اخیر، توسط ستارگان معماری طراحی یا نوسازی شده‌اند





    آموختم که گاهی اوقات تمام آن چیزی که انسان نیاز دارد، دستی برای گرفتن و قلبی برای درک شدن است ...



    « برای کسی کار کن که بفهمد برایش چه می کنی »

    "لویی پاستور"




صفحه 1 از 15 1234511 ... آخرينآخرين

تاپیک های مشابه

  1. [ضوابط ونمونه های طراحی] موزه و گالری
    توسط آلوین در تالار طراحی معماری (آموزش، تحلیل، کرکسیون و ... )
    پاسخ ها: 75
    آخرین ارسال: 2014/2/21, 02:02 PM
  2. [ موزه ]موزه مرسدس بنــز، اشتوتگارت- آلمان
    توسط آلوین در تالار معماری معاصر
    پاسخ ها: 3
    آخرین ارسال: 2007/10/12, 03:02 PM
  3. [ موزه]ساختمان جدید موزه تیت مدرن
    توسط PATRIOT در تالار معماری معاصر
    پاسخ ها: 1
    آخرین ارسال: 2007/8/13, 01:07 PM
  4. [ موزه ]غرفه شیشه ای موزه هنر تولدو
    توسط maxer در تالار معماری معاصر
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2007/5/25, 03:52 PM

عبارت‌های مرتبط

پلان موزه

پلان موزه گوگنهایم

موزه

موزه گوگنهایم نیویورک

پرسپکتیو داخلی موزه

پلان موزه گوگنهایم بیلبائو

حجم های معماری

دانلود پلان موزه

برچسب های اين تاپیک

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •