متاسفانه رتبه 3190 منطقه 1(ترجیحا مهندسین مواد کمکم کنند)

ostadonline

عضو جدید

نه. درسته اسمش تربیت دبیره اما رشته های مهندسی هم داره. من خودم اونجا برق میخونم. تازه داره هرساله مهندسی هاش رو هم بیشتر میکنه. اسمش هم تا چند وقت دیگه عوض میشه و اون تربیت دبیرش رو بر میدارن. اگه اطلاعات بیشتری خواستی من در خدمتم...
 

someone-x

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه. درسته اسمش تربیت دبیره اما رشته های مهندسی هم داره. من خودم اونجا برق میخونم. تازه داره هرساله مهندسی هاش رو هم بیشتر میکنه. اسمش هم تا چند وقت دیگه عوض میشه و اون تربیت دبیرش رو بر میدارن. اگه اطلاعات بیشتری خواستی من در خدمتم...

سپاس
یعنی عاقبتش ادم دبیر نمیشه؟
یا احتمال اینکه دبیر بشه فقط بیشتره؟
منظورم اینه شخص ممکنه دبیر نشه ولی خوب اکثرا دبیر میشن؟:que:
 

ostadonline

عضو جدید
سپاس
یعنی عاقبتش ادم دبیر نمیشه؟
یا احتمال اینکه دبیر بشه فقط بیشتره؟
منظورم اینه شخص ممکنه دبیر نشه ولی خوب اکثرا دبیر میشن؟:que:

سلام.
نه اصلا ربطی به دبیری نداره. و شما بعد از پایان درس، مدرک معتبر وزارت علوم رو دریافت میکنی. این دانشگاه دیگه قراره اسم تربیت دبیرش رو بردارن. برای همین هم هر ساله داره تعداد مهندسی ها رو بیشتر میکنه تا کلا دبیر هاش تموم بشن.
من خودم پارسال رتبم 3700 منطقه یک شد. موقع انتخاب رشته اسم دانشگاه رو تو دفترچه دیدم که زده بود دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. اولش توجه نکردم و گفتم حتما دبیریه دیگه. اما بعدش که با مشاور صحبت کردم گفت این فقط اسمشه و رشته های مهندسی هم داره. منم یه خورده تحقیق کردم و دیدم آره چند سالیه که مهندسی هم میگیره و هر ساله داره تعدادشون رو بیشتر میکنه.
ببین این حقیقت وجود داره که تو تهران از نظر علمی به پای بقیه دانشگاه های بزرگ نمیرسه و فضاش هم خیلی بزرگ نیست. اما از خیلی دانشگاه های شهرستان و آزاد بهتره. چون هم دولتی محسوب میشه و هم مدرکش معتبر تره. اکثر اساتیدش هم برای دانشگاه های علم و صنعت و امیر کبیر هستن. رتبه های خوب هم کم نداریم. همین ورودی برق ما چند تا 1000 داشت. هر سال هم داره وضعش بهتر میشه. قبولی ارشدش هم که زبان زد خاص و عامه.
 

mohammad asgary

عضو جدید
میدونم خودمم فکر کردم راجع بهش ولی نمیتونم کنار بیام من توی این جور کارا میتونم بگم بی عرضه و تنبلم:(:redface:
حتی برای بیرون رفتن از خونه هم (مثلا خرید) نمیتونم با خودم کنار بیام که باید برم بیرون
تا جایی رسیده که میگن مثل دختر فلج تو خونه میشینی.
ولی نمیدونم چرا تو درس خوندن مشکل تنبلی رو ندارم:confused:
معدل کتبی نهاییم شد 18.73

سلام داداشی.
من خودم رشته مواد خوندم الانم درسم تموم شده دارم رو پروژم کار میکنم.
از من می شنوی اینو جدی بگیر. برعکس اینکه تو انتخاب رشته مواد تو مهندسی ها خیلی دیرتر از رشته هایی مثل مکانیک و برق پر میشه بخاطر این نیست که درساشون سبکه.
به طور مثال برو بررسی کن که چندتا رشته هستن که ریاضی رو تا ریاضی مهندسی ادامه میدن. مواد ، مکانیک ، هوافضا و ... . حالا جالبیش اینه که رشته عمران و صنایع که انقدر ادعا به مهندسی بودنشون میشه ریاضی مهندسی ندارند.
رشته مواد در خودش دو گونه علم داره که عموما مهندسی های دیگه اینطور نیستند. تو مواد هم بصورت محض خواص موادرو بررسی میکنند و هم بصورت مهندسی، خواص مواد و نحوه تولید این موادرو میخونن.
نزدیکترین رشته به مواد هم وجود نداره، فقط میشه گفت که در قسمت مهندسی بچه های مکانیک ساخت و تولید نزدیک به موادیان و در قسمت محض رشته بچه های فیزیک حالت جامد به ما نزدیکن.
به نظر من اگه حالو حوصله درس خوندن رو نداری و فقط میخوایی یک رشته مهندسی بخونی که طبق یک سری استاندارد تدوین شده کار میکنن برو سراغ رشته عمران و اگه کلا حالو حوصله اونم نداری برو صنایع که اسم مهندسیم داره.
ولی اگه سرت میخاره باسه اینکه علم یاد بگیری که اسم مهندسی هم دارن بیا سراغ رشته های مهندسی مکانیک، شیمی ، و در انتها مواد. درغیر اینصورت اگه دوست داری علم محض بخونی فکر کنم که خودتم میدونی که فیزیک محض و جدیدتراش مثل فیزیک پلاسما ته اینجور چیزان.
انتخاب با خودته.
در ضمن فرق رشته سرامیک با متالورژی اینه که تو ایران متالورژی صنعتی بهتر از سرامیکه ولی تو خارج از ایران سرامیک از متالورژی سرتره.
اگه دوست داری تو رشته نانو و یا بیو مواد ادامه تحصیل بدی راهش متالورژیه.

در انتها به شما توصیه میکنم زیاد سراغ مواد امیرکبیر نری که بعدا پشیمون نشی.
 

mohammad karimy

عضو جدید
من رتبه ا م 3200 شد (منطقه 2)حالا نمیدونم چیکار کنم از برق و کامپیوتر خوشم میاد ولی خیلی ها میگن کامپیوتر فقط به درد کسایی میخوره که قبلا برنامه نویسی کار کرده باشن من هم برنامه نویسی اصلا کار نکردم جز اینکه توی دوره ی دبیرستان یه مدت کوتاهی رو روبات مسیر یاب کار کردیم (ولی وسطش کار رو ول کردم) و من هم یه چیزایی البته ابتدایی از basecam یاد گرفتم همونجا هم بود که فهمیدم که به کامپیوتر علاقه دارم (و شاید کمی هم استعداد چون نسبت به بقیه دوستان بهتر متوجه میشدم) البته به الکترونیک هم خیلی علاقه دارم (خواهرم الکترونیک میخونه و من مخصوصا از پروِزه اش خیلی خوشم اومد) البته به رشته های دیگه هم فکر میکنم اما از رشته هایی که شیمی دارن بدم میاد (اگه شیمی نبود رتبه ام خیلی بهتر میشد!) خلاصه حالا میتونم سخت افزار اصفهان و برق اهواز و... قبول بشم ترجیح میدم دانشگاهم توی یکی از شهرهای : تهران اصفهان تبریز یا اهواز باشه دوست دارم نطر شما رو هم بدونم ممنون
 

hamzebaghjari

عضو جدید
من رشتم مهندسی مواده بنظر من فرقی نمی کنه هرکجا و هر رشته ای قبول شدی برو چون تو ارشد می تونی به راحتی تغییر گرایش بدی دانشگاه علم و صنعت موادش خیلی سخته
 
بالا