آسیب های کفش پاشنه بلند

زیبای خفته.

عضو جدید
کاربر ممتاز
استفاده مداوم ازکفش ‌های پاشنه بلند به مرور زمان موجب خستگی وکمردرد می ‌شود برای اینکه پاهایتان آسیب کمتری ببیند از کفش های پاشنه کوتاه وکتانی استفاده کنید . . . .
یافته‌ های محققان دانشگاه منچستر متروپلیتن حاکی از آن است که وقتی زنان کفش‌ های پاشنه بلند را برای ساعات طولانی می ‌پوشند، تاندون آشیل آن ها ضخیم‌ تر و سفت ‌تر شده و در نتیجه کشیدن پاها در هنگام راه رفتن روی زمین مسطح سخت ‌تر می ‌شود، اگر علاقه زیادی به پوشیدن کفش های پاشنه بلند دارید، بهتر است ازکفش هایی که پاشنه آنها کمی پهن وکوتاه تر از۵ سانت است استفاده کنید.

ابتلا به گودي‌كمر با كفش پاشنه ‌بلند
سيداحمد رييس‌السادات، در تشريح درد‌هاي ستون فقرات افزود: افزايش قوس كمر و افزايش قوز پشتي در رديف اختلالات شايع ستون فقرات قرار مي‌گيرند.
به گفته وي هرگونه افزايش يا كاهش در دامنه طبيعي قوس‌هاي ستون فقرات افراد را مستعد ابتلا به بيماري‌هاي مختلف سيستم عضله‌اي و اسكلتي مي‌كند.
دبير انجمن طب فيزيكي و توانبخشي ايران با بيان اين‌كه برعكس اين مساله هم امكان‌پذير است و افزايش يا كاهش قوس‌هاي طبيعي ستون فقرات، خود مي‌تواند ناشي از ناهنجاري و آسيب در ساير بخش‌هاي ستون فقرات، لگن يا زانو شود، ادامه داد: هر استرسي كه بر زنجيره بيومكانيكي بدن وارد شود باعث مي‌شود تغييراتي در قسمت‌هاي ديگر به وجود آيد به عنوان مثال افزايش قوز پشتي ممكن است گودي كمر را تشديد كند.
رئيس‌السادات در پاسخ به اين پرسش كه آيا استفاده از كفش‌هاي پاشنه‌دار مي‌تواند در بروز گودي كمر دخيل باشد، گفت: اين مطلب از لحاظ علمي به‌طور كامل اثبات شده نيست ولي به‌طور كلي توصيه بر عدم استفاده مداوم از كفش‌هاي پاشنه بلند با ارتفاع بيش از 4 سانتي‌متر .



با این‌که پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند قد شما را بلندتر نشان می‌دهد و یکی از مدل‌های محبوب بسیاری از خانم‌هاست اما استفاده از کفش‌هایی که پاشنه آن‌ها بیش از ۷ سانتی‌متر است خطرات زیادی برای سلامت دارد.









 

fateme_003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یاااااااااااااااااااا ابلفضل
پا برهنه میرم بهتره
 

mariye.roshan

عضو جدید
کاربر ممتاز
خداییش اینا چیه که خانوما میپوشن ؟:confused: اینقدر بدم میاد
حیف کفش اسپرت نیست :cool:
 

oyamaa

عضو جدید
صاحبش قابل داره... نگفتی خودتم از این کفش ها دوست داری ؟
 

Erfan_K

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما که فقط از دیدن اینا میگیم به به !
ولی فقط واسه مراسما خوبه
 

Similar threads

بالا