حسینیه باشگاه مهندسان ایران

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما دو تن، ای خواهر! ای برادر!
ای شما كه به انسان بودن معنی دادید و به آزادی جان! و به ایمان و امید، ایمان و امید! و با مرگ شكوهمند خویش به حیات، زندگی بخشیدید .

آری ای دو تن!
از آن روز دردناك كه خیال نیز از تصورش می هراسد و دل از دردش پاره می شود، چشم های این ملت از اشك خشك نشده است .
توده ما قرن هاست كه در غم شما و در عشق به شما می گرید. مگر نه عشق تنها با اشك سخن می گوید.
یك ملت در طول یك تاریخ در اندوه شما ضجه می كند. به جرم این عشق تازیانه ها خورده و قتل عام ها دیده و شكنجه ها كشیده و هرگز برای یك لحظه نام شما دو تن از لبش و یاد شما از خاطرش و آتش بی تاب عشق شما از قلبش نرفته است. هر تازیانه ای كه از دژخیمی خورده است، داغ مهر شما را بر پشت و پهلویش نقش كرده است.

ای زینب! ای زینب! ای زبان علی در كام!با ملت خویش حرف بزن.


ای زن! ای كه مردانگی در ركاب تو جوانمردی آموخت! زنان ملت ما، اینان كه نام تو آتش عشق و درد بر جانشان می افكند، به تو محتاج اند. بیش از همه وقت.

جهل از یك سو به اسارت و ذلتشان نشانده است و غرب از سوی دیگر به اسارت پنهان و ذلت تازه شان می كشاند . و از خویش و از تو بیگانه شان می سازد .

آنان را بر استحمار كهنه و نو , بر بندگی سنتهای پوسیده و دعوت های اپن , بر ملعبه سازان تعصب قدیم و تفنن جدید , به نیروی فریادهایی كه بر سر یك شهر؛ شهر قساوت و وحشت می كوبیدی و پایه های یك قصر؛قصر جنایت و قدرت را می لرزاندی برآشوب!
تا در خویش برآشوبند و تاروپود این پرده های عنكبوت فریب را بدرند و تا در برابر این طوفان بر باد دهنده ای كه به وزیدن آغاز كرده است، ایستادن را بیاموزند. و این ماشین هولناكی را كه از او یك بازیچه جدید می سازد , باز برای استحمار جدید، برای اغفال جدید، برای پر كردن ایام فراغت و برای بلعیدن حریصانه آنچه كه سرمایه داری به بازار می آورد و برای لذت بخشیدن به هوس های كثیف بورژوازی، برای شور آفریدن به تالارها و خلوت های بی شور و بی روح اشرافیت جدید و برای سرگرمی زندگی پوچ و بی هدف و سرد جامعه ی رفاه , در هم بشكنند!
و خود را از حرم های اصالت قدیم و بازارهای بی حرمت جدید به امامت تو ای زینب! نجات بخشند!

ای زینب! ای زبان علی در كام! ای رسالت حسین بر دوش!

ای كه از كربلا می آیی و پیام شهیدان را در میان هیاهوی همیشگی قدّاره بندان و جلادان همچنان به گوش تاریخ می رسانی . ای زینب! با ما سخن بگو .

مگو كه بر شما چه گذشت ؟ مگو كه در آن صحرای سرخ چه دیدی ؟ مگو كه جنایت در آنجا تا به كجا رسید ؟ مگو كه خداوند آنروز عزیزترین و پرشكوه ترین ارزش ها و عظمت هایی را كه آفریده است یكجا در ساحل فرات و بر روی ریگزارهای تفتیده بیابان طف چگونه به نمایش آورد و بر فرشتگانش عرضه كرد تا بدانند كه چرا می بایست بر آدم سجده كنند .


آری زینب! مگو كه در آنجا بر شما چه رفت؟ مگو كه دشمنانتان چه كردند؟ و دوستانتان چه كردند ؟
آری ای پیامبر انقلاب حسین! ما می دانیم. ما همه را شنیده ایم .
تو پیام كربلا را، پیام شهیدان را، به درستی گذارده ای .
تو خود شهیدی هستی كه از خون خویش كلمه ساختی، همچون برادرت كه با قطره قطره خون خویش سخن می گوید.

اما بگو ای خواهر! بگو که ما چه كنیم ؟
لحظه ای بنگر كه ما چه می كشیم ؟ دمی به ما گوش كن تا مصایب خویش را با تو بازگوییم .
با تو ای خواهر مهربان!
این تو هستی كه باید بر ما بگریی. ای رسول امین برادر! كه از كربلا می آیی و در طول تاریخ بر همه نسل ها می گذری و پیام شهیدان را می رسانی.
ای كه از باغ های سرخ شهادت می آیی و بوی گلهای نوشكفته آن دیار را هنوز به دامن داری! ای دختر علی! ای خواهر! ای كه قافله سالار كاروان اسیرانی! ما را نیز در پی این قافله با خود ببر.






نجوای دکتر شریعتی با "پیام"بر کربلا

 

tina1390

عضو جدید
امام در روز عاشورا، در اوج سختی‌های توان‌سوز و مدهوش‌ساز، یک لحظه از یاد
خدا غافل نبود و گویا خویش را در معرض نگاه پر مهر خدای خود می‌دید و پیوسته نام آن
محبوب را بر زبان می‌راند و قطره وجودش را به دریای الهی متصل می‌ساخت. این که
گفته‌اند روز عاشورا امام حسین علیه‌السلام پیوسته و مداوم، خدا را یاد می‌کرد و
زیاد می‌گفت: «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم»، شاهد این ارتباط قلبی
دوستدار با دوست است.
 

