تصویب افزایش تعطیلات عید فطر به 3 روز در کمیسیون فرهنگی مجلس

Sarp

مدیر بازنشسته
ایران > قانونگذاری - همشهری آنلاین:
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب افزایش تعطیلات عید سعید فطر به 3 روز در این کمیسیون خبر داد و گفت که در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون مقرر شد 12 فروردین و 29 اسفند، غیرتعطیل اعلام شوند و در عوض تعطیلات عید فطر افزایش یابد.
ستار هدایت‌خواه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، به جلسه روز یکشنبه اعضای کمیسیون متبوعش اشاره کرد و بررسی طرح یک‌فوریتی اختیار دولت برای تعیین ساعت کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید سعید فطر را دستور کار این جلسه عنوان کرد.
وی افزود: این طرح دارای دو بخش بود؛ یکی کاهش ساعات کاری ادارات در ماه مبارک رمضان که در طرح اولیه تعدادی از نمایندگان سقف آن را حداکثر 15 ساعت در هفته پیش‌بینی کرده بودند اما در کمیسیون مصوب شد، این سقف برداشته و در اختیار دولت گذاشته شود تا دولت متناسب با فصل، شرایط اقلیمی و سایر شرایط این سقف را تعیین کند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه یادآور شد: در ارتباط با تعطیلات عید سعید فطر نیز کمیسیون فرهنگی مصوب کرد که تعطیلات عید سعید فطر به 3 روز افزایش یابد و در عوض روزهای 12 فروردین و 29 اسفند غیرتعطیل اعلام شود اما در طرح اولیه نمایندگان 15 خرداد و 29 اسفند را مطرح کرده بودند که کمیسیون با این نظر موافقت نکرد و 12 فروردین را به جای 15 خرداد پیشنهاد داد.
هدایت‌خواه در خاتمه گفت که کلیات و جزئیات این طرح در جلسه امروز کمیسیون به تصویب رسید.
همچنین بهروز جعفری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت گفت: ممکن است تعدادی از نمایندگان درخواستی را مبنی بر اینکه این طرح روز دوشنبه در دستور کار قرار مجلس قرار بگیرد را امضا کنند تا به این ترتیب، این طرح از امسال اجرا شود.


کد:
http://www.hamshahri.org/news-115007.aspx
 

me-myself

عضو جدید
کاربر ممتاز
میگم اگه معلوم شد امسال تعطیله یا نه یه خبر به من بده. باشه؟ :redface:
 
بالا