آی آدمها ... یک نفر می سپارد جان!

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصفهانیها یک میلیارد ریال به مردم سومالی کمک کردند

اصفهانیها یک میلیارد ریال به مردم سومالی کمک کردند

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: کمکهای مردم اصفهان از طریق شعب هلال احمر در استان نزدیک به یک میلیارد ریال و 10 تن مواد غذایی است.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن مومنی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: کمکهای کشور ایران و اصفهان در حال حاضر از طریق پایگاه‌های هلال احمر و در روزهای جمعه از طریق پایگاه‌های مستقر در مراسم برگزاری نماز جمعه جمع آوری می‌شود و علاوه بر آن از طریق اعلام حساب‌های بانکی است.
وی با اشاره به اینکه یک گروه ارزیاب به از طریق هلال احمر به کشور سومالی اعزام شد، ادامه داد: علاوه بر نیازهای مالی این افراد نیاز زیادی به مواد غذایی نیز دارند که باید در این عرصه نیز کمک کرد.​
مومنی با اشاره به اینکه مردم بهتر است برنج در بسته‌های پنج کیلویی، کنسرو با تاریخ ماندگاری طولانی را به این مردم کمک نمایند تصریح کرد: شماره حساب 99999999003برای کمکهای ریالی و شماره حساب 70270 نیز برای کمک‌های ارزی در بانک ملی پذیرای کمک‌های مردمی است.​
مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان اصفهان همچنین به مردم اصفهان توصیه کرد که توجه بیشتری به پرداخت‌های نقدی داشته باشند.​
97 تیم امدادی در اصفهان آماده خدمت رسانی است
مومنی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت جوانان و حضور مردم در صحنه در هلال احمر اظهار داشت: اکثریت فعالیتهای این سازمان مردمی است و به وسیله داوطلبان اداره می‌شود.​
وی ادامه داد: حتی در زمانی که نیاز به فعالیتهای امدادی نیز نیست این داوطلبان کار خیر انجام می‌دهند و خدمات امدادی به افراد نیازمند را دنبال می‌کنند.​
مومنی در ادامه سخنان خود یادآور شد: هلال احمر در حال حاضر 23 شعبه و چهار پایگاه امداد و نجات شهری، 14 پایگاه بین شهری و شش پایگاه بین شهری سیار در سطح استان اصفهان دارد.​
مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر 97 تیم آماده امداد رسانی در سطح استان اصفهان وجود دارد که این افراد همیشه آماده اعزام به مناطق مورد نیاز هستند.​
وی جمعیت هر یک از این تیم‌ها را 33 نفر عنوان کرد.​
آموزش کمکهای امدادی امری ضروری است
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس آمار و پژوهشهای انجام شده 75 درصد از فعالیتهای امدادی توسط نیروی موثر بازمانده از حوادث ارائه می‌شود گفت: هر چه آموزش امدادی بیشتر شود این امر کمک بهتری به هلال احمر و جمعیت امداد رسان خواهد کرد.​
وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس آمار باید یک درصد از جمعیت هر شهر آموزش کمکهای امدادی را دیده باشند که این آمار در اصفهان وجود دارد.​
مومنی ادامه داد: البته این جمعیت آموزش دیده در سطح استان اصفهان همگن نیستند چنانچه اکثریت افراد آموزش دیده مربوط به یک نقطه از شهر می‌شوند و این آمار در مناطق روستایی در سطح پایین‌تری قرار دارد.​
وی در این خصوص بر لزوم آموزش افراد در سایر نقاط استان تصریح کرد.​
بالگرد امداد نجات هنوز به اصفهان نرسیده است
وی همچنین در خصوص بالگرد امداد و نجات و نحوه تخصیص آن به اصفهان نیز اظهار داشت: واگذاری این بالگرد به اصفهان از مصوبات سفر هیئت دولت به اصفهان است که دنبال عملیاتی شدن آن هستیم.​
مومنی ادامه داد: زمین مورد نیاز برای این بالگرد نیز پیش بینی شد.

منبع :

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1385548
 
  • Like
واکنش ها: EECi

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فراخوان ثبت نام پرستاران برای اعزام به سومالی

فراخوان ثبت نام پرستاران برای اعزام به سومالی

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: پرستارانی که تمایل دارند برای کمک به بیماران نیازمند کشور سومالی به این کشور اعزام شوند با ثبت نام در سایت «کمک به سومالی» آمادگی خود را اعلام کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، غضنفر میرزابیگی افزود: از زمان اعلام خبر قحطی و شیوع بیماری در کشور سومالی بسیاری از پرستاران طی تماس با سازمان نظام پرستاری تمایل و علاقه مندی خود را برای اعزام به این کشور برای کمک و مراقبت از بیماران نیازمند این کشور اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری پیش از این نیز آمادگی خود را برای فراهم کردن زمینه اعزام پرستاران نوع‌دوست و علاقه مند به کمک کردن به مردم نیازمند سومالی اعلام کرده بود به همین علت اکنون که با ابراز تمایل تعداد زیادی از پرستاران برای این کار مواجه شدیم با هماهنگی مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی، وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط با کشور سومالی امکان اعزام جمعی از پرستاران به این کشور فراهم شده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: پرستارانی که تمایل دارند برای خدمت به مردم نیازمند کشور سومالی به این کشور اعزام شوند می توانند از هم اکنون با ثبت نام در سایت اینترنتی http://helpsomali.parastari.org و ذکر مشخصات خود آمادگی خود را اعلام کنند تا با توجه به ظرفیت و امکانات موجود زمینه اعزام آنان فراهم شود.
وی گفت: با توجه به بحران فعلی در کشور سومالی سازمان نظام پرستاری برای کمک به مردم دردمند این کشور احساس مسئولیت می کند و ابزار تمایل پرستاران از سراسر کشور که از طریق هیئت مدیره های نظام پرستاری به سازمان نظام پرستاری منتقل شد ما را مصمم کرد تا با همکاری دستگاه‌های مسئول زمینه این کار را فراهم کنیم.
میرزابیگی ادامه داد: یک مهلت ده روزه را برای ثبت نام پرستاران علاقه مند به اعزام به کشور سومالی اعلام کرده ایم تا گروه اول پرستاران اعزام شوند و در صورتی که بعد از آن باز هم به حضور پرستاران در این کشور نیاز بود گروه‌های بعدی پرستاران اعزام می شوند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یزد - خبرگزاری مهر: جمعی از کارمندان اداره آموزش و پرورش استان یزد در طرح کمک به مردم قحطی زده سومالی شرکت کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به نیاز شدید مردم ستمدیده و قحطی زده سومالی به حمایتهای مالی، جمعی از کارمندان این اداره کل در طرحی با نام طرح انفاق ویژه ماه مبارک رمضان برای کمک به مردم سومالی شرکت کردند.
در این راستا 65 نفر از کارکنان این اداره بالغ بر 12 میلیون ریال از حقوق خود را به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.
این مبلغ قرار است از حقوق شهریورماه کارکنان داوطلب کسر و به حساب 0199999999003 بانک ملی ایران واریز شود.​
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کمک سه میلیارد ریالی البرزی ها به قحطی زدگان سومالی

کمک سه میلیارد ریالی البرزی ها به قحطی زدگان سومالی

کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد البرز گفت:
ساکنان استان البرز سه میلیارد ریال به قحطی زدگان سومالی کمک کرده اند و این کمکها با همکاری کمیته امداد جمع آوری شده است.
علی سالارکیا در گفتگوبا خبرنگار مهر افزود: سه میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی از سوی ساکنان استان البرز به قحطی زدگان سومالی اعطا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز ادامه داد: مردم قهرمان و همیشه در صحنه استان البرز به پیروی از ندای رهبر معظم انقلاب از ابتدای اجرای طرح جمع آوری کمک به مردم سومالی رقمی معادل سه میلیارد ریال کمک کرده اند.
این مسئول عنوان کرد: این کمک شامل 2.8 میلیارد ریال کمک نقدی و حدود 200 میلیون ریال کمک غیر نقدی بوده که از طریق پایگاههای کمیته امداد استان البرز به قحطی زدگان سومالی اختصاص یافته است.
مدیرکل کمیته امداد استان البرز یادآور شد: این نهاد در پایگاههای مختلف سطح شهر اقدام به جمع آوری کمکهای مردم به مردم قحطی زده سومالی کرده است.
سالارکیا اضافه کرد: این نهاد علاوه بر پایگاههای مختلف سطح شهر همزمان با روز قدس در مکانهای برگزاری نماز جمعه و مسیرهای راهپیمایی و معابر پرتردد نیز اقدام به جمع آوری کمکهای مردمی به مردم مظلوم سومالی کرده است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آفرین بر مردم ارومیه

آفرین بر مردم ارومیه

ارومیه - خبرگزاری مهر:
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی از کمک 700 میلیون ریالی مردم استان به قحطی زدگان سومالی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکخو ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: مردم نوع دوست آذربایجان غربی طی روزهای گذشته با مراجعه به پایگاههای کمیته امداد استان 700 میلیون ریال به قحطی زدگان سومالی کمک مالی کردند.
وی در ادامه بیان داشت: در راستای امداد رسانی به مردم قحطی زده سومالی، کمیته امداد آذربایجان غربی از نیمه دوم ماه مبارک رمضان پایگاههای جمع آوری کمکهای مردمی را در سطح شهرهای استان راه اندازی کرده که این پایگاهها تا عید سعید فطر آماده دریافت کمکهای مردم خیر هستند.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی با توجه به رویکرد جدید کمیته امداد در جمع آوری فطریه روزه داران نیز اظهار داشت: امسال با کمک روحانیان و هیئت امنای مساجد فطریه های جمع آوری شده از هر محله در میان نیازمندان همان محله توزیع خواهد شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سنندج - خبرگزاری مهر: به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد وحیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز اظهار داشت: در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت علی (ع) مردم عزادار که در حسینیه سقز حضور داشتند به همراه هیئت امنای حسینیه مبلغ 700 هزار تومان وجه نقد به مردم قحطی زده سومالی کمک نقدی اهدا کردند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کمک 828 میلیون ریالی مردم بوشهر به مردم قحطی زده سومالی

کمک 828 میلیون ریالی مردم بوشهر به مردم قحطی زده سومالی

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: مردم نوع دوست این استان تاکنون 828 میلیون ریال به مردم قحطی زده سومالی کمک کرده اند.
عبدالکریم شعبان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:450 میلیون ریال از این کمکها به 45 پایگاه جمعیت هلال احمر تحویل شده و 37 میلیون و 800 هزار ریال هم در 17 پایگاه کمیته امداد امام خمینی(ره) جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه همه کمکها به هلال احمر کشور تحویل می شود تا به دست مردم سومالی برسد، افزود: پایگاه های جمع آوری کمک به مردم این کشور آفریقایی از چهاردهم مرداد شروع شده و تا روزهای آینده ادامه دارد.
شعبان زاده اضافه کرد: مردم استان دو تن برنج و 20 تن خرما هم به قحطی زدگان سومالی کمک کرده اند که برای ارسال به این کشور از تهران بارگیری شده است.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بعضی از هم استانیها نیز کمکهای نقدی خود را به شماره حسابهای بانکی واریز کرده اند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
گیلانی ها 900 میلیون ریال به مردم قحطی زده سومالی اهدا کردند

گیلانی ها 900 میلیون ریال به مردم قحطی زده سومالی اهدا کردند

رشت - خبرگزاری مهر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت:
گیلانی ها بیش از 900 میلیون ریال از کمک های نقدی خود را به مردم سومالی اهدا کردند. جمشید محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مردم غیور و ولایتمدار گیلان با حضور پرشور خود در راهپیمایی دشمن شکن روز قدس در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور اکید معظم له مبنی بر کمک به مردم مسلمان و قحطی زده سومالی و تقویت فرهنگ مشارکت واهداف داوطلبانه در این روز باشکوه بیش از 275 میلیون ریال از کمک های نقدی خود را در صندوق های جمع آوری کمک های مردمی جمعیت هلال احمر برای مردم قحطی زدگان سومالی اهدا کردند.

وی همچنین اظهار داشت: از آغاز جمع آوری کمک های مردمی تاکنون گیلانی ها در سراسر شعب جمعیت استان 908 میلیون و 384 هزار ریال از کمک های نقدی خود را به مردم سومالی اهدا کردند.
مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: شماره حساب کمک‌ های مردمی این جمعیت 99999 بانک ملی شعبه مرکزی و صندوق‌ های جمع‌آوری وجوه نقدی در پایگاههای جمع آوری کمک در شعب هلال‌احمر و پایگاههای داوطلبی مساجد، آماده دریافت کمک های مردمی است.
طرح همای رحمت توسط هلال احمر در گیلان اجرا شد
وی در ادامه ازاجرای طرح همای رحمت توسط جمعیت هلال احمر استان خبر داد و افزود: با اجرای طرح همای رحمت همچون سالهای گذشته با جمع آوری کمک ها ازسوی خیران، داوطلبان و آماده کردن بسته های غذایی در ماه نزول قرآن و برکت الهی برای توسعه مشارکت در کمک به نیازمندان و کارهای عام المنفعه از سوی جمعیت شفت و انزلی 50 بسته غذایی که شامل کالاهای اساسی از جمله مرغ، حبوبات، روغن، خرما، پنیر، ماکارونی و غیره است در بین خانواده های بی بضاعت توزیع شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کمک 1.5 میلیارد ریالی مازنیها به مردم سومالی

کمک 1.5 میلیارد ریالی مازنیها به مردم سومالی

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مردم استان تاکنون 1.5 میلیارد ریال به قحطی زدگان سومالی کمک کردند. عباد اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بلافاصله پس از فراخوان جمعیت هلال احمر، جمعیت هلال احمر مازندران با بسیج تمامی امکانات و برپایی پایگاههای موقت در قالب 50 صندوق ثابت و سیار جمع آوری کمکهای شهروندان استان را در دستور کار قرار داد.

وی اظهار داشت: تاکنون مردم مسلمان استان، بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال وجه نقد، هفت تن برنج و مقداری جواهرآلات را به این امر بشردوستانه و خداپسندانه اختصاص دادنه که نشان دهنده عمق احساسات انسانی و اسلامی شهروندان مسلمان و روزه دار است.
اسدی با تقدیر از احساسات پاک و بی شائبه شهروندان استان در این حماسه ماندگار گفت: کمک به مسلمانان مظلوم، گرسنه و قحطی زده سومالی به موجب فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه شرعی، اسلامی انسانی است و جمعیت هلال احمر مازندران، آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم استان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: شماره حساب ریالی 99999 و شماره حساب ارزی 702070 و شماره حساب یورویی 800300 جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی ایران شعبه مرکزی برای کمک های نقدی هموطنان در نظر گرفته شده است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود

تازه ترین اخبار رو تا دقایق دیگه قرار خواهم داد

متاسفانه هنوز قسمتهایی از کشور سومالی در اثر سوتغذیه در خطر مرگ میباشند
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
محموله 250 تنی مالزی وارد سومالی شد

محموله 250 تنی مالزی وارد سومالی شد

محموله 250 تنی کمکهای بشردوستانه کشور مالزی همراه با تیم پزشکی وارد سومالی شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به موگادیشو، صبح امروز یک تیم 40 نفره شامل 25 پزشک همراه با محموله 250 تنی کمکهای بشردوستانه از سوی کشور مالزی وارد فرودگاه موگادیشو شد.

بر اساس این گزارش، مالزی هفتمین کشور مسلمان است که کمکهای خود را به سومالی ارسال کرده است.
به گفته تیم مالزیایی کمکهای دیگر این کشور در راه است.
 
  • Like
واکنش ها: EECi

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مردم آذربايجان شرقي چهارميليارد و350ميليون ريال به سومالي كمك كردند

مردم آذربايجان شرقي چهارميليارد و350ميليون ريال به سومالي كمك كردند

مديرعامل جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: از كل مبلغ جمع آوري شده در استان بيش از يك ميليارد و 350 ميليون ريال از طريق صندوق هاي ثابت و سيار جمعيت هلال احمر براي كمك به مردم قحطي زده سومالي جمع آوري شده است .
'عزيز نوري' گفت: در راستاي اجراي فرامين رهبر معظم انقلاب مبني بر كمك به مردم قحطي زده سومالي اقشار مختلف مردم استان با تماس هاي تلفني و با مراجعه به پايگاههاي ثابت و سيار جمعيت هلال احمر در سطح استان مبلغ ياد شده را به صندوق هاي هلال احمر واريز كردند.
وي افزود: بيش از 10 تن برنج نيز از طرف مردم خير آذربايجان شرقي به مردم قحطي زده سومالي اهدا شده است.
وي اظهار داشت : علاوه بر پايگاههاي مزبور مردم نوع دوست مبالغ زيادي را نيز به حساب هاي هلال احمر در بانك ها واريز كرده اند كه از طريق جمعيت هلال احمر مركز قابل احتساب بوده ولي نهايي نشده است.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان شرقي نيز در اين ارتباط به خبرنگار ايرنا گفت: سه ميليارد ريال وجه نقد از صندوق هاي ويژه جمع آوري كمك هاي مردمي به مردم سومالي جمع آوري شده است كه مبلغ قابل توجهي مي باشد .
'حسين دشتي' اظهار داشت: مواد غذايي شامل برنج به ارزش 300 ميليون ريال نيز از طرف مردم استان به مردم سومالي اهدا شده است كه به غير از وجه نقد هاي اعلام شده است .

منبع : http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30544815&SRCH=1
 
  • Like
واکنش ها: EECi

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نهمين محموله كمكهاي ايران به سومالي ارسال شد

نهمين محموله كمكهاي ايران به سومالي ارسال شد

به گزارش ايرنا، اين محموله را كمكهاي جمع آوري شده از سوي جمعيت هلال احمر در تهران و ديگر شهرهاي كشور تشكيل مي داد.
يك مسئول جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران به ايرنا در استان تهران گفت كه محوله ارسالي شامل دارو ، وسايل زندگي و مواد غذايي است.
جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران تاكنون 300 تن كالاي امدادي به سومالي ارسال كرده كه اغلب آن نيز كمكهاي مردمي است.
ارزش اين كمكها افزون بر دو ميليارد تومان بالغ مي شود.
 
  • Like
واکنش ها: EECi

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مردم استان سمنان بيش از سه ميليارد ريال به مردم سومالي كمك كردند

مردم استان سمنان بيش از سه ميليارد ريال به مردم سومالي كمك كردند

اين كمكها در روزهاي اخير توسط پايگاههاي كميته امداد ، جمعيت هلال احمر و بسيج در استان سمنان جمع آوري شده است.
از سوي ديگر كاركنان دادگستري استان سمنان 43 ميليون و 800 هزار ريال، استانداري سمنان 12 ميليون و 880 هزار ريال و پرسنل انتظامي و دامپزشكي اين استان مبالغي براي حمايت از مردم سومالي اختصاص و كمك كردند.
جمعيت هلال احمر استان سمنان نيز هفت هزار و 200 تن برنج و مواد غذايي و دو هزار و 280 قوطي شير خشك را به سومالي ارسال كرد
 
  • Like
واکنش ها: EECi

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واحد مرکزی خبر:
صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، پنجشنبه هشدار داد بیش از دو سوم کودکان سومالی ممکن است به سبب کوچ های اجباری ناشی از خشکسالی در ماه های اخیر از تحصیل محروم شوند.

قبل از این خشکسالی شدید نیز سومالی از نظر تحصیل کودکان در جهان در ردیف پایین جدول قرار داشت. بنابراعلام این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد ، در سال تحصیلی گذشته سی درصد کودکان سومالی به مدارس دسترسی داشتند ) کمتر از بیست و پنج درصد برای دختران). لیزا دوتری هماهنگ کننده یونسف در امور برنامه های آموزشی اضطراری برای سومالی اعلام کرد: quotation mark ما پیش بینی می کنیم میزان تحصیل دانش آموزان پس از بازگشایی مدارس بازهم کاهش یابد.

quotation mark درحالی که چهار صد و سی و پنج هزار کودک سومالیایی در سال تحصیلی دو هزار و ده و دو هزار و یازده در مدارس به تحصیل اشتغال داشتند ، یونیسف عقیده دارد دویست هزار کودک محصل در ماه های اخیر منطقه محل سکونت خود را به سبب خشکسالی ترک کردند تا در موگادیشو یا در کشور همسایه یعنی اتیوپی مستقر شوند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، یک دوم معلمان حتی سه چهارم آنان در مناطقی که بیشتر آسیب دیده اند ممکن است نتوانند در مدارس حضور یابند زیرا آنان مجبور شده اند از منطقه محل سکونت خود بگریزند. دورتی گفت : quotation mark سومالی پیش ازاین به همراه هائیتی در پایین ترین سطح جدول تحصیل کودکان در جهان قرار داشت .

با این خشکسالی و قحطی که بر بخش زیادی از مرکز و جنوب کشور سایه افکنده است ، احتمالا بدترین کشور جهان برای تحصیل کودکان خواهد بود.

quotation mark یونیسف و دیگر سازمان های مرتبط با آنن از جمله سازمان quotation mark کودکان را نجات دهید quotation mark در تلاش برای مقابله با پیامدهای خشکسالی پیش بینی کرده اند به کمک خود به مدارس سومالی برنامه های واکسیناسیون علیه سرخک و توزیع کالابرگ های غذایی را بگنجانند. بنابراعلام سازمان ملل متحد،‌کمک بین المللی به سومالی تاکنون بر برنامه های غذایی توجه داشته و برنامه کمک به آموزش در این کشور تاکنون کمترین بهره را برده است به گونه ای که فقط هجده درصد از بیست و نه میلیون و پانصد هزار دلار ضروری را به خود اختصاص داده است.

منبع : http://khabarfarsi.com/ext/1035713
 
  • Like
واکنش ها: EECi

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واحد مرکزی خبر :

کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هشدار داد فقط در سومالی بیش از سه میلیون نفر در خطر مرگ قرار دارند.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی هر روز عده زیادی از قحطی زدگان سومالی با پای پیاده و طی دهها کیلومتر برای یافتن غذا خود را به اردوگاههای دائم و موقتی برای اوارگان در داخل سومالی و کشورهای همسایه می رسانند.

بسیاری از کودکان در این مسیر رسیدن به این اردوگاهها بر اثر گرسنگی و تشنگی و بیماری جان خود را از دست می دهند.

با وجود اینکه گروه اسلامگرای الشباب اخیرا از موگادیشو پایتخت سومالی عقب نشینی کرد و راه برای امدادرسانی بیشتر به قحطی زدگان باز شد اما هنوز بخشهای زیادی از این کشور در کنترل الشباب است و این گروه مانع دسترسی گروههای امدادرسان غربی به قحطی زدگان می شود.انتونیو گوترز کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز گذشته از اردوگاه اوارگان در موگادیشو دیدن کرد.

پیام او به جامعه جهانی کاملا روشن بود.

او تاکید کرد اگر کمکهای کافی به قحطی زدگان سومالی نرسد میلیونها نفر خواهند مرد.

موسسه امریکایی توسعه بین المللی اعلام کرد در سه ماه گذشته نزدیک به سی هزار کودک سومالیایی زیر پنج سال جان خود را از دست داده اند.

با همه این هشدارها و مرگ و میرها هنوز هیچ تضمینی برای رسیدن کمکهای کافی بین المللی به قحطی زدگان وجود ندارد
 
  • Like
واکنش ها: EECi

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سازمان ملل درباره افزايش سوء تغذيه در ميان آوارگان سومالي در اتيوپي هشدار داد

سازمان ملل درباره افزايش سوء تغذيه در ميان آوارگان سومالي در اتيوپي هشدار داد

واحد مرکزی خبر: 1390/06/11 :
سازمان ملل متحد روز جمعه درباره افزایش آمار سوء تغذیه در میان سومالیایی های ساکن اردوگاههای آوارگان در اتیوپی هشدار داد. این آواره ها از خشکسالی، قحطی و درگیری های سومالی به اتیوپی فرار کرده اند. بررسی ها نشان می دهد آمار سوء تغذیه در میان کودکانی که به تازگی وارد اردوگاه دولو آدو Dollo Ado در اتیوپی شده اند نوزده درصد افزایش یافته است. به گزارش خبرگزاری آلمان از ژوهانسبورگ، سازمان ملل متحد نرخ بیش از یک درصد را در هر منطقه quotation mark نگران کننده quotation mark می داند. آژانس آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد مراکز جدید تامین غذا در این اردوگاه ایجاد می کند و سطح آگاهی درباره دسترسی به خدمات بهداشتی را در این منطقه افزایش می دهد.

کارمندان آژانس همچنین موظف به جستجو برای یافتن کودکان دچار سوء تغذیه هستند که در برنامه های تغذیه ثبت نام نکرده اند. آژانس آوارگان سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: quotation mark باتوجه به وخامت شرایط، آژانس آوارگان سازمان ملل متحد پیش بینی می کند آمار سوء تغذیه برای چند هفته تا زمان تثبیت اوضاع بالا بماند.

quotation mark بیش از دوازده میلیون نفر در شاخ آفریقا به سبب شدیدترین خشکسالی در شصت سال گذشته با قحطی و گرسنگی رو به رو هستند.

علاوه بر سومالی، جیبوتی، اتیوپی و کنیا نیز از جمله کشورهایی هستند که از این خشکسالی به شدت صدمه دیده اند. سازمان ملل متحد اعلام کرده است به دو میلیارد و چهارصد میلیون دلار برای کمک به کشورهای اسیب دیده از خشکسالی نیاز دارد. آنتونیو گوتیرز کمسیر عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان روز چهارشنبه کمک های بیشتر جامعه بین المللی را خواستار شد.

منبع : http://khabarfarsi.com/ext/1039435
 
  • Like
واکنش ها: EECi

Similar threads

بالا