اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)

اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)


  • مجموع رای دهندگان
    7

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
بابا اين فوتبال هيچ جاش درست نيست اون بالا بالا ها اتفاقي مي افته كه نميشه دركش كرد اين زير ميرا كه كاري نداره
 

اخبار

ربات
کی‌روش: نمی‌خواهم مانند سرمربی کره جنوبی کنار گذاشته شوم

کی‌روش: نمی‌خواهم مانند سرمربی کره جنوبی کنار گذاشته شوم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار مقابل مالدیو در ماله در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی به همراه سرمربی آرژانتینی مالدیو شرکت کرد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
از سفرهای گاه و بیگاه «کی‌روش» تا شکست ۱۰ بر یک تیم جوانان!

از سفرهای گاه و بیگاه «کی‌روش» تا شکست ۱۰ بر یک تیم جوانان!

غیبت مجدد کی روش در ایران بازهم این پرسش را مطرح ساخته که آیا این مربی پرتغالی تیم ملی پروازی است که از کوچکترین فرصت برای ترک تهران استفاده می کند؟!

بيشتر...
 

اخبار

ربات
گروه‌بندی قاره آسیا مشخص شد

گروه‌بندی قاره آسیا مشخص شد

با قرعه‌كشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، گروه‌بندی تیم‌ها در قاره آسیا مشخص شد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
ایران با قطر، بحرین و اندونزی همگروه شد

ایران با قطر، بحرین و اندونزی همگروه شد

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منطقه آسیا در گروه پنجم رقابت‌ها با تیم‌های قطر ، بحرین و اندونزی ه‌گروه شد.

بيشتر...
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آخرين برنامه‌هاي تيم ملي فوتبال

آخرين برنامه‌هاي تيم ملي فوتبال

ترابيان تشريح كرد:


آخرين برنامه‌هاي تيم ملي فوتبال

جام جم آنلاين: سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان با تشریح برنامه‌های آماده سازی این تیم گفت: با رفع مصدومیت برخی بازیکنان شاخص و اعلام آمادگی فرهاد مجیدی برای بازگشت به تیم ملی شاید مجددا شاهد دعوت آنها به اردو باشیم.


عباس ترابیان در گفتگو با مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: پس از آنکه قرعه کشی مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برگزار شد، ستادی اجرایی تشکیل دادیم که برنامه‌های آماده سازی تیم ملی را تدوین و برای اجرا آماده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در این ستاد امید نمازی، حامد مومنی، مهدی خراطی و مهرداد خانبان حضور دارند، افزود: طی جلساتی که داشته‌ایم در خصوص مسائل و مواردی که می تواند به آماده سازی هرچه بهتر تیم ملی کمک کند، بحث و گفتگو کردیم. در این خصوص به تصمیمات و جمع بندی‌هایی نیز رسیده‌ایم که تمامی آنها را با "کارلوس کرش" در میان گذاشته‌ام.
ترابیان افزود: خوشبختانه کارلوس کرش با بخش عمده‌ای از این تصمیمات موافقت کرده است و ما بزودی مقدمات اجرای آنها را فراهم خواهیم آورد.
سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص دیدارهای دوستانه‌ای که به این تیم پیشنهاد شده است گفت: برای برگزاری بازی دوستانه دو پیشنهاد داشتیم که یکی از آنها مربوط به فدراسیون فوتبال اردن بود. اردنی‌ها از ما خواسته بودند در روز 10 اوت 2011 (19 مردادماه 1390) سفری به این کشور داشته باشیم و با تیم ملی اردن روبه‌رو شویم که به دلیل تداخل زمان این بازی با هفته‌های آغازین لیگ برتر از فدراسیون فوتبال اردن عذرخواهی کرده و درخواست آنها را نپذیرفتیم.
سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال همچنین از پیشنهاد بازی دوستانه با تیم ملی تونس نیز خبر داد و گفت: تونسی‌ها نیز برای بازی در تاریخ 21 اوت 2011 (20 شهریورماه 1390) از ما درخواست کرده بودند که این پیشنهاد را نیز نپذیرفتیم.
وی در توضیح دلایل منتفی شدن دیدار دوستانه با تونس گفت: براساس توافقی که کرش با رئیس سازمان لیگ برتر داشته، قرار بر این است که برنامه‌های آماده سازی تیم ملی تداخلی با زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر نداشته باشد، به همین خاطر از سفر به تونس و بازی با تیم ملی فوتبال این کشور انصراف دادیم.
ترابیان از آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال کشورمان در تاریخ 4 شهریورماه خبر داد و گفت: تمرینات تیم ملی در کمپ تیم‌های ملی برگزار می شود و ملی پوشان در هتل المپیک مستقر خواهند شد.
سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: تمرینات تیم ملی تا روز 11 شهریورماه در این محل پیگیری می شود. پس از بازی با اندونزی در تاریخ 11 شهریور تیم ملی روزهای 12 و 13 شهریورماه نیز در کمپ تیم ملی مراحل آماده سازی را دنبال خواهد کرد. براساس برنامه تیم ملی و همراهانش دوشنبه شب 13 شهریورماه عازم دوحه قطر خواهند شد.
وی افزود: با نظر کارلوس کرش تیم ملی فقط یک روز در قطر تمرین می کند تا بازیکنان با شرایط آب و هوایی مکان برگزاری مسابقه آشنایی پیدا کنند. تیم ملی در تاریخ 15 شهریورماه با تیم ملی قطر بازی می کند و پس از آن اردوهای تیم ملی موقتا تعطیل می شود.
ترابیان در خصوص نامه نگاری فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون بین المللی فوتبال در خصوص میزبانی بحرین از تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا گفت: مشکل خاصی وجود ندارد و این نامه نگاری از این بابت صورت گرفت که فیفا و ای اف سی ضمن تضمین امنیت تیم ملی در منامه، مقدمات سفر بدون دغدغه تیم ملی به این کشور را فراهم آورند.
وی در ادامه افزود: قطعا اگر فدراسیون بین المللی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا امنیت تیم ملی را در بحرین تضمین کنند و برای اعضای تیم ملی، کادر همراه و خبرنگارانی که در این سفر همراه تیم ملی خواهند بود، بدون مشکل روادید صادر شود، به بحرین رفته و بازی می کنیم اما اگر این چنین نشد و فیفا امنیت تیم ملی را تضمین نکرد منتظر می مانیم تا مکانی دیگر برای بازی بحرین - ایران در نظر گرفته و اعلام شود.
سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان با واهی خواندن ادعای مسئولان فدراسیون فوتبال بحرین که عنوان کرده اند، باید امنیت آنها در سفر به ایران تامین شود، گفت: ایران برای پذیرایی از تیم‌های دیگر کشورها مشکلی ندارد. ما به هیچ عنوان در مسائل سیاسی دخالت نمی کنیم و اتفاقاتی که اخیرا افتاده هیچ تاثیری در پذیرایی ما از بحرینی‌ها نخواهد داشت.
وی افزود: در همین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با توجه به مسائلی که برخی تیم‌های عربی مطرح می کردند، دیدارهای آنها بدون کوچک‌ترین مشکل برگزار و حتی ذره‌ای در امنیت آنها خلل ایجاد نشد. این بار نیز به بهترین نحو از تیم بحرین پذیرایی کرده و این انتظار را نیز داریم که آنها به خوبی پذیرای ما باشند.
ترابیان با تاکید براینکه عملکرد تیم‌های همگروه تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا به خوبی رصد می شود، افزود: فیلم دیدارهای قطر در مرحله دوم انتخابی جام جهانی تهیه شده است و درخواست کرده‌ایم که فیلم بازی‌های اندونزی نیز بزودی تهیه شده و در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار گیرد.
وی ادامه داد: از آنجائیکه بحرین بدون برگزاری مسابقه وارد مرحله سوم انتخابی جام جهانی شده و آخرین بازی دوستانه این تیم برمی گردد به ماه‌ها پیش برای تهیه فیلم دیدارهای این تیم تا اندازه‌ای مشکل داریم. البته اینکه دیدار قطر و بحرین همزمان با مسابقه ما برابر اندونزی برگزار می شود، فرصت خوبی است تا تیم ملی نسبت به این دو تیم شناخت بیشتری پیدا کند.
سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که چند بازیکن به اردوی آتی این تیم دعوت خواهند شد، گفت: تیم ملی با 23 بازیکن به قطر اعزام خواهد شد اما این احتمال وجود دارد که بیش از این تعداد بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه مصدومیت یکسری از بازیکنان برطرف شده، شاید کادر فنی تیم ملی فرصتی دوباره به برخی از آنها بدهد. بطور مثال غلامرضا رضایی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس به علت مصدومیت در هیچکدام از اردوهای اخیر تیم ملی حضور نداشته و اگر در این اردو توانایی خود را نشان دهد، هیچ بعید نیست به اردو دعوت شود. میداودی هم شرایط مشابه رضایی دارد و با بروز توانایی هایش می تواند به اردوی تیم ملی برگردد.
ترابیان در خصوص بازگشت احتمالی فرهاد مجیدی به اردوی تیم ملی گفت: فرهاد مجیدی برای بازگشت به تیم ملی ابراز علاقه کرده است. من نظر کارلوس کرش و دستیارانش را در این خصوص نمی دانم. اما فرهاد بازیکنی ارزنده است که هیچ بعید نیست اگر شرایط همراهی تیم ملی را داشته باشد به اردوی دعوت شود.
سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر غیبت کریم انصاری‌فرد و مازیار زارع در دیدار با اندونزي به علت دواخطاره شدن در مسابقه با مالدیو گفت: شاید تک اخطارهای دیدارهای مرحله دوم انتخابی جام جهانی بخشیده شود. ما پیگیر این موضوع هستیم تا در صورت بخشودگی بازیکنان تک اخطاره دیدارهای مرحله دوم با قدرت به مصاف حریفان تیم ملی در مرحله سوم انتخابی جام جهانی برویم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
24 بازيكن به تيم ملي دعوت شدند

24 بازيكن به تيم ملي دعوت شدند


24 بازيكن به تيم ملي دعوت شدند


24 بازيکن به اردوي تيم ملي دعوت شدند که انتخاب فرهاد مجيدي و جواد نکونام، مهم‌ترين نکته فهرست جديد کارلوس کي‌روش براي ديدار با اندونزي است.



عباس ترابيان سرپرست تيم ملي اسامي بازيکنان تيم ملي را به اين شرح اعلام کرد:
سيد مهدي رحمتي، عليرضا حقيقي، شهاب گردان، احسان حاج صفي، مهرداد پولادي، سيد جلال حسيني، سيد هادي عقيلي، حنيف عمران زاده، خسرو حيدري، حسين ماهيني، جواد نکونام، قاسم حدادي فر، ميلاد زنيدپور، مازيار زارع، آندرانيک تيموريان، علي کريمي، مجتبي جباري، محمدرضا خلعتبري، آرش افشين، غلامرضا رضايي، فرهاد مجيدي، محمد قاضي، کريم انصاري فرد و سعيد دقيقي بازيکناني هستند که بايد چهارم شهريور ساعت 3 بعدازظهر خود را به کارلوس کي‌روش معرفي کنند.
ديدار تيم ايران برابر اندونزي جمعه آينده 11 شهريور در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ايران - اندونزي در مرحله گروهي جام جهاني 2014

ايران - اندونزي در مرحله گروهي جام جهاني 2014

ايران - اندونزي در مرحله گروهي جام جهاني 2014


تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و اندونزي فردا در مرحله گروهي جام جهاني 2014 در ورزشگاه آزادي به مصاف هم مي‌روند.



رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در منطقه آسيا پس از پشت سر گذاشتن 2 مرحله رقابت در بازي‌هاي پلي‌آف فردا با آغاز مرحله گروهي رقابت‌ها وارد فصل تازه‌اي مي‌شود.
تيم‌هاي نه چندان مدعي در دور اول پلي‌آف و تيم‌هاي قدرتمندتر از دور دوم اين مرحله کار خود را آغاز کردند تا در نهايت پس از برگزاري 2 دور رقابت در بازي‌هاي پلي‌آف، 15 تيم برتر قاره کهن به همراه 5 تيم از پيش صعود کرده در مجموع در 5 گروه 4 تيمي براي رسيدن به برزيل 2014 تلاشي تازه را براي ربودن گوي سبقت از يکديگر آغاز کنند.

در اين ميان تيم ملي فوتبال کشورمان پس از گذشتن از سد تيمي نه چندان قدرتمند و البته هميشه بازنده به نام مالديو در مجموع دو بازي رفت و برگشت با نتيجه 5 بر صفر راهي مرحله گروهي رقابت‌ها شد تا در راه صعود به جام جهاني 2014 به مسير دشوارتري برسد.

ايران پس از صعود به مرحله اول گروهي رقابت‌ها با تيم‌هاي قطر، بحرين و اندونزي همگروه شد.
بر همين اساس ملي‌پوشان فوتبال ايران در راه پرپيچ و خم صعود تا جام جهاني فرداشب در اولين ديدار خود از مرحله گروهي به مصاف حريفي نيمه سرسخت به نام اندونزي مي‌روند تا با گذر موفق از خان اول و کسب 3 امتيازي شيرين و البته حساس گام اول را پرقدرت بردارند.

*تاريخچه ديدارهاي دو تيم؛
اندونزي هنوز آزادي را نديده است

تيم‌هاي ملي ايران و اندونزي در گذشته 3 ديدار رسمي و يک ديدار دوستانه را در کارنامه رويارويي‌هايشان به ثبت رسانده‌اند. ديدارهايي که تيم ملي کشورمان هيچ گاه طعم شکست را در آنها نچشيده و در مقابل 3 پيروزي را در کنار يک تساوي 2 بر 2 به حريف شرق آسيايي‌اش تحميل کرده است.

دو تيم 45 سال پيش در اولين رويارويي خود در بازي‌هاي آسيايي 1966 تايلند به مصاف هم رفتند که اين ديدار با تک گل همايون بهزادي به سود کشورمان به پايان رسيد.
از همين سري رقابت‌ها و 4 سال بعد که بازهم بانکوک تايلند ميزباني را برعهده داشت، ايران با گل‌هاي ابراهيم آشتياني و اصغر شرفي مقابل اندونزي 2 بر 2 متوقف شد.

در سال 1363 و در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا بازهم تيم ملي ايران اين بار با گل ناصر محمدخاني يک بر صفر حريفش را از پيش‌رو برداشت و در چهارمين و آخرين مسابقه دو تيم که 5 خرداد ماه سال 1388 به صورت تدارکاتي در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد، تيم ملي ايران در حالي با نتيجه پرگل 5 بر صفر به برتري رسيد که افشين قطبي براي نخستين بار سکان هدايت تيم ملي را براي رساندن اين تيم به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي به عهده گرفته بود.

بر همين اساس تيم ملي ايران در حالي فردا به مصاف اندونزي، اولين حريفش در مرحله گروهي مي‌رود که اين حريف براي اولين بار در کشورمان پا به ورزشگاه يکصد هزارنفري آزادي مي‌گذارد تا عظمت فوتبال ايراني در آزادي را به چشم ببينند.

*آخرين بازي دو تيم؛
جشنواره گل شاگردان قطبي در کرج


5 خرداد سال 1388: (ورزشگاه انقلاب کرج) تيم ملي فوتبال ايران در ديداري تدارکاتي با نتيجه پنج بر صفر برابر اندونزي به پيروزي رسيد.
اين ديدار دوستانه در ورزشگاه انقلاب کرج و در حضور حدود 15 هزار تماشاگر برگزار شد.
سيسوانتو، مدافع تيم اندونزي در دقيقه 20 به اشتباه دروازه تيمش را باز کرد تا اولين گل ايران رقم خورد.
فريدون زندي در دقيقه 54 با پاي راست دومين گل ايران را به ثمر رساند و آرش برهاني در دقيقه 66 در موقعيتي تک به تک تعداد گل هاي ايران را به سه رساند.
در ادامه بازي محمد رضا خلعتبري که يک بار تير دروازه حريف را به لرزه در آورده بود، در دقيقه 72 چهارمين گل ايران را به ثمر رساند و فريدون زندي در دقيقه 89 روي اشتباه دروازه بان در دفع توپ موفق به زدن گل پنجم ايران شد تا شاگردان افشين قطبي در کرج به يک پيروزي پرگل دست يابند.
در اين ديدار ملي پوشان پرسپوليس و لژيونرها (غير از زندي و تيموريان) حضور نداشتند.
عليرضا فغاني قضاوت اين مسابقه را بر عهده داشت.

*ترکيب تيم ملي فوتبال ايران:
مهدي رحمتي(از دقيقه 45 وحيد طالب لو)، هادي عقيلي(از دقيقه 68 محسن بنگر) ، سيد جلال حسيني(از دقيقه 45 فرشيد طالبي)، حسين کعبي ، احسان حاج صفي، خسرو حيدري، فرزاد آشوبي، حسين کاظمي (از دقيقه 45 محمد رضا خلعتبري)، آندرانيک تيموريان، فريدون زندي و آرش برهاني
سرمربي: افشين قطبي

نکته جالب اينکه اين بازي اولين حضور قطبي روي نيمکت تيم ملي ايران محسوب مي‌شد.

ديگر نکته قابل توجه اينکه تيم ملي اندونزي در اين ديدار در رده بندي فيفا در رتبه 139 جهان و بيستم آسيا قرار داشت و ايران نيز تيم چهارم آسيا و پنجاه و سوم جهان بود.
اين رقابت براي آمادگي هرچه بهتر کشورمان براي حضور پرقدرت در ديدار مقابل کره‌شمالي در چارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 برگزار شد.

تيم ملي به دليل آنکه بنيادکار ازبکستان؛ حريف پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا بايد در ورزشگاه آزادي تمرين مي‌کرد، در کرج بازي کرد، ضمن اينکه در جريان اين مسابقه، ظرفيت 15 هزار نفري ورزشگاه انقلاب کرج در دقيقه 30 تکميل شد.

*آخرين رده بندي فيفا؛70 رده فاصله
با تکرار تاريخ؛ در انتظار بردي پرگل

فدراسیون بین المللي فوتبال (فيفا) جدیدترین رده بندی تیم های ملی دنیا را اعلام کرد که در آن تيم ايران با 559 امتیاز و يک پله صعود، در رده 53 جهان و چهارم آسيا ایستاد و اين درست همان جايگاهيست که تيم ملي ايران 2 سال پيش در زمان آخرين ديدار مقابل اندونزي در آن قرار داشت.

در رده‌بندي جديد اندونزي با 6 پله صعود نسبت به ماه گذشته ميلادي با 207 امتياز در رده 133 جهان قرار گرفت و اين يعني تنها 6 رده صعود نسبت به دو سال گذشته که اين اختلاف کم همچنان نشانگر سطح پايين و کيفيت نازل فوتبال اندونزي است.

با تکرار تاريخ پس از دو سال و 3 ماه و 6 روز، انتظار بردي پرگل از ملي‌پوشان فوتبال ايران در حضور مشتاقان فوتبال ايراني در ورزشگاه آزادي نمي‌تواند انتظاري بيجا باشد.

*آخرين رقابت رسمي:
ايران مالديو را برد؛ اندونزي با يار دوازدهم به سختي از سد ترکمنسان گذشت

دو تيم فردا در حالي در مرحله اول گروهي رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل مقابل هم صف آرايي مي‌کنند که هر دو آخرين ديدار رسمي خود را در مرحله پلي‌آف همين رقابت‌ها پشت سر گذاشته‌اند.
ايران در مرحله قبلي در خانه 4 بر صفر و در مالديو يک بر صفر مقابل حريف خود به برتري رسيد و در آن سو اندونزي به سختي از سد ترکمنستان گذشت.

دو تيم اندونزي و ترکمنستان در حضور 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه جاکارتا در ديدار برگشت مرحله دوم پلي‌آف مقدماتي جام جهاني در حالي مقابل هم قرار گرفتند که اندونزي با توجه به تساوي يک بر يک در خانه حريف از بخت بيشتري براي صعود برخوردار بود. با اين حال اندونزي که تا دقيقه 76 چهار بر صفر از حريفش پيش بود از اين دقيقه به بعد به دردسر افتاد و 3 بار دروازه‌اش باز شد و چه بسا اگر فضاي روحي و رواني نشأت گرفته از يار دوزادهم اين تيم يعني 90 هزارتماشاگر حاضر در ورزشگاه نبود، شايد اين تيم ترکمنستان بود که فردا در اولين ديدار مقابل ايران در مرحله گروهي صف‌آرايي مي‌کرد.

اندونزي در دو ديدار آخر خود که البته به صورت دوستانه برگزار شد نيز ابتدا در خانه 4 بر يک از سد فلسطين گذشت و سپس در مسابقه‌اي ديگر که در حضور يکي از دستياران کي‌روش در امان برگزار شد يک بر صفر مقابل اردن شکست خورد.

*ارزيابي مربيان دو تيم
دو سبک متفاوت فوتبال؛ از پرتغال تا هلند

در دوراني که داشتن يک مربي از برزيل يا حداقل کشورهاي آمريکاي جنوبي براي کشورهاي آسيايي يک اعتبار محسوب مي‌شود، تيم‌هاي ملي ايران و اندونزي روي نيمکت مربيگري خود از دو مربي اروپايي بهره مي‌گيرند.

امروز روي نيمکت ايران مردي نشسته است که تجربه حضورش از ميدان‌هاي سخت مي‌تواند راهگشاي فوتبال ايران در مسيرهاي سخت و دشوار باشد. کارلوس کي‌روش بدون شک در تيم‌هاي مطرحي همچون پرتغال، رئال مادريد و ... سرد و گرم مربيگري را به خوبي چشيده و مي‌تواند در اين روزهاي حساس نسخه‌اي شفابخش را براي فوتبال ايراني که سال‌ها از رونق افتاده است را تجويز کند.

در آن سو نيز سرمربي تيم ملي اندونزي ریسبرگن هلندی است. مربي که علاوه بر حضور در چند تيم باشگاهي هلند، عربستان و ... در دوره‌اي کوتاه سرمربيگري تيم ملي فوتبال ترینیداد و توباگو را نيز بر عهده داشته است.
تقابل تيم‌هاي ملي ايران و اندونزي در واقع در پشت پرده تقابل دو سبک متفاوت فوتبال اروپا از دو کشور صاحب فوتبال پرتغال و هلند است که در اين مسابقه در قالب انديشه سرمربيان دو تيم توسط بازيکنان در زمين مسابقه به اجرا در خواهد آمد.


در مطلب پاياني بايد يادآور شد در صورتي که تيم ملي مي‌خواهد گام اول براي رسيدن به برزيل 2014 را محکم و باقدرت بردارد بايد براي اين کار اراده و پشتکار و از همه مهم‌تر انگيزه داشته باشد.
امروز مثلث کاپيتان‌هاي محبوب از استقلال و پرسپوليس تا اوساسوناي اسپانيا در تيم ملي فوتبال ايران دور هم جمع شده‌اند تا بلکه با حضورشان آشتي ملي را در روزهايي رقم بزنند که اين آشتي در فصل جاري رقابت‌هاي ليگ برتر با حضور پرشور همين فوتبالدوستان حاصل شده است.
فرهاد مجيدي، علي کريمي و جواد نکونام اسامي نيستند که فوتبالي‌ها بخواهند از نام آنها به راحتي بگذرند و البته هرکدام به تنهايي مي‌توانند از محبوبيت بالاي خود براي جذب هوادار استفاده کنند. بر همين اساس با حضور اين 3 مرد محبوب از حالا مي‌توان انتظار داشت که پس از مدت‌ها تيم ملي با حضور خيل جمعيت مشتاقان فوتبال در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم ناشناخته و اسرارآميزي برود که در اين مقطع کي‌روش از آن به عنوان قدرتمندترين حريف ايران در مرحله اول گروهي ياد کرده است.


در ديگر ديدار اين گروه تيم‌هاي بحرين و قطر از ساعت 21:30 به وقت ايران در منامه به مصاف هم مي‌روند.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
"ايران - اندونزي" از شبکه دو سيما پخش ميشود


دبير شوراي هماهنگي ورزش سازمان صدا و سيما گفت: به دليل همزماني ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و اندونزي با سريال شبکه سه سيما اين بازي از شبکه دو پخش خواهد شد.


حسین ذکایی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: به دلیل همزمانی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و اندونزی با سریال شبکه سه سیما این بازی ساعت 20 روز جمعه از شبکه دو پخش خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا گزارش این بازی بر عهده گزارشگران شبکه سه خواهد بود یا دو اظهار داشت: برای ما فرقی نمی کند که بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و اندونزی را گزارشگر شبکه دو گزارش کند یا گزارشگر شبکه سه اما این موضوع به طور دقیق تا فردا مشخص خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران نخستین دیدار خود در مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا را روز جمعه مقابل تیم ملی فوتبال اندونزی برگزار می‌کند. این بازی از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی تهران آغاز خواهد شد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
كي‌روش: اندونزي سخت‌ترين حريف است


سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: در شرايط فعلي اندونزي سخت‌ترين حريف ايران است، بنابراين در اين وضعيت ما به تيم هاي بزرگ فکر نمي‌کنيم.


کارلوس کي‌روش در نشست خبري پيش از مسابقه با اندونزي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون فرصت نکردم عيد را به ايرانيان و مسلمان تبريک بگوييم. من آرزوي بهترين‌ها را براي آنها دارم، در پايان ماه رمضان و فرا رسيدن عيد فطر براي همه آروزي موفقيت مي کنم.
وي در مورد حضور 5 هفته‌اي بازيکنان در ليگ برتر ايران گفت: ما با سازمان ليگ به توافق رسيديم تا بين تعطيلات دو فصل اردويي داشته باشيم زيرا در اين زمان بايد برابر مالديو بازي مي‌کرديم. اکثر بازيکناني که در تيم ملي هستند قبل از شروع فصل هم با ما بودند و اکنون هم تمرينات خوبي دارند. طبق برنامه توافقي با سازمان ليگ مسابقات ليگ 5 هفته برگزار شد تا براي آماده‌سازي تيم ملي براي ديدار تيم ملي اندونزي فقط 5 هفته فرصت داريم. اين شرايط مانند اين است که شما در جاي سردي خوابيده باشيد و يک پتوي کوچک داشته باشيد که گاهي با آن پايتان را مي‌پوشانيد و گاهي سرتان را.

سرمربي پرتغالي افزود: اندونزي، قطر و بحرين حريفان ديگر ما، ليگ خود را تعطيل کردند و فقط به تيم ملي فکر کردند، اما ايران روش ديگري را انتخاب کرد و ما تعادلي ايجاد کرديم تا هم سازمان ليگ به تعهداتش برسد و ليگ را برگزار کند و هم آماده‌سازي تيم ملي را انجام دهيم.
کي‌روش تصريح کرد: براي آماده‌سازي تاکتيکي زمان را از دست داديم اما از طرف ديگر اين روش باعث شد بازيکنان 5 هفته در ليگ بازي کنند و آمادگي خوبي داشته باشند و فکر مي‌کنم تصميم درستي بود. من اطمينان بالايي به تيم ملي دارم و اين تيم عملکرد خوبي به نمايش خواهد گذاشت.

سرمربي تيم ملي ايران در مورد اينکه گفته بود اندونزي سخت‌ترين حريف ماست آيا اين يک تاکتيک است يا اندونزي را واقعاً حريف سرسخت ما مي‌داند، گفت: پيش از اين گفتم و اکنون نيز آن را تکرار مي‌کنم که اندونزي در اين زمان سخت‌ترين حريف ماست و ما به برزيل، پرتغال و‌ آرژانتين تا وقتي که با آنها بازي نکنيم فکر نمي‌کنيم. اندونزي اکنون سرسخت‌ترين حريف ما خواهد بود اين ديدگاه باعث مي‌شود به حريف بي‌احترامي نکنيم و ما به حريفان ديگر هم فکر نمي‌کنيم. قطر، آلمان، بحرين، برزيل و پرتغال نه از ما مي‌تواند اکنون امتياز بگيرند و نه ما مي‌توانيم از آنها امتياز بگيريم. اندونزي مهم‌ترين حريف ما خواهد بود به همين دليل است که اندونزي مهم‌ترين حريف ما خواهد بود.

کي‌روش با اشاره به نقش مهم تماشاگران در بازي فرداشب عنوان کرد: چيزي که مي‌توانم بگويم اينکه بازيکنان و کادر فني آماده بازي هستند اما مي‌خواهند ببينند طرفداران ما آماده هستند تا به ورزشگاه بيايند و يکصد هزار تماشاگر ورزشگاه آزادي را پر کند. مي‌خواهم ببينيم رسانه‌ها و مطبوعات آماده هستند که به طور کامل از ما حمايت کنند. چون اعتقاد ندارم که همه افراد به طور کامل از تيم ملي حمايت مي‌‌کنند.
وي در مورد اينکه بلافاصله بعد از بازي با اندونزي برابر قطر بازي داريد، در مورد اين بازي نظرتان چيست، گفت: در مورد بازي با قطر بعد از بازي با اندونزي صحبت خواهم کرد.

سرمربي تيم ملي ايران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني براينکه منظورتان از حمايت نکردن از تيم ملي به طور شفاف‌تر بيان کنيد و آيا حضور وزير ورزش در تمرين تيم ملي به معناي حمايت کامل ورزش ايران از تيم ملي هست يا نه گفت: در مورد حمايت نشدن مي‌توانم شرايط تمريني ورزشگاه آزادي را مثال بزنم که از ما حمايت نشد و انتظاري که در ورزشگاه آزادي داشتيم برآورده نشد. اگر بخواهيد بعد از بازي با اندونزي در اين مورد حرف خواهم زد، اکنون فقط اين مسئله نيست، اما بايد بگويم حضور وزير ورزش در تمرين ملي فوق‌العاده بود. زيرا وزير با حضورش حمايت کامل خود را از بازيکنان و کادر فني اعلام کرد و اين نشان دهنده آن است که مسئولان رده‌بالاي مملکت از تيم ملي ما حمايت مي‌کنند.
اميدوارم حضور وزير ورزش سينگنال مثبتي براي کساني باشد که هنوز کار ملي را جدي نمي‌گيرند و حضور ما را به جام جهاني را کار راحتي مي‌دانند.

سرمربي تيم ملي ايران در مورد اينکه آيا به ترکيب اصلي و طلايي خود رسيده است، يا نه، گفت: تمرينات آماده‌سازي خوبي پشت‌سر گذاشته‌ايم و با گذشت زمان رسانه‌ها به نسبت دانشي که از فوتبال دارند با طرز تفکر من بيشتر آشنا مي‌شوند و از حرکات بازيکنان در زمين متوجه خواهند شد که تيم ملي در خارج از خانه و در داخل ايران چگونه بازي خواهد کرد، اما من مربي‌ هستم که بيشتر ترجيح مي‌دهم در سکوت کار کنم و کري‌خواني را دوست ندارم و مي‌خواهم در سکوت به تعهداتم پايبند باشم و به هدفم برسم.
وي ادامه داد: اما در مورد اندونزي بايد بگويم دو بازي اين تيم را ديده‌ايم. آنها تيمي بسيار هماهنگ هستند. مربي آنها اشراف کاملي به تيم دارد. بازيکنانشان با اطمينان خاطر بازي مي‌کنند و فوتبال تهاجمي ارائه مي‌دهند. اندونزي در دفاع و حمله با آرامش کامل کار مي‌کند.تيم ملي ايران نيز بايد توپ را به راحتي به جريان بيندازد نه به خاطر اينکه اندونزي حريف ماست بلکه ما ميزبان هستيم و بايد در بعد از اينکه گل زديم به دنبال گل‌هاي بيشتري باشيم و 90 دقيقه سوار بر مسابقه باشيم.

کي‌روش براي چندمين بار تأکيد کرد: اميدوارم شما رسانه‌ها بازي را تبليغ کنيد و مردم را به ورزشگاه بکشانيد تا ما بتوانيم قبل از شروع مسابقه در خارج از ميدان پيروز شويم. اگر فرداشب 100 هزار نفر به ورزشگاه آزادي بيايند ما در اين زمينه اندونزي را برده ايم زيرا مطمئنم در جاکارتا 80 هزار نفر به ورزشگاه مي‌آيند. بازي ما جمعه شب است و بعد از پايان ماه مبارک رمضان اميدوارم مردم به ورزشگاه بيايند و از بازي تيم ملي لذت ببرند.
سرمربي تيم ملي ايران در مورد اينکه برخي معتقدان ميانگين سن تيم ملي ايران را بالا مي‌دانند، گفت: بايد خدمت آنها ماشين حساب بدهيم. زيرا در حساب و کتاب خود برخي نکات را در نظر نمي‌گيرند ما چند ماشين حساب اضافي داريم و مي‌توانيم آنها را به اين منتقدان بدهيم تا حساب کنند.

