جدید ترین ها

ses

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
موتور تانك روي اتومبيلللللللللللل

موتور تانك روي اتومبيلللللللللللل

موتور تانك روي اتومبيل
فكر كنيد چه مي شد اگر موتور يك تانك را روي يك اتومبيل قرار مي دادند. خوب اگر به اين موضوع علاقمند هستيد بايد بدانيد كه اين كار روي يك اتومبيل كلاسيك ساخت كمپاني كرايسلر انجام شده است. نام اين اتومبيل Blastolene است كه براي موتوري با حجم 28.4 ليتر يا 28400 سي سي طراحي شده است. سازندگان اين اتومبيل به حجم بالاي اين موتور اكتفا نكرده اند و دو توربو شارژر براي آن قرار داده اند اين كار باعث شده قدرت موتور 800 اسب بخار افزايش يابد و به عدد 1600 اسب بخار برسد گشتاور توليدي اين موتور هم به عدد افسانه اي 1590 پوند بر فوت معادل 2644 نيوتن متر مي رسد.طول اين اسب آلومينيومي 6 متر است و در حدود 5 تن وزن دارد. اين اتومبيل متعلق به شخصي به نام جي لنو است. اين موتور V شكل 12 سيلندر بوده و متعلق به تانك Hemi است توربوشارژري كه براي تقويت اين توربوشارژر استفاده شده است مدل TR72T ساخت كمپاني تويوتا است كه براي اتومبيل هاي مسابقه اي طراحي شده است.
همانطور كه مي دانيد چنين موتوري با اين حجم و اين قدرت مصرف زيادي خواهد داشت براي بهبود مصرف سوخت از انژكتورها و سيستم تزريق سوخت ساخت كمپاني Bosch استفاده شده است كه سبب شده اين اتومبيل در هر مايل سه گالن مصرف داشته باشد و يك گيربكس 6 دنده تمام اين قدرت را به چرخهاي عقب منتقل مي كند، تا آسفالت را بجوند!

 

ALviin

عضو جدید
کاربر ممتاز
کیا برای سال 2013 محصول سورنتو که یکی از خودروهای محبوب این کمپانی در ایران می‌باشد را بروز کرده است. البته چهره این خودرو زیاد تغییری نکرده اما نسبت به مدل قبلی به کمک فرم جدید سپر جلو و چند تغییر کوچک دیگر، چهره‌ای اسپرت گونه‌تری به خود گرفته است.
کیا سورنتو در مدل 2013 با سه پیشرانه ارایه خواهد شد. دو نوع از پیشرانه‌ها 2.4 لیتری 4 سیلندر می‌باشند که توان تولید 191 و 175 اسب‌بخار را دارند. کیا پیشرانه قوی‌تری نیز برای سورنتو در نظر گرفته است که به حجم 3.5 لیتر می‌باشد و توان تولید 276 اسب‌بخار را دارد. تمامی این پیشرانه‌ها به گیربکس اتوماتیک Sportmatic™ مجهز شده‌اند که لازم به ذکر است این گیربکس بصورت اختصاصی برای خودروهای کیا مهندسی و طراحی شده است.

--------------------------------------




 

ALviin

عضو جدید
کاربر ممتاز
بالاخره هیوندای برای سال 2013 دستی به سر و روی محصول محبوب خود یعنی جنسیس کوپه کشیده است و خودرویی با قدرتی بیشتر و چهره‌ای خشن‌تر را برای رقابت با رقیبان راهی بازار خواهد کرد. هیوندای جنسیس 2013 در نمای جلو کاملا به زیر تیغ جراحی رفته است و کاملا خشن‌تر و جدی‌تر شده است. اما در نمای عقب تنها فرم چراغ‌ها عوض شده است و شاید کمی نسبت به آن بی‌مهری شده باشد.
قرار است هیوندای جنسیس با دو پیشرانه Lambda 3.8GDi و Theta 2.0 TCI راهی بازار شود که در مدل 3.8GDi توانایی تولید حدود 350 اسب‌بخار را دارد. یعنی برای کندن آسفالت خیابان تنها کافیست پدال گاز را لمس کنید!

قیمت:

قیمت هیوندا جنسیس كوپه ۲۰۱۳ ، ۲۴‎/۲۵۰ دلار خواهد بود .به گزارش خبرخودرو ، قیمت پایه مدل هاى ۲ لیتر هیوندا جنسیس ۲۴‎/۲۵۰ دلار و مدل ۳‎/۸ لیتر آن ۲۸‎/۷۵۰ دلار خواهد بود .مدل هاى هیوندا جنسیس كوپه از جدید ترى تكنولوژى هاى موتور هاى V6 ۴ سیلندر برخوردارند . مدل ۳‎/۸ لیترى لامبرا ۳۴۸ اسب بخار قدرت دارد و با دور موتور ۶‎/۴۰۰ rpm معادل ۲۹۵ lb/ft گشتاورد دارد .مدل ۲ لیتر توربوى این خودرو هم ۲۷۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاورد آن ۲۷۵ lb/ft است . هر دو مدل از جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیك برخوردارند. فروش جنسیس كوپه ۲۰۱۳ از ماه مارچ آغاز خواهد شد .از ویژگى هاى جنسیس كوپه ۲۰۱۳ مى توان به چراغ هاى مه شكن ، چراغ LED دید در روز ، چرخ هاى جدید ۱۸ و ۱۹ اینچى ، فرمان تلسكوپى و رادیوى HD اشاره كرد .


رونمایی:
خودروى هیوندا جنسیس با طراحى جدید سال ۲۰۱۳ خود در نمایشگاه خودروى دیترویت رونمایى شد .به گزارش خبرخودرو ، این خودرو با تغییراتى در شیشه جلو ، چراغ هاى جلو ، لامپ هاى ال اى دى دید در روز ، چراغ هاى مه شكن و سیستم خنك كننده كه در زیر كاپوت تعبیه شده است ، ارائه مى شود .
هیوندا جنسیس ۲۰۱۳ با دو نوع موتور متفاوت عرضه مى شود : یك موتور ۳ لیترى با دور موتور ۶‎/۴۰۰ rpm كه ۳۴۸ اسب بخار قدرت دارد و حداكثر گشتاورد ان، با دور موتور ۵‎/۳۰۰ rpm ، ۲۹۵ lb-ft خواهد بود .این خودرو قادر است ظرف مدت ۵ ثانیه به سرعتى معادل ۶۰ مایل در ساعت برسد و حداكثر سرعت آن ۱۴۹ مایل در ساعت خواهد بود .موتور توربوى ۲ لیترى ، كه مدل مشابه آن در خودروى سوناتا توربو وجود دارد ، ۲۷۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاورد آن ۲۷۵ lb-ft خواهد بود .هیوندا جنسیس ۲۰۱۳ با رنگ هاى جدیدى مثل آبى ، مسى ، سفید ، مشكى ، نقره اى ، و خاكسترى عرضه خواهد شد .

-------------------------------------------



ویدئو ش رو هم میتونید ببینید و خودتو قضاوت کنید :

http://www.aparat.com/v/58d958eee4cb99180d9ff29f99319f88139191

 
آخرین ویرایش:

ALviin

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش «همشهری» و به نقل از «ایکوپرس» ، ایران‌خودرو از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال تولید آزمایشی سمند و پژو 405 را با موتورهای جدید XUM آغاز می‌کند. هنوز جزییات XUM گفته نشده اما با این حال می‌دانیم که این موتورها 1.9 لیتر حجم داشته و مصرف سوختی معادل 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر دارند.

بنابر اظهارات جواد سلیمانی – قائم مقام شرکت – ایران‌خودرو اگرچه هم‌اکنون ظرفیت تولید روزانه 2000 موتور XUM را دارد اما تولید انبوه آن‌را از 31 خردادماه آغاز خواهد کرد.

 

ALviin

عضو جدید
کاربر ممتاز
در سالهای اخیر واردات خودروهای گذرموقت به داخل کشور تب و تاب بسیاری پیدا کرده است و هریک از ما به طور روزمره در خیابان‌های شهر اتوموبیل‌هایی می‌بینیم که مزین به پلاک گذرموقت هستند.



بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بجای راندن اتوموبیل‌های دارای مجوز داخل کشور، اتوموبیل‌های خود را از خارج کشور به داخل آورده تا خودروی مورد علاقه خود را برانند، این درحالیست که بسیاری از افراد از چگونگی انجام این کار بی‌خبر هستند. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا گزارش جامعی از شرایط و نحوه واردات خودروی گذرموقت را گردآوری کنیم. به طور کلی واردات خودروهای گذرموقت به داخل کشور به سه صورت قابل اجراست.
*** اولین روش ؛ دفتـرچه بیـن‌المللی کارنـه‌ دوپــاساژ ***
کارنه دوپاساژ (CARNET DE PASSAGES) دفترچه‌ای زردرنگ شامل مشخصات فنی و ظاهری خودرو به دو زبان انگلیسی و فرانسوی است (کارنه دوپاساژ یک کلمه فرانسوی به معنای کتاب ترخیص است) این روش برای کشورهایی که عضو کنوانسیون بین‌المللی کارنه دوپاساژ (تنها مربوط به مسافران) می‌باشند اعتبار داشته و قابل اجراست.


کارنه دوپاساژ برای هر فرد ایرانی که حداقل یکسال در خارج از کشور با ویزای معتبر و یا اقامت ساکن بوده و همچنین حداقل شش‌ماه بصورت متوالی بدون خروج از آن کشور حضور داشته، قابل اجراست. همچنین افرادی که ملیتی خارجی دارند می‌توانند از این طریق اتوموبیل خود را به کشور وارد کنند.
بدین ترتیب شخص می‌تواند ابتدا با تهیه دفترچه کارنه دوپساژ خودرو، به ایران وارد شود و در گمرکات مرزی کشور با تایید اعتبار دفترچه از یکماه تا نهایتا سه‌ماه مهلت تردد دریافت کند. این مهلت می‌تواند در مرحله دوم بصورت قانونی تا حداکثر سه ماه دیگر نیز تمدید شود تا شخص به مدت شش ماه اجازه تردد کسب کند.



وجه: این مسله در رابطه با توریست‌ها و گردشگران خارجی متفاوت است و آنها می‌توانند بصورت قانونی و درصورت داشتمن ویزا، مدت زمان مذکور را تا مدت یکسال نیز تمدید نمایند. همچنین برای ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا در این روش، تنها داشتن پاسپورت ایرانی/اروپایی یا ایرانی/آمریکایی کافی است.
اما در صورتیکه مالک خودرو، مهلت اقامت و یا اعتبار ویزایش به اتمام رسیده باشد، نمی‌تواند از شرایط کارنه دوپاساژ استفاده کند؛ به این معنا که تنها ایرانیان مقیم با اقامت و ویزای معتبر، شرایط کارنه دوپاساژ را دارند. همچنین درصورت ازبین رفتن خودرو، حقوق دولت از طریق دفترچه کارنه دوپاساژ از کشور مبدا دریافت خواهد شد.




*** دومیـن روش ؛ روش مـرســوم واردات ***
در این روش شخص مقیم یا ساکن در کشورهای دیگر، ابتدا با گرفتن دستور از گمرک ایران و اخذ ضمانت‌نامه معتبر بانکی و یا نقدی، به اندازه ارزش اصلی خودرو بعلاوه‌ی حقوق و سود احتمالی ورود خودرو به ایران، اقدام به واردکردن خودرو می‌کند. چند نکته قابل ذکر در مورد خودروهای گذرموقت:
1)) تنها شخصی که نام وی در دفترچه کارنه خودرو یا در برگه ورود موقت آن ذکر شده، اجازه رانندگی با خودرو را دارد؛ در غیر اینصورت مرتکب جرم شده و خودرو توقیف خواهد شد.
2)) در صورت ازبین رفتن خودرو (مفقود شدن، سرقت و …) دولت از محل سپرده یا ضمانت‌نامه، حقوق خود را دریافت می‌کند.
3)) در صورت تاخیر در بازگشت خودرو به گمرک و تحویل آن به کشور مبدا پس از اتمام دوره تردد خودرو، در فاصله ده روز به مالک خودرو اخطاریه داده می‌شود و با گذشت ده روز از تاریخ اخطاریه، پرونده قاچاق تشکیل و به دادگاه ارسال خواهد شد. در نهایت نیز دستور توقیف خودرو توسط نیروی انتظامی صادر می‌گردد. همچنین به ازای هر روز تاخیر، جریمه‌ای معادل روزانه حداقل 20,000 تومان دریافت خواهد شد. (این مبلغ می‌تواند تغییر کند)




4)) خرید و فروش هر نوع خودروی گذرموقت در داخل کشور ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود و با فرد خاطی، برخوردی جدی انجام گرفته و خودرو توقیف می‌شود؛ چه در زمان داشتن اعتبار و چه پس از آن. اجاره دادن خودروی گذرموقت نیز شامل این قانون می‌باشد. در صورت قاچاق‌شدن خودروی گذرموقت، دولت سه برابر ارزش گمرکی خودرو و همچنین حقوق و سود آن‌را مطالبه می‌کند.
5)) شخص صاحب خودروی گذرموقت هرسال می‌تواند خودروی خود را حداکثر شش ماه پلاک گذرموقت کند؛ البته به شرط مقیم بودن در کشورهای دیگر.





6)) اگر فردی پس از واردکردن خودروی گذرموقت به داخل کشور متوجه شود که باید بلافاصله از کشور خارج شود، باید خودروی خود را در اولین گمرک در نزدیکی محل سکونت خود قرار دهد و سپس از کشور خارج شود (برای مثال ممکن است فردی با خودروی خود برای تفریح به ایران سفر کرده باشد اما پس از واردشدن به ایران دچار مشکل خاصی از محل اقامت خود در خارج از کشور شده و فرصتی برای خروج با خودرو نیست و ناگزیر باید خود را رها کرده و بوسیله هواپیما سفر کند) ؛ در اینصورت شخص زمانیکه دوباره به ایران بازگردد در صورت داشتن زمان اعتبار برای خودرو می‌تواند از مدت زمان باقیمانده استفاده کند و در صورت زمان اتمام دوره گذرموقت خودرو، می‌تواند با پرداخت جریمه دیرکرد (روزی حداقل 20,000 تومان) خودروی خود را پس گرفته و از آنجا که تحویل گمرک بوده قاچاق محسوب نمشود و تنها باید جریمه مشخص شده را پرداخت نماید.

توجه: این امر بارها و بارها در مورد افرادیکه اقدام به واردات خودروهای گذرموقت به داخل کشور کرده اند، اتفاق افتاده است. و بی توجهی به آن میتواند عواقب غیرقابل جبرانی داشته باشد.
7)) درصورت پیشنهاد خرید یک خودروی گذرموقت در داخل کشور، بیش از هرچیز دقت کنید که ممکن است چه عواقب و ضرر و زیانی در انتظار شما باشد. به همین دلیل باید پیش از این اقدام جوانب کار را خوب بسنجید.





*** سومیـن روش ؛ راهــی جـدیـد امـا پـرمخــاطـره !!! ***
در این روش که راهی جدید و پرمخاطره بدلیل کلاهیبرداری‌های متعدد و سواستفاده‌های زیاد است، تنها شرط لازم برای گذرموقت کردن خودرو، شرط سکونت در مناطق آزاد و اثبات آن می‌باشدو باقی شرایط، همان شرایط مذکور فوق‌الذکر است. اما تفاوت این روش با روش‌های قبل عبارتند از:​
1)) اعظای مجوز ورود گذرموقت این خودروها در گمرکات منطقه آزاد کشور انجام می‌شود (برای مثال گمرک قشم تنها برای خودروهای قشم مجوز دارای اعتبار برای خروج صادر می‌کند) که مراحل آن بسیار ساده‌تر از دو روش قبلی است.
2)) پس از اتمام زمان گذرموقت بودن خودرو و استرداد نشدن آن به گمرک، شما موظف به به پرداخت جریمه‌ی ثابت حداقل روزانه 25 هزار تومان و همچنین جریمه روزانه‌ای هستید که مبالغ آن بدین شرح می‌باشد:
اگر از یک‌روز تا 20 روز از موعد مقرر گذشته باشد، به ازای هر روز مبلغ 5هزار تومان؛ اگر از مدت زمان مذکور از 20 تا 30 روز به طول بیانجامد باید به ازای هر روز 6هزار تومان بپردازید و پس از گذشت 30روز برای خودروی شما اعلام قاچاق شده و نهایتا توقیف می‌شود.




توجه داشته باشید که به علت حضور پر رنگ دلال‌ها افرادسودجو و کلاهبرداران در بازار داغ خودروهای گذرموقت، تعداد بسیار زیادی پرونده فروش غیرقانونی کلاهیبرداری و قاچاق تشکیل شده و درحال پیگیری است.
در اینجا بازهم تاکید می‌شود که خودروهای گذرموقت قابل خریداری و اجاره نمی‌باشند و به همین جهت توصیه میشود تا جای ممکن از این کار خودداری فرمایید. این کار رسما غیرقانونی بوده و عواقب آن نهایتا به عهده خود شخص باز می‌گردد.
همچنین اشخاصی وجود دارند که با خرید یک خودرو در کشورهای حاشیه خلیج فارس به نام یک شخص مقیم در آنجا و پرداخت وجهی به عنوان حق امتیاز به وی، اقدام به وارد کردن خودرو به ایران نموده و پس از اخذ پلاک گذرموقت وکالتی با بندها و شرایط مختلف از شخص مقیم، اتوموبیل را به شخص خریدار در ایران تحویل می‌دهند. پس از اتمام تاریخ گذرموقت خودرو می‌توان این خودرو را مجددا با همین شرایط به شخص دیگری واگذار کرد. بسیاری از افراد که این کار را به شکلی جدی دنبال می‌کنند نه تنها در فروش اتوموبیل ضرر مالی نمی‌کنند بلکه سود خوبی هم نصیب آنها خواهد شد.




یکی دیگر از دلایل عمده واردات گسترده خودروهای گذرموقت را می‌توان ارزان بودن خودروهای دست دوم در کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست چرا که با کمتر 25 میلیون تومان فورد موستانگ 2008، هامر یا نیسان 350Z خریداری کرد و با قرار دادن 10 میلیون تومان به عنوان وثیقه نزد دولت امارات (بصورت نقدی یا اعتباری) و همچنین با پرداخت هزینه‌ای معادل 4.5 میلیون تومان که شامل حمل‌ونقل دریایی، ترخیص، شماره‌گذاری خودرو و تحویل در بندرعباس می‌شود، یک خودرو گذرموقت وارد کشور کرد.
………………………………………………………………………………….
 

ALviin

عضو جدید
کاربر ممتاز
جایزه با کیفیت ترین خودروی سال برای لکسوس

جایزه با کیفیت ترین خودروی سال برای لکسوس

لکسس باز هم در چهارمین سال پیاپی توانست جایزه بهترین خدمات به مشتریان را از نگاه مشتریان از آن خود کند. این پانزدهمین جایزه ایست که لکسس از J.D. Power دریافت می کند.




رضایت مشتریان از محصولات لکسس و خدمات پس از فروش آن سالهاست که تبدیل به یک الگوی دست نیافتنی برای سایر شرکتها شده است. نتایج این تحقیق از نظرسنجی از حدود 84 هزار مشتری و خریدار خودرو صورت گرفته است. در نهایت لکسس با امتیاز 861 از 1000 امتیاز بالاترین مقام را در بین خودروهای لوکس و سایر انواع تولید انبوه از آن خود نمود.
مقام دوم به کادیلاک تعلق گرفت و جاگوار در مکان سوم، آکورا چهارم و پورشه در جای پنجم ایستادند.
جالب اینکه آئودی در بین خودروهای لوکس امتیازی زیر متوسط بدست آورد همانگونه که مرسدس بنز، اینفینیتی، لینکلن، بی ام و، ولوو و لندروور چنین امتیاز ضعیفی را از آن خود کردند!
همچنین این آمار نشان می دهد که مراجعات برای سرویس نسبت به مراجعات برای تعمیر حدود 72 درصد می باشد که در سال گذشته 63 بوده است و این نشان از افزایش کیفیت خودروها دارد. فکر می کنید مقام آخر این جدول اگر در رده بندی کیفی خودروهای داخلی که توسط استاندارد ایران اعلام می شود، شرکت کند، چه مقامی را بدست می آورد؟ خوب یا خیلی خوب؟
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کم مصرف ترین خودروی 2012

[h=3]نت خودرو:[/h]
2012 Mitsubishi i (MiEV)
[h=3]خودروهای الکتریکی همچنان نقل محافل خودروسازان و علاقمندان به خودرو می باشد اما طرح جدیدی که از سال گذشته به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است، از اهمیت ویژه تری برخوردار است. برای سفرهای کوتاه یا افرادی که می خواهند برای رفتن به محل کار خود از ماشین استفاده کنند، ماشین های الکتریکی بهترین انتخاب محسوب می شود مبلغ مالیات برای این اتومبیل ها به اندازه 7500 دلار و مازاد بر قیمت خرید اتومبیل می باشد. در میان خودروهای الکتریکی 2012، طرح جدید MiEV نه تنها از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است بلکه مهمترین ویژگی آن، کم مصرف بودن سوخت آن بوده و به همین جهت عنوان " کم مصرفترین" خودروی سال را به خود اختصاص داده است.

اگرچه سایز این اتومبیل تاحدودی کوچک می باشد اما اگر قصد خریداری یک اتومبیل الکتریکی با فضای داخلی وسیعتر هستید، نگاهی هم به Chevrolet Volt ( در دو مدل الکتریکی و گازی موجود است: با قیمت 39 هزار و 145 دلار) بیاندازید؛ البته Nissan Leaf را هم از دست ندهید (اتومبیل تمام الکتریکی سایز متوسط که با قیمت 35 هزار و 200 دلار موجود است). و حالا اگر به دنبال یک اتومبیل الکتریکی هستید که از تمام مدل های بالا کوچکتر باشد، مدل Smart Fortwo را پیشنهاد میکنیم. این نمونه کوچک فقط دارای دو صندلی تکنفره می باشد که به زودی در نمایشگاه های اتومبیل به نمایش گذاشته خواهد شد.[/h]
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:ما معمولا طرفدار بازار شایعات نیستیم مگر اینکه این شایعات تاحد زیادی به واقعیت نزدیک باشد و خوب خبر تولید یک شاسی بلند دیگر از سوی خودروساز باواریایی با نام X7 دیگر از حد شایعه خارج شده و به واقعیت نزدیک شده است.
با ورود خودرو شاسی بلند X1 به بازار ایالات متحده در پاییز ،این خودروساز در حال حاضر یک سری کامل X شامل ۱،۳،۵ و ۶ رادارد و حالا نوبت به ۷ است که در پلتفرم شاسی بلند طراحی و به بازار عرضه شود. با ورود بنتلی و لامبورگینی به بازار شاسی بلندهای لوکس ،بی ام و در نظر دارد تا برای BMW X7 سنگ تمام بگذارد و تمام مهارت خود را در این صنعت به کار گیرد. هیچ شکی وجود ندارد که بنتلی همیشه در تولید خودروهای لوکس موفق بوده است و البته نمی‌توان از اروس لامبورگینی نیز بی تفاوت گذشت که به احتمال فراوان چند سال برای جاافتادن در بازار زمان لازم دارد و خوب بی ام و می‌خواهد با عرضه X7 در حقیقت بازار شاسی بلندهای لوکس را با فاصله‌ای بسیار در اختیار خود داشته باشد. این شاسی بلند بر اساس همان پلتفرم X5 بوده و به احتمال فراوان در سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد و باید در آن سال به تماشای یک جدال جالب بین بی ام و ،بنتلی و لامبروگینی در عرصه شاسی بلندهای لوکس بنشینیم در یک بازی که خودروساز باواریایی علاقه فراوانی به آن دارد.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نمایشگاه اتومبیل لندن، این روزها گرانترین لامبورگینی جهان را به قیمت ۱٫۶ میلیون دلار به معرض تماشای عموم قرار داده اشت.لامبورگینی رونتون Reventon تاریخ طراحی اش به ۲۰۰۷ باز گشته و طراحی اولیه آن دچار تغییر گشته است اما این تابستان برای خریداران خود که تنها ۲۰ نفر خواهند بود؛ رقابتی جدی ایجاد خواهد کرد.تنها ۲۰ دستگاه لامبورگینی رونتون ۲٫۷ میلیارد تومانی (بدون مالیات و با دلار ۱۷۰۰ تومان)و نیز یک دستگاه برای موزه لامبورگینی ساخته شده است که در یکی از بزرگترین نمایشگاههای اتومبیل جهان در لندن به معرض تماشا گذاشته شده است.

به گزارش تهران۹۸ به نقل از خبرآنلاین،موتور ۱۲ سیلندرآن قدرتی معادل ۶۵۰ اسب بخار تولید می کند و صفر تا ۱۰۰ ان در ۳٫۲ ثانیه اتفاق می افتد و حداکثر سرعتی معادل ۲۱۱ مایل بر ساعت (۳۳۹ کیلومتر بر ساعت)خواهد داشت. بدنه لامبورگینی رونتون را با الهام از جنگنده اف ۲۲ ساخته اند
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی به نقل از فارس سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری در جدیدترین گزارش خود آمار تولید خودروی کشورهای جهان در سال ۲۰۱۱ را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش در این سال ۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دستگاه خودرو در جهان تولید شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۳٫۲ درصد رشد داشته است. تولید خودروهای سواری در جهان طی سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۵۹٫۹ میلیون دستگاه و تعداد خودروهای تجاری نیز ۲۰٫۱ میلیون دستگاه اعلام شده است. رشد تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۱ نسبت به سال قبل از آن به شدت کاهش داشته است. صنعت خودروی جهان در سال ۲۰۱۰ رشد ۲۶ درصدی را در تولیدات خود تجربه کرده بود.
این گزارش میزان تولید خودروی ایران در سال ۲۰۱۱ را نیز ۱٫۶۴۸ میلیون دستگاه برآورد کرده است. بدین ترتیب ایران در میان بزرگ‌ترین کشورهای خودروساز جهان رتبه ۱۳ را بدست آورده است. رتبه ایران نسبت به سال ۲۰۱۰ تغییری نداشته است.
چین با تولید ۱۸٫۴ میلیون دستگاه بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۱ شناخته شده و آمریکا با ۸٫۶ میلیون دستگاه و ژاپن با ۸٫۴ میلیون دستگاه به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. روسیه با تولید ۱٫۹۸۸ میلیون دستگاه یک پله بالاتر از ایران در رتبه ۱۲ و تایلند با ۱٫۴۷۸ میلیون دستگاه یک پله پایین‌تر از ایران در رتبه ۱۴ قرار گرفته‌اند. انگلیس نیز با تولید ۱٫۴۶۳ میلیون دستگاه جایگاهی بهتر از ۱۵ بدست نیاورده است. تولیدات خودروی ایران از کشورهایی مثل استرالیا، سوئد، اتریش، بلژیک، ایتالیا و ترکیه نیز بیشتر بوده است.
در عین حال رشد تولید ایران در سال ۲۰۱۱ حدود یک پنجم این رقم در سال ۲۰۱۰ بوده است. تولیدات خودروی ایران در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۴٫۷ درصد افزایش یافته بود اما رشد تولید ایران در سال ۲۰۱۱ فقط ۳٫۱ درصد بوده است. ایران از نظر میزان رشد تولید خودرو در سال ۲۰۱۱ رتبه ۲۰ را بدست آورده است. اتریش با رشد ۴۵ درصدی بیشترین رقم افزایش در تولیدات خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است. در این سال ۱۶ کشور نیز با رشد منفی مواجه شده‌اند که از آن جمله عبارتند از فنلاند، هلند، سوئد، ژاپن، ایتالیا و اسپانیا.
سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری در ادامه گزارش خود میزان تولید خودروهای سواری در ایران طی سال ۲۰۱۱ را ۱٫۴۱۳ میلیون دستگاه اعلام کرده و این کشور را دوازدهمین سازنده بزرگ خودروهای سواری در جهان معرفی کرده است. میزان تولید خودروهای تجاری ایران نیز ۲۳۵٬۰۰۰ دستگاه و رتبه ایران از این نظر در جهان ۱۸ اعلام شده است.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:به نظر می‌رسد پورشه این روزها در حال ارتقاء شاخص‌ترین خودروی اسپرت خود است و البته خودروساز آلمانی به شدت از هرگونه نشت اطلاعات و جزئیات اسپایدر ۹۱۸ تا معرفی رسمی‌آن جلوگیری می‌کند.
پس از انتشار یک سری اطلاعات بسیار سطحی، حالا پورشه اقدام به انتشار تصاویر نمونه اولیه این خودرو با کد رمز DUH نموده است. پورشه به صورت رسمی‌تائید کرده است که خودرو اسپایدر ۹۱۸ در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ تحویل مشتریان خود خواهد شد.

به نظر می‌رسد این شاهکار پورشه یک خودرو با سوخت ترکیبی باشد که دارای دو موتور الکتریکی در چرخ‌های جلو و موتور بنزینی V8 با قدرت خروجی ۷۷۰ اسب بخار نیز در عقب است.

 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی: به مناسبت شصتمین سال تاسیس باشگاه پورشه ٰ، خودروساز آلمانی از یک نسخه محدود کوپه ۹۱۱ رونمایی کرد که در آن به ۱۳ عضو این کلوپ طی قرعه کشی اهدا خواهد شد.
شما برای اینکه در این قرعه کشی شانس داشته باشید باید به عنوان یک عضو باشگاه پورشه تا قبل از ۱۲ جولای ۲۰۱۲ ثبت نام کرده باشید و ۱۳ عضو باشگاه پورشه به نمایندگی از سراسر جهان در این قرعه کشی نیز حضور خواهند داشت.

حالا شاید شما بگویید چرا ۱۳ ، زیرا اولین باشگاه پورشه در ماه می‌۱۹۵۲ با ۱۳ عضو تاسیس شده است و به همین مناسبت در ۶۰ سال تاسیس این کلوپ ،پورشه تصمیم به ساخت ۱۳ کوپه ۹۱۱ ویژه برای هر یک از اعضای اصلی این باشگاه گرفته است.
گفتنی است که در حدود ۶۴۰ باشگاه پورشه در ۷۵ کشورجهان با بیش از ۱۸۱ هزار عضور رسمی‌در حال کار و فعالیت هستند و هزینه عضویت دائم این باشگاه نیز در حدود ۱۷۵ دلار برای صاحبان پورشه آب خواهد خورد.
از جزئیات این ویرایش ویژه می‌توان به چرخ‌های ۲۰ اینچی اسپرت تکنو و ارتقاء به ۴۳۰ اسب بخار ۹۱۱ اشاره کرد در حالی که یک پکیج اسپرت دیزاین یک ارتقاء ظریف را به طراحی بیرونی خودرو بخشیده است و در داخل نیز چرم طبیعی و اسپرت اسپرسو یک دوخت متضاد را به طراحی داخلی خودرو بخشیده است.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی: استون مارتین مدل AM 310 در حقیقت یک پروژه از پیش تولید شده بر مبنای پلتفرم جایگزین DBS است که در سال آینده فروش جهانی آن آغاز خواهد شد.

خودروساز لوکس انگلیسی عازم Concorso d’Eleganza در دریاچه کومو ایتالیا است تا از مدل مفهومی‌AM 310 رونمایی کند که این خودرو مفهومی‌سوپر اسپرت دارای موتور One-77 است که قرار است جایگزین پلتفرم DBS شود و بالطبع دارای طراحی جسورانه‌تر و تهاجمی‌تری نیز است اما فقط استون مارتین می‌تواند اعلام کند که این خودرو در چه زمانی از امسال روانه بازار خواهد شد.
در بدنه خودرو طبق انتظار مقدار زیادی فیبر کربن به کار رفته است و در حال حاضر نیز آستون مارتین به طور ضمنی اعلام کرده است که AM 310 دارای موتور ۶ لیتری V12 است اما تا به بازار آمدن این خودرو نمی‌توان از موتور زیر هود آن مطمئن بود.

 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی: مرسدس بنز نه تنها یک نسخه مخصوص مشکی مات C63 AMG را به بازار ژاپن سرازیر کرده است بلکه این شرکت قصد دارد تا یک نسخه نفیس مات C63 AMG را نیز روانه این بازار پرسود کند. گفتنی است که این سوپر اسپرت در هر دو نسخه کوپه و روداستار در بازار ژاپن موجود خواهد بود و قرار است در رنگ‌های سیاه و قرمز،سفید و سیاه و یا تلفیقی از هر دو مدل عرضه شود.
از سایر تغییرات اختصاصی بازار ژاپن می‌توان به استفاده از ترمزهای کربنی سرامیکی اشاره کرد و البته هنوز قیمت گذاری این سری ویژه اعلام نشده است وخوب به زودی چشم بادامی‌ها این نسخه‌های ویژه را در خیابان‌های خود مشاهده خواهند کرد.


 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع‌رسانی خودروسازی: شرکت رنوپارس چندی پیش از عرضه محصولات جدید خود در بازار ایران خبر داده بود. یکی از این محصولات که تا چند ماه آینده راهی بازار خواهد شد، رنو ساندرو است که در واقع مدل‌هاچ‌بک پنج‌در رنو ال ۹۰ یا همان تندر است.
ساندرو اولین خودرویی به حساب می‌آید که شرکت رنو آن را در خارج از اروپا و برای اولین بار در آمریکای جنوبی عرضه کرد. این ماشین با همکاری مهندسان برزیلی و رومانیایی در دسامبر سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و کارخانه رومانیایی داسیا هم یک سال بعد مدلی را با همین نام به بازار عرضه کرد.

یک موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۶V به ساندرو ۱۱۰ اسب بخار قدرت داده و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن را به ۱۰.۵ ثانیه رسانده است و حداکثر سرعت آن هم ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.
رنو ساندرو با داشتن دو ایربرگ به صورت استاندارد، از نظر ایمنی در آزمایش ایمنی اروپایی Euro NCAP توانست از ۳۷ امتیاز، ۲۴ امتیاز کسب کرده است و با وجود‌هاچ بک بودن و طول کلی ۴٫۰۲ متر، ظرفیت ذخیره‌سازی و فضای داخلی بسیار مناسبی دارد و فضای بار آن ۳۲۰ لیتر اعلام شده است که از اکثر خودروهای کامپکت و کوچک بیشتر است.
ساندرو آخرین نسل از ABS شرکت بوش را دارد و از الزامات ایمنی مطابق با آخرین الزامات اتحادیه اروپا همچون داشبورد مشبک و صلیب سقف برخوردار است و با وجود قابلیت تطبیق با انواع موتورهای مختلف دیزلی و بنزینی در بازار ایران احتمالاً با همان موتور ۱٫۶ لیتری تندر ۹۰ عرضه خواهد شد.
از قیمت این خودرو که آن را به صورت بالقوه رقیب پژو ۲۰۶ می‌دانند اطلاع رسمی‌در دست نیست اما قیمتی در حدود ۱۵ میلیون تومان را برای آن برآورد می‌کنند.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=2]نت خودرو:[/h][h=2]این اتومبیل لوکس اسپورت انگلیسی به منظور گرامیداشت جگوار تیپ E طراحی و ساخته شده است.[/h] [h=2]به اطلاع شما دوستداران این خودروی زیبا می رساند که طراحی لیونارت K توسط شرکت روبرت پالم کلاسیک صورت گرفته است ؛ لازم به ذکر است پیش از این ، قرارداد همکاریهای مشترکی میان این شرکت با بوزولاند به امضا رسیده است.

هدف :

هدف اصلی از طراحی لیونارت K تولید محصولی در سبک جگوار تیپ E بود. شایان ذکر است وقتی خودروی مذکور به تولید رسید، با استقبال گرم جهانی روبرو شد و به این ترتیب شرکت روبرت پالم اعلام کرد که تصمیم دارد تعداد 50 دستگاه از خودروی مذکور را تولید کند.

برخلاف ظاهر کلاسیک آن ، لیونارت K تنها محصولی است که از ترکیبات کاملا" کیفی و جدید در ساخت آن استفاده شده است.
برای ساخت بدنه باک لیونارت K ، درب ها، کلاهک، پنل های درب ها، سقف و بدنه نیز ترکیبات فیبرکربن بکار رفته است.

طراحی بیرونی:

همانطور که انتظار می رود، در طراحی یک اتومبیل کلاسیک از کروم استفاده می شود.
گرایل ماتریسی سیاه رنگ این اتومبیل با یک خط کروم افقی از هم جدا شده و نشان کرومی L دقیقا" در وسط گرایل جلو حکاکی شده است.

از کروم در فینیشرهای جانبی، سپرها و دستگیره های درب ها استفاده شده است. کناره های پلیش شده شیشه ای از جنس استینلس استیل، و لوله های اگزوز دوقلو از جنس همین فلز ، درخشندگی و خیره کنندگی مضاعفی را به نمای این اتومبیل داده است.


طراحی داخلی:

در پوشش های داخلی این اتومبیل به وفور از چرم با کیفیت بالا استفاده شده است. صندلیها با روکش چرم می باشند، پنل درب ها، لبه های صندلی ها، ستون های داخلی و کنسول همگی از جنس چرم می باشند.

در پکیج کاستومایز این اتومبیل، خریداران می توانند از آپشنن های مختلفی نظیر سیستم مدرن SatNav و صفحه لمسی 7 اینچی رنگی بهره مند بشوند.

بازدهی موتور:


لیونارت K با موتور 5 لیتری سوپر شارژر V8 با قابلیت 550 ساب بخار و گشتاور 502 پوند در فوت عرضه خواهد شد. موتور قدرتمند این اتومبیل، با ساختار فیبر کربن سبک وزنی که دارد، موجب شده است تا لیونارت K در مدت زمان 7/3 ثانیه از نقطه صفر به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

حداکثر سرعت لیونارت K برابر با 186 مایل در ساعت می باشد.

مسلما" تمامی ویژگیهای این اتومبیل ، از قدرت موتور، سبک، لوکس بودن و منحصر به فرد بودن لیونارت K هزینه بردار خواهد بود.
از اینرو با توجه به نرخ ارز، علاقمندان باید مبلغ 650 هزار دلار را برای خریداری لیونارت K کنار بگذارند.

مشخصه های فنی:

اطلاعات کلی:

مدل: کوپه
قیمت پایه: 495 هزار دلار
گنجایش مخزن سوخت: 1/21 گالن معادل 80 لیتر


ابعاد بدنه:

طول: 187 اینچ
طول محور چرخ ها: 3/108 اینچ
ارتفاع: 7/50 اینچ
عرض: 5/74 اینچ
ظرفیت حمل بار: نامشخص
حداکثر تعداد سرنشین: 2 صندلی


بازدهی موتور:

مدل: سوپرشارژر V8 با 32 سوپاپ
جابجایی: 5000 سی سی
قدرت 542 اسب بخار
حداکثر دور موتور: 6000 تا 6500 rpm
گشتاور : 502 پوند در فوت در دور 2500 تا 5500 rpm
سیستم انتقال: اتوماتیک 6 دنده
زمان صفر تا 60 : 4 ثانیه
حداکثر سرعت: 186 مایل در ساعت معادل 299 کیلومتر در ساعت[/h]
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یک شرکت سازنده خودروهای برقی نخستین نمونه ها از مدل جدید خودروهای سواری خود را عرضه کرد.


10 دستگاه خودروی سواری پنج نفره مدل S به عنوان نخستین نمونه های این مدل برای فروش به بازار عرضه شد. شرکت تسلا قصد دارد 5 هزار دستگاه از این خودروهای سواری را در سال جاری به فروش برساند.

مدل پایه این خودرو که به قیمت 49 هزار و 900 دلار به فروش می رسد، می تواند با یک بار شارژ 160 مایل (257.6 کیلوکتر بر ساعت) حرکت کند. تسلا از فروش مدل قبلی این خودروی سواری که یک خودروی مسابقه به نام Roadster بود یک میلیون دلار ضرر کرد و اکنون امیدوار است مدل S بتواند سود را به این کارخانه نوپا بیاورد.
این شرکت زاییده افکار الون ماسک بنیانگذار شرکت SpaceX است. مدیران این شرکت خودروسازی می گویند اگرچه مردم تصور می کنند خودروهای برقی به خوبی و کارایی خودروهای بنزینی نیستند اما نشان داده شده است که خوروهای برقی بهترین خودروهای جهان هستند.

با این حال تحلیل گران می گویند قیمتی که بر خودروی مدل S گذاشته شده است فروش آن را محدود خواهد کرد.
شرکت خودروسازی نیسان از پایان 2010 تا کنون کمتر از 30 هزار خودروی تمام برقی Nissan Leaf فروخته است
اما قیمت Leaf اندکی بیش از نیمی از قیمت مدل S تسلا است.



 

ALviin

عضو جدید
کاربر ممتاز
میتسوبیشی اوت لندر PHEV اولین دو دیفرانسیل الکتریکی

میتسوبیشی اوت لندر PHEV اولین دو دیفرانسیل الکتریکی

میتسوبیشی قرار است از خودروی اوت لندر پلاگین هایبرید خود در نمایشگاه خودروی پاریس بعنوان اولین اتومبیل دو دیفرانسیل دائمی الکتریکی جهان، پرده بردارد.



این خودرو بر اساس اتوموبیل مفهومی PX-MiEV II ساخته می شود. یک موتور بنزینی و دو موتور الکتریکی، یکی در جلو و دیگری در عقب، وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارند. راننده این خودرو می تواند از انرژی الکتریکی خالص به تنهایی استفاده کند. یا در حالت سری که موتور بنزینی باتری ها را شارژ می کند و موتور های الکتریکی خودرو را می رانند و یا حالت موازی که موتورهای الکتریکی و موتور بنزینی با کمک یکدیگر، نیروی مورد نیاز برای حرکت را تامین می کنند، برای پیشرانه استفاده کند.



جزئیاتی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده اما مصرف سوخت آن 1.7 لیتر در صد کیلومتر پیش بینی شده است. میزان برد 800 کیلومتر و میزان CO2 تولیدی هم تنها 50 گرم اعلام شده است. برخلاف خودروهای هایبریدی تویوتا و هوندا، این SUV بصورت 4WD دائمی، نخستین خودرو از این نوعبا تولید انبوه در جهان خواهد بود.

 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:امسال غول خودروساز انگلیسی قصد دارد برای جشنواره گودود که در کشور بریتانیا برگزار می‌شود سنگ تمام بگذارد و یک نسخه بروز شده ملایم از خودرو سوپر اسپرت معروف خود MP4-12C روانه این جشنواره کرده است و قرار است که امروز در این فستیوال رونمایی شود.
قرار است تا در این فستیوال جیسون باتن قهرمان معروف فرمول وان در سال ۲۰۰۹ و راننده فعلی مک لارن مرسدس در فرمول وان با این خودرو به نمایش بپردازد.
همانطور که پیشتر اشاره شد MP4-12C دارای قدرت ۶۲۵ اسب بخار و سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته SSG است که به همراه رنگ‌های جدید به خط تولید ۲۰۱۳ این خودرو رویایی اضافه شده‌اند.

 

ALviin

عضو جدید
کاربر ممتاز
شکستن رکورد سرعت خودروهای الکتریکی توسط آئودی

شکستن رکورد سرعت خودروهای الکتریکی توسط آئودی

پیست نیوبرگ رینگ جاییست که آئودی توانست رکورد سریعترین خودروی الکتریکی را توسط R8 e-tron از آن خود کند. زمان طی این پیست 8:09.099 بود که از خودروهای اسپرتی نظیر جگوار XKR و لکسس F نیز پیشی می گیرد.



راننده آئودی مارکوس وینکل هوک بود که مسافت 20.8 کیلومتری پیست را با سرعت متوسط 155.9 کیلومتر بر ساعت طی کرد. البته حداکثر سرعت این مدل برای رکوردشکنی به 250 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته بود. این تنظیمات باعث تخلیه سریع باتری ها می شود اما برای رکوردشکنی در زمان کوتاه، واجب بود. سرعت مدلهای استاندارد حداکثر به 200 کیلومتر بر ساعت می رسد.



آئودی R8 e-tron دو موتور الکتریکی روی هر محور دارد و مجموعه نیروی تولیدی این موتورها 308 اسب بخار و گشتاور 604 پوند فوت می باشد. باتری ها لیتیوم-یون با ظرفیت 49 کیلووات ساعت می توانند این خودروی 1779 کیلوگرمی را تا مسافت 214 کیلومتر پشتیبانی کنند. این مشخصات کافیست تا شتاب صفرتاصد آن تنها 4.6 ثانیه باشد که البته هنوز 0.2 ثانیه کندتر از سریعترین مدل تسلا S می باشد.







بنظر می رسد که روز به روز خودروهای الکتریکی با راندمان بالا جای پای خود را مستحکمتر می کنند و آینده روشنی را برای این ماشینهای بی صدا و آرام رقم می زنند.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:مرسدس بنز به صورت رسمی‌در جشنواره گودوود از خودرو CLS 63 AMG رونمایی کرد و قرار است تا در مسابقات فرمول وان آلمان و به وسیله‌هایکنن راننده معروف فرمول وان به صورت عمومی‌نیز به نمایش دربیاید.
مرسدس بنز CLS 63 AMG جدید دارای همان پیشرانه خودروهای چهار درب اسپرت کوپه است که دارای موتور ۵٫۵ لیتری V8 بیت توربو با ۵۲۵ اسب بخار قدرت است که در ضمن دارای نیروی گشتاور ۷۰۰ نیوتن بر متر بوده و دارای شتاب صفر تا صد در ۴٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز است. شما می‌توانید با خرید پکیج‌های اختیاری قدرت این خودرو را به ۵۵۷ اسب بخار و نیروی گشتاور ۸۰۰ نیوتن بر متر برسانید که با افزایشی در حدود ۳۰ کیلومتر حداکثر سرعت آن به ۲۸۰ کیلومتر می‌رسد. گفتنی است که فروش CLS 63 AMG از پاییز شروع خواهد شد و بعد از مدت کوتاهی نیز وارد بازار جهانی خواهد شد.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:آرش طراح ایرانی خودرو در جشنواره گودوود از خودرو Arash AF-10 LM رونمایی کرد که اساسا به همان شکل باورنکردنی خودرو Farboud GT است که در سال ۲۰۰۲ رونمایی شد.
خودرو Arash AF-10 LM دارای موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ دوگانه V6 با قدرت ۶۰۰ اسب بخار و نیروی گشتاور ۶۲۴ نیوتن بر متر است و در ضمن دارای شتاب صفر تا صد در ۳٫۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت است که انتقال قدرت به چرخ‌های عقب از طریق یک گیربکس دستی ۶ سرعته انجام می‌پذیرد و البته این تنها نمونه خودور تولید شده بوده و آرش هیچ گونه برنامه‌ای برای تولید یا فروش این خودرو ندارد.

گفتنی است که پلتفرم استاندارد Arash AF-10 بر روی شاسی نوبل M600 استوار است و بدنه و شاسی آن هر دو از فیبر کربن است که دارای موتور ۷٫۰ لیتری V8 که در کوروت Z06 شاهد ان بودیم می‌باشد و هر از چند گاهی آرش یک خودرو استثنایی در تیراژ بسیار محدود و با تغییراتی در این پلتفرم معرفی می‌کند.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:خودروساز ایتالیایی سازنده خودروهای عضلانی Puritalia با انتشار یک تیزر به صورت رسمی‌از خودرو سوپر اسپرت خود با نام Puritalia 427 رونمایی کرد.\شایان ذکر است این سوپراسپرت ایتالیایی بر اساس پلتفرم خودرو امریکایی شلبی کبرا طراحی و تولید شده که به تازگی در ناپل طراحی و تولید شده است. گفتنی است که بدنه Puritalia 427 از کامپوزیت و فیبر کربن ساخته شده است و به نظر می‌رسد با الهام از خودرو شلبی کبرا ۱۹۶۵ طراحی شده و به منظور دستیابی به حداکثر کارایی و بازدهی با ظرفیت دو سرنشین ساخته شده است که بر روی شاسی آلومنیومی‌استوار شده است و دارای وزن تنها ۱٫۰۸۹ کیلوگرم و تعادل بسیار عالی ۵۰/۵۰ است.

گفتنی است که ۴۲۷ دارای موتور ۵٫۰ لیتری V8 با قدرت ۴۴۵ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن بر متر است اما کسانی که علاقمندند تا قدرت بیشتری را تجربه کنند میتوانند پکیج ۶۰۵ اسب بخاری و نیروی گشتاور ۶۴۰ نانومتری را انتخاب کنند و همچنین انتقال قدرت به چرخ‌های عقب از طریق سیستم گیربکس دستی ۶ سرعته به همراه کمک فنرهای قابل تنظیم صورت می‌گیرد.
برای متوقف کردن این اسب سرکش ترمزهای متکی بر برند Brembo هستند و البته هنوز قیمت این شلبی اروپایی از سوی این شرکت اعلام نشده است.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
حتی اگر موتور ۵٫۰ لیتری از مدل استثنایی سال قبل بدون تغییر باقی بماند به روز رسانی فالکون جی تی اسپرت دارای سیستم تعلیق بهتر و همچنین لاستیک‌های پهن‌تری است که به شتاب گیری سریع‌تر این خودرو فوق العاده کمک فراوانی خواهد کرد تا بتواند قدرت خروجی در حدود ۴۴۹ اسب بخار و نیروی گشتاور ۴۲۰ پوندی را تدارک ببیند و در ضمن شتاب صفر تا صد این اعجوبه نیز کمی‌کمتر از پنج ثانیه خواهد بود.
این خودرو با کد رمز “ببر” در استرالیا معرفی و به فروش خواهد رسید و البته فورد پذیرای هرگونه سفارشات تولید برای مدل‌های خاص GT-E و GT-P خواهد بود که البته پذیرش این سفارشات تا عرضه مدل محدود جی تی پذیرفته نخواهد نشد.

 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پایگاه اطلاع رسانی خودورسازی:نیسان پت فیندر جدید شرکت نیسان در نهایت شکوه و کمال طراحی و تولید شده است و حالا این غول ژاپنی امیدوار است تا بتواند با فروش خوب این شاسی بلند رویایی بتواند اوضاع مالی خود را سر و سامان دهد.

پت فیندر ۲۰۱۳ با موتور ۳٫۵ لیتری V6 با قدرت پیشرانه ۲۶۰ اسب بخار تولید شده است و انتظار می‌رود دارای بهترین مصرف سوخت اقتصادی در بین هم کلاس‌های خود باشد که به ترتیب دارای مصرف سوخت ۲۰/۲۶/۲۲ مایل دربزرگراه/ شهر و همچنین به طور متوسط است که قرار است شروع قیمتی نیز زیر ۳۰ هزار دلار داشته باشد.
همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد پت فیندر ۲۰۱۳ در مقایسه با هم سلف خود دارای طراحی سیستم شاسی بهتر و همچنین وزن کمتر و سیستم نیروگاهی CVT با بهترین سیستم بازدهی سوخت است که این خودرو را می‌تواند به بهترین شاسی بلند V6 با ظرفیت ۷ نفر تبدیل کند.
گفتنی است که این وسیله نقلیه در قیاس با مدل قبلی خود دارای ۳۰ درصد مصرف سوخت بهینه‌تر و یک پیشرو در زمینه خودروهای شاسی بلند به گفته کارلا بایلو معاون ارشد این غول ژاپنی معرفی کند.
خودروساز ژاپنی امیدوار است تا پت فنیدر بتواند دوباره زندگی را به بازار خودروهای شاسی بلند این شرکت بازگرداند و پایانی بر فروش ضعیف خودروهای کلاس شاسی بلند نیسان نیز باشد و البته این خودرو در بازار باید با خودروهایی همچون فورد اکسپلورر و تویوتا‌هایلندر به رقابت مستقیم بپردازد زیرا‌هایلندر دارای فروش بیش از ۱۰۰ هزار عددی در سال گذشته بوده در حالی که پت فیندر نیسان فقط در حدود ۲۶ هزار خودرو به فروش رسانده است.
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
برترین ها:
مهاجم تازه نفس آلمانیظاهرا آئودی به ارائه مدل دلربایش، آئودی R8 بسنده نکرده و با تغییراتی که بر آن اعمال کرده تصمیم دارد تا آن را بیش از پیش زیبا و داینامیک سازد. Audi R8 V10 plus مدل جدید R8 است که به جعبه دنده 7 سرعته S tronic مجهز می شود. این جعبه دنده در کنار موتور R8 V10 plus میزان آلایندگی اتومبیل را پایین می آورد. چراغ های ال ای دی جلو و چراغ های عقب مجهز به تکنولوژی جدید به صورت استاندارد بر آن تعبیه می شوند. ابعاد R8 نیز دستخوش تغییراتی می شود و در مجموع ظاهر آن را جذاب تر می سازد. جلوپنجره تک فریمه، سپر و ورودی های هوا همگی تغییر کرده اند. یک اسپلیتر جدید ساخته شده از مصنوعات استحکام یافته فیبر کربنی به R8 V10 plus الحاق می شود. اسپلیتر معمولی از گزینه های استاندارد به حساب می آید. هم چنین دیفیوزر عقب که در صورت تمایل مشتری از فیبر کربن ساخته می شود بالاتر کشیده می شود.
ابرکمپانی ها دست در دست یکدیگرظاهرا همکاری BMW-Zagato بر سر مدل کوپه آن قدر رضایت آمیز بوده است که تصمیم به ارائه مدل مشترکشان،Zagato Roadster گرفته اند. جالب است که این مدل تنها در طول مدت 6 هفته طراحی و تولید شده است. این مدل که بر پایه مدل Z4 ساخته شده است ورژن Roadster کوپه به حساب می آید. طراحی مدل Roadster تا حدودی برتر از مدل کوپه است چرا که حجم بصری قابل توجهی بر اکسل عقب اعمال شده است. هم چنین توازن تحسین برانگیزی در طراحی آن مشاهده می شود.
Lamborghini Sesto Elemento2/2 میلیون دلار برای گو ساله وحشیپس از مدت ها انتظار این زیبای کوچک به مرحله تولید رسید اما جالب است بدانید که قیمت سر به فلک کشیده Lamborghini Sesto Elemento 2/2 میلیون دلار است. هر 20 دستگاه از این سوپر اسپورت مسابقه ای پیش خرید شده اند. موتور تنفس طبیعی 2/5 لیتری 10 سیلندر V شکل آن 570 اسب بخار نیرو و 540 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. وزن کل آن 999 کیلوگرم است. شتاب صفر تا صدش 5/2 ثانیه و بیشینه سرعتش 300 کیلومتر در ساعت است.
برخورد نزدیک از نوع گامپرتتصویری که مشاهده می کنید متعلق به یک اتومبیل گامپرت آپولو S است که در فستیوال سرعت گودوود 2012 دچار سانحه شد. طی این سانحه راننده کنترل اتومبیل را از دست داده و با سرعت به گوشه ای از پیست برخورد می کند. خوشبختانه راننده با مشکل خاصی روبرو نشده اما آپولو S تا حد قابل توجهیی صدمه دیده است. برای خارج کردن راننده در اتومبیل از جا خارج شد.
پاگانی پر ماجرا و عاقبت دلخراشبازی سرعت گاه عواقب دلخراشی در پی دارد. در وات فورد انگلستان یک راننده سر زوندا طی سانحه ای جان خود را از دست داد. آن چه مسلم است خارج شدن کنترل اتومبیل از دست راننده است که به حادثه منجر شد. بدین ترتیب اتومبیل از جاده خارج شد و به گارد ریل برخورد کرده است. راننده این اتومبیل شخصی 50 ساله بود. سرنشین دیگر که تنها 20 سال داشته جان سالم به در برد. اتومبیل مذکور تاریخچه جالبی دارد. این اتومبیل در سال 2004 ساخته شد، در ابتدا بدنه آن زرد و کابین آن سیاه رنگ بود اما نخستین مالک سنگاپوری اش آن را به رنگ صورتی درآورد. این شخص هم چنین اتومبیل خود را با بهره گیری از موتور 3/7 لیتری V12 ارتقا بخشیده بود. این موتور که بر مدل های گونه F قرار می گیرد 620 اسب بخار توان و 759 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این اتومبیل در سال گذشته به انگلیس وارد شد و رنگ بدنه آن به سرخ مات تغییر پیدا کرد. گمان می رود رنگ مشکی اخیرا به بدنه الحاق شده باشد.
مخصوص سرآشپزبار دیگر اعضای این خانواده گرد هم آمده اند تا زحمات بزرگان صنعت خودروسازی را ارج بنهند. به پاس زحمات کارول شلبی، خالق نام آشنای مدل جنجالی Mustang Cobra، کمپانی هایی از جمله فورد موتور، شلبی امریکن و فورد ریسینگ گونه ای بی نظیر را طراحی کرده اند. این مدل که GT500 کبری نام دارد بر پایه مدل Mustang GT500 2013 ساخته شده است. ناگفته نماند تغییراتی نیز بر آن ایجاد شده است. تیم طراحی کار خود را با موتور 8/5 لیتری V8 شروع کرد که 662 اسب بخار نیرو تولید می کرد. سپس یک سوپرشارژر4 لیتری به آن الحاق نمود که توان تولیدی را به رقم چشم گیر 850 اسب بخار رساند. برای اطمینان از حفظ تعادل این اتومبیل لاستیک های عملکرد بالا و ترمزهای جدید شلبی ویلوود نیز بر آن قرار می گیرند. لاستیک های عقب اندکی پهن تر شده اند. در بخش طراحی خارجی شاهد کاپوت طراحی شده شلبی، کیت بدنه جدید با عرض بیشتر در عقب و لاستیک های جدید 20 اینچی هستیم. رنگ آمیزی تحسین برانگیز بدنه از رودستر کبری های مسابقه ای دهه 60(میلادی ) برگرفته شده است.همان طور که در تصویر مشاهده می کنید یک لایه آبی رنگ و خطوط سفید بر پیکر این عضلانی همه فن حریف کشیده می شود. اعضای این تیم که خود را دوستان کارول شلبی می نامند، معتقدند او خط مشی عملکرد اتومبیل را برای همیشه عوض کرده است. بدون شک طراحی مدل جدید و تاثیرپذیری از کارول شلبی بر مدل های آینده کمپانی بی تاثیر نخواهد بود. کمپانی فرود توری را در ایالات متحده برگزار خواهد کرد تا اتومبیل را به نمایش بگذارد و در نهایت در جهت خیریه به حراج گذاشته خواهد شد.
برترین های کادیلاکدر دهه 30 میلادی اگر شخص معمولی بودید می توانستید یک کادیلاک استثنایی سوار شوید. کادیلاکی خاص که طبق سفارش شما ساخته شده باشد. در آن زمان کادیلاک کاتالوگی را در اختیار مشتریانش قرار می داد تا بر اساس آن مدل مورد نظرشان یا ترکیبی از المان های مورد علاقه شان را سفارش دهند. 15 ماه پس از آن سفارش مشتریان آماده می شد. در این کاتالوگ طراحی هایی از یک مدل خیره کننده Phaeton و مدل رودستر بی نظیر دیگری به چشم می خورد. هر دو مدل مذکور برشاسی V-16 کادیلاک بنا می شدند اما تا مدت ها سفارش داده نشدند. در سال 1984 Fran Roxas که از کلکسیونرهای زمان خود نیز به حساب می آمد، Phaeton و چند سال بعد مدل رودستر را به مرحله ساخت رساند. اخیرا در یک حراجی هر دو مدل به ترتیب به قیمت های 962500 دلار و 1001000 دلار به فروش رسیدند. به گفته Clay Dean، مدیر طراحی کادیلاک، این دو مدل از بی همتاترین اتومبیل هایی هستند که صنعت خودروسازی تا به حال به خود دیده است. تیم طراحی کادیلاک هنوز از این دو الهام می گیرد.
مژده برای سوپراسپرت دوستانکمپانی اسپانیاییAspid هم دست به کار شد و سوپراسپرت جدیدی را به صنعت خودروسازی تقدیم ساخت. نام این سوپراسپرت موتور عقب GT-21 است و توانی معادل 450 اسب بخار تولید می کند. شتاب صفر تا صد آن کم تر از 3 ثانیه و بیشینه سرعتش302 کیلومتر در ساعت رقم خورده است. جالب است که وزن ناچیز آن تنها 989.7 کیلوگرم است و این کمبود وزن را مدیون شاسی فریم فضایی و پنل های سبک وزن بدنه اش است. از طرف دیگر بهره گیری از ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل تعادل، ایربگ های تطبیق پذیر و ضربه گیرهای هوشمند رانندگی با GT-21را به امری ایمن و دلپذیر تبدیل می سازد. انتظار می رود این اتومبیل تا سال 2014 به بازار خودرو راه پیدا کند.
سریع ترین هیبریدی دنیابا ثبت رکورد سرعت 298 کیلومتر در ساعت هیبریدی جتا فولکس واگن به عنوان سریعترین هیبریدی دنیا شناخته می شود. منبع تامین نیروی این هیبریدی در آلمان تولید شده است. این موتور 4/1 لیتری 4 سیلندر توربو شارژردار 150 اسب بخار نیرو تولید می کند. یک موتور الکتریکی 27 اسب بخاری نیز به آن جفت می شود. شتاب صفر تا صد آن 9 ثانیه رقم خورده است. پیش ترتراک ولوو با سرعت 265 کیلومتر در ساعت رکورد دار این عرصه بود.
Range Rover SUV غول سبک وزنبا توجه به موفقیتی که مدل ایووک برای لندروردرپی داشته است، این کمپانی یکی از معدود کمپانی های اتومبیل سازی رو به توسعه حاضراست. بدین ترتیب لندرور امکان آن را پیدا می کند تا بار دیگر تغییراتی بر مدل رنج رور ایفا کند. در این راستا دستیابی به وزن کم تر، کارایی بهتر، مصرف کم تر و ساختاری لوکس تر و مدرن تر در اولویت قرار داشته است. لندرور هم چنین در نظر داشته است تا ویژگی های ظاهری و آف رود رنج رور را به طور تمام و کمال حفظ کند. حاصل کار نخستین SUV سبک وزن دنیا با شاسی یک تکه مونوکوک تمام آلومینیوم است. در این مورد با یک کاهش وزن 39 درصدی (420 کیلوگرم ) در مقایسه با مدل دارای بدنه استیل هستیم. این امر تاثیر مستقیم بر هندلینگ، سرعت، مصرف سوخت و میزان آلایندگی اتومبیل دارد. منبع تامین نیروی آن را یک موتور سوپرشارژردار 8 سیلندر V شکل بنزینی، یک موتور توربوشارژردار 8 سیلندر V شکل دیزلی یا موتور 6 سیلندر V شکل دیزلی تشکیل می دهد. جعبه دنده آن نیز 8 سرعته ZF اتوباکس خواهد بود.
تک خال مک لارنگردهمایی Pebble Beach امسال شاهد خاص ترین مک لارن حال حاضردنیا بود. مک لارن X-1 ؛ که با طراحی فریبنده اش دل از هر ببینیده ای می ربایید.رییس کمپانی مک لارن می گوید:« این مدل به سفارش یکی از مشتریان خاص این شرکت ساخته شده است. این مشتری درحال حاضر مالک یک دستگاه مک لارن F1، یک دستگاه مرسدس مک لارن SLR و مک لارن 12C است وسه سال پیش به شرکت مدلی خاص که الهام گرفته از اتومبیل های فیسل وگا مدل 1961، کرایسلر جیا مدل 1953، بیوک الکترا 1959، مرسدس بنز 540K و سیتروئن SM سفارش داده بود.»
قلب تپنده این خودرو همان موتور 8/3 لیتری تویین توربوی MP4-12C است که توانی برابر با 600 اسب بخار قدرت و 602 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در واقع نقطه ضعف این تک ستاره است، چرا که برای این موجود تک خال انتظار موتوری خاص می رفت.طول این اتومبیل 109 میلیمتر بیشتر از MP4-12C است که به 4658 میلیمتر می رسد. عرض آن نیز با 188 میلیمتر افزایش به 2097 میلیمتر می رسد. سقف خودرو با وجود طراحی مجدد افزایشی نداشته و همان 1199 میلیمتر است.
بدجنس دوست داشتنیDaniel Simon طراح نام آشنای اتومبیل های خلاق بار دیگر دست به کار شد. او که پیش تر برای کمپانی هایی از قبیل بوگاتی و فولکس واگن کار کرده و طراحی وسایل نقلیه انیمیشن Tron :Legacy را نیز بر عهده داشته است، اکنون بردستاوردی دیگر از دنیای هالیوود تمرکز کرده است. در پروژه جدید، کاپیتان آمریکا، سایمون اتومبیل شخصیت منفی داستان-Schmidt- را طراحی کرده است. این داستان در سال 1942 اتفاق می افتد اما قرار است با یک اتومبیل پیشرفته و آینده نگرانه روبرو شویم. بنابراین با ترکیب چشم نوازی از Auto Union Type C، Avus،Mercedes 540 K، بنتلی های کلاسیک، مرسدس G4 مورد علاقه هیتلر روبه رو هستیم. جالب است که اتومبیل جدید بر پایه تراک ساخته شده چرا که به عقیده سایمون تراک مانند بودن آن به تاکید بر جنبه منفی مالکش کمک می کند. این کوپه هیجان انگیز 10 عدد چرخ و طولی برابر 7/62 متر دارد. در جریان فیلم هم چنین می توان شاهد جزئیات دقیق و لوکس طراحی داخلی شد. این امر نکته بارز طراحی سایمون است که پیشتر نیز با آن روبه رو شده ایم. ظاهرا قرا ر است به زودی شاهد انتشار کتابی از طراحی های سایمون باشیم.
پیشرفت کامارو
قورباغه الكتریكییكی از ركورددارترین خودروهای جهان، فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغه ای است که ركورد بیشترین تعداد تولید را در طول تاریخ بردوش می کشد. جدیدترین مدل این فولکس در نمایشگاه پکن با قلبی الکتریکی به نمایش درآمد که خودرویی دو نفره و اسپرت بود. نامشE-Bugster است و توانی برابر با 115اسب بخار تولید می کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 5/10 ثانیه است.در این فولکس از باتری یون لیتیومی استفاده می شود که ظرفیتی برابر با 3/28 كیلووات ساعت دارد و می تواند این خودرو رابه 180 كیلومتر در ساعت برساند. برای شارژ آن زمانی در حدود 35 دقیقه لازم است که زمان بسیار مناسبی است.
در جمع کوچکترین های جاگوارJaguar F-Type جانشین به حق مفهومی C-X16 است که پیش تر در اتوشوی فرانکفورت رونمایی شده بود. F-Type نیز مانند C-X16 یک اتومبیل هیبریدی است. ابعاد آن مانند پورشه 911 است. بنابراین F-Type به کوچکترین جاگوار پس از 50S تبدیل می شود. این مدل ابتدا به صورت کانورتیبل و سپس به صورت کوپه به بازار می آید. یک موتور 3 لیتری سوپر شارژر دار 6 سیلندر V شکل در ورژن های 336 و 376 اسب بخاری منبع تامین نیروی آن را تشکیل می دهد. هم چنین یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر V شکل سوپر شارژردار نیز ارائه می گردد. نیروی تولیدی به واسطه جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم استارت استاپ به چرخ ها منتقل می شود. F-Type از آلومینیوم ساخته می شود بنابراین وزن آن به میزان چشم گیری کاهش می یابد. این مدل در کارخانه کاسل برومویچ انگلیس ساخته می شود.
ولوو، ایمن ترین خودروسازایمنی اتومبیل نکته ای است که به فروش آن کمک می کند، به ویژه هنگامی که خریداران به دنبال یک وسیله نقلیه جدید خانوادگی هستند. نکته ای که هیچ خودروسازی به اندازه ولوو به آن نزدیک نشده است و احتمالابه این دلیل که ایمنی تمرکز اصلی خودروساز سوئدی برای چندین دهه بوده است.آخرین بررسی داخلی ولوو از اطلاعات حوادث نشان می دهد که خطر مجروح شدن در ولوو در حال حاضر 50 درصد کمتر از سال 2000شده است. در سال 2000، ویژگی های ایمنی مانند کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل تطبیقی​​، ترمز خودکار، هشدار خروج از خط و تشخیص نقطه کور تنها در مدل های لوکس گران قیمت به کار گرفته می شد، ولی درحال حاضر جزو آپشن های اصلی محصولات ولوو است.مطالعه دیگری در اروپا نشان داد که خودروهای مجهز به کروز کنترل تطبیقی ​​و هشدار برخورد، کاهش احتمال تصادف را تا 42 درصد، بهبود داده اند که رقم قابل توجهی در استانداردهای خودرو است. از طرح های جدید ایمنی ولوو می تو استفاده از کیسه هوای مخصوص عابر اشاره کرد که در مدل V40 استفاده خواهد شد.
 

Similar threads

بالا