صفحه 5 از 12 نخستنخست ... 23456789 ... آخرينآخرين
نمايش نتايج 41 تا 50 از 120

تاپیک: احکام ازدواج موقت

  1. #41
    عضو
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2007/4
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    40
    پست ها
    44

    پيش فرض صيغه

    با سلام
    احتمالا شما از اهل سنت هستيد كه استناد به گفته عمرو كتابهاي اهل سنت ميكنيد درست است؟
    ويا اينكه بسته به نوع مساله بعضي مسائل را به كتب شيعه و بعضي را به به كتب اهل سنت ؟
    لطفا توضيح دهيد؟
    منتظرتون هستم وقصد هيچ اهانتي ندارم.
    خدا نگهدار
    نقل قول نوشته اصلي بوسيله siminzare نمايش پست
    من در این مورد تسلط و مطالعه کافی دارم
    اگر شما مدرکی دارید که ادعای من رو رد میکنه اونو ارائه کنید نه اینکه من رو به گزافه گویی متهم کنید
    ادعای من کاملاً مستدله
    و دلیل من هم اینه فقط یک فرد سنی به من نشون بدهید که همسر صیغه ای داشته باشه و یک مفتی سنی که صیغه رو حلال بدونه!!

    من به شما مفتی های سنی رو معرفی میکنم که 9 زن عقد دایم رو حلال میدونند ولی صیغه رو نه!!



    این منبع نظر من :
    "

    در صحیح ترمذی صفحه 762 همچنین تفسیر قرطبی جلد دوم و نیز صحیحین مسلم و بخاری این روایت از عمر بن حصین و همچنین عبدااله بن مسعود آمده است که عمر بن خطاب گفت:



    متعتان کانتا فی عهد رسول الله حلالا و انا احرمهما



    دومتعه در زمان رسول اکرم حلال بودند و من انها را حرام می کنم.."



    منتظر جوابتون هستم

  2. #42
    عضو فعال آواتار siminzare
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2008/9
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    2785
    پست ها
    1,452

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله khorsandi نمايش پست
    با سلام
    احتمالا شما از اهل سنت هستيد كه استناد به گفته عمرو كتابهاي اهل سنت ميكنيد درست است؟
    ويا اينكه بسته به نوع مساله بعضي مسائل را به كتب شيعه و بعضي را به به كتب اهل سنت ؟
    لطفا توضيح دهيد؟
    منتظرتون هستم وقصد هيچ اهانتي ندارم.
    خدا نگهدار

    با سلام جناب خرسندی

    این لینک پست شماست در حدود دو هفته قبل!

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    شما در اون من رو متهم کردید چرا بدون مطالعه حرف میزنم ! و حالا به من ایراد میگیرید چرا از منابع مختلف کمک میگیرم؟؟؟

    لطفاً موضع خودتون رو معلوم کنید تا بدونم چه طوری میتونیم صحبت کنیم.

    در مورد حدستون ! کاملاً اشتباه !!! من شیعه هستم .

    ولی وقتی پای تحقیق و تفحص به میان میاد استفاده از منابع سنی و شیعه هیچ ایرادی نداره این روشیه که تمام محققان مذهبی ازش استفاده میکنند.
    شیعه و سنت در بسیاری موارد احکام مشترکی دارند و برای ادله خودشون مستندات تاریخی ارائه میدهند. بررسی این مستندات خالی از اشکاله مگر اینکه شما معتقد باشید اصولاً استناد به منابع اهل تسنن باطله!

    و اما در مورد دلیل اینکه چرا منابع اهل سنت رو مطرح کردم.
    اگر تمام پست ها رو با دقت میخوندید به دلیل این کار پی میبردید.

    من در یک پست ادعا کردم صیغه در ابتدای اسلام وجود داشته و عمر اون رو نهی کرده.
    دوست دیگری به شدت با من مخالفت کردند و ادعا کردند من دارم سعی میکنم صیغه رو به اهل تسنن بچسبونم. به همین دلیل برای اون دوست منابع اهل تسنن رو مطرح کردم که با توجه به اینکه جواب من رو ندادند تصور میکنم متقاعد شده باشند.

    و در مورد منابع تشیع! من هنوز نفهمیدم کجا به منابع اهل تشیع اشاره کردم که شما معتقدید من برخی جاها به منابع شیعه استناد کردم! میشه لینک پست رو به من معرفی کنید؟

    و اخرین نکته اینکه شما بین صیغه و زنا چه فرقی قایل هستید؟ ظاهراً و بنا به ادعای خودتون در این مورد مطالعه کافی دارید.
    پس به من بگید شرایط صیغه که در پست زیر ( لینک) گفتید باید وجود داشته باشه چیه؟ ادعا میکنید در زنا فقط رضایت شرطه ولی در صیغه شرایط دیگری هم وجود داره! خوب این شرایط رو توضیح بدید!
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    و لطفاً همه پست ها رو با دقت بخونید.
    دو چیز نهایت ندارد : وقاحت و جهالت
    تلفات ناشی از حماقت از تلفات ناشی از جنایت بیشتر است
    در برابر دو سخن پاسخی نمیتوان یافت. : اگر در کمال منطق باشد. اگر در کمال بی منطقی باشد.
    با جواب دادن به سوالات ساده ریاضی به کودکان گرسنه جهان کمک کنید: [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] و بازی ساده جغرافیایی [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    مبارزه با ختنه دختران در جهان [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] دهید
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  3. تشكرها از اين پست


  4. #43
    عضو
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2007/4
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    40
    پست ها
    44

    پيش فرض

    با سلام
    اولا که من سوالی مطرح کردم قطعی نگفتم.
    ثانیا شما شیعه هستید پس چرا در باره حکم خداوند که خودتان هم بیان کردید در اسلام بوده مخالفید
    روش عمربدعت گذاری در دین بوده که در شیعه نداریم و هیچ کسی نمیتواند چیزی در دین زیادو کم کند
    احکام الهی برای این وضع نشده که بخواهیم آنرا تایید یا رد کنیم احکام در دین تقلیدی است نه تعقلی.
    شما یا باید مجتهد در دین باشید که خود توانایی استخراج و استنباط احکام را داشته باشید یا از کسی که در این مساله از سایرین برتر است تقلید کنید و علمای شیعه همگی صیغه و احکام آنرا در رساله خود ذکر کرده اند
    شما چرا ذکری از نظر علمای بزرگ شیعه نکرده اید؟
    ثالثا بله اسلام خواسته با مساله جنسی راحت برخورد کند تقصیر اسلام چیست که عده ای میخواهند به خود سخت بگیرند؟ اسلام هم احکام سخت دارد هم آسان. نباید ذهنیت های دوران های نوجوانی و تربیت های خانوادگی باعث شود انسان احکام خداوند را زیر سوال ببرد بهتر است ذهنیت خود را اصلاح کرد
    رابعا هر کس که با ذهنیت قبلی بد نسبت به این مساله نگاه میکند فقط به موارد منفی آن و موارد سوء استفاده از آن میپردازد و دیگر توجهی به آثار مثبت آن نمیکند که مطمئنا بیش از موارد منفی آن است
    خامسا در باره تفاوت های زنا با صیغه :
    1- شرط اقرار به قبول همسری از طرف زن و تایید ان از طرف مرد
    2- شرط عده نگه داشتن زن پس از صیغه ولی زنا عده ندارد
    3- شرط در عده نبودن زن برای صحت صیغه
    4- ایجاد محرمیت ها درست شبیه به محرمی که بعد از ازدواج دائم ایجاد ومگردد مثل محرمیت مادر زن
    5- شرط زمان و مهریه که هر دو طرف نسبت به آن مدیون هستند
    6- شرط پرداخت نصف مهریه به زن حتی اگر با هم نزدیکی نکنند
    7- و شروط دیگری که شاید نسبت آن توافق شودویا من اطلاع ندارم

    و موارد دیگر هم میتوان بر شمرد ودر آخر قصد اهانتی در کار نیست فقط خواستم با صراحت مطالب گفته شود
    با تشکر
    منتظر هستم

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله siminzare نمايش پست
    با سلام جناب خرسندی

    این لینک پست شماست در حدود دو هفته قبل!

    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    شما در اون من رو متهم کردید چرا بدون مطالعه حرف میزنم ! و حالا به من ایراد میگیرید چرا از منابع مختلف کمک میگیرم؟؟؟

    لطفاً موضع خودتون رو معلوم کنید تا بدونم چه طوری میتونیم صحبت کنیم.

    در مورد حدستون ! کاملاً اشتباه !!! من شیعه هستم .

    ولی وقتی پای تحقیق و تفحص به میان میاد استفاده از منابع سنی و شیعه هیچ ایرادی نداره این روشیه که تمام محققان مذهبی ازش استفاده میکنند.
    شیعه و سنت در بسیاری موارد احکام مشترکی دارند و برای ادله خودشون مستندات تاریخی ارائه میدهند. بررسی این مستندات خالی از اشکاله مگر اینکه شما معتقد باشید اصولاً استناد به منابع اهل تسنن باطله!

    و اما در مورد دلیل اینکه چرا منابع اهل سنت رو مطرح کردم.
    اگر تمام پست ها رو با دقت میخوندید به دلیل این کار پی میبردید.

    من در یک پست ادعا کردم صیغه در ابتدای اسلام وجود داشته و عمر اون رو نهی کرده.
    دوست دیگری به شدت با من مخالفت کردند و ادعا کردند من دارم سعی میکنم صیغه رو به اهل تسنن بچسبونم. به همین دلیل برای اون دوست منابع اهل تسنن رو مطرح کردم که با توجه به اینکه جواب من رو ندادند تصور میکنم متقاعد شده باشند.

    و در مورد منابع تشیع! من هنوز نفهمیدم کجا به منابع اهل تشیع اشاره کردم که شما معتقدید من برخی جاها به منابع شیعه استناد کردم! میشه لینک پست رو به من معرفی کنید؟

    و اخرین نکته اینکه شما بین صیغه و زنا چه فرقی قایل هستید؟ ظاهراً و بنا به ادعای خودتون در این مورد مطالعه کافی دارید.
    پس به من بگید شرایط صیغه که در پست زیر ( لینک) گفتید باید وجود داشته باشه چیه؟ ادعا میکنید در زنا فقط رضایت شرطه ولی در صیغه شرایط دیگری هم وجود داره! خوب این شرایط رو توضیح بدید!
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

    و لطفاً همه پست ها رو با دقت بخونید.

  5. تشكرها از اين پست


  6. #44
    عضو فعال آواتار siminzare
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2008/9
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    2785
    پست ها
    1,452

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله khorsandi نمايش پست
    با سلام
    اولا که من سوالی مطرح کردم قطعی نگفتم.
    ثانیا شما شیعه هستید پس چرا در باره حکم خداوند که خودتان هم بیان کردید در اسلام بوده مخالفید
    روش عمربدعت گذاری در دین بوده که در شیعه نداریم و هیچ کسی نمیتواند چیزی در دین زیادو کم کند
    احکام الهی برای این وضع نشده که بخواهیم آنرا تایید یا رد کنیم احکام در دین تقلیدی است نه تعقلی.
    شما یا باید مجتهد در دین باشید که خود توانایی استخراج و استنباط احکام را داشته باشید یا از کسی که در این مساله از سایرین برتر است تقلید کنید و علمای شیعه همگی صیغه و احکام آنرا در رساله خود ذکر کرده اند
    شما چرا ذکری از نظر علمای بزرگ شیعه نکرده اید؟
    ثالثا بله اسلام خواسته با مساله جنسی راحت برخورد کند تقصیر اسلام چیست که عده ای میخواهند به خود سخت بگیرند؟ اسلام هم احکام سخت دارد هم آسان. نباید ذهنیت های دوران های نوجوانی و تربیت های خانوادگی باعث شود انسان احکام خداوند را زیر سوال ببرد بهتر است ذهنیت خود را اصلاح کرد.
    رابعا هر کس که با ذهنیت قبلی بد نسبت به این مساله نگاه میکند فقط به موارد منفی آن و موارد سوء استفاده از آن میپردازد و دیگر توجهی به آثار مثبت آن نمیکند که مطمئنا بیش از موارد منفی آن است
    خامسا در باره تفاوت های زنا با صیغه :
    1- شرط اقرار به قبول همسری از طرف زن و تایید ان از طرف مرد
    2- شرط عده نگه داشتن زن پس از صیغه ولی زنا عده ندارد
    3- شرط در عده نبودن زن برای صحت صیغه
    4- ایجاد محرمیت ها درست شبیه به محرمی که بعد از ازدواج دائم ایجاد ومگردد مثل محرمیت مادر زن
    5- شرط زمان و مهریه که هر دو طرف نسبت به آن مدیون هستند
    6- شرط پرداخت نصف مهریه به زن حتی اگر با هم نزدیکی نکنند
    7- و شروط دیگری که شاید نسبت آن توافق شودویا من اطلاع ندارم

    و موارد دیگر هم میتوان بر شمرد ودر آخر قصد اهانتی در کار نیست فقط خواستم با صراحت مطالب گفته شود
    با تشکر
    منتظر هستم
    اولاً : شما سوالی مطرح کردید؟ متوجه منظورتون نمیشم !

    دوماً : شما ک شیعه هستید چیزی در مورد احکام ثانویه شنیدید؟ شما که قایل به قران هستید هیچ میدونید چقدر در مورد برده داری در قران صحبت شده و احکامی هم در راستای نظام دادن به برده داری وضع شده! انصافاً احکام مربوط به برده داری در قران بیشتر از احکام مربوط به صیغه هست ولی فقها امروز برده داری رو رد میکنند. پس از نظر دین شناسانه لغو شیغه خلاف و محال و ضد شرع و قران نیست!
    اونچه که در اسلام کم و زیاد نمیشود اصول و در پل دوم فروع دین است که صیغه در هیچ کدوم از این دو حوزه نیست. صیغه جزیی از احکام اسلامی است که کاملاً قابل تغییرند ( احکام ثانویه)

    مثلاً امروز کسی رو برای دزدی قطع ید نمیکنند. از سوی دیگر صیغه اونچنان معنا و مفهوم ناپسندی در جامعه داره که کاملاً مایه تعجبه چرا این همه اصرار در ترویجش وجود داره. همونطور که ترویج برده داری امروزه ناپسنده ( با وجودی که در قران وجود داره) صیغه هم به همون سرنوشت دچار شده!

    در مورد سختگیری و اسان گیری اسلام! دوست من وفاداری عاطفی و تعهد عاطفی پیزی نیست که در صیغه با توجه به محدودیت زمانی اش وجود داشته باشه! پیوند ازدواج چیزی فراتر از روابط جنسی هست. نه فقط ارضا غرایض!

    چرا ذکری از علمای شیعه نکردم؟ چه ذکری باید میکردم؟ اینکه صیغه شرعی هست رو همه میدونیم و فتاوای علمای شیعه هم در پست های زیادی از تاپیک اومده! لزومی به تکرار مکررات نبود.

    به مزایای صیغه اشاره کردید. میتونید نام ببرید! البته زیاد شنیدم ولی بهتره شما هم اشاره کنید.

    و اما در مورد تفاوت های صیغه با زنا:
    1. قبول همسری؟ توضیح بدید یعنی چی؟ میدونید در صیغه تنها رابطه بین دو طرف رابطه فیزیکیه و نفقه و لزوم اطاعت از همسر وجود نداره؟ در زنا هم همینطور زن قبول میکنه رابطه برقرار کنه و هیج تعهد دیگه ای هم نداره. قبول همسری یا قبول رابطه چه فرقی با هم دارند؟

    2. و 3. این دو مورد در ذات یکسانند و بله این تنها تفاوت صیغه و زناست و میدونید که این شرط هم فقط برای رنان است و نه مردان. و خوب اگر شما ( شمای نوعی) از کجا مطمئن هستید که زنی که صیغه میکنید در عده نیست؟ ( گرچه این مساله کاملاً فرعیست)

    4. محرمیت ها؟ اون هم از نوع مدت دار؟ عروس برای پدر شوهر همواره محرم محسوب میشه ولی نه در صیغه1 از سوی دیگر این محرمیت ها چه تاثیری در نفس زندگی زناشویی دارد؟ اینکه شما مثلاً با همسر صیغه ای برادرتان برای یک هفته محرم باشید و بعد نامحرم؟ این از نظر شما کاملاً منطقی است؟ ایا روابط عاطفی زناشویی بر اساس این محرمیت ها تعریف میشود؟

    5. شرط زمان و مهریه؟ خوب دوست عزی این که عیناً در زنا هم وجود دارد! فلان قدر تومن برای امشب قبوله؟ باشه قبوله! (هم مبلغ معلومه و هم قیمت (مهریه)) و دو طرف هم تعهد دارند.

    6. پرداخت نصف مهریه؟ این مزیت بر زناست؟ شما اینجا احکام مطرح میکنید یا شروط؟ حکم و شرط کاملاً دو مفهوم متفاوت هستند!

    7. خیر دوست عزی شرط دیگری که در زنا قابل ایجاد نیاشد و در صیغه باشد وجود ندارد.

