صفحه 1 از 7 12345 ... آخرينآخرين
نمايش نتايج 1 تا 10 از 68

تاپیک: فرانک گهری Frank O. Gehry

  1. #1
    مدیر بازنشسته آواتار maral55
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    محل سكونت
    يك جاي ديگه
    امتیاز
    1993
    پست ها
    1,423

    Thumbs up فرانک گهری Frank O. Gehry

    در این تا پیک به معرفی فرانک گهری وآثارش می پردازیم.
    ويرايش شده توسط mpb در 2014/1/05 در ساعت 02:26 PM

  2. #2
    عضو فعال آواتار معمارباشی
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/6
    محل سكونت
    اصفهان / یزد
    امتیاز
    6859
    پست ها
    2,192

    پيش فرض

    منبع:[مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    با تشکر
    معمار
    کاربر انجمن دانشجویان ایران

  3. #3
    مدیر بازنشسته آواتار nino
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/7
    محل سكونت
    real world!
    امتیاز
    3182
    پست ها
    1,823

    Fileupload

    اين كار آخر گهري مربوط به دانشگاه سينسيناتي تو آمريكاست
    عكس ضميمه عكس ضميمه
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  4. #4
    عضو فعال آواتار معمارباشی
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/6
    محل سكونت
    اصفهان / یزد
    امتیاز
    6859
    پست ها
    2,192

    پيش فرض

    «موزه گوگنهایم»، تعریف معماری در عصر ما


    فرهنگ‌های ساختمان‌سازی شامل تمام مؤسسات عمومی و فردی است که با آن‌ها سر و کار داشته و به نوعی بر شکل ساختار آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

    موزه جدید «گوگنهایم» در اسپانیا به صورتی وسیع و گسترده مورد تحسین منتقدان معماری قرار گرفته و به عنوان سازه‌ای منحصر بفرد که اوج خلاقیت معماری در آن به کار رفته، شناخته شده است.

    این سازه نشان دهنده این است که در آخر قرن بیستم بالاخره سازه ارزشمندی ساخته شد. این موزه با ظرافت خاص و به یاری خلاقیت بکار رفته در آن، به دنیای اطرافش مرتبط است.

    این موزه مثالی برای استراتژی اقتصادی امروزی است که شهرهای صنعتی قدیمی مثل «بیل بائو» برای همگن ساختن خود با قوانین جدید فرهنگی، طراحی شدند.

    در واقع این عملکرد بخشی از روند سیاسی در جوامع محلی مانند «باسکیوس»، تلاش می‌کنند از هویت خودشان در اروپا که سنت‌ها و قوانین ملی در آن به سرعت ناپدید می‌شوند، دفاع کنند.

    این کار به طراحی و تکنولوژی کامپیوتر بستگی دارد. مؤسسه‌هایی مانند «گوگنهایم» و «گتی» با ارتباط بر قرار کردن به دنیای اینترنتی تجاری، هنر را به صنعتی تجاری تبدیل کرده‌اند.

    معماران هم عصر ما، مثل آرشیتکت‌های زمان گذشته برای مفهوم و نماد معماری بیش از خود حرفه معماری اهمیت قائل می‌شوند. این مفاهیم بر ساختار محتوایی ساختمان‌ها و نحوه اداره و رهبری پروژه تأثیر گذاشته و نشانه‌های فرهنگ ساختمان‌های امروزی ما را تشکیل می‌دهند.

    مفاهیم مذکور شامل مؤسسات سیاسی، مشتریان، بانک‌ها، مقاطعه‌کاران ، پیش بینی‌کنندگان ارزش ساختمان‌ها، ارزش و قیمت املاک، کارکنان ساختمان‌ها، تجار واحد‌های مسحححی، توسعه‌دهندگان، شرکت‌های بیمه و سایر مؤسسات هستند.

    همچنین کاربران ساختمان‌ها، معماران، مهندسان، شرکت‌های مشاور، منتفذان معماری و فرهنگی و حتی مدارس معماری هم در این گروه قرار می‌گیرند.

