برق دکل های حفاری و برق کار ارشد دکل های حفاری

mamad kh

عضو جدید
سلام

نمی دونم چه طوری شروع کنم
خیلی دوست دارم بتونم اطلاعاتمو در اختیارتون بزارم ولی کاش یکی کمکم می کرد
دکل حفاری از رییس دستگاه ، کمپانی من ، زمین شناس ، گل شناس ، برق کار ارشد ، مکانیک ارشد ، برق کار 2
مکانیک 2 ، و سر حفار ، حفار ، رافنیک ها ، واشکولی ها ، و کارگران دیگر دکل های حفاری شامل یک کمپ استراحت هم می شه . اما برق دکل حفاری از ژنراتور های دیزل که با گازوییل کار می کنه که تعداد اون ها بسته به مدل دکل داره بعد از این که ژنراتورها برق 480 . 60 هرتز تولید کرد کابل به سالنی می رن که به اون اتاق SCR می گویند اتاقی که برق AC رو به DC تبدیل می کنه در این اتاق برد های الکترونیکی مدارهای فرمان و سیستم های حفاظتی ، رله ها ، پاور کنتاکتورها ، تریستور ها ، ترانزیستور ها و به طور کامل فرمان برق تمام دکل حفاری در این اتاق هست . دکل حفاری 2 عدد پمپ گل داره که دوتا تراکشن موتور dc بسیار قوی اونارو را میندازه بالای اونا دوتا بلور هست تراکشن ها dc تحریک مستقل هستند خیلی قطعه هست که بخوام بگم ولی طولانی میشه برقرکار یک دکل حفاری بسیار وظیفه سنگینی داره و باید به دور متداول تمام دکل چک کنه کار بسیار جذابیه البته دکل های چینی در اتاق scr تمام کنترل در دست plc step 7 هست که خوب همتون می دونید که خیلی کارها اسان شده . نمی دونم تونستم کمکی کنم یا نه .
من هم اکنون در شرکت صنایع فولاد خوزستان کار می کنم که برق اینجا خیلی وسیع ولی سعی می کنم که با اون کار هم اشناتون کنم
دوستون دارم
از مدیر تالار هم تشکر می کنم :gol:
 

rashidishahram

مشاور صنعت برق
سلام
بحث خوبیه . خب در مورد قدرت دکلها هم صحبت کنید که بر اساس اسب بخار گفته میشه. اینم از کمک حالا ادامه بدین.
 

rashidishahram

مشاور صنعت برق
اره. کلا دکل های حفاری مگه بر اساس قدرتشون اعلام نمیکنن اکثرا مثلا 2000hp
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
یکی از دوستای من اگه اشتباه نکنم تو همین بخش رافنیک کار میکنه (مانیتوریگ و...) ازش در مورد وظایف برقکارای دکل پرسیده بودم ولی چون رشتش نفت هست نتونست توضیح زیادی بده. پست اول مفید بود چون یه تصویری تو ذهن من ایجاد کرد.
با تشکر
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
یکی از دوستای من اگه اشتباه نکنم تو همین بخش رافنیک کار میکنه (مانیتوریگ و...) ازش در مورد وظایف برقکارای دکل پرسیده بودم ولی چون رشتش نفت هست نتونست توضیح زیادی بده. پست اول مفید بود چون یه تصویری تو ذهن من ایجاد کرد.
با تشکر
خواستم یه مورد رو درست کنم، دوست من تو بخش مادلاگینگ مشغول به کاره.
 

PC_MK

عضو جدید
با سلام دکل های حفاری بر حسب قدرتشون به سه گروه تقسیم می شوند .منظور از قدرتشون قدرت وسیله ای است به نام دراورکس که نقش یک بالا بر را ایفا می کند و جهت بالا و پائین بردن استرینگ حفاری استفاده می شوند
1000 HP این دستگاه ها از جمله دستگاه های سبک حساب می شوند و معمولا جهت چاه های تعمیراتی بکار برده می شوند
2000 HP از جمله دستگاه های نیمه سنگین حساب می شوند و بیشتر جهت حفاری چا ه استفاده می شود
3000 HP دستگاه های سنگین حفاری بحساب می آید و لازم بذکر است دراورکس این نوع دکل ها ار سه تراکشن موتور ( الکتروموتور دی سی) استفاده می کند و با توجه به توان بالای آن امکان حفر چاه با عمق بیشتری را داراست.و لازم به ذکر است الکتروموتور های دی سی تحریک مستقل و تحریک سری با توجه به نوع اتاق کنترل ( SCR ROOM ) استفاده می شود و توان این موتور ها چیزی در حدود 115O HP می باشد البته این توان تقریبی است و بسته به مدل موتور ها متفاوت است
 

Similar threads

بالا