نيما 5

اخراجی موقت
سلام ...

.
.
.



میزنه قلبم ..
داره میاد دوباره باز بوی محرم ...

( برای دانلود به لینک زیر مراجعه کنید ... )
http://multimedia.nayedel.ir/1390/ShabEideGhadir1390[08].wma

.
.
.


.
.
.



خدایا شکرت ...

خدایا دوباره یه محرم و صفر دیگه ...

خدایا دوباره دهه اول و دوم محرم ...

خدایا دوباره تاسوعا و عاشورا ...

خدایا بازم عزاداری واسه امام حسین ...


خدایا باورم نمیشه هنوز تو این دنیا نگهم داشتی تا بازم برم هیئت و سینه بزنم ...

خدایا شکرت ...


.
.
.

صدای زنگ اشتر می آید از دل صحرا ، خدا واویلا ...


برای دانلود مداحی صدای زنگ اشتر به لینک زیر مراجعه کنید :

http://s2.picofile.com/file/7188844515/alimi_sedaye_zange_oshtor_hamidrezaalimi_blogfa_com_.mp3.html



.
.
.


انشاا... اگر عمری باقی بود میام و تا شروع محرم مطلب میزارم ...

از همه ی عزیزان همه درخواست و دعوت میکنم که بیان و مطالبشون رو بزارن ...

.
.
.


اللهم الرزقنا
کربلا ...

ممنون سروش جان
خيلي عالي بود

ما هر چه داريم از اين ماه محرم و صفر است
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای آرزویم جام و سبویم جام و سبویم یا حسین..
کوفه آبستن حادثه است. رفت و آمدها، دید و بازدیدها و حرف و سخن‌ها به سان اولین بادهایی است که ظهور حتمی طوفان را وعده می‌دهد.
بازار کوفه مرکز ثقل این بیقراری و ناآرامی است. صدای جانفرسای آهنگری‌ها، لحظه‌ای قطع نمی‌شود؛ چه آنها که از حکومت سفارش شمشیر و خود و نیزه پذیرفته‌اند و چه آنها که برای مردم سلاح می‌سازند.
حبیب آرام و با احتیاط از کنار آهنگری‌ها می‌گذرد و بغضی سخت گلویش را می‌فشارد؛ این همه تجهیزات برای جنگ با کی؟ برای جنگ با چند نفر؟
«کاش دل شما به این سختی نبود؛ کاش لااقل همانند آهن بود؛ اگر نه در کوره عشق، لااقل در کوره این حوادث غریب، گداخته می‌شد و شکل تازه‌ می‌گرفت. کاش دل‌های شما از سنگ نبود...»
کنار عطار آشنایی می‌ایستد:«سلام بنده خدا! قدری از آن رنگ‌هایت به من بده.»
«این رنگها را خریده‌ام تا جوان شوم برای حضور در سپاه حسین و به خدا از پا نمی‌نشینم مگر که از خون خودم بر این سر و صورت رنگ بزنم -در راه حسین-»
انگار می‌خواهد به دشمن معشوق بگوید که من هنوز جوانم. من همان جنگجوی بی‌بدیل سپاه علی‌بن ابیطالبم. من به همان صلابت که در سپاه پدر حقیقت شمشیر می‌زدم اکنون در رکاب حقیقتِ پسر، شمشیر می‌زنم.
... به خانه می‌رسد. زن سفره را پهن کرده و چشم‌انتظار حبیب در کنار سفره نشسته است. حبیب بی آنکه میلی به غذا داشته باشد دست‌هایش را می‌شوید و کنار سفره می‌نشیند. زن بر خلاف حبیب سرمست و شادمان است:
«غمگین نباش شوی من. اکنون گاه غصه خوردن نیست... به دلم آمده که از سوی محبوب قاصدی خواهد آمد، خبری، حرفی، نامه‌ای... غمگین نباش حبیب، محبوب به تو عنایت دارد، محبت دارد، دیگر چه جای غصه است؟»
هنوز کلام زن به پایان نرسیده است که سحوریِ در به تعجیل نواخته می‌شود... به سوی در می‌رود و وقتی بازمی‌گردد، دست‌هایش که دو سوی نامه را گرفته‌اند از شدت شعف می‌لرزد:
« بسم الله الرحمن الرحیم
از حسین بن علی
به فقیه گرانقدر، حبیب بن مظاهر
اما بعد؛ ای حبیب! تو نزدیکی ما را به رسول‌الله نیک می‌دانی و بیشتر و بهتر از دیگران ما را می‌شناسی. تو مرد فطرت و غیرتی. خودت را از ما دریغ نکن.
جدم رسول‌الله در قیامت قدردان تو خواهد بود.»
زن گریه و خنده و غبطه را به هم می‌آمیزد و نجوا می‌کند:
«فدای نام و نامه تو ای امام! خوشا به حالت حبیب! گوارا باد بر تو این باران لطف. کاش نام من هم به زبان و قلم محبوب می‌آمد. کاش لحظه‌ای یاد من هم در خاطره‌ی او جاری می‌شد. کاش یکبار مرا هم به نام می‌خواند. به اسم صدا می‌کرد. بال در بیاور مرد! پرواز کن حبیب!
...اما درنگ کن. یک خواهش. یک درخواست. یک التماس. وقتی به محبوب رسیدی سلام مرا هم به او برسان؛ دست و پای او را به نیابت من ببوس و به آن عزیز بگو که پیرزنی در کوفه هست که کنیز توست! که تو را بسیار دوست می‌دارد.»

کتاب از دیار حبیب، سید مهدی شجاعی
http://qafeleyehosn.blogfa.com/9006.aspx
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز

تو این عکس انگار حرمش خيلي زنده است. حسينش خيلي باعظمته.
اين چيزهايي كه مي‌بينيد اينا رعد و برق نيست. رعد و برق اين طوري نمي‌شه.
طراحش مي‌گفت: من تو ذهنم اين بود كه اين داخل قلبه و اين هم رگ‌هاييه كه دور و بر قلب آدمه.
كانّه از توي قلب عكس‌برداري كرده باشند.
انگار اسم حسین، اسميه كه توي قلب آدم‌ها توي اون كنه قلب آدم ثبت شده باشه.. تصوير شده باشه...
حالا قلبت، سلول‌هاي قلبت، رگ‌هاي قلبت بگه:
مولانا الحسین

http://qafeleyehosn.blogfa.com/post-179.aspx
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
خدایا یعنی میشه یه روز برم کربلا ...

برم کربیلا و بخوا زیارت بخونم و دست کنم توی کیفم و کتابچه ی زیارت امام حسین رو باز کنم و بخونم ... :

.
.
.



هنگامی که زيارت‏ آن حضرت را قصد كردى ، وارد حرم مطهّر شو و سه مرتبه بگو:

اللّه اكبر و نزد قبر نورانى حضرت بايست و بگو:

السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا آلَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا صَفْوَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا خِيَرَةَ اللَّهِ مِنْ خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا سَادَةَ السَّادَاتِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا لُيُوثَ [عَلَى لُيُوثِ‏] الْغَابَاتِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا سُفُنَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ عِلْمِ الْأَنْبِيَاءِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ [السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ نُوحٍ نَبِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ اللَّهِ‏] السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ إِسْمَاعِيلَ ذَبِيحِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُوسَى كَلِيمِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ عِيسَى رُوحِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُحَمَّدٍ حَبِيبِ اللَّهِ ،

سلام بر شما اى خاندان خدا،سلام بر شما اى برگزيدگان خدا،سلام بر شما اى انتخاب‏گشته‏هاى خدا از ميان خلق،سلام بر شما اى آقايان آقاها،سلام بر شما اى شيران بيشه‏ها، سلام بر شما اى كشتيهاى نجات،سلام بر تو اى ابا عبد اللّه الحسين،سلام بر تو اى‏ وارث دانش پيامبران،رحمت و بركات خدا بر تو باد،سلام بر تو اى وارث آدم برگزيده خدا سلام بر تو اى وارث نوح پيامبر خدا،سلام بر تو اى وارث ابراهيم دوست خدا سلام بر تو اى وارث اسماعيل قربانى خدا،سلام بر تو اى وارث موسى همسخن خدا سلام بر تو اى وارث عيسى روح خدا،سلام بر تو اى وارث محمّد حبيب خدا

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَى السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ خَدِيجَةَ الْكُبْرَى السَّلامُ عَلَيْكَ يَا شَهِيدَ ابْنَ الشَّهِيدِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا قَتِيلَ ابْنَ الْقَتِيلِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ وَ ابْنَ وَلِيِّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ ابْنَ حُجَّتِهِ عَلَى خَلْقِهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ رُزِئْتَ [وَ بَرَرْتَ‏] بِوَالِدَيْكَ وَ جَاهَدْتَ عَدُوَّكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ تَسْمَعُ الْكَلامَ وَ تَرُدُّ الْجَوَابَ وَ أَنَّكَ حَبِيبُ اللَّهِ وَ خَلِيلُهُ وَ نَجِيبُهُ [نَجِيُّهُ‏]،

سلام بر تو اى فرزند محمّد مصطفى،سلام بر تو اى فرزند على مرتضى،سلام بر تو اى‏ فرزند فاطمه زهرا،سلام بر تو اى فرزند خديجه كبرى،سلام بر تو اى شهيد فرزند شهيد،سلام بر تو اى كشته فرزند كشته،سلام بر تو اى ولىّ خدا و فرزند ولىّ خدا سلام بر تو اى حجّت خدا و فرزند حجّت خدا بر خلقش،گواهى مى‏دهم كه تو نماز بپا داشتى،و زكات‏ پرداختى،و به معروف امر كردى،و از منكر نهى نمودى،و مصيبت‏زده پدر و مادر شدى،و با دشمنت‏ جهاد كردى،و گواهى مى‏دهم كه تو سخن را مى‏شنوى،و پاسخ مى‏دهى،و تو حبيب و دوست و بنده نجيب‏ و برگزيده

وَ صَفِيُّهُ وَ ابْنُ صَفِيِّهِ يَا مَوْلايَ [وَ ابْنَ مَوْلايَ‏] زُرْتُكَ مُشْتَاقا فَكُنْ لِي شَفِيعا إِلَى اللَّهِ يَا سَيِّدِي وَ أَسْتَشْفِعُ إِلَى اللَّهِ بِجَدِّكَ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ وَ بِأَبِيكَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ وَ بِأُمِّكَ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ أَلا لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلِيكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ ظَالِمِيكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ سَالِبِيكَ وَ مُبْغِضِيكَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.

و فرزند برگزيده خدايى،اى مولاى من و فرزند مولاى من مشتاقانه تو را زيارت نمودم.اى‏ آقاى من به درگاه خدا شفيع من باش،اى آقاى من،به درگاه خدا طلب شفاعت مى‏كنم به وسيله جدّت سرور پيامبران،و پدرت سرور جانشينان،و مادرت فاطمه سرور بانوان جهانيان،خدايا لعنت كند قاتل و ستمگر و غارت‏گر و دشمنت را از گذشتگان و آيندگان،و درود خدا بر آقاى ما محمّد و خاندان پاك و پاكيزه‏اش.

سپس قبر مطهّر را ببوس و رو به جانب على بن الحسين عليه السّلام‏ كن و در زيارت آن جناب بگو:

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ وَ ابْنَ مَوْلايَ لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلِيكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ ظَالِمِيكَ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ بِزِيَارَتِكُمْ وَ بِمَحَبَّتِكُمْ وَ أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ .
سلام بر تو اى مولاى من و فرزند مولاى من،خدا لعنت كند كشنده تو و ستم‏كننده‏ بر تو را،من به زيارت شما و محبتّتان به خدا تقرب مى‏جويم،و از دشمنانتان اعلام بيزارى مى‏كنم‏ سلام و رحمت و بركات خدا بر تو اى مولايم.

بعد برو تا به قبور شهدا(رضوان اللّه عليهم)برسى‏ آنجا بايست و بگو:

السَّلامُ عَلَى الْأَرْوَاحِ الْمُنِيخَةِ بِقَبْرِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا طَاهِرِينَ مِنَ الدَّنَسِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا مَهْدِيُّونَ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَبْرَارَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى الْمَلائِكَةِ الْحَافِّينَ بِقُبُورِكُمْ أَجْمَعِينَ جَمَعَنَا اللَّهُ وَ إِيَّاكُمْ فِي مُسْتَقَرِّ رَحْمَتِهِ وَ تَحْتِ عَرْشِهِ إِنَّهُ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ وَ السَّلامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.

سلام بر ارواح خفته در كنار قبر ابى عبد اللّه الحسين‏ (درود بر او)،سلام بر شما اى پاكان از آلودگى،سلام بر شما اى هدايت‏شده‏گان‏ سلام بر شما اى نيكان خدا،سلام بر شما و بر همه فرشتگان پيرامون قبرهايتان‏ خدا ما و شما را در جايگاه رحمتش و زير عرشش گرد آورد،كه او مهربان‏ترين مهربانان است،و سلام‏ و رحمت و بركات خدا بر شما باد.

بعد از آن به حرم عباس بن امير المؤمنين رفته و چون به آنجا رسيدى بر در بارگاه آن جناب بايست و بگو:

سلام اللّه و سلام ملائكته المقربّين ...



 

tahoora62

کاربر بیش فعال
آرام، آرام داریم به محرّم الحرام نزدیک می شویم و چه تند، تند می گذرد روزهای پایانی ذی الحجّه.

محرّم و در ادامه اش عاشورا که می آید انگار روح تازه ای به زندگی نیمه مرده مان دمیده می شود، در این میان روزمرّگی ها و شاید روزمُردگی هایمان با آمدن "عاشورا" به زندگی تبدیل شود.





عاشورا، روح زندگی است.

و زندگی، در نبود تقدیر و تفکّر عاشورائی، جنازه ای بیش نیست.
عاشورائی بودن، یک هویّت انسانی است ـ یک فرهنگ متعالی است برای پَر کشیدن از این خاکِ دست و پا گیر ـ کربلا یک موقعیت است برای شروع و عاشورا زمانی برای حرکت.



آن روز که " ابراهیم(ع) " ، سینه به سینهء نمرود ، بر می خیزد
حرکت ، قیام و در آتش در آمدنش ، یک حرکت عاشورائی است!
و آن وقت ، که " موسی" ، فرعونیان را ، به دل ِ نیل می کشاند ـ
روح ِ رفتارش عاشورائی ست.
و در یک سخن،
هر کس ، در هر نقطه ، حرکتی برای سامان دادنِ وضعیّت دنیا ، و برای رو به قبله کردنِ جهان و زندگی ، صورت می دهد ـ

آن حرکت ، یک رفتار و عمل عاشورائی ست *


خدایا این عاشورا، عاشورائی ام کن
خدایا این عاشورا، جهت ام را به قبله ات بگردان

خدایا این عاشورا، به زندگی ام روح تازه ای ببخش
خدایا این عاشورا، کمک کن حرکتی برای سامان دادنِ بی سر و سامانی ام کنم .....


 

aster521

عضو
باز محرم شدو دلها شکست از غم زینب دل زهرا شکست



باز محرم شد و لب تشنه شد از عطش خاک کمرها شکست



آب در این تشنگی از خود گذشت دجله به خون شد دل صحرا شکست



قاسم ولیلا همه در خون شدند این چه غمی بود که دنیا شکست

به همه ی اعضای محترم سایت این ایام رو تسلیت میگم .
 

aster521

عضو
از سخنان امام حسین (ع) در بین راه مکه تا کربلا:
« فَاِنّی لا اَرَی المَوت اِلاّ سَعادَة وَلَا الحَیاةَ مَع الظّالِمینَ اِلاّ بَرَماً »
من مرگ را جز سعادت نمی بینم وزندگی با ستمگران را جز ننگ نمی دانم
 

aster521

عضو
به سر غیر از تو سودایی ندارم یا حسین جان ،
به دل جز تو تمنایی ندارم یا حسین جان ،
خدا داند که در بازار عشقت ،
به جز جان هیچ کالایی ندارم یا حسین جان
 

aster521

عضو
پیر همه بود اگرچه او کودک بود
صبرش ز غریبی پدر اندک بود
می کرد به نی اشاره می گفت رباب
ای کاش سر نیزه کمی کوچک بود​
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
علی یک دسته گل از یاس آورد
ز طوبی شاخه ی احساس آورد
میان باغی از گل های زهرا
خوشا ام البنین عباس آورد​
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
قیامت بی حسین غوغا ندارد
شفاعت بی حسین معنا ندارد
حسینی باش که در محشر نگویند
چرا پرونده ات امضا ندارد
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
هفتادو دو مجنون زلیلی شده عاقل
هفتادو دو فرهاد به شیرین شده واصل
هیهات که جان گیرد از آنها ملک الموت
جان دست حسین است نه بازیچه قاتل​
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
فرش بر رونق بازار حسین می نازد
عرش بر جلوه رخسار حسین می نازد
ابر بر اشک عزادار حسین می نازد
قبر شش گوشه به زوار حسین می نازد
کربلا هم به علمدار حسین می نازد​
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
آبروی حسین به کهکشان می ارزد ، یک موی حسین بر دو جهان می ارزد ، گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست ، گفتا که حسین بیش از آن می ارزد​
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
نام من سرباز کوی عترت است ، دوره آموزشی ام هیئت است . پــادگــانم چــادری شــد وصــله دار ، سر درش عکس علی با ذوالفقار . ارتش حیــدر محــل خدمتم ، بهر جانبازی پی هر فرصتم . نقش سردوشی من یا فاطمه است ، قمقمه ام پر ز آب علقمه است . رنــگ پیراهــن نه رنــگ خاکــی است ، زینب آن را دوخته پس مشکی است . اسـم رمز حمله ام یاس علــی ، افسر مافوقم عباس علی (ع)​
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
امام سجاد (ع) : هر مؤمنی که بگرید بر قتل حسین (ع) به نحوی که اشک بر چهره اش جاری شود ، خداوند او را جاودانه در خانه ای از خانه های بهشت جا می دهد​
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 

aster521

عضو
- هلال ماه محرم است، دلم شكسته‌ي غم است ندا رسد ز آسمان محرم است، محرم است

- امام حسين (عليه السلام) مي‌فرمايد: خداوند به هر کس راستگويي و نيکخويي و پاکدامني و پاک‌خوري روزي کند خير دنيا و آخرت را ويژه او ساخته است.

- امام حسين (عليه السلام) فرمود: گريستن از خشيت خدا، رهايي از آتش دوزخ است و فرمود: گريه ديده‌ها و خشيت دل‌ها، رحمتي از خداست.

- امام حسين (عليه السلام) فرمود: شکرگزاري تو براي نعمت پيشين، نعمت تازه را سبب مي‌شود.

- يادتان باشد لباس مشكي‌ام را تا كنيد گوشه‌اي از قبر من اين جامه را هم جا كنيد
كاش من در شام تاسوعا بميرم تا شما خرجي‌ام را خرج نذر ظهر عاشورا كنيد

- ديباچه عشق و عاشقي باز شود دل‌ها همه آماده پرواز شود
با بوي محرم الحرام تو حسين ايام عزا و غصه آغاز شود
السلام عليک يا ابا عبدالله

- به يكتايي قسم يكتاست عباس به مردي شهره دنياست عباس
اگر چه زاده‌ ام‌البنين است وليكن مادرش زهراست عباس

- حلال جميع مشكلات است حسين شوينده لوح سيئات است حسين
اي شيعه تو را چه غم ز طوفان بلا آنجا كه سفينه النجات است حسين

- هر جا که مي‌روم ز غمت ديده پر نم است هر ماه من ز داغ تو ماه محرم است
عمري گريستم که موظف به گريه‌ام گر نُه فلک به گريه شود باز هم کم است
مريم که در کتاب خدا ذکر نام اوست يک زينب تو اسوه و استاد مريم است
يک «يا حسين» گفتن من رمز آبروست نام حسين ترجمه اسم اعظم است
- کعبه يک زمزم اگر در همه عالم دارد چشم عشاق بنازم که دو زمزم دارد
هر کجا ملک خدا هست حسينيه توست هر که را مي‌نگرم شور محرم دارد
نه محرم نه صفر بلکه همه دوره سال کعبه با ياد غمت جامه ماتم دارد
روضه‌خوان تو خدا، گريه کن تو آدم اشک ارثي است که ذريه آدم دارد

- منم آن عاشق دلخسته ديدار حسين منم آن خادم دلبسته به دربار حسين
خواهم سرو روان و جان دهم در ره تو تا بگويند كه ماييم فداكار حسين

- در كلاس عاشقي عباس غوغا مي‌كند در دل هر عاشقي عباس مأوا مي‌كند
هر كسي خواهد رود در مكتب عشق حسين ثبت نامش را فقط عباس امضاء مي‌كند

- دلم اي کاش امشب پر بگيرد دوباره عاشقي از سر بگيرد
رود در کربلاي عشق و آنجا سراغي از علي اکبر بگيرد

- محرم آمد و ماه عزا شد مه جانبازي خون خدا شد
جوان مردان عالم را بگوييد دوباره شور عاشورا بپا شد

- باز محرم شد و دل‌ها شکست از غم زينب، دل زهرا شکست
باز محرم شد و لب تشنه شد از عطش خاک کمرها شکست
آب در اين تشنگي از خود گذشت دجله به خون شد، دل صحرا شکست
قاسم و ليلا همه در خون شدند اين چه غمي بود که دنيا شکست

- يه جائيه تو دنيا همه براش مي‌ميرن تموم حاجتا رو همه از اون مي‌گيرن
بين دو نهر آبه، يه سرزمين خشکه شميم باغ و لاله‌اش خوشبو ز عطر مُشکه
شباي جمعه زهرا زائر اين زمينه سينه‌زن حسينه، يل ام البنينه

- السلام اي وادي کرببلا السلام اي سرزمين پر بلا
السلام اي جلوه‌گاه ذوالمنن السلام اي کشته‌هاي بي کفن

- کاش بوديم آن زمان کاري کنيم از تو و طفلان تو ياري کنيم
کاش ما هم کربلايي مي‌شديم در رکاب تو فدايي مي‌شديم
السلام عليک يا ابا عبدالله الحسين

- كربلا لبريز عطر ياس شد نوبت جانبازي عباس شد
السلام عليك يا ابالفضل العباس

- ديباچه‌ي عشق و عاشقي باز شود دل‌ها همه آماده‌ي پرواز شود
با بوي محرم الحرام تو حسين ايام عزا و غصه آغاز شود

- دل را اگر از حسين بگيرم چه كنم بي عشق حسين اگر بميرم چه كنم
فردا كه كسي را به كسي كاري نيست دامان حسين اگر نگيرم چه كنم

- فرشته‌ها از امشب صبوي غم مي‌نوشن دوباره اهل جنت پيرهن سياه مي‌پوشن

- خنده كنان مي‌رود روز جزا در بهشت هر كه به دنيا كند گريه براي حسين

- اي ذبيح کربلا، جان‌ها فداي حج تو اي که خود را در مناي عشق، قربان مي‌کني

- سلام من به محرم، محرم گل زهرا به لطمه‌هاي ملائك به ماتم گل زهرا

- سلام من به محرم، به تشنگي عجيبش به بوي سيب زمين غم و حسين غريبش

- قيامت بي حسين غوغا ندارد شفاعت بي حسين معنا ندارد
حسيني باش كه در محشر نگويند چرا پرونده‌ات امضاء ندارد

- آبروي حسين به كهكشان مي‌ارزد ، يك موي حسين بر دو جهان مي‌ارزد
گفتم كه بگو بهشت را قيمت چيست گفتا كه حسين بيش از آن مي‌ارزد

- ماه خون ماه اشك ماه ماتم شد بر دل فاطمه داغ عالم شد
فرا رسيدن ماه محرم را به عزادارن راستينش تسليت عرض مي‌كنم

- اي وجودت عشق را معناي حسين عالمي يك قطره تو دريا حسين
فرا رسيدن ماه محرم را به تمامي مسلمانان جهان تسليت مي‌گم

- پرسيدم: ازحلال ماه، چرا قامتت خم است؟ آهي كشيد و گفت: كه ماه محرم است
گفتم: كه چيست محرم؟ با ناله گفت: ماه عزاي اشرف اولاد آدم است

- السلام عليكم يا اباصالح المهدى(عج) السلام عليك يا امين الله فى ارض و حجته على عباده (يا صاحب الزمان آجرک الله) ماه محرم بر شما و عاشقان حسين تسليت عرض مي‌نمايم.

- اردوي محرم به دلم خيمه به پا كرد دل را حرم و بارگه خون خدا كرد

- محرم آمد و ماه عزا شد مه جانبازي خون خدا شد
جوانمردان عالم را بگوييد دوباره شور عاشورا به پا شد

- يه جائيه تو دنيا همه براش مي‌ميرن تموم حاجتا رو همه از مي‌گيرن
بين دو نهر آبه، يه سرزمين خشکه شميم باغ و لاله‌اش خوشبو ز عطر مُشکه
شباي جمعه زهرا زائر اين زمينه سينه‌زن حسينه، يل ام البنينه

- دوست دارم هر چي دارم بدم به راه تو حسين تا که سينه‌خيز بيام ميون بين الحرمين

السلام عليک يا ابا عبدالله
- کاش بوديم آن زمان کاري کنيم از تو و طفلان تو ياري کنيم
کاش ما هم کربلايي مي‌شديم در رکاب تو فدايي مي‌شديم

- كربلا لبريز عطر ياس شد نوبت جانبازي عباس شد

- ديباچه‌ي عشق و عاشقي باز شود دل‌ها همه آماده‌ي پرواز شود
با بوي محرم الحرام تو حسين ايام عزا و غصه آغاز شود

- نازم آن آموزگاري را که در يک نصف روز دانش‌آموزان عالم را همه دانا کند
ابتدا قانون آزادي نويسد بر زمين بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند

- دل را اگر از حسين بگيرم چه كنم بي عشق حسين اگر بميرم چه كنم
فردا كه كسي را به كسي كاري نيست دامان حسين اگر نگيرم چه كنم

- پرسيدم از هلال چرا قامتت خم است؟ آهي کشيد و گفت ماه محرم است

- باز محرم رسيد، ماه عزاي حسين سينه‌ي ما مي‌شود، كرب و بلاي حسين
كاش كه تركم شود غفلت و جرم و گناه تا كه بگيرم صفا، من ز صفاي حسين

- با آب طلا نام حسين قاب کنيد با نام حسين يادي از آب کنيد
خواهيد مه سربلند و جاويد شويد تا آخر عمر تکيه بر ارباب کنيد
فرا رسيدن ماه محرم تسليت باد.

- باز محرم شد و دل‌ها شکست از غم زينب دل زهرا شکست
باز محرم شد و لب تشنه شد از عطش خاک کمرها شکست
آب در اين تشنگي از خود گذشت دجله به خون شد دل صحرا شکست
قاسم و ليلا همه در خون شدند اين چه غمي بود که دنيا شکست
محرم ماه غم نيست ماه عشق است محرم مَحرم درد حسين است

- هر دم به گوش مي‌رسد آواي زنگ قافله اين قافله تا كربلا ديگر ندارد فاصله
حلول ماه محرم، ماه پژمرده شدن گلستان فاطمه تسليت باد. التماس دعا

- نام من سرباز کوي عترت است دوره آموزشي‌ام هيئت است
پادگانم چادري شد وصــله‌دار سر درش عکس علي با ذوالفقار
ارتش حيــدر محل خدمتم بهر جانبازي پي هر فرصتم
نقش سردوشي من يا فاطمه است قمقمه‌ام پر ز آب علقمه است
رنــگ پيراهــن نه رنــگ خاکــي است زينب آن را دوخته پس مشکي است
اسـم رمز حمله‌ام ياس علــي افسر مافوقم عباس علي (ع)
 

aster521

عضو
[h=1]قیامت بی حسین غوغا ندارد”شفاعت بی حسین معنا ندارد”حسینی باش که در محشر نگویند”چرا پرونده ات امضاء ندارد
———————
آبروی حسین به کهکشان می ارزد ، یک موی حسین بر دو جهان می ارزد ، گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست ، گفتا که حسین بیش از آن می ارزد
———————
ماه خون ماه اشک ماه ماتم شد ، بر دل فاطمه داغ عالم شد . فرا رسیدن ماه محرم را به عزادارن راستینش تسلیت عرض میکنم
———————
ای وجودت عشق را معنای حسین عالمی یک قطره تو دریا حسین فرا رسیدن ماه محرم را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت می گم
———————
پرسیدم:ازحلال ماه، چراقامتت خم است؟ آهی کشیدوگفت:که ماه محرم است.گفتم: که چیست محرم؟باناله گفت:ماه عزای اشرف اولادآدم است
———————
السلام علیکم یااباصالح المهدى (عج)السلام علیک یاامین الله فى ارض وحجته على عباده(یاصاحب الزمان آجرک الله)ماه محرم بر شما وعاشقان حسین تسلیت عرض مینمایم)
———————
اردوی محرم به دلم خیمه به پا کرد

دل را حرم و بارگه خون خدا کرد
———————
محرم آمد و ماه عزا شد

مه جانبازی خون خدا شد

جوانمردان عالم را بگویید

دوباره شور عاشوار به پا شد
———————
حسین میا به کوفه ، کوفه وفا ندارد …

ای به دل بسته ، قدری آهسته

کن مدارا با ، زینب خسته …

یا حسین مظلوم …
———————
یه جائیه تو دنیا همه براش می میرن

تموم حاجتا رو همه از می گیرن

بین دو نهر آبه ، یه سرزمین خشکه

شمیم باغ و لاله اش خوشبو ز عط مُشکه

شبای جمعه زهرا زائر این زمینه

سینه زن حسینه ، یل ام البنینه …
———————
دوست دارم هر چی دارم بدم به راه تو حسین

تا که سینه خیز بیام میون بین الحرمین
———————
السلام ای وادی کرببلا

السلام ای سرزمین پر بلا

السلام ای جلوه گاه ذوالمنن

السلام ای کشته های بی کفن
———————
کاش بودیم آن زمان کاری کنیم

از تو و طفلان تو یاری کنیم

کاش ما هم کربلایی می شدیم

در رکاب تو فدایی می شدیم

السلام علیک یا ابا عبدالله …
———————
اس ام اس محرم

کربلا لبریز عطر یاس شد. . . .نوبت جانبازی عباس شد
———————
دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود

دلها همه آماده ی پرواز شود

با بوی محرم الحرام تو حسین

ایام عزا و غصه آغاز شود
———————
نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز

دانش‌آموزان عالم را همه دانا کند

ابتدا قانون آزادی نویسد بر زمین

بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند
———————
دل را اگر از حسین بگیرم چه کنم

بی عشق حسین اگر بمیرم چه کنم

فردا که کسی را به کسی کاری نیست

دامان حسین اگر نگیرم چه کنم
———————
گویند که در روز قیامت علمدار شفاعت زهراست . . . علم فاطمه دست قلم عباس است.
———————
پرسیدم از هلال چرا قامتت خم است ؟

آهی کشید و گفت ماه محرم است…
———————
باز محرم رسید، ماه عزای حسین

سینه‌ی ما می‌شود، کرب و بلای حسین

کاش که ترکم شود غفلت و جرم و گناه

تا که بگیرم صفا، من ز صفای حسین
———————
فرشته‌ها از امشب صبوی غم می‌نوشن

دوباره اهل جنت پیرهن سیاه می‌پوشن
———————
با آب طلا نام حسین قاب کنید

با نام حسین یادی از آب کنید

خواهید مه سربلند و جاوید شوید

تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید

فرا رسیدن ماه محرم تسلیت باد
———————
باز محرم شدو دلها شکست از غم زینب دل زهرا شکست

باز محرم شد و لب تشنه شد از عطش خاک کمرها شکست

آب در این تشنگی از خود گذشت دجله به خون شد دل صحرا شکست

قاسم ولیلا همه در خون شدند این چه غمی بود که دنیا شکست

محرم ماه غم نیست ماه عشق است محرم مَحرم درد حسین است
———————

هر دم به گوش می رسد آوای زنگ قافله ، این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله . حلول ماه محرم ، ماه پژمرده شدن گلستان فاطمه تسلیت باد . التماس دعا
———————
نام من سرباز کوی عترت است ، دوره آموزشی ام هیئت است . پــادگــانم چــادری شــد وصــله دار ، سر درش عکس علی با ذوالفقار . ارتش حیــدر محــل خدمتم ، بهر جانبازی پی هر فرصتم . نقش سردوشی من یا فاطمه است ، قمقمه ام پر ز آب علقمه است . رنــگ پیراهــن نه رنــگ خاکــی است ، زینب آن را دوخته پس مشکی است . اسـم رمز حمله ام یاس علــی ، افسر مافوقم عباس علی (ع)
———————
عالم همه محو گل رخسار حسین است ، ذرات جهان درعجب از کار حسین است . دانی که چرا خانه ی حق گشته سیه پوش ، یعنی که خدای تو عزادار حسین است
———————
عالم همه قطره و دریاست حسین ، خوبان همه بنده و مولاست حسین ، ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش ، از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین

[/h]
 

alireza 90

عضو جدید
با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداكاري آغاز شد.ماهي كه خون بر شمشير پيروز شد.ماهي كه قدرت حق، باطل را تا ابد محكوم ‍«و داغ باطله » بر جبهه ستمكاران و حكومتهاي شيطاني زد. ماهي كه به نسل ها در طول تاريخ ، راه پيروزي بر سر نيزه را آموخت.ماهي كه شكست ابر قدرتها را در مقابل كلمه حق، به ثبت رساند.ماهي كه امام مسلمين ، راه مبارزه با ستمكاران تاريخ را به ما آموخت.

http://www.www.www.iran-eng.ir/show...وبه-دانلود-گلچین-فیلم-داستانی-توبه-علی-گندابی
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دمید روح غم اندر، تن مه غم عالم

تو نوحه سر بده چون شد، عزای اشرف آدم

لباس تیره به تن کن، ز داغ نوحه تو سر کن

که گشته ماه عزا و ، دوباره گشت محرم

سرشکسته ی خود را، شکن دوباره ز داغش

بزن به سر ز غم او، بزن به سینه تو هردم

مه عزای دو عالم، رسیده ایها العالم

که هر شب مه غم شد، شب غم و شب ماتم

سرم هوای تو دارد، دلم هوای حریمت

بده پری به کبوتر، ببین شکسته دو بالم

همین که اشک بریزم، برای اشک تو آقا

برای من شده کافی، همین دو قطره ی نم نم
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
ای هلال ماه غم خون جگـــر آورده ای


سوز دل فریاد جان اشکی بسـر آورده ای


با قد خم گشته خود بر فـــــراز آسمان


از هلال دختر زهرا خبــــــــر آورده ای


آتش و خاکستر و کعب و نی و زخم زبان


از برای عترت خیرالبشــــــــر آورده ای


بر دل فرزند زهرا تیــــــر داری در کمان


یا برای اصغرش تیر دگــــــــر آورده ای


ای محرم وای بر تو پیش تیـــــــر حرمله ‏


حلق اصغر چشم سقا را سپـــــر آورده ای


ای محرم این تو هستی که یتیم وحــــی را


در کنار جسم عریان پــــــــدر آورده ای
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
برگ سبز درخت یاسینیم

دست پرورده های آمینیم



وقف این آسمان شش گوشه

وقف این بارگاه دیرینیم



در محرم به جوش می آییم

خم میخانه های رنگینیم



اشک ما از حسین می جوشد

جاری از چشمه های شیرینیم



تآخر عمر روضه می گیریم

ما گداهای عاقبت بینیم



روضه اش را بهشت می خوانیم

خوشه از این بهشت می چینیم



اینکه فرموده:« کشته اشک است »

بخدا، زیر دِین سنگینیم



ما هنوزم میان ظرف آب

عکس یک شیرخواره می بینیم
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ، ﻧﻘﻄﻪ ﻋﻄﻔﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺑﺸﺮ، ﺍﺯ ﺁﻏﺎﺯ ﺗﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ، ﺧﻮﺭﺷﻴﺪﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭﺧﺸﺶ ﺁﻥ، ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.
ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ، ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ، ﺗﺠﻠﻲ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺿﺎﻣﻦ
ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻭ ﻋﺎﻣﻞ ﺣﻴﺎﺕ ﻣﻌﻨﻮﻱ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ

 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
وای ارباب امشب شب آخرته
وای ارباب دل نگرون خواهرته
وای ارباب روضه خونت مادرته
الهی بمیرم برات آقا امیر آسمونی
خدا نیاره فردا کربلا تو بی کفن بمونی



شاه کربلا حسین
عشق سر جدا حسین
می کشی مرا حسین


دانلود سبک
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همه ی دوستان
اعظم لله اجورکم
ایام دلخونی امام زمان عج به همه تسلیت

بعداز1سال حبس وغیبت

با یه ترانه برای ساقی توی وبلاگم به روزم ومنتظرتونم

zakhmeyas.blogfa.com
 
بالا