    به عبارت دیگر فرهنگ‌های ساختمان‌سازی شامل تمام مؤسسات عمومی و فردی است که با آن‌ها سر و کار داشته و به نوعی بر شکل ساختار آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

    بسیاری از معماران از این مفاهیم تأثیر گذار در کارهایشان در راه‌های مشخص و معینی استفاده کرده واستادان معماری وقت خود را مخلصانه در این کار صرف می‌کنند.

    مسئله کاملاً واضح این است که پیچیدگی معماری ساختمانهای جدید در دنیای امروزی، به اندازه مؤسسه‌ای که در آن قرار داشته و تصویری که هنرمند خلاق در ذهن مردم بوجود آورده بستگی دارد.

    در این حال بسیاری از معماران به اهمیت تشریک مساعی و گرد‌آوری نقطه نظر‌های مختلف در حل مشکلات پی برده‌اند.

    اغلب راه‌حل‌های اصولی و محافظه‌کارانه در حل مشکلات معماری ممکن است از طریق ارائه نقطه نظر‌های نوآورانه بدست آید.

    اما در همان حال بسیاری از معماران فعلی معتقدند که موقعیت فعلی نمی‌تواند سودمند‌ترین راه‌حل باشد.بیشتر وقت آرشیتکت‌ها صرف مکالمات تلفنی و تشریفات مربوط به کاغذ بازی و ملاقات‌های وقت‌گیر با مقاطعه‌کاران، مشتریان، مقامات مسئول در ساخت‌و‌ساز، به منظور هماهنگ کردن کارها و سند‌سازی از این ملاقات‌های حضوری و مکالمات تلفنی می‌شد.

    بیشتر نتایج حاصل از این فعالیت‌ها به صورت انبوهی از کاغذ‌ها که باید ضمیمه پروژه‌ها شده و با قیمت‌های که قابل تحقیق بوده و در ارزش‌گذاری بهای ساختمان سهیم بودند، نشانه‌گذاری شده‌اند.

    بیشتر این فعالیت‌ها نه تنها به ساختار بهتر سازه‌ها کمک نکرد، بلکه اجرای قانونی را کم رنگ کرده و در حفظ خط سیر بهای کار ماهرانه تأثیر منفی داشت.

    سؤال مهمی که در ذهن ایجاد می‌شود این است که چگونه کیفیت ساختمان‌ها از طبیعت فرهنگ پرورش ساختمان‌ها تأثیر می‌پذیرد؟

    به عبارت دیگر تکامل ساخت ساختمان‌ها چگونه بر روی فعالیت‌های معماران و سایر کسانی که در آن نقش داشتند تأثیر می‌گذارد؟

    به عقیده صاحبنظران مجله «آرکیتکچر ویک » فرهنگ تکامل ساختمان، نحوه تأسیس آن و نوع عملکرد‌های مردمی که از آن فرهنگ پیروی می‌کنند، پاسخ این سؤال را به صراحت بیان می‌کند.

    برای این مجله این نکات فنی و استادانه مانند پنجره‌ای عمل می‌کنند که به سوی مجموعه‌ای غنی از مفاهیم ارزشمند باز شده‌اند. در این مجله به فرهنگ و تکامل ساختمان مانند مجلات دیگر از جمله «پرکتیس» و «کانستراکشن اینداستری» نگاه نمی‌شود.

    ساختمان‌ها اساساً حرکتی متحورانه اجتماعی محسوب می‌شوند. طبیعت این حرکت متحورانه در طول تاریخ دچار تغییر و تحول شده است.این تغییرات بسته به نوع محل، از جایی به جای دیگر فرق کرده و در موارد اختصاصی کیفیت حجم، اندازه و بخش اصلی ساختمان‌های ساخته شده را کنترل می‌کند.

    اغلب ساختمان‌ها در دنیا با حداقل دخالت اساتید معماری ساخته می‌شوند و هنوز آن‌ها از نظر شکل و ظاهر برای زندگی روزمره انسان‌ها طراحی می‌شوند.

    معماران هیچگاه به عنوان قدرت نفوذی مورد احترام، در طراحی ساختمان‌ها مطرح نبوده‌اند. هنوز هم شخصیت ساختمان معمولاً انعکاس درستی از فرهنگ آن نیست، اما در انتها مراحل مشخصی باعث می‌شوند تا بدون دخالت معماران، فرهنگ ساختمان عینیت پیدا کند.

    در پایان می‌توان گفت که هدف از این مقاله، حضور معماران ساختمان‌ها در فحوای کلام است.

    عقیده دست‌اندر‌کاران مجله «آرکیتکچر ویک» بر این است که داشتن چنین دید مؤثری نه تنها تمرینی هم عصر با ماست بلکه به ما نشان می‌دهد چگونه چنین آزمایشی می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت و درک شهرهایی داشته باشد که این هزاران فعالیت مستقل توسط مردم را تحت پوشش قرار داده و ممکن است پیشرفت کنند.




    منبع: [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    (دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من ...)


    میگفتند :سختی ها نمک زندگی است!! امّا چرا کسی نفهمید! “نمک” برای من که خاطراتم زخمی است شور نیست… مزه “درد” میدهد…!!…

  5. #5
    عضو فعال آواتار معمارباشی
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/6
    محل سكونت
    اصفهان / یزد
    امتیاز
    6859
    پست ها
    2,192

    پيش فرض

    دفتر معماری فرانک گری و همکاران
    مکان:واشنگتن دی-سی
    کارفرما:گالری هنر کورکوران
    مساحت کلی:270 هزار فوت مربع
    تاریخ برگزاری مسابقه بین المللی:ژوئن 1999 میلادی
    زمان آغاز به کار طراحی:اکتبر 1999 میلادی
    پیش بینی آغاز ساختمان سازی:تابستان سال 2003
    پیش بینی تکمیل بنا:زمستان سال 2005
    معمار: فرانک گری(Frank o.gehry
    همکار پروژه:رندی جفرسون(Randy Jefferson
    طراحی پروژه:ادوین چان(Edwin Chan
    معمار پروژه:تنشو تاکموری (Tensho Takemori
    مدیر پروژه:جورج متزگر (George Metzger
    مهندس سیستم سازه ای:جان مارتین و همکاران (John A.Martin & Associates

    ُِ «ظاهر ضمیمه در هم و بر هم که توسط پنجره هایی بلند و بزرگ سوراخ شده است، مقابله ای مقتدرانه با سطح سنگی و تکراری بنای اصلی خواهد داشت؛به گونه ای که تمام ایده آل های هنر مندانه در زیر سنگ های غم گرفته بنای قدیمی به دام افتاده بودند، (هم اینک با ظهور ضمیمه جدید)با شادمانی و نشاط به سمت فضای بیرون رها می شوند.» (نیکولای آوروموف ، منتقد معماری لوس آنجلس تایمز گالری هنر)

    کورکوران در خیابان هفدهم بلوار نیویورک ، نزدیک کاخ سفید و مرکز خرید ملی (نشنال مال) قرار گرفته و در سال 1869 بنیان گذاری شد؛ گالری هنر کورکوران قدیمی ترین موزه ی هنر و یگانه کالج هنر و طراحی واشنگتن است.امکانات موجود شامل بنای طراحی شده (بنای اصلی ) توسط ارنست فلاگاست که در سال 1897 گشایش یافت.همچنین ضمیمه ی (قدیمی) آن که چارلز پلات ( (Charles Platt آن را طراحی کرد ، در سال 1928 افتتاح گردید.
    هر دو بنای اصلی و ضمیمه ی موجود دارای دو طبقه گالری،دفاتر اداری ، تسهیلات پشتیبانی و امکاناتی برای کالج هنر و طراحی است.طرح حای بنای اصلیبا توجه به امکانت موجود آن زمان هرگز کاملا تحقق نیافت.تسهیلات پشتیبانی با رشد دائمی و همیشگی کلکسیون یا با افزایش ثبت نام دانشجویان مطابقت و همخوانی نداشت ، لذا این دو برنامه ریزی برای طراحی ضمیمه ای جدید، طی مسابقه ای بین المللی در دستور کار قرار گرفت و برگزار شد.
    منبع: اینترنت مترجم:محمد رضا دهقانی
    (دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من ...)


    میگفتند :سختی ها نمک زندگی است!! امّا چرا کسی نفهمید! “نمک” برای من که خاطراتم زخمی است شور نیست… مزه “درد” میدهد…!!…

  6. #6
    مدیر بازنشسته آواتار nino
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/7
    محل سكونت
    real world!
    امتیاز
    3182
    پست ها
    1,823

    پيش فرض

    هتل ماركز د ريسكال(اسپانيا ، السيگو)
    فرانگ گهري
    كارفرماي اين هتل كارخانه مشروب سازي ماركز د ريسكال از قديمي ترين كارخانه هاي منطقه است كه براي بازسازي وجه مردمي خود اقدام به ساخت اين هتل در نزديكي كارخانه و مجاور تاكستان هاي خود كرده است .
    گهري در اين هتل از ورق هاي تيتانيوم صورتي و طلايي براق و ضد زنگ براي پوشش سقف استفاده كره است او سعي در تلفيق يك سري خطوط صاف و خطوط منحني داشته ديوار هاي بنا با ماسه سنگ پوشيده است .
    هتل به وسيله ستون ها از سايت بالاتر آمده كه يك ميدان ورودي را هم ايجاد كرده است كه مكاني براي مشاهده تاكستان ها نيز مي باشد .
    اين هتل شامل 14 اتاق مهمان ،اتاق تست و چشيدن محصولات كارخانه ،رستوران 172 نفري شامل قسمت عمومي و خصوصي و تراسي براي صرف شام و امكانات برگزاري كنفرانس مي باشد .


    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]


    .





    .



    .




















    ويرايش شده توسط nino در 2007/9/08 در ساعت 05:13 PM
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  7. #7
    عضو فعال آواتار PostModern
    رشته
    مهندسی عمران
    تاريخ عضويت
    2007/4
    محل سكونت
    آسمون آبی
    امتیاز
    412
    پست ها
    174

    پيش فرض

    کارهاش خیلی زیباست . به خصوص انتخاب زمینه شهری مناسبش . یک چیز دیگه م هست . اصل این معماری به پیچیدگی ظاهرش نیست ! یعنی چی ؟ یعنی اینکه اونقدر از عناصر جانبی و غیر سازه ای در بنا ( به خصوص در نما ) استفاده میکنه که ممکنه در نگاه اول شک کنی که با یک اثر معماری طرفی یا یک حجم مجسمه سازی ! اما فکر میکنم وقتی داخل اون ساختمونها بشی پیچیده تر از نمونه های دیگه معماری مدرن نباشه ؟! ( اکثر فضاهای داخلیش عادیه . البته برای این سبک معماری . ولی نماهاش با اون احجام خاص و ورقهای مختلف ... )

  8. #8
    مدیر بازنشسته آواتار nino
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/7
    محل سكونت
    real world!
    امتیاز
    3182
    پست ها
    1,823

    Question

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله PostModern نمايش پست
    کارهاش خیلی زیباست . به خصوص انتخاب زمینه شهری مناسبش . یک چیز دیگه م هست . اصل این معماری به پیچیدگی ظاهرش نیست ! یعنی چی ؟ یعنی اینکه اونقدر از عناصر جانبی و غیر سازه ای در بنا ( به خصوص در نما ) استفاده میکنه که ممکنه در نگاه اول شک کنی که با یک اثر معماری طرفی یا یک حجم مجسمه سازی ! اما فکر میکنم وقتی داخل اون ساختمونها بشی پیچیده تر از نمونه های دیگه معماری مدرن نباشه ؟! ( اکثر فضاهای داخلیش عادیه . البته برای این سبک معماری . ولی نماهاش با اون احجام خاص و ورقهای مختلف ... )

    راستش به نظر من كارهاي گهري شايد خيلي جذاب باشن ولي با معيارهاي معماري خيلي فاصله داره . آيا ما اجازه داريم با هر قيمتي و هر وسيله اي با زير پا گذاشتن همه چيز فضا خلق كنيم ؟ صرفا خلق فضا مهم است ؟ فقط زيبايي شناي در معماري مهمه به هر قيمتي؟
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  9. #9
    عضو فعال آواتار PostModern
    رشته
    مهندسی عمران
    تاريخ عضويت
    2007/4
    محل سكونت
    آسمون آبی
    امتیاز
    412
    پست ها
    174

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله nino نمايش پست
    راستش به نظر من كارهاي گهري شايد خيلي جذاب باشن ولي با معيارهاي معماري خيلي فاصله داره . آيا ما اجازه داريم با هر قيمتي و هر وسيله اي با زير پا گذاشتن همه چيز فضا خلق كنيم ؟ صرفا خلق فضا مهم است ؟ فقط زيبايي شناي در معماري مهمه به هر قيمتي؟
    نه دیگه . برای همین گفتم که فضاسازیهاش خیلی غیر عادی نیست ! اونی که توی ذوقت میخوره و حس میکنی از یک اثر معماری فاصله گرفتی حجم منفک از سازه اصلیه ! یعنی فضاهای اصلی و کاربری اونها و ترکیبشون حتی سیرکولاسیون فضاها با این چیزی که من میبینم به نظرم متعارفه . اونی که کار رو پیچیده جلوه میده ( و مطمئنا نظر طراح هم همین بوده . یعنی پیچیده جلوه دادن نمای شهری بنا ) یک سری ترکیبات سطحی و حجمی از سازه های فضاکار و عناصر نگهدارنده اونهاست .

    بالماسکه که دیدی ؟ یکی ممکنه کلاهی سرش باشه یا لباسی که خیلی عجیب و غریبه ولی اون فقط ظاهرشه و خودش عادیه !!! این کارهای ژری هم دقیقا همین حس رو بهم میده . یعنی فکر میکنم اگر بری توی اون ساختمونها زیاد جا نخوری . چون فضاهای داخلیش به اندازه ظاهرش نامانوس نیست .

  10. #10
    مدیر بازنشسته آواتار nino
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/7
    محل سكونت
    real world!
    امتیاز
    3182
    پست ها
    1,823

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله PostModern نمايش پست
    بالماسکه که دیدی ؟ یکی ممکنه کلاهی سرش باشه یا لباسی که خیلی عجیب و غریبه ولی اون فقط ظاهرشه و خودش عادیه !!! این کارهای ژری هم دقیقا همین حس رو بهم میده . یعنی فکر میکنم اگر بری توی اون ساختمونها زیاد جا نخوری . چون فضاهای داخلیش به اندازه ظاهرش نامانوس نیست .
    اتفاقا موضوع همينه كه من مي گم باطنش هم عادي نيست يه نگاه به اون عكس سازه هتل ماركز بنداز به نظرت عاديه ! همه چيزو زير پا ميذاره تا به فرم دلخواهش برسه البته گهري كاري رو كه كارفرماهاش ميخوان يعني نشان دادن قدرت و ثروت و جلب نظر و تبليغات رو به خوبي اجرا مي كنه . معماري در خدمت قدرت ، سوء استفاده از معماري !
    در همه چيز ( سازه ، فرم ،‌مصالح ،‌.... )‌افراط maximalism
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

صفحه 1 از 7 12345 ... آخرينآخرين

تاپیک های مشابه

  1. [ موزه ] موزه طراحی و کارخانه ویترا ـ فرانک گهری
    توسط F A R Z A N E در تالار معماری فرهنگی
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2013/12/09, 07:44 PM
  2. فرانک گهری
    توسط avo29 در تالار سوالات و درخواست های معماری
    پاسخ ها: 2
    آخرین ارسال: 2013/11/18, 11:01 PM
  3. درخواست - پاورپوینت درباره ی فرانک گهری
    توسط Fatimba در تالار سوالات و درخواست های معماری
    پاسخ ها: 2
    آخرین ارسال: 2012/4/30, 08:44 PM

برچسب های اين تاپیک

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •