آزمون نظام مهندسی معماری آموزش و نقد معماری داخلی و دکوراسیون Revit-Rhino-3D Max-Vray-Autocad



صفحه 1 از 43 1234511213141 ... آخرينآخرين
نمايش نتايج 1 تا 10 از 423

تاپیک: معماری داخلی

  1. #1
    عضو آواتار مهناز
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    امتیاز
    235
    پست ها
    33

    Folder معماری داخلی

    طراحی داخلی از نوع بومی
    نویسنده :علی خیابانیان

    توجه به فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیاز های موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند.

    از طرف دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را با می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند که پاسخگویی به نیازهای آنها در معماری داخلی اولویت قرار می گیرد، از این رو نگرشی علمی و راسیونال در کنار خلاقیت های هنری مطرح شده و یکی از مسائل مهم در این زمینه ایجاد تعامل و هماهنگی بین آنها است.

    امروزه مبحث طراحی و دکوراسیون داخلی، اهمیتی خاص یافته و حتی به عنوان رشته ای مجزا تدریس می شود. الگوهای و ایده های مختلفی اعم از مدرن و کلاسیک، توسط طراحان این رشته به کار گرفته می شود و از محدودیت های معماری در زمینه اجرا، معمولا خبری نیست و می توان به ایده های بلند پروازانه ایشان تجسم بخشید، چه بسا به گونه ای میان گستره ای، موضوع فعالیت رشته های مختلف هنری از مجسمه سازی گرفته تا نقوش برجسته قرار گرفته میگیرد. پیشرفت تکنولوژی به سبب تسهیل در یکسری از مسائل تاسیساتی و اجرایی از یک طرف و تنوع و کارآیی بالا در محصولات عرضه شده، زمینه مساعد و کارآمدی را در سطح جامعه به وجود آورده است؛ بهانه ای که پرداختن به مقوله طراحی داخلی را جز لاینفک فضاهای معماری بر می شمارد. معماری داخلی و توجه به جزئیات و تزئینات بعد از چندین دهه سکوت و فراموشی، رویکردی دوباره پیدا کرده و جالب تر اینکه سعی می کند نمود هایی از معماری گذشته را در تلفیقی با الگوهای مدرن بیان کند؛ مساله ای که سال ها است در معماری مورد بحث و جدل قرار گرفته و تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.

    معماری گذشته ما سرشار است از ظرافت ها و ریزه کاری هایی که هزاران ایده و خلاقیت را در خود نهفته است. تزئینات و کاشیکاری های داخلی با تناسبات و رنگ بندی خاص خویش در کنار کالبد درونی، فضایی رمزگون را تداعی می¬کنند و هم اکنون نیز ارزش فضایی خویش را حفظ کرده است.
    ويرايش شده توسط M I N A در 2014/6/10 در ساعت 12:43 AM

  2. #2
    عضو فعال آواتار roya_arch
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    محل سكونت
    توی اتاقم!
    امتیاز
    1123
    پست ها
    161

    Folder معماری داخلی

    نوشته : ج.ذوالفقار
    امروزه به دلایل گوناگون اتاق نشیمن با پذیرایی ادغام شده
    عموماً فضای نشیمن نوری طبیعی دارد ...تلویزیون در آنجاست...شومینه...بعضی موارد کتابخانه...مبل راحتی.و............

    یک اتاق با توجه به مورد استفاده های که دارد آرایش شود اجزای استفاده شده در اتاق باید در فرد اشتیاق و شادابی فرا هم آورد تا باعث بی حوصلگی او نشود.

    هارمونی و توازن در اجزای اتاق و اشیای به نمایش گذاشته شده در اتاق جزو عوامل بسیار مهم محسوب میشود.

    شاید کار قشنگی نباشه ولی من هر جا میروم اول از همه به محیط زندگی فرد یا محیط کارو... توجه میکنم و میتوانم از روی انتخاب و سائل و نحوه چیدمان به شخصیت وی پی ببرم

    اوقات افرادی هستند که ظاهر؛آراسته ای دارند اما خانههایشان چنگی به دل نمیزند

    تصمیم بگیریم از اون جمله افراد نباشیم..

    در ایران البته تا چند سال پیش دیدن مبل های استیل آنچنانی و هر چه بزرگتر بهتر.!!!نشانه به نحوی شاید نحوه زندگی روشن از نظر مالی بود و البته شخصیت...

    که خب در هر طبقه ای از جامعه دیده میشد که اکثراً بد رنگ چوبهای ترک دار رویه های با طرح و رنگ شلوغ...

    که مطمئن باشید بعد از مدتی خیلی خسته کننده است و بعد یک ساعتی نشستن که دیگه هیچی!!

    البته من با مبل استیل مخالف نیستم چون موارد زیبا و راحت شیک هم وجود دارد ولی برای دختر پسری که تازه ازدواج کردهاند ...کمی زود است..

    چرا نخواهیم محیطی راحت و دلچسب داشته باشیم؟؟
    دکور زیبا که مبل سلطنتی آنچنانی و پرده های سنگین ساتن نیست؟
    پیشنهاد من اول از همه مناسب بودن سایز مبل ها و میزها است با محیط مورد نظر....دوم راحتی باز هم میگم راحتی که وقتی خسته از کار خانه یا بیرون میخواهید بنشینید احساس کنید خستگیتون روی این مبل خونتون از بدنتان دور میشه
    و یا حتی قرار دادن گلدانهای کوچک در دیگهای مسی خوشرنگ کوچک که به راحتی در دسترس میباشد.

    قرار دادن استکان های کمر باریک توی یک سینی کوچک مسی (که باز در دسترس است) مثلاً 3 تا یا بیشتر به تعداد دلخواه و توی هور کدام یک شاخه گل مارگریت...یا رز... یا ..... البته با شاخه خیلی کوتاه شاید این گلها از دسته گلی باشه براتون هدیه آوردند.... و قرار دادن ان بر روی میز در هر جای خانه.حتی میتوانید در کنار این گلدان های کوچک شمع های رنگی یا سفید کوتاه قرار دهید..

    در حال حاضر به نظر من ظرفهای بلور فوقالعاده زیبا با رنگهای شاد در صنایع دستی سراسر کشور وجود دارند که میتوان خیلی کارهای زیبا با آنها انجام داد.

    مثلاً قرار دادن یک ظرف یا شی بلوری که با دکور شما کاملاً تضاد دارد بر روی طاقچه یا کمد یا کنسول و خیلی زیبا تر میشود که به نحوی نور روی ان بتابد......حالا میشه نور طبیعی یا یک آباژور یا یک شمع در نزدیکی آن روشن باشد...

    چون همون طوری که در عکسها میبینید باعث حرکت دید و چشم در اتاق میشود.و از یکنواختی میکاهد
    من سعی کردم که عکس های معتبری از لحاظ دکوراسیون داخلی برای شما بینندگان عزیز جمع آوری کنم تا هر شخصی بنا به سلیقه خود از آنها کمک و ایده گرفته برای طراحی بهتر منزل خود.

    میتوانیم به عرض 40 سانتی متر به نجار بگوییم از ان برای ما جدا کند و ببرد اگر میز ما گرد بود میتوان از نقطه محل انتخابی برای برش که ار وسط خط فرضی در نظر گرفته شده تا مرکز کمان دور میز را 40 یا 45 سانتی متر در نظر گرفت.

    حتی میتوان طوری برش زد که یک پایه برای تکیه به زمین داشته باشد.و پشت ان را تکه ای چوب قرار داد تا به دیوار رل پلاک شود .

    بعداً به سلیقه خودتان آنرا رنگ زده و حتی به رنگهای شاد و هاله های از رنگهای خمار یا براق و یا طلایی یا نقره ای و یا مسی بر روی ان طراحی کرد...یا به صورت ساده.

    آینه هم باز یا به صورت آماده میشود تهیه کرد یا به اندازه دلخواه داد به قاب سازی تا بسازد با قابهای کنده کاری شده .




  3. #3
    عضو فعال آواتار roya_arch
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    محل سكونت
    توی اتاقم!
    امتیاز
    1123
    پست ها
    161

    Post طراحی داخلی


    تقدیم به همه بچه های معماری و با تشکر از خانوم مهناز به خاطر مطالب مفیدشون


    ج.ذوالفقار
    آدمی همیشه دوست دارد در محیطی مملو از آرامش و زیبایی زندگی کند و همیشه سعی بر ان دارد که آرامش را به محیط کار خود نیز ببرد.

    با توجه به این مسئله میتوان با دکوراسیون مناسب به خواستهای فرد را جواب داد .

    چه بهتر که خود شخص با اطلاعاتی که از این سایت به دست میاورد بتواند شخصاً فضای مورد نیاز خود را دکور کند .

    و امیدوارم که بتوانم جوابگوی سوالات و خواستها باشم....

    مسائلی که باید قبل از طراحی دکور منزل یا محیط کار یا رستوران یا بوتیک و..... در نظر داشته باشیم به این صورت میباشد:
    1_
    همخوانی طرح مورد نظر با کاربری فضا
    2_
    رنگ فضا
    3_
    رنگ و سائل داخلی فضا
    4_
    استفاده از نور طبیعی
    5_
    طراحی نور فضا(نور مصنوعی)
    6_movement
    طراحی مسیر حرکتی مناسب داخلی فضا
    که در نحوه های مختلف طراحی دکور فضاهای متفاوت مفصلاً شرح میدهم
    مهم ترین طراحی از نظر من دکور محل زندگیست ...............خانه.....که شامل فضاهای مختلفی میباشد که هر کدام طراحی خاص خود را دارا میباشند.و متأسفانه در ایران حتی در خانه های خودمان به این موضوع توجه نداریم .
    Living room
    فضای نشیمن
    مهم ترین فضا در خانه جایست که خانواده بیشترین وقت خود را در آنجا هستند

  4. #4
    عضو فعال آواتار roya_arch
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    محل سكونت
    توی اتاقم!
    امتیاز
    1123
    پست ها
    161

    Post معماری داخلی

    همگان می دانیم که افراد مختلف به رنگ های خاصی تمایل نشان می دهند. استفاده از این تمایل اشخاص به عنوان وسیله ای برای تشخیص شخصیت آنها موضوع بحث انگیزی است، چرا که افراد با یکدیگر تفاوت دارند. هر یک از ما خصوصیات شخصی خاص خود را داریم و احساساتمان را به سبک و سیاق خاص خود بیان می کنیم. در جهان نمی توان دو نفر را یافت که در ابراز احساساتشان پیرو شیوه یکسانی باشند. از طرف دیگر احساسات افراد به طرق مختلف قابل تضعیف و تحریک است و مثلا با تغییر محیط ای که در آن زندگی می کنند، به سبب الگوهای روانشناسی به نتایج بهتری در ایجاد شادابی، صمیمیت، آرامش افراد خانواده دست یافت. ویژگی های خیابان و کوچه ای که خانه ما قرار دارد، ترکیب حجمی، نورگیری، تقسیم بندی فضاهای داخلی، مبلمان داخلی، نحوه رنگ بندی و حتی مقیاس به کار رفته همه و همه به عنوان فاکتورهای مهمی برای تعریف یک مسکن مناسب عمل می کنند. ویژگی های فرهنگی، نوع روابط خانوادگی و حریم های اجتماعی و غیره از جمله عواملی هستند که نیاز های روحی و جسمانی ساکنین را تعریف می کنند و وظیفه یک طراح داخلی است که تعاملی محکم بین موارد یاد شده با جنبه های عملکردی فضا، برقرار سازد .



    رنگ عاملی مهم در طراحی فضا: رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی بنیادین در زندگی بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر احساسات اشاره کرد. جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیا را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند. هر کدام به سبب ویژگی های شیمیایی و روانشناسانه ای که دارا هستند، منبع مهمی از انرژی، در جهت فزونی سلامت و نشاط روح و روان در انسان ها به شمار می روند. جهانی تک رنگ، با تونالیته های محدودی را با طبیعت اطراف خویش مقایسه کنید و یا خود ساکن شهری سیاه و سفید بدانید، بدون هیچ کنتراستی و هیجانی. معنای زندگی تغییر یافته و سردی و مردگی بر همه جا حاکم می شود. فضایی بی روح و عاری از هر جنب و جوشی که تشنه جرعه ای رنگ است. مساله رنگ به سبب تاثیرات مهم روانشناسانه اش، در مقوله شهر و فضاهای معماری امری مهم به شمار می رود؛ تا بدانجا که تخصصی با عنوان رنگ بندی و رنگ شناسی فضاهای شهری در بین هنرمندان مطرح شده است. هماهنگی در رنگ مثل هماهنگی در نت های موسیقی است و از اهمیت ویژه ای در ایجاد هارمونی مناسب و چشم نواز به مانند قطعه موسیقی برخوردار است. برای رسیدن به اهدافی همچون کارکرد مناسب، زیبایی بصری، هارمونی فضایی، و تأثیر محیطی و روانی مؤثر و مثبت در طراحی داخلی، مستلزم استفاده هماهنگ، منسجم، معنی‎دار و زیبا از عناصر طراحی است. در یک طرح مطلوب همه عناصر و اجزاء در نسبت به تاثیرات کیفی و معنایی که به فضا اعمال می کنند در ارتباطی تنگاتنگ با هم قرار دارند. بر این اساس، موفقیت هر طرح بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سه‎بعدی فضا دارد. تجربه سالیان دراز کار با رنگ ثابت کرده است که رنگ ها نیز مثل انسان ها، از جهات مختلف با یکدیگر مرتبط اند و سلیقه ها و صفات مشترکی دارند و یا برعکس ناهموان و متضاد یکدیگرند. شاید تصور كنید كه نارنجی و سرخ متضاد همند، در حالی كه در دایره رنگ كنار هم قرار می گیرند و دارای هارمونی هستند. خریدن یك دایره رنگ، كه در آن نحوه ارتباط رنگ ها و چیدمان آنها و رنگ های مكمل مشخص شده است و در اكثر فروشگاه های لوازم هنری وجود دارد، با ارزش است تا قبل از خریدن زرد گریپ فوروتی و سبز زیتونی برای رنگ كردن اتاق خواب، نگاهی به آن بیندازیم.
    رنگ بندی اتاق ها و استفاده از مصالحی که بتواند خصوصیات رنگی و بافت مورد نظر ما را برآورده سازد بسیار مهم و در عین حال قدرت اعمال نفوذ بر تغییرات کالبدی فضا را نیز داراست؛ کارهایی که برای تعدیل و تقسیم بندی دیواره های رنگی انجام می گیرند می تواند به عنوان ایده ای برای تعیین کالبد فیزیکی فضای نیز عمل کند و جنبه های کاربردی طراحی را با معیارهای زیباشناختی همراه سازیم. به عنوان مثال مساله روشنایی و استفاده از نور طبیعی در طراحی یک اتاق بسیار مهم است ولی نحوه کنترل نور، انتخاب رنگ و مصالحی که نور را از خود عبور می دهند به خلاقیت و قدرت طراح در ایجاد هماهنگی که وی بین کارکرد روشنایی اتاق و مطلوبیت فضا بستگی دارد.
    استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود. استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.
    چنین عواملی در انتخاب رنگ برای بناها، دکوراسیون داخلی و مبلمان فضا، رویکرد های مختلفی را در طراحی ایجاد می کند. رنگ یکی از عوامل تعیین کنند سبک و سیاقی است که بدان طریق با محیط پیرامون خود ارتباط بر قرار می کنیم و بیشتر از هر عامل مستقل دیگری می تواند فضای کسالت بار و یکنواخت اطراف را به مکانی روح بخش مبدل سازد. عوض کردن رنگ دیوار ها می تواند بیش از تغییر مبلمان یا حتی ساختار یک اتاق، نتایج چشم گیری به بار آورد. تا كنون خانه های بسیاری به رنگ بژ و كرمی و تنالیته های آن رنگ آمیزی شده اند و رنگ استاندارد معمول برای خانه های جدید مگنولیایی است اما باید تصور نمود که در شرایط مختلف اجتماعی و به خصوص اقلیمی، چگونه باید از این رنگ ها استفاده کرد و یا دیوار هایی به رنگ های ملایم و نامحسوس مثل استخوانی، برای زندگی كردن بسیار مناسبند؛ اما ایجاد كنتراست در آنها با انتخاب رنگ های خاص در لوازم جانبی منزل و روكش ها و رومبلی ها باعث روح بخشی به فضا می شود.
    برای آنکه بتوانیم ارتباطی درست میان طبیعت خود با دکوراسیون داخلی خانه برقرا سازیم، باید بیاموزیم که ترس از متفاوت بودن با سایرین را از خود برانیم؛ مشکلی که امروزه بسیار با آن در گیریم و بسیاری از طراحی های معماری و داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد. نمی توان در جامعه ای سیاه و سفید، تفکری رنگی داشت و فردایی بهتر را تصور کرد. غالبا خود را در حصاری از رنگ هایی به تحمیل عرف و جامعه «معقول» و «بی روح» و بی رمق قرار می دهیم، رنگ هایی که مانع از بروز احساسات و نمایان شدن خود واقعی ما می گردد.به منظور کمک برای ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین در محیط زندگی خود و بهره گیری هر چه بهتر از رنگ ها، لازم است اطلاعات گسترده تری درباره ارتباطات فردی خویش با رنگ ها نایل شویم و مواردی را درک کنیم که علاقه مندی یا بیزاری به رنگ های خاص را در مورد ما آشکار می سازد. با بذل توجه بیشتر به قدرت رنگ ها در خانه های خود ممکن است از آنچه به واسطه این کار نمایان می شود به شکلی خوشایند یا ناخوشایند غرق حیرت شویم. رسیدن به ترکیب رنگ مناسب در اتاق، لباس و یا هر مورد دیگر، نه فقط جلب توجه می کند که حالتی از اطمینان و آرامش را نیز القا می کند.
    کار موثر با رنگ بیش از همه به تحریک حس خلاقیت نیازمند است. به دست آوردن یک ترکیب رنگ مناسب که درست با منظور و هدف فرد، منطبق باشد خود به نوعی «آفرینش» محسوب می شود.
    برای بدست آوردن چیدمانی مناسب از رنگ ها در فضاهای داخلی گام های اولیه زیر ضروری است:
    1- آن مطلبی را که با زبان رنگ می خواهید به بیننده بگویید در اندیشه خود آماده داشته باشید.
    2- یگ رنگ اصلی که سخن گوی پر قدرتی برای بیان آن مطلب باشد، پیدا کنید.
    3- رنگ های دیگری که در اطراف آن می چینید، باید در هماهنگی کامل باشد.
    4- آنگاه به عنوان یک رهبر طرح وارد شده و این بار سلیقه هنری خود را در چیدن این ابزار های فنی دخالت دهید.
    به کاربردن رنگ در فضاها و یا مبلمانی ساده معمولا نیازمند مهارت زیاد و گران قیمت نیست. یک طراح معماری خوب می تواند بسیاری از نیاز های محرک روانی با استفاده از مطالبی که گفته شد و اندکی خلاقیت در جهت رفاه مصرف کنند گان به کار گیرد؛ مخصوصابه وسیله گوناگونی و اجتناب از تک رنگ بودن.