    بذارید مثالی بزنم: مردی شب توی مسیر در خیابان زنی رو سوار میکنه و ازش میخواد که اون شب رو با هم باشند به مهریه معلوم فلان تومن برای یک شب. این فرم کاملاً شرعی است. زن ادعا میکند عده ندارد و مرد قبول میکند. ( حتی اگر زن در عده باشد باز هم گناهی متوجه مرد نیست)
    در این فرم مساله محرمیت اصلاً مطرح نمیشود هر دو طرف رابطه ( بخوانید همسری) را قبول کرده اند. فرض کنید زن از روی نیاز ( مگر در صیغه هم همین اتفاق نمی افتد؟ سرپرستی زنان بی سرپرست!)

    جالب اینکه این هدف اخیر اونچنان مقدس مابانه مطرح میشود که حتی به فکر کسی خطور نمیکند که سرپرستی و کمک مالی به این زنان بدون خرید خدمات جنسی اون ها هم امکان پذیره! ( ایا نمیشه زنی رو سرپرستی کرد و بهش کمک کرد بدون اونکه صیغه بشه؟)

    دوست من صیغه فرمی از ازدواجه که عواطف در اون نقشی ندارندو وظیفه مرد فقط پرداخت مهریه و وظیفه زن فقط ارائه خدمات فیزیکی است. زن و مرد پس از طی مدت رابطه به راه خودشون میرن و دیگه هیچ علاقه عاطفی و ... هم باقی نمیمونه!

    ازدواج یعنی تشکیل خانواده به عنوان هسته جامعه و نه برطرف کردن نیاز جنسی! اسان گیری تعریف متفاوتی داره از بی بند و باری!

    اونچه که مخالفان صیغه خواهان اونند اینه که این شکل ازدواج بدون اینکه وجود اونرو در گذشته محکوم کنیم امروزه کاملاً مخالف عرف و مخالف پسند جامعه است.

    همونطور که خیلی دیگر از احکام قرانی همچین سرنوشتی دارند. بسیاری از قوانین قران برخاسته از فرهنگ جامعه عربستان است. به این معنی که لزوماً حکم خدا نبوده و نیستند.

    صیغه در مذهب ممنوع نشد همونطور که برده داری ممنوع نشد. و امروزه برده داری و قطع ید انجام نمیشه بنابراین محل اشکال هم نیست که صیغه انجام نشه!

    من صیغه رو یکی از بعد بی تعهدی عاطفی و دیگری از بعد ایجاد احتمال خیانت به همسر دائم و دیگری از بعد دریافت پول در ازای رابطه جنسی محکوم میکنم.

    این سه ایراد اخیر از نظر شما قابل توجیه هست یا نه؟
    دو چیز نهایت ندارد : وقاحت و جهالت
    تلفات ناشی از حماقت از تلفات ناشی از جنایت بیشتر است
    در برابر دو سخن پاسخی نمیتوان یافت. : اگر در کمال منطق باشد. اگر در کمال بی منطقی باشد.
    با جواب دادن به سوالات ساده ریاضی به کودکان گرسنه جهان کمک کنید: [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] و بازی ساده جغرافیایی [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    مبارزه با ختنه دختران در جهان [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] دهید
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  7. تشكرها از اين پست


  8. #45
    عضو فعال آواتار Zargham
    رشته
    مهندسی برق
    تاريخ عضويت
    2008/7
    امتیاز
    1834
    پست ها
    959

    پيش فرض


  9. تشكرها از اين پست


  10. #46
    عضو
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2007/4
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    40
    پست ها
    44

    پيش فرض

    با سلام
    منتظر پاسخ باشيد ظرف چند روز آينده انشاءالله ارسال ميگردد.
    با تشكر
    نقل قول نوشته اصلي بوسيله siminzare نمايش پست
    اولاً : شما سوالی مطرح کردید؟ متوجه منظورتون نمیشم !

    دوماً : شما ک شیعه هستید چیزی در مورد احکام ثانویه شنیدید؟ شما که قایل به قران هستید هیچ میدونید چقدر در مورد برده داری در قران صحبت شده و احکامی هم در راستای نظام دادن به برده داری وضع شده! انصافاً احکام مربوط به برده داری در قران بیشتر از احکام مربوط به صیغه هست ولی فقها امروز برده داری رو رد میکنند. پس از نظر دین شناسانه لغو شیغه خلاف و محال و ضد شرع و قران نیست!
    اونچه که در اسلام کم و زیاد نمیشود اصول و در پل دوم فروع دین است که صیغه در هیچ کدوم از این دو حوزه نیست. صیغه جزیی از احکام اسلامی است که کاملاً قابل تغییرند ( احکام ثانویه)

    مثلاً امروز کسی رو برای دزدی قطع ید نمیکنند. از سوی دیگر صیغه اونچنان معنا و مفهوم ناپسندی در جامعه داره که کاملاً مایه تعجبه چرا این همه اصرار در ترویجش وجود داره. همونطور که ترویج برده داری امروزه ناپسنده ( با وجودی که در قران وجود داره) صیغه هم به همون سرنوشت دچار شده!

    در مورد سختگیری و اسان گیری اسلام! دوست من وفاداری عاطفی و تعهد عاطفی پیزی نیست که در صیغه با توجه به محدودیت زمانی اش وجود داشته باشه! پیوند ازدواج چیزی فراتر از روابط جنسی هست. نه فقط ارضا غرایض!

    چرا ذکری از علمای شیعه نکردم؟ چه ذکری باید میکردم؟ اینکه صیغه شرعی هست رو همه میدونیم و فتاوای علمای شیعه هم در پست های زیادی از تاپیک اومده! لزومی به تکرار مکررات نبود.

    به مزایای صیغه اشاره کردید. میتونید نام ببرید! البته زیاد شنیدم ولی بهتره شما هم اشاره کنید.

    و اما در مورد تفاوت های صیغه با زنا:
    1. قبول همسری؟ توضیح بدید یعنی چی؟ میدونید در صیغه تنها رابطه بین دو طرف رابطه فیزیکیه و نفقه و لزوم اطاعت از همسر وجود نداره؟ در زنا هم همینطور زن قبول میکنه رابطه برقرار کنه و هیج تعهد دیگه ای هم نداره. قبول همسری یا قبول رابطه چه فرقی با هم دارند؟

    2. و 3. این دو مورد در ذات یکسانند و بله این تنها تفاوت صیغه و زناست و میدونید که این شرط هم فقط برای رنان است و نه مردان. و خوب اگر شما ( شمای نوعی) از کجا مطمئن هستید که زنی که صیغه میکنید در عده نیست؟ ( گرچه این مساله کاملاً فرعیست)

    4. محرمیت ها؟ اون هم از نوع مدت دار؟ عروس برای پدر شوهر همواره محرم محسوب میشه ولی نه در صیغه1 از سوی دیگر این محرمیت ها چه تاثیری در نفس زندگی زناشویی دارد؟ اینکه شما مثلاً با همسر صیغه ای برادرتان برای یک هفته محرم باشید و بعد نامحرم؟ این از نظر شما کاملاً منطقی است؟ ایا روابط عاطفی زناشویی بر اساس این محرمیت ها تعریف میشود؟

    5. شرط زمان و مهریه؟ خوب دوست عزی این که عیناً در زنا هم وجود دارد! فلان قدر تومن برای امشب قبوله؟ باشه قبوله! (هم مبلغ معلومه و هم قیمت (مهریه)) و دو طرف هم تعهد دارند.

    6. پرداخت نصف مهریه؟ این مزیت بر زناست؟ شما اینجا احکام مطرح میکنید یا شروط؟ حکم و شرط کاملاً دو مفهوم متفاوت هستند!

    7. خیر دوست عزی شرط دیگری که در زنا قابل ایجاد نیاشد و در صیغه باشد وجود ندارد.

    بذارید مثالی بزنم: مردی شب توی مسیر در خیابان زنی رو سوار میکنه و ازش میخواد که اون شب رو با هم باشند به مهریه معلوم فلان تومن برای یک شب. این فرم کاملاً شرعی است. زن ادعا میکند عده ندارد و مرد قبول میکند. ( حتی اگر زن در عده باشد باز هم گناهی متوجه مرد نیست)
    در این فرم مساله محرمیت اصلاً مطرح نمیشود هر دو طرف رابطه ( بخوانید همسری) را قبول کرده اند. فرض کنید زن از روی نیاز ( مگر در صیغه هم همین اتفاق نمی افتد؟ سرپرستی زنان بی سرپرست!)

    جالب اینکه این هدف اخیر اونچنان مقدس مابانه مطرح میشود که حتی به فکر کسی خطور نمیکند که سرپرستی و کمک مالی به این زنان بدون خرید خدمات جنسی اون ها هم امکان پذیره! ( ایا نمیشه زنی رو سرپرستی کرد و بهش کمک کرد بدون اونکه صیغه بشه؟)

    دوست من صیغه فرمی از ازدواجه که عواطف در اون نقشی ندارندو وظیفه مرد فقط پرداخت مهریه و وظیفه زن فقط ارائه خدمات فیزیکی است. زن و مرد پس از طی مدت رابطه به راه خودشون میرن و دیگه هیچ علاقه عاطفی و ... هم باقی نمیمونه!

    ازدواج یعنی تشکیل خانواده به عنوان هسته جامعه و نه برطرف کردن نیاز جنسی! اسان گیری تعریف متفاوتی داره از بی بند و باری!

    اونچه که مخالفان صیغه خواهان اونند اینه که این شکل ازدواج بدون اینکه وجود اونرو در گذشته محکوم کنیم امروزه کاملاً مخالف عرف و مخالف پسند جامعه است.

    همونطور که خیلی دیگر از احکام قرانی همچین سرنوشتی دارند. بسیاری از قوانین قران برخاسته از فرهنگ جامعه عربستان است. به این معنی که لزوماً حکم خدا نبوده و نیستند.

    صیغه در مذهب ممنوع نشد همونطور که برده داری ممنوع نشد. و امروزه برده داری و قطع ید انجام نمیشه بنابراین محل اشکال هم نیست که صیغه انجام نشه!

    من صیغه رو یکی از بعد بی تعهدی عاطفی و دیگری از بعد ایجاد احتمال خیانت به همسر دائم و دیگری از بعد دریافت پول در ازای رابطه جنسی محکوم میکنم.

    این سه ایراد اخیر از نظر شما قابل توجیه هست یا نه؟

  11. #47
    عضو
    رشته
    مهندسی مکانیک
    تاريخ عضويت
    2007/4
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    40
    پست ها
    44

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله siminzare نمايش پست
    اولاً : شما سوالی مطرح کردید؟ متوجه منظورتون نمیشم !

    دوماً : شما ک شیعه هستید چیزی در مورد احکام ثانویه شنیدید؟ شما که قایل به قران هستید هیچ میدونید چقدر در مورد برده داری در قران صحبت شده و احکامی هم در راستای نظام دادن به برده داری وضع شده! انصافاً احکام مربوط به برده داری در قران بیشتر از احکام مربوط به صیغه هست ولی فقها امروز برده داری رو رد میکنند. پس از نظر دین شناسانه لغو شیغه خلاف و محال و ضد شرع و قران نیست!
    اونچه که در اسلام کم و زیاد نمیشود اصول و در پل دوم فروع دین است که صیغه در هیچ کدوم از این دو حوزه نیست. صیغه جزیی از احکام اسلامی است که کاملاً قابل تغییرند ( احکام ثانویه)

    مثلاً امروز کسی رو برای دزدی قطع ید نمیکنند. از سوی دیگر صیغه اونچنان معنا و مفهوم ناپسندی در جامعه داره که کاملاً مایه تعجبه چرا این همه اصرار در ترویجش وجود داره. همونطور که ترویج برده داری امروزه ناپسنده ( با وجودی که در قران وجود داره) صیغه هم به همون سرنوشت دچار شده!

    در مورد سختگیری و اسان گیری اسلام! دوست من وفاداری عاطفی و تعهد عاطفی پیزی نیست که در صیغه با توجه به محدودیت زمانی اش وجود داشته باشه! پیوند ازدواج چیزی فراتر از روابط جنسی هست. نه فقط ارضا غرایض!

    چرا ذکری از علمای شیعه نکردم؟ چه ذکری باید میکردم؟ اینکه صیغه شرعی هست رو همه میدونیم و فتاوای علمای شیعه هم در پست های زیادی از تاپیک اومده! لزومی به تکرار مکررات نبود.

    به مزایای صیغه اشاره کردید. میتونید نام ببرید! البته زیاد شنیدم ولی بهتره شما هم اشاره کنید.

    و اما در مورد تفاوت های صیغه با زنا:
    1. قبول همسری؟ توضیح بدید یعنی چی؟ میدونید در صیغه تنها رابطه بین دو طرف رابطه فیزیکیه و نفقه و لزوم اطاعت از همسر وجود نداره؟ در زنا هم همینطور زن قبول میکنه رابطه برقرار کنه و هیج تعهد دیگه ای هم نداره. قبول همسری یا قبول رابطه چه فرقی با هم دارند؟

    2. و 3. این دو مورد در ذات یکسانند و بله این تنها تفاوت صیغه و زناست و میدونید که این شرط هم فقط برای رنان است و نه مردان. و خوب اگر شما ( شمای نوعی) از کجا مطمئن هستید که زنی که صیغه میکنید در عده نیست؟ ( گرچه این مساله کاملاً فرعیست)

    4. محرمیت ها؟ اون هم از نوع مدت دار؟ عروس برای پدر شوهر همواره محرم محسوب میشه ولی نه در صیغه1 از سوی دیگر این محرمیت ها چه تاثیری در نفس زندگی زناشویی دارد؟ اینکه شما مثلاً با همسر صیغه ای برادرتان برای یک هفته محرم باشید و بعد نامحرم؟ این از نظر شما کاملاً منطقی است؟ ایا روابط عاطفی زناشویی بر اساس این محرمیت ها تعریف میشود؟

    5. شرط زمان و مهریه؟ خوب دوست عزی این که عیناً در زنا هم وجود دارد! فلان قدر تومن برای امشب قبوله؟ باشه قبوله! (هم مبلغ معلومه و هم قیمت (مهریه)) و دو طرف هم تعهد دارند.

    6. پرداخت نصف مهریه؟ این مزیت بر زناست؟ شما اینجا احکام مطرح میکنید یا شروط؟ حکم و شرط کاملاً دو مفهوم متفاوت هستند!

    7. خیر دوست عزی شرط دیگری که در زنا قابل ایجاد نیاشد و در صیغه باشد وجود ندارد.

    بذارید مثالی بزنم: مردی شب توی مسیر در خیابان زنی رو سوار میکنه و ازش میخواد که اون شب رو با هم باشند به مهریه معلوم فلان تومن برای یک شب. این فرم کاملاً شرعی است. زن ادعا میکند عده ندارد و مرد قبول میکند. ( حتی اگر زن در عده باشد باز هم گناهی متوجه مرد نیست)
    در این فرم مساله محرمیت اصلاً مطرح نمیشود هر دو طرف رابطه ( بخوانید همسری) را قبول کرده اند. فرض کنید زن از روی نیاز ( مگر در صیغه هم همین اتفاق نمی افتد؟ سرپرستی زنان بی سرپرست!)

    جالب اینکه این هدف اخیر اونچنان مقدس مابانه مطرح میشود که حتی به فکر کسی خطور نمیکند که سرپرستی و کمک مالی به این زنان بدون خرید خدمات جنسی اون ها هم امکان پذیره! ( ایا نمیشه زنی رو سرپرستی کرد و بهش کمک کرد بدون اونکه صیغه بشه؟)

    دوست من صیغه فرمی از ازدواجه که عواطف در اون نقشی ندارندو وظیفه مرد فقط پرداخت مهریه و وظیفه زن فقط ارائه خدمات فیزیکی است. زن و مرد پس از طی مدت رابطه به راه خودشون میرن و دیگه هیچ علاقه عاطفی و ... هم باقی نمیمونه!

    ازدواج یعنی تشکیل خانواده به عنوان هسته جامعه و نه برطرف کردن نیاز جنسی! اسان گیری تعریف متفاوتی داره از بی بند و باری!

    اونچه که مخالفان صیغه خواهان اونند اینه که این شکل ازدواج بدون اینکه وجود اونرو در گذشته محکوم کنیم امروزه کاملاً مخالف عرف و مخالف پسند جامعه است.

    همونطور که خیلی دیگر از احکام قرانی همچین سرنوشتی دارند. بسیاری از قوانین قران برخاسته از فرهنگ جامعه عربستان است. به این معنی که لزوماً حکم خدا نبوده و نیستند.

    صیغه در مذهب ممنوع نشد همونطور که برده داری ممنوع نشد. و امروزه برده داری و قطع ید انجام نمیشه بنابراین محل اشکال هم نیست که صیغه انجام نشه!

    من صیغه رو یکی از بعد بی تعهدی عاطفی و دیگری از بعد ایجاد احتمال خیانت به همسر دائم و دیگری از بعد دریافت پول در ازای رابطه جنسی محکوم میکنم.

