محفل گپ و گفتگوی دوستداران فیزیک

uraniburg

عضو جدید
این سوال ها هم تکراری هستن،هم بی نهایت کلی هستن و هم بیشتر خز :|
شما یه ربات میسازی،فردا عیب هاش رو برطرف میکنی یکی دیگه میسازی بعد تستش میکنی روی خط مستقیم میره یا نه،اگر رفت که هیچ،فوقش یه باطری شارژی یون لیتیوم میندازی رووش،اگر نرفت،بازش میکنی دوباره تعمیرش میکنی و یا یکی دیگه میسازی.در کلمات بالا،به جای "شما" بزار "خدا" و بجای "ربات" بزار "انسان" .
غیر از این بود،بحث رو ادامه بده.من خوشحال میشم قانع بشم یا دیگران رو قانع کنم :)


ابعاد،مسائل ساختگی هستند.یه جور قوانین بین من و شما و دانشمندان.
سه بُعد اول کاملا قابل درک هستند (به جز قسمت اینکه تا بینهایت میرن و ازینجور حرفها) و اضافه کردن زمان به ابعاد یا بُعد چهارم تا اونجایی که مطالعات من قد میده،فقط نظریه هستند.هنوز هیچ چیزی اثبات رسمی نداره.
پلاسما که هیچ ربطی به بُعد نداره و حالت چهارم ماده هست.
اینکه حالت های ماده رو ابعاد فرض کنیم،نادرست هست.
ابعاد،یعنی "دید" ها،یعنی شما از چند منظر به قضایا نگاه کنید.
بعد اول یعنی یک نقطه.بعد دوم یعنی نقاطی که فقط از یک سمت به هم متصل هستند (خط) بعد سوم یعنی نقاطی که از همه سمت به هم متصل هستند.بعد چهارم یعنی تمامی بعد سوم رو در همون یک نقطه فرض کنیم.(که بهش میگیم زمان) بعد پنجم یعنی تمامی نقاط بعد چهارم رو در یک راستا فرض کنیم به شکل خط زمانی که در هر لحظه میتونیم در هر نقطه ایش باشیم (یک مکان در چندین زمان یا یک زمان در چندین مکان.یعنی مثلا در سال 2012 در فلان روز و ساعت و ثانیه،در هر جای جهان باشیم و یا در فلان نقطه از کره ی زمین یا ماه یا جهان،در یکی از زمان های قدیم و جدید باشیم) و بعد ششم یعنی فضایی از مکان احاطه شده توسط زمان.یعنی در هر لحظه میتونیم در هر مکانیش باشیم.بعد هفتم که برخی ها میگن وجود نداره،برخی هم میگن ما nـتا بُعد داریم،نمیشه در موردش بحث کرد.تویه کتب مقدس هر سه ادیان هم اشاراتی شده بر 7 بُعدی بودن.
این توضیح من یه توضیح ساده و ناقص و پر ایراد از ابعاد بود.فقط گفتم که قابل هضم تر باشه.خودم هم اطلاعات کاملی ندارم و درکش برام سخت هست.
امیدوارم خوشتون بیاد ;):smile:

چیزی که هست اینه که زمان برای ما مطرحه ولی برای خدا ...
ما باید از آزمون و خطا استفاده کنیم خدایی که قبل و بعد براش مفهومی نداره نیازی به اینکار نداره
به نظر من خدا با خلق ما فقط خواسته به ما لطف کنه و لذت بودن و فهمیدنو به ما بچشونه
و ... منتظر جوابتون هستم تا ادامه بدمhttp://www.iran-eng.../images/smilies/icon_gol.gif
 

elissa_astro

عضو جدید
چیزی که هست اینه که زمان برای ما مطرحه ولی برای خدا ...ما باید از آزمون و خطا استفاده کنیم خدایی که قبل و بعد براش مفهومی نداره نیازی به اینکار نداره به نظر من خدا با خلق ما فقط خواسته به ما لطف کنه و لذت بودن و فهمیدنو به ما بچشونه و ... منتظر جوابتون هستم تا ادامه بدمhttp://www.iran-eng.../images/smilies/icon_gol.gif
وقتی ما از درک یک بعد و دو بعد حتی عاجزیم خدایی که خالق کل این کیهان هست و بی نیاز حتی از عبادت ما چه هدفی از آفرینش ما داشته.به نظرم بهترین جواب رو به این سوال دادین.ما فقط تو منظومه ی شمسی یکی از هزاران منظومه ی کهکشان راه شیری هستیم.کهکشان راه شیری هم یکی از میلیاردها کهکشان آسمونه.و ما 7 آسمون داریم.وقتی به این فکر میکنم که همه ی ما در عین بی کوچکی متعلق به وجود بی نیازی هستیم احساس غرور میکنم.یه بار شنیدم که دانشمندان گفتن با استفاده از مدلهای ریاضی فهمیدن کیهان به صورت یک شیپور بزرگه.شاید بهم بخندین چون اندازه ی شما اطلاعات ندارم اما نمیدونم چرا ذهنم این موضوع رو به دمیدن اسرافیل در شیپور ربط میده.
 

M.A777

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.من پلاسما رو تو اخبار علمی فرهنگی به عنوان بعد شنیدم و مطمین هستم که اینو گفتن و چون ذهنم رو درگیر کرد یادم موند.من اون قسمت که گفتین تمام نقاط بعد 3رو تو یه نقطه یا یه خط در نظر میگیریم متوجه نشدم.راستش سن وسالم هم اونقدر کمه اونقدرا مطالعه نکردم هنوز میشه یکی از دوستان که موضوع رو درک کرد بی زحمت به من هم یه توضیح بده این قسمت رو.مفهوم ابعاد برا من گنگ پیچیدست.
نه دوست عزیز،ما 6 حالت ماده داریم که یکیش شدیدا تئوری هست و بقیه همه اثبات شدن:
متن مورد نظر:
در دماهای عادی ماده سه حالت دارد که تقریباً برای همه شناخته شده است؛ گاز، مایع، جامد. علاوه براین حالات، حالات دیگری از ماده وجود دارد که در دمای معمولی جو زمین قابل تشکیل نیستند. مانند : پلاسما، بوز انیشتین و چگالی فرمیونی و تئوری میدان.

درباره ی پلاسما:
شما حالت گاز رو در نظر بگیر،خب حالا گاز رو گرم کن،بیشتر گرم کن،خیییییییییلی گرم کن،میدونی چی میشه؟ گاز چیزی بین مایع و گاز میشه که بهش میگن پلاسما،مایعی بینهایت خشک و گازی بینهایت متراکم شده که حالت مایع مانند گرفته.
آتش شکل کاملا رسمی و تایید شده ی پلاسما هست.اگر به اتش دقت کنید میبینید که سریعا به گاز تبدیل میشه.
- - - - -
منظورم از اینکه تمام نقاط بعد سوم رو در یک بُعد تصور کنید،یعنی اینکه :
یک ویدئوی ذهنی بساز (از خاطراتت،مثلا روزی که رفتی مدرسه،یا روزی که با دوستت صحبت میکردی،چیزی که خوب تو ذهنت باقی مونده و قشنگ میتونی تصورش کنی) اگر دقت کنی میبینی که این تصورت حالت PLAY داره!یعنی هی از سکانس های مختلف اجرا میشه و تو هی تویه ذهنت بررسیش میکنی.درسته؟ حالا،تو یک صحنه رو قفل کن،فقط یه صحنه،یعنی تو داری مثلا از خیابون رد میشی،کل خیابون رو تویه ذهنت بیار بدون اینکه Playـش کنی!دقیقا چیزی شبیه به عکس ولی بصورت سه بعدی تصورش کن (مثل تبلیغات اسنوا :D ) خب این صحنه ی شبیه به عکس رو بهش نگاه کن.مثل یک خدا بهش نگاه کن.تو الان تویه بُعد چهارم در ذهنت هستی.داری در یک لحظه یک تصویر 3 بعدی رو میبینی.به این در خیلی از تئوری ها میگن بُعد چهارم و برای همین اگر قضیه ی انتگرال رو درک کرده باشی،این گفته ی من فقط "یک المان بعد چهارم" هست،و با انتگرال گیری متوجه میشیم که همه ی ما در بُعد چهارم هستیم.یعنی همه ی ما ها عکس های سه بعدی هستیم که در زمان های خاص اجرا میشیم.
خیلی درد ناک،غیر قابل هضم و غیر منطقی به نظر میرسه ولی فکر کردن بهش بی نهایت لذت بخشه :smile:
ببخشید که خیلی تخصصی توضیح میدم،من خودم هیچی بارم نیست،فکر نکنید میخوام چیزی رو به رخ بکشم،فقط هر چی دارم رو میکنم که با هم بحث کنیم و لذت ببریم :)

ببخشید اون قسمت که ج سوال دوستمون رو دادین راجع به خدا و هدف خلقت من متوجه ی منظورتون نشدم با این که چند بار خوندم نوشته هاتونو.منظور این بود که تو مسیر تکامل هستیم؟تو یه چرخه و قدرت اراده ای نداریم؟/
در پایین توضیح میدم.

فضا 10 بعد داره.فقط خود بعد زمان طبق تحقیقات کامران وفا دانشمند ایرانی از 2بعد تشکیل شده.راستش من میترسم توضیح بدم بیشتر گیج بشیدwww.hawking.irیه نگاه به این بندازید.
خدا هم 10 تا دست داره.شما هر وقت بالایی رو بتونی اثبات کنی،حرف من رو هم میتونی اثبات کنی.این که بگیم فلان چیز اینقدر بُعد داره،بازی با ریاضیات و فیزیک هست و هیچ معنی دیگه ای نداره.اینها همگی تئوری هستند،رسیدن به سرعت نور تئوری هست،بالاتر از سرعت نور تئوری هست،ضد ماده ، غیر ماده تئوری هستند ولی مثلا ماده ی تاریک حقیقت داره و اثبات شدست.
نمیشه راحت در مورد هر جیزی صحبت کرد،الان قوانین فیزیک دارن تغییر میکنن با حذف حداکثر سرعت واسه ی یک ماده که توسط اینیشتین بیان شد و 80 سال "قانون" بود (حدود 297 هزار کیلومتر در هر ثانیه) که رکوردش هم زده شده (بیش از 450 هزار کیلومتر در هر ثانیه توسط ماده! )

راحت در مورد هر چیزی بحث نکنید،هر چیزی رو راحت قبول نکنید.قطعا دلیل واسه خودتون بیارید،نمیگم واسه ی همه ی مردم جهان و برای قانع کردن من یا دوستت یا پدر و مادرت یا مردم دنیا،فقط واسه ی خودتون.

چیزی که هست اینه که زمان برای ما مطرحه ولی برای خدا ...
ما باید از آزمون و خطا استفاده کنیم خدایی که قبل و بعد براش مفهومی نداره نیازی به اینکار نداره
به نظر من خدا با خلق ما فقط خواسته به ما لطف کنه و لذت بودن و فهمیدنو به ما بچشونه
و ... منتظر جوابتون هستم تا ادامه بدم
بله دوست عزیز،خدا از ظرف زمان بالاتر قرار داره.
دوست عزیز،خدا در جای جای قرآن گفته که ملائکه گفتند دوباره میخواید خون و خونریزی در زمین بوجود بیاد،و خدا گفته این مخلوق من متفاوت هست.هر چند داریم میبینیم.من دلایل نقض برای خدایی بودن خدا هم دارم به استناد به حرف های خودش هر چند هیچ ربطی به اعتقادات من نداره ولی من همه چیز رو در ذهنم قرار میدم و بررسی میکنم و بخاطر یک اعتقاد یک گفته رو نمیسوزونم و برای یک گفته هم یک اعتقاد رو از بین نمیبرم.
خدا خودش در 3 جلد کتاب متفاوت بیان کرده که زمین و آسمان ها و انسان رو در 7 روز آفریده.
بحث روز و مقدارش رو بیان نمی کنم چون در هر صورت "روز به معنی زمان هست" و "گذراندن روز برای انجام کاری یعنی هدر دادن زمان برای انجام کار". یعنی خداوند برای ساختن ما زمان صرف کرده.
این خدایی بودن خدا رو نقض میکنه.کسی که خداست از ظرف زمان جدا هست و کسی که خداست نباید برای انجام کاری زمانی صرف کن.(رجوع شود به " کن فیکن")
مباحث دیگه ای هم هستند که برای مثال:
وقتی خدا از آینده ی ما میدونه،وقتی خودش ظرفیت انسان ها رو تعیین کرده،وقتی خودش خوبی و بدی ها رو جلوی روی انسان میاره ، دیگه چه نیازی به تست انسان ها داره.وقتی خودش جواب تست رو میدونه؟
اگر کمی برنامه نویسی کامپیوتر کار کرده باشید،متوجه حرف من در جمله ی بالا خواهید شد.اگر همه چیز برنامه نویسی شدست،و نتیجه هم مشخصه،چه نیازی به آزمایش هست؟
در ضمن بهتره بدونید برای فرار از جمله ی بالا و نقض حرف های من فقط قضیه ی Random بیان میشه که بهتره بدونید هیچ چیزی به اسم Random در کامپیوتر وجود نداره و همگی بر اساس الگوریتم هستند.;)

وقتی ما از درک یک بعد و دو بعد حتی عاجزیم خدایی که خالق کل این کیهان هست و بی نیاز حتی از عبادت ما چه هدفی از آفرینش ما داشته.به نظرم بهترین جواب رو به این سوال دادین.ما فقط تو منظومه ی شمسی یکی از هزاران منظومه ی کهکشان راه شیری هستیم.کهکشان راه شیری هم یکی از میلیاردها کهکشان آسمونه.و ما 7 آسمون داریم.وقتی به این فکر میکنم که همه ی ما در عین بی کوچکی متعلق به وجود بی نیازی هستیم احساس غرور میکنم.یه بار شنیدم که دانشمندان گفتن با استفاده از مدلهای ریاضی فهمیدن کیهان به صورت یک شیپور بزرگه.شاید بهم بخندین چون اندازه ی شما اطلاعات ندارم اما نمیدونم چرا ذهنم این موضوع رو به دمیدن اسرافیل در شیپور ربط میده.
کار خوبی میکنی که مسائل مختلف رو حتی بصورت مبهم به هم ربط میدی و در موردش فکر میکنی.ولی یکمی باید اطلاعات جانبیت رو ببری بالا که درصد خطات کمتر بشه،هرچقدر اطلاعات جانبیت بالاتر باشه،مطمئن باش درست تر و بدون اشتباه تر میتونی نتیجه گیری کنی.
بگذریم.
ما انسان ها از لحاظ تئوری و به استناد حرف خدا،از انجام هیچ چیزی عاجز نیستیم،ولی خداوند ما رو محدود کرده که با این عقل و شئور و طرز زندگی و هوا و هوس هامون و عشق به هزار چیز مختلف که میتونه برای یک انسان قدرتمند خطرناک باشه،ما رو از قدرت "کن فیکن" برای مدتی (دوره ی حیات) محروم کرده.
دلیلش هم کاملا واضحه:ما هنوز شئور استفاده از این قدرت رو نداریم!

اگر به این اعتقاد دارید که ما جزئی از خدا هستیم،ما جزئی از بینهایت قدرت هستیم،و جزئی از بینهایت هیچ تفاوتی با بینهایت نداره،یعنی ما در اصل تفاوتی با خدا نداریم ولی خب توسط خود خدا محدود و محروم میشیم چون سازندمونه.

ممکنه با حرفهای من و یا امثال من،درک نادرستی از شخصیت خودمون بیان کنید مثلا: » "فلانی چون فلان حرف رو زده پس فلانه" ولی باید بدونید که اشخاصی شبیه به من و یا خیلی های دیگه،فقط به عنوان یک کتاب حرفشون رو میزنن و دلیل نمیشه هر چیزی که میگن جزو اعتقاداتشون باشه.

ما انسان ها زیاد حرف میزنیم،کسی که هر حرفی میزنه جزو اعتقاداتش هست،نشون میده به هر چیزی ، سریع اعتقاد پیدا میکنه و این یعنی ثباتی در اعتقاداتش نیست،امروز مومن هست چون خدا تویه چند سال عمرش بهش حال داده،فردا کافر چون خدا بچش رو ازش گرفته،امروز پسر خوب و با معرفتی هست،فردا نامرد چون فکر میکنه یکسی در حقش نامردی کرده و خدا حقش رو پس نداده پس خودش دست به کار میشه و دوست داره از همه انتقام بگیره.
مثال ها بینهایت هستند.من از گفتن کلمه ی بینهایت،زیاد لذت نمیبرم.دوست دارم همه چیز در همون دو دوتا چارتای خودمون حل و فصل بشه.

موفق باشید دوستان:)
 

real Crysis

اخراجی موقت
سلام
من کل مطالب رو خوندم!
باید بگم در مورد ابعاد اضافی اینجا داریم بحث میکنیم البته از منظر نظریه ریسمان تا یه جا هایی هم پیش رفتیم.
علت این که ابعاد اضافی نسبت به 4 بعد ما مطرح میشه اینکه رفتار بعضی از ذرات در 3بعد فضایی ما قابل درک و توصیف نیست.از منظر نظریه ابر ریسمان 3بعد ما+7بعد کوچکتر (البطه منظور مینیاطوری یا در هم تنیده است) مطرح میشه که به ریسمان ها اجازه ایجاد خواص خاصی رو میده مثل ایجاد ذره بوزون هیگز که اصطلاحا ذره خدا نامیده میشه رو میده!این ذره جرم کل هستی رو ایجاد میکنه!
در مورد پلاسما من چیز دیگه ای شنیدم که میگن اگه گازی رو انقدر سرد کنیم که نه مایع باشه نه گاز به پلاسما تبدیل میشه(این کارو با صرف 27 میلیون دلار الان انجام میدن اما انیشتین بدون خرج 1 دلار تنها در ذهنش تونست اونو تصور کنه).
در مورد درک بعد 4 رم هم باید بگم ما اصلا نمیتونیم تصورش کنیم چون ذهن ما سه بعدی هست و امکان درک بیشتر نیست.
به عنوان مثال مورچه رو مثال میزنم:ببینید اگه مورچه رو رو یه طناب یا مثلا سیم برق در نظر بگیریم اونوقت از منظر مورچه دنیا احتملا 5بعدی است.مورچه در جای خودش 2 بعد رو حس میکنه که یکی از انها بسته است(منظور از بسته بودن اینه که اگر به چپ یا راست حرکت کنه دوباره به جای اولش بر میگرده اما این در مورد طول صادق نیست) و سپس میتونه 3بعد مارو هم درک کنه که میشه5 بعد.
ببینید در حال حاضر زمانو یه نقطه در نظر میگیرن اما به نظر من زمان خطی هستش!
بیاین یه از مایش کنیم: یه لوله خودکار بردارید مغزی رو خارج کنید خوب مقداری هم اب رنگی تهیه کنید و یک تشت برا خیس نشدن زمین! حالا با یه قیف تو لوله خودکار اب بریزین در حالی که هر دو سر اون بازه!
میبینید که اب از طرف دیگه بیرون میریزه خوب این مثل وقتیه که زمان رو نقطه ای بگیرین یعنی زمانی که رفت دیگه قابل دسترسی نیست!
حالا به شیوه ای با دست یا هر چیزی یک سر لوله خودکار رو مصدود کنید و بازم باقیف اب بریزید چی میشه لوله خود کار پر از اب میشه این همون خاصیت خطی زمانه یعنی شما همه زمان رو از اول تا انتها دارید که انتهاش نا پیدا است.امید وارم منظور رو رسونده باشم.سعی کردم خیلی ساده و مفید توضیح بدم!:D
 

elissa_astro

عضو جدید
سلام من کل مطالب رو خوندم!باید بگم در مورد ابعاد اضافی اینجا داریم بحث میکنیم البته از منظر نظریه ریسمان تا یه جا هایی هم پیش رفتیم.علت این که ابعاد اضافی نسبت به 4 بعد ما مطرح میشه اینکه رفتار بعضی از ذرات در 3بعد فضایی ما قابل درک و توصیف نیست.از منظر نظریه ابر ریسمان 3بعد ما+7بعد کوچکتر (البطه منظور مینیاطوری یا در هم تنیده است) مطرح میشه که به ریسمان ها اجازه ایجاد خواص خاصی رو میده مثل ایجاد ذره بوزون هیگز که اصطلاحا ذره خدا نامیده میشه رو میده!این ذره جرم کل هستی رو ایجاد میکنه!در مورد پلاسما من چیز دیگه ای شنیدم که میگن اگه گازی رو انقدر سرد کنیم که نه مایع باشه نه گاز به پلاسما تبدیل میشه(این کارو با صرف 27 میلیون دلار الان انجام میدن اما انیشتین بدون خرج 1 دلار تنها در ذهنش تونست اونو تصور کنه).در مورد درک بعد 4 رم هم باید بگم ما اصلا نمیتونیم تصورش کنیم چون ذهن ما سه بعدی هست و امکان درک بیشتر نیست.به عنوان مثال مورچه رو مثال میزنم:ببینید اگه مورچه رو رو یه طناب یا مثلا سیم برق در نظر بگیریم اونوقت از منظر مورچه دنیا احتملا 5بعدی است.مورچه در جای خودش 2 بعد رو حس میکنه که یکی از انها بسته است(منظور از بسته بودن اینه که اگر به چپ یا راست حرکت کنه دوباره به جای اولش بر میگرده اما این در مورد طول صادق نیست) و سپس میتونه 3بعد مارو هم درک کنه که میشه5 بعد.ببینید در حال حاضر زمانو یه نقطه در نظر میگیرن اما به نظر من زمان خطی هستش!بیاین یه از مایش کنیم: یه لوله خودکار بردارید مغزی رو خارج کنید خوب مقداری هم اب رنگی تهیه کنید و یک تشت برا خیس نشدن زمین! حالا با یه قیف تو لوله خودکار اب بریزین در حالی که هر دو سر اون بازه!میبینید که اب از طرف دیگه بیرون میریزه خوب این مثل وقتیه که زمان رو نقطه ای بگیرین یعنی زمانی که رفت دیگه قابل دسترسی نیست!حالا به شیوه ای با دست یا هر چیزی یک سر لوله خودکار رو مصدود کنید و بازم باقیف اب بریزید چی میشه لوله خود کار پر از اب میشه این همون خاصیت خطی زمانه یعنی شما همه زمان رو از اول تا انتها دارید که انتهاش نا پیدا است.امید وارم منظور رو رسونده باشم.سعی کردم خیلی ساده و مفید توضیح بدم!:D
سلام.من یه اخلاق بدی که دارم اینه که زیاد میپرسم یعنی اگه چیزی رو کامل درک نکنم بیخیالش نمیشم.اونجا که گفتین ذهن ما فقط 3بعد رو درک میکنه شاید این سوالم احمقانه باشه اما اگه فقط سه بعد رو میتونیم درک کنیم پس دانشمندان چطور 9 بعد رو درک کردن؟خو اگه قابل درک نبود که....تورو خدا دعوام نکنیدا.جدا برام شوال شد.
 

elissa_astro

عضو جدید
من تو همون سایت که آدرسش رو دادم خوندم که زمان نه نقطه ای هست نه خطی.زمان صفحه ست.یعنی میتونید علاوه بر عقب یا جلو رفتن در زمان به صورت عمود حرکت کنیدواما من درک نکردم اینو یعنی زمان مثل یه منبع قابل بازگشته؟؟مثل یه واکنش برگشت پذیر؟
 

real Crysis

اخراجی موقت
من تو همون سایت که آدرسش رو دادم خوندم که زمان نه نقطه ای هست نه خطی.زمان صفحه ست.یعنی میتونید علاوه بر عقب یا جلو رفتن در زمان به صورت عمود حرکت کنیدواما من درک نکردم اینو یعنی زمان مثل یه منبع قابل بازگشته؟؟مثل یه واکنش برگشت پذیر؟


خوب من در مورد صفحه ای بودنش نشنیدم نا حالا!اولین باره!

سلام.من یه اخلاق بدی که دارم اینه که زیاد میپرسم یعنی اگه چیزی رو کامل درک نکنم بیخیالش نمیشم.اونجا که گفتین ذهن ما فقط 3بعد رو درک میکنه شاید این سوالم احمقانه باشه اما اگه فقط سه بعد رو میتونیم درک کنیم پس دانشمندان چطور 9 بعد رو درک کردن؟خو اگه قابل درک نبود که....تورو خدا دعوام نکنیدا.جدا برام شوال شد.


ببین کسی هنوز 10 بعد فضایی رو درک نکرده بلکه به شکل ریاضی اثباط شده!

نمیخواستم امشب ان شم چون امتحان دارم با یه استادی هم که با من لجه نمیدونم چرا نپرس!
ولی عشق به فیزیک و بچه های اینجا نمیذاره شب راحت بخوابم و اونچه رو که همین امروز یاد گرفتم در اختیارشون قرارندم!
 

real Crysis

اخراجی موقت
من تو همون سایت که آدرسش رو دادم خوندم که زمان نه نقطه ای هست نه خطی.زمان صفحه ست.یعنی میتونید علاوه بر عقب یا جلو رفتن در زمان به صورت عمود حرکت کنیدواما من درک نکردم اینو یعنی زمان مثل یه منبع قابل بازگشته؟؟مثل یه واکنش برگشت پذیر؟


راستی لینکش کار نمیکنه!
 

elissa_astro

عضو جدید
تا بحال هیچکس برام اینقدر خوب توضیح نداده بود.راستش من پیش دانشگاهی رو تو خونه خوندم و امتحان دادم واسه همین عادت کردم زیادی برا خودم توضیح بدم چون خودم باید ج سوالامو پیدا میکردم.وای محشر توضیح دادی توپ فهمیدم.مرسی همشهری.چدا مفهوم رو درک کردن خیلی شییرینه و من چقدر محروم بودم ازش.قدردانم.بازم معذرت که خیلی میپرسم
 

CHerchil

عضو جدید
میخواستم نقل قول بگیرم سیستمم هی ارور میزد.معذرت.در جوابتون باید بگم فضا یه بعد دیگه هم داره به اسم بلاسما که نظریه ی انیشتن هم بود نمیدونم منظورتون از بعد چهارم اونه یا نه.راجع به سوالتون خدا تو قرآن ج همین سوالو اینطور داده(و جعلناکم قبایل و شعوب لتعارفوا ان اکرمکم عند الله اتقیکم.)ما شما رو قبایل و گروههای مختلف قرار دادیم تا بدانید برترین شما با تقواترین شماست.در حدیثی از حضرت امیر هم داریم(ارزش هر انسانی رو چیزهایی تعین میکنند که براش ارزشن)اگه رو این حدیث دقیق شید میبینید چقدر منطقیه.ببخشید زیاد حرفیدم.

لطفا در مورد احادسی با سند و مدرک خرف بزنید
دیگه بحثو ادامه ندید
فقط تو صفحه شخصیتون لطفا
 

real Crysis

اخراجی موقت
خوب از شعار های شخصیت اواتارمه و منم سعی میکنم بهش عمل کنم خوشحالم خوشتون اومده!:gol:
 

elissa_astro

عضو جدید
این سوال ها هم تکراری هستن،هم بی نهایت کلی هستن و هم بیشتر خز :|شما یه ربات میسازی،فردا عیب هاش رو برطرف میکنی یکی دیگه میسازی بعد تستش میکنی روی خط مستقیم میره یا نه،اگر رفت که هیچ،فوقش یه باطری شارژی یون لیتیوم میندازی رووش،اگر نرفت،بازش میکنی دوباره تعمیرش میکنی و یا یکی دیگه میسازی.در کلمات بالا،به جای "شما" بزار "خدا" و بجای "ربات" بزار "انسان" . غیر از این بود،بحث رو ادامه بده.من خوشحال میشم قانع بشم یا دیگران رو قانع کنم :)ابعاد،مسائل ساختگی هستند.یه جور قوانین بین من و شما و دانشمندان.سه بُعد اول کاملا قابل درک هستند (به جز قسمت اینکه تا بینهایت میرن و ازینجور حرفها) و اضافه کردن زمان به ابعاد یا بُعد چهارم تا اونجایی که مطالعات من قد میده،فقط نظریه هستند.هنوز هیچ چیزی اثبات رسمی نداره.پلاسما که هیچ ربطی به بُعد نداره و حالت چهارم ماده هست.اینکه حالت های ماده رو ابعاد فرض کنیم،نادرست هست.ابعاد،یعنی "دید" ها،یعنی شما از چند منظر به قضایا نگاه کنید.بعد اول یعنی یک نقطه.بعد دوم یعنی نقاطی که فقط از یک سمت به هم متصل هستند (خط) بعد سوم یعنی نقاطی که از همه سمت به هم متصل هستند.بعد چهارم یعنی تمامی بعد سوم رو در همون یک نقطه فرض کنیم.(که بهش میگیم زمان) بعد پنجم یعنی تمامی نقاط بعد چهارم رو در یک راستا فرض کنیم به شکل خط زمانی که در هر لحظه میتونیم در هر نقطه ایش باشیم (یک مکان در چندین زمان یا یک زمان در چندین مکان.یعنی مثلا در سال 2012 در فلان روز و ساعت و ثانیه،در هر جای جهان باشیم و یا در فلان نقطه از کره ی زمین یا ماه یا جهان،در یکی از زمان های قدیم و جدید باشیم) و بعد ششم یعنی فضایی از مکان احاطه شده توسط زمان.یعنی در هر لحظه میتونیم در هر مکانیش باشیم.بعد هفتم که برخی ها میگن وجود نداره،برخی هم میگن ما nـتا بُعد داریم،نمیشه در موردش بحث کرد.تویه کتب مقدس هر سه ادیان هم اشاراتی شده بر 7 بُعدی بودن.این توضیح من یه توضیح ساده و ناقص و پر ایراد از ابعاد بود.فقط گفتم که قابل هضم تر باشه.خودم هم اطلاعات کاملی ندارم و درکش برام سخت هست.امیدوارم خوشتون بیاد ;):smile:
راجع به قسمت اول جوابتون خو یعنی از اول خلقت تا بحال این سیر تکاملی کامل نشد؟زمان کمی بنوده به نظرم.
 

elissa_astro

عضو جدید
نه دوست عزیز،ما 6 حالت ماده داریم که یکیش شدیدا تئوری هست و بقیه همه اثبات شدن:متن مورد نظر:در دماهای عادی ماده سه حالت دارد که تقریباً برای همه شناخته شده است؛ گاز، مایع، جامد. علاوه براین حالات، حالات دیگری از ماده وجود دارد که در دمای معمولی جو زمین قابل تشکیل نیستند. مانند : پلاسما، بوز انیشتین و چگالی فرمیونی و تئوری میدان.درباره ی پلاسما:شما حالت گاز رو در نظر بگیر،خب حالا گاز رو گرم کن،بیشتر گرم کن،خیییییییییلی گرم کن،میدونی چی میشه؟ گاز چیزی بین مایع و گاز میشه که بهش میگن پلاسما،مایعی بینهایت خشک و گازی بینهایت متراکم شده که حالت مایع مانند گرفته.آتش شکل کاملا رسمی و تایید شده ی پلاسما هست.اگر به اتش دقت کنید میبینید که سریعا به گاز تبدیل میشه. - - - - -منظورم از اینکه تمام نقاط بعد سوم رو در یک بُعد تصور کنید،یعنی اینکه :یک ویدئوی ذهنی بساز (از خاطراتت،مثلا روزی که رفتی مدرسه،یا روزی که با دوستت صحبت میکردی،چیزی که خوب تو ذهنت باقی مونده و قشنگ میتونی تصورش کنی) اگر دقت کنی میبینی که این تصورت حالت PLAY داره!یعنی هی از سکانس های مختلف اجرا میشه و تو هی تویه ذهنت بررسیش میکنی.درسته؟ حالا،تو یک صحنه رو قفل کن،فقط یه صحنه،یعنی تو داری مثلا از خیابون رد میشی،کل خیابون رو تویه ذهنت بیار بدون اینکه Playـش کنی!دقیقا چیزی شبیه به عکس ولی بصورت سه بعدی تصورش کن (مثل تبلیغات اسنوا :D ) خب این صحنه ی شبیه به عکس رو بهش نگاه کن.مثل یک خدا بهش نگاه کن.تو الان تویه بُعد چهارم در ذهنت هستی.داری در یک لحظه یک تصویر 3 بعدی رو میبینی.به این در خیلی از تئوری ها میگن بُعد چهارم و برای همین اگر قضیه ی انتگرال رو درک کرده باشی،این گفته ی من فقط "یک المان بعد چهارم" هست،و با انتگرال گیری متوجه میشیم که همه ی ما در بُعد چهارم هستیم.یعنی همه ی ما ها عکس های سه بعدی هستیم که در زمان های خاص اجرا میشیم.خیلی درد ناک،غیر قابل هضم و غیر منطقی به نظر میرسه ولی فکر کردن بهش بی نهایت لذت بخشه :smile:ببخشید که خیلی تخصصی توضیح میدم،من خودم هیچی بارم نیست،فکر نکنید میخوام چیزی رو به رخ بکشم،فقط هر چی دارم رو میکنم که با هم بحث کنیم و لذت ببریم :)در پایین توضیح میدم.خدا هم 10 تا دست داره.شما هر وقت بالایی رو بتونی اثبات کنی،حرف من رو هم میتونی اثبات کنی.این که بگیم فلان چیز اینقدر بُعد داره،بازی با ریاضیات و فیزیک هست و هیچ معنی دیگه ای نداره.اینها همگی تئوری هستند،رسیدن به سرعت نور تئوری هست،بالاتر از سرعت نور تئوری هست،ضد ماده ، غیر ماده تئوری هستند ولی مثلا ماده ی تاریک حقیقت داره و اثبات شدست.نمیشه راحت در مورد هر جیزی صحبت کرد،الان قوانین فیزیک دارن تغییر میکنن با حذف حداکثر سرعت واسه ی یک ماده که توسط اینیشتین بیان شد و 80 سال "قانون" بود (حدود 297 هزار کیلومتر در هر ثانیه) که رکوردش هم زده شده (بیش از 450 هزار کیلومتر در هر ثانیه توسط ماده! ) راحت در مورد هر چیزی بحث نکنید،هر چیزی رو راحت قبول نکنید.قطعا دلیل واسه خودتون بیارید،نمیگم واسه ی همه ی مردم جهان و برای قانع کردن من یا دوستت یا پدر و مادرت یا مردم دنیا،فقط واسه ی خودتون.بله دوست عزیز،خدا از ظرف زمان بالاتر قرار داره.دوست عزیز،خدا در جای جای قرآن گفته که ملائکه گفتند دوباره میخواید خون و خونریزی در زمین بوجود بیاد،و خدا گفته این مخلوق من متفاوت هست.هر چند داریم میبینیم.من دلایل نقض برای خدایی بودن خدا هم دارم به استناد به حرف های خودش هر چند هیچ ربطی به اعتقادات من نداره ولی من همه چیز رو در ذهنم قرار میدم و بررسی میکنم و بخاطر یک اعتقاد یک گفته رو نمیسوزونم و برای یک گفته هم یک اعتقاد رو از بین نمیبرم.خدا خودش در 3 جلد کتاب متفاوت بیان کرده که زمین و آسمان ها و انسان رو در 7 روز آفریده.بحث روز و مقدارش رو بیان نمی کنم چون در هر صورت "روز به معنی زمان هست" و "گذراندن روز برای انجام کاری یعنی هدر دادن زمان برای انجام کار". یعنی خداوند برای ساختن ما زمان صرف کرده.این خدایی بودن خدا رو نقض میکنه.کسی که خداست از ظرف زمان جدا هست و کسی که خداست نباید برای انجام کاری زمانی صرف کن.(رجوع شود به " کن فیکن")مباحث دیگه ای هم هستند که برای مثال:وقتی خدا از آینده ی ما میدونه،وقتی خودش ظرفیت انسان ها رو تعیین کرده،وقتی خودش خوبی و بدی ها رو جلوی روی انسان میاره ، دیگه چه نیازی به تست انسان ها داره.وقتی خودش جواب تست رو میدونه؟اگر کمی برنامه نویسی کامپیوتر کار کرده باشید،متوجه حرف من در جمله ی بالا خواهید شد.اگر همه چیز برنامه نویسی شدست،و نتیجه هم مشخصه،چه نیازی به آزمایش هست؟در ضمن بهتره بدونید برای فرار از جمله ی بالا و نقض حرف های من فقط قضیه ی Random بیان میشه که بهتره بدونید هیچ چیزی به اسم Random در کامپیوتر وجود نداره و همگی بر اساس الگوریتم هستند.;)کار خوبی میکنی که مسائل مختلف رو حتی بصورت مبهم به هم ربط میدی و در موردش فکر میکنی.ولی یکمی باید اطلاعات جانبیت رو ببری بالا که درصد خطات کمتر بشه،هرچقدر اطلاعات جانبیت بالاتر باشه،مطمئن باش درست تر و بدون اشتباه تر میتونی نتیجه گیری کنی.بگذریم.ما انسان ها از لحاظ تئوری و به استناد حرف خدا،از انجام هیچ چیزی عاجز نیستیم،ولی خداوند ما رو محدود کرده که با این عقل و شئور و طرز زندگی و هوا و هوس هامون و عشق به هزار چیز مختلف که میتونه برای یک انسان قدرتمند خطرناک باشه،ما رو از قدرت "کن فیکن" برای مدتی (دوره ی حیات) محروم کرده.دلیلش هم کاملا واضحه:ما هنوز شئور استفاده از این قدرت رو نداریم!اگر به این اعتقاد دارید که ما جزئی از خدا هستیم،ما جزئی از بینهایت قدرت هستیم،و جزئی از بینهایت هیچ تفاوتی با بینهایت نداره،یعنی ما در اصل تفاوتی با خدا نداریم ولی خب توسط خود خدا محدود و محروم میشیم چون سازندمونه.ممکنه با حرفهای من و یا امثال من،درک نادرستی از شخصیت خودمون بیان کنید مثلا: » "فلانی چون فلان حرف رو زده پس فلانه" ولی باید بدونید که اشخاصی شبیه به من و یا خیلی های دیگه،فقط به عنوان یک کتاب حرفشون رو میزنن و دلیل نمیشه هر چیزی که میگن جزو اعتقاداتشون باشه.ما انسان ها زیاد حرف میزنیم،کسی که هر حرفی میزنه جزو اعتقاداتش هست،نشون میده به هر چیزی ، سریع اعتقاد پیدا میکنه و این یعنی ثباتی در اعتقاداتش نیست،امروز مومن هست چون خدا تویه چند سال عمرش بهش حال داده،فردا کافر چون خدا بچش رو ازش گرفته،امروز پسر خوب و با معرفتی هست،فردا نامرد چون فکر میکنه یکسی در حقش نامردی کرده و خدا حقش رو پس نداده پس خودش دست به کار میشه و دوست داره از همه انتقام بگیره.مثال ها بینهایت هستند.من از گفتن کلمه ی بینهایت،زیاد لذت نمیبرم.دوست دارم همه چیز در همون دو دوتا چارتای خودمون حل و فصل بشه.موفق باشید دوستان:)
خدا تو قرآن گفته و نفخت فیه من روحی و از روح خود در او دمیدم پس ما انسانها روح خدا رو تو وجودمون داریم و وتسه همینه که خدا از رگ گردن به ما نزدیکه چون از جنس ماست از ما دور نیست اما چون ما به این دنیا اومدیم بدلیل امتحان *تکامل و محدودییت های این دنیا خدا ما رو محدود کرده.اما بهمون قدرت اختیار داده و این یه عامل اساسیه.ما مثل الگوریتم نیستیم.ما عقل داریم اراده داریم و حق انتخاب و میتونیم در تعیین سرنوشت خودمون دخیل باشیم.اگه همه چیز از قبل تعیین شده بود که دیگه بهشت و جهنم معنی نداشت.در اون صورت همه میگفتن ما از قبل رومون ویندوز نصب بود دیگه یکی ورزنش اورجینال بود شد امام حسین یکی ویروس داشت یزید شد.خدا به کسایی که تلاش کنن و روحشون رو پاک کنن کمک میکنه و اون محدودییت هت رو برمیداره براشون و حتی حدیث قدسی داریم که میگه کسایی که خودشون رو پاک کنن از گناه چشم و دست من میشن بین مردم.کرامات اهل بیت یه مثال آشکار ازین ماجراست.
 

elissa_astro

عضو جدید
QUOTE=CHerchil;5003348]لطفا در مورد احادسی با سند و مدرک خرف بزنید
دیگه بحثو ادامه ندید
فقط تو صفحه شخصیتون لطفا[/QUOTE] حکمت 81 نهج البلاغه (قیمت الانسان ما یحسنه)انسان را آنن بهاست که در دیده اش زیباست.فکر کنم نهج البلاغه کم سندی نیست.آیه رو هم که از قرآن آوردم نه از خودم.من حرف بی مدرک نمیزنم.بعدشم اینجا اومده بودیم که بحث کنیم و چهارتا چیز یاد بگیریم و گرنه واسه چی اینجا رو زدن؟همه ی بچه ها هم دارن با علاقه ج میدن.منم بحثوا شروع نکردم فقط ج سوال ئوستمونو دادم.همه دارن بحث میکنن.فقط دیوار من کوتاهه؟:cry:
 

real Crysis

اخراجی موقت
راجع به قسمت اول جوابتون خو یعنی از اول خلقت تا بحال این سیر تکاملی کامل نشد؟زمان کمی بنوده به نظرم.



نه هنوز زوده بگیم انسان تکامل پیدا کرده من یه جایی خوندم که قبل از ما مردمانی میزیستند که از لحاظ فن اوری از ما پیشرفته تر بودن و خودشون خودشونو نابود کردن!:eek:

دقت کنید که ما و کل موجودات فقط 250هزار ساله که رو این سیاره هستیم ولی این سیاره 4.5 میلیارد سال قدمت داره!:eek:
 
آخرین ویرایش:

uraniburg

عضو جدید
توهم توطئه...!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟

توهم توطئه...!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟

سلام
شنیدین تو یکی از ماموریتای آپولو پشت ماه آدم فضایی پیدا کردن :eek::surprised:
یکی از فضانوردایی که تو این ماموریت بوده کلیپ و اطلاعات این ماموریتو تو 80 سالگیش پخش کرده و بعد از این ماجرا کسی از اون فضانورد خبری نداره !
فیلم ترانسفورمرز 2 بر اساس همین ماجراست البته خیلی از دوستام دیدن و متوجه نشدن که تو این فیلم چی شده!
فیلم GI Joe The Rise Of Cobra هم بر اساس دستاوردای آینده ی نانو که تخیلیه ساخته شده که این روزا خبر دستیابی به این تکنولو÷ی ها به گوش میرسه!
آسانسور فضایی یه تخیل بوده اما این روزا خبر شروع پرو÷ه ی ساختش تو ÷اپن به گوش میرسه!
فیلمای زیادی درباره ی سفر در زمان ساخته شده و خبرایی درباره ی پرو÷ه های مخفیانه ی امریکا تو این زمینه!
÷اپن قول رباتایی داده که بتونن تو فوتبال انسانو شکست بدن !
شبیه سازی انسان ها و ... و ...!
من تازگیا کشف کردم اکثر فیلمای علمی تخیلی هالیوود بر اساس واقعیتن!
من دچار توهم توطئه شدم:( حس میکنم یه سری از آدما به علومی دست پیدا کردن که برای ما یه رویاست و بقیه ی آدمارو غیر مستقیم تحت کنترل دارن و ...
نظرتون چیه ؟! در مورد موارد بالا خبر مستندی دارین؟
 

elissa_astro

عضو جدید
QUOTE=uraniburg;5006420]سلام
شنیدین تو یکی از ماموریتای آپولو پشت ماه آدم فضایی پیدا کردن
یکی از فضانوردایی که تو این ماموریت بوده کلیپ و اطلاعات این ماموریتو تو 80 سالگیش پخش کرده و بعد از این ماجرا کسی از اون فضانورد خبری نداره !
فیلم ترانسفورمرز 2 بر اساس همین ماجراست البته خیلی از دوستام دیدن و متوجه نشدن که تو این فیلم چی شده!
فیلم GI Joe The Rise Of Cobra هم بر اساس دستاوردای آینده ی نانو که تخیلیه ساخته شده که این روزا خبر دستیابی به این تکنولو÷ی ها به گوش میرسه!
آسانسور فضایی یه تخیل بوده اما این روزا خبر شروع پرو÷ه ی ساختش تو ÷اپن به گوش میرسه!
فیلمای زیادی درباره ی سفر در زمان ساخته شده و خبرایی درباره ی پرو÷ه های مخفیانه ی امریکا تو این زمینه!
÷اپن قول رباتایی داده که بتونن تو فوتبال انسانو شکست بدن !
شبیه سازی انسان ها و ... و ...!
من تازگیا کشف کردم اکثر فیلمای علمی تخیلی هالیوود بر اساس واقعیتن!
من دچار توهم توطئه شدم حس میکنم یه سری از آدما به علومی دست پیدا کردن که برای ما یه رویاست و بقیه ی آدمارو غیر مستقیم تحت کنترل دارن و ...
نظرتون چیه ؟! در مورد موارد بالا خبر مستندی دارین؟[/QUOTE]
همیشه اطلاعاتی هست که بعد از سی سال یا بیشتر از رده خارج میشن.دوربینای مدار بسته .وسایل جاسوسی.همین کامپیوتر که الان دست من و شماست طمانی که اختراع شدن همون زمانی نبود که ازشون رو نمایی شد.سالها بعد از اختراع میکروفون جاسوسی خبر این اختراع تو دنیا پیچید و تو آمریکا مکانهایی وجود دارن که آزمایشات و تحقیقات زیادی انجام میدن و کسی هم خبر نداره چون این چیزا سری هستن سالها پیش یه ویروس مهلک ا کل دنیا رو گرفت که من الان اسمشو یادم نیست مدتها بعد فاش شد که این ویروس توسط اسراییل ساخته شده مواردی ازین دست زیادن
 

real Crysis

اخراجی موقت
سلام
شنیدین تو یکی از ماموریتای آپولو پشت ماه آدم فضایی پیدا کردن :eek::surprised:
یکی از فضانوردایی که تو این ماموریت بوده کلیپ و اطلاعات این ماموریتو تو 80 سالگیش پخش کرده و بعد از این ماجرا کسی از اون فضانورد خبری نداره !
فیلم ترانسفورمرز 2 بر اساس همین ماجراست البته خیلی از دوستام دیدن و متوجه نشدن که تو این فیلم چی شده!
فیلم GI Joe The Rise Of Cobra هم بر اساس دستاوردای آینده ی نانو که تخیلیه ساخته شده که این روزا خبر دستیابی به این تکنولو÷ی ها به گوش میرسه!
آسانسور فضایی یه تخیل بوده اما این روزا خبر شروع پرو÷ه ی ساختش تو ÷اپن به گوش میرسه!
فیلمای زیادی درباره ی سفر در زمان ساخته شده و خبرایی درباره ی پرو÷ه های مخفیانه ی امریکا تو این زمینه!
÷اپن قول رباتایی داده که بتونن تو فوتبال انسانو شکست بدن !
شبیه سازی انسان ها و ... و ...!
من تازگیا کشف کردم اکثر فیلمای علمی تخیلی هالیوود بر اساس واقعیتن!
من دچار توهم توطئه شدم:( حس میکنم یه سری از آدما به علومی دست پیدا کردن که برای ما یه رویاست و بقیه ی آدمارو غیر مستقیم تحت کنترل دارن و ...
نظرتون چیه ؟! در مورد موارد بالا خبر مستندی دارین؟

QUOTE=uraniburg;5006420]سلام
شنیدین تو یکی از ماموریتای آپولو پشت ماه آدم فضایی پیدا کردن
یکی از فضانوردایی که تو این ماموریت بوده کلیپ و اطلاعات این ماموریتو تو 80 سالگیش پخش کرده و بعد از این ماجرا کسی از اون فضانورد خبری نداره !
فیلم ترانسفورمرز 2 بر اساس همین ماجراست البته خیلی از دوستام دیدن و متوجه نشدن که تو این فیلم چی شده!
فیلم GI Joe The Rise Of Cobra هم بر اساس دستاوردای آینده ی نانو که تخیلیه ساخته شده که این روزا خبر دستیابی به این تکنولو÷ی ها به گوش میرسه!
آسانسور فضایی یه تخیل بوده اما این روزا خبر شروع پرو÷ه ی ساختش تو ÷اپن به گوش میرسه!
فیلمای زیادی درباره ی سفر در زمان ساخته شده و خبرایی درباره ی پرو÷ه های مخفیانه ی امریکا تو این زمینه!
÷اپن قول رباتایی داده که بتونن تو فوتبال انسانو شکست بدن !
شبیه سازی انسان ها و ... و ...!
من تازگیا کشف کردم اکثر فیلمای علمی تخیلی هالیوود بر اساس واقعیتن!
من دچار توهم توطئه شدم حس میکنم یه سری از آدما به علومی دست پیدا کردن که برای ما یه رویاست و بقیه ی آدمارو غیر مستقیم تحت کنترل دارن و ...
نظرتون چیه ؟! در مورد موارد بالا خبر مستندی دارین؟
همیشه اطلاعاتی هست که بعد از سی سال یا بیشتر از رده خارج میشن.دوربینای مدار بسته .وسایل جاسوسی.همین کامپیوتر که الان دست من و شماست طمانی که اختراع شدن همون زمانی نبود که ازشون رو نمایی شد.سالها بعد از اختراع میکروفون جاسوسی خبر این اختراع تو دنیا پیچید و تو آمریکا مکانهایی وجود دارن که آزمایشات و تحقیقات زیادی انجام میدن و کسی هم خبر نداره چون این چیزا سری هستن سالها پیش یه ویروس مهلک ا کل دنیا رو گرفت که من الان اسمشو یادم نیست مدتها بعد فاش شد که این ویروس توسط اسراییل ساخته شده مواردی ازین دست زیادن[/QUOTE]



با سلام.
باید بگم همین تکنولوژی هایی مثل سی دی یا دی وی دی یا حتی تکنولوژی جدید بلو ری هم حدود 30 سال قبل توسط ارتش کشور های مختلف برای استفاده های نظامی ایجاد شده اند.
همین جی پی اس که من و شما استفاده میکنیم قبلا توسط ارتش استفاده میشد وقتی اونا ای جی پی اس رو ایجاد کردند جی پی اس رو برای استفاده عمومی ازاد کردن و حالا که ای جی پی اس هم ازاد شده خدا میدونه اونا از چی استفاده میکنن!:eek::surprised:
در مورد فیلم ترنسفرمرز یا همون تبدیل شوند گان خودمون هم باید بگم اونا تو ماه یه فناوری تلپورت و منبع انرژی فوق العاده پیشرفته ای رو حمل میکردن که بعد از برخورد موشک به سفینه اونا به ماه برخورد کردن همو نجا متوقف شدن که شوروی ها اولین افرادی بودن که این سفینه رو در دیگر طرف ماه دیدن!:eek::surprised:
 
آخرین ویرایش:

immigrant

عضو جدید
میخواستم نقل قول بگیرم سیستمم هی ارور میزد.معذرت.در جوابتون باید بگم فضا یه بعد دیگه هم داره به اسم بلاسما که نظریه ی انیشتن هم بود نمیدونم منظورتون از بعد چهارم اونه یا نه.راجع به سوالتون خدا تو قرآن ج همین سوالو اینطور داده(و جعلناکم قبایل و شعوب لتعارفوا ان اکرمکم عند الله اتقیکم.)ما شما رو قبایل و گروههای مختلف قرار دادیم تا بدانید برترین شما با تقواترین شماست.در حدیثی از حضرت امیر هم داریم(ارزش هر انسانی رو چیزهایی تعین میکنند که براش ارزشن)اگه رو این حدیث دقیق شید میبینید چقدر منطقیه.ببخشید زیاد حرفیدم.

در مدرسه با سه شکل ماده آشنا میشویم: گاز، مایع و جامد. ولی این ها نیمی از حالات ماده اند. شش شکل ماده وجود دارد: جامد، مایع، گاز، پلاسما، ماده چگال باس اینشتین و حالت تازه کشف شده: ماده چگال فرمیونی. تمام دانش آموزان راهنمایی خصوصیات حالات معمول ماده روی زمین را می شناسند. مواد جامد در برابر تغییر شکل مقاومت می کنند، آنها سفت و گاهی شکننده اند. مایع ها جاری می شوند و به سختی متراکم می گردند و شکل ظرف خود را می گیرند.
گاز ها کم چگال تر اند و ساده تر متراکم می شوند و نه تنها شکل ظرف محتویشان را می گیرند، بلکه آن قدر منبسط می شوند تا کاملا آن را پر کنند.
حالت چهارم ماده، پلاسما، شبیه گاز است و از اتم هایی تشکیل شده است که تمام یا تعدادی از الکترون های خود را از دست داده اند (یونیده شده اند). بیشتر ماده جهان در حالت پلاسماست، مثل خورشید که از پلاسما تشکیل شده است. پلاسما اغلب بسیار گرم است و می توان آن را در میدان های مغناطیسی به دام انداخت.
حالت پنجم با نام ماده چگال بوز اینشتین (Bose Einstein condensate) که در سال ۱۹۹۵ کشف شد، در اثر سرد شدن ذراتی به نام بوزون ها (Bosons) تا دما هایی بسیار پایین پدید می آید. بوزون های سرد در هم فرومی روند و ابر ذره ای که رفتاری بیشتر شبیه یک موج دارد تا ذره ای معمولی شکل می گیرد. ماده چگال بوز اینشتین شکننده است و سرعت عبور نور در آن بسیار کم است.
حالت تازه هم ماده چگال فرمیونی (Fermionic condensate) است. دبورا جین (Deborah Jin) از دانشگاه کلورادو که گروهش در اواخر پاییز سال ۱۳۸۲ موفق به کشف این شکل تازه ماده شده است، می گوید: وقتی شکل جدیدی از ماده روبرو می شوید باید زمانی را صرف شناخت ویژگی هایش کنید. آنها این ماده تازه را با سرد کردن ابری از پانصدهزار اتم پتاسیم – ۴۰ تا دمایی کمتر از یک میلیونیم درجه بالاتر از صفر مطلق پدیدآوردند. این اتم ها در چنین دمایی بدون گران روی جریان می یابند و این نشانه ظهور ماده ای جدید بود. در دما های پایین تر چه اتفاقی می افتد؟ هنوز نمی دانیم.;)
 

elissa_astro

عضو جدید
در مدرسه با سه شکل ماده آشنا میشویم: گاز، مایع و جامد. ولی این ها نیمی از حالات ماده اند. شش شکل ماده وجود دارد: جامد، مایع، گاز، پلاسما، ماده چگال باس اینشتین و حالت تازه کشف شده: ماده چگال فرمیونی. تمام دانش آموزان راهنمایی خصوصیات حالات معمول ماده روی زمین را می شناسند. مواد جامد در برابر تغییر شکل مقاومت می کنند، آنها سفت و گاهی شکننده اند. مایع ها جاری می شوند و به سختی متراکم می گردند و شکل ظرف خود را می گیرند.
گاز ها کم چگال تر اند و ساده تر متراکم می شوند و نه تنها شکل ظرف محتویشان را می گیرند، بلکه آن قدر منبسط می شوند تا کاملا آن را پر کنند.
حالت چهارم ماده، پلاسما، شبیه گاز است و از اتم هایی تشکیل شده است که تمام یا تعدادی از الکترون های خود را از دست داده اند (یونیده شده اند). بیشتر ماده جهان در حالت پلاسماست، مثل خورشید که از پلاسما تشکیل شده است. پلاسما اغلب بسیار گرم است و می توان آن را در میدان های مغناطیسی به دام انداخت.
حالت پنجم با نام ماده چگال بوز اینشتین (Bose Einstein condensate) که در سال ۱۹۹۵ کشف شد، در اثر سرد شدن ذراتی به نام بوزون ها (Bosons) تا دما هایی بسیار پایین پدید می آید. بوزون های سرد در هم فرومی روند و ابر ذره ای که رفتاری بیشتر شبیه یک موج دارد تا ذره ای معمولی شکل می گیرد. ماده چگال بوز اینشتین شکننده است و سرعت عبور نور در آن بسیار کم است.
حالت تازه هم ماده چگال فرمیونی (Fermionic condensate) است. دبورا جین (Deborah Jin) از دانشگاه کلورادو که گروهش در اواخر پاییز سال ۱۳۸۲ موفق به کشف این شکل تازه ماده شده است، می گوید: وقتی شکل جدیدی از ماده روبرو می شوید باید زمانی را صرف شناخت ویژگی هایش کنید. آنها این ماده تازه را با سرد کردن ابری از پانصدهزار اتم پتاسیم – ۴۰ تا دمایی کمتر از یک میلیونیم درجه بالاتر از صفر مطلق پدیدآوردند. این اتم ها در چنین دمایی بدون گران روی جریان می یابند و این نشانه ظهور ماده ای جدید بود. در دما های پایین تر چه اتفاقی می افتد؟ هنوز نمی دانیم.;)
از توزیحتون ممنونم دوست عزیز.
 

uraniburg

عضو جدید
سلام
دقت نمیکنینا !
من میگم پشت ماه آدم فضایی (ufo - موجودات غیر زمینی) پیدا کردنhttp://www.iran-eng.../images/smilies/eek.gif!!!!!!!!
نمیگم تکنولو÷یشون پیشرفته تر از تکنولو÷ی ای که میشناسیمه سی دی و جی پی اس و دی وی دی چیه دیگهhttp://www.iran-eng.../images/smilies/wallbash.gif ؟؟!!
هوم؟
 

real Crysis

اخراجی موقت
سلام دوست من.
ببینید،من برای قانع کردن هیچ انسانی خلق نشدم،من فقط افکاری که توی ذهنم میچرخه رو به حروف تبدیل میکنم و تایپش میکنم اینجا.همین.وظیفه ی من قانع کردن نیست و من چنین قدرتی ندارم.
ریسمان فقط یک نظریه هست.بحث کردن در موردش میشه:ابهام پشت ابهام.دقیقا مثل این میمونه که هنوز Ps4 نیومده و سونی تاییدش نکرده که میخواد بسازه و ما بشینیم اینجا و در مورد کیفیت بازی های Ps4 حرف بزنیم :|

تقریبا هر گازی رو در کره ی زمین سرد کنید=مایع میشه.
پلاسما از فشار میلیون ها پاسکال (در سطح خورشید با فشار 3 میلیارد اتمسفر یا 3 میلیارد ضرب در 10 به توان 5 پاسکال،پلاسما بوجود میاد) و گرمای غیر قابل تصور بوجود میاد که هیچ ماده ای نمیتونه در این دما مایع یا جامد باشه.

من هیچ وقت نگفتم زمان یک نقطه هست.گفتم اگر از بُعد تک نقطه ای زمان انتگرال بگیریم میتونیم به ابعاد بالاتر و درک بهتری برسیم.
هیچ محدودیتی در مغز انسان برای درک وجود نداره.شما وقتی که یک خاطره رو مرور میکنید دارید از بُعد چهارم استفاده میکنید و وقتی که خواب میبینید به اون میگن بُعد پنجم.برخی از خوابها هستند که حتی بُعد ششم هم در بر دارند،لوسید دریم ها تقریبا همگی پنج یا شش بُعدی هستند.
چیزی در موردش میدونی؟لوسید دریم؟ خوابهایی که قابل تغییر هستند.خوابهایی که زمان و مکان و محیط قابل تغییر هستند.این خواب ها مثالی از بُعد ششم هستند.تمام 3 بُعد در بُعد چهارم قرار دارند که شما میتونید بُعد پنجم رو ایجاد کرده و در خواب زمان رو عقب و جلو کنید و یا بُعد رو ششم کرده و در خواب مکان اشیا رو هم با زمان تغییر بدید.بُعد ششم رو میتونید مثل یک سرنوشت تصور کنید.


به دید مورچه در حالت تئوری فقط 2 بُعد وجود داره و در حالت کلی هم مثل ما 4 بُعد اثبات شده برای مورچه،اتم،فیل،خورشید و ... وجود داره.
و یه نکته »کوچک بودن یا طرز رفتار کردن یک موجود (مثل سرنوشت) دلیلی بر کمبود بُعد نیست.اینو مد نظر داشته باشید.


سیر تکامل توسط انسان به پایان رسید.
خدا در حالت عادی نتونست با قدرتش موجودی رو بوجود بیاره که بتونه خوبی رو از بدی تشخیص بده و راه درست رو انتخاب کنه و مجبور شد که از روح خودش برای این منظور استفاده کنه.برای همین هست که ما چیزی به اسم عذاب وجدان داریم و یا حیا.


عقب و جلو رفتن در زمان اینجوریه:
مثلا شما الآن داری به سایت نگاه میکنی - 1 ساعت پیش داشتی کتاب میخوندی - یک روز پیش داشتی تلویزیون نگاه میکردی - فردا میخوای بری دانشگاه
از دید زمان،شما همه ی اینکار ها رو داری انجام میدی یعنی شما همزمان داری هم به سایت نگاه میکنی هم کتاب میخونی و هم تلویزیون نگاه میکنی و هم داری دانشگاه میری.این بُعد پنجم هست.یعنی عقب و جلو رفتن در زمان.
ممکنه کمی عجیب باشه و یا مسائلی شبیه به Duplicate برای شما بوجود بیاد.(دوتایی یا بیشتر شدن انسان،یعنی اینکه فکر کنید شما در جهان دو تا یا بیشتر هستید،مثل سریال فرینج "Fringe" ) ولی به اینها فکر نکنید به اصل قضیه فکر کنید.

قضیه ی اینکه میگن ما از 4 بُعد تشکیل شدیم این هست:
من گفتم بُعد چهارم یعنی نقطه ای از زمان که در اون یک فضای 3 بُعدی درگیر هست مثل عکس های سه بُعدی.و از انتگرال گیری (در کنار هم قرار دادن) اون میتونید وضعیت عادی زندگی معمولی رو مشاهده و درک کنید (مثل دیدن فریم،فیلم ها معمولا از 60 عکس در هر ثانیه تشکیل شدن که به اون ها میگن "فریم" )
برای درک ساده تر اینو بگم:
شما یک مکعب رو روی میز قرار بدید.مکعب یک جسم سه بعدی هست.حالا یه مکعب متفاوت دیگه بزار کنارش.حالا اون دو تا با هم باز هم فضای سه بعدی هستند،حالا یه میلیارد مکعب مختلف با ابعاد مختلف بزار کنار هم،باز هم فضا سه بعدی هست.یعنی از یه جسم سه بعدی باز هم فضای سه بعدی تشکیل خواهد شد.
بُعد چهارم هم همینجور هست.یه دونه بُعد چهارم یعنی یک تصویر سه بعدی در یک زمان خاص از کل جهان هستی،حالا یه تصویر 4 بُعدی دیگه بزار کنارش،باز هم اینکارو کن و یه میلیارد بُعد چهارمی بزار کنار هم،میشه یه مجموعه ی بزرگی از بُعد چهارم.که همون روند طبیعی جهان و زمان و هر چهار بعد رو نشون میده.زندگی!شبیه به یک فیلم و فریم های فیلم به قضیه نگاه کن.راحت درکش میکنی.

البته این فقط یه مُدل نظریه ی ابعاد هست که واسه ی من قابل درک تر هست واسه همین هست که به این نظریه اعتماد بیشتری دارم.

حرکت عمودی یا صفحه ای بودن زمان:
قضیه ی عمود همون بُعد ششم هست.یعنی علاوه بر تغییرات در زمان (عقب و جلو شدن در زمان) بتونی تغییراتی در وضعیت مکانی اجسام هم داشته باشی (چیزی شبیه به سرنوشت) .
من خودم بُعد هفتم رو بصورت تئوری در ذهنم بصورت یکجور تغییرات در افکار افراد و موجودات هم باشه.یعنی کسی که در بُعد هفتم قرار داره توانایی تغییراتی در ابعاد یک جسم،زمانی که جسم در اون قرار داره،مکان هندسی ای که جسم در اون قرار داره،افکاری که در جسم قرار داره (منظورم از جسم میتونه انسان یا موجودات باشه، من کلی گفتم)


دوست گُلم،اینجا هر کسی یه سری اعتقادات و حرفهایی داره،و میتونه بیانشون کنه،در قوانین سایت هم هست که بیان هر نظریه و اعتقادی که ضرری برای دیگران نداشته باشه بلامانع هست.
هر کسی هر بحثی رو بخواد میتونه اینجا مطرح کنه،وقتی جوابی برای یه بحث نداریم،درست نیست که بگیم : حرف نزن . :razz:

از ما پیشرفته تر بودند چونکه میلیارد ها سال بیشتر از ما زندگی کرده بودند.
موجودات حتی تا 300 میلیون سال قبل بر روی کره ی زمین بودند و نیز ثبت شده اند.انسان های اولیه هم 5 میلیون سال ثبت شدند.انسان های کامل هم شنیدم بیش از 20 هزار سال هست پا بر روی زمین گذاشتند.


یه ضرب المثل زیبایی داریم که میگه: تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها .
در کل بصورت برادرانه یه چیزی بگم:هیچوقت یه فیلم رو بطور کامل واقعی ندونید.ولی مطمئن باشید اگر فیلمی بر اساس چیزی ساخته شد،ممکنه وجود هم داشته باشه.
برای مثال فیلم ترمیناتور1 وقتی اومد بیرون،همه میگفتن علمی تخیلی هست ولی خودتون شاهد هستین که ساختن روبات و لیزر و ... همگی در این زمان کار ساده ای هست.
یا مثلا Star Wars پر از ایده بود که خیلی هاش الآن اجرا شدند (روبات نیم دایره ای هست؟شبیه به اونو الآن توی ژاپن ساختن برای کارهای مختلف،از بازی فوتبال گرفته تا سرو غذا و گرفتن پول از مشتری! )


بصورت کلی آره درست میگید به خصوص قضیه یGPS .ولی نمیشه گفت همگی این تکنولوژی ها ساخته شده بودند و حالا به دست ما رسیده.درست نیست خیلی کلی بگیم.این تکنولوژی ها در موردشون بحث شده بود ولی اینکه ساخته شده بودند و استفاده شدند و بعد از اون اومدن دادنش به مردم اشتباه هست.همگی با حالت ارتقاء داده شده به مردم دادند نه اینکه الآن ما تکنولوژی 200 سال اخیر رو در دستمون داریم.البته مال 5 سال پیش هست ولی نه خیلی قدیمی تر.در مورد 10 تا 20% وسایل هم صدق میکنه نه همه ی وسایل.

تکنولوژی ساخت بلو-ری توسط سونی کلید خورد و من از اخبار ساختش هم اطلاع دارم . در حال حاظر بالاترین حجم یک دیسک بلو ری مربوط میشه به 8 لایه ای بودن اون ها که حجمی بالغ بر 200 گیگابایت دارند (دستگاه Ps3 تنها تا دولایه یعنی 50 گیگابایت رو میتونه بخونه) .

یک اخباری شاید 7 سال پیش شنیدید: :warn:
یک دیسکی ساختن که در هر اینچ مربع،یک گیگابایت اطلاعات ذخیره میکند.
این همون بلو-ری هست.

ولی باید بگم تقریبا هر چیزی که به بازار میاد،قبلش توسط عده ای برای کارهای مختلف بخصوص نظامی،استفاده شده هست.یکیش هم صفحات نمایش کاغذی مانند.یا صفحات لمسی.یا دوربین های ضبط حرکات (موشن کپچر) مثل Kinect (وسیله ی جانبی کنسول Xbox360) و PsEye - EyeToy (وسیله ی جانبی کنسول Ps3 و Ps2 )


سلام.:)
دوستان عزیز،نیاید اینجا سر بزنید برید!بیاید بحث کنید.از مباحث فراری نباشید :) من رشتم فیزیک نیست ولی فیزیک رو میپرستم:heart:

موفق و سربلند باشید دوتان گُل :gol::heart: (ببخشید اگر اشتباهی در تایپ و بیان و اشتباه علمی داشتم)


سلام
فکر میکنم دوست عزیز بد متوجه منطورم شدید.نگفتم که شما گفتید زمان رو نقطه در نظر میگیرید بلکه در حال حاضر به صورت رسمی زمان را به شکل نقطه ای در گیر با 3 بعد فضایی در نظر میگیرن.
در ضمن هیچ وقت نخواستم کسی رو قانع کنم بلکه تمام سعی من اعلام حقایق فیزیک به زبان ساده هست کلا خودمو در اون حد نمیدونم که بخوام چیزی رو به کسی تلقین کنم و بگم فقط حرف من درست است.
در مورد پلاسما هم من اونو با نوع پنجم اشتباه گرفتم که اینجا تصحیح میکنم.
اما در مورد اینکه گفتم که ذهن انسان از درک ابعاد اضافی محجوره به این خاطره که حتی ما رویا هامونو هم 3 بعدی میبینیم.ولی در واقع 4 یا 5 بعدی هست همونجور که گفتید در ضمن اگر یکم لحن خود را عوض کنید(من هیچ وقت نگفتم زمان یک نقطه هست.گفتم اگر از بُعد تک نقطه ای زمان انتگرال بگیریم میتونیم به ابعاد بالاتر و درک بهتری برسیم.
هیچ محدودیتی در مغز انسان برای درک وجود نداره.شما وقتی که یک خاطره رو مرور میکنید دارید از بُعد چهارم استفاده میکنید و وقتی که خواب میبینید به اون میگن بُعد پنجم.برخی از خوابها هستند که حتی بُعد ششم هم در بر دارند،لوسید دریم ها تقریبا همگی پنج یا شش بُعدی هستند.
چیزی در موردش میدونی؟لوسید دریم؟ خوابهایی که قابل تغییر هستند.خوابهایی که زمان و مکان و محیط قابل تغییر هستند.این خواب ها مثالی از بُعد ششم هستند.تمام 3 بُعد در بُعد چهارم قرار دارند که شما میتونید بُعد پنجم رو ایجاد کرده و در خواب زمان رو عقب و جلو کنید و یا بُعد رو ششم کرده و در خواب مکان اشیا رو هم با زمان تغییر بدید.بُعد ششم رو میتونید مثل یک سرنوشت تصور کنید.
)تا احساس اینکه به افراد توهین میکنید به وجود نیاد.
در مورد زمان نوشتم باید بگم اشتباه تایپی بود منطور 250 میلیون سال بود.
ببینید من نگفتم ما الان داریم از تکنولوژی 200 سال پیش استفاده میکنیم بلکه میگم این تکنولوژی ای که ما الان داریم استفاده میکنیم در واقع قبلا طراحی شده و زمانی که میگن ما مثلا فلان چیز رو کشف کردیم در ست نیست بلکه این فن اوری قبلا وجود داشته فقط یکم به روز اوری شده و در اختیار مردم قرار گرفته.
در مورد بلو ری باید بگم ظرفیت در مقابل انچه من شنیدم چیزی نیست من شنیدم که دیسگس ایجاد شده که رو یک لایه 1000 گیگ اطلا عات ذخیره میکنه تا حالا همچین چیزی رو شنیده بودی؟
 

real Crysis

اخراجی موقت
همیشه اطلاعاتی هست که بعد از سی سال یا بیشتر از رده خارج میشن.دوربینای مدار بسته .وسایل جاسوسی.همین کامپیوتر که الان دست من و شماست طمانی که اختراع شدن همون زمانی نبود که ازشون رو نمایی شد.سالها بعد از اختراع میکروفون جاسوسی خبر این اختراع تو دنیا پیچید و تو آمریکا مکانهایی وجود دارن که آزمایشات و تحقیقات زیادی انجام میدن و کسی هم خبر نداره چون این چیزا سری هستن سالها پیش یه ویروس مهلک ا کل دنیا رو گرفت که من الان اسمشو یادم نیست مدتها بعد فاش شد که این ویروس توسط اسراییل ساخته شده مواردی ازین دست زیادن



با سلام.
باید بگم همین تکنولوژی هایی مثل سی دی یا دی وی دی یا حتی تکنولوژی جدید بلو ری هم حدود 30 سال قبل توسط ارتش کشور های مختلف برای استفاده های نظامی ایجاد شده اند.
همین جی پی اس که من و شما استفاده میکنیم قبلا توسط ارتش استفاده میشد وقتی اونا ای جی پی اس رو ایجاد کردند جی پی اس رو برای استفاده عمومی ازاد کردن و حالا که ای جی پی اس هم ازاد شده خدا میدونه اونا از چی استفاده میکنن!:eek::surprised:
در مورد فیلم ترنسفرمرز یا همون تبدیل شوند گان خودمون هم باید بگم اونا تو ماه یه فناوری تلپورت و منبع انرژی فوق العاده پیشرفته ای رو حمل میکردن که بعد از برخورد موشک به سفینه اونا به ماه برخورد کردن همو نجا متوقف شدن که شوروی ها اولین افرادی بودن که این سفینه رو در دیگر طرف ماه دیدن!:eek::surprised:[/QUOTE]

سلام
دقت نمیکنینا !
من میگم پشت ماه آدم فضایی (ufo - موجودات غیر زمینی) پیدا کردنhttp://www.iran-eng.../images/smilies/eek.gif!!!!!!!!
نمیگم تکنولو÷یشون پیشرفته تر از تکنولو÷ی ای که میشناسیمه سی دی و جی پی اس و دی وی دی چیه دیگهhttp://www.iran-eng.../images/smilies/wallbash.gif ؟؟!!
هوم؟



دوست عزیز قسمت قرمز رنگ را بخوانید جواب خود را در باره فیلم خواهید گرفت.
در مورد فضا نورد روس هم نظر نمیدم چون اطلاعاتی ندارم که بخوام بر اساس انها صحبت کنم.
 

M.A777

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من کل مطالب رو خوندم!
باید بگم در مورد ابعاد اضافی اینجا داریم بحث میکنیم البته از منظر نظریه ریسمان تا یه جا هایی هم پیش رفتیم.
علت این که ابعاد اضافی نسبت به 4 بعد ما مطرح میشه اینکه رفتار بعضی از ذرات در 3بعد فضایی ما قابل درک و توصیف نیست.از منظر نظریه ابر ریسمان 3بعد ما+7بعد کوچکتر (البطه منظور مینیاطوری یا در هم تنیده است) مطرح میشه که به ریسمان ها اجازه ایجاد خواص خاصی رو میده مثل ایجاد ذره بوزون هیگز که اصطلاحا ذره خدا نامیده میشه رو میده!این ذره جرم کل هستی رو ایجاد میکنه!
در مورد پلاسما من چیز دیگه ای شنیدم که میگن اگه گازی رو انقدر سرد کنیم که نه مایع باشه نه گاز به پلاسما تبدیل میشه(این کارو با صرف 27 میلیون دلار الان انجام میدن اما انیشتین بدون خرج 1 دلار تنها در ذهنش تونست اونو تصور کنه).
در مورد درک بعد 4 رم هم باید بگم ما اصلا نمیتونیم تصورش کنیم چون ذهن ما سه بعدی هست و امکان درک بیشتر نیست.
به عنوان مثال مورچه رو مثال میزنم:ببینید اگه مورچه رو رو یه طناب یا مثلا سیم برق در نظر بگیریم اونوقت از منظر مورچه دنیا احتملا 5بعدی است.مورچه در جای خودش 2 بعد رو حس میکنه که یکی از انها بسته است(منظور از بسته بودن اینه که اگر به چپ یا راست حرکت کنه دوباره به جای اولش بر میگرده اما این در مورد طول صادق نیست) و سپس میتونه 3بعد مارو هم درک کنه که میشه5 بعد.
ببینید در حال حاضر زمانو یه نقطه در نظر میگیرن اما به نظر من زمان خطی هستش!
بیاین یه از مایش کنیم: یه لوله خودکار بردارید مغزی رو خارج کنید خوب مقداری هم اب رنگی تهیه کنید و یک تشت برا خیس نشدن زمین! حالا با یه قیف تو لوله خودکار اب بریزین در حالی که هر دو سر اون بازه!
میبینید که اب از طرف دیگه بیرون میریزه خوب این مثل وقتیه که زمان رو نقطه ای بگیرین یعنی زمانی که رفت دیگه قابل دسترسی نیست!
حالا به شیوه ای با دست یا هر چیزی یک سر لوله خودکار رو مصدود کنید و بازم باقیف اب بریزید چی میشه لوله خود کار پر از اب میشه این همون خاصیت خطی زمانه یعنی شما همه زمان رو از اول تا انتها دارید که انتهاش نا پیدا است.امید وارم منظور رو رسونده باشم.سعی کردم خیلی ساده و مفید توضیح بدم!
سلام دوست من.
ببینید،من برای قانع کردن هیچ انسانی خلق نشدم،من فقط افکاری که توی ذهنم میچرخه رو به حروف تبدیل میکنم و تایپش میکنم اینجا.همین.وظیفه ی من قانع کردن نیست و من چنین قدرتی ندارم.
ریسمان فقط یک نظریه هست.بحث کردن در موردش میشه:ابهام پشت ابهام.دقیقا مثل این میمونه که هنوز Ps4 نیومده و سونی تاییدش نکرده که میخواد بسازه و ما بشینیم اینجا و در مورد کیفیت بازی های Ps4 حرف بزنیم :|

تقریبا هر گازی رو در کره ی زمین سرد کنید=مایع میشه.
پلاسما از فشار میلیون ها پاسکال (در سطح خورشید با فشار 3 میلیارد اتمسفر یا 3 میلیارد ضرب در 10 به توان 5 پاسکال،پلاسما بوجود میاد) و گرمای غیر قابل تصور بوجود میاد که هیچ ماده ای نمیتونه در این دما مایع یا جامد باشه.

من هیچ وقت نگفتم زمان یک نقطه هست.گفتم اگر از بُعد تک نقطه ای زمان انتگرال بگیریم میتونیم به ابعاد بالاتر و درک بهتری برسیم.
هیچ محدودیتی در مغز انسان برای درک وجود نداره.شما وقتی که یک خاطره رو مرور میکنید دارید از بُعد چهارم استفاده میکنید و وقتی که خواب میبینید به اون میگن بُعد پنجم.برخی از خوابها هستند که حتی بُعد ششم هم در بر دارند،لوسید دریم ها تقریبا همگی پنج یا شش بُعدی هستند.
چیزی در موردش میدونی؟لوسید دریم؟ خوابهایی که قابل تغییر هستند.خوابهایی که زمان و مکان و محیط قابل تغییر هستند.این خواب ها مثالی از بُعد ششم هستند.تمام 3 بُعد در بُعد چهارم قرار دارند که شما میتونید بُعد پنجم رو ایجاد کرده و در خواب زمان رو عقب و جلو کنید و یا بُعد رو ششم کرده و در خواب مکان اشیا رو هم با زمان تغییر بدید.بُعد ششم رو میتونید مثل یک سرنوشت تصور کنید.
WikiPedia گفت:
خواب غیر شفاف یا خواب آگاهانه خوابی که بیننده هنگام دیدن آن، نسبت به اینکه مشغول دیدن یک خواب است آگاهی دارد. به عبارتی این خواب شفافیت خود را از دست داده و شخص از ماهیت موقعیتی که در آن قرار دارد آگاه است.

به دید مورچه در حالت تئوری فقط 2 بُعد وجود داره و در حالت کلی هم مثل ما 4 بُعد اثبات شده برای مورچه،اتم،فیل،خورشید و ... وجود داره.
و یه نکته »کوچک بودن یا طرز رفتار کردن یک موجود (مثل سرنوشت) دلیلی بر کمبود بُعد نیست.اینو مد نظر داشته باشید.

خدا تو قرآن گفته و نفخت فیه من روحی و از روح خود در او دمیدم پس ما انسانها روح خدا رو تو وجودمون داریم و وتسه همینه که خدا از رگ گردن به ما نزدیکه چون از جنس ماست از ما دور نیست اما چون ما به این دنیا اومدیم بدلیل امتحان *تکامل و محدودییت های این دنیا خدا ما رو محدود کرده.اما بهمون قدرت اختیار داده و این یه عامل اساسیه.ما مثل الگوریتم نیستیم.ما عقل داریم اراده داریم و حق انتخاب و میتونیم در تعیین سرنوشت خودمون دخیل باشیم.اگه همه چیز از قبل تعیین شده بود که دیگه بهشت و جهنم معنی نداشت.در اون صورت همه میگفتن ما از قبل رومون ویندوز نصب بود دیگه یکی ورزنش اورجینال بود شد امام حسین یکی ویروس داشت یزید شد.خدا به کسایی که تلاش کنن و روحشون رو پاک کنن کمک میکنه و اون محدودییت هت رو برمیداره براشون و حتی حدیث قدسی داریم که میگه کسایی که خودشون رو پاک کنن از گناه چشم و دست من میشن بین مردم.کرامات اهل بیت یه مثال آشکار ازین ماجراست.
سیر تکامل توسط انسان به پایان رسید.
خدا در حالت عادی نتونست با قدرتش موجودی رو بوجود بیاره که بتونه خوبی رو از بدی تشخیص بده و راه درست رو انتخاب کنه و مجبور شد که از روح خودش برای این منظور استفاده کنه.برای همین هست که ما چیزی به اسم عذاب وجدان داریم و یا حیا.

من تو همون سایت که آدرسش رو دادم خوندم که زمان نه نقطه ای هست نه خطی.زمان صفحه ست.یعنی میتونید علاوه بر عقب یا جلو رفتن در زمان به صورت عمود حرکت کنیدواما من درک نکردم اینو یعنی زمان مثل یه منبع قابل بازگشته؟؟مثل یه واکنش برگشت پذیر؟
عقب و جلو رفتن در زمان اینجوریه:
مثلا شما الآن داری به سایت نگاه میکنی - 1 ساعت پیش داشتی کتاب میخوندی - یک روز پیش داشتی تلویزیون نگاه میکردی - فردا میخوای بری دانشگاه
از دید زمان،شما همه ی اینکار ها رو داری انجام میدی یعنی شما همزمان داری هم به سایت نگاه میکنی هم کتاب میخونی و هم تلویزیون نگاه میکنی و هم داری دانشگاه میری.این بُعد پنجم هست.یعنی عقب و جلو رفتن در زمان.
ممکنه کمی عجیب باشه و یا مسائلی شبیه به Duplicate برای شما بوجود بیاد.(دوتایی یا بیشتر شدن انسان،یعنی اینکه فکر کنید شما در جهان دو تا یا بیشتر هستید،مثل سریال فرینج "Fringe" ) ولی به اینها فکر نکنید به اصل قضیه فکر کنید.

قضیه ی اینکه میگن ما از 4 بُعد تشکیل شدیم این هست:
من گفتم بُعد چهارم یعنی نقطه ای از زمان که در اون یک فضای 3 بُعدی درگیر هست مثل عکس های سه بُعدی.و از انتگرال گیری (در کنار هم قرار دادن) اون میتونید وضعیت عادی زندگی معمولی رو مشاهده و درک کنید (مثل دیدن فریم،فیلم ها معمولا از 60 عکس در هر ثانیه تشکیل شدن که به اون ها میگن "فریم" )
برای درک ساده تر اینو بگم:
شما یک مکعب رو روی میز قرار بدید.مکعب یک جسم سه بعدی هست.حالا یه مکعب متفاوت دیگه بزار کنارش.حالا اون دو تا با هم باز هم فضای سه بعدی هستند،حالا یه میلیارد مکعب مختلف با ابعاد مختلف بزار کنار هم،باز هم فضا سه بعدی هست.یعنی از یه جسم سه بعدی باز هم فضای سه بعدی تشکیل خواهد شد.
بُعد چهارم هم همینجور هست.یه دونه بُعد چهارم یعنی یک تصویر سه بعدی در یک زمان خاص از کل جهان هستی،حالا یه تصویر 4 بُعدی دیگه بزار کنارش،باز هم اینکارو کن و یه میلیارد بُعد چهارمی بزار کنار هم،میشه یه مجموعه ی بزرگی از بُعد چهارم.که همون روند طبیعی جهان و زمان و هر چهار بعد رو نشون میده.زندگی!شبیه به یک فیلم و فریم های فیلم به قضیه نگاه کن.راحت درکش میکنی.

البته این فقط یه مُدل نظریه ی ابعاد هست که واسه ی من قابل درک تر هست واسه همین هست که به این نظریه اعتماد بیشتری دارم.

حرکت عمودی یا صفحه ای بودن زمان:
قضیه ی عمود همون بُعد ششم هست.یعنی علاوه بر تغییرات در زمان (عقب و جلو شدن در زمان) بتونی تغییراتی در وضعیت مکانی اجسام هم داشته باشی (چیزی شبیه به سرنوشت) .
من خودم بُعد هفتم رو بصورت تئوری در ذهنم بصورت یکجور تغییرات در افکار افراد و موجودات هم باشه.یعنی کسی که در بُعد هفتم قرار داره توانایی تغییراتی در ابعاد یک جسم،زمانی که جسم در اون قرار داره،مکان هندسی ای که جسم در اون قرار داره،افکاری که در جسم قرار داره (منظورم از جسم میتونه انسان یا موجودات باشه، من کلی گفتم)

لطفا در مورد احادسی با سند و مدرک خرف بزنید
دیگه بحثو ادامه ندید
فقط تو صفحه شخصیتون لطفا
دوست گُلم،اینجا هر کسی یه سری اعتقادات و حرفهایی داره،و میتونه بیانشون کنه،در قوانین سایت هم هست که بیان هر نظریه و اعتقادی که ضرری برای دیگران نداشته باشه بلامانع هست.
هر کسی هر بحثی رو بخواد میتونه اینجا مطرح کنه،وقتی جوابی برای یه بحث نداریم،درست نیست که بگیم : حرف نزن . :razz:

نه هنوز زوده بگیم انسان تکامل پیدا کرده من یه جایی خوندم که قبل از ما مردمانی میزیستند که از لحاظ فن اوری از ما پیشرفته تر بودن و خودشون خودشونو نابود کردن!

دقت کنید که ما و کل موجودات فقط 250هزار ساله که رو این سیاره هستیم ولی این سیاره 4.5 میلیارد سال قدمت داره!
از ما پیشرفته تر بودند چونکه میلیارد ها سال بیشتر از ما زندگی کرده بودند.
موجودات حتی تا 300 میلیون سال قبل بر روی کره ی زمین بودند و نیز ثبت شده اند.انسان های اولیه هم 5 میلیون سال ثبت شدند.انسان های کامل هم شنیدم بیش از 20 هزار سال هست پا بر روی زمین گذاشتند.

من تازگیا کشف کردم اکثر فیلمای علمی تخیلی هالیوود بر اساس واقعیتن!
یه ضرب المثل زیبایی داریم که میگه: تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها .
در کل بصورت برادرانه یه چیزی بگم:هیچوقت یه فیلم رو بطور کامل واقعی ندونید.ولی مطمئن باشید اگر فیلمی بر اساس چیزی ساخته شد،ممکنه وجود هم داشته باشه.
برای مثال فیلم ترمیناتور1 وقتی اومد بیرون،همه میگفتن علمی تخیلی هست ولی خودتون شاهد هستین که ساختن روبات و لیزر و ... همگی در این زمان کار ساده ای هست.
یا مثلا Star Wars پر از ایده بود که خیلی هاش الآن اجرا شدند (روبات نیم دایره ای هست؟شبیه به اونو الآن توی ژاپن ساختن برای کارهای مختلف،از بازی فوتبال گرفته تا سرو غذا و گرفتن پول از مشتری! )

باید بگم همین تکنولوژی هایی مثل سی دی یا دی وی دی یا حتی تکنولوژی جدید بلو ری هم حدود 30 سال قبل توسط ارتش کشور های مختلف برای استفاده های نظامی ایجاد شده اند.
همین جی پی اس که من و شما استفاده میکنیم قبلا توسط ارتش استفاده میشد وقتی اونا ای جی پی اس رو ایجاد کردند جی پی اس رو برای استفاده عمومی ازاد کردن و حالا که ای جی پی اس هم ازاد شده خدا میدونه اونا از چی استفاده میکنن!
در مورد فیلم ترنسفرمرز یا همون تبدیل شوند گان خودمون هم باید بگم اونا تو ماه یه فناوری تلپورت و منبع انرژی فوق العاده پیشرفته ای رو حمل میکردن که بعد از برخورد موشک به سفینه اونا به ماه برخورد کردن همو نجا متوقف شدن که شوروی ها اولین افرادی بودن که این سفینه رو در دیگر طرف ماه دیدن!
بصورت کلی آره درست میگید به خصوص قضیه یGPS .ولی نمیشه گفت همگی این تکنولوژی ها ساخته شده بودند و حالا به دست ما رسیده.درست نیست خیلی کلی بگیم.این تکنولوژی ها در موردشون بحث شده بود ولی اینکه ساخته شده بودند و استفاده شدند و بعد از اون اومدن دادنش به مردم اشتباه هست.همگی با حالت ارتقاء داده شده به مردم دادند نه اینکه الآن ما تکنولوژی 200 سال اخیر رو در دستمون داریم.البته مال 5 سال پیش هست ولی نه خیلی قدیمی تر.در مورد 10 تا 20% وسایل هم صدق میکنه نه همه ی وسایل.

تکنولوژی ساخت بلو-ری توسط سونی کلید خورد و من از اخبار ساختش هم اطلاع دارم . در حال حاظر بالاترین حجم یک دیسک بلو ری مربوط میشه به 8 لایه ای بودن اون ها که حجمی بالغ بر 200 گیگابایت دارند (دستگاه Ps3 تنها تا دولایه یعنی 50 گیگابایت رو میتونه بخونه) .

یک اخباری شاید 7 سال پیش شنیدید: :warn:
یک دیسکی ساختن که در هر اینچ مربع،یک گیگابایت اطلاعات ذخیره میکند.
این همون بلو-ری هست.

ولی باید بگم تقریبا هر چیزی که به بازار میاد،قبلش توسط عده ای برای کارهای مختلف بخصوص نظامی،استفاده شده هست.یکیش هم صفحات نمایش کاغذی مانند.یا صفحات لمسی.یا دوربین های ضبط حرکات (موشن کپچر) مثل Kinect (وسیله ی جانبی کنسول Xbox360) و PsEye - EyeToy (وسیله ی جانبی کنسول Ps3 و Ps2 ) و ...

سلام به همه دوستان عزیز هم رشته ای
سلام.:)
دوستان عزیز،نیاید اینجا سر بزنید برید!بیاید بحث کنید.از مباحث فراری نباشید :) من رشتم فیزیک نیست ولی فیزیک رو میپرستم:heart:

سلام
دقت نمیکنینا !
من میگم پشت ماه آدم فضایی (ufo - موجودات غیر زمینی) پیدا کردن!!!!!!!!
نمیگم تکنولو÷یشون پیشرفته تر از تکنولو÷ی ای که میشناسیمه سی دی و جی پی اس و دی وی دی چیه دیگه ؟؟!!
هوم؟
سلام عزیزم شما هم دقت نمیکنیا!من اصلا اون قسمت از حرف شما رو نقل قول نکردم و در موردش هم صحبت نکردم چون نظری ندارم.:D


سلام
فکر میکنم دوست عزیز بد متوجه منطورم شدید.نگفتم که شما گفتید زمان رو نقطه در نظر میگیرید بلکه در حال حاضر به صورت رسمی زمان را به شکل نقطه ای در گیر با 3 بعد فضایی در نظر میگیرن.
در ضمن هیچ وقت نخواستم کسی رو قانع کنم بلکه تمام سعی من اعلام حقایق فیزیک به زبان ساده هست کلا خودمو در اون حد نمیدونم که بخوام چیزی رو به کسی تلقین کنم و بگم فقط حرف من درست است.
در مورد پلاسما هم من اونو با نوع پنجم اشتباه گرفتم که اینجا تصحیح میکنم.
اما در مورد اینکه گفتم که ذهن انسان از درک ابعاد اضافی محجوره به این خاطره که حتی ما رویا هامونو هم 3 بعدی میبینیم.ولی در واقع 4 یا 5 بعدی هست همونجور که گفتید در ضمن اگر یکم لحن خود را عوض کنیدتا احساس اینکه به افراد توهین میکنید به وجود نیاد.
در مورد زمان نوشتم باید بگم اشتباه تایپی بود منطور 250 میلیون سال بود.
ببینید من نگفتم ما الان داریم از تکنولوژی 200 سال پیش استفاده میکنیم بلکه میگم این تکنولوژی ای که ما الان داریم استفاده میکنیم در واقع قبلا طراحی شده و زمانی که میگن ما مثلا فلان چیز رو کشف کردیم در ست نیست بلکه این فن اوری قبلا وجود داشته فقط یکم به روز اوری شده و در اختیار مردم قرار گرفته.
در مورد بلو ری باید بگم ظرفیت در مقابل انچه من شنیدم چیزی نیست من شنیدم که دیسگس ایجاد شده که رو یک لایه 1000 گیگ اطلا عات ذخیره میکنه تا حالا همچین چیزی رو شنیده بودی؟
دوست گُلم،قضیه ی قانع شدن هیچ ربطی به شما نداشت،من یکی رو نقل قول کردم و برای همون هم نوشتم،نمیخوام بحث رو باز کنم و یه صحبتی بود با یکی از دوستانم در مورد " قانع کردن" .
همین که میاید اینجا تایپ میکنیم واسه همین دیگه جو خیلی قشنگی هست و من خیلی دوسش دارم.
بحث توهین چیزی هست که من شدیدا مشکل دارم باهاش،شما تویه این جمله یک عدد توهین پیدا کن:
(من هیچ وقت نگفتم زمان یک نقطه هست.گفتم اگر از بُعد تک نقطه ای زمان انتگرال بگیریم میتونیم به ابعاد بالاتر و درک بهتری برسیم.
هیچ محدودیتی در مغز انسان برای درک وجود نداره.شما وقتی که یک خاطره رو مرور میکنید دارید از بُعد چهارم استفاده میکنید و وقتی که خواب میبینید به اون میگن بُعد پنجم.برخی از خوابها هستند که حتی بُعد ششم هم در بر دارند،لوسید دریم ها تقریبا همگی پنج یا شش بُعدی هستند.
چیزی در موردش میدونی؟لوسید دریم؟ خوابهایی که قابل تغییر هستند.خوابهایی که زمان و مکان و محیط قابل تغییر هستند.این خواب ها مثالی از بُعد ششم هستند.تمام 3 بُعد در بُعد چهارم قرار دارند که شما میتونید بُعد پنجم رو ایجاد کرده و در خواب زمان رو عقب و جلو کنید و یا بُعد رو ششم کرده و در خواب مکان اشیا رو هم با زمان تغییر بدید.بُعد ششم رو میتونید مثل یک سرنوشت تصور کنید.)
و بعد از اینکه از جمله ی بالا فحش و توهین شنیدید،میتونید برگردید و به من بگید بهتر صحبت کن.
بدم میاد کسی نقل قول کنه بگه چرا توهین کردی.اینکار درست نیست.من هیچ وقت توهین نمیکنم.واقعا متنفرم از اینکه کسی از من بخاطر بی احترامی متنفر بشه.

اون دیسک ها هم هنوز تاییدیه ی رسمی ندارن و هیچ تاریخ ریلیزی هم ندارن و اسم پروژشون هم بلو-ری نیست.شنیدم یه سری مهندسان چینی رفتن پی پروژه ی ساخت دیسک 1ترا بایتی رو گرفتن.
بهتر باهم صحبت کنیم،منم سعی میکنم دیگه با خیلی ها شوخی نکنم به جز دوستان نزدیک.معذرت میخوام.:heart::gol:
موفق و سربلند باشید دوتان گُل :gol::heart: (ببخشید اگر اشتباهی در تایپ و بیان و اشتباه علمی داشتم)
 

real Crysis

اخراجی موقت
سلام دوست من.
ببینید،من برای قانع کردن هیچ انسانی خلق نشدم،من فقط افکاری که توی ذهنم میچرخه رو به حروف تبدیل میکنم و تایپش میکنم اینجا.همین.وظیفه ی من قانع کردن نیست و من چنین قدرتی ندارم.
ریسمان فقط یک نظریه هست.بحث کردن در موردش میشه:ابهام پشت ابهام.دقیقا مثل این میمونه که هنوز Ps4 نیومده و سونی تاییدش نکرده که میخواد بسازه و ما بشینیم اینجا و در مورد کیفیت بازی های Ps4 حرف بزنیم :|

تقریبا هر گازی رو در کره ی زمین سرد کنید=مایع میشه.
پلاسما از فشار میلیون ها پاسکال (در سطح خورشید با فشار 3 میلیارد اتمسفر یا 3 میلیارد ضرب در 10 به توان 5 پاسکال،پلاسما بوجود میاد) و گرمای غیر قابل تصور بوجود میاد که هیچ ماده ای نمیتونه در این دما مایع یا جامد باشه.

من هیچ وقت نگفتم زمان یک نقطه هست.گفتم اگر از بُعد تک نقطه ای زمان انتگرال بگیریم میتونیم به ابعاد بالاتر و درک بهتری برسیم.
هیچ محدودیتی در مغز انسان برای درک وجود نداره.شما وقتی که یک خاطره رو مرور میکنید دارید از بُعد چهارم استفاده میکنید و وقتی که خواب میبینید به اون میگن بُعد پنجم.برخی از خوابها هستند که حتی بُعد ششم هم در بر دارند،لوسید دریم ها تقریبا همگی پنج یا شش بُعدی هستند.
چیزی در موردش میدونی؟لوسید دریم؟ خوابهایی که قابل تغییر هستند.خوابهایی که زمان و مکان و محیط قابل تغییر هستند.این خواب ها مثالی از بُعد ششم هستند.تمام 3 بُعد در بُعد چهارم قرار دارند که شما میتونید بُعد پنجم رو ایجاد کرده و در خواب زمان رو عقب و جلو کنید و یا بُعد رو ششم کرده و در خواب مکان اشیا رو هم با زمان تغییر بدید.بُعد ششم رو میتونید مثل یک سرنوشت تصور کنید.


به دید مورچه در حالت تئوری فقط 2 بُعد وجود داره و در حالت کلی هم مثل ما 4 بُعد اثبات شده برای مورچه،اتم،فیل،خورشید و ... وجود داره.
و یه نکته »کوچک بودن یا طرز رفتار کردن یک موجود (مثل سرنوشت) دلیلی بر کمبود بُعد نیست.اینو مد نظر داشته باشید.


سیر تکامل توسط انسان به پایان رسید.
خدا در حالت عادی نتونست با قدرتش موجودی رو بوجود بیاره که بتونه خوبی رو از بدی تشخیص بده و راه درست رو انتخاب کنه و مجبور شد که از روح خودش برای این منظور استفاده کنه.برای همین هست که ما چیزی به اسم عذاب وجدان داریم و یا حیا.


عقب و جلو رفتن در زمان اینجوریه:
مثلا شما الآن داری به سایت نگاه میکنی - 1 ساعت پیش داشتی کتاب میخوندی - یک روز پیش داشتی تلویزیون نگاه میکردی - فردا میخوای بری دانشگاه
از دید زمان،شما همه ی اینکار ها رو داری انجام میدی یعنی شما همزمان داری هم به سایت نگاه میکنی هم کتاب میخونی و هم تلویزیون نگاه میکنی و هم داری دانشگاه میری.این بُعد پنجم هست.یعنی عقب و جلو رفتن در زمان.
ممکنه کمی عجیب باشه و یا مسائلی شبیه به Duplicate برای شما بوجود بیاد.(دوتایی یا بیشتر شدن انسان،یعنی اینکه فکر کنید شما در جهان دو تا یا بیشتر هستید،مثل سریال فرینج "Fringe" ) ولی به اینها فکر نکنید به اصل قضیه فکر کنید.

قضیه ی اینکه میگن ما از 4 بُعد تشکیل شدیم این هست:
من گفتم بُعد چهارم یعنی نقطه ای از زمان که در اون یک فضای 3 بُعدی درگیر هست مثل عکس های سه بُعدی.و از انتگرال گیری (در کنار هم قرار دادن) اون میتونید وضعیت عادی زندگی معمولی رو مشاهده و درک کنید (مثل دیدن فریم،فیلم ها معمولا از 60 عکس در هر ثانیه تشکیل شدن که به اون ها میگن "فریم" )
برای درک ساده تر اینو بگم:
شما یک مکعب رو روی میز قرار بدید.مکعب یک جسم سه بعدی هست.حالا یه مکعب متفاوت دیگه بزار کنارش.حالا اون دو تا با هم باز هم فضای سه بعدی هستند،حالا یه میلیارد مکعب مختلف با ابعاد مختلف بزار کنار هم،باز هم فضا سه بعدی هست.یعنی از یه جسم سه بعدی باز هم فضای سه بعدی تشکیل خواهد شد.
بُعد چهارم هم همینجور هست.یه دونه بُعد چهارم یعنی یک تصویر سه بعدی در یک زمان خاص از کل جهان هستی،حالا یه تصویر 4 بُعدی دیگه بزار کنارش،باز هم اینکارو کن و یه میلیارد بُعد چهارمی بزار کنار هم،میشه یه مجموعه ی بزرگی از بُعد چهارم.که همون روند طبیعی جهان و زمان و هر چهار بعد رو نشون میده.زندگی!شبیه به یک فیلم و فریم های فیلم به قضیه نگاه کن.راحت درکش میکنی.

البته این فقط یه مُدل نظریه ی ابعاد هست که واسه ی من قابل درک تر هست واسه همین هست که به این نظریه اعتماد بیشتری دارم.

حرکت عمودی یا صفحه ای بودن زمان:
قضیه ی عمود همون بُعد ششم هست.یعنی علاوه بر تغییرات در زمان (عقب و جلو شدن در زمان) بتونی تغییراتی در وضعیت مکانی اجسام هم داشته باشی (چیزی شبیه به سرنوشت) .
من خودم بُعد هفتم رو بصورت تئوری در ذهنم بصورت یکجور تغییرات در افکار افراد و موجودات هم باشه.یعنی کسی که در بُعد هفتم قرار داره توانایی تغییراتی در ابعاد یک جسم،زمانی که جسم در اون قرار داره،مکان هندسی ای که جسم در اون قرار داره،افکاری که در جسم قرار داره (منظورم از جسم میتونه انسان یا موجودات باشه، من کلی گفتم)


دوست گُلم،اینجا هر کسی یه سری اعتقادات و حرفهایی داره،و میتونه بیانشون کنه،در قوانین سایت هم هست که بیان هر نظریه و اعتقادی که ضرری برای دیگران نداشته باشه بلامانع هست.
هر کسی هر بحثی رو بخواد میتونه اینجا مطرح کنه،وقتی جوابی برای یه بحث نداریم،درست نیست که بگیم : حرف نزن . :razz:

از ما پیشرفته تر بودند چونکه میلیارد ها سال بیشتر از ما زندگی کرده بودند.
موجودات حتی تا 300 میلیون سال قبل بر روی کره ی زمین بودند و نیز ثبت شده اند.انسان های اولیه هم 5 میلیون سال ثبت شدند.انسان های کامل هم شنیدم بیش از 20 هزار سال هست پا بر روی زمین گذاشتند.


یه ضرب المثل زیبایی داریم که میگه: تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها .
در کل بصورت برادرانه یه چیزی بگم:هیچوقت یه فیلم رو بطور کامل واقعی ندونید.ولی مطمئن باشید اگر فیلمی بر اساس چیزی ساخته شد،ممکنه وجود هم داشته باشه.
برای مثال فیلم ترمیناتور1 وقتی اومد بیرون،همه میگفتن علمی تخیلی هست ولی خودتون شاهد هستین که ساختن روبات و لیزر و ... همگی در این زمان کار ساده ای هست.
یا مثلا Star Wars پر از ایده بود که خیلی هاش الآن اجرا شدند (روبات نیم دایره ای هست؟شبیه به اونو الآن توی ژاپن ساختن برای کارهای مختلف،از بازی فوتبال گرفته تا سرو غذا و گرفتن پول از مشتری! )


بصورت کلی آره درست میگید به خصوص قضیه یGPS .ولی نمیشه گفت همگی این تکنولوژی ها ساخته شده بودند و حالا به دست ما رسیده.درست نیست خیلی کلی بگیم.این تکنولوژی ها در موردشون بحث شده بود ولی اینکه ساخته شده بودند و استفاده شدند و بعد از اون اومدن دادنش به مردم اشتباه هست.همگی با حالت ارتقاء داده شده به مردم دادند نه اینکه الآن ما تکنولوژی 200 سال اخیر رو در دستمون داریم.البته مال 5 سال پیش هست ولی نه خیلی قدیمی تر.در مورد 10 تا 20% وسایل هم صدق میکنه نه همه ی وسایل.

تکنولوژی ساخت بلو-ری توسط سونی کلید خورد و من از اخبار ساختش هم اطلاع دارم . در حال حاظر بالاترین حجم یک دیسک بلو ری مربوط میشه به 8 لایه ای بودن اون ها که حجمی بالغ بر 200 گیگابایت دارند (دستگاه Ps3 تنها تا دولایه یعنی 50 گیگابایت رو میتونه بخونه) .

یک اخباری شاید 7 سال پیش شنیدید: :warn:
یک دیسکی ساختن که در هر اینچ مربع،یک گیگابایت اطلاعات ذخیره میکند.
این همون بلو-ری هست.

ولی باید بگم تقریبا هر چیزی که به بازار میاد،قبلش توسط عده ای برای کارهای مختلف بخصوص نظامی،استفاده شده هست.یکیش هم صفحات نمایش کاغذی مانند.یا صفحات لمسی.یا دوربین های ضبط حرکات (موشن کپچر) مثل Kinect (وسیله ی جانبی کنسول Xbox360) و PsEye - EyeToy (وسیله ی جانبی کنسول Ps3 و Ps2 ) و ...


سلام.:)
دوستان عزیز،نیاید اینجا سر بزنید برید!بیاید بحث کنید.از مباحث فراری نباشید :) من رشتم فیزیک نیست ولی فیزیک رو میپرستم:heart:


سلام عزیزم شما هم دقت نمیکنیا!من اصلا اون قسمت از حرف شما رو نقل قول نکردم و در موردش هم صحبت نکردم چون نظری ندارم.:D



دوست گُلم،قضیه ی قانع شدن هیچ ربطی به شما نداشت،من یکی رو نقل قول کردم و برای همون هم نوشتم،نمیخوام بحث رو باز کنم و یه صحبتی بود با یکی از دوستانم در مورد " قانع کردن" .
همین که میاید اینجا تایپ میکنیم واسه همین دیگه جو خیلی قشنگی هست و من خیلی دوسش دارم.
بحث توهین چیزی هست که من شدیدا مشکل دارم باهاش،شما تویه این جمله یک عدد توهین پیدا کن:

و بعد از اینکه از جمله ی بالا فحش و توهین شنیدید،میتونید برگردید و به من بگید بهتر صحبت کن.
بدم میاد کسی نقل قول کنه بگه چرا توهین کردی.اینکار درست نیست.من هیچ وقت توهین نمیکنم.واقعا متنفرم از اینکه کسی از من بخاطر بی احترامی متنفر بشه.

اون دیسک ها هم هنوز تاییدیه ی رسمی ندارن و هیچ تاریخ ریلیزی هم ندارن و اسم پروژشون هم بلو-ری نیست.شنیدم یه سری مهندسان چینی رفتن پی پروژه ی ساخت دیسک 1ترا بایتی رو گرفتن.
بهتر باهم صحبت کنیم،منم سعی میکنم دیگه با خیلی ها شوخی نکنم به جز دوستان نزدیک.معذرت میخوام.:heart::gol:
موفق و سربلند باشید دوتان گُل :gol::heart: (ببخشید اگر اشتباهی در تایپ و بیان و اشتباه علمی داشتم)



دوست عزیز من جسارت نکردم بگم شما توهین کردی بلکه میگم یکم لحن گفتنت رو عوض کن من ناراحت نشدم و هیچ وقت هم نا راحت نمیشم فقط گفتم تا شاید دوستان ناراحت شن اخه دیدم ادم هایی که فقط منتظرن یه جا یک کار اشتباه انجام بدین و همو نو علم کنن تا شما رو اذیت کنن کلا سعی میکنم اگه توهینی شنیدم منظورم شما نیس از هرکسی جدی نمیگیرم اگه از دست من رنجیدید دوست عزیز از شما صمیمانه و دوستانه عذر میخواهم.لطفا مشکلات این جانب را به من گوش زد کن تا اونا رو درست کنم.
نظریه مکان زمان رو یه نگاه بنداز.
توشیبا اون دیسگ یک ترابایتی رو میسازه و نمونه های اولیه رو هم درست کردن که اگه دوست داشتین بگین تا بیشتر توضیح بدم.
 

elissa_astro

عضو جدید
سلام دقت نمیکنینا !من میگم پشت ماه آدم فضایی (ufo - موجودات غیر زمینی) پیدا کردنhttp://www.iran-eng.../images/smilies/eek.gif!!!!!!!!نمیگم تکنولو÷یشون پیشرفته تر از تکنولو÷ی ای که میشناسیمه سی دی و جی پی اس و دی وی دی چیه دیگهhttp://www.iran-eng.../images/smilies/wallbash.gif ؟؟!!هوم؟
یوفو رو که خیلی وقته در هاله ای از ابهام نگه داشتن و آخرش نفهمیدیم راسته یا نه.یه کتاب راجع به یوفو داشتم اینقدر ضدو نقیض داشتم که اصلا تمومش نکردم.شما گفتی حس میکنم بعضی آدما دانش بیشتری دارن وتکنولوطی و اینا ما ج اونو دادیم.
 

elissa_astro

عضو جدید
سلام دوست من.ببینید،من برای قانع کردن هیچ انسانی خلق نشدم،من فقط افکاری که توی ذهنم میچرخه رو به حروف تبدیل میکنم و تایپش میکنم اینجا.همین.وظیفه ی من قانع کردن نیست و من چنین قدرتی ندارم.ریسمان فقط یک نظریه هست.بحث کردن در موردش میشه:ابهام پشت ابهام.دقیقا مثل این میمونه که هنوز Ps4 نیومده و سونی تاییدش نکرده که میخواد بسازه و ما بشینیم اینجا و در مورد کیفیت بازی های Ps4 حرف بزنیم :|تقریبا هر گازی رو در کره ی زمین سرد کنید=مایع میشه.پلاسما از فشار میلیون ها پاسکال (در سطح خورشید با فشار 3 میلیارد اتمسفر یا 3 میلیارد ضرب در 10 به توان 5 پاسکال،پلاسما بوجود میاد) و گرمای غیر قابل تصور بوجود میاد که هیچ ماده ای نمیتونه در این دما مایع یا جامد باشه.من هیچ وقت نگفتم زمان یک نقطه هست.گفتم اگر از بُعد تک نقطه ای زمان انتگرال بگیریم میتونیم به ابعاد بالاتر و درک بهتری برسیم.هیچ محدودیتی در مغز انسان برای درک وجود نداره.شما وقتی که یک خاطره رو مرور میکنید دارید از بُعد چهارم استفاده میکنید و وقتی که خواب میبینید به اون میگن بُعد پنجم.برخی از خوابها هستند که حتی بُعد ششم هم در بر دارند،لوسید دریم ها تقریبا همگی پنج یا شش بُعدی هستند.چیزی در موردش میدونی؟لوسید دریم؟ خوابهایی که قابل تغییر هستند.خوابهایی که زمان و مکان و محیط قابل تغییر هستند.این خواب ها مثالی از بُعد ششم هستند.تمام 3 بُعد در بُعد چهارم قرار دارند که شما میتونید بُعد پنجم رو ایجاد کرده و در خواب زمان رو عقب و جلو کنید و یا بُعد رو ششم کرده و در خواب مکان اشیا رو هم با زمان تغییر بدید.بُعد ششم رو میتونید مثل یک سرنوشت تصور کنید.به دید مورچه در حالت تئوری فقط 2 بُعد وجود داره و در حالت کلی هم مثل ما 4 بُعد اثبات شده برای مورچه،اتم،فیل،خورشید و ... وجود داره.و یه نکته »کوچک بودن یا طرز رفتار کردن یک موجود (مثل سرنوشت) دلیلی بر کمبود بُعد نیست.اینو مد نظر داشته باشید.سیر تکامل توسط انسان به پایان رسید.خدا در حالت عادی نتونست با قدرتش موجودی رو بوجود بیاره که بتونه خوبی رو از بدی تشخیص بده و راه درست رو انتخاب کنه و مجبور شد که از روح خودش برای این منظور استفاده کنه.برای همین هست که ما چیزی به اسم عذاب وجدان داریم و یا حیا.عقب و جلو رفتن در زمان اینجوریه:مثلا شما الآن داری به سایت نگاه میکنی - 1 ساعت پیش داشتی کتاب میخوندی - یک روز پیش داشتی تلویزیون نگاه میکردی - فردا میخوای بری دانشگاهاز دید زمان،شما همه ی اینکار ها رو داری انجام میدی یعنی شما همزمان داری هم به سایت نگاه میکنی هم کتاب میخونی و هم تلویزیون نگاه میکنی و هم داری دانشگاه میری.این بُعد پنجم هست.یعنی عقب و جلو رفتن در زمان.ممکنه کمی عجیب باشه و یا مسائلی شبیه به Duplicate برای شما بوجود بیاد.(دوتایی یا بیشتر شدن انسان،یعنی اینکه فکر کنید شما در جهان دو تا یا بیشتر هستید،مثل سریال فرینج "Fringe" ) ولی به اینها فکر نکنید به اصل قضیه فکر کنید.قضیه ی اینکه میگن ما از 4 بُعد تشکیل شدیم این هست:من گفتم بُعد چهارم یعنی نقطه ای از زمان که در اون یک فضای 3 بُعدی درگیر هست مثل عکس های سه بُعدی.و از انتگرال گیری (در کنار هم قرار دادن) اون میتونید وضعیت عادی زندگی معمولی رو مشاهده و درک کنید (مثل دیدن فریم،فیلم ها معمولا از 60 عکس در هر ثانیه تشکیل شدن که به اون ها میگن "فریم" )برای درک ساده تر اینو بگم:شما یک مکعب رو روی میز قرار بدید.مکعب یک جسم سه بعدی هست.حالا یه مکعب متفاوت دیگه بزار کنارش.حالا اون دو تا با هم باز هم فضای سه بعدی هستند،حالا یه میلیارد مکعب مختلف با ابعاد مختلف بزار کنار هم،باز هم فضا سه بعدی هست.یعنی از یه جسم سه بعدی باز هم فضای سه بعدی تشکیل خواهد شد.بُعد چهارم هم همینجور هست.یه دونه بُعد چهارم یعنی یک تصویر سه بعدی در یک زمان خاص از کل جهان هستی،حالا یه تصویر 4 بُعدی دیگه بزار کنارش،باز هم اینکارو کن و یه میلیارد بُعد چهارمی بزار کنار هم،میشه یه مجموعه ی بزرگی از بُعد چهارم.که همون روند طبیعی جهان و زمان و هر چهار بعد رو نشون میده.زندگی!شبیه به یک فیلم و فریم های فیلم به قضیه نگاه کن.راحت درکش میکنی.البته این فقط یه مُدل نظریه ی ابعاد هست که واسه ی من قابل درک تر هست واسه همین هست که به این نظریه اعتماد بیشتری دارم.حرکت عمودی یا صفحه ای بودن زمان:قضیه ی عمود همون بُعد ششم هست.یعنی علاوه بر تغییرات در زمان (عقب و جلو شدن در زمان) بتونی تغییراتی در وضعیت مکانی اجسام هم داشته باشی (چیزی شبیه به سرنوشت) .من خودم بُعد هفتم رو بصورت تئوری در ذهنم بصورت یکجور تغییرات در افکار افراد و موجودات هم باشه.یعنی کسی که در بُعد هفتم قرار داره توانایی تغییراتی در ابعاد یک جسم،زمانی که جسم در اون قرار داره،مکان هندسی ای که جسم در اون قرار داره،افکاری که در جسم قرار داره (منظورم از جسم میتونه انسان یا موجودات باشه، من کلی گفتم)دوست گُلم،اینجا هر کسی یه سری اعتقادات و حرفهایی داره،و میتونه بیانشون کنه،در قوانین سایت هم هست که بیان هر نظریه و اعتقادی که ضرری برای دیگران نداشته باشه بلامانع هست.هر کسی هر بحثی رو بخواد میتونه اینجا مطرح کنه،وقتی جوابی برای یه بحث نداریم،درست نیست که بگیم : حرف نزن . :razz: از ما پیشرفته تر بودند چونکه میلیارد ها سال بیشتر از ما زندگی کرده بودند.موجودات حتی تا 300 میلیون سال قبل بر روی کره ی زمین بودند و نیز ثبت شده اند.انسان های اولیه هم 5 میلیون سال ثبت شدند.انسان های کامل هم شنیدم بیش از 20 هزار سال هست پا بر روی زمین گذاشتند.یه ضرب المثل زیبایی داریم که میگه: تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها .در کل بصورت برادرانه یه چیزی بگم:هیچوقت یه فیلم رو بطور کامل واقعی ندونید.ولی مطمئن باشید اگر فیلمی بر اساس چیزی ساخته شد،ممکنه وجود هم داشته باشه.برای مثال فیلم ترمیناتور1 وقتی اومد بیرون،همه میگفتن علمی تخیلی هست ولی خودتون شاهد هستین که ساختن روبات و لیزر و ... همگی در این زمان کار ساده ای هست.یا مثلا Star Wars پر از ایده بود که خیلی هاش الآن اجرا شدند (روبات نیم دایره ای هست؟شبیه به اونو الآن توی ژاپن ساختن برای کارهای مختلف،از بازی فوتبال گرفته تا سرو غذا و گرفتن پول از مشتری! )بصورت کلی آره درست میگید به خصوص قضیه یGPS .ولی نمیشه گفت همگی این تکنولوژی ها ساخته شده بودند و حالا به دست ما رسیده.درست نیست خیلی کلی بگیم.این تکنولوژی ها در موردشون بحث شده بود ولی اینکه ساخته شده بودند و استفاده شدند و بعد از اون اومدن دادنش به مردم اشتباه هست.همگی با حالت ارتقاء داده شده به مردم دادند نه اینکه الآن ما تکنولوژی 200 سال اخیر رو در دستمون داریم.البته مال 5 سال پیش هست ولی نه خیلی قدیمی تر.در مورد 10 تا 20% وسایل هم صدق میکنه نه همه ی وسایل.تکنولوژی ساخت بلو-ری توسط سونی کلید خورد و من از اخبار ساختش هم اطلاع دارم . در حال حاظر بالاترین حجم یک دیسک بلو ری مربوط میشه به 8 لایه ای بودن اون ها که حجمی بالغ بر 200 گیگابایت دارند (دستگاه Ps3 تنها تا دولایه یعنی 50 گیگابایت رو میتونه بخونه) .یک اخباری شاید 7 سال پیش شنیدید: :warn:یک دیسکی ساختن که در هر اینچ مربع،یک گیگابایت اطلاعات ذخیره میکند.این همون بلو-ری هست. ولی باید بگم تقریبا هر چیزی که به بازار میاد،قبلش توسط عده ای برای کارهای مختلف بخصوص نظامی،استفاده شده هست.یکیش هم صفحات نمایش کاغذی مانند.یا صفحات لمسی.یا دوربین های ضبط حرکات (موشن کپچر) مثل Kinect (وسیله ی جانبی کنسول Xbox360) و PsEye - EyeToy (وسیله ی جانبی کنسول Ps3 و Ps2 ) و ...سلام.:)دوستان عزیز،نیاید اینجا سر بزنید برید!بیاید بحث کنید.از مباحث فراری نباشید :) من رشتم فیزیک نیست ولی فیزیک رو میپرستم:heart:سلام عزیزم شما هم دقت نمیکنیا!من اصلا اون قسمت از حرف شما رو نقل قول نکردم و در موردش هم صحبت نکردم چون نظری ندارم.:Dدوست گُلم،قضیه ی قانع شدن هیچ ربطی به شما نداشت،من یکی رو نقل قول کردم و برای همون هم نوشتم،نمیخوام بحث رو باز کنم و یه صحبتی بود با یکی از دوستانم در مورد " قانع کردن" .همین که میاید اینجا تایپ میکنیم واسه همین دیگه جو خیلی قشنگی هست و من خیلی دوسش دارم.بحث توهین چیزی هست که من شدیدا مشکل دارم باهاش،شما تویه این جمله یک عدد توهین پیدا کن:و بعد از اینکه از جمله ی بالا فحش و توهین شنیدید،میتونید برگردید و به من بگید بهتر صحبت کن.بدم میاد کسی نقل قول کنه بگه چرا توهین کردی.اینکار درست نیست.من هیچ وقت توهین نمیکنم.واقعا متنفرم از اینکه کسی از من بخاطر بی احترامی متنفر بشه.اون دیسک ها هم هنوز تاییدیه ی رسمی ندارن و هیچ تاریخ ریلیزی هم ندارن و اسم پروژشون هم بلو-ری نیست.شنیدم یه سری مهندسان چینی رفتن پی پروژه ی ساخت دیسک 1ترا بایتی رو گرفتن. بهتر باهم صحبت کنیم،منم سعی میکنم دیگه با خیلی ها شوخی نکنم به جز دوستان نزدیک.معذرت میخوام.:heart::gol:موفق و سربلند باشید دوتان گُل :gol::heart: (ببخشید اگر اشتباهی در تایپ و بیان و اشتباه علمی داشتم)
سلام.مرسی بخاطر توضیحت راجع به ابعاد و مرسی که واسه ما هم ملموس تر و قابل درک ترش کردی.ببخشید اونجایی که تتو فرمایشاتون گفتین خدا در حالت عادی نتونست واینا من با این قسمتش کمی مشکل دارم.بنظرم اینکه بگییم قدرت کافیه یا نه واسه ما آدماست چون هیچوقت به نهایت نمیرسیم.به نهایت قدرت اما وایه خدا که منبع و سرچشمست دیگه جوابگو نیست.یعنی قدرت یا هست یا نیست.منظورم واسه خداست.اینکه میگیم نتونست واسه کسی که خالق این همه پیچیدگیه به نظرم معنی نمیده.شایدم واسه من گنگه دوست جون.خدا مارو طوری آفرید که خودمون انتخاب کنیم یه نوع آگاهی هم بهمون داد که بدونیم و درک کنیم چی خوبه و چی بد.اونی که شما تو فرمایشتون گفتید راجع به وجدام و حیا به فطرت آدما مربوط میشه.
 
بالا