    منبع : ماهنامه دکوراسیون داخلی داریس - علی خیابانیان

  5. #5
    عضو فعال آواتار roya_arch
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    محل سكونت
    توی اتاقم!
    امتیاز
    1123
    پست ها
    161

    Post معماری داخلی 2

    طراح داخلی آپارتمان خود باشیم


    امروزه با افزایش روز افزون تنش های روانی ناشی از قوطه ور شدن در محیط های اجتماعی و صنعتی نیاز به فضایی آرام و دلنشین بیش از پیش احساس می شود ، به همین دلیل توجه به زیبایی محلی که در آن زندگی می کنیم بسیار قابل اهمیت است . متاسفانه در کشور ما کمتر توجهی به طراحی داخل بنا میشود و طراحی داخلی به رستورانها و مرکز تجاری خلاصه می شود . شاید یکی از دلایل مهم آن بالا بودن هزینه طراحی به وسیله فرد متخصص است .من در اینجا به نکاتی ساده در مورد طراحی داخلی کل آپارتمان اشاره میکنم تا شما نیز بتوانید بدون استفاده از تخصص فردی تا حدودی به طراحی فضای آپارتمانی خود بپردازید.

    فضای ورودی: ورودی ساختمان جزء فضاهایی می باشد که در طراحی آن کمتر توجه می شود و معمولا" به عنوان جا کفشی از آن استفاده می شود ، در صورتی که اولین فضایی که پیام دعوت را به مخاطب ارسال مینماید ورودی است . و میبایست این پیام را با بگار گیری عناصر بصری مناسب تقویت کرد . جهت تحقق بخشیدن به این هدف میتوان از کمد های جا لباسی همراه با بوفه استفاده کرد . توجه کنید که ابعاد عرضی کمد زیاد نباشد زیرا فضا را خرد و حقیر می نماید. استفاده از یک آینه سر تا پا نیز این فضا را کامل تر می کند.


    نهار خوری فضای : نهار خوری معمولا" در کنار پذیرایی قرار می گیرد و نیاز به میز نهار خوری ، کمد یا قفسه ای برای نگهداری ظروف و نور پردازی مناسب دارد . دقت کنید که میز را نسبت به ابعاد فضا انتخاب نمایید ، معمولا" تا دو برابر اعضای خانواده کافی است.

    اتاق خواب : اتاق خواب معمولا" جهت استراحت مورد استفاده قرار می گیرد و میبایست تمام توان را برای ایجاد آرامش در آن بکار گرفت . در اتاق خواب بهتر است از رنگهای سرد استفاده شود ( مانند رنگ مایه های سبز و آبی ) زیرا رنگ های سرد آرامش بخش هستند. دقت نمایید تخت را در زیر پنجره و یا روبروی در ورودی اتاق قرار ندهید. زیرا هنگام باز بودن درب اتاق فردی که بر روی تخت داز کشیده کاملا" قابل دید است.

    اتاق خواب فرزندان : برخلاف پدر و مادر فرزندان علاوه بر استراحت در اتاق خواب استفاده های دیگری نیز از آن می برند و نحوه طراحی بستگی به جنسیت ( دختر یا پسر ) ، رشته تحصیلی ، سن و ... دارد و نسبت به نیاز آنها طراحی صورت می پذیرد.


    اتاق کودک : در طراحی اتاق کودک میبایست از رنگ های شاد و مورد علاقه کودکان استفاده کرد .معمولا" کودکان به رنگهای قرمز ، زرد ، سبز و آبی علاقه زیادی دارند. در اتاق کودک می بایست فضا را به بخشهای کوچکتری تقسیم کرد، مانند فضایی برای استراحت ، پخش کردن اسباب بازی ها و بازی کردن ، میزی که بتوانند بر روی آن نقاشی کنند ، قفسه برای نگهداری اسباب بازیها و... بر روی دیوار اتاق کودک میبایست سطحی برای چسباندن نقاشی ها پیش بینی شود . دقت کنید که حتما" کف اتاق را با موکت یا سایر پوشش دهنده های مشابه بپوشانید ، زیرا کودکان علاقه زیادی به بازی کردن در کف اتاق دارند

    منبع : bastami.ir


  6. #6
    عضو فعال آواتار roya_arch
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    محل سكونت
    توی اتاقم!
    امتیاز
    1123
    پست ها
    161

    Post معماری داخلی 3

    رنگ‌های مناسب برای یك اتاق خواب

    از آنجا كه اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دكوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت، با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دكوراسیون و تاثیرات ناخودآگاهی كه هر یك از خانوادههای رنگی بر روی روح و روان ما به جا میگذارد، غافل شد.
    ضمن مدنظر داشتن سلیقهی صاحب اتاق خواب باید كاربرد یك اتاق خواب را نیز در نظر داشت. یك اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد كه مكانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد.
    هنگام طراحی رنگ یك اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگهای درخشان پرهیز كنیم. چرا كه ممكن است هنگام استراحت این رنگها آزاردهنده به نظر برسند؛ اما چنانچه رنگهای زنده را بیشتر می پسندید، سایه های مختلف رنگ آجری در كنار كرمهای غنی و سیاه میتواند انتخابی مناسب باشد.
    اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندكی تجملی هستید، استفاده از رنگهای به كار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است.
    رنگهای گرمی چون طلایی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های به كار رفته در طرحهای سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشكوه و گرم در یك دكوراسیون هستند. علاوه بر به كارگیری این رنگها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و كتان طرحدار، تابلوها و مجسمههای زینتی شرقی، پارچههای سوزندوزی و قلمكار غنا جذابیت این دكوراسیون را دوچندان می كند. برای نیل به موفقیت در تركیب سطوح طرحدار گوناگون در چنین دكوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند كه رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را به خوبی ایفا كند.
    همچنین آویزهای پارچهای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیك و خاص به اتاق می بخشد و می تواند تختخواب را بیش از پیش به كانون توجه در اتاق تبدیل كند. در مقابل دكوراسیون های سنتی دكوراسیونهای تك رنگ قرار گرفته اند كه با به كارگیری تنالیته های مختلف یك رنگ فضایی آرام و یكنواخت را پدید می آورند. رنگهای روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند.


    تركیب رنگهای زرد و سبز از آنجا كه سبز یكی از رنگهای مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم كه غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یك اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید، اما در یك اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی كه لازمه یك اتاق خواب است به آن می بخشد؛ حال آن كه غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی میبخشد.
    انتخاب رنگ در اتاق كودكان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگهای ملایم و پاستلی آرایش كنیم. اتاق خواب كودكان خردسال و نوجوانان را نیز میتوانیم با رنگهای شاد و پرانرژیتر زینت دهیم.
    استفاده از تركیب رنگهای هارمونیك كه در چرخه رنگ در كنار یكدیگر قرار گرفته اند نیز در دكوراسیون یك اتاق خواب می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در كنار یك رنگ روشن متضاد مانند كرم فضایی زیبا می آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دكوراسیون یك اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است كه نه تنها انتخاب مجموعه های از رنگها بلكه میزان به كارگیری آنها و سطوحی كه اشغال می كنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.
    همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یك قاب عكس، حاشیه های كاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تكرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا حتی قرار دادن یك جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش میتواند به دكوراسیون یك اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد

    منبع : مجله اینترنتی صبح بخیر ایران

  7. #7
    مدیر بازنشسته آواتار maral55
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    محل سكونت
    يك جاي ديگه
    امتیاز
    1993
    پست ها
    1,470

    پيش فرض فرش سیمی(Cable Carpet)

    اینم باز یکی از طرح های جدید هست برای پوشش کف که به نظرم جالب اومد.
    IMM Cologne 2007 Inspired: Britta Böhne
    Shows: Jan 31, 2007

    Britta Böhne's Cable Carpet



    چرا کابل ها رو مخفی کنیم وقتی که می تونیم اونها رو جزیی از محیط اطرافمون بکنیم؟
    مسیر کابل روی فرش بریده و مخشص میشه و همجنین برای اینکه کابل در جاش بمونه یه چیزی تعبیه میشه.





    برای نگه داشتن کابل در فرش

  8. #8
    تازه وارد
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    امتیاز
    18
    پست ها
    3

    پيش فرض هفت اصل طراحي داخلي

    تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر كالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به كارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فُرم كاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است.
    به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یك سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دكوراسیون و ابعاد دراماتیك و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است كه همزمان می بایست سویه های زیباشناختی و عملكردی را سامان دهد. طراحی داخلی یك ساختمان، داستانی است كه شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی كه انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی كننده اصولی باشد كه در ادامه ۷ اصل از آنها را می خوانید:
    ۱ - نور را دریاب: نور عنصری است كه با آن دیدن اشیا ممكن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یك فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس می توان كرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یك فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یك فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز كند. نورپردازی در كنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملكردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یك فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف كند. نور مناسب یك اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی كند. به كمك نورپردازی می توان یك فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل كرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمی داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری كم ولتاژ هستند.
    ۲ - فرم را بشناس: فرم، توده فیزیكی یك شیء است كه سه بعدی بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بیرونی بنا نسبت داده می شود، در حالی كه فضای داخلی هم فرم خاص خود را تشكیل می دهد. معمولاً فرم فضای داخلی تابعی از عوامل مختلف است. دسترسی ها و سیركولاسیون مهمترین این عوامل هستند. هر چند نمود فرم بیشتر در پوسته بیرونی یك بنا است با این حال نمود بیرون و درون می تواند یك شكل نباشد.
    ۳ - فضا را احساس كن: فضا را محدوده در دسترس كاربران دانسته اند. در طراحی داخلی معمولاً استفاده مؤثر از فضا و ارتباط آن با محیط، مهم است. مسأله ای كه در رابطه با فضا مطرح می شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. از قرن ها پیش رویكرد عمده فیلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. در طی سال های اخیر هم ارتباط بین ابعاد انسانی با فضاهای داخلی به یكی از فاكتورهای مهم طراحی بدل شده كه از آن تحت عنوان ارگونومی یا كار پژوهی در دید كلی و اندام سنجی (Anthropometry) در دید جزئی، یاد می شود. در طراحی داخلی می بایست رابطه درسـت انسان با فضا تعریـف شود و ابعاد بدن انسان ها برای سهولت دسترسی های فضایی مد نظر قرار گیرد.
    ۴ - بافت را لمس كن: بافـت مشخصـه ای از یك شیء اسـت كه با لمس كـردن یا دیدن به چشـم می آید. بافت می تواند نرم یا خشن، كشیده یا برجسته، زبر یا مخملین و یا ابریشمی باشد. در طراحی داخلی پوسته ها و سطوح فضایی معمولاً بسته به عملكرد هر فضا تغییر می كند. چه بسا طراحی داخلی یك خانه نیازمند سطوحی نرم و منعطف باشد، اما فضای داخلی یك سینما چنین سطوحی را برنتابد.
    ۵ - شكل را بیازمای: شكل، خط بیرونی یك شیء را تشكیل می دهد. در معماری معمولاً شكل و فرم را با هم اشتباه می گیرند. شكل یا صورت معادله كلمه Shape فرنگی است؛ در حالی كه فرم املای فارسی همان Form است. معمولاً شكل ها یا طبیعی هستند یا غیـرقابل مشاهـده یا هندسی. در تركیب بندی یك فضا شكل اشیـا عامل تعیین كننده ای است. طراحان داخلی به كمك این عامل می توانند تركیبات بصری گوناگونی پدید آورند.
    ۶ - رنگ را در هم بیامیز: در تعریف رنگ آن را خاصیت بصری فرم دانسته اند. در حقیقت عنصر فرم از طریق رنگ معنا می یابد. رنگ در طراحی داخلی احساس آدمی را تحت تأثیر قرار داده و روی فرم تأكید می كند، ضمن آنكه رنگ، حس مقیاس را هم موجب می شود. كاربرد رنگ هم، از یك فضای داخلی به فضای دیگر فرق می كند و در كاربرد رنگ، توجه به خصلت های روانی آدمیان ضرورت تام دارد.
    ۷ - حجم را بشناس: حجم عنصر مهم طراحی داخلی است. در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی احجام معماری هستیم. مقرنس ها و گوشواره ها خود بخشی از احجام خالی هستند. در این معماری مسایل حجمی اهمیت زیادی دارد. ما فضای داخلی را به واسطه لایه بیرونی بنا درك می كنیم. این لایه بیرونی در حقیقت همان حجم كلی بناست. در معماری مدرن، معمار به انتزاع و جدایی پوسته یا حجم بنا از درون آن می اندیشد و این جاست كه دیوارها و سقف ها، فضایی تاكیدی ایجاد می كنند و خود را از قید و بندهای فضای داخل رها می كنند. این جا طراحی داخلی به مثابه یك سامان یا روش معمارانه مطرح می شود.

  9. #9
    عضو فعال آواتار roya_arch
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    محل سكونت
    توی اتاقم!
    امتیاز
    1123
    پست ها
    161

    Google عنصر اصلی دکوراسیون

    تاثیرات حاصل از رنگ ها

    همواره لازمه يدريافت نتيجه اي مطلوب از انجام هر نوع کار عملي، وجود اطلاعات و آگاهي لازم تئوريدر آن زمينه است. ما در اين مقاله سعي کرده ايم اطلاعاتي را با همين موضوع و هدفارائه دهيم. رنگ ها در دو بستر اصلي در محيط حضور مي يابند:
    1.
    پوشش هاي اصليفضاها شامل ديوارها، کف ها، سقف ها و درها.
    2.
    لوازم دکوراسيون شامل مبلمان،پرده ها، فرش و غيره.
    در مقام مقايسه اين دو قالب با هم، به لحاظ نقشدکوراسيوني شان در محيط، پوشش هاي فضا از اهميت بيشتري برخوردار مي باشند زيرا کهنسبت به لوازم دکوراسيوني ثابت تر بوده و به گونه اي نقش پس زمينه را براي آن لوازماجرا مي کنند.
    در ميان اين پوشش ها، ديوارها به جهت وسعت حضورشان در فضا،جايگاه ويژه اي داشته و ميزان تأثير گذاريشان بر ديگر لوازم دکوراسيوني بسيارچشمگيرتر است. گذشته از موضوع تأثير بر روي ديگر لوازم محيط، ديوارها و رنگانتخابشان در تغيير وسعت و نور فضا نيز بسيار مؤثر است.

    رنگسفید

    سفيد سمبل خلوص، بي گناهي، پاکي، آرامش و صلح است.
    رنگ سفيدالقاء کننده آرامش، صفا و آسايش است. سفيد به همراه خلوصش، يکي از کاربردي ترين رنگها در طراحي دکوراسيوني يک فضا است زيرا که با همه رنگ ها قابل ترکيب است. ( منظوراز ترکيب در اين مباحث، کنار هم قرارگيري رنگ ها در يک کمپوزسيون ( ترکيب ) رنگي درفضا است.)
    به کارگيري رنگ سفيد در فضا به خصوص براي پوشش هاي اصلي، آن مکان راروشن تر و بزرگتر جلوه مي دهد. بنابراين براي فضاهاي کوچک و کم نور انتخاب ايده آلياست. سفيد خالص هنگامي که با نور طبيعي نور پردازي مي شود، يک رنگ گرم را ايجاد ميکند ولي در زير نورهاي مصنوعي به نظر سرد مي رسد. در نتيجه با اضافه کردن نورهايزرد، قرمز و قهوه اي در کنار نور مصنوعي مانند فلورسنت و يا افزودن لوازمي به يک ويا چند رنگ ياد شده در محيط تغيير مي کند. اين رنگ ها از کيفيت سفيد نمي کاهند بلکهآن را گرم تر مي کنند. رنگ سفيد براي فضاهائي با عناصر معماري قديمي و يا جهت ايجادهماهنگي بين سبک هاي کاملاً مجزاي معماري بسيار ايده آل است. براي حفظ آرامش فضاييبا سطوح سفيد مي توان از لوازمي با رنگ هاي خنثي و بافت هاي طبيعي مانند چوباستفاده نمود و براي ايجاد تضادهاي ظريف و زيبا، تعدادي رنگ هاي دراماتيک نيز بهاين ترکيب افزود.

    رنگ های خنثی

    رنگ هاي خنثي، رنگ هايي هستندکه از ميزان زيادي سفيد برخوردار بوده ولي به هيچ يک از رنگ هاي اوليه و ثانويهمتمايل نيستند. با اين تعريف رنگ هاي کم مايه مانند صورتي کم رنگ يا آبي آسماني جزرنگ هاي خنثي محسوب نمي شوند ولي رنگ کرم يکي از رنگ هاي خنثي به حساب مي آيد. همينمسئله در مورد خاکستري روشن که از مشکي نشأت گرفته است نيز صدق مي کند. رنگ هايخنثي در بسياري از مواد طبيعي مانند سنگ ها، خاک، زمين، چوب ، حصير، شن و امثالاينها و يا در برخي از موارد مصنوعي مانند فلز، شيشه، سيمان و غيره ديده مي شوند. رنگ هاي خنثي در دنياي دکوراسيون از اهميت بسياري برخوردار بوده و کاربردي هستند. خنثي بودن آنها به اين معناست که مي توانيد به راحتي در کنار هر رنگ ديگري بدوناحتمال وجود از دست رفتن زيبايي هاي هر يک به خصوص رنگ ها، ترکيبي مناسب در فضاايجاد کرد. با توجه به آنکه اين رنگ ها نيز آرام بخش و ملايم هستند. با پوشش ديواربه يکي از آنها مي توان پس زمينه خوبي براي نصب تابلو ، نوارهاي چاپي و کاغذي ،پرده ها به طور کلي ديوارکوب ها فراهم آورد. اگر فضا به قدري از لوازم دکوراسيونيپر شده باشد که احساس آرامش را بر هم ريزند، يکي از راههاي ايجاد تعادل در محيط باحفظ همان وسائل، رنگ آميزي سطوح اصلي يا تعويض پوشش هاي ثانويه مانند رومبلي، پردهو غيره به يکي از رنگ هاي خنثي است. هنگامي که قصد داريد قسمتي از فضا مانند يکديوار، در، پنجره و يا حتي خرده ريزهايي مانند دستگيره، چوب پرده و به طور کلي هروسيله اي که در محيط وجود دارد به محض ورود بيننده به داخل، نظر او را جلب نکند. آنها را به يکي از رنگ هاي خنثي رنگ آميزي کرده و يا رنگ خنثي را در انتخاب آنها درنظر بگيريد.
    از اين خاصيت رنگ هاي خنثي براي رفع عيوب معماري و شکستگي ها وفرورفتگي ها مي توان بهره زيادي کسب کرد. به عنوان مثال با رنگ آميزي بخشي از فضاکه داراي مشکل ساختاري است و شما نمي خواهيد فوري مورد توجه بيننده قرار بگيريد،توسط يکي از رنگ هاي خنثي به راحتي مي توانيد آن را در نظر اول بپوشانيد. بهکارگيري رنگ هاي خنثي در محيط نيز با اهداف گوناگون دکوراسيوني صورت مي گيرد.
    نصب تابلوئي به رنگ زرد، با خاصيت گرم در فضايي که اغلب پوشش ها و لوازمدکوراسيوني آن از رنگ هاي خنثي انتخاب شده است، مي تواند داراي دو هدف باشد:
    1.
    جلب نظر بيننده به طرف اثر هنري تابلو که در اينجا با نورپردازي اين تأکيد را بيشترکرده است.
    2.
    تغيير فضاي يکنواختي با عنصري با رنگ آميزي گرمتر و انرژي دارتر. رنگ هاي خنثي در پرده هاي مختلف از روشن تا تيره وجود دارند و به لحاظ سبک جزترکيبات رنگي مورد استفاده در سبک کلاسيک هستند.
    به عنوان نمونه اگر طراح داخليبه لزوم جلوه دادن فرورفتگي در کنار پنجره و پله تأکيد داشت به طور قطع يک و ياترکيبي از چند رنگ گرم را در کنار رنگ هاي ملايم و خنثي به کار مي برد تا به اينترتيب نظر هر بيننده در حال عبور از آن محيط را به خود جلب کند. ولي اکنون باانتخاب اغلب پوشش هاي محيط به رنگ هاي خنثي مقصودي برعکس داشته و ممکن است هنگاميکه فردي از پايين به بالا آمده و يا از پله ها به طبقه پايين مي رود حتي اين فضا راناديده بگذرد.

    منبع : ماهنامه ی ایران آذین

  10. #10
    عضو فعال آواتار roya_arch
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2007/3
    محل سكونت
    توی اتاقم!
    امتیاز
    1123
    پست ها
    161

    Google جایگاه آکواریوم در معماری داخلی

    جایگاه آکواریوم در معماری داخلی
    وجود آشفتگی در زندگی شهری و صنعتی امروزضرورت ایجاد آرامش را دو چندان می کند ، برای دستیابی به این مهم روشهای متعددی درپیش روی ما قرار دارد و تنها با باز کردن چشم سومی می توان بر این مقوله تسلط یافت . یکی از روشهای رسیدن به آرامش دسترسی به محیط طبیعی است، متاسفانه امروزه با گسترش زندگی آپارتمانی رابطه انسان با طبیعت به میزان قابلتوجه ای قطع شده است و انسان همواره در تلاش است تا این خلاء بزرگ را با کشاندنگوشه هایی از طبیعت به محل زندگی خود پر کند . در کشورهای توسعه یافته آکواریوم جزئی از دکوراسیون داخلی منازل ، فروشگاه ها و اماکنتجاری بشمار می رود . روانشناسان معتقدند 15 دقیقه تماشای آکواریوم می تواند انسانرا به مدت 48 ساعت شاداب نگه دارد و بر تمرکز افراد جهت یادگیری بیافزاید. گذشته ازآن آکواریوم می تواند به زیبایی معماری داخلی بنا کمک شایانی کند ، البته رعایتاصول صحیح در بکار گیری آکواریوم بسیار مهم و قابل اهمیت است .
    بسیاری از معماران و طراحان داخلی تنها به پیشبینی مکانی برای قرارگیری آکواریوم بسنده می کنند و از محدودیت استفاده آکواریوم در محیط های خاص غافلند . بکار گیری غیر اصولی آکواریوم نه تنها به زیبایی فضا کمک نمی کند بلکه با رشدجلبکها منظر زننده ای را ایجاد می نمایند.
    بنابر اینجهت طراحی و تعبیه آکواریوم در طرح خود میبایست عوامل زیر را مورد توجه قرار داد :

    انتخاب گونه زیستیآکواریوم
    آکواریوم ها را می توان به چهار گونهاستوایی ، مرجانی ( آب شور ) ، رودخانه ای و مردابی طراحی کرد ، انتخاب گونه ای خاصبه شرایط اقلیمی مکانی که آکواریوم در آن قرار می گیرد بستگی دارد. به عنوان مثالانتخاب طرح استوایی مستلزم و جود نور طبیعی مناسب و دمای معتدل است .
    در اینجا بصورت جداگانه گونه های مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

    طراحی آکواریوماستوایی
    همان طور که قبلا" گفته شد ساختارآکواریوم استوایی به گونه ایست که نیازمند نور زیاد و دمای مناسب است ، البته نوربیش از حد نیز باعث رشد نا متجانس جلبکها می شود و به ظاهر آکواریوم لطمه زیادی میزند .
    در طراحی اکواریوم استوایی از گیاهان آبزیبصورت فشرده استفاده نمایید و سعی کنید حتی الامکان تمامی نقاط آکواریوم را پوششدهید . از گیاهان استوایی می توان والیز نریا ، کریپتون و برگ سیبی را نام برد .
    دمای مناسب برای این گونه 28 تا 32 درجه سانتیگراداست. مرحله بعد انتخاب گونه ماهیان است ، گوپی ، آنجل ، بلک ویدو ، نئون و انواعتترا ها ماهیان آکواریوم استوایی را تشکیل می دهند .

صفحه 1 از 43 1234511213141 ... آخرينآخرين

تاپیک های مشابه

  1. [مبانی معماری داخلی] چکیده ای از اصول طراحی و معماری داخلی
    توسط hitech در تالار معماری داخلی (طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی)
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2009/2/05, 01:59 PM
  2. مبلمان و دكر(معماري داخلي)
    توسط sheikh.m737 در تالار تالار عکس
    پاسخ ها: 4
    آخرین ارسال: 2008/10/09, 10:03 AM
  3. ژورنال معماری داخلی (2008)
    توسط afsoon6282 در تالار تالار عکس
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2008/6/29, 05:29 PM
  4. تصاوير معماري داخلي و خارجي اروپايي
    توسط omran84 در تالار فیلم ها و عکس های عمرانی
    پاسخ ها: 0
    آخرین ارسال: 2008/2/29, 05:46 PM

عبارت‌های مرتبط

معماری داخلی

پلان کافی شاپ

آموزش معماری داخلیپرسپکتیو داخلیپرسپکتیو داخلی لابیناهار خوریپرسپکتیو داخلی کافی شاپپرسپکتیو داخلی کتابخانه

برچسب های اين تاپیک

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •