كل كل فوتبالی

كل كل فوتبالی


  • مجموع رای دهندگان
    968

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز


بهمن، ماه سرنوشت ساز سپاهان


در انتظار بهمن ماه داغ فوتبالی
تهران-اصفهان-تبریز مثلث قهرمانی ليگ

خبرگزاری ایمنا: در وسط زمستان یک بهمن داغ فوتبالی در راه است؛ در بررسی دیدارهای ۳ مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر در بهمن ماه به تحلیل وضعیت این ۳ تیم در ماه پیش رو پرداخته ایم.

يکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

به گزارش ایمنا، هفته بیست و یکم لیگ برتر نیز برگزار شد و در پایان این هفته چهره مدعیان اصلی قهرمانی در پایان فصل مشخص شد.
در حال حاضر استقلال ۴۰ امتیازی در صدر جدول را، تراکتورسازی با امیر قلعه نویی با ۳۹ امتیاز و سپاهان تازه جان گرفته با ۳۷ امتیاز تعقیب میکنند و اصلی ترین رقیبان این تیم برای قهرمانی لیگ یازدهم محسوب میشوند.
اما اگر نگاهی به دیدارهای این ۳ تیم در بهمن ماه داشته باشیم متوجه میشویم با توجه به دیدار رو در روی استقلال و تراکتور کار سپاهان برای تکیه بر صدر جدول در پایان این ماه بسیار زیاد است.
۱- استقلال
این تیم در بهمن ماه ۶ دیدار نسبتا دشوار با فاصله زمانی کم خواهد داشت؛ ۵ دیدار در لیگ برتر و یک دیدار در پلی آف لیگ قهرمانان شاید تنها دلخوشی استقلالیها در این برنامه سخت و فشرده در بهمن ماه این باشد که به غیر از دیدار با تراکتورسازی در تبریز در سایر دیدارهای این ماه در ورزشگاه آزادی بازی خواهند کرد

آسیا برابر ذوب آهن.
استقلالیها در هفته بیست و دوم روز پنجم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برابر فولادی قرار میگیرند که در نیم فصل دوم از ۴ دیدار در ۳ دیدار پیروز بوده است؛ این تیم ۴ روز بعد در دیداری فوق العاده حساس و سرنوشت ساز در یادگار امام تبریز برابر تراکتورسازی و یاران قلعه نویی صف آرایی خواهد کرد.
استقلال اما پس از این دو دیدار سخت در دیداری حساس تر در داربی ۷۴ سرخابی ها روز پنجشنبه ۱۳ بهمن در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیسی که با دنیزلی میخواهد انتقام ۴ شکست اخیر در داربی را از آبی پوشان بگیرد قرار خواهد گرفت.
شاگردان پرویز مظلومی ۴ روز بعد کار نسبتا آسانتری نسبت به ۳ دیدار قبلی خود خواهند داشت و باز هم در ورزشگاه آزادی میزبان سایپا و شاگردان مجید صالح باانگیزه خواهند بود؛ استقلال پس از این دیدار روز ۲۱ بهمن ماه در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باز هم در آزادی میزبان ذوب آهن خواهد بود.
استقلالیها در حالی که نسبت به ملوان در هفته بیست و ششم ۳ روز کمتر استراحت کرده اند، ۴ روز بعد از دیدار آسیایی با ذوب آهن باز هم در ورزشگاه آزادی میزبان ملوانی خواهند بود که در دیدار رفت در انزلی برابر این تیم با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورده بودند؛ البته استقلال روز ۲۹ بهمن در صورتی که برابر ذوب آهن پیروز شود در دیدار دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاتفاق عربستان خواهد رفت.
شاید تنها دلخوشی استقلالیها در این برنامه سخت و فشرده در بهمن ماه این باشد که به غیر از دیدار با تراکتورسازی در تبریز در سایر دیدارهای این ماه در ورزشگاه برنامه دیدارهای تراکتورسازی در بهمن ماه به حد استقلال فشرده نیست اما بازیهای این تیم با استقلال، نفت تهران و مس کرمان میتواند برای تیم امیر قلعه نویی مشکل ساز باشد

آزادی بازی خواهند کرد.
۲- تراکتورسازی
این تیم تبریزی نسبت به استقلال برنامه راحت تری دارد اما باز هم با توجه به اینکه در این ماه به مصاف استقلال و نفت تهران خواهند رفت برنامه چندان آسانی را در بهمن ماه پیش رو نخواهند داشت؛ تراکتورسازی در بهمن ماه ۵ دیدار در لیگ برتر دارد.
تراکتورسازی در هفته بیست و دوم روز چهارشنبه ۵ بهمن در تبریز در حالی مهمان شهرداری در داربی تبریز خواهد بود که عملا میزبان است، شاگردان امیر قلعه نویی ۴ روز بعد در روز ۹ بهمن در هفته بیست و سوم باز هم در تبریز در دیداری فوق العاده حساس برابر رقیب جدی قهرمانی یعنی استقلال قرار خواهند گرفت.
سرخ پوشان تبریزی که چهارمین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه میکنند ۵ روز پس از دیدار با استقلال در هفته بیست و چهارم در دیداری سخت در تهران به مصاف نفت تهران و شاگردان فرکی خواهند رفت.
تراکتورسازی در هفته بیست و پنجم روز ۱۹ بهمن در تبریز در دیداری نسبتا آسان برابر نفت آبادان صف آرایی خواهند کرد سپس در آخرین دیدار بهمن ماه خود در هفته بیست و ششم در کرمان برابر مسی که نمیخواهد سقوط کند دیدار نسبتا سختی را برگزار خواهند کرد.
برنامه دیدارهای تراکتورسازی در بهمن ماه به حد استقلال فشرده نیست اما بازیهای این تیم با استقلال، نفت تهران و مس کرمان میتواند برای تیم امیر قلعه نویی مشکل ساز باشد.
۳- سپاهان
طلایی پوشان اصفهان که با کرانچار به روزهای اوج خود بازگشته اند سرسختانه به دنبال کسب سومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر خواهند سپاهان اگر مانند لیگ هفتم در کورس با پرسپولیس شکستهای عجیب و غریب نخورد یا اتفاق غیر منتظره یا محرومیتی برای این تیم رخ ندهد میتواند در پایان بهمن ماه صدر نشینی خود را در لیگ یازدهم در فولادشهر برابر چشمان هوادارنش جشن بگیرد

بود؛ سپاهان در بهمن ماه به غیر از دیدار با نفت تهران بازیها نسبتا آسانی خواهد داشت که سخت ترین آنها شاید دیدار با سایپا و مس در اصفهان باشد.
شاگردان زلاتکو کرانچار در اولین و سخت ترین دیدار خود در بهمن ماه روز ۵ بهمن در تهران مهمان نفت تهرانی که دو دیدار اخیر خود را در تهران واگذار کرده است؛ خواهند بود و سپس روز ۹ بهمن در هفته بیست و سوم در اصفهان از فجرسپاسی، گربه سیاه خود پذیرایی خواهند کرد!
سپاهانیها ۵ روز بعد یعنی ۱۴ بهمن از چارچوب رقابتهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر در رشت در دیداری نسبتا سخت برابر داماش گیلانی قرار میگیرند که با تارتار وضعیت مناسبی ندارد؛ پس از این دیدار سپاهان باز هم به اصفهان بازمیگردد و در هفته بیست و پنجم روز ۱۹ بهمن میزبان مس کرمانی قرار میگیرد که در بازی رفت سنگین ترین شکست فصل سپاهان را به این تیم تحمیل کرده بود و با ۳ گل در کرمان سپاهان را نقره داغ کرده بود.
سپاهان در آخرین دیدار خود در بهمن ماه باز هم در اصفهان میزبان خواهد بود؛ آنها در هفته بیست و ششم روز ۲۵ بهمن در فولادشهر از شاگردان مجید صالح پذیرایی خواهند کرد.
به این ترتیب به نظر میرسد سپاهان اصفهان برنامه نسبتا آسان تری نسبت به دو مدعی دیگر یعنی استقلال و تراکتور خواهد داشت و اگر مانند لیگ هفتم در کورس با پرسپولیس شکستهای عجیب و غریب نخورد یا اتفاق غیر منتظره یا محرومیتی برای این تیم رخ ندهد میتواند در پایان بهمن ماه صدر نشینی خود را در لیگ یازدهم در فولادشهر برابر چشمان هوادارنش جشن بگیرد.
نکته جالب در برنامه بهمن ماه این ۳ تیم این است که سختی و فشردگی مسابقات برای این ۳ تیم در بهمن ماه به ترتیب رتبه کنونی تیمها در جدول رده بندی کمتر میشود.
البته نباید از دو تیم صبای قم و نفت تهران غافل شد؛ اگر یکی از به نظر میرسد تیمهای سایپا، مس کرمان و نفت تهران تیمهای تعیین کننده بهمن ماه سرنوشت ساز فوتبال ایران باشند

این دو مهمان ناخوانده صدر جدول در پایان بهمن در صدر جدول جای گیرد سورپرایز لیگ رقم خورده است و معادلات قهرمانی پیچیده تر میشود.
برنامه بازیهای ۳ مدعی اصلی قهرمانی در ماه سرنوشت ساز بهمن به شرح زیر است:
استقلال:
۵ بهمن: ورزشگاه آزادی- فولاد
۹ بهمن: یادگار امام تبریز- تراکتورسازی
۱۳ بهمن: ورزشگاه آزادی- پرسپولیس
۱۷ بهمن: ورزشگاه آزادی- سایپا
۲۱ بهمن: ورزشگاه آزادی- ذوب آهن(پلی آف لیگ قهرمانان آسیا)
۲۵ بهمن: ورزشگاه آزادی- ملوان
۲۹بهمن: دیدار پلی آف احتمالی با الاتفاق
تراکتورسازی:
۵ بهمن: یادگار امام- شهرداری تبریز
۹ بهمن: یادگار امام- استقلال
۱۴ بهمن: دستگردی تهران- نفت تهران
۱۹ بهمن: یادگار امام- نفت آبادان
۲۶ بهمن: شهید باهنر کرمان- مس کرمان
سپاهان:

۵ بهمن: دستگردی تهران- نفت تهران
۹ بهمن: فولادشهر- فجرسپاسی
۱۴ بهمن: سردار جنگل رشت- داماش گیلان
۱۹ بهمن: فولادشهر- مس کرمان
۲۵ بهمن: فولادشهر- سایپای البرز
به نظر میرسد تیمهای سایپا، مس کرمان و نفت تهران تیمهای تعیین کننده بهمن ماه سرنوشت ساز فوتبال ایران باشند؛ باید یک ماه منتظر ماند و دید در وسط زمستان در بهمن داغ فوتبال ایران چه اتفاقات و چه نتایجی پیش میآید؛ در حال حاضر جالب این است که تیمهای اول تا سوم علاوه بر ترتیب امتیاز به ترتیب حروف الفبا در جدول رده بندی قرار گرفته اند!



 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
هشدار کمیته انضباطی به باشگاه استقلال

ورزش > فوتبال - همشهری آنلاین:
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار حنیف عمران زاده به این کمیته خبر داد و گفت: با فراخواندن مسئولان باشگاه استقلال در خصوص محرومیت احتمالی تماشاگران این تیم به آنها هشدار خواهیم داد.
اسماعیل حسنزاده در گفتگو با مهر در خصوص احضار حنیف عمرانزاده به کمیته انضباطی و همچنین اولتیماتوم به مسئولان باشگاههای استقلال و تراکتورسازی در خصوص محرومیت تماشاگرانشان گفت: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حنیف عمرانزاده را به دلیل اظهارنظر و نوع مصاحبه خود در خصوص داور دیدار تیمهای استقلال و مس کرمان برای ادای توضیحات به این کمیته احضار کرده و وی باید در تاریخ یازدهم بهمن در کمیته انضباطی حاضر شود.

وی در ادامه افزود: تصمیم گرفته بودیم محرومیت تماشاگران را به عنوان یک مجازات از تنبیهات انضباطی تیمها حذف کنیم اما با توجه به مسائل حاشیهای که طی چند وقت اخیر هواداران برخی از تیمها به وجود آوردهاند مجبوریم که محرومیت تماشاگران را دوباره در دستور کار خود قرار دهیم.

حسنزاده خاطر نشان کرد: به دلیل رفتار ناشایستی که هواداران تیم استقلال طی چند وقت اخیر داشتهاند مسئولان این باشگاه را فرا خواهیم خواند تا ضمن بررسی این موضوع به آنها تذکر جدی داده و اولتیماتوم دهیم تا در صورت تکرار رفتار ناشایست هوادارانشان، در مرتبه بعد محرومیت تماشاگران این تیم را از حضور در ورزشگاه به دنبال خواهد داشت.
رئیس کمیته انضباطی ضمن تقدیر از رفتار و میهمان نوازی خوب هواداران تیم تراکتورسازی در بازی این تیم با تیم داماش، اظهار داشت: رفتار خوب هواداران تیم تراکتورسازی به دلیل میهماننواری در بازی با تیم داماش به رغم اتفاقات بدی که در بازی رفت برای هواداران تیم تراکتورسازی در رشت افتاد، از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مورد تقدیر قرار گرفته و مسئولان این باشگاه نیز با دریافت جایزه نقدی مورد تشویق قرار میگیرند.
وی در خاتمه تاکید کرد: رفتار هواداران تیم تراکتورسازی در بازی این تیم با داماش گیلان نشان داد که هر زمان مدیران و مسئولان باشگاههای میزبان در لیگ اراده کنند میتوانند فضای ناآرام سکوها را تبدیل به فضایی آرام کنند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
رنکینگ باشگاه های فوتبال در دنیا تا 21 ژانویه 2012 و جایگاه مناسب تراکتور سازی... تراکتور با توجه به آسیایی نبودن بالاتر از پرسپولیس قرار گرفته

 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب فقط اومدم بخندم و برم وگرنه اوضاع امتحاناتم خیلی بهم پیچیده و حال خندیدن ندارم داشتم راه میوفتادم سمت تهران که زدم تی وی دیدم پرسپولیس دنیزلی تیم صدر جدول رو ترکونده!!! نه ببخشید ترکیده!!! نمیدونم بهرحال به قول طرفداراش روند موفقیت پرسپولیس ثبات خیلی خوبی داره و روز به روز به ته جدول نه ببخشید صدر جدول نزدیک تر میشه نمی دونم قاطی کردم امتحان دارم شما خودتون تفسیر کنید بازیا رو
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خب فقط اومدم بخندم و برم وگرنه اوضاع امتحاناتم خیلی بهم پیچیده و حال خندیدن ندارم داشتم راه میوفتادم سمت تهران که زدم تی وی دیدم پرسپولیس دنیزلی تیم صدر جدول رو ترکونده!!! نه ببخشید ترکیده!!! نمیدونم بهرحال به قول طرفداراش روند موفقیت پرسپولیس ثبات خیلی خوبی داره و روز به روز به ته جدول نه ببخشید صدر جدول نزدیک تر میشه نمی دونم قاطی کردم امتحان دارم شما خودتون تفسیر کنید بازیا رو
ما به لطف معمارزاده باید تا ته جدول هم سقوط کنیم. یکی نیست اینو عوضش بکنه و با این اوضاع هر بلائی سرمون میاد حقمونه. هر کی هم هر چی بگه , راستشو میگه.
فقط مشکل ما اینه که هر چی سقوط میکنیم نمیتونیم رکورد استقلال در سقوط به ته جدول رو بشکنیم. من از این موضوع بیشتر از شکست خوردن هامون ناراحتم. هنوز هم نتونستیم به این رکورد که تو دست استقلال هست دست پیدا کنیم.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رحمتی هم دسته گل به آب داد ولی شانس آورد که استقال قبلا دو تا گل زده بود. عجب دروازه بانان بزرگی داریم.
 

ddrraaggoonn

عضو جدید
ما به لطف معمارزاده باید تا ته جدول هم سقوط کنیم. یکی نیست اینو عوضش بکنه و با این اوضاع هر بلائی سرمون میاد حقمونه. هر کی هم هر چی بگه , راستشو میگه.
فقط مشکل ما اینه که هر چی سقوط میکنیم نمیتونیم رکورد استقلال در سقوط به ته جدول رو بشکنیم. من از این موضوع بیشتر از شکست خوردن هامون ناراحتم. هنوز هم نتونستیم به این رکورد که تو دست استقلال هست دست پیدا کنیم.
اخی خیلی دلم براتون میسوزه حرف دیگه ای ندارین بزنین.......................
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما به لطف معمارزاده باید تا ته جدول هم سقوط کنیم. یکی نیست اینو عوضش بکنه و با این اوضاع هر بلائی سرمون میاد حقمونه. هر کی هم هر چی بگه , راستشو میگه.
فقط مشکل ما اینه که هر چی سقوط میکنیم نمیتونیم رکورد استقلال در سقوط به ته جدول رو بشکنیم. من از این موضوع بیشتر از شکست خوردن هامون ناراحتم. هنوز هم نتونستیم به این رکورد که تو دست استقلال هست دست پیدا کنیم.
خوب چرااااااااا به لطف اون ده نفر دیگه نمیبرین....
معمارزاده هم به لطف دفاعاش و دفاعا هم به لطف هافبک و هافبک هاااا به لطف مهاجمین....
 

ddrraaggoonn

عضو جدید
رحمتی هم دسته گل به آب داد ولی شانس آورد که استقال قبلا دو تا گل زده بود. عجب دروازه بانان بزرگی داریم.
عزیزم شما بهتر درباره ی دروازبان خودتون نظر بدید کاری به دروازبان بقیه تیم ها نداشته باشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

GAME_OVER

کاربر فعال باشگاه ورزشی ,
کاربر ممتاز
خوب چرااااااااا به لطف اون ده نفر دیگه نمیبرین....
معمارزاده هم به لطف دفاعاش و دفاعا هم به لطف هافبک و هافبک هاااا به لطف مهاجمین....
شما اصلا بازیا رو میبینی ...:razz:
خوشم میاد پرسپولیس این همه طرفدار داره;)
بله عزیزم ..پرطرفدارترین تیم آسیاییم دیگه ....
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب فقط اومدم بخندم و برم وگرنه اوضاع امتحاناتم خیلی بهم پیچیده و حال خندیدن ندارم داشتم راه میوفتادم سمت تهران که زدم تی وی دیدم پرسپولیس دنیزلی تیم صدر جدول رو ترکونده!!! نه ببخشید ترکیده!!! نمیدونم بهرحال به قول طرفداراش روند موفقیت پرسپولیس ثبات خیلی خوبی داره و روز به روز به ته جدول نه ببخشید صدر جدول نزدیک تر میشه نمی دونم قاطی کردم امتحان دارم شما خودتون تفسیر کنید بازیا رو
سال 1371 آن سالی بود که یکی از محبوب ترین مربیان تاریخ فوتبال آذربایجان بنام واسیلی گوجار ( واسیلی گوجا) تراکتور را با بازیکنانی گمنام روانه لیگ دسته اول آزادگان کرد تیم گمنامی که نسلی از بازیکنان بزرگ را تحویل فوتبال ایران داد بازیکنانی مانندکریم باقری ، برادران دین محمدی ، برادران خطیبی ، ذوالمجیدیان و ...

لیگ امسال تحت تاثیر نامی تازه ظهور در فوتبال ایران قرار داشت تیمی به نام کشاورز تهران که با آتش زدن بر بیت المال شاید یکی از تیم های بنیان گدار فساد مالی در کشور بود

تراکتور اولین بازی خود را در برابرجنوب اهواز برگزار کرد ( این تیم بعد ها به نام فولاد اهواز تغیر نام داد ) این بازی در ورزشگاه باغشمال تبریز برگزار شد و در نهایت تراکتور با برتری 3-0 به تمام تیم های حاضر لیگ آماده باش داد
آن سال لیگ با حضور 16 تیم و در دو گروه هشت تیمی برگزار می شد در گروه تراکتور دو تیم استقلال و کشاورز از قبل از شروع بازیها به عنوان تنها شانس های صعود به نیمه نهایی به حساب می آمدند جواد زرینچه کاپیتان سال گذشته استقلال با حضور در کشاورز به عنوان یکی از پول پرستان آن زمان فوتبال ایران مطرح بود

با گذشت بازیها نتایج تراکتور با واسیلی گوجا ذبیشتر به چشم می آمد و رسید ان روزی که تراکتور در صدر گروه خود قرار داشت و بازی آخر در باغشمال برابر استقلال تهران
استقلال در صورت برد در این دیدار برابر تراکتور سازی می توانست به نیمه نهایی صعود کند ولی با کاپیتانی احمد رضا عابد زاده در برابر تراکتور نهایتا با نتیجه 2-2 به مساوی دست پیدا کرد و با توجه نتیجه بازی کشاورز در تهران در نهایت تراکتور در گروه خود صدر نشین شد و استقلال پس از کشاورز در رده سوم گروه قرار گرفت و اما ادامه داستان

در این سال قانونی وجود داشت که تیم آخر هر استان در لیگ باید به مصاف تیم های برتر همان استان در مسابقبات استانی می رفت و در نهایت برنده مسابقات فوق به لیگ دسته اول راه می یافت و استقلال با قرار گرفتن در رده سوم گروه خود به عنوان تیم آخر تهران در مسابقات بود ( پرسپولیس و پاس به عنوان تیم های اول و دوم گروه دیگر و تیم کشاورز به عنوان تیم دوم گروه استقلال بالاتر از استقلال قرار داشتند ) استقلال تهران در مسابقات استانی توفیقی بدست نیاورد و تیم سایپا جایگزین استقلال در دسته اول شد و با توجه به اینکه تهران سهمیه ای در لیگ دسته دو نداشت
استقلال به دستور بزرگی تراکتور مستقیما به دسته سه رفت

 

1992.sarina

عضو جدید
داستان اینجوریه.....
کل کل استقلالی و پرسپولیسی:
استقلالیه:ما امسال قهرمانیم،پرسپولیسیه:ما 6 تا زدیمتون
استقلالیه:میثاق چه آماتوری گل می خوره؟!پرسپولیسیه: ما 6 تا زدیمتون
استقلالیه:چقد این فصل بد بازی می کنین؟؟ پرسپولیسیه:ما 6 تا زدیمتون
.
.
.
استقلالیه:ببینم تو حالت خوبه؟؟پرسپولیسیه:ما 6 تا زدیمتون!!
 

GAME_OVER

کاربر فعال باشگاه ورزشی ,
کاربر ممتاز

شوتای این بازیکن که قشنگ بود ولی طوری نبود که دروازه بان نتونه بگیره ....نگرفتنش از گرفتنش سختتر بود ..
مخصوصا این دروازه بان که یه بار توپ از زیر دستش رد میشه یه بار از رو دستش ...کلا پدیده اییه واسه خودش ..

درضمن پرسپولیس سرور اسقتلاله ...
 

sam 600020

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان گرام.
عشق است استقلال .
.
.
.
.
.
وهمچنان پرسپولیسیه.
ماکه 6 تا زدیم.

به سلام ، خوش امد گویی مجدد ...
اگه میتونین شمام 6 تا بزنین تا بتونین جوابمونو بدین به جای اینکه با تکرارش سعی کنین لوسش جلوه بدین و مارو از گفتنش منصرف کنین تا بلکه کمتر چشتون به این کلمه بیفته و اذیت شین !
 

1992.sarina

عضو جدید
به سلام ، خوش امد گویی مجدد ...
اگه میتونین شمام 6 تا بزنین تا بتونین جوابمونو بدین به جای اینکه با تکرارش سعی کنین لوسش جلوه بدین و مارو از گفتنش منصرف کنین تا بلکه کمتر چشتون به این کلمه بیفته و اذیت شین !
شاید 6 تا بهتون نزدیم ولی تو این یکی دو ساله زجر کشتون کردیم با این بردای پی در پی......
مرگ تدریجی چه احساسی داره؟؟
همون 4 تایی که از نفت خوردین کافیه،دیگه گناه دارید اگه ما بخوایم ببریمتون
 
بالا