    این سه ایراد اخیر از نظر شما قابل توجیه هست یا نه؟
    با سلام
    مرا از تاخير در جواب ببخشيد
    چند نكته را خدمت شما ياد اور ميشوم.البته دوست داشتم نامه خلاصه قبلي را به دقت بيشتري مطالعه كنيد و به جوابگويي مغالطه اميز نپردازيد:
    در ابتدا عرض كنم در جواب نامه قبل در جواب سوال من كه گفتم آيا شما اهل سنت هستيد،گفتيد كه شيعه هستم.من نميدانم چطور ميتوان شيعه بود ولي در برابر احكام الهي همچون سرسلسله اهل سنت مثل عمر بناحق عمل كرد؟روش شيعه اين نيست كه در برابر احكام الهي با عقل ومنطق خود حكم كند احكام تكليفي واز براي خداست و فراتر از عقول بشري.شما به خود اجازه ميدهيد كه هر جا تصور كرديد كه حكمي غلط هست آنرا رد كنيد واحيانا گاهي تشخيص دهيد كه بايد حكمي را به احكام اضافه كرد!.عزيز من شيعه يا سني بودن ژنتيك و موروثي نيست كه شما ادعا كنيد شيعه هستيد ولي بر خلاف مشي علماي بزرگ شيعه عمل كنيد! البته مسلمان بودن از پدر و مادر مسلمان به فرزند ميرسد.ولي شيعه بودن يا سني بودن به عمل و عقيده فرد در برابر امر مهم ولايت بستگي دارد.شيعه يعني پيرو.منظور من از شيعه، شيعه علي ابن ابي طالب است؟
    در نامه شما اشكالاتي به وضوح وجود دارد كه به آنها در ادامه ميپردازم:
    خوب است كه شما و همه خوانندگان بدانند كه صيغه جزو احكام ثانويه نبوده و نيست.بلكه مطابق نص قرآن كريم است و هيچ كس از زمان وضع آن تا ابدحق كم وزياد كردن آنرا ندارد.يا جنابعالي از احكام ثانويه بي اطلاع هستيد يا شايد اطلاع داريد و فكر كرديد ديگران از آن بي خبرند؟
    خوب است كه شما وديگران بدانيد كه به صيغه تاكيد شده و جزو مستحبات ميباشد.
    دوست عزيز !منطق حاكم بر صيغه كجا و منطق حاكم بر برده داري كجا؟تا آنجا كه من از ظاهر قرآن ميدانم در هيچ كجاي آن احكام برده داري وضع نكرده است واسلام برده داري را كه منافي عقل هم ميباشدتاييد نكرده فقط اسلام با آن مساله ديرينه و رسوخ كرده اجتماعي مدارا كرده وبا احكامي كه در خصوص آن وضع كرده خواسته در بستر زمان آنرا از بين ببرد همانگونه كه از بين رفت ودر قرآن عمدتا كفاره بعضي از گناهان را آزاد كردن برده قرار داده است.يعني ترويج به آزادسازي برده.ولي بر عكس در قرآن احكام زيادي راجع به ازدواج و همسرداري و طلاق بيان شده است.كجاي قران احكام برده داري وضع كرده است كه از احكام ازدواج موقت بيشتر است؟
    صيغه هيچگاه امروز به سرنوشت برده داري دچار نشده وآمارها حاكي از افزايش رغبت و تمايل به صيغه ميباشد.كه در دفاتر رسمي بخشي از انها به ثبت ميرسد.
    شيعه هيچگاه از هواي نفس و به دلخواه احكام خدا را توجيه و تفسير نميكند من شما را در برخورد با احكام الهي توجه ميدهم .هركه احكام الهي را رد و باطل كند به حكم خدا ضرري نميرساند بلكه در واقع خود را باطل و مردود كرده است مواظب عقايد خود باشيد و انرا از انحرافات شيطاني حفظ كنيد.شما صيغه را با زنا يكي ميكنيد؟!هيچ خود به زشتي گفتار خود آگاهي داريد؟خود ميدانيد دنبال چه هستيد؟اگر نميدانيد كه احيانا نميدانيد من به شما ميگويم : با اين ديدگاه از طرفي ميخواهيد زنا را حلال بشماريد به اين بهانه كه اينها مثل هم است وممكن كساني كه تا بحال صيغه ميكردند تحت تاثير اين سخن هاي بي بينه خداي ناكرده به عمل زنا دست بزنند يعني به رواج زنا در جامعه كمك كرده ايد،واز طرفي صيغه را با اين ديدگاه، شبيه زنا حرام كرده ايد ومانع افرادي كه ميخواهند براي حفظ دين و اخلاق خود از ان بهره ببرندشده ايد.عزيز من توصيه ميكنم احكام خدا را دست اويز اميال و نفسانيات خود قرار ندهيد كه جرمي سنگين ونا بخشودني دارد.
    شما پول بدست آمده از زنا را مشابه مهر ميدانيد؟ در صورتيكه خدا مهريه را جزو كسب حلال بر شمرده ولي پولي كه زن بابت زنا ميگيرد كسب حرام است.
    شما شرايط صيغه را زير سوال برده ايد؟در صيغه زن ابتدا اقرار ميكند كه خود را همسر مرد قرار داد با مهر و زمان معلوم.يعني خود را جهت لذت حلال در اختيار قرار داد.و مرد بلافاصله آنرا تاييد ميكند.محرميت ايجاد شده بواسطه صيغه موقتي نيست بلكه مانند ازدواج دائم ميباشد يعني مادر زن تا ابد به مرد ي كه صيغه كرده حرام است.پرداخت نصف مهريه در صورت نزديكي نكردن جزو احكام است نه شرط .عزيز من بدون رعايت عده عقد باطل است . اذن پدر طبق نظر بعضي از علماء در دختر رشيده و بالغه احتياط واجب وبعضي هم لازم نميدانند.دو خواهر را همزمان نميتوان عقد كردچه دائم چه صيغه.دختر زن را نميتوان عقد كردتا زماني كه مادر در عقدباشد. شرايط كه ديگر در تمام رسله هاي توضيح المسائل نوشته اند.شما آن ها را هم همه را از خود بدلخواه توجيه و تفسير كرده ايد؟
    آيا كساني كه زنا ميكنند همه اين موارد را رعايت ميكنند؟چه زن چه مرد.
    خيلي شما دم از عواطف انساني زده ايد گويا شما ميدانيد كه عواطف انساني چيست و كسي كه احيانا حتي يكبار هم صيغه كرده در تمام عمر خود هيچ بهره اي از عواطف نبرده است؟اولا بايد بدانيد كه اگر مردي ذاتا با عاطفه انساني باشداگر صد زن هم كه داشته باشد با همه با عاطفه برخورد ميكند ثانيا چه كسي گفته در مدت يك ساعت يا يك روز يا مدت محدود نميتوان در عين كاميابي جنسي از زن با او رفتار انساني يا عاطفي داشت؟لذت جنسي هم مثل غذا خوردن جزو نيازهاي طبيعي و بشري است كه در بعضي از مردان و زنان ممكن است خيلي شديد باشد.آيا ميتوان نيازهاي طبيعي را كه بايد بر طرف شود را در تناقض با عواطف قرار داد.عواطف خواستگاه ها و جايگاه هاي وشرايط خود را دارد و نيازهاي طبيعي موارد مربوط به خودش را دارد.هيچ كدام ناقض ديگري نيست.اشكالي كه شما را به اشتباه انداخته در روابط دوستانه بدون عقود شرعي است .كه دختر در عواطف خود غرق ميشود و تصور ميكند تا ابد اين حال خوش ادامه دارد ولي وقتي پسر به لذت خود رسيد و او را ترك كرد تازه متوجه واقعيت ميشود و به محكوم كردن پسر ميپردازد البته اغلب خود را سرزنش نميكند كه روي چه حساب و كتابي در دنياي عاطفي خود غرق شده بود؟ولي در صيغه اين احساسات باطل شكل نخواهد گرفت چون دو طرف كاملا آگاهانه عمل ميكنند و چون هر دو طرف به عهد خود وفا ميكنند پس كسي از كسي طلبكار و شاكي نيست.
    از مزاياي صيغه:
    1- تعديل قواي جنسي در جامعه و كاهش چشمگير زنا.چون در مجرد ها و بعضي افراد كه شدت قواي جنسي زيادي دارند نياز به اطفاء اين قوا ميباشد.باز هم اشاره ميكنم كه اسلام مردم از اين بابت در سختي و اضطراب باشند. و از حضرت علي (ع) منقول است كه: اگر عمر صيغه را تحريم نميكرد جز افراد شقي كسي مرتكب زنا نميشد.
    2- سرپرستي زنان و يتيمان(روحي و جسمي)
    3- در مواردي براي ايجاد محرميت مثلا محرم شدن يك پسر خوانده براي آسايش در زندگي و رفت و آمد هاي فاميلي
    4- راه حل مناسب براي جوامع امروز مثل جوامع اروپايي كه زندگي ها موقتي و تا زماني كه دو طرف تمايل به ادامه دارند ادامه داردو معمولا پايدار نيست.براي مدتي با هم بدون ازدواج زندگي ميكنند (شايد چون در آيين خود چيزي به عنوان صيغه ندارند)و گاها بچه دار هم ميشوند و پس از مدتي كه بخواهند جدا ميشوند.و امروز مشاهده ميشود كه در جوامع اسلامي هم آمار طلاق بسيار بالا رفته و تحمل زندگي بطور دائم براي طرفين مشكل شده است(فعلا كار به دلايل اجتماعي و فرهنگي آن نداريم) صيغه جوابگوي براي دوران فعلي است بر عكس ادعاي شما كه گفتيد ديگر منسوخ شده است (كه در واقع آرزوي دست نيافتني خود را به جاي واقعيت مطرح كرديد) بنظر ميرسد كارايي آن براي جوامع امروز كاملا مشخص است .همانگونه كه مشاهده ميشود افرادي بصورت صيغه با هم در حال زندگي هستند و بچه دار هم ميشوند و بنظر من در آينده اين روند رشد صعودي خواهد داشت.
    5- موارد خاصي هم براي شرايط خاص متصور است فرض كنيد آمار زنان در سن ازدواج يا طلاق گرفته كه شانس ازدواج دائم ندارند در جامعه زياد شود در اين صورت صيغه راه حل مناسبي است كه تا حدي همه زنان از وجود مردي برخوردار شوند ويا فرض كنيد تعداد مردان خيلي بيشتر از تعداد زنان شود در اين صورت هم ازدواج موقت ميتواند مشكل مردان را حل كرده و همه را صاحب زندگي و فرزند كند.
    و مواردي كه علما در باره آن به بحث بررسي پرداخته اند و اهل مطالعه به آن رجوع كنند.
    و در آخر عرض ميكنم آنچه مهم است اينست كه يك مسلمان واقعي بايد همواره خود را تسليم احكام الهي كند در آن صورت است خداوند او را هدايت ميكند.ولي كسي كه خود را در برابر احكام خدا صاحب نظر ميداند وآنرا توجيه تفسير به ميل و خواست خود ميكند خود را در گمراهي انداخته گرچه خود را عالم دهر بداند!
    البته چنانچه جنابعالي بخواهيدمجددا مسائل مختلف و مغلطه آميز ونا صواب مطرح كنيد كه صرفا هدفتان بدگويي از صيغه به هر قيمتي باشد بنده جواب نخواهم داد.
    البته فكر ميكنم به اندازه كافي آرائ موافق و مخالف مطرح شده است.
    به هر حال در صورت خواست شما نظرات مستدل شما را پذيرا هستم.
    خداوند ما و شما را به نور معرفت خويش هدايت كند.

  12. #48
    عضو فعال
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2008/4
    محل سكونت
    نا معلوم!..اندر زمین و هوا
    امتیاز
    2310
    پست ها
    903

    پيش فرض

    دوست عزیز
    من با خواندن این پست و پستهای دیگر شما
    میدانم که شما هیچ وقت
    دلایل دوستمان و مواردی که از قبل آورده شد رو قبول نیمکنید
    چون شما
    1-همه چیزی که در رساله آمده حکم خدا میدانید
    2-احکام خدا را لایتغییر میدانید
    3-اطلاعاتی دارید ولی ...
    4-سعی در توجیه افکار خود دارید با اینکه میدانید چنین چیزی در اسلام وجود ندارد(3- در مواردي براي ايجاد محرميت مثلا محرم شدن يك پسر خوانده براي آسايش در زندگي و رفت و آمد هاي فاميلي )
    در صورتی که این طور بحث کنید میتوانید همه چیز را محرم کنید!
    5-حرف علمای بزرگ شیعه رو نیز قبول ندارید(متن آیت الله صانعی)
    6-آگاهی چندانی از علی (ع) ندارید و با روایتهای مجهول دارید بحث را منحرف میکنید!
    خودتان میگویید حکم خدا لایتغییر است ولی شما این قدر در این حکم اصرار دارید در حالی که علی (ع)
    با اینکه حکومت کرده است چنین حکمی را دوباره (به قول شما حکم خداوندی) حلال نکرده است!
    و اگر میخواهید آن را رد کنید
    الف- به سخنرانی مهم علی (ع) بعد از به حاکمیتش توجه کنید!
    آنجا که به مردم می گوید : شما را آگاه نماییم تا نادان ننمایید و تربیت نمایم ...
    ب-خودتان بهتر میدانید که علی (ع) به جز خدا از هیچ کسی ترس نداشت و با دلایل مجهول و معدوم سعی نکنید فاتح خیبر را آنچنان ترسو جلوه دهید که ترسیده دوباره حکم خدا را دوباره حلال کند
    ج-اگر نمیدانید به شما بگویم که برترین مشاور عمر علی (ع) بوده است و در هر حکمی نظر او را جویا شده است
    و..
    7- اگر اهل مطالعه هستید کتاب " قضاوتهای علی (ع)" رو بخوانید تا بدانید احکامی که علی (ع) به عمر می آموخت چه بوده اند
    و...
    با این حال
    چون شما نظری دیگر در مورد صیغه دارید و آن را دوست دارید و حکم لایتغییر خداوندی و احکام خداوندی را از ازل تا ابد یکی میدانید (با اینکه اگر به پیرامون خود نگاه کنید خیلی از موارد را خواهید که مردم ایران بر عکس آن تلاش می کنند تغییرات یکصد ساله ی مردم ایران را نگاه کنید) و همان طور پذیرفته اید که چون تخصص کافی در این زمینه دارید به متخصصان دینی رجوع کنید و خود با علاقه پذیرش قیم رو قبول دارید و...
    هیچ اشکالی ندارد
    شما این عمل رو ترویج کنید و کسانی هم که همفکر شما می باشند رو به این امر حلال و پسندیده ترغیب کنید.
    "لاتقسروا اولادکم علی آدابکم فانهم مخلوقون لزمان غیر زمانکم"ابن ابی الحدید،شرح نهج البلاغه ج 20،ص 267، شماره ی 102
    " فرزندان خود را به رعایت آداب خود مجبور نکنید; زیرا آنان فرزندان زمان شما نیستند"
    موفق و پیروز باشید
    یا حق
    ويرايش شده توسط A.R-KH-A در 2009/3/01 در ساعت 02:33 AM
    همیشه باید رفت...
    مقصدی دائمی وجود ندارد...
    شاید در فردایی آزاد دوباره بیایم..
    اگر باشم و تو نیز...
    فعلا خداحافظ...
    باشگاه عزیزم..
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  13. تشكرها از اين پست


  14. #49
    عضو فعال آواتار siminzare
    رشته
    مهندسی شیمی
    تاريخ عضويت
    2008/9
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    2785
    پست ها
    1,452

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله khorsandi نمايش پست
    با سلام
    مرا از تاخير در جواب ببخشيد
    .
    .
    .
    .

    میبخشید مجموع پست من و شما اونقدر زیاد شده که سیستم اجازه نداد پست رو ارسال کنم! من هم اجباراً پست شما رو به با لا ارجاع میدم و جوابش رو به پایین!
    اینم جواب من به اخرین پست اقای خرسندی
    خوب دوست خوب ظاهراً شما اصلاً پستهای قبلی رو نخوندید!

    اولن من از عمل عمر به عنوان مدرکی برای رد صیغه استفاده نکردم و همونطور که قبلاً هم توضیح دادم استناد به گفته عمر برای این بوده که به یکی از دوستان همین باشگاه ثابت کنم صیغه در صدر اسلام وجود داشته! چون ایشون معتقد بودند صیغه ساخته و پرداخته شیعه است و من اون رو رد کردم!
    خوب تا اینجا از شیعه دفاع کردم نیست؟
    پس بخش عظیمی از نوشته های شما در مورد اینکه من دارم به مذهب خودم پشت میکنم باطله و به نوعی پاسخ داده شده!
    صیغه جزء احکام ثانویه نیست و من هم این رو قبول دارم و هیچ جا هم ادعا نکردم صیغه جزء احکام ثانویه است بلکه گفتم به وسیله این احکام میشه صیغه رو متوقف کرد!
    این دو بیان خیلی با هم فرق دارند نیست؟
    از سوی دیگر شما از کجا مطمئنید لغو اوامر و احکام اجتماعی قران و تغییر اونها غیر ممکنه؟
    در پایین به مثال برده داری میپردازم ولی پیش از اون میخوام به مهمترین مصوبه مجلس طی ماه های اخیر اشاره کنم!
    حتماً شنیدید که زنان از این به بعد از تمام اموال شوهر ارث میبرند! مگر این بر خلاف نص صریح قران نیست که در اون تومده زنان از زمین ارث نمیبرند؟
    پس ادعای شما در این مورد که رد و ابطال و تغییر احکام قران کاملاً غیر ممکنه باطله!
    این حکم به تایید بسیاری از حاکمان شرع مملکت رسیده (دست بر قضا شیعه)

