سلطان هرزنامه جهان 210 هزار دلار جريمه شد

moji5

کاربر فعال كامپيوتر و اينترنت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

يك مرد استراليايي كه متهم است مغز متفكر بزرگ‌ترين گروه هرزنامه‌پراكنان جهان بوده، پس از اقرار به مشاركت در شبكه بين‌المللي كه مي‌توانست روزانه تا 10 ميليارد پيام ناخواسته ارسال كند، به 210 هزار دلار استراليا محكوم شد.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لانس آتكينسون كه يك نيوزيلندي مقيم استراليا است، همچنين از سوي دادگاه فدرال استراليا از ارسال ايميل‌هاي تجاري ناخواسته به مدت هفت سال آينده منع شد.
شبكه ارسال هرزنامه‌يي كه توسط اين مرد 26 ساله اداره مي‌شد، شامل فعاليت‌هايي در آمريكا، استراليا، نيوزيلند، چين، هند، روسيه و كانادا بود و عامل ارسال ايميل‌هاي ناخواسته‌اي محسوب مي‌شود كه برآورد شده تا يك سوم از هرزنامه‌هاي جهان را تشكيل داده‌اند.
وي به همراه برادرش هرزنامه‌پراكناني را استخدام كرده بود كه روزانه ميلياردها پيام تبليغاتي ارسال مي‌كردند؛ سازمان ارتباطات و رسانه استراليا پس از اينكه بيش از صد هزار ايميل شكايت مربوط به فعاليت‌هاي آتكينسون را دريافت كرد، اين مرد را تحت قوانين ضدهرزنامه‌پراكني تحت تعقيب قرار داد.
شبكه وي پيش از اين از سوي يك دادگاه آمريكايي به پرداخت 15.5 ميليون دلار آمريكا محكوم شده و همچنين پس از اقرار اين مرد به مشاركت در اين شبكه، در نيوزيلند نيز جريمه شد.
 

Similar threads

بالا