آرشیو اخبار مربوط به فناوری اطلاعات (موقتی)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

eL2rado

عضو جدید
گوگل حفره خطرناک Chrome را اصلاح کرد

گوگل حفره خطرناک Chrome را اصلاح کرد

این روزها کروم خوب در صدر خبرها بودش!
---------------
کروم در همين ابتداي راه با حفره هاي امنيتي شناخته شده است!
يک شرکت امنيتي ويتنامي به نام Bach Koa Internetwork Security (که به اختصار Bkis ناميده مي شود) چندي پيش حفره اي در مرورگر کروم يافته بود ولي گوگل با صدور وصله اصلاحي، اين حفره و يک آسيب پذيري ديگر مرورگر متبوع خود را ترميم کرد.
اين آسيب پذيري يکي از چندين مشکلي است که در مرورگر نوپاي گوگل شناسايي شده است. به گفته شرکت امنيتي Bkis، باگ يادشده از نوع سرريز بافر بوده و هنگامي رخ مي دهد که کاربر بخواهد آن دسته از صفحات اينترنتي را که داراي عناوين طولاني هستند، ذخيره کند. در اين حالت هکر مي تواند با اجراي کد دلخواه، کنترل رايانه را در اختيار بگيرد. Bkis تاکيد کرده است که اين معضل در رايانه هايي که از Windows XP SP2 و نسخه 0.2.149.27 مرورگر کروم استفاده مي کنند، مشاهده مي شود.
به کاربران کروم توصيه شده است مرورگر خود را به آخرين نسخه به‌روز کنند. براي انجام اين کار کافي است آيکون موجود در منتهي اليه راست مرورگر، به قسمت «About Google Chrome» كشانده شود. بعد از آن مرورگر وضعيت را براي به‌روزرساني، بررسي مي‌کند و اگر فايلي براي به‌روزرساني مشاهده کند، آن را دانلود کرده و در پايان خواستار restart شدن سيستم مي گردد. به روزترين نسخه Chrome عبارت است از 0.2.149.29.
به گزارش PCWorld اگرچه گوگل حدود دو سال بر روي کروم کار کرده ولي اکنون نسخه بتاي آن را منتشر نموده است. تا قبل از اين، کارمندان گوگل گاهي اوقات از کروم به صورت درون سازماني استفاده مي کرده اند. عرضه عمومي اين مرورگر در هفته گذشته که زبان هاي بسياري را نيز پشتيباني مي کند، کاربران و متخصصان اينترنتي را غافلگير کرده است.
www.systemgroup.net​
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عرضه حافظه‌هاي فلاش جديد با قابليت رمزگذاري اطلاعات

شركت Hypertec حافظه‌هاي فلاش جديدي طراحي كرده كه قادر به رمزگذاري اطلاعات ذخيره شده هستند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، استفاده از اين حافظه‌هاي فلاش كه از طريق پرت USB به رايانه متصل مي‌شوند بدون انتخاب كلمه عبور غيرممكن است و كاربر در همان ابتدا مجبور به اين كار است.

اين حافظه‌ها كه DataSafe BE نام دارند به گونه اي طراحي شده‌اند كه رمزگذاري اطلاعات بر عملكرد و سرعت تبادل اطلاعات از طريق آنها تاثير منفي نگذارد.

كلمه عبور انتخاب شده براي اين حافظه فلاش بايد بين 8 تا 16 كاراكتر داشته باشد و براي آن كه اطلاعات در صورت فراموش كردن كلمه عبور قابل دسترس باشد كاربر مي‌تواند اصطلاح يا عبارتي را براي يادآوري در نظر بگيرد.

نسخه‌هاي يك و هشت گيگابايتي اين حافظه فلاش به قيمت 25 و 50 پوند عرضه مي‌شوند و حداكثر ظرفيت اين حافظه‌ها 64 گيگابايت است.
 

eL2rado

عضو جدید
استفاده هکرها از توفان آمريکا!

استفاده هکرها از توفان آمريکا!

حس مهندسي اجتماعي هکرها دوباره گل کرده است!
گزارش هاي واصله از آمريکا و ديگر نقاط جهان حاکي از آن است که بزهکاران سايبر سوژه جديدي براي حمله به کاربران اينترنتي يافته اند: توفان گوستاو در آمريکا.
شيوه کار به اين صورت است که نفوذگران با درست کردن وب سايت هاي جعلي در مورد اين توفان، سعي مي کنند احساسات کاربران را تحريک نمايند و از آن‌ها براي کمک به بازماندگان و قربانيان اين حادثه اعانه جمع کنند!
شياطين سايبر براي نيل به اين هدف اقدام به فيشينگ و اسپمينگ آن دسته از سايت هاي معتبري کرده اند که به نظر مي رسد به بنيادهاي نيکوکاري و موسسات خيريه تعلق دارد.
به گزارش SPAMfighter به نظر مي رسد هکرها در سال 2005 توانسته اند با مستمسک قرار دادن توفان Hanna که در اول سپتامبر آن سال در نزديکي باهاما رخ داد، بزرگ‌ترين دام را پيش روي افراد خير و نکوکاري که قصد داشته اند به آسيب‌ديدگان اين حادثه کمک کنند، بگسترانند.
موسسه SANS و CERT (دو موسسه مطرح و معروف در حوزه امنيت IT) به طور مکرر در خصوص افزايش ثبت دامنه هاي قلابي که خَيرين آنلاين را هدف قرار مي دهد، به کاربران هشدار داده اند.
بنا به اعلام محققان و کارشناسان CERT بعضي از اين سايت هاي به ظاهر خيرخواه، به بات نت ها مرتبطند، بعضي ديگر توسط باندهاي تبهکاري مديريت مي شود و تعدادي نيز ميزبان بدافزارها هستند.
کاربران به تصور کمک به بنيادهاي خيريه قانوني، اطلاعات کارت اعتباري خود را وارد اين سايت ها مي کنند، اما زهي خيال باطل!
يادآور مي شود توفان گوستاو سومين توفان بزرگ ثبت شده و دومين توفان بزرگ سال 2008 است که در 25 اوت سال جاري، در 250 مايلي جنوب هائيتي تشکيل شده‌ است. اين توفان علاوه بر خرابي هاي گسترده، ميليون ها بي خانمان در آمريکا برجاي گذاشته است.​
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فرصت‌هاي شغلي در حوزه فناوري اطلاعات افزايش مي‌يابدچهارشنبه,16 شهريور 1387


با وجود آنكه شرايط اقتصادي در نقاط مختلف جهان روز به روز دشوارتر مي‌شود، تعداد مديراني كه قصد دارند افرادي را در مشاغل مرتبط با فناوري اطلاعات به كار بگيرند روز به روز در حال افزايش است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، نتايج يك بررسي در آمريكا توسط موسسه Robert Half نشان مي‌دهد تعداد فرصت‌هاي شغلي مرتبط با فناوري اطلاعات در سه ماهه چهارم سال 2008 افزايش خواهد يافت.

بر همين اساس اگرچه 83 درصد مديران تصميم دارند تعداد كاركنان خود را افزايش ندهند، اما 11 درصد آنان هم به طور قطع دست به استخدام در حوزه آي تي خواهند زد. همچنين تنها 3 درصد اين افراد مي گويند مشاغل مرتبط با آي تي را كاهش خواهند داد.

بررسي مذكور نشان مي‌دهد ارائه خدمات پشتيباني به مشتريان، رشد موفقيت تجاري و نصب و راه‌اندازي سرويس هاي جديد تحت وب سه دليل اصلي علاقه مديران به استخدام افرادي با تخصص در حوزه آي تي است.

گفتني است متخصصان شبكه هاي LAN و WAN، متخصصان ويندوز سرور و ويندوز عادي به ترتيب از بيشترين شانس براي تصدي پست برخوردارند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اينترنت پرسرعت كابلي فناوري DSL را كنار مي‌زند


نتايج بررسي موسسه LRG نشان مي‌دهد استفاده از فناوري DSL در آمريكا براي استفاده از اينترنت كاهش يافته، زيرا دسترسي به شبكه از طريق كابل با سرعت بيشتري امكانپذير است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، تا 4 سال قبل تنها 20 درصد خانوارهاي آمريكايي از اينترنت پرسرعت استفاده مي كردند كه اين رقم هم اكنون به 57 درصد رسيده است.

اما همزمان با همه گير شدن استفاده از اينترنت پرسرعت، مردم ترجيح مي دهند از فناوري هاي پيشرفته تري براي اتصال به شبكه استفاده كنند و در اين ميان اينترنت كابلي به گزينه بسيار محبوبي مبدل شده است.
دسترسي به پهناي باند مناسب، قيمت هاي قابل قبول و در حال كاهش و از همه مهم تر سرعت بالاتر اتصال كه تا دو برابر اينترنت DSL است از جمله دلايل محبوبيت اينترنت كابلي در ايالات متحده است.

در سه ماهه دوم سال 2008 تنها يك ميليون كاربر جديد در آمريكا به جمع مشتركان سرويس هاي DSL اضافه شدند، حال آنكه اين رقم در مدت مشابه سال قبل دو ميليون نفر بوده و همين آمار نشانه افول محبوبيت فناوري DSL در آمريكاست. در مقابل تعداد افرادي كه طي اين مدت به استفاده از اينترنت كابلي روي آورده اند 1.2 ميليون نفر بوده و اين اولين بار است كه تعداد مشتركان جديد اينترنت كابلي از تعداد مشتركان تازه سرويس هاي DSL بيشتر مي شود.

برخي شركت هاي ارائه دهنده DSL در آمريكا كه اين خطر را جدي گرفته اند به ارائه سرويس هاي تازه تشويقي روي آورده اند و به عنوان مثال شركت وريزون به افرادي كه قبلا مشترك خدمات آن بوده اند تا شش ماه اينترنت پرسرعت رايگان ارائه مي دهد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نسل جديد رايانه هاي مكينتاش با تماس دست كار خواهند كرد

منابع خبري از تحول اساسي در نسل جديدي رايانه هاي مكينتاش شركت اپل سخن مي گويند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، انتظار مي رود نسل جديد اين رايانه ها به گونه اي طراحي شوند كه ارسال فرامين به آنها از طريق لمس نمايشگر و نه از طريق صفحه كليد انجام شود.

منابع خبري نزديك به اپل مي گويند اين رايانه جديد از اين جهت شباهت هاي زيادي با گوشي آيفون خواهد داشت.
گفته مي شود اپل در همين زمينه در سال 2005 اختراعي را در اداره ثبت اختراعات آمريكا به نام خود به ثبت رسانده است.

پيش از اين رايانه هاي Tablet كه مجهز به سيستم عامل ويندوز بودند از چنين امكاني برخوردار بودند، اما فروش آنها كمتر از حد انتظار بوده است.
 

eL2rado

عضو جدید
مبارزه با بلوتوث‌بازان در پارک بانوان

مبارزه با بلوتوث‌بازان در پارک بانوان

موبنا- مديرکل روابط عمومي ناجا از برخورد پليس نيروي انتظامي با متخلفان انتشار عکس و فيلم از طريق تلفن همراه از بوستان مخصوص بانوان تهران خبر داد.
سرهنگ مهدي احمدي با تاکيد بر اينکه هر جايي که بحث امنيت عموم جامعه مطرح شود پليس به طور قاطع وارد خواهد شد ، اظهار داشت:ايجاد امنيت در پارک‌ها بر عهده پليس پارک نيروي انتظامي است و نظارت و ايجاد امنيت بر امور پارک بانوان نيز از جمله اين وظايف محسوب مي شود.
وي با بيان اينکه اخبار و آمار به دست آمده از انتشار عکس و فيلم از طريق بلوتوث در اين بوستان بسيار انگشت شمار بوده و نبايد به شايعات دامن زد، خاطرنشان کرد: پليس نيروي انتظامي در راستاي طرح امنيت اجتماعي با متخلفان انتشار بلوتوث حاوي عکس و تصاوير پارک بانوان برخورد قاطع خواهد کرد.
احمدي با اشاره به طرح برخورد پليس با بلوتوث بازان در اماکن عمومي که در امنيت جامعه تاثيرگذار بوده است، يادآور شد:اين طرح نتايج مثبتي در پي داشته است.
چندي است که برخي از زنان تهراني که به بهشت مادران مي‌روند، خواهان ممنوعيت عکاسي و فيلمبرداري با تلفن همراه در اين بوستان ويژه بانوان شدند.
خبرگزاري‌ها اعلام کرد‌ند مواردي از عکاسي و فيلمبرداري با تلفن همراه در محوطه پارک بهشت مادران ديده شده و اين مساله اعتراض بانوان را برانگيخته‌ است.
آزادي پوشش زنان در محوطه بوستان بهشت مادران باز هم سبب دست به دست گشتن عکس و ويدئو بر روي تلفن‌هاي همراه شهروندان شده است.
از اين رو برخي از شهروندان از شهرداري تهران خواسته‌اند تا با ممنوعيت عکاسي و فيلمبرداري با تلفن همراه در اين پارک، از انتشار تصاوير آن جلوگيري کند.
گفته مي‌شود هيچ محدوديت پوششي براي زنان در محوطه اين پارک وجود ندارد و ارتفاع آن از سطح خيابان‌ها و گذرگاه‌هاي مجاور و ديوارهاي آن مانع از ديده شدن محوطه پارک از بيرون مي شود.
در همين حال معاون خدمات شهري شهرداري تهران اعلام کرده که قرار است استفاده از دوربين و تلفن همراه در محوطه بهشت مادران ممنوع شود،اما هنوز برخي افراد در اين پارک عکاسي مي‌کنند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گوگل روزنامه‌ها را ديجيتالي می‌کند


به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، گوگل طي چند وقت اخير، کمي سرش شلوغ بود. انتشار مرورگر Chrome در ابتداي ماه و اکنون، تلاش هاي شبانه روزي اش براي به نتيجه رساندن پروژه ابتکاري و جالبش کافي است تا باور کنيم که گوگل واقعا سرش شلوغ است.
اين غول اينترنتي به تازگي اعلام کرده قصد دارد «پروژه ديجيتالي کردن روزنامه هاي دنيا به گونه اي که بتوان آن ها را با جستجوي آنلاين پيدا کرد» را به سرانجام برساند.
ناگفته نماند که گوگل ديجيتالي کردن روزنامه ها را از 2 سال پيش يعني سال 2006 و با روزنامه هاي نيويورک تايمز و واشنگتن پست آغاز کرد.
با عملي شدن اين کار، شما مي توانيد تمام روزنامه هاي دنيار را با شکل و فرمت کامل خود و همراه با عکس ها و جدول هاي سرگرمي و تبليغات اصلي و... خود آن ها مشاهده کنيد.
گوگل خود در اين رابطه گفت:" ما ابتکاري را آغاز کرده ايم که بر اساس آن با کمک ناشران روزنامه ها در سراسر جهان و ديجيتالي کردن ميليون ها صفحه روزنامه از روزنامه هاي بايگاني شده، حتي روزنامه هاي قديمي، آن ها را به صورت آنلاين قابل جستجو و در دسترس قرار دهيم."
گوگل افزود: "اين موضوع تا جايي که امکان داشته باشد، از طريق سرويس آرشيو خبري و ديجيتالي کردن اطلاعات مربوط به نشريات ،عملي خواهد شد. هم اکنون که من در حال گفتگو با شما هستم، پايگاه داده ها (database) در حال احداث است، با اين وجود نمي توان گفت که دقيقا اين کار چه زماني به پايان خواهد رسيد. اما ما تصور مي کنيم تا رسيدن آن زمان، شب هاي طولاني زيادي را در پيش رو داشته باشيم."
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گوگل مدت زمان نگهداري اطلاعات شخصي كاربران را كاهش داد


گوگل اعلام كرد مدت زمان نگهداري اطلاعات شخصي كاربراني كه از خدمات اين سايت استفاده مي كنند را از 18 ماه به 9 ماه كاهش داده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، گوگل با بررسي عادات كاربران در زمان جستجو در وب اطلاعاتي را در اين مورد جمع آوري مي كند، اما با هدف رعايت بيشتر حريم شخصي كاربران مدت زمان نگهداري اطلاعات شخصي آنان را كاهش داده است.

پيش از اين برخي كاربران گوگل و مدافعان حريم شخصي و آزادي هاي مدني از اين كه گوگل اطلاعات شخصي كاربران سرويس هاي خود را به مدت نسبتا طولاني نگهداري مي كند، اظهار نگراني كرده بودند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
معرفی نوت‌بوک شبانه‌روزی


شرکت HP نوت‌بوک جدیدی را معرفی نموده که ادعا می‌کند تنها با یکبار شارژ توانائی کار برای مدت 24 ساعت را دارد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، دستگاه جدید EliteBook 6930p نام داشته و در ساخت آن از درایو SSD به همراه باتری‌های پرقدرت HP استفاده شده است.

این شرکت می‌گوید استفاده از صفحه نمایش جدید LED در این نوت‌بوک موجب می‌گردد تا عمر باتری در مقایسه با بکارگیری صفحه نمایش‌های قدیمی، به میزان چهار ساعت افزایش یابد.

Ted Clark نایب رئیس ارشد HP و مدیرعامل بخش تجارت جهانی نوت‌بوک این شرکت می‌گوید: «امکان استفاده از لپ‌تاپ در تمام طول روز موهبتی است که تنها آن دسته از افرادی که با چنین وضعیت‌هایی درگیر هستند قدر آن را می‌دانند.»

«با HP EliteBook 6930p دیگر نیازی نیست تا کاربران پیش از اتمام وقت کار روزانه خود نگران تمام شدن باتری دستگاه خود باشند.»

قیمت پایه این دستگاه 1199 دلار می‌باشد اما اگر کاربران بخواهند از تمام ویژگی‌ها و امکانات جدید این نوت‌بوک در زمینه افزایش زمان عمر باتری بهره‌مند شوند بایستی مقدار بیشتری هزینه نمایند.

سخنگوی HP در گفت‌وگو با رویترز اعلام داشت که چنانچه کاربران بخواهند از امکان کار 24 ساعته با این دستگاه برخوردار بشوند باید پیکربندی پیشرفته این نوت‌بوک شامل درایو SSD و باطری Ultra-Life را سفارش بدهند که این کار موجب افزایش قیمت دستگاه تا مبلغ 1816 دلار خواهد شد
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فناوری چند لمسی
اپل طی هفته گذشته فناوری جدیدی را در حوزه سیستم های چندلمسی به ثبت رساند که می تواند اطلاعات صوتی و بصری را دریافت کند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، شرکت اپل با ثبت امتیاز تولید سیستم های چندلمسی موفق شد یکی از گام های اساسی در دنیای فناوری ارتباطات و اطلاعات را بردارد اما این شرکت به تازگی اقدامی انجام داده که بار دیگر همه کاربران متعجب شده اند.
اپل طی هفته گذشته فناوری جدیدی را در حوزه سیستم های چندلمسی به ثبت رساند که می تواند اطلاعات صوتی و بصری را دریافت کند و از این طریق، کنترل سیستم را در اختیار کاربر بگذارد.شرکت اپل بر این باور است که به جای لمس انگشتان روی نمایشگر، روش های دیگری وجود دارد که طی آن می تواند کنترل یک سیستم دیجیتالی را در اختیار گرفت.
در حال حاضر دستگاه قابل حمل Nintendo DS که برای بازی های کامپیوتری ساخته شده است، یک میکروفن ویژه دارد تا کاربران از طریق آن بتوانند دستگاه خود را کنترل کنند.
اپل معتقد است تولید و عرضه این دستگاه به بازار مهم ترین گامی است که در دنیای فناوری برداشته خواهد شد. اجرای این فناوری هم اکنون به کمک دوربین های ویژه ای صورت می گیرد که اپل در تلاش است استفاده از آن را در آینده نزدیک برای کاربران ممکن کند
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قابليت شناسايي چهره افراد به سرويس عكس گوگل افزوده شد


گوگل اعلام كرد همزمان با راه اندازي نسخه آزمايشي جديد از سرويس آنلاين اشتراك عكس خود موسوم به پيكاسا، قابليت شناسايي و تشخيص چهره افراد را نيز به آن اضافه مي كند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، ارائه اين سرويس پس از خريد شركت Neven Vision توسط گوگل در آگوست سال 2006 امكان پذير شده است.

در حال حاضر كاربران پيكاسا مي توانند براي چهره افراد مختلفي كه در آلبوم آنلاين آنها وجود دارد، برچسب هاي مختلفي انتخاب كنند تا شناسايي آنان و جستجوي افراد از طريق عكسشان ساده تر شود.

از طريق اين سرويس گروه بندي عكس هاي خانوادگي و عكس هاي مربوط به هر رويداد ساده تر مي شود.
نسخه جديد پيكاسا داراي امكاناتي براي ويرايش عكس ها، ساخت ويديو از مجموعه عكس ها، افزودن متن به آنها و ساير موارد است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جمعه، ۲۲ شهریورماه ۱۳۸۷



سرویس اخبار خارجی ایتنا - یک شرکت امریکائی ادعا کرد موفق به ساخت چیپ‌های RFID جدیدی شده که امکان کپی‌برداری از روی آنها وجود ندارد.












یکی از ساکنین دره سیلیکون به نام شرکت Verayo ادعا نموده که سیستمی را ابداع کرده که با استفاده از آن می‌تواند چیپ‌های RFID جدیدی ایجاد کند که امکان کپی‌برداری و تکثیر آن وجود ندارد.

این شرکت برای این کار از فناوری بنام (Physically Unclonable Functions (PUF استفاده نموده که پیش از این توسط محققین دانشگاه MIT ایجاد گردیده است.

این فناوری با استفاده از تفاوت‌های زمانی متعلق به سیلیکون‌های موجود در چیپ‌های RFID ، هر کدام از این چیپ‌ها را بطور مجزا شناسائی می‌نماید.

این شرکت در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر نمود اعلام کرده است: «فناوری PUF یکی از آخرین دستاوردها در زمینه نیمه‌رساناها محسوب می‌شود.»

«PUFها خواص اولیه و ابتدائی مدارات الکتریکی هستند که درجریان فرآیند ساخت ICها موجب می‌شوند تا مشخصه‌های هر IC یکتا، غیرقابل پیش‌بینی و منحصربفرد باقی بمانند.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «از آنجا که بازسازی یا کپی‌برداری از فرآیند ساخت IC حتی برای شرکت سازنده آن نیز غیرممکن می‌باشد لذا هر کدام از این ICها رموزی را در خود نگهداری می‌کنند که با استفاده از آنها می‌توان یکتا بودن این قطعات را مشخص نمود.»

وقتی چیپ‌ها توسط خواننده RFID خوانده می‌شوند، اقدام به ارسال رشته‌ای 64 بیتی از اعداد و حروف نموده تا بدین ترتیب هویت واقعی خود را اعلام دارند.

اولین محصولی که با استفاده از این فناوری ساخته شد، برچسب تجاری است که شرکت Verayo با نام VERA X1 RFID روانه بازار نموده است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
چهارشنبه، ۲۰ شهریورماه ۱۳۸۷


سرویس اخبار خارجی ایتنا - در یک گزارش تکان‌دهنده متخصصان امنیتی اعلام داشتند كه توانسته‌اند با معرفی خود بعنوان مامور اعلام حریق، کارمند شرکت دفع حشرات و جوندگان موذی و کارمندان بخش‌های نظارتی دولتی به پشت کانتر تحویلدار بیش از یکهزار شعبه بانک‌های ایالت متحده نفوذ کرده و نسبت به سرقت اطلاعات محرمانه مشتریان اقدام نمایند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
توپ های دیجیتالی صوتی
این اسپیکر هفت گوی دیجیتالی را شامل می شود که هر کدام از آنها می توانند از طریق فناوری بلوتوث به صورت بیسیم با یکدیگر در ارتباط باشند .​
کارشناسان مدل مفهومی اسپیکر جدیدی را با نام Pea Speaker طراحی کرده اند که می تواند بسیار جالب باشد.این اسپیکر هفت گوی دیجیتالی را شامل می شود که هر کدام از آنها می توانند از طریق فناوری بلوتوث به صورت بیسیم با یکدیگر در ارتباط باشند و صدا را با بهترین کیفیت پخش کنند.این توپ های دیجیتالی می توانند در قسمت های مختلف خانه یا اداره قرار بگیرند و از پشت دیوار یا دیگر موانع، همدیگر را شناسایی کنند.از این هفت توپ دیجیتالی، یک توپ سیستم مرکزی کنترل صدا در دیگر اسپیکرهای کوچک را برعهده دارد و شما به کمک آن می توانید از شنیدن موسیقی های مورد علاقه خود لذت ببرید.البته باید توجه داشت که این اسپیکرها کانال های مجزا برای پخش صدا ندارد و به همین خاطر، شاید شما نتوانید آن را با اسپیکرهای پیشرفته امروزی مقایسه کنید.هنوز به درستی مشخص نشده است که این مدل مفهومی، چه زمانی به تولید می رسد
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نسل جديد اينترنت در راه است؛‌ما هنوز اندر خم يك كوچه

نسل جديد اينترنت در راه است؛‌ما هنوز اندر خم يك كوچه

برآورد شده که ۵۶ درصد دیگر از شرکت های آمریکای شمالی و اروپا 'وب ۲' را اولویت سال ۲۰۰۸ خود تلقی می کنند.​
هموطن آنلاین _علی محمدآقازمانی _ در حالی که شرکت های تجاری بیش از گذشته به فن آوری های 'وب ۲' علاقه نشان می دهند، گزارش ها حاکی از آمادگی آنها برای سرمایه گذاری حدود ۵ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۱۳ در زمینه شبکه های اجتماعی است.
وب سايت بي بي سي در تحقيقي اعلام كرده است كه بيش از نيمي از شركت هاي تجاري در آمريكا وب 1 را در اولويت خود مي بينند. به گزارش هموطن سلام ،‌مساله رويكرد به نسل جديد اينترنت يا وب 2 به صورت خيلي جد ي توسط شركت هاي طراز اول اينترنت دنبال مي شود .
اين در حالي است كه هنوز نيمي ازجامعه ايراني و جامعه اطلاعاتي كشو راز اينترنت پرسرعت بهره مند نيستند و اين مساله معضلاتي را در كشور در حوزه هاي آموزش الكترونيكي ،‌تجارت الكترونيكي و بانكداري ايجاد كرده است . شايد گرفتن امضا چهل نفره براي استيضاح دكتر سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت نهم توسط مجلس هشتم خود نشان از ضعف فعاليت اين وزارتخانه در گسترش اينترنت و دسترسي اسان به خدمات ICT باشد كه اميدواريم ماحصل اين فرايند ها باعث تقويت بدنه آي تي در كشور شود.
نسل جديد
این خبر در حالی منتشر می شود که سان فرانسیسکو میزبان نمایشگاه 'وب ۲' در زمینه نسل تازه اینترنت است.
به گفته برگزارکنندگان، آینده اینترنت را می توان در این نمایشگاه مشاهده کرد.
طی چهار روز برگزاری این نمایشگاه، فن آوری های تازه ای عرضه خواهند شد که راه های کاملا متفاوتی را برای برقراری ارتباط شرکت ها با کارمندان و مشتریانشان به نمایش خواهند گذاشت.
پیش بینی می شود حدود ۷۰۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.
اولویت
مطالعات تازه نشان می دهد شرکت های بزرگی چون جنرال موتورز و مک دونالدز نه تنها قصد دارند در این زمینه سرمایه گذاری کنند، بلکه در حال حاضر نیز بسیاری از امکانات 'وب ۲'، نظیر وبلاگ، آر اس اس، پادکست و شبکه های اجتماعی را به کار گرفته اند.
برآورد شده که ۵۶ درصد دیگر از شرکت های آمریکای شمالی و اروپا 'وب ۲' را اولویت سال ۲۰۰۸ خود تلقی می کنند.
از میان امکانات مختلف 'وب ۲'، نظیر وبلاگ، مش آپ ها (mashups)، پادکست، آر اس اس، شبکه های اجتماعی، ویجت ها (widgets) و ویکی ها (wikis)، شبکه های اجتماعی بیشترین جذابیت را برای سرمایه گذاران دارند.
با این حال یکی از مهم ترین چالش ها، تبدیل میلیون ها بازدید از این سایت ها به پول است. حتی سایت پرطرفداری چون فیس بوک (Facebook) نیز تاکنون در زمینه جذب آگهی و کسب درآمد چندان موفق نبوده است.
با این وجود برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند با فراگیر شدن این گونه امکانات و تعبیه آنها در سایت ها، تب سرمایه گذاری در این زمینه فروکش خواهد خواهد کرد.
'وب ۲' چیست؟
استفاده از اینترنت مدتهاست وارد مرحله جدیدی شده و دیگر محدود به دسترسی یک سویه کاربران به اطلاعات نیست.
امروزه اغلب کسانی که از اینترنت استفاده می کنند با شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک یا مای اسپیس آشنا هستند، سایت حراج اینترنتی ای بی را می شناسند، نام فروشگاه عظیم آمازون را شنیده اند و اگر نه هر روز، گهگاه سری به وبلاگ ها می زنند.
همه اینها نمونه هایی از امکانات نسل تازه اینترنت یا 'وب ۲' تلقی می شوند. 'وب ۲' در واقع پدیده ای است که در نحوه استفاده از فن آوری و طراحی سایت ها در اینترنت رایج شده است. سایت ها یا خدمات اینترنتی که امکان تبادل اطلاعات را بین کاربران فراهم می کنند، یا به آنها اجازه تولید یا دستکاری در اطلاعات را می دهند، معمولا 'وب ۲' تلقی می شوند.
البته این مفهوم یا پدیده به مرور و حتی از همان ابتدای به وجود آمدن اینترنت وجود داشته ولی اینک به شدت فراگیر شده است.
درباره وب 2
هلموت برادا، مدير فناوري شركت سان‌مايكروسيستمز چند سال پيش در مقاله اي ، براي وب شش چهره ترسيم شده بود. در آنجا آمده بود كه چهره‌هاي گوناگون وب را نخستين‌بار Bill Joy در شركت سان مطرح كرده است و در ادامه اين چهره‌ها را اين چنين تقسيم‌بندي نموده بود:
- وب سنتي يا وب نزديك: همان وبي كه مي‌شناسيم و با آن به طور روزمره سروكار داريم. به‌طور معمول نيز براي كار با اين وب نيازي به نصب نرم‌افزارهاي اضافي نيست.
- وب سرگرم‌كننده يا وب راه‌دور: با اين وب مي‌توان به محتواي ديداري و شنيداري دسترسي داشت كه به زودي آن‌ها روي ساعت‌هاي مچي، PDA ها و تلفن‌هاي همراه نيز خواهند آمد.
- وب فراگير يا وب ابزاري: در اين وب ماشين‌ها با زبان مشترك جاوا با يكديگر صحبت مي‌كنند و كليه ادوات در يك محيط ارتباطي با يكديگر تعامل مي‌نمايند. هوشمندي زيادي در ادوات متصل به اين وب ديده مي‌شود و اغلب دستگاه‌ها خود تنظيم هستند.
- وب براي تجارت الكترونيكي: وبي كه داراي ترافيك داده‌اي زيادي است و مبادلا‌ت مالي و سفارش‌ها را انجام مي‌دهد.
- وب پيراموني: ارتباط‌دهنده شما با ايميل و وب‌سايت‌هايي كه با آن‌ها به طور روزمره كار داريد.
- وب صوتي: اين وب توانايي آميختن و يكپارچه شدن با سرويس‌هاي درخواستي را دارد.
صرف‌نظر از تحليل دقيقي كه در اين مقاله درباره كاربردهاي وب صورت گرفته، نكته ظريف، نتيجه‌گيري انتهايي مطلب است؛ مطلبي كه در سال 2001 منتشر شده است، در زماني كه هنوز نه بحثي از وب2 بوده و نه شركت‌هاي بزرگ به تغيير تدريجي فعاليت‌هايشان پي برده بودند. در اين مقاله شركت سان توصيه كرده بود كه: چهره‌هاي ششگانه وب در واقع بذر ايجاد تفكري جديد در استفاده از فناوري و خدمات هستند. همه اين وب‌ها مبتني بر "سرويس" هستند نه "فناوري". يعني فناوري بدون در نظر گرفتن خدمات و سرويس روي آن، ارزش چنداني ندارد.
در جاي ديگري هم تأكيد شده بود كه حجم انبوهي از كامپيوترهاي سرويس‌دهنده، محيط‌هاي شبكه‌اي يا ادوات ارتباطي صوتي با كيفيت بالا‌، تنها وقتي با ارزش هستند كه مردم آن‌ها را مفيد، قابل استفاده و ساده بيابند. شركت‌ها بايد اين موضوع را درك‌كنند كه امروزه بايد برمبناي نيازها و خواسته‌هاي مشتريان حركت نمود. شركتي كه بدون نوآوري صرفاً به ارائه راه‌حل‌هاي فني بسيارعالي مي‌پردازد، نبايد به جذب مشتريان اميدي داشته باشد.
اين توصيه ارزشمند كه امروزه به يكي از بديهيات تبديل شده‌است، يكي از پايه‌هاي اساسي وب2 را تشكيل‌مي‌دهد. "خدمت‌رساني" يكي از كليدهاي طلا‌يي موفقيت است كه شركتي مانند گوگل آن را خيلي زود پيدا كرد و به همين سبب به يكي از نمادهاي وب 2 بدل شده است.
گوگل از ابتدا به عنوان يك سرويس جستجو عرضه شد. هيچ‌گاه به تنهايي فروخته نشد و بابت ارائه خدمات پايه‌اي وجهي دريافت نكرد، هيچ كاربري را ملزم به داشتن محيط يا سكوي خاصي ننمود و حتي وارد دعواي سورس‌باز و بسته هم نشد. گوگل چيزي جز سرويس نيست. اما سرويس‌دهي گوگل براساس چيزهايي است كه همان كاربران سرويس گوگل ايجاد كرده‌اند. يعني جستجو زماني ثمربخش است كه چيزي براي جستجو وجود داشته‌باشد. درواقع گوگل بر پايگاهي از داده‌ها تكيه كرده است كه داده‌هاي آن متعلق به خودش نيست، بلكه فقط آن‌ها را دسته‌بندي و علا‌مت‌گذاري مي‌كند.
اميدواريم وب دو زمينه انقلابي در حوزه فناور ي اطلاعات در ايران ايجاد كند. قطعا زماني كه وب دو خواهد آمد ،‌بر مبناي برنامه 5 ساله پنجم توسعه كشور و سياست هاي ابلاغي اصل چهل و چهار قانوني اساسي ،‌تا ان موقع بستر فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور از وضعيت دولتي به خصوصي تبديل مي شود و رقابت و خلاقيت باعث افزايش قدرت جامعه اطلاعاتي ايران در خارج از لواي دولتي خواهد شد. در انتظار وب 2 هستيم . . .
 
آخرین ویرایش:

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خبرگزاري فارس: شركت اينتل اعلام كرد به زودي پردازنده جديدي را ارائه خواهد كرد كه داراي شش هسته يا موتور است.
به گزارش فارس به نقل پي سي ورلد، اين تراشه كه Xeon 7400 نام دارد اوايل هفته جاري در معرض ديد عموم قرار مي گيرد. هنوز قيمت نهايي اين تراشه و جزييات آن در اختيار رسانه ها قرار نگرفته است.
اين پردازنده براي استفاده در رايانه هاي قدرتمند و چند منظوره و نيز رايانه هاي سرور طراحي شده است. انتظار مي رود تعداد زيادي از شركت هاي بزرگ سازنده رايانه هاي سرور براي خريد اين تراشه با اينتل وارد مذاكره شوند.
AMD جدي ترين رقيب اينتل نيز در حال طراحي يك پردازنده شش هسته اي است كه انتظار مي رود در نيمه دوم سال 2009 روانه بازار شود.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مايكروسافت فناوري ماوس را دگرگون مي‌كند

مايكروسافت سه‌شنبه گذشته اعلام كرد كه قصد دارد فناوري رديابي جديدي به جاي ليزر قرمز در ماوس كامپيوتر ارايه دهد.​
مايكروسافت سه‌شنبه گذشته اعلام كرد كه قصد دارد فناوري رديابي جديدي به جاي ليزر قرمز در ماوس كامپيوتر ارايه دهد. اين شركت اعلام كرد كه فناوري Blue Track به ماوس كامپيوتر امكان مي‌دهد كه علاوه بر سطوح صاف پد يا ميز در همه سطوح ديگر نيز كار كند.رابي باخ، مدير بخش سرگرمي و ابزار مايكروسافت گفت: اين فناوري در ماوس‌هاي
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فناوری جدید در نمایشگر 65 اینچی

شرکت پاناسونیک از تولید فناوری جدیدی برای نمایشگرهای پلاسما خبر داده است که می تواند کیفیت تصویر را تا چند برابر افزایش دهد.​
شرکت پاناسونیک از تولید فناوری جدیدی برای نمایشگرهای پلاسما خبر داده است که می تواند کیفیت تصویر را تا چند برابر افزایش دهد.
این فناوری هم اکنون در نمایشگر 65 اینچی پاناسونیک با نام VX100 به کار رفته و بر این اساس، این تلویزیون با محصول جدیدی از شرکت Pioneer موسوم به Kuro رقابت می کند.در نمایشگر 65 اینچی VX100، 7160 درجه جداگانه برای تنظیم سایه ها و رنگ ها وجود دارد و کنتراست آن 60000:1 اعلام شده است.این هیولای 65 اینچی هم اکنون 10 هزار دلار قیمت گذاری شده است. شرکت پاناسونیک اعلام کرده است به زودی نمایشگر 50 اینچی جدیدی را به بازار عرضه می کند که این فناوری را شامل می شود و قیمت آن نسبت به مدل موجود ارزان تر است.
پاناسونیک ادعا می کند که با این اقدام، دور تازه ای از رقابت ها را با کلیه تولیدکنندگان نمایشگرهای پلاسما در جهان آغاز کرده و این عرصه را متحول کرده است.
 

fuat_h_h

عضو جدید
با تشكر ... مطلب بسيار جالبي بود . لطفاً ادامه ي مطلب را دنبال كنيد . موفق و مؤيد باشيد!
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
همكاري 8 شركت ديگر پردازنده‌هاي 32 نانومتري مي‌سازند


NEC نيز به جمع شركت‌هايي پيوست كه براي ساخت پردازنده‌هاي 32 نانومتري با IBM همكاري مي‌كنند.


به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از خبرگزاری خودکار، NEC هشتمين شركتي است كه با امضاي بيانيه‌اي مشترك در اين زمينه فعال شده است.
بر اساس همين بيانيه NEC در زمينه تامين هزينه هاي تحقيقاتي اين طرح با شركت هاي ديگر همكاري خواهد كرد.
انتظار مي رود موفقيت در ساخت اين پردازنده ها فناوري به كار گرفته شده براي طراحي ديگر تراشه هاي حافظه و از جمله تراشه هاي Dram و پردازنده هاي اصلي مورد استفاده در رايانه ها را تغيير دهد.
گفتني است در حال حاضر اينتل و AMD نيز براي ساخت تراشه هاي مشابه در حال انجام تحقيقات گسترده هستند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
همكاري 8 شركت ديگر پردازنده‌هاي 32 نانومتري مي‌سازند


NEC نيز به جمع شركت‌هايي پيوست كه براي ساخت پردازنده‌هاي 32 نانومتري با IBM همكاري مي‌كنند.


به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از خبرگزاری خودکار، NEC هشتمين شركتي است كه با امضاي بيانيه‌اي مشترك در اين زمينه فعال شده است.
بر اساس همين بيانيه NEC در زمينه تامين هزينه هاي تحقيقاتي اين طرح با شركت هاي ديگر همكاري خواهد كرد.
انتظار مي رود موفقيت در ساخت اين پردازنده ها فناوري به كار گرفته شده براي طراحي ديگر تراشه هاي حافظه و از جمله تراشه هاي Dram و پردازنده هاي اصلي مورد استفاده در رايانه ها را تغيير دهد.
گفتني است در حال حاضر اينتل و AMD نيز براي ساخت تراشه هاي مشابه در حال انجام تحقيقات گسترده هستند.
ضريب نفوذ اينترنت در ايران 34.5 درصد است

چهارشنبه,23 شهريور 1387

كمال محامدپور گفت: بر اساس آمار جهاني ميانگين ضريب نفوذ اينترنت در جهان ‪ ۲۲‬اعلام شده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بر اساس آخرين آمار جهاني ضريب نفوذ اينترنت در ايران هم‌اكنون 34.5 درصد است
كمال محامدپور روز پنجشنبه در حاشيه مراسم بهره‌برداري از ‪ ۴۳۰‬پروژه مخابراتي افزود: بر اساس آمار جهاني ميانگين ضريب نفوذ اينترنت در جهان ‪ ۲۲‬اعلام شده است.
وي تعداد كاربران اينترنت در ايران را حدود ‪ ۲۳‬ميليون نفر برآورد و بيان كرد: از اين نظر هم ايران بالاتر از ميانگين جهاني قرار دارد.
او با اظهار اينكه "سه درصد كاربران اينترنت جهان در خاورميانه هستند" افزود: ‪ ۱/۶‬درصد اين رقم مربوط به كاربران اينترنت در ايران است.
وي ميانگين ضريب نفوذ اينترنت در خاورميانه را ‪ ۲۱‬درصد ذكر كرد.
معاون وزير ارتباطات اظهار داشت: جايگاه ايران از نظر تعداد كاربران اينترنت در جهان هفدهم است و نزديك به ‪ ۵۳‬درصد كاربران اينترنت خاورميانه هم در ايران هستند.
او همچنين در مورد شاخصهاي رتبه‌بندي فرصت‌هاي ديجيتال در كشور گفت: اين شاخص‌ها طي سه سال اخير افزايش چشمگيري داشته بطوري كه از ‪ ۳۷‬درصد در سال ‪ ۱۳۸۴‬به ‪ ۴۷‬درصد در سال ‪ ۱۳۸۵‬و ‪ ۵۰‬درصد در ابتداي سال ‪ ۱۳۸۷‬و ‪ ۵۱‬درصد در تير ماه امسال رسيده است.
وي با اظهار اينكه "اين شاخص همچنان در بخش فرصتهاي ديجيتال و زيرساخت هاي فني رو به افزايش است" افزود: مهمترين ضعف ما در بخش بهره‌برداري است كه عوامل متعدد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در آن دخالت دارند.
معاون وزير ارتباطات با اشاره به ضريب نفوذ ‪ ۵۸‬درصدي تلفن همراه در كشور گفت: هم‌اكنون ‪ ۶۵‬ميليون مشترك تلفن ثابت و همراه در ايران داريم
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ضريب نفوذ اينترنت در ايران 34.5 درصد است

چهارشنبه,23 شهريور 1387

كمال محامدپور گفت: بر اساس آمار جهاني ميانگين ضريب نفوذ اينترنت در جهان ‪ ۲۲‬اعلام شده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بر اساس آخرين آمار جهاني ضريب نفوذ اينترنت در ايران هم‌اكنون 34.5 درصد است
كمال محامدپور روز پنجشنبه در حاشيه مراسم بهره‌برداري از ‪ ۴۳۰‬پروژه مخابراتي افزود: بر اساس آمار جهاني ميانگين ضريب نفوذ اينترنت در جهان ‪ ۲۲‬اعلام شده است.
وي تعداد كاربران اينترنت در ايران را حدود ‪ ۲۳‬ميليون نفر برآورد و بيان كرد: از اين نظر هم ايران بالاتر از ميانگين جهاني قرار دارد.
او با اظهار اينكه "سه درصد كاربران اينترنت جهان در خاورميانه هستند" افزود: ‪ ۱/۶‬درصد اين رقم مربوط به كاربران اينترنت در ايران است.
وي ميانگين ضريب نفوذ اينترنت در خاورميانه را ‪ ۲۱‬درصد ذكر كرد.
معاون وزير ارتباطات اظهار داشت: جايگاه ايران از نظر تعداد كاربران اينترنت در جهان هفدهم است و نزديك به ‪ ۵۳‬درصد كاربران اينترنت خاورميانه هم در ايران هستند.
او همچنين در مورد شاخصهاي رتبه‌بندي فرصت‌هاي ديجيتال در كشور گفت: اين شاخص‌ها طي سه سال اخير افزايش چشمگيري داشته بطوري كه از ‪ ۳۷‬درصد در سال ‪ ۱۳۸۴‬به ‪ ۴۷‬درصد در سال ‪ ۱۳۸۵‬و ‪ ۵۰‬درصد در ابتداي سال ‪ ۱۳۸۷‬و ‪ ۵۱‬درصد در تير ماه امسال رسيده است.
وي با اظهار اينكه "اين شاخص همچنان در بخش فرصتهاي ديجيتال و زيرساخت هاي فني رو به افزايش است" افزود: مهمترين ضعف ما در بخش بهره‌برداري است كه عوامل متعدد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در آن دخالت دارند.
معاون وزير ارتباطات با اشاره به ضريب نفوذ ‪ ۵۸‬درصدي تلفن همراه در كشور گفت: هم‌اكنون ‪ ۶۵‬ميليون مشترك تلفن ثابت و همراه در ايران داريم
محققان آشکار کردند: امکان سرقت بی سروصدا از بانک‌ها

به گفته Stickley مشکل معمولاً از آنجا ناشی می‌شود که کارکنان بانک‌ها عموماً فرد غریبه را در پشت دستگاه تنها می‌گذارند و بدنبال کار دیگری می‌روند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، در یک گزارش تکان‌دهنده متخصصان امنیتی اعلام داشتند كه توانسته‌اند با معرفی خود بعنوان مامور اعلام حریق، کارمند شرکت دفع حشرات و جوندگان موذی و کارمندان بخش‌های نظارتی دولتی به پشت کانتر تحویلدار بیش از یکهزار شعبه بانک‌های ایالت متحده نفوذ کرده و نسبت به سرقت اطلاعات محرمانه مشتریان اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش که سه‌شنبه منتشر گردید محققین گروه تحقیقاتی Baton Rouge وابسته به شرکت TraceSecurity Inc. دریافتند که با استفاده از میزان ناچیزی استتار، بکارگیری برخی ترفندهای ساده و رایج ایمیل و مقداری زبان‌بازی می‌توانند با نرم‌افزار وام مشتریان، لپ‌تاپ بانک، نوارهای tape حاوی اطلاعات مشتریان و حتی دستگاه سرور بزرگ و حجیم بانک از در آن بانک خارج شوند.

آنچه این محققان انجام دادند نیز کاملاً قانونی محسوب می‌شود: بانک‌های متوسط و مؤسسات اعتباری شرکت‌هایی را باستخدام خود درمی‌آورند که شبکه‌ها و سیستم‌های امنیتی آنان را ارزیابی و بررسی نمایند. اغلب شعبات بانک‌هایی که بدینوسیله فریب خورده و تمام سیستم‌های خود را در اختیار این افراد قرار می‌دادند در زمان تخلیه اطلاعات حداقل ده کارمند داشته‌اند که می‌توانستند با اندکی هوشیاری مانع از سرقت اطلاعات حساس توسط کارکنان شرکت پیمانکار بشوند.

نتیجه این بررسی بسیار ترسناک بود: در بین سال‌های 2003 تا 2008 محققان موفق شدند با تحت تاثیر قراردادن سیاست‌های امنیتی بانک‌ها، با اطلاعات حساس و محرمانه ساختمان این بانک‌ها را ترک کنند. درصد موفقیت بسیار بالا می‌باشد. 963 بار تلاش موفق از مجموع یکهزار بار تلاش.

به گفته Jim Stickley مدیر فناوری TraceSecurity کارکنان این شرکت در شش مورد از موارد بخاطر آنچه وی «اشتباهات احمقانه» نامید موفق نشدند. اشتباهاتی از قبیل پوشیدن لباس فرم مأموران شرکت اطفاء حریق با رنگ اشتباه و یا اینکه در چند مورد تحویلدار بانک خود یکی از افراد داوطلب در نیروی آتش‌نشانی بوده و بدین خاطر توانست مشکوک بودن وضعیت را بخوبی تشخیص دهد.

در 31 مورد باقیمانده نیز محققین توانستند به داخل نفوذ کنند اما موفق به سرقت هیچگونه اطلاعاتی نشدند.
به گفته Stickley مشکل معمولاً از آنجا ناشی می‌شود که کارکنان بانک‌ها عموماً فرد غریبه را در پشت دستگاه تنها می‌گذارند و بدنبال کار دیگری می‌روند.
وی می‌گوید: مردم معمولاً باندازه‌ای مؤدب، باملاحظه و خوش‌قلب هستند که حتی حدس هم نمی‌زنند که فرد تازه‌وارد نیت بدی داشته باشد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ايران در رديف 20 كشور نخست از نظر تعداد كاربران اينترنت
ايران در رديف 20 كشور نخست از نظر تعداد كاربران اينترنت


محمد سليماني گفت: اين مركز در آخرين گزارش خود، تعداد كاربران اينترنتي در ايران را 23 ميليون نفر اعلام كرده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بر اساس اعلام مركز آمار جهاني اينترنت (internet world stats)، ايران در ميان 20 كشور داراي بالاترين تعداد كاربران اينترنتي، رتبه 17 را به خود اختصاص داده است. محمد سليماني ضمن بيان اين مطلب، اظهار داشت: اين مركز در آخرين گزارش خود، تعداد كاربران اينترنتي در ايران را 23 ميليون نفر اعلام كرده است. وي افزود: بر اساس اعلام كارشناسان اين مركز، ضريب نفوذ اينترنت در ايران به 9/34 درصد رسيده و متوسط اين شاخص در جهان 9/21 درصد است. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: مركز آمار اينترنت جهاني، ضريب نفوذ اينترنت در خاورميانه را 3/21 درصد اعلام كرده كه بر اساس آن، سه درصد از كل كاربران اينترنتي دنيا، در خاورميانه حضور دارند. وي با بيان اين مطلب كه بر اساس جداول موجود، 6/1 درصد از كل كاربران جهاني اينترنت، ايراني هستند، ادامه داد: ايران توانسته است، بيش از 50 درصد از كاربران اينترنتي در خاورميانه را به خود اختصاص دهد. سليماني با اشاره به برنامه چهارم توسعه كشور نيز گفت: بر اساس اهداف اين برنامه مي‌بايست تا پايان سال 88، ضريب نفوذ 30 درصدي در حوزه اينترنت محقق شود. وي تأكيد كرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته طي سه سال گذشته، اين هدف برنامه چهارم، يك سال زودتر از موعد مقرر، محقق شده است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
راه‌اندازي شبکه آزمایشی نسل سوم موبایل در مرکز تحقیقات

شبکه آزمایشی نسل سوم تلفن همراه در پروژه تحقیقاتی مشترکی با شرکت ZTE در مرکز تحقیقات مخابرات ایران راه اندازی شد.

یعقوب شاکری مدیر بخش بازاریابی شرکت ZTE در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه این پروژه در راستای تفاهم نامه‌ای بین شرکت ZTE و مرکز تحقیقات مخابرات ایران اجرا می‌شود، گفت: هدف از راه‌اندازی این شبکه ایجاد همکاری تحقیقاتی (R & D) میان شرکت ZTE و مرکز تحقیقات مخابرات است که چند سال پیش تفاهم نامه‌ای به همین منظور به امضا رسید.

وی افزود: نمونه آزمایشی شبکه نسل سوم تلفن همراه حداکثر با سه ایستگاه صرفا به منظور معرفی تکنولوژی و سرویس‌های آن خواهد بود و کاربرد تجاری نخواهد داشت. شاکری به فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: شرکت ZTE با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران، شبکه آزمایشی نسل سوم موبایل و مجموعه آموزشی تجهیزات مخابراتی را در فولاد شهر اصفهان راه‌اندازی کرد.

مدیر بخش بازاریابی شرکت ZTE از انتقال تکنولوژی با یکی از شرکت‌های معتبر مخابراتی خبر داد و تاکید کرد: در این زمینه مذاکراتی در حال انجام است که نتایج آن به زودی اعلام می‌شود. وی در خصوص تفاوت نسل شبکه فعلی موبایل و نسل سوم به مهر گفت: تفاوت این دو نسل در تنوع سرویس‌ها به ویژه سرویس‌های دیتا است که پهنای باند بیشتری به کاربران خود می‌دهد.

شاکری با تاکید بر عدم ارتباط شبکه آزمایشی و تحقیقاتی نسل سوم موبایل با اپراتور سوم که عهده‌دار برپایی شبکه نسل سوم موبایل است، اظهار داشت: مسایل مربوط به مزایده اپراتور سوم و تجهیزات آن هیچ ربطی به این شبکه ندارد. به گفته وی شرکت ZTE چین اولین شرکتی است که با نصب شبکه آزمایشی نسل سوم توانست زمینه تحقیقات و فناوری جدید مخابراتی را در ایران فراهم کند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نانو داروهای هوشمند در راه است

این فناوری مشکل فراموش شدن نوبت دارو یا خودداری از مصرف آن را کاملا حل می‌کند. این کارشناسان امیدوارند سامانه داروهای هوشمند را سال 2011 به بازار مصرف عرضه کنند

آفتاب: بیماران به زودی داروهایی را خواهند بلعید که مجهز به ریزتراشه‌هایی هستند که دقیقا در زمان و لحظه مشخص و در مکان از پیش تعیین شده دارو را در بدن رها خواهند کرد.

به گزارش سرویس علم و تکنولوژی آفتاب، با کوشش دانشمندان در دانشگاه MIT، بیماران به زودی همراه با مصرف داروهای

خود، ریزتراشه‌هایی را نیز می‌بلعند که این ریزتراشه‌ها حاوی اطلاعاتی درباره زمان مصرف دارو و نحوه اثرگذاری آن را به پزشکان منتقل می‌کنند.

در همین حال ریزتراشه‌هایی نیز طراحی شده‌است که زیر پوست قرار داده می شوند تا به تدریج داروهایی از انواع مسکن‌ها تا داروهای شیمی‌درمانی را به بدن بیمار منتقل کنند.

این تراشه ها که مراحل نهایی آزمایش آنها سپری می‌شود، از اجزاء ریز و ترکیبات دارویی مختلف تشکیل شده‌اند و در پوششی کپسول‌مانند قرار دارند. پیام‌هایی الکتریکی موجب باز شدن کپسول و انتشار مواد دارویی آن می‌شود.

«رابرت لنگر» مدیر پروژه این سامانه «هوشمند» انتقال دارو که در دانشگاهMIT آمریکا طراحی و ساخته است در همین رابطه اعلام کرد: «آزمایش‌هایی بر روی قرص‌های هوشمند مختلفی که می‌توانند داروها را به مدت چند روز، چند ماه یا چند سال در بدن بیمار منتشر کنند، در حال انجام شدن است».

به گفته کارشناسان موسسه فن‌آوری ماساچوست، این فن‌آوری مشکل فراموش شدن نوبت دارو یا خودداری از مصرف آن را کاملا حل می‌کند. این کارشناسان امیدوارند سامانه داروهای هوشمند را سال 2011 به بازار مصرف عرضه کنند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ا... و اکبر خدا وکیلی ببینین دنیا داره تا کجا پیش میره ما هم که هنوز گرفتار انرژی....
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گوگل و ارتقای سرويس مکان‌يابی


23 شهريور 1387 - گوگل ديروز از راه اندازي سرويس تازه اي براي كاربران گوشي ها و PDA هاي مجهز به سيستم عامل ويندوز موبايل خبر داد.
اين سرويس كه Search with My Location نام دارد به افراد امكان مي دهد در هر مكان قادر به يافتن نزديك ترين رستوران، سينما و ... باشند.
مهم ترين مزيت سرويس جديد آن است كه گوگل با استفاده از سرويس Cell ID قادر به محاسبه دقيق محل قرارگيري كاربر است و بنابراين اماكني كه بعد از جستجو به وي پيشنهاد مي كند در نزديك ترين فاصله قرار خواهند داشت.
گوگل اعلام كرده كه در زمان ارائه اين سرويس به حفظ حريم شخصي كاربران حساس بوده و اطلاعات مربوط به محل قرارگيري و حضور آنان را افشا نخواهد كرد.
در حال حاضر اين سرويس تنها در انگلستان و آمريكا در دسترس است، اما گوگل قصد دارد كشورهاي ديگري را نيز به اين سرويس اضافه كند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ژاپن ارائه دهنده بهترين خدمات اينترنتي جهان


دوشنبه، ۲۵ شهریورماه ۱۳۸۷


کشورهاي سوئد، هلند، ليتواني و کره جنوبي نيز بهترين خدمات اينترنتي در جهان را به کاربران خود ارايه مي‌دهند و سرعت اتصال به اينترنت در آنها از حداقل‌هاي تعيين شده براي اين مطالعه بيشتر است.













همكاران سيستم - بر اساس نتايج حاصل از يک مطالعه جديد، سرعت خطوط پهن‌باند اينترنت در بريتانيا، ايتاليا، اسپانيا و ديگر کشورها مطابق با افزايش درخواست کاربران براي ابزارها و سرويس‌هاي ويديويي اينترنتي رشد نكرده است.

اين مطالعات که توسط شرکت سيسکو (Cisco Systems) انجام شد، ميزان سرعت خطوط پهن‌باند اينترنتي را در 42 کشور مورد مطالعه قرار داد.
اين در حالي است که شرکت‌ها براي بررسي‌هاي تحقيقاتي و آماري درباره وضعيت زيربنايي اينترنت در کشورها، معمولا نرخ نفوذ اينترنت بين کاربران را مورد مطالعه قرار مي‌دهند.

فرناندو گيل دو برنابه(Fernando Gil de Bernabé) مدير مرکز راهکارهاي تجاري اينترنت در شرکت سيسکو گفت: «بايد توجه داشت که کيفيت اتصال به خطوط پهن‌باند اهميت فراواني دارد، زيرا نشان مي‌دهد که کاربران با چه سرعتي مي‌توانند از پهناي باند خود براي بارگذاري و استفاده از سرويس‌هاي ويديويي، تصويري و موسيقي و ديگر ابزارهاي اينترنتي استفاده کنند».
خطوط پهن‌باند کند به اين معني است که فناوري شرکت‌ها توانايي لازم را ندارد و زيرساخت‌هاي آن‌ها براي ارايه خدمات اينترنتي بايد به‌روز شود.

در هر يک از اين کشورها، مهم‌ترين شاخص بر پايه سرعت انتشار يک فايل در اينترنت و بارگذاري فايل‌ها استوار بود. همچنين، زمان سپري شده براي درخواست کاربران و به دنبال آن، ارسال سيگنال به منظور ارتباط با سرور ديگر و يا برقراري ارتباط کامل از طرف کاربر نيز در اين شاخص‌ها مورد مطالعه قرار گرفت.

اين شاخص‌ها نشان مي‌داد که زيرساخت‌هاي موجود در کشورهاي مختلف، نسبت به استانداردهاي تعريف شده براي استفاده از اينترنت پرسرعت، کاربران خود را با چه کيفيتي به اينترنت متصل مي‌کنند.
طبق اين استانداردها، در حال حاضر سرعت بارگذاري بايد 7/3 مگابيت بر ثانيه، سرعت انتشار يک فايل روي اينترنت يک مگابيت بر ثانيه و مدت تاخير براي پاسخگويي کمتر از 95 ثانيه باشد.

در اين مطالعات مشخص شد که کشورهاي بريتانيا، ايتاليا، اسپانيا، کانادا، يونان، استراليا، ايرلند، برزيل، چين و هند اينترنت را با کيفيت ياد شده در اختيار کاربران خود نمي‌گذارند.
بر اساس نتايج بدست آمده از اين مطالعات، پيش‌بيني شده است که طي سه تا پنج سال آينده نياز کاربران براي اتصال به اينترنت به سرعت‌هاي 25/11 مگابيت در ثانيه براي بارگذاري، 5 مگابيت در ثانيه براي انتشار و کمتر از 60 ثانيه زمان تاخير خواهد رسيد.

اين طور که مطالعات حاضر نشان داده است، در حال حاضر تنها کشور ژاپن اينترنت را با کيفيت فراتر از استاندارد در اختيار کاربران خود مي‌گذارد.
کشورهاي سوئد، هلند، ليتواني و کره جنوبي نيز بهترين خدمات اينترنتي در جهان را به کاربران خود ارايه مي‌دهند و سرعت اتصال به اينترنت در آنها از حداقل‌هاي تعيين شده براي اين مطالعه بيشتر است.

اين مطالعات بر پايه اطلاعاتي که از سايت اينترنتي Speedtest.net جمع‌آوري شد، صورت گرفته است و سرعت انتشار فايل‌ها روي اينترنت، بارگذاري و زمان تاخير براي پاسخ‌گويي به درخواست کاربر را از کامپيوترهاي شخصي به سرورها مورد مطالعه قرار داده است.

سايت اينترنتي Speedtest.net اطلاعاتي نظير کشور کاربران، مراکز عرضه کننده خدمات اينترنت و سرعت اينترنت را در خود ذخيره مي‌کند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عرضه اولین کارت گرافیکی Radeon HD 4870 با خنک‌کننده غیرفعال

یکشنبه، ۲۴ شهریورماه ۱۳۸۷

ايتنا- شرکت گیگابایت اولین کارت گرافیکی Radeon HD 4870 با خنک کننده غیرفعال را به بازار عرضه کرد.

در این کارت که با یک گیگابایت حافظه به بازار عرضه می‌شود از پیکره بندی پیش فرض خود شرکت AMD استفاده خواهد شد. این پیکره بندی که پیش از این در کارت‌های با خنک کننده فعال مورد استفاده قرار می‌گرفت می‌تواند یک نسبت کارایی به قیمت خوب را در اختیار کاربران قرار دهد. کارت گرافیکی GV-R485MC-1GH که از تکنولوژی جدید خنک‌سازی گیگابایت استفاده می‌کند به یک گیگابایت حافظه GDDR3مجهز شده است که مانند نسخه های مرجع در فرکانس موثر 2000 مگاهرتزی عمل می‌کند. علاوه بر این فرکانس پردازنده گرافیکی نیز در حد 625 مگاهرتز ثابت نگاه داشته شده است تا این کارت حداقل دارای کارایی برابر با کارت‌هایی باشد که از خنک‌سازی فعال استفاده می‌کنند.

گیگابایت قبلا نیز از این تکنولوژی که با نام Multi-Core cooling یا خنک‌سازی چند هسته‌ای شناخته می‌شود در کارت‌های سری 9600GT خود استفاده کرده بود. این سیستم خنک کننده از چندین لایه تشکیل شده است. در هر لایه تعداد بسیار زیادی از پره‌های بسیار نازک قرار گرفته‌اند که سطح تماس حرارت‌گیر با هوا را تا حد ممکن افزایش می‌دهند. سه هسته مسی که به صورت گره‌هایی در قسمت‌های مختلف حرارت گیر قرار گرفته‌اند نیز این سیستم را کامل کرده و توانایی انتقال حرارت را افزایش می‌دهند.

در نهایت گیگابایت تصمیم گرفته است از یک خنک کننده ثانویه نیز در این سیستم استفاده کند. این خنک‌کننده ثانویه وظیفه انتقال هوای خنک از محیط بیرونی کیس به داخل را بر عهده دارد. گیگابایت ادعا می‌کند که سیستم خنک کننده چند هسته‌ای قادر است تا دمای کلی کارت گرافیک را تا حدود 7 درجه نسبت به مدل‌های مشابهی که از خنک‌کننده فعال استفاده می‌کنند کاهش دهد. قیمت این کارت مشخص نیست، اما به نظر نمی‌رسد اندکی تفاوت قیمت برای کاربرانی که نیازمند سیستم‌های بدون صدا هستند، چیزی از جذابیت‌های این کارت بکاهد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا