[ راندو ] کارگاه راندو در معماری

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستش سمیمن جان فکر کنم پرسپکتیو هاشون یه کوچولو ایراد داره به خصوص این آخری.مبلاش یه جوریه
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستش سمیمن جان فکر کنم پرسپکتیو هاشون یه کوچولو ایراد داره به خصوص این آخری.مبلاش یه جوریه

:Dنمی دونم چرا همه به مبلهای نازنینم گیر دادن؟:cry: :(عزیزم این آخر پرسپکتیوه:confused: یادم باشه دیگه خودم مبل طراحی نکنم که شبیه اتوبوس :biggrin: می شه . مرسی از نظرت سعی می کنم درستش کنم. بعد می گن چرا بچه جرات نداره خودش طراحی کنه:w12:
 

memar-86

عضو جدید
بچه ها يكي از شاسي هام اينجا گذاشتم مربو ط به طراحي نمازخانه بين راهي
كيفيتش پايينه به بزرگي خودتون ببخشين
منتظر نظراتتونم

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

nino

مدیر بازنشسته
سلام سيمين جان مرسي از اينكه كارتو گذاشتي
پروين هم درست گفت كه از نظر پرسپكتيو ايراداتي داره .
از اونها كه بگزيرم از نظر راندو يك ايرادي داره . توكارت كنتراست نداري . يا خيلي تيره داري يا روشن .
اگر درجه بندي كنيم بايد 4 درجه رنگي داشته باشيم a b c d . از روشن تا تيره
تو تو كارت a و فقط d داري .
در مورد سايه هات هم يه جاهايي هم ايراد داره مثلا سايه ادم هات رو زمين و ....
و همچنين وقتي يه سطح داره تموم ميشه بايد رنگش رو محو كني . منظورم تو ديوارهاي داخليته
و يك چيز كه كارو خيلي خوب ميكنه جزئيات زياد ولي جزييات كارت كمه مثلا در و پنجره و كف
و در آخر تو خارجي ساختمونت به به زمين نچسبيده . بايد پايينشو تيره تر ميكردي ميكردي و خط انرژي ميخواد .
ولي در كل خوب شده يكم بايد روش بيشتر كار كني ;)
 

nino

مدیر بازنشسته
يه سوال ؟
شما وقتي شيت بندي ميكنيد اول همه موضوعاتونو (پلان-پرسپتكيو-نما...)رو با مداد ميكشيند بعدش راندو ميكنين يا اينكه هر مضوعي كه كشيديند بلافاصله راندو ميكنيد بعدش ميريند سراغه موضوعه بعدي
نه اول همه رو بكش بعد راندو كن ;)



بچه ها يكي از شاسي هام اينجا گذاشتم مربو ط به طراحي نمازخانه بين راهي
كيفيتش پايينه به بزرگي خودتون ببخشين
منتظر نظراتتونم

راندوش خوب شده ولي كاش زمينش رو يه رنگ دگه ميزدي كه رنگ زرد كارتو خنثي كنه الان كارت خيلي گرمه
و يه چيزي آدمات با كارات اصلا تناسب ندارن يا شايد خيلي قد بلند هستن :D
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام سيمين جان مرسي از اينكه كارتو گذاشتي
پروين هم درست گفت كه از نظر پرسپكتيو ايراداتي داره .
از اونها كه بگزيرم از نظر راندو يك ايرادي داره . توكارت كنتراست نداري . يا خيلي تيره داري يا روشن .
اگر درجه بندي كنيم بايد 4 درجه رنگي داشته باشيم a b c d . از روشن تا تيره
تو تو كارت a و فقط d داري .
در مورد سايه هات هم يه جاهايي هم ايراد داره مثلا سايه ادم هات رو زمين و ....
و همچنين وقتي يه سطح داره تموم ميشه بايد رنگش رو محو كني . منظورم تو ديوارهاي داخليته
و يك چيز كه كارو خيلي خوب ميكنه جزئيات زياد ولي جزييات كارت كمه مثلا در و پنجره و كف
و در آخر تو خارجي ساختمونت به به زمين نچسبيده . بايد پايينشو تيره تر ميكردي ميكردي و خط انرژي ميخواد .
ولي در كل خوب شده يكم بايد روش بيشتر كار كني ;)

مرسی نوشین جون راست می گی
راستش گذشته از کنتراست از رنگ تیره تو کارم می ترسیدم با این وجود امروز کارم رو با زرشکی و خاکستری کار کردم بد نشده سایه ها شو بزنم می ذارم رو سایت . فردا فکر کنم تموم شه . وقتی با ماژیک کار می کنیم چطور می تونیم رنگ رو محو کنیم؟ با تنالیته رنگی یا با مدادرنگی از روی ماژیک؟
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه عزيزم با ماركر يه روش داره البته خيلي تمرين ميخواد بايد بگردم يه نمونه پيدا كنم بذارم ببيني ;)
مرسی نوشین جون . من تو یه کتابی دیدم با تنالیته ی خاکستری محو کرده اما بلد نیستم چطور .ممنون می شم کمکم کنی:gol:
 

nino

مدیر بازنشسته
مرسی نوشین جون . من تو یه کتابی دیدم با تنالیته ی خاکستری محو کرده اما بلد نیستم چطور .ممنون می شم کمکم کنی:gol:
خوب اونطوري بايد همه رنگها رو با تناليته هاش داشته باشي . ولي تو اين روش ابتدا خط ها از هم فاصله ميگيرن و كم ميشن
 

zarnaz_a

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام . این یه شیت از کار تحویلیمه. فکر کنم کنتراست رو کمی رعایت کردم :(:cry:. خوشحال می شم نظرتون رو بگید . ;)

سلام سیمین جان. اگه اجازه بدی منم یه نظر بدم. با اجازه بزرگترای مجلس: نینو مارال و ...
سعی کن هیچوقت نمارو نچرخونی. کنتراستش خوبه. اما احساس میکنم شیتت خیلی به طبیعت نیاز داره. یا حداقل یه آسمون قوی .
ظاهرا مارال اینجا نیست
 

nino

مدیر بازنشسته
سلام . این یه شیت از کار تحویلیمه. فکر کنم کنتراست رو کمی رعایت کردم :(:cry:. خوشحال می شم نظرتون رو بگید . ;)

عزيزم خيلي بهتر شده البته هنوز جاي كار داره . مثلا الان شيتت خيلي گرم شده به خاطر رنگ قرمزش و نياز به يك رنگ قوي آبي داره تا همديگه رئ خنثي كنن .
البته زرناز كاملا درست ميگه نبايد هيچ وقت نما و مقطع رو بچرخوني تو پلان ايراد نداره ولي نما و مقطع اصلا .
حالا كه از پاستل استفاده كردي بهتر بود براشون يه آسمون حسابي ميذاشتي هم شيت پر ميشد و هم از گرم بودن درميومد . از طبيعت و آسمون نترس قوي و پر رنگ بكش كار رو خيلي خوب ميكنه
فونتت هم خوبه ولي خيلي معمارانه نيست . بهتر بود با رنگ سورمه اي مينوشتي نه توسي . از فونت براي زيبا كردن شيت خيلي ميشه استفاده كرد ومتعادل كردنش . هر رنگي كه تو شيتتون كمه اون رنگ رو براي فونت انتخاب كنيد . مثلا اگه شيت رنگه سرده بيشتر بهتر فونت آجري باشه .
در كل خوب شده ;)

سلام سیمین جان. اگه اجازه بدی منم یه نظر بدم. با اجازه بزرگترای مجلس: نینو مارال و ...
سعی کن هیچوقت نمارو نچرخونی. کنتراستش خوبه. اما احساس میکنم شیتت خیلی به طبیعت نیاز داره. یا حداقل یه آسمون قوی .
ظاهرا مارال اینجا نیست
;)
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
عزيزم خيلي بهتر شده البته هنوز جاي كار داره . مثلا الان شيتت خيلي گرم شده به خاطر رنگ قرمزش و نياز به يك رنگ قوي آبي داره تا همديگه رئ خنثي كنن .
البته زرناز كاملا درست ميگه نبايد هيچ وقت نما و مقطع رو بچرخوني تو پلان ايراد نداره ولي نما و مقطع اصلا .
حالا كه از پاستل استفاده كردي بهتر بود براشون يه آسمون حسابي ميذاشتي هم شيت پر ميشد و هم از گرم بودن درميومد . از طبيعت و آسمون نترس قوي و پر رنگ بكش كار رو خيلي خوب ميكنه
فونتت هم خوبه ولي خيلي معمارانه نيست . بهتر بود با رنگ سورمه اي مينوشتي نه توسي . از فونت براي زيبا كردن شيت خيلي ميشه استفاده كرد ومتعادل كردنش . هر رنگي كه تو شيتتون كمه اون رنگ رو براي فونت انتخاب كنيد . مثلا اگه شيت رنگه سرده بيشتر بهتر فونت آجري باشه .
در كل خوب شده ;)


;)

سلام . مرسی نینو جون . اولا بگم که این کارم کلا با ماکت و بقیه شده بود 18.5 که چون رنج نمرات از 16 تا 20 بود :surprised: و خدایی خیلی زحمت کشیده بودم مخصوصا" برا ماکتم که عکسشو فردا می ذارم بهم برخورد اگه کار نمی کردم سنگین تر بودم:biggrin: مجبور شدم اعتراض کنم . اونم جلوی همه:D استاد هم دوباره تجدید نظر کرد و شدم 19.5 از اینکه حقمو گرفتم خیلی خوشحالم آخه یکی از کارهای کپی شد 19 !که حتی یک خط با دست نکشیده بود همه با تری دی بود و دریغ از یه سانتی متر جا که راندو کرده باشه ماکت هم نداشت اون باعث شده بود آتیش بگیرم همه ناراحت بودن خلاصه حقمو گرفتم:razz:. در مورد آسمون حق با شماست آخه پاستل نداشتم با مداد رنگی کار کردم :redface:چشم نما رو دیگه نمی چرخونم از زرنازم ممنونم ترسیدم اگه زیاد درخت کار کنم خود کار گم بشه . فونتم هم از اتوکد یاد گرفتم:smile: نظراتتون خیلی سازنده بود . اگه آدم ایراد کارشو بدونه می تونه اصلاحش کنه . ممنونم:gol::heart:
 

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه سوال: موقع کار کردن با پاستل گچی چه طوری می تونیم رنگ دلخواهمونو به دست بیاریم؟ پاستل من 24 رنگه ست ولی همه ی رنگها یی که من میخوام رو نداره
یه سوال دیگه: بهتره اول با کاتر پاستل رو بتراشیم بعد با یه دستمال روش بکشیم یا بهتره خود پاستل رو روی کاغذ بکشیم بعد پخشش کنیم؟

کلا" کار کردن با پاستل با چه روشی بهتره؟ اصلا" چندتا روش داره؟؟؟:)
 

zarnaz_a

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یه سوال: موقع کار کردن با پاستل گچی چه طوری می تونیم رنگ دلخواهمونو به دست بیاریم؟ پاستل من 24 رنگه ست ولی همه ی رنگها یی که من میخوام رو نداره
یه سوال دیگه: بهتره اول با کاتر پاستل رو بتراشیم بعد با یه دستمال روش بکشیم یا بهتره خود پاستل رو روی کاغذ بکشیم بعد پخشش کنیم؟

کلا" کار کردن با پاستل با چه روشی بهتره؟ اصلا" چندتا روش داره؟؟؟:)

سلام پروین جان. یه راهش اینه که از پالت استفاده کنی . البته پالت کاغذی ...
یه کاغذ A4 برمیداری و چند رنگی رو که میخای رو قسمتای مختلف کاغذ میکشی، و با دست /یا با محو کن/ رنگایی که میخوای و با هم ترکیب میکنی و روی شیتت میبری. البته با این کار رنگایی که نهایتا رو شیت داری خیلی محو و کمرنگ هستن ، یا اینکه میتونی با پاستل روی کاغذ بکشی البته رنگایی که باید ترکیب شن با هم و روی هم میکشی. نمیدونم واضح گفتم یا نه امیدوارم کمکت کرده باشم.:sweatdrop::sweatdrop::w19:
راستی از کاغذ گراف استفاده میکنی برای شیتت دیگه؟؟
////گراف برای پاستله//// البته تا جایی که من میدونم..:sweatdrop::w19::w16::w16:
 

Amir*taksa

عضو جدید
ببخشيد من دانشجوي ترم 3معماريم كارامم خيلي بد نيست..گفتم كه فكر نكنيد خيلي ضعيفم... اما نمي دونم شيتو شيت بستن يعني چي؟ ميشه يه توضيح كوچيك بهم بدي...
سولماز جان حتما عملا شيت ميدوني چيه اما شايد نميدوني به چي شيت ميگن
وقتي ميخواي كارتو ارايه بدي مثلا طرح2رو هر كدوم از پلان برش نما و...رو روي 1كاغذ مثلا a2تحويل ميدي به هر كدوم ازين a2 ها كه شامل پلان و..شيت ميگن:smile:
و وقتي چنتا شيتو ميزاري رو هم و پروزت كامل ميشه ميگن بستن شيت و البته 1نوع شيت بندي ديگه داريم كه اونم به اين ترتيب كه كل كارتو تو 1كاغذ a0بخواي ارايه بدي كه تقسيم بندي كارات تو اين كاغذ ميشه شيت بندي ;)
و به تكنيك قرار دادن و جا گذاري پلان نما 3بعدي و...توي 1شيت ميگن پرزانته كه يكي از مهم ترين مراحل اسكيس
حالا ديدي همشو خودت بلد بودي:w16:
 

Amir*taksa

عضو جدید
یه سوال: موقع کار کردن با پاستل گچی چه طوری می تونیم رنگ دلخواهمونو به دست بیاریم؟ پاستل من 24 رنگه ست ولی همه ی رنگها یی که من میخوام رو نداره
یه سوال دیگه: بهتره اول با کاتر پاستل رو بتراشیم بعد با یه دستمال روش بکشیم یا بهتره خود پاستل رو روی کاغذ بکشیم بعد پخشش کنیم؟

کلا" کار کردن با پاستل با چه روشی بهتره؟ اصلا" چندتا روش داره؟؟؟:)
پروين جان كلا پاستل خوب روي هم نمياد اما با اصول شايد بتوني 3-4بار روي هم بياريشون ولي اگه قصد محو كردن با انگشت و...داري بايد بعد اينكه رنگ نسبتا مطلوبت بدست اومد محو كني چون بعد محو كردن فقط 1بار ميتوني روش بياي ضمنن سعي كن رنگ روشن و با تيره تركيب نكني چون كارتو خشن نشون ميده:mad:
بهتره خود پاستل رو روي كاغذ بكشي چون اگه با كاتر بتراشي بافتاي طبيعي پاستل رو كاغذ نميفته ذاتا چون بافت خود پاستل خشن و شلوغ بهتره همه كنتراستايه رنگت نزديك هم باشه و شديد نباشه تا كارت ملايم تر ديده بشه:smile:
موفق باشي طراح:victory::)
 

Amir*taksa

عضو جدید
سلام اطلاعات خوبيه اگه ميشه در مورد راندوي پرسپكتيو داخلي هم صحبت كنيد.ممنون
سلام يلدا جان البته راندو و اسكيس و...بيشتر عمليه تا گفتگو اما چنتا اصولش اينان:
1-دو نوع ديد در پرسپكتيو داريم: ديد انساني- ديد پرنده
اگه از روبرو ببينيم و بكشيم ميشه ديد انساني اگه از بالا ببينيم و بكشيم ميشه ديد پرنده
2-خطوطي كه در انتهاي پرسپكتيو قرار دارند پر رنگتر و كوچكتر ديده ميشوند و خطوطي كه به ما نزديكترند كمرنگتر و بزرگتر ديده ميشوند
3-خطوط عمودي طرح بايد پر رنگ باشند
4-هاشور ديوارها بايستي پر رنگتر از هاشور كف باشه و هاشور كف پر رنگتر از هاشور سقف باشه
5-خطوط در انتها بايستي نقطه گريز منظمي داشته باشند
6-هدف از پرسپكتيو داخلي نشان دادن كاربري ان مكان هست پس بايستي مبلمان كاملا دقيق و هدفمندي باشد
7-رنگها نسبت به نوع فضا راندو شوند مثلا اشپزخانه رنگ گرم مثل قهوه اي و...رعايت رنگ در پرسپكتيو خارجي به اندازه پرسپكتيو داخلي ضروري نيست
فعلا همينا اومد به ذهنم:wallbash:
البته همتون اينارو بلدين:)فقط خواستيم مرور كنيم:book:
 

silver star

عضو جدید
سولماز جان حتما عملا شيت ميدوني چيه اما شايد نميدوني به چي شيت ميگن
وقتي ميخواي كارتو ارايه بدي مثلا طرح2رو هر كدوم از پلان برش نما و...رو روي 1كاغذ مثلا a2تحويل ميدي به هر كدوم ازين a2 ها كه شامل پلان و..شيت ميگن:smile:
و وقتي چنتا شيتو ميزاري رو هم و پروزت كامل ميشه ميگن بستن شيت و البته 1نوع شيت بندي ديگه داريم كه اونم به اين ترتيب كه كل كارتو تو 1كاغذ a0بخواي ارايه بدي كه تقسيم بندي كارات تو اين كاغذ ميشه شيت بندي ;)
و به تكنيك قرار دادن و جا گذاري پلان نما 3بعدي و...توي 1شيت ميگن پرزانته كه يكي از مهم ترين مراحل اسكيس
حالا ديدي همشو خودت بلد بودي:w16:
ممنون که توضیح دادی:gol:
ولی فکر نکنم در اسم شیت گذاشتن روی یک کاغذ یا مقوا یا ... سایزش مهم باشه.
در واقع انتخاب کردن قطع شیت، خودش یکی از مراحل شیت بندیه!;)
 

silver star

عضو جدید
من باید بنای عالی قاپو و2تا بنای تاریخی دیگه رو به صورت بافت دار بکشم کسی میتونه در مورد بافت های مختلف ونحوه ی کشیدنشون منو راهنمایی کنه.اگه عکس یه کار بافت دار رو هم بذارین مشکلم حل میشه.;)
سلام! کتاب در زمینه ی آموزش ترسیم بافت زیاه! می تونی از کتاب راندو با قلم و مرکب و یا از آموزش کروکی صدیق استفاده کنی ;)
 

nino

مدیر بازنشسته
بچه ها اینم کار روستا 2 من مال 2 ترم پیشه ;)
روستای قمچ آباد در زنجان نزدیک ابهر
اینم ارائه دستی و کلاژ مقوا
(البته به قول دوست کارتونی شده :biggrin:)


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

nino

مدیر بازنشسته
این هم ارائه کار بیمارستانم طرح 4 هست . البته خود طرح رو نگاه نکنید فقط برای راندوش گذاشتم :redface: . فقط من دستی کار کردم همه 3d maxکار کردن :(



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Amir*taksa

عضو جدید
تعامل پيچيده بين اسكيسها راندوها و فرايند طرح از ديدگاه پل رو دولف از كتاب ترسيمات معماري پل رودولف :
پل رودولف 6 تا اصل مهم اورده كه واسه تفهيم بهتر 3قسمتش كردم قسمت اول::smile:
1)بعضي مصالح ساختماني را با استفاده از تكنيكهاي راندو بخوبي مي توان نشان داد من اين مساله را براي برخي علايقم به بتن و سطوح كاملا بافت دار در نظر گرفته ام.در شيوه ترسيمي نور وسايه را ميتوان ايجاد كرد و بعد خاصي در بافت بدنه بوجود اورد كه گاهي در انتخاب مصالح موثر هست.براي مثال توسعه بتن بافت دار كه در بسياري از ساختمانهاي ما به كار ميرود احتمالا به طور همزمان با مفهوم راندو و چگونگي انطباق هرچه دقيق ترساختمانها با تصويري كه ترسيم شده بوجود امده است.ايده افزايش ظرفيت سطوح بتني و تغيير رنگ و شكل در ان نيز چنين است.به نظر من اجر همچنان ماده اي بيگانه اي در قرن 20است.ولي شايد بخشي ازين مساله در واقعيتي نهفته است كه براي طراحي نسبتا دشوار است.
2)مفاهيم فضايي چيدمان مبلمان و فضاهاي خالي در ترسيم اسكيس و راندو تاثير گذار است الويتهاي فضايي خاص من كه از مفهوم فضا/زمان نشات گرفته كاملا با روش طراحي كه مجبور به ياداوري ان هستم ارتباط مي يابد.راندو فقط وسيله اي براي اين پايان مهم يعني ساختمان است گاهي اغوا ميشود كه طرح را تغيير بدهم تا بطور كاملا واضح فضاي داخلي ديگري را در راندو ببينم ولي روند مورد نظر ممكن است فضاها را در ساختمانهاي واقعي تغيير دهد.راندو به ندرت سطوح شيشهاي را نشان ميدهد تا امكان ديده شدن همزمان داخل و خارج وجود نداشته باشد.من در اين كتاب شيوه ي استفاده از راندو را گسترش ندادم تا انعكاس شيشه يا ديگر سطوح ايينه اي را نشان دهد.براي ايجاد انعكاس شيشه اي بايد مانع نشان دادن نفوذ داخلي فضاي دروني و بيروني شد.
 

solmaz-1

عضو جدید
يك كتاب از اقاي ارتور اميد اذري به اسم اسكيس وراندو،زياد جديد نيست ولي من تازه خوندم... يه سبكه جالبي داره و البته راحت...پيشنهاد مي كنم اگه نخونديد يه نگاهي بندازيد
 

hani_0t

عضو جدید
:smile:
این هم ارائه کار بیمارستانم طرح 4 هست . البته خود طرح رو نگاه نکنید فقط برای راندوش گذاشتم :redface: . فقط من دستی کار کردم همه 3d maxکار کردن :(



چرا ناراحتی با دست کار کردی؟
اگه همه با مکس کار کردن پس کارت بین همه تکه;)
ما برا استادمون با مکس کار کردیم کجا رو گرفتیم؟؟؟:(
پروژه همین ترم ، طرح 2
هیچ ارزشی برا کارم قایل نشدن:mad:
تنها کسی بودم که با مکس کار کردم
بیخیال...:smile:
کسی خبر داره کتاب تفکر ترسیمی برای معماران و طراحان تو بازار هست یا نه؟
تو انقلاب پیدا میشه؟؟
کتاب جالبیه
نویسندش: پل لازیو
خیلی ممنون
موفق باشید
 

Amir*taksa

عضو جدید
قسمت دوم::smile:
3)با در نظر گرفتن مقياس ميتوان اجسام سايه ها بافت و جزييات را نشان داد.
ولي اين كار در يك ماكت دشوار است.معمار تلاش ميكند ساختمان را در باران يا در يك روز تابستاني همچنين در ارتباط با نماي ان در يك روز مه الود نشان دهد
اين مساله شيوه هاي مختلفي را مي طلبد كه قابل اجرا باشد.او براي ترسيم بنايي 20طبقه بايد زاويه ديد مناسبي را انتخاب كند.بنابر اين ترسيم كننده بايد قدرت نشان دادن اشكال را در مقياس كوچكتر و با زاويه ديد مناسب داشته باشد.
اوايل كار اغلب مقياس واقعي يك فضا را با كاهش اندازه ارقام و تمركز كمتر بر روي عناصر قابل تشخيص در طرح بزرگتر نشان ميدادم البته پس از تكميل ساختمان هيچ كس فريب نخورده بود.
اين نوع سهل پنداريها مربوط به گذشتگان است.با وجود اين دستكاري تناسبات مورد اشاره در راندو اسان است و در اين مورد فرد را فريب ميدهد.
4)در اسكيس راندو يا ماكت روش انتخاب طراحي بر روي اشكال طرح تاثير ميگذارد.
در اسكيسهاي دست ازاد خطوط غير مستقيم نسبتا راحت ترسيم ميشوند ولي براي ترسيم راندو هاي نهايي كاربردي ندارند.
در ايده ي ساخت ماكتها نيز خطوط غير مستقيم كاربرد بيشتري دارد.
ساختمان نهايي بطور واضح روشهاي مختلف روند طراحي را نشان مدهد.
 

Amir*taksa

عضو جدید
قسمت سوم::smile:
5)راندو به دليل اينكه زاويه هاي محدودي را به تصوير ميكشد ميتواند موجب تمركز غير ضروري به 1نماي خاص ساختمان شود.
ماكت به دليل حجمي بودن تا حدودي اين مشكل را بر طرف ميكند ولي به راحتي نمي تواند جزييات و مصالح را نشان دهد
ولي بيشتر به نشان دادن حجم سايت ارتباطات و فضاهاي پر و خالي تمايل دارد.
6)زماني كه 1ساختمان را ميبينيم اثر روان شناسي ان بسيار كم است يا هيچ ارتباطي با حسي كه از راندوهاي همان ساختمان به ما دست ميدهد ندارد.
راندوها ويزگيهاي مختلفي چون نور خورشيد و سايه يا شرايط اقليمي و اتمسفر را نشان نميدهند.
در واقع فرم و فضاي هر راندو تفاوت بسيار جزيي و كمي با راندوي ديگر دارد.
در حقيقت انها چكيده ي يك ايده ارمان گرايي يا ديدگاه ثابتي هستند كه ارتباط كمي با واقعيت پيش بيني شده دارند.
انها ديدگاه بسيار عالي از يك حقيقت را نشان ميدهند.
البته اين صرفا يك واقعيت نيست و حتي ممكن است مهم تر از انهم باشد.
اين ترسيمات ايده ي روشني از احساس دروني طراح با توجه به محيط است.
بهمين ترتيب زماني كه يك معمار تجسم خود را از يك ساختمان ترسيم ميكند نميتواند كاملا بي طرف باشد ترسيم واقعيت همان طور كه انسان در ذهن خود ميبيند يا تصور ميكند پديده ي كاملا متفاوتي از ترسيم ناشناخته ها براي مشتري با شيوه ي كاملا روشن است كه دستورالعمل اول راندو حساب ميشود در حقيقت تا پيش از اجراي طرح اثر روان شناختي ان شناخته نميشوددر نتيجه افراد مختلف نيز درك متفاوتي از ان خواهند داشت كه با گذر زمان نيز تغيير خواهد كرد.
راندوها به ندرت معناي روان شناختي و ضرورت حقيقت ساختمان را ميرسانند .
راندوها صرفا فرمولي هستند كه طيف كلي پروزه را نشان ميدهند ولي در نهايت تصوير و تجسم ويزگي هر ساختمان را تعيين ميكنند و فرد فقط ميتواند ساختمانهاي ساخته نشده را تجسم كند.
در كتاب روياي نيمه شب تابستان شكسپير پيوسته ميخوانيد:
و تجسم زماني شكل ميگيرد تصوير چيزهاي نا شناخته قلم شاعر انها را به شكلهايي تبديل ميكند و انرا به فضاي تصنعي تبديل ميسازد يك خانه محلي و يك نام.
 

archiciv

عضو جدید
کمک

کمک

سلام دوستان من یه چند تایی سوال دارم یکی اینکه چه جوی با پاستل آسمون رو رنگ میکنید و کلا توضیح اجمالی راجع به کار با پاستل البته معذرت میخوام چون تعداد صفحات زیاد بود نتونستم همه رو بگردم ببینم که سوالم تکراریه یا نه یکیم که از نوشین عزیز به صورت خصوصی توی کار اسکیس ایستگاه اتوبوس شما و کلا توی همه کارهای مارکر حرفه ای یه جاهایی انگار ماژیک در حال تموم شدنه یعنی کمرنگتر از رنگ اصلی ولی یه حالت خاصی داره که درست نمیتونم توصیف کنم و البته به کار جلوه خیلی زیادی میده میخواستم بدونم که چه جوری اون حالت پیش میاد و اینکه در راندو با مارکر چی کار باد انجام داد که رد ماژیک نمونه !! ممنون میشم اگه به همه سوالاتم پاسخ بدین:surprised::D:heart::gol:
 

nino

مدیر بازنشسته
سلام دوستان من یه چند تایی سوال دارم یکی اینکه چه جوی با پاستل آسمون رو رنگ میکنید و کلا توضیح اجمالی راجع به کار با پاستل البته معذرت میخوام چون تعداد صفحات زیاد بود نتونستم همه رو بگردم ببینم که سوالم تکراریه یا نه یکیم که از نوشین عزیز به صورت خصوصی توی کار اسکیس ایستگاه اتوبوس شما و کلا توی همه کارهای مارکر حرفه ای یه جاهایی انگار ماژیک در حال تموم شدنه یعنی کمرنگتر از رنگ اصلی ولی یه حالت خاصی داره که درست نمیتونم توصیف کنم و البته به کار جلوه خیلی زیادی میده میخواستم بدونم که چه جوری اون حالت پیش میاد و اینکه در راندو با مارکر چی کار باد انجام داد که رد ماژیک نمونه !! ممنون میشم اگه به همه سوالاتم پاسخ بدین:surprised::D:heart::gol:
عزیزم راستش روش خاصی نیست که بخوام توضیح بدم منم از رو کارهایی که دیدم تمرین کردم حالا باید ببینم میتونم یه جوری توضیح بدم که متوجه بشی
سلام بروبچز! لطفا" شماره و مارک ماژیک هایی رو که استفاده میکنید بگید! مرسی! راستی قیمتهاشم اگه ممکنه برام بذارین:)
پروین جان من شماره ها رو دارم ولی الان پیداش نمی کنم فردا سعی میکنم بذارم .
مارکر کیور کالر 1300 و تاچ 1700 احتمال زیاد
 

nino

مدیر بازنشسته
سلام بروبچز! لطفا" شماره و مارک ماژیک هایی رو که استفاده میکنید بگید! مرسی! راستی قیمتهاشم اگه ممکنه برام بذارین:)

اینم جواب شما

راستی مقداد جان ممنون بابت اموزش;)


اینم شماره ی چند تا از ماژک های خوب برای راندو:

مارک kurecolor (کیوکالر)
302 ...........ابی روشن
341 ...........ابی
821 ...........خاکستری کمرنگ(تن مایه ی بنفش اره واسه زیر کاری و سایه خیلی خوبه)
501 ...........سبز خیلی روشن
504 ...........سبز روشن
567 ...........سبز تیره
541 ...........سبز کمرنگ(واسه سایه برگ و درخت و... تو ترکیب با سبزهای دیگه خیلی کارو قشنگ میکنه)
736 ...........خردلی روشن
732 ...........قهوه ای روشن
723 ...........قهوه ای
w01 ..........خاکستری روشن
w06 ..........خاکستری تیره تر

مارک touch (تاچ)
62 ............سورمه ای تیره
98 ............قهوه ای تیره
91 ............قرمز قهوه ای
WG-3 ........خاکستری روشن
29 ............کرم رنگه(تو کار رنگ خاصی نداره ولی یکی میگفت چشمتو ببند و با این رنگ خط خطی کن!!!کارتو خیلی قشنگ میکنه!البته من هنوز جرئت نکردم امتحان کنم!!!:D)


قربوووووووووووووووووووونت

TOUCH
marker numbers......yellow:35
blue:65,76,77,67
orange:23
pink:28
beige:97
green:41,50,43
grey:cg-4

KURECOLOR
GREEN:841,520,505,504
brown:736,764
pink:741
grey:c07,w05,w07,821,801

توو درختای سبز : Touch 46,59 و Kurecolor 544
تو درختای پاییزی : Touch 29,33,36,92,96 و Kurecolor 104,106,140
اینم کل رنگ هاییه که استادمون بهم معرفی کرده :
ترکیبی از Touch و Kurecolor (همون جور که می دونید ، 2رقمی ها Touch و 3رقمی ها Kurecolor هستش) :
کرم قهوه ای : 36و96و29و26و92و106و705و736و730و841و843
سبز: 46و520و504و501و47و59
آبی: 340و304و302و67و62
آسمان: 68و65
رنگای جیغ : 262و268و104و404و4و33
آبی نفتی: BG1-3-5-7
طوسی : C01-03-05-07 و W01-03-05-07 یا WG1-3-5-7
سبز پاییزی : 130و544و140
در ضمن یکی از ارکان اساسیه کار با ماژیک، غلط گیره!
 
بالا