    در مورد برده داری در اسلام! بیشتر قران بخونید!
    اگر مایلید ایات مربوطه رو براتون ذکر کنم باید چند روزی به من فرصت بدید تا اونها رو کاملاً استخراج کنم.
    ولی بگذارید مثالی بزنم اگر اشتباه نکنم(مطمئن نیستم) در سوره نسا حکمی اومده در مورد زنان شوهردار که به بردگی گرفته میشوند به این صورت که بردگی انها در حکم طلاق انهاست ولو اینکه زن و شوهر هردو به اسارت مالک واحدی درامده باشند! این حکم مگر در واقع تایید ادامه برده داری نیست؟ زن و مردی که قبلاً برده نبودند برده شوند؟
    کتاب های تفسیر بساری از حاکمان شرع ( اکثراً قدیمی) حاوی انچنان تفسیرهای زننده ای است که قلم از بازنویسی اونها شرم داره!
    در قران احکام زیادی در مورد حقوق و روابط بردگان با اربابانشون و مجازات های خاص این طبقه اومده! حتماً تمام این منابع رو براتون میارم!
    بحث من اصلاً این نیست که چرا در اون زمان برده داری وجود داشته ( معتقدم به شدت نتیجه ساختار اجتماعی زندگی اعراب بوده و امکان لغو اون وجود نداشته)
    بحث من اینه: برای عرب بادیه نشین که به تقریباً 10 نوع ازدواج اعتقاد داشته و تعدد زوجات رو بسیار رایج و حق خودش میدونسته منحصر کردن ازدواج به همون نوع ثابت تقریباً مانند حذف برده داری غیر ممکن بوده!

    خوب شما لطف کنید در پست بعدی خودتون فقط ایات مربوط به صیغه رو بیان کنید و من هم ایات مربوط به برده داری ! قضاوت با بقیه که تعداد کدوم بیشتره! قبول؟

    به افزایش امار صیغه اشاره کردید! خوب امار بدید و البته با منبع معتبر ( یک روزنامه یک سایت معتبر یک سازمان معتبر و نه هر سایتی که امکان درج اطلاعات غلط در اون باشه)

    من این افزایش امار رو بدون دیدن امار معتبر قبول ندارم!

    دوست عزیز داریم با هم بحث میکنیم ! شما حق ندارید به نظرات من برچسب افکار شیطانی بزنید!

    میرسیم به احکامی که شما بیان کردید؟ من هرگز ادعا نکردم این احکام وجود ندارند بلکه حرف من این بود که تقریباً محدود کننده نیستند و همینطور تفاوت چشمگیری با زنا ندارند!

    میرسیم به اینکه شما به م تهمت میزنید من زنا را حلال میدونم! شما سفسطه میکنید؟ من دارم صیغه رو به دلیل زشتی و مشابهت که با زنا داره زیر سوال میبرم اونوقت شما یگید من با زنان موافقم؟ حلالیت نمیخوای؟

    دوست من افرادی مثل شما که به شدت با صیغه موافقند با نظر من و امثال من به سمت زنا کشیده نمیشوند! شما دارید از نظراتی که اینجا در یک جمع دوستانه مطرح میشه یک معزل و مشکلات فراگیر و اجتماعی میسازید! مگر شما معتقدید همه فساد و زنای موجود در جامعه نتیجه مخالفت با صیغه است؟ مگر شما معتقدید همه زنا کاران به خاطر افکار من و امثال من به فساد کشیده شدند و در غیر این صورت افراد پاکدامنی باقی می ماندند؟
    اگر اینجوره باید بهتون بگم کوچکترین اطلاعی از مشکلات جامعه و ریشه های اونها ندارید!

    احکام خدا رو دستاویز امیال و نفسانیات خودم قرار ندم؟ میشه بگید این نفسانیاتی که ازشون حرف میزنید دقیقاً چیه؟ ( منظورم همون نفسانیاتیه که در من کشف کردید)

    از مهر صحبت کردید! دوست من در تمام این بحث و این تاپیک سعی کردیم زنا و صیغه رو جدای از دید مذهبیش بررسی کنیم وگرنه همه میدونند که صیغه حلاله و زنا حرام!
    بحث اینه غیر از این دیگه چه فرقی دارند که خوب همون احکامیه که شما مطرح کردید که از بعد اجتماعی و جدای بحث مذهبی اصلاً به چشم نمیاد!

    میرسیم به عواطف انسانی!

    خوب ادعا دارید هستند مردانی که اگر صد زن هم داشته باشند میتوانند بین انها عدالت رو رعایت کنند! خوب دوست من مگر در همین قران شریف اجرای عدالت بین زنان جزء محالات شمرده نشده؟ این ایه رو هم براتون پیدا میکنم!
    ولی پیش از ادامه بحث بذارید چیزی رو روشن کنم! رفتار انسانی با رفتار عاطفی با هم فرق میکنند!
    رفتار انسانی رفتار دور از ظلم و ستم است و رفتار عاطفی رفتار بر پایه عواطف قلبی که حتماً خلق الساعه نیستند!
    انسان با تمام اطرافیانش میتواند رفتار انسانی داشته باشد ولی قلبش فقط برای بعضی از انها میتپد! مادر پدر همسر فرزند!
    رفتار انسانی وظیفه اخلاقی انسانهاست و رفتار عاطفی توان بالقوه در وجود انها!
    من نمیتونم برای یک ماه عاشق فردی باشم و بعد فقط به فکر نگه داشتن عده باشم تا نفر بعدی!
    شما هم نمیتوانید برای یک ماه به صورت قراردادی عاشق بشوید و بعد اون فرد رو از زندگیتون پاک کنید! اون احساس به وجود اومده در رابطه موقت ، موقت هم هست پس حتماً عشق نیست! مگر اینکه از نظر شما عشق هم یک احساس قراردادی و موقت باشه!

    میرسیم به بحث نیاز جنسی! بله البته این نیاز وجود داره ولی دوست من ما انسانیم و حتماً توانایی کنترل نیازهامون رو داریم حیوان نیستیم که به تمام نیازهامون بی پرده پاسخ متبت بدیم! در انتهای این پست مطلبی رو براتون تعریف میکنم که این بحث رو بیشتر باز کنه!
    از طرف دیگه مگر در همین قران خدا به خویشتنداری توصیه نشده؟ به پیشه کردن تقوا وقتی امکان ازدواج نیست؟ مگر این همه رزمنده و اسیر در فرهنگ مقاومتمون نداشتیم که سالها به همین زریق نیاز جنسی شون رو کنترل کردند ( بعضاً 13 سال ! شوخی نیست) پس حتماً میشه این غرایز جنسی رو کنترل کرد!
    بذارید از یک بعد دیگه به جریان نگاه کنیم! شما مدت یکماه با زنی زندگی میکنید! کاملاً شرعی! بعد جدا شدن و تمام شدن احساسات شما به اون زن،(فرض کنید فراموشش کردید و به زندگی خودتون در عین تقوا ادامه میدید) اون زن به شما اطلاع میده از شما باردار شده ( مگر عده به همین معنا نیست؟) خوب شما فرزندی دارید که از یک رابطه موقت به دنیا اومده یا اون زن یا شما یا هردو رغبتی به ادامه رابطه زناشوییتون ندارید ولی شما باید اون بچه رو مثل فرزند خودتون بزرگ کنید! (این وظیفه شرعی شماست) حالا سوال من: شما این خانواده رو به عنوان یک شکل طبیعی و نرمال قبول دارید یا نه؟ کودک در کنار فقط یکی از پدر یا مادرش بزرگ بشه و از حضور همزمان اونها محروم بشه؟!

    میرسیم به مزایای صیغه!
    خوب برطرف کردن میل جنسی ( البته با عرض معذرت با وجود اینکه زنا رو تایید نمیکنم در زنا هم همین اتفاق می افته) که گفتم در پایان و در اون ماجرا بهش اشاره میکنم!

    سرپرستی زنان بی سرپرست!
    شما که شیعه علی ابن ابی طالب (ع) هستید چرا ؟
    مگر حصرت علی تمام زنان بی سرپرست کوفه و یتیمانشون رو بدون صیغه کردن سرپرستی نمیکرد؟ نیازهای جنسی چه زن و چه مرد کاملاً قابل کنترله و اگر منظور شما نیاز مالیه بدون صیعه کردن هم میشه این زنان رو سرپرستی کرد؟ راستی چرا هیچ یک از اقایان راغب به سرپرستی و ثیغه کردن یک پیر زن بیمار و علیل و ناتوان نیستند؟ مگر هدف سرپرستی نیست؟

    میرسیم به مشکلات جوامع اروپایی ! دوست من بیا و از خیر حل مشکلات اجانب بگذر و به مشکلات ملت خودمون بپرداز! این ملت ها مشکلاتشون رو خودشون حل میکنند! همونطور که در بسیاری موارد حتی زن و مردی که قانوناً با هم ازدواج نگردند هم حقوق قانونی متقابل دارند!
    اینا ادمها مشکلشون ازدواج نیست که اگر بود قانون مملکت خودشون براشون کافی بوده هست نه ازدواج سختی دارند و نه طلاق طاقت فرسایی!

    مورد اخر اگر زنان فرصت ازدواج نداشته باشند و امار زنان جویای همسر بالا باشد یا تعداد اقایان زیاد باشد! دوست من مگر در ازدواج فقط جنبه نیازهای جنسی مطرحه؟
    شما میتونید هر جند ماه یکبار همسر عوض کنید؟ اگر مشکل کمبود زن باشد اقایان باید توی نوبت بایستند؟ این یعنی عشق؟ یعنی محبت در ازدواج؟ شما میتوانید زنی رو انتخاب کنید باهاش ازدواج کنید بدون اینکه هیچ وظیفه ای در قبال هم نداشته باشید غیر از ارضای جنسی و رد و بدل مهریه! بعد از یک مدت هم تو را به خیر و من رو به سلامت و سلام کیس بعدی!

    اینجا هیچ تعهد پایداری وجود نداره! تعهد فقط به صورت موقت وجود داره و اونهم فقط برای زنان!

    میرسم به اون ماجرایی که قولش رو دادم!

    زوجی رو میشناسم که مرد به شدت مذهبی است! به شدت مذهبی! سالها پیش به دلایل مشکلاتی که برای همسر این اقا پیش اومده بود از نظر روحی و عاطفی توان برقراری رابطه رو نداشت . این جریان در حدود 1.5 تا 2 سال طول کشید! در این مدت این اقای بسیار شریف برای اینکه همسرش اذیت نشه و خودش هم مشکلی پیدا نکنه زیر نظر پزشک داروهای کنترل میل جنسی مصرف میکرد! زمانی که این جریان رو به صورت نقل قول از همسر این مرد شنیدم مو به تنم راست شد! ادمی که شرعاً صیغه و ازدواج موقت رو قبول داره به خاطر علاقه به همسر و زندگیش این تصمیم رو گرفته که میشه از اون به عنوان جواب محکمی به کسانی استفاده کرد که این میل به شدت براشون مشکل زا شده!

    شما در این پست در کنار دفاع از صیغه (البته به زعم خودتون) بدون در نظر گرفتن جانب انصاف به من تهمتهایی رو زدید که هنوز متحیرم از کجا بهشون رسیدید!
    افکار شیطانی من! اینکه من مخالف شیعه هستم! اینکه من زنا رو حلال میدونم! اینکه من میخواهم به میل خودم قران رو تحریف و تفسیر کنم! اینکه من از احساسات هیچی نمیدونم!
    اینکه من مغالطه میکنم! نفسانیات و امیال نا پاکی دارم! گفتار ناصوابی دارم! و اصولاً مسلمان که نیستم هیچ ادم ناپاک و تابع نفسانیاتی هستم!

    خوب شما به عنوان مسلمان خوب تهمتهایی رو که به من زدید تایید میکنید؟
    از سوی دیگر گفتید اگر گفتار من ناصواب باشد دیگر به ان جواب نمیدهید! من برای پاسخ گویی به شما اینجا نیستم و اگر شما هم جوابی ندهید ایاتی رو که قول دادم ذکر میکنم و به این بحث در این تاپیک ادامه میدم و شما هم اگر دوست داری ادامه بدی خوش اومدی و اگر نه به سلامت! نمیدونم معیار صواب یا نا صوابی گفتار من چیه؟ خود شما؟

    و در پایان ! میدونید راه حل مورد نظر من برای رفع و حذف صیغه در ایران چیه؟ اینکه کاملاً قانونی بشه! تمام مردان و زنان موظف باشند ازدواج موقت خودشون رو ثبت کنند و در غیر این صورت ازدواجشون غیر شرعی و غیر قانونی محسوب بشه و عملشون مصادف با زنا! صیغه باید در دفترخانه ها و شناسنامه های هر دو طرف ثبت بشه و روال ثبتی اون (نه روال شرعی) کاملاً مشابه با ازدواج دایم باشه! صیغه نامه و شرایط دو طرف به طور محضری تنظیم بشه!
    میدونید فواید این عمل چیه؟
    1 . هیچ مردی دیگه به خاطر مخفی بودن ذات این عمل نمیتونه همسرش رو فریب بده! صیغه کاملاً در شناسنامه ثبت شده!
    2 . میدونید در کشور ما چند کودک بی شناسنامه از ازدواج های موقت وجود دارند که پدرشون حاصر نیست اونها رو فرزند خودش بدونه ! این مادران معمولاً به قدری کم بضاعت یا بی سواد هستند که نمیدانند یا نمیتوانند با مراجعه به دادگاه و ازمایش DNA هویت فرزند خودشون رو مسجل کنند!
    3. دختران وپسران جوان به دلیل ثبت ازدواج در شناسنامه با دقت و مسئولیت پذیری بیشتری در برابر اینده شون در این مورد تصمیم گیری میکنند!
    4. این یکی به نفع شما: طی شدن عده زنان قابل کنترل میشه!
    5. اگر دو نفر نا محرم با هم دستگیر شدند نمیتونند با ادعای اینکه صیغه هستند از دست قانون در برند(این هم برای این بود که به من تهمت نزنید موافق زنا هستم)
    و مشکلات احتمالی: باید به تعداد صفحات عقد و ازدواج در شناسنامه افزوده بشه! مخصوصاً اگر تعداد اقایان زیاد باشه و در نتیجه زنان مجبور باشند برای حل مشکل شهوانیات جامعه زیاد ازدواح موقت کنند! و حتماً میدونید هستند زنانی که از این طریق کسب درامد میکنند! این زنان اگرچه محدودند ولی از این روش قابل شناسایی هستند
    و نتیجه گیری اجتماعی(طنز): کارشناسان و امار گیران میتونند تعداد زنان و مردانی رو که با سرعت نور عاشق میشوند و با سرعت نور عشقشون رو فراموش میکنند تخمین بزنند!

    خوب هر چیزی تبت شده و مسجل شدش خوبه! شما با ثبت کامل و اجباری و قانونی ازدواج موقت موافقی؟ ( به هر حال شما اعتقاد داری ازدواج موقت اونقدر چیز خوبیه که داره همینجوری زیاد میشه)

    چقدر زیاد شد!
    موفق باشید
    دو چیز نهایت ندارد : وقاحت و جهالت
    تلفات ناشی از حماقت از تلفات ناشی از جنایت بیشتر است
    در برابر دو سخن پاسخی نمیتوان یافت. : اگر در کمال منطق باشد. اگر در کمال بی منطقی باشد.
    با جواب دادن به سوالات ساده ریاضی به کودکان گرسنه جهان کمک کنید: [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] و بازی ساده جغرافیایی [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]
    مبارزه با ختنه دختران در جهان [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ] دهید
    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  15. تشكرها از اين پست


  16. #50
    عضو فعال آواتار Saeed_askari
    تاريخ عضويت
    2008/5
    محل سكونت
    Dubai
    امتیاز
    1568
    پست ها
    1,100

    پيش فرض

    روش عمربدعت گذاری در دین بوده که در شیعه نداریم و هیچ کسی نمیتواند چیزی در دین زیادو کم کند
    شما زیاد کردین یا عمر کم کرده؟!
    صیغه مال زمان بت پرستهای زمان پیامبر بود
    نه واسه اسلام


    [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]

  17. تشكر از اين پست


صفحه 5 از 12 نخستنخست ... 23456789 ... آخرينآخرين

تاپیک های مشابه

  1. روش انجام ازدواج موقت
    توسط m@ys@m در تالار گفتگوی آزاد
    پاسخ ها: 11
    آخرین ارسال: 2010/4/20, 06:41 PM
  2. ازدواج موقت و نکات مربوطه!
    توسط سـعید در تالار تالار عکس
    پاسخ ها: 4
    آخرین ارسال: 2008/7/09, 11:06 PM
  3. دفاع قرائتي از ازدواج موقت: به چند خط شكن نياز داريم
    توسط مونا در تالار تالار اسلام و قرآن
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2008/1/17, 08:02 PM
  4. كاريكاتور هايي با موضوع ازدواج موقت
    توسط makan_k در تالار تالار عکس
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2007/11/24, 07:31 PM

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •