آزمون نظام مهندسی معماری آموزش و نقد معماری داخلی و دکوراسیون Revit-Rhino-3D Max-Vray-Autocad



صفحه 1 از 18 1234511 ... آخرينآخرين
نمايش نتايج 1 تا 10 از 174

تاپیک: [ضوابط ونمونه های طراحی] موزه و گالری

  1. #1
    عضو فعال آواتار آلوین
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/9
    امتیاز
    1407
    پست ها
    1,166

    Star [ضوابط ونمونه های طراحی] موزه و گالری


    موزه ها و گالری های آثار هنری کاربرد های مشابهی داشته و مثل انواع مختلف ساختمانها دارای ویژگی های یکسان فراوانی هستند . بطور کلی مهمترین وظایف موزه ها و گالری آثار هنری ، جمع آوری ، ثبت، حفاظت ، تحقیق ، توضیح و نمایش برخی مدارک مهم است . بهمین دلیل افراد زیادی با مهارت های مختلف مورد نیاز می باشد . بهرحال ، نه تنها بین موزه و گالری آثار هنری تفاوتهایی وجود دارد بلکه بین انواع مختلفی از موزه ها وگالری ها اختلافاتی دیده می شود . برخی از سازمانها مثل سازمان میراث فرهنگی ، تفریحی و بعضی موسسات فرهنگی نیز جزو موزها محسوب می شوند.
    برای نمایش آثار هنری واشیاء با اهمیت از نظر علمی و فرهنگی ،سازمان باید از آنها در برابر آسیب ،خطر سرقت ،رطوبت ،خشکی نور خورشید و گرد و غوبار مراقبت کرده وآنها را در بهترین نور و نما ، نشان دهد. این امر زمانی حاصل می شود که مجموعه به
    الف)اشیاء تحت مطاله و بررسی ب)اشیاء نمایشی تقسیم می شود.
    نمایشگاه ها باید به نحوی برگزار شوند که عموم مردم بتوانند آثار را بدون هیچ مشکلی تماشا کنند. این امر نیازمند یکسری برنامه ی به دقت تعیین شده و گسترش یافته در فضاهایی با شکل مناسب و تزئین منطقی و جذاب بویژه در موزه ها است.
    در گالری ها هر گروه ار تصاویر باید در یک اتاق جدا گانه قرار گیرد و هر تصویر باید روی یک دیوار مجزا باشد یعنی در هر گالری باید چند اتاق کوچک وجود داشته باشد . این شیوه نسبت به فضاهای بزرگ که برای تصاویر بزرگ بکار می روند فضای بیشتری رانسبت به مساحت زیر بنا را بدست می دهد.
    زاویه ی دید انسان از 27 درجه بالاتر از سطح بنایی آغاز می شود .برای یک فرد بننده در حالت ایستاده ، این بدان معناست که تصاویر نور پردازی شده باید 10 متر دورتر از فرد وبخش فوقانی آنها بیشتر از 4.90 متر بالاتر از سطح چشم وسطح پایین آن ها تقریباً بیش از 70 سانتی متر از چشم نباشد بهترین شرایط آویزان کردن تصاوتر کوچکتر ، از نقطه ی ثابت (سطح افق در تصویر ) روی سطح چشم است .در نظر گرفتن مساحت 3.5 متر مربع برای آویزان کردن هر تصویر ، مساحت 6 الی 10 متر مربع از زمین برای هر مجسمه و1 متر مربع فضا در قفسه برای هر 400 سکه ضروریست.مباحث نور پردازی گالری ها و موزه ها بسیار نظری بوده و کیفیت نور پردازی هم غیر واقعی است آزمایشات انجام شده در آمریکا نشان داده که نور استفاده شده در نور پردازی اگر به صورت طبیعی باشد حتی اگر از نوع نور شمال هم باشد دائماً در حال تغییر می باشد به همین دلیل استفاده از نور مصنوعی به جای استفاه از نور خورشید بیشتر رایج می باشد.
    بر اساس آزمایشات انجام شده در بوستون ؛فضای مطلوب برای تماشا کردن بین 30 تا 60 درجه از سمت فوقانی است که از نقطه ای در وسط کف اتاق اندازه گیری می شود .
    در گالری آثار هنری ، عموماً مسیر چرخشی یکطرفه وجود ندارد و فقط بخشهای جداگانه دیده می شود موزها وگالری ها هر کدام نیاز به اتاق های جانبی برای بسته بندی ،ارسال ،بخش اداری ، بخش اسلاید ،کارگاههای حفاظتی وتالار سخنرانی دارند .قصر های غیر قابل استفاده و متروک ،کاخها و صومعه ها برای ساخت موزه مناسب هستند .این مکانها برای اشیاء تاریخی و نگهداری آنها مناسب می باشند زیرا فضای مساعد تری را نسبت به موزه های جدید برای اینگونه اشیاء فراهم می کنند.
    امروزه ساختمان موزه ها را به عنوان مراکز فرهنگی هم بکار می برند پس باید در مرحله ی طراحی این احتمال را هم در نظر گرفت .در این حالت باید فضای کافی برای نمایشگاههای موقتی و دایمی ، کتابخانه ،اتاق رسانه ها و تالار سخنرانی وجود داشته باشد.
    ضمناً باید فضای خاصی برای استراحت ، خوردن و آشامیدن ، حمل و نقل و انبار ،نگهداری از اشیاء ، گارگاهها وبخش های اداری تخصیص دارد.
    پیشرفتهای تکنولوژی نه تنها بر عملکرد موزه ها ، بلکه بر طراحی نمایشگاهها هم تاثیر به سزایی دارد . کامپیوتری کردن ثبت مجموعه و مستند سازس طراحی ، کوچک کردن لامپ و فیبر نوری وتاثیر آنها بر طراحی نور پردازی دو نمونه از این پیشرفت ها هستند.
    مقاله ی زیر به معرفی یکی از موزه هایی که طراحی مدرن در آن اعمال شده می پردازد.



    Akron Art Museum
    The concept of museums has changed radically since the miracle chamber ("Wunderkammer") of Rudolf II and Ferdinand II in the 16th century.
    The museum of today is no longer conceived only as an institution for the storage and display of knowledge, it is an urban concept. The museum of the future is a three-dimensional sign in the city which exhibits the content of our visual world. Museums are no longer only exhibition spaces to display diverse forms of digital and analog visual information, but they also function as spaces that cater to urban experiences.

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    The building is broken up into 3 parts: the Crystal, the Gallery Box, and the Roof Cloud.
    The Crystal serves as the main entry and operates as an orientation and connection space serving both the new and old buildings. It is a grand, flexible space that can also be used for banquets, arts festivals, and events hosted by outside organizations. The traditional idea of a banquet hall as an enclosed isolated event space dissolves away into a visible, public experience.


    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    The energy necessary for lighting, heating and cooling the Crystal is minimized by strategic building massing and extensive daylighting. The mass and location of the Gallery Box and High Roof protect the southern oriented Crystal glazing from direct sunlight. At the same time the reflectivity of the façade material raises natural light levels in the Crystal and reduces the need to power artificiallight sources.

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    The Crystal utilizes microclimate zones as a heating and cooling concept. These different zones are determined by analyzing the type and anticipated length of occupancy in various areas of the crystal and are conditioned through optimization of active and passive means. By eliminating the need to condition the entire air volume in the Crystal, and by focusing the energy used to condition the space in the areas where people are located, operating costs and energy use are significantly reduced

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]


    The interior of the Gallery Box is an expansive space which has very few columns and is therefore extremely flexible for varying exhibition requirements. A large freight elevator brings oversized works to and from the storage areas and serves as a link between the loading dock and Gallery Box. Natural light is eliminated in the galleries so that it can be strictly controlled and damage from sunlight can be eliminated


    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]



    The floors of the Gallery Box and Crystal are composed of poured in place concrete slabs with water filled tubes that supply heating and cooling by changing temperature state of the massive floor slab. This radiant floor system is more efficient than simple forced air systems because it uses the mass of the concrete as a storage device which delivers a stable continuous source of heating and cooling. Forced air systems are much less efficient than radiant systems because of the extra work required by the system when occupancy loads suddenly change and create a far higher burden of use of non-renewable resources.
    The Roof Cloud, which hovers above the building, creates a blurred envelope for the museum because of its sheer mass and materiality. It encloses interior space, provides shade for exterior spaces, and operates as a horizontal landmark in the city.






    برگرفته شده از:
    1-Neufert architects data forth edition 2006
    2-arcspce.com

  2. تشكر از اين پست


  3. #2
    عضو فعال آواتار معمارباشی
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/6
    محل سكونت
    اصفهان / یزد
    امتیاز
    6779
    پست ها
    2,226

    پيش فرض



    (دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من ...)


    میگفتند :سختی ها نمک زندگی است!! امّا چرا کسی نفهمید! “نمک” برای من که خاطراتم زخمی است شور نیست… مزه “درد” میدهد…!!…

  4. #3
    عضو فعال آواتار معمارباشی
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/6
    محل سكونت
    اصفهان / یزد
    امتیاز
    6779
    پست ها
    2,226

    پيش فرض






    (دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من ...)


    میگفتند :سختی ها نمک زندگی است!! امّا چرا کسی نفهمید! “نمک” برای من که خاطراتم زخمی است شور نیست… مزه “درد” میدهد…!!…

  5. #4
    عضو فعال آواتار معمارباشی
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/6
    محل سكونت
    اصفهان / یزد
    امتیاز
    6779
    پست ها
    2,226

    پيش فرض





    (دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من ...)


    میگفتند :سختی ها نمک زندگی است!! امّا چرا کسی نفهمید! “نمک” برای من که خاطراتم زخمی است شور نیست… مزه “درد” میدهد…!!…

  6. #5
    عضو فعال آواتار معمارباشی
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/6
    محل سكونت
    اصفهان / یزد
    امتیاز
    6779
    پست ها
    2,226

    پيش فرض





    (دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من ...)


    میگفتند :سختی ها نمک زندگی است!! امّا چرا کسی نفهمید! “نمک” برای من که خاطراتم زخمی است شور نیست… مزه “درد” میدهد…!!…

  7. تشكر از اين پست


  8. #6
    عضو فعال آواتار sara_r
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/4
    امتیاز
    879
    پست ها
    656

    پيش فرض غرفه شیشه ای موزه هنر تولدو (Ohio)

    غرفه 76000 فوت مربعی مجموعه کم نظیری متشکل از 5000 قطعه هنر شیشه کاری را در خود جای داده و در میان یک پارک کوچک جای گرفته است. جای گیری هنر شیشه کاری در یک بنای شیشه ای همانند استراتژی آشکاری به نظر می رسد که با وجود مشکلات زیادی که دارد، با مهارت مقاومت میکند. برای نمونه، چگونگی حفاظت قطعه های هنری شیشه ای از اشعه ماوراء بنفش و یا نمایش آن آثار با وجودی که تمام دیوارها شفافند و از تکنیکهای سنتی نمایش نیز نمی توان استفاده کرد. یا تصمیماتی غیر قابل چشم پوشی نظیر محل قرارگیری دما پای ( ترموستات ) معممولا باعث مشکلات گیج کننده در یک گالری تمام شیشه ای می شود.

    با این وجود سجیما و نیشیزاوا رویارویی با مشکلات بغرنج طراحی را دوست دارند. در موزه قرن 21 کانازاوای ژاپن آنها چگونگی قراردادن گالری های مربع در یک بنای شیشه ای مدور و حرکت بازدیدکنندگان در میان یک فضای داخلی سرسام آور و گیج کننده را با تعداد کمی از راهروهای سنتی حل کردند و توانسته اند مشکل نور روز در موزه جدیدشان در نیویورک را که هم اکنون در حال ساخت می باشد با استفاده از توده مکعب های فلزی غیر هم محور، به صورت مدبرانه ای مرتفع سازند.

    در زیر عکس هایی از این موزه ی شیشه ای می بینید:





    ويرايش شده توسط sara_r در 2008/3/06 در ساعت 07:33 PM
    احساس می کنم
    در هر کنار و گوشه این شوره زار یاس
    چندین هزار جنگل شاداب
    ناگهان
    می روید از زمین.

  9. تشكرها از اين پست


  10. #7
    عضو فعال آواتار sara_r
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/4
    امتیاز
    879
    پست ها
    656

    پيش فرض موزه ی هنر سامسونگ(سئول)

    سایت پروژه، زمینی اختصاصی در یک فضای شهری آشفته و بی­نظم در سئول می­باشد؛ همراه با نمایش دو عنصر متضاد و خالص یک مکعب و یک مخروط واژگون. این دو حجم به عنوان عناصر پیوند ­دهنده با بقیه بناها در ارتباط می­باشند. مکعب توسط یک سری احجام پیرامونی همراه با ردیفی از صفوف مردم و پرچم­هایی که تداعی کننده خاطره­ای از پرچم­هایی است که در دوران باستان توسط نگهبانان مرزی از قسمت فوقانی برج­ها آویخته می­شدند، دارای هویت و شخصیت گشته و توالی احجام باعث شده که ساختمان­ها به طور کلی روشن­تر به نظر بیایند و نتیجه آن قراردادن حجم کلی موزه در پس زمینه­ای از تپه­ها است.
    مخروط واژگون، مانند گوهری در تنه اصلی موزه قرار گرفته و به حالت یک نقطه اتکاء معکوس حقیقی در نقش یک عنصر در مرکز یک مجموعه بدون عیب به نمایش درآمده است. برای رویه نمای بناها، بوتا به مصالح بناهای سنتی متوسل شده است، به عنوان مثال سفال. اما او این مصالح را در طرح منحصر به فرد خود به حالت امروزی درآورده و در بناهای خود از روش ساختمان سازی بدون چسب و یا بتن جدید استفاده کرده است. به عنوان مثال باد خور کردن نمای سردر که در آن عناصر یک در میان و متوالی صافی به بلندی 50 سانتی­متر همراه با باریکه­های نوک تیز حجم مکعب را پوشش می­دهند و یک بافته متغییر را خلق می­کنند که بنا را به حالت یک جادوی واقعی نمایان می­کند. همچنین عناصر نوک تیز به بلندی 50 سانتی­متر و ضخامت 15 سانتی­متر دور تا دور مخروط واژگون رو در روی هم جا گیری شده­اند.
    اما در مورد ذرات ریزی که روی سطوح به صورت سیستم مدولار نمایان است باید گفت ترکیبی است از عناصر مجرد ذوزنقه ای شکل که با سطوح منحنی کامل بنای نمایشگاه پوشش داده شده است. تصمیم مبنی بر پوشاندن هر دو سطح خارجی بلوک­ها با مصالح یکسان، به تاکید فرم آن­ها و ارتباط صمیمی بین دو بدنه کمک می نماید.
    موزه با یک تصویر سحرآمیز و غیرقابل نفوذ، مانند استحکامات نظامی سنتی کشور کره، ظاهر شده است بطوریکه در قسمتی که به صورت فضای نمایشگاهی است به طور کامل خویشتن­ گرا است و قابل تفکر و تأمل است؛ این فضا توسط یک سری از فضاهای مستقل تعریف شده­است و فرم را از هر نوع ارتباط مستقیم خارجی حفظ می­کند.
    در یک دوره زمانی فضای نمایشگاهی موزه گوگنهایم اثر فرانک لوید رایت تنها محیطی تصور می­شد که به دور یک مرکز تهی به صورت یک مسیر حلزونی ممتد گسترده شده است. ورودی موزه در سئول، توسط پله­های ریزی که دسترسی به اتاق­های مستقل نمایشگاه را تأمین می­کند و درچهارطبقه به صورت تاج مدوری سازمان یافته ، دارای هویت و شخصیت شده­است. پله­ها از بالا توسط نور آسمان روشن می­شوند، در این میان از طریق برش آن که به طرف پایین باریک­تر می­شود، عمق فضا ادراک می­گردد و بازدیدکننده را در طبقه زیرین برجسته می­کند و از طریق آن با موزه هنرهای معاصر اثر جان نوول و فضای نمایشگاهی موقت اثر رم­ کولهاوس که این پروژه فرهنگی را به نحوه شایسته­ای تکمیل کرده، رابطه مناسبی برقرار می نماید. این فضاها بنا به درخواست بنیاد فرهنگی سامسونگ بنا شده اند.
    در زیر عکس هایی از این موزه ی زیبا در سئول آمده است:




    احساس می کنم
    در هر کنار و گوشه این شوره زار یاس
    چندین هزار جنگل شاداب
    ناگهان
    می روید از زمین.

  11. تشكرها از اين پست


  12. #8
    عضو فعال آواتار sara_r
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/4
    امتیاز
    879
    پست ها
    656

    پيش فرض موزه مرسدس بنز (اشتوتگارت آلمان)

    از نقطه شروع در بالا، طبقه هشتم، افراد می‌توانند از طریق یكی از دو رمپ مارپیچی پایین بیایند،اولین زنجیره اتصال دهنده غرفه‌های راهنما مربوط به تاریخ مرسدس بنز و دومین زنجیره مربوط به كلسیون ماشین و كامیون است كه این دو مانند مارپیچ DNA درهم پیچیده شده‌اند و مستمراً همدیگر را قطع می‌كنند و این امكان را برای بازدید كننده به وجود می‌آورند كه مسیر خودش را تغییر دهد. اتاق‌های كلكسیون (غرفه‌ها) كه به صورت سن طراحی شده‌اند، نمایان هستند و با پنجره‌های طولی وسیعی احاطه شده‌اند.این غرفه‌ها به ترتیب زمانی چیده شده‌اند ولی این روند تاریخی انعطاف‌پذیر است و افراد آزاد هستند كه از محدوده‌های تاریخی عبور كنند و به طور كاملاً فردی و بصری جهت‌یابی نمایند. سازماندهی موزه یك چارچوب منطقی را پیشنهاد می‌كنند ولی افراد می‌توانند همین روند را دنبال كنند و یا بوسیله یك تصویر جذاب از این روند تاریخی منحرف شوند.

    استراكچر موزه مرسدس بنز براساس
    trefoil یا سه پره است، استراكچر (سه پره) در قانون ریاضی شامل سه دایره هم پوشاننده است كه فصل اشتراك آنها یك اتریوم سه گوش را تشكیل می‌دهد.طبقات مدور حول اتریوم مركزی چرخیده اند كه به طور متناوب بصورت زوج و فرد تكرار می‌شوند.افراد ملاقات كننده خط لبه ساختمان را مانند یك ماشین زمان تعقیب می نمایند كه این مسیر از یك دیوار شروع شده و سپس در سقف ادامه یافته و بعد تبدیل به فضا می‌شود.

    در زیر عکس هایی از این موزه زیبا می بینید





    احساس می کنم
    در هر کنار و گوشه این شوره زار یاس
    چندین هزار جنگل شاداب
    ناگهان
    می روید از زمین.

  13. تشكرها از اين پست


  14. #9
    مدیر بازنشسته آواتار سـعید
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/11
    محل سكونت
    مشــــهد...
    امتیاز
    11980
    پست ها
    9,100

    Google ضوابط و معیارهای طراحی موزه + نمونه های موردی

    فضاها و دياگرام روابط فضا ها
    فضاهاي موزه:
    1-
    تالارورودي يا لابي
    2-گالري ها يا تالار هاي نمايش آثار
    3-کتابخانه
    4-آزمايشگاه
    5-چايخانه يا کافه تريا
    6-انبار آثار
    7-بخش اداري
    8-آمفي تئاتر
    9-بخش آموزشي -تحقيقاتي
    —-
    تالار ورودي
    :
    درهاي ورودي موزه بايد به حدي باشد كه محافظت و كنترل آنها براي نگهبانان آسان و ميسر باشد. وضع مطلوب آن است كه موزه فقط يك در ورودي عمومي اصلي و وسيع داشته باشد و توسط چراغ يا علامتهاي ديگر كاملاً مشخص باشد. اين در بايد به سرسرا و يا اتاق ورودي موزه منتهي شود. در اين اتاق يا سرسرا بخش فروش بليط، ميز اطلاعات و فروش انتشارات قرار دارد. در و يا درهاي ورودي موزه بايد از نظر تزيينات ساده و با سبك معماري بومي و معمول در جامعه هماهنگ باشد، همچنين اندازه آنها بايد چنان باشد كه تعداد زيادي از افراد در يك لحظه بتوانند به آساني از آنها عبور كنند.
    اتاق ورودي موزه بايد به گونه اي ساخته و تزيين شود كه نظر مردم را جلب نمايد و معرف موزه نيز باشد؛ زيرا اين اتاق نخستين بخش موزه است كه بازديد كننده به آن وارد مي شود. محوطه ي ورودي نبايد آنقدر وسيع باشد كه آنقدر كه بازديد كننده در آنجا احساس غريبي و گم شدن نمايد و از سوي ديگر بايد آنقدر وسعت داشته باشد كه گروههاي بازديد كننده براحتي در آن گرد آمده، از آنجا به سوي تالار هاي نمايش حركت كنند. اين محوطه را نبايد از ميز و صندلي و ديگر وسايل انباشته كرد، فقط چند صندلي يا يكي، دو نيمكت كافي است. نقشه ديواري راهنماي موزه نيز بايد در اين قسمت نصب شود. جزوه هاي راهنماي موزه را نيز مي توان بر روي ميز هاي كوچك در اين محل قرار داد. ساعت ديواري, تلفن عمومي حتي صندوق پست نيز از وسايل ضروري اين محوطه است. مطلوبترين و مناسبترين رابطه بين محوطه ورودي و تالار هاي نمايش را مي توان توسط دو در به دو طرف ساختمان كه در آنها تالار هاي نمايش واقع شده باشند برقرار كرد. وجود اين دو در ، تردد در تالارها و نظارت بر آنها را آسان مي سازد.
    در موزه هايي كه ورود و خروج به وسيله دستگاههاي الكترونيكي كنترل مي شود اين وسايل را مي توان در محوطه كه دو در اصلي تالارها از آن منشعب مي شوند تعبيه نمود .
    -
    گالريها يا تالار نمايش آثار:
    گالري فضايي است كه درآن آثار تاريخي براي بازديدعموم به نمايش گذاشته مي شود. يك گالري بايدبه گونه اي برگزارشودكه عموم مردم بتوانندآثاررابدون هيچ مشكلي تماشاكنند.
    گردش ومسير حرکت در نمايشگاه:
    مسئله مهم ديگر مسئله گردش و مسير حرکت است که بايد با دقت بررسي گردد.بطوريکه ترتيب ومسير نه تنها براي کسي که به نقشه نگاه مي کند بلکه براي بازديد کنندهاي که از فضا عبور مي کند کاملا روشن و بدون ابهام باشد. ، تالارهاي نمايش بايد به نحوي ساخته شوند كه بازديد كنندگان بتوانند در آنها براحتي گردش نمايند و اشياء را از تمام جوانب تماشا كنند، لذا ايجاد مسير يا راه يكطرفه در تالار نمايش صحيح نمي باشد. بهترين روش، ايجاد فضاهاي باز در تالارهاي نمايش است تا بازديد كننده از بين اين فضاها عبور كند و بتواند به دلخواه از هر قسمت تالار به قسمت ديگر رفته، پس از بازديد حتي از قسمتي از مجموعه آثار بدون ديدن كليه آنها از تالار موزه خارج شود.

    ( saeedgoodboy سابق )




  15. #10
    عضو
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/6
    محل سكونت
    ایلام
    امتیاز
    258
    پست ها
    54

    Graduated معرفی موزه

    موزه اشتوتگارت جیمز استرلینگ 1984-1977
    در مقیاس شهری،موزه جدید علاوه بر اینکه مجموعه بناهای موجود را تقویت می کند،بعد شهری جدیدی نیز به مرکز مکان پروژه می دهد.ساختمان جدید شکل بناهای قدیمی را به خود می گیرد.از نقطه نظر فرم،معمار به طور ظریفی با شکلی به صورت (u)بازی می کند تا به آن نقشی با کیفیت شهری دهد.
    در سمت شمال منفذی به خیابان وجود ندارد اما سمت جنوب به طرف خورشید گشوده شده است و با محو شدن ساختمان ها یک سری مکان های عمومی چند طبقه به جایشان ایجاد گردیده است.در سطح خیابان و از ساختمان های به شکل (l)یا (u)راهی مشجر می گذرد که شکل کوچه به خود گرفته و از حیاط موزه قدیمی عبور می کند پس از گذر از یک ایوان،پلکان و رامپ به یک تراس منتهی می گردد که از یک طرف توسط یک شاخه(u) و از طرف دیگر توسط (l)محدود شده است.از این تراس تمام تاریخچه معماری محل احساس می شود.
    این معمار موفق به ایجاد ابهامی می شود که دیدها را با استفاده از تضاد چند برابر می نماید،بدینگونه حیاطی استوانه ای شکل که رامپی از کنارش می گذرد هم داخلی است که با قسمتهای خارجی تراس و خیابان در تضاد است و هم با داشتن فضایی آزاد که قسمتی از آسمان از آنجا پیداست خارجی به حساب می آید.
    در طراحی موزه اشتوتگارت دید رانندگان در نظر گرفته شده است به طوری که از جاده سریعالسیر جنوب،تراس های موزه تاثیر زیادی روی بیننده می گذارد.
    موزه شهری مونشن گلادباخ مونیخ هانس هولاین 82-1972
    طراحی این موزه تحت تاثیر دو ایده بوده.ایده اول توسط یوناس کلادرس(موزه دارو ارایه کننده روشهای جدید در موزه داری)مطرح شد.او موزه را به عنوان یک مبحث هنرهای زیبا می شناسد و ایده دوم همان ایده معماران موزه است که توسط هانس هولاین مطرح می شود.در طراحی این موزه سعی شده است که فرم این مجموعه با توپوگرافی زمین و بناهای اطراف خود تلفیق شده باشد.این موزه شامل سکوی بسیار بزرگی است که از شمال به مرکز شهر ارتباط دارد و در سمت شرق بنای گالریها با پوشش فلزی و نورگیرهایی که به حالت زیگزاگ می باشند و در سمت دگر آن ورودی اصلی این مجموعه دیده می شود.درسمت شرق و زیر سکوی بزرگ سه طبقه نمایشگاهی وجود دارد که بالاترین آن در تراز سکو،طبقه وسط به مسیری که از باغ قدیمی و کلیسای نزدیک موزه وجود دارد مربوط می شود و طبقه پایین تر نیز تقریبا حالت زیرزمین دارد.این غرفه ها مربع شکل هستند ولی در بعضی جاها فرم های منحنی گونه ای داریم که این تغییر فرم فقط در جهت تطبیق و تحت تایر توپوگرافی زمین می باشد.گوناگونی و پراکندگی در فرمهای این موزه کاملا بیان کننده شخصیت منحصر به فرد هر حجم برای خودش است.
    بين من و ما فاصله ايست زندگي اما همچنان باقيست

  16. تشكرها از اين پست


صفحه 1 از 18 1234511 ... آخرينآخرين

تاپیک های مشابه

  1. [ضوابط ونمونه های طراحی] مراکز خرید و تجاری
    توسط maxer در تالار طراحی معماری (آموزش، تحلیل، کرکسیون و ... )
    پاسخ ها: 24
    آخرین ارسال: 2014/6/29, 02:19 PM
  2. [ضوابط ونمونه های طراحی] بیمارستان ها و مراکز درمانی
    توسط makan_k در تالار طراحی معماری (آموزش، تحلیل، کرکسیون و ... )
    پاسخ ها: 148
    آخرین ارسال: 2014/6/20, 08:59 AM
  3. [ضوابط ونمونه های طراحی] فرهنگسرا
    توسط head of flower در تالار طراحی معماری (آموزش، تحلیل، کرکسیون و ... )
    پاسخ ها: 38
    آخرین ارسال: 2014/4/16, 01:10 PM
  4. [ضوابط ونمونه های طراحی] کتابخانه
    توسط آلوین در تالار طراحی معماری (آموزش، تحلیل، کرکسیون و ... )
    پاسخ ها: 60
    آخرین ارسال: 2014/4/12, 02:47 PM
  5. [ضوابط ونمونه های طراحی] خانه و ویلا
    توسط آلوین در تالار طراحی معماری (آموزش، تحلیل، کرکسیون و ... )
    پاسخ ها: 112
    آخرین ارسال: 2014/3/18, 08:48 PM

عبارت‌های مرتبط

موزه

طراحي موزه

طراحی داخلی موزه

ضوابط طراحی موزه

گالری موزه

طراحی گالری موزهطراحی داخلی گالری موزهدیاگرام موزه

برچسب های اين تاپیک

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •