تصاویر ورزشگاههای قطر برای جام جهانی2022

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
کشور قطر در رقابت برای میزبانی جام جهانی 2022 طرحهای جالب توجهی را برای ساخت ورزشگاههای خورشیدی ارائه کرده است







طرفداران فوتبال در حالی در انتظار آغاز رقابتهای جام جهانی 2010 هستند که در حدود 11 کشور در سراسر جهان برای آغاز مسابقاتی که 12 سال دیگر آغاز خواهند شد با یکدیگر رقابت می کنند.



برنامه کشور قطر برای برگزاری این رقابتها پخش سه بعدی بازیها نخواهد بود بلکه ورزشگاهی خورشیدی خواهد بود که رقابتهای فوتبال 2022 در آن انجام گرفته و به خودی خود ارزش دیدن دارد.





قطر پنج طرح مختلف را برای ساخت ورزشگاههایی با ویژگیهای متفاوت ارائه کرده است. یکی از این طرحها ورزشگاهی است که از پوسته خارجی خاصی برای نمایش دادن تصاویر مسابقه فوتبال ساخته شده است. ورزشگاهی دیگر از روبانهای رنگارنگی پوشیده شده است که نمادی از تیمهای شرکت کننده در این رقابتها خواهد بود و ورزشگاه دیگر آن به استخر، چشمه های آب معدنی و فروشگاه مجهز خواهد بود.



در طرحی دیگر ورودی ورزشگاه با پل دوستی میان قطر و بحرین در ارتباط است. پلی که قطر را به جزیره همسایه اش وصل می کند و یکی از شگفتی های معماری جهان به شمار می رود.



انرژی اکثر این ورزشگاهها از خورشید تامین خواهد شد و هر یک از آنها از سیستم کنترل اقلیمی برخوردار خواهد بود که با وجود کویری بودن شرایط آب و هوایی، دمای ورزشگاه را زیر 27 درجه سلسیوس نگاه خواهد داشت.






بر اساس گزارش پاپ ساینس، پس از برگزاری رقابتهای جام جهانی 2022 برخی از قطعات این ورزشگاهها جدا شده و به منظور بهبود سطح ورزش فوتبال به دیگر کشورها انتقال خواهند یافت.
 

morta

عضو جدید
کاربر ممتاز
بابا تو رو خدا نگذارید این جور تاپیک ها رو ....
کدوم ایرانی ای هستش که گریش نگیره ...
اون وقت که مسابقات اسیایی تهران بود کره ای ها اومده بودند ورزشگاه ازادی اصلا دهنشون باز مونده بود ( نقل قول از مایلی کهن )
چه برسه به این ملخ خور ها که با نفت دارند میتازونند
کی میشه ایران یه کاری کنه این عرب ها اصلا جرات همچین کارایی پیدا نکنند
کی میشه وقتی گفتن خلیج ع... همچین بزنیم تو سرشون برای همیشه حفه شن ؟

بیایین برای پیشرفت ایران متحد شیم :cry::cry:
 

Similar threads

بالا