مشاوره، سوال و درخواست مطالب مهندسی کشاورزی ...

iCAN

عضو جدید
سلام خدمت بچهای گل سایت
اگه میشه لطف کنید برای من مقاله فارسی از سوپر جاذبهای اب بزارید برای پروژه کارشناسی میخوام
ممنونم از زحماتتون
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
سلام خدمت بچهای گل سایت
اگه میشه لطف کنید برای من مقاله فارسی از سوپر جاذبهای اب بزارید برای پروژه کارشناسی میخوام
ممنونم از زحماتتون

ببین اینا به دردت میخوره:
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/226266-کاربرد-پلیمرهای-سوپرجاذب-در-آبیاری
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/73382-کشاورزی-پایدار
 

*م*

عضو جدید
سلام خسته نباشید
در مورد سه روش استخراج زیر که در گیاهان دارویی کاربر داره مطلب میخواستم
تعریف توضیح روش معایب و مزایا و ازین چیزا

روش پرکولاسیون
روش سوکسله
روش غرقابی
 

*م*

عضو جدید
سلام خسته نباشید
در مورد سه روش استخراج زیر که در گیاهان دارویی کاربر داره مطلب میخواستم
تعریف توضیح روش معایب و مزایا و ازین چیزا

روش پرکولاسیون
روش سوکسله
روش غرقابی
 

Hodaa37

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
ميشه اسم علمي قارچ کومبوچا رو بفرماييد؟
اميدوارم مكان مناسبي رو براي طرح سوال انتخاب كرده باشم
ممنونم از همكاري شما
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]کومبوچا از کجا آمده است؟[/h]

منشأ قارچ کومبوچا

هيچ کس بدرستي نمي تواند بگويد که منشأ قارچ کومبوچا کجا بوده و چگونه به وجود آمده است، اما مي دانيم که بيش از دو هزار سال است، که آدمي آن را مصرف مي کند. اصل مطلب اين نيست که نخستين بار چيني ها يا کره ايها، ژاپنيها و يا روسها آن را ابداع کردند. اگر دقيقش را بخواهيم، بايد بگوييم که کومبوچا در واقع يک قارچ نيست بلکه اجتماعي از چند مخمر و باکتري است. حتي يکي از صاحبنظران آن را گلسنگ توصيف کرده است. ريشة اين اسم مي تواند ژاپني باشد که «کومبو» به معني خزة قهوه اي چاي و «چا» به معني چاي است. گياه شناس معروف، پاستور وايدينگر آن را بدين گونه تعريف مي کند. به قول او:

چاي «کومبوچا» نوشيدني شرق آسياي باستاني است که از اقيانوس به دست آمده است. من به مدت سه سال در جزيرة تايوان مأموريت داشتم. اين ناحية ساحلي جنوب شرقي با اقليم نيمه استوايي و دوران طولاني مساعد رشد گياه در طي سال در آنجا، باعث شده است که مناطق وسيعي از اين ناحيه زير کشت چاي قرار بگيرد. از اين رو اين منطقه به عنوان سرزمين اصلي چاي شناخته شده است. اولين بار کواوـ پو، نويسندة چيني نام توو و يا چوان را براي نوشيدني اي که از برگهاي اين گياه تهيه مي شد بکار برد. امروزه آن را چا مي نامند. البته در ناحية فويکن هنوز هم آن را تي اي مي گويند که باعث شده من من کلمة تي به معني چاي انگليسي را به آن نسبت دهم.

نوع مأموريت من ايجاب مي کرد که به جزاير کوموي و ماتسو در نزديکي ايالت فويکن، سفر کنم. شربت ترش و شيريني که در آن هواي گرم به من تعارف مي شد، بسيار دلچسب و گوارا بود. شديداً تحت تأثير آن قرار گرفته بودم. آيا اين شرابي بود که طعم چاي داشت يا چاي مخصوصي بود که طعم شراب نرسيده مي داد؟ بعد از نوشيدن اين شربت، علاوه بر رفع خستگي به طور غريبي احساس سرحالي مي کردم. حس مي کردم سوخت و ساز بدنم بهتر شده است و به آرامش دست يافته ام. وقتي راجع به آن سؤال کردم، در پاسخم نام آن را «کن پوچا» ناميدند. بسيار متعجب شدم:«چايي اي که از اقيانوس گرفته مي شود» حدود 221 سال قبل از ميلاد مسيح، در زمان سلسلة تسين، چاي ياد شده به عنوان شربتي که عمر جاودان مي بخشيد، شناخته شده بود. اين چاي نامهاي مختلفي داشت. يکي از معروفترين آنها «چاي خدايي» بود. از اين چاي براي درمان ناراحتيهاي مزمن گوارشي استفاده مي شد. همچنين مي گويند که در سال 414 ميلادي، حکيمي کره اي به نام کومبو آن را براي درمان بيماري امپراطور ژاپن تجويز کرد. «چاي خدايي» از طريق کره، از چين به ژاپن آورده شد و در آنجا «چاي کومبو» نام گرفت.

کومبوچا در دنياي غرب

به مرور زمان، اين شربت از طريق مغولستان و روسيه به اروپا راه يافت. طي جنگ جهاني اول به علت کمبود شکر، چاي قارچ به کلي از بين رفت.

در سالهاي 1920 وقتي محققين بررسي خواص قارچ جادويي را آغاز کردند، گزارشهاي بيشتري دربارة وجود آن منتشر شد. تحقيقات آنها با آغاز جنگ جهاني دوم متوقف شد. در سالهاي 1960و1970 کومبوچا مجدداً به عنوان پادزهري در برابر عادات غلط تغذيه به شهرت رسيد. رسانه هاي غربي موضوع را مطرح کردند. از کارگاساک در روسيه گزارشهايي دربارة مردمي که عمر زيادي مي کردند واصل مي شد و آن را به مصرف شربت کومبوچا نسبت مي دادند. به همين دليل کومبوچا را «چاي کارگاساک» نيز مي نامند. گزارش ديگري حاکي از بچه دار شدن يک پيرزن 80 ساله از يک پيرمرد 130 ساله بود.

قابل قبولترين نتايج تحقيق در دانشگاه امسک در روسيه و در غرب توسط دکتر رودلف اسکلنر به دست آمده است. اکثر روزنامه هاي آلمان دربارة تحقيق دکتر اسکلنر صحبت مي کنند. او اهل آلمان شرقي بود، جايي که کومبوچا از آغاز اين قرن توسط افراد معمولي مصرف مي شد. او طب را در دانشگاه پراگ فراگرفت و به قارچ کومبوچا براي اولين بار در صومعه اي برخورد کرد. او طي جنگ جهاني به کشت قارچ ياد شده پرداخت و تحقيقات علمي خود را بر اساس آن انجام داد. در سالهاي 1960، تحقيقات خود را در نشريات علمي منتشر کرد که نتيجة آن افزايش آگاهي دربارة خواص درماني و تقويتي کومبوچا بود. دکتر اسکلنر کومبوچا را براي درمان بيماريهاي ديابت، فشار خون بالا و اختلالات گوارشي، شکمي و دفع و همچنين رماتيسم و نقرس، با موفقيت تمام بکار برد.

دکتر اسکلنر محدودة کاري خود را بر درمان سرطان متمرکز کرد و کومبوچا را در اين برنامه گنجاند. روشهاي درماني او چندان با توفيق همراه بود که بيشتر پزشکان به پيروي از او پرداختند. امروزه يک کمپاني به نام او، شربت و قطرة کومبوچا توليد مي کند. زماني که استفاده از کومبوچا براي درمان بيماران سرطاني توسط دکتر ورونيکا کارستنز، همسر رئيس جمهور اسبق آلمان علني شد، شربت ياد شده به صورت داروي شفابخش پرطرفداري درآمد. دکتر اسکلنر و دکتر کارستنز کومبوچا را به عنوان مکملي بر ساير درمانها به بيماران سرطاني خود توصيه مي کردند.

وقتي معلوم شد رونالد ريگان، رئيس جمهور اسبق ايالات متحده دچار سرطان شده است، گزارشهايي مربوط به درمان او تحت الشعاع موضوعهاي مهم سياسي قرار گرفت. گونتر فرانک، محقق و نويسنده مي گويد که ريگان از طريق مطالعة زندگينامة الکساندر سولژ نيتسين نويسنده و برندة جايزه نوبل با کومبوچا آشنا شد. در سال 1952 پزشکان تشخيص داده بودند که سولژ نيتسين دچار سرطان شده است و در سال 1953 او در بخش سرطان بيمارستاني در تاشکند بستري و معالجه شد. در پي اين اطلاعات، قارچي از ژاپن براي ريگان آوردند و او روزانه يک ليتر از شربت آن را مي نوشيد. سرطان او در همان حد متوقف شد و توانست دورة رياست جمهوري خود را به پايان برساند. دکتر رابرت. اي. ويلنر امريکايي در کتاب خود با عنوان «درمان سرطان»، از کومبوچا به عنوان درماني مؤثر ياد مي کند.

مهاجرين آسيا و اروپاي شرقي قارچ کومبوچا را به غربيها شناساندند. امروزه پزشکاني که بيماران مختلفي را با کومبوچا درمان کرده اند، معتقدند که نه تنها مصرف کومبوچا براي بيماران مفيد است بلکه مصرف همزمان آن با داروهاي شيميايي نتايج درخشانتري به بار مي آورد.

به نظر آقاي خوزه پرکو، يکي از پيشکسوتان مصرف کومبوچا، تهية کومبوچا از چاي سبز، نسبت به چاي سياه از ارزش درماني بيشتري برخوردار است. آقاي پرکو با بهره گيري از انواع ميوه ها و گياهان طبي (که عصارة برگ انبه هندي يکي از آنهاست) توانسته است کومبوچا را مدت طولاني تري نگهداري کند. ناگفته نماند که مصرف نگهدارنده هاي مصنوعي باعث ترش شدن اين نوشيدني مي شود. در مطالب بعدي به جزئيات روشهايي که آقاي پرکو بکار گرفته، اشاره خواهم کرد.

نامهاي متعدد کومبوچا

به کومبوچا و شربتي که از آن تهيه مي شود نامهاي متعددي نسبت داده اند. جالب اينجاست که در ترکيب بيشتر اين نامها از کلمة قارچ استفاده شده است، در حالي که آنچه در حقيقت ما در اختيار داريم يک قارچ نيست.

در زبانهاي گوناگون نامهايي چون گل روسي، ژلة روسي، قارچ روسي، قارچ ژاپني، اسفنج ژاپني، مادر روسي و قارچ شراب هندي براي آن بکار رفته است. قارچ خارق العاده، قارچ جادويي، قارچ قهرمان، قارچ طول عمر و ژلة نقرس از جمله ديگر نامهاي آن بشمار مي آيند.

رويهم رفته نام کومبوچا احساس تندرستي را القا مي کند و به عنوان درمان اکثر بيماريها تلقي مي شود. نامهايي که براي شربت حاصل از قارچ بکار مي رود، با طعم آن مرتبط است. اين شربت را به نام چاي آبجو، چاي شراب و چاي سيب زميني نيز مي شناسند. در فرانسه، نام اکسير طول عمر به آن داده شده است که قطعاً به خاطر تأثيري است که بر مصرف کنندگان داشته است.

هر طوري که کومبوچا را بنويسيم و بخوانيم، مهم نيست. به عقيدة دکتر اسکلنر، دکتر وينز و دکتر کارستنز اين خود کومبوچاست که حرف اول مي زند. دکتر آلکس مايکسنر يکي از قارچ شناسان معروف آلمان در کتاب خود تحت عنوان «پرورش قارچها» آن را کومبوچا (combucha) مي خواند. در عين حال اين ندا را مي دهد که تمام فرآورده هاي کومبوچا از کيفيت يکساني برخوردار نيستند.

کومبوچا چيست؟

کومبوچا ترکيبي از تعدادي باکتري و مخمرهايي با شيوة پرورش مخصوص است. اين موجود زنده چاي شيرين شده را تخمير مي کند و چاي کومبوچا را به وجود مي آورد. طعم گواراي آن احساس شادابي به آدمي مي دهد. مقدار مخمر موجود در آن باعث مي شود که حتي بعد از ريختن در بطري کماکان فعال باقي بماند. امروزه، آن را وسيله اي براي پيشگيري از بسياري بيماريها مي شناسند.

چاي کارگاساک

گزارشهاي مربوط به موفقيتهاي درماني، غالباً از کامل شدن تحقيقات لازم در دسترس عموم قرار مي گيرد.

اطلاعات زير در مورد چاي کارگاساک از نويسنده اي نامعلوم است:

«حدود 60 سال پيش يک زن ژاپني به ناحية کارگاساک در روسيه سفر کرد و از روبرو شدن با افراد زيادي که جملگي بيش از يکصد سال داشتند، شگفت زده شد. او به مرد 130 ساله اي برخورد که با زن 80 سالة خود صاحب فرزندي سالم شده بودند. زن ژاپني که حيرت کرده بود، سعي کرد راز جوان ماندن زن 80 ساله را که حتي يک چروک به صورت نداشت کشف کند. وي پي برد در هر خانة اين ناحيه، پير و جوان روزانه يک سوم ليتر چاي کومبوچا مصرف مي کنند. زن ژاپني مخمر مخصوص همراه با طرز تهية چاي دريافت کرد و قارچ را همراه خود به ژاپن برد و در آنجا اقدام به تکثير آن کرد. او دوستان را براي صرف چاي مخصوص دعوت مي کرد و به هريک قارچي مي داد و طرز تهية آن را به آنها مي آموخت؛ آنها هم به نوبة خود همين کار را در مورد دوستان ديگر مي کردند. بعد از مدتي گزارشهايي از تأثيرات موفقيت آميز چاي جديد به گوش رسيد:

· مردي که فشار خونش 210/210 بود موفق شده بود آن را به 80/140 برساند.

· دختر جواني که مبتلا به زونا تشخيص داده شده بود، بهبود يافت.

«در کارگاساک مردم با بيماريهاي سرطان و فشار خون بيگانه اند. در ژاپن همينکه موضوع چاي در تلويزيون و راديو مطرح شد، ميليونها ژاپني اين چاي را مصرف کردند. به مرور زمان اين چاي به تايوان و هنگ کنگ راه يافت. امروزه در سراسر دنيا به عنوان نشانه اي از عشق، دوستي آن را به دوست ديگر هديه مي کند. به نظر مي رسد اين چاي درمان معجزه آساي بسياري از دردهاست. محققين کشف کرده اند که اين قارچ حاوي سه عنصر حياتي است. به گفتة دکتر پَن پِن ژاپني:


  • به وضوح عمر را طولاني ميکند.
  • درماني براي آبله مرغان و زوناست.
  • چين و چروکها را تقليل مي دهد.
  • از ابتلا به سرطان جلوگيري مي کند.
  • از پيدايش نشانگان نامطلوب يائسگي جلوگيري مي کند.
  • توانايي تفکيک جزئيات را اعاده مي کند.
  • ماهيچه هاي پاها را تقويت مي کند.
  • ورم مفاصل (آرتريت) را درمان مي کند.
  • نيروي جنسي را تقويت مي کند.
  • ترشح غدد عرقي پا، يبوست و درد مفاصل و کمر درد را درمان مي کند.
  • انواع آبسه ها را درمان مي کند.
  • گرفتگي شريانها و مرض قند (ديابت) را درمان مي کند.
  • آب مرواريد و ناهنجاريهاي قلبي را درمان مي کند.
  • محرک اشتهاست و اختلالات بيخوابي را از بين مي برد.
  • از توليد سنگ مثانه و ناراحتيهاي کبدي پيشگيري مي کند.
  • چاقي و اسهال را بر طرف مي کند.
  • بواسير را از بين مي برد.
  • مو ها را سياه مي کند و از ريزش آنها جلوگيري مي کند.

اين نتايج ممکن است در افراد بخصوصي بروز کرده باشد. ولي دال بر اين نيست که کومبوچا در همه حال و همه کس اين نتايج را به بار مي آورد. در مورد مصرف نوع چاي و يا مصرف شربت و يا خود قارچ قاعدة خاصي وجود ندارد.
 

tara_uni

عضو جدید
hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

سلام
من عضو جديد هستم و تازه كارشناسي مهندسي منابع طبيعي_مرتع و آبخيزداري تموم كردم.
:)
ميخوام مطالبي در رابطه با كشت يونجه و تاثير آن بر فرسايش پيدا كنم.
اگه كسي كمكم كنه ممنون ميشم.
 

khateremiri

عضو جدید
کمک لازم دارم شدید

کمک لازم دارم شدید

سلام بچه ها من مهندسی باغبانی خوندم ولی میخوام یه شرکت فضای سبز بزنم ولی میترسم موفق نباشم در مورد طراحی و محوطه سازی میشه کمکم کنین تو دو راهی گیر کردم:gol::gol:
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
سلام بچه ها من مهندسی باغبانی خوندم ولی میخوام یه شرکت فضای سبز بزنم ولی میترسم موفق نباشم در مورد طراحی و محوطه سازی میشه کمکم کنین تو دو راهی گیر کردم:gol::gol:

بستگی به خودت داره، مطالعه کتابهای فضای سبز و شرکت تو کلاسهای طراحی فضای سبز میتونه خیلی بهت کمک کنه... البته اگه بخوای تنهایی فعالیت کنی یه کمی کارت سخت میشه!
 

fateme23

عضو جدید
بستگی به خودت داره، مطالعه کتابهای فضای سبز و شرکت تو کلاسهای طراحی فضای سبز میتونه خیلی بهت کمک کنه... البته اگه بخوای تنهایی فعالیت کنی یه کمی کارت سخت میشه!


ممنون بازم به مرام تو این فضای سبزیا که اصلا تو باغ نیستن .خودمم موندم .....
 

متینا یوسفی

عضو جدید
سلام بچه ها من مهندسی باغبانی خوندم ولی میخوام یه شرکت فضای سبز بزنم ولی میترسم موفق نباشم در مورد طراحی و محوطه سازی میشه کمکم کنین تو دو راهی گیر کردم:gol::gol:

سلام

به نظر خودتون رشته ی فضای سبز اصلا ارتباطی به باغبانی داره؟؟

درسته سروکار این رشته تا حدودی با گل و گیاهه ولی بیشتر از اون اصول طراحی و نقشه کشی

در اون مهمه و بیشتر به رشته ی معماری مربوط میشه

به نظر من تو رشته ی خودتون میتونید موفق تر باشید
 

neda.zhn

عضو جدید
درخواست مقاله

درخواست مقاله

با سلام من برای درس پروژه موضوع : اثر عساره برگ گردو (آللوپاتی) بر جوانه زنی گندم و ذرت . رو دارم میخواستم کمکم کنین و مقاله یا مطالبی در این باره بهم معرفی کنین . با تشکر.:(
 

fateme ba

عضو جدید
سلام ببخشید من میخواستم یکم در مورد عیبهایی که در زمینه های مختلف کشاورزی مثل برداشت محصول و آبیاری و تشخیص محصول نامرغوب و ماشین آلات هست کمکم کنید و بهم اطلاعات مختصری بدهید.اگه کسی میتونه این عیبها را بصورت خلاصه بهم معرفی کنه ممنون میشم.
ممنون از لطفتون
 

ever green 1

کاربر فعال
سلام ببخشید من میخواستم یکم در مورد عیبهایی که در زمینه های مختلف کشاورزی مثل برداشت محصول و آبیاری و تشخیص محصول نامرغوب و ماشین آلات هست کمکم کنید و بهم اطلاعات مختصری بدهید.اگه کسی میتونه این عیبها را بصورت خلاصه بهم معرفی کنه ممنون میشم. ممنون از لطفتون
سلام کاشت: مقدار نامناسب بذر ، فاصله کشت بیشتر یا کمتر از حد مطلوب، تاریخ کاشت ، خاکورزی نامناسب،.... داشت :دفعات و فاصله آبیاری، مقدار کم و زیاد کود ، سموم کشاورزی ، ... برداشت: زمان برداشت روی کیفیت محصول اثر داره ، استفاده از ادوات مناسب که هدررفت محصول رو به حداقل برسونه تشخیص محصول نامرغوب : 1. ظاهر نامناسب محصول مثلا تو برنج خرد شدن دانه و... .2 .کیفیت نامناسب مثلا درصد پروتئین ، روغن و آمینو اسید ( در آزمایشگاه)و... و یک سری نکات ریز و درشت دیگه
 

reyhaneh919

کاربر بیش فعال
سلام

من گرایش باغبانی هستم و ترم بعد می شم ترم 3 می خواستم اسم نرم افزارهای مرتبط با رشته رو بدونم.
 

آتیشپاره

عضو جدید
همیاری

همیاری

سلام بچه ها من نیاز به یه مطلب خوب درمورد قیم گذاری و نهالکاری دارم ، خیلی زود، ممنون میشم اگه بتونین کمکم کنین:(
 

A2011

عضو جدید
سلام
يه سوال داشتم؟...مي خواستم بپرسم كه تو باغ مركبات 2 ساله(تامسون) در فاصله بين درختان ميخوايم يه كشت انجام بديم .
به نظر شما كاشت سير بهتر يا كاشت باقلا ؟؟؟ يا محصول ديگه؟ ضمنا اين باغ تو استان مازندران (بهشهر) ميباشد.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
سلام
يه سوال داشتم؟...مي خواستم بپرسم كه تو باغ مركبات 2 ساله(تامسون) در فاصله بين درختان ميخوايم يه كشت انجام بديم .
به نظر شما كاشت سير بهتر يا كاشت باقلا ؟؟؟ يا محصول ديگه؟ ضمنا اين باغ تو استان مازندران (بهشهر) ميباشد.
هیچکدوم ///
فقط لوبیا سبز///
منم در ساری اجرا میکنم///انجام بدین بعد ببینید نهالها چه رشدی میکنن///
 

alireza_smailzad

عضو جدید
پاسخي به سوال يك دوست

پاسخي به سوال يك دوست

دوست عزيزي از طريق اي ميل از من پرسيده بودند:


نام و نام خانوادگي: علی رضایی

متن پيام: سلام آقای مهندس یک استخر 5000متر خاکی با یک چاه 5 اینچی اختصاصی و شوری دوازده هزار ظرفیت تولید چه مقدار ماهی کپور معمولی رادارد دوره پرورش چند ماهه است و قیمت خرید ماهی کپور معمولی از پرورش دهنده چند است در کل آیاتوجیه اقتصادی دارد یاخیر باتشکر






دوست عزيز سلام
دوره پرورشي كپور ماهيان ازاواخراسفندماه شروع وتازماني كه دمابه زير18 درجه سانتي گرادنرسيده باشدتغذيه ماهي ادامه پيدامي كند.(بهترين دما براي رشد25درجه سانتي گراد)
دراستخرهاي ذخيره كشاورزي به ازاي هرمترمربع حداقل يك قطعه كپورمعمولي رهاسازي مي شودكه درصو.رت تامين اكسيژن مطلوب تا3 قطعه درمترمربع قابل افزايش مي باشد.
كپورمعمولي همه چيز خوار بوده وشما مي توانيدبه منظوركاهش هزينه توليد ماهي ازضايعات كشاورزي موجوددرمنطقه(ته لاشي خربزه وهندوانه,انگور,ذرت علوفه اي,و....)به منظور تغذيه ماهي استفاده كنيد.
درمزرعه ماضريب تبديل جو براي ماهي 3به 1درنظرگرفته مي شودوتغذيه ماهي برمبناي 5درصدبيومس موردمحاسبه قرار مي گيرد.
دركنار ماهي كپور شما مي توانيد تعدادي محدودفيتوفاگ وآموردراستخر رهاسازي نمائيدكه مي توانند محيط پرورش شماراپالايش كنند.
قيمت كپورماهيان باتوجه به سايزماهي پرواري و وضعيت بازارمنطقه متغيراست.اماباتوجه به اينكه ماهي كپورمعمولي درعراق بازارخوبي دارد ودر صورتيكه توصيه هاي كارشناسي اجراشودمطمئناپرورش ماهي توجيه اقتصادي دارد.
در حال حاضراينجانب در مزرعه با آب داراي Ec=6500مشغول به كار مي باشم .
مطالب فوق به عنوان راهنمائي به شما ارائه شد وبه شماتوصيه مي كنم تا قبل از هر كاري از كارشناسان شيلات شهرستانتان جهت بازديداز محل استخرشما وارائه راهنماييهاي لازم دعوت كنيد.

 

A2011

عضو جدید
هیچکدوم ///
فقط لوبیا سبز///
منم در ساری اجرا میکنم///انجام بدین بعد ببینید نهالها چه رشدی میکنن///
عزيز ممنون از راهنمايي شما...لوبيا سبز كه يه كشت فصل گرماست...براي فصل سرما زمستانه چي توصيه ميكنين؟
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
ممنون از راهنمايي شما...لوبيا كه يه كشت فصل گرماست...براي فصل سرما زمستانه چي توصيه ميكنين؟

خواهش میکنم//
مگه بهشهری نیستید؟
لازم به یاداوریست که در مناطق معتدله کشت لوبیا هم در فصل سرما انجام میشود//
شما در اوایل مهر کشت کنید//میبینید که جواب میدهد//
 

عذرا علوي

عضو جدید
هورمون جيبرلين

هورمون جيبرلين

با سلام.
ميخواستم كمي درباره ي تاثير هورمون جيبرلين در رشد درخت تبريزي بدونم.(نحوه ي استفاده از اين هورمون؟چه زماني استفاده بشه و به چه ميزان؟)
و ايكه قيمت اين هورمون توي بازار ايران چقدره؟
با تشكر.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
با سلام.
ميخواستم كمي درباره ي تاثير هورمون جيبرلين در رشد درخت تبريزي بدونم.(نحوه ي استفاده از اين هورمون؟چه زماني استفاده بشه و به چه ميزان؟)
و ايكه قيمت اين هورمون توي بازار ايران چقدره؟
با تشكر.

فکر کنم در مرحله ی نو نهالی باشه///ولی جیبرلین بیشتر رو انگور سیب اینها کاربرد داره//
در خیار گلخانه ای هم استفاده میشه//
که در همه ی اینها در میوه دهی و گل انگیزی نقش داره///
در تبریزی افزایش رشد طولی ساقه رو تأثیر داره//
خیلی گرونه//فکر کنم 10 سی سی اون بالای 100 هزار تومن باشه//
استفادش تخصص میخواد//کار ظریفیه//
من خودم فقط از هورمونها برای ریشه دوانی قلمه های کیوی استفاده کردم//
ولی ما بقیشو کار نکردم///
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
البته تعریف مرحله نونهالی این میباشد///

مرحله نونهالی

نونهالی را می توان به صورت یک مرحله فیزیولوژیکی یک نهال که در طول آن نهال را نمی توان وادار به گل نمود تعریف کرد این مرخله در گیاهان چوبی بسته به عوامل محیطی و ژنتیکی ممکن است خیلی کوتاه و یا خیلی طولانی باشدوتمام بافتهای نونهال تا موقعی که به مرحله انتقال نرسیده اند نونهال می باشندو بافتهای نونهال تا پایان عمر درخت در پای درخت و در چای خود باقی می مانند. علاوه بر عدم توانایی گلدهیگیاهان نونهال را بوسیله چندین خصوصیت فیزیولوژیک و مرفولوژیک مثل برگهای شفاف لبه دار ، ساقه های خزنده ، ساقه های خاردار ، عادت نیمه دائم سبز(در گونه های خزاندار ) ، آسان ریشه زایی ساقه ومقدار کمRNA (اسید ریبونوکلئیک) در بافتهای آنها مشخص می شود. دوره نونهالی را اغلب می توان با افزایش سرعت رشد نهالهای جوان کوتاخ نمود زیرا برای رسیدن به مرحله بلوغ درخت باید به یک اندازه حداقل برسد
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بچه ها اگه ميشه درمورد طرح توجيهي الوئه ورا هركس مطلب داره بهم بگه /// ممنون ميشم///فوري فوري/
 

saeid ataei

عضو جدید
می خواستم ب÷رسم کشاورزی خوبه؟

می خواستم ب÷رسم کشاورزی خوبه؟

سلام می خواستم ب÷رسم رشته ی کشاورزی خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:)
 

venos -z

عضو جدید
سلام !!
من یکسری مطلب راجب عارضه های زیست محیطی لازم دااااااارم !! ممنون میشم از دوستان کمکم کنین ...:gol:
 

Similar threads

بالا