کي‌روش در مورد اينکه با توجه به حضور نکونام، کريمي و مجيدي کداميک کاپيتان تيم ملي ايران خواهند بود، گفت: قبلاً هم اين موضوع را تکرار کرده‌ام و دوباره مي‌گويم جواد نکونام کاپيتان تيم ملي ايران است و خيلي خوشحال شدم وقتي شنيدم علي کريمي و فرهاد مجيدي که پيش از اين از تيم ملي خداحافظي کرده بودند با حضور من براي بازگشت به تيم ملي ابراز تمايل کردند اين براي شخص من افتخار بزرگي است که چنين بازيکناني خوبي را در تيم ملي دارم. من تکرار مي‌کنم حضور مجيدي و کريمي براي من افتخار بزرگي است. آنها نقش مهمي در تيم ملي ايفا مي‌‌کنند.

وي افزود: البته ما بايد بازيکناني مانند کريم انصاري‌فرد، آرش افشين، احسان حاج‌صفي و حميد علي‌عسگر( که اين بازيکن فعلا در اردو نيست) بازيکنان جواني هستند که مي‌توانند از تجربيات بازيکنان ديگر استفاده کنند. همان‌طوري که پدر نمي‌تواند تجربيات 30 ساله خود را به يک‌باره در اختيار فرزندش قرار دهد مربي هم نمي‌تواند تجربيات را يک‌باره به بازيکن منتقل کند و تجربه خريدني نيست بايد آنها به اشتراک گذاشت و از اين تجربيات استفاده کرد.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
برگن: اندونزي به شكست فكر نمي‌كند


سرمربي هلندي تيم ملي اندونزي گفت: تيم ملي ايران شانس اول صعود از گروه است،‌ اما ما براي از دست دادن 3 امتياز به تهران نيامده‌ايم.


ويم رايس‌برگن در نشست خبري پيش از ديدار تيم‌هاي ايران و اندونزي از روز اول مرحله اول گروهي رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل با بيان اينکه معتقدم تيم ايران مي‌تواند در اين گروه به عنوان تيم اول گروه صعود کند، اظهار داشت: در جام جهاني 1978 آرژانتين مقابل ايران بازي کردم که در آن سال بازيکن مقابلم اسکندريان بود. ايران در آن سال تيم خوبي بود.

وي ادامه داد: به تهران نيامديم که سه امتياز را به راحتي از دست بدهيم و اميدوارم در يک بازي جوانمردانه به هدفمان برسيم.
رايس برگن در مورد شکست تيمش در بازي تدارکاتي مقابل اردن گفت: ما پس از گلي که خورديم سازماندهي‌مان را در اين ديدار از دست داديم اما خوب بازي کردم و با اين شکست روحيه خود را از دست نمي‌دهيم. ما امروز در بالاترين سطح روحيه و اعتماد به نفس هستيم.

وي با بيان اينکه يک بازيکن محروم و چند بازيکن اندونزي به خاطر مشکلات شخصي نتوانسته‌اند به ايران سفر کنند افزود: بهترين تيم خود را به ايران آورده‌ايم تا بتوانيم بهترين نتيجه را کسب کنيم.

سرمربي اندونزي در مورد اينکه در ديدار فردا چند گل از ايران مي‌خورد گفت: ما قبول داريم که فردا بايد مقابل 12 بازيکن بازي کنيم. 11 بازيکن اصلي و تماشاگران که يار دوازدهم هستند. در بازي‌هاي خارج از خانه تماشاگران با جو خاصي که ايجاد مي‌کنند مي‌توانند موجب اعتماد به نفس بشوند.

سرمربي هلندي با اشاره به اينکه اندونزي دوران آموزش و تجربه را سپري مي‌کند گفت: دو ماه است که با فدراسيون اندونزي کار مي‌کنم و اينها براي کسب تجربه آمده‌اند. در رده‌بندي فيفا امرو در مکان 131 و در مسير پيشرفت و بهبود هستيم. به همين دليل آمده‌ايم که با امتياز برگرديم.

رايس برگن تصريح کرد: شناخت خوبي از ايران و تيم ملي دارم و بازي‌هاي اين تيم را آناليز کردم.
وي در مورد اينکه باتوجه به آناليز تيم ملي ايران اين تيم تا چه اندازه با تيم سال 1978 متفاوت است گفت: در آن سال تيم خوبي داشتيد و در حال حاضر هم تيم خوبي داريد که از بازيکنان باتجربه بين‌المللي سود مي‌برد.

در ادامه اين نشست سرمربي اندونزي با اظهار نظري عجيب خبرنگاران را متعجب کرده و گفت: 2 هفته پيش براي مذاکره با پرسپوليس به ايران آمدم(البته در پايان نشست اعلام کرد که 2 سال پيش). من ليگ ايران را دنبال مي‌کنم و مي‌دانم که سطح فوتبال ايران بالاتر از اندونزي است.

وي افزود: مي‌خواهيم چنين ليگي را با تجربه‌اي که بدست مي‌آوريم در اندونزي هم راه‌اندازي کنيم و اميدوارم اين موضوع موجب پيشرفت فوتبال در اين کشور بشود.

سرمربي اندونزي با بيان اينکه تلاشمان را مي‌کنيم تا به عنوان تيم اول يا دوم گروه صعود کنيم در مورد اينکه کدام بازيکن ايران بهترين بازيکن است گفت: من اسم را حفظ نمي‌کنم تنها شماره‌ها در ذهنم مي‌ماند.

وي در مورد هدفش در اين رقابت‌ها گفت: هدفمان کسب تجربه است و اينطور نيست که اندونزي در استاديوم هاي بزرگ بازي نکرده باشد. ما هم در جاکارتا ورزشگاه بزرگ داريم و در مقدماتي جام جهاني بازي‌هاي پرفشاري را پشت سر گذاشته‌ايم. هدف نهايي من و هر تيمي راهيابي به جام جهاني است و مي‌دانم که دو تيم ايران و اندونزي چنين هدفي را دارند.

وي در پايان يادآور شد: با تيم ملي ترينيداد و توباگو در سال 2006 در جام جهاني بودم و مي‌دانم اين رقابت‌ها چه حال و هوايي دارد و معتقدم اگر اندونزي با 45 ميليون جمعيت راهي جام جهاني شود مردم اين کشور به اندازه‌اي بالا و پايين مي‌پرند که يک سري از جزاير آن از خوشحال غرق خواهد شد.

 

اخبار

ربات
ایران سفید می پوشد، اندونزی قرمز

ایران سفید می پوشد، اندونزی قرمز

جلسه هماهنگی دیدار تیم ملی ایران و اندونزی که روز جمعه راس ساعت ۲۰ در استادیوم آزادی آغاز می شود، در محل کنفرانس اجتماعات سازمان لیگ برتر برگزار شد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
ایران - اندونزی؛ رویارویی سیستم پرتغالی با فوتبال ماشینی هلند در آزادی

ایران - اندونزی؛ رویارویی سیستم پرتغالی با فوتبال ماشینی هلند در آزادی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و اندونزی فردا در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

بيشتر...
 

Farez 132

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دروازه بانهاي تيم ملي در کنار هم(عکس)

دروازه بانهاي تيم ملي در کنار هم(عکس)

سه دروازه‌بان تيم ملي در کنار تمرين لحظات خوشي را پشت سر مي‌گذارند.



[h=1]
[/h] سه دروازه‌بان تیم ملی روزهای کم تنشی را کنار یکدیگر پشت سر می‌گذارند. این یک عکس خاص از رقابت این سه دروازه‌بان دوست‌داشتنی است که ظاهرا همگی روی شماره یک بودن رحمتی اتفاق نظر دارند.
علیرضا حقیقی و شهاب گردان دو دروازه‌بانی هستند که رابطه بسیار خوبی با شماره یک تیم ملی دارند و به نیمکت‌نشینی در تیم ملی راضی‌اند. با این حال آنها امیدوارند وقتش که برسد جای شماره یک را پرکنند

 

اخبار

ربات
گام محكم "تیم ملی" با حمایت ۷۵ هزار ایرانی

گام محكم "تیم ملی" با حمایت ۷۵ هزار ایرانی

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار مقدماتی جام جهانی برزیل با نتیجه سه بر صفر برابر اندونزی به برتری رسید.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
"ایران - اندونزی" از شبکه دو سیما پخش میشود

"ایران - اندونزی" از شبکه دو سیما پخش میشود

دبیر شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما گفت: به دلیل همزمانی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و اندونزی با سریال شبکه سه سیما این بازی از شبکه دو پخش خواهد شد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
ایران با تساوی برابر قطر صدرنشین گروه باقی ماند

ایران با تساوی برابر قطر صدرنشین گروه باقی ماند

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر قطر در صدر جدول گروه پنجم باقی ماند.

بيشتر...
 

khooshe

مدیر بازنشسته
اخطارهاي ايران مقابل مالديو پاک شد

اخطارهاي ايران مقابل مالديو پاک شد

اخطارهاي ايران مقابل مالديو پاک شد


فيفا اعلام کرد همه تک اخطارهاي دو بازي مرحله پلي آف قاره آسيا براي تيم هايي که در مرحله اول مقدماتي حضور دارند پاک شده است.


ديروز ششم سپتامبر2011 برابر با 15 شهريور 90 کميته برگزاري رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل اعلام کرد که بازيکناني که در دو بازي رفت و برگشت مرحله پلي آف جام جهاني در قاره آسيا اخطار گرفته اند ، تک اخطار آنان براي ادامه بازي رقابتهاي مرحله اول مقدماتي پاک خواهد شد.البته بازيکناني که دو اخطار در بازي رفت و برگشت پلي آف گرفته بودند در بازي اول مرحله مقدماتي حضور نداشتند.به اين ترتيب اخطارهاي بازيکنان تيم ايران از بازي مقابل اندونزي در تهران حساب خواهد شد.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
نايب قهرماني تيم ملي فوتبال دانش‌آموزي ايران

نايب قهرماني تيم ملي فوتبال دانش‌آموزي ايران

نايب قهرماني تيم ملي فوتبال دانش‌آموزي ايران


تيم ملي فوتبال دانش‌آموزي ايران در فينال مسابقات فوتبال دانش‌آموزي آسيا با شکست در مقابل تيم تايلند به عنوان نايب قهرماني اکتفا کرد.



سی‌ و نهمین دوره مسابقات فوتبال دانش‌آموزی که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، با شکست 2 بر صفر تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی ایران مقابل تیم ملی فوتبال دانش‌‌آموزی تایلند به طور رسمی خاتمه یافت.
گل‌ اول تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی تایلند از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید؛ گل دوم نیز با نفوذ بازیکن تایلند از سمت چپ و سانتر بر روی دروازه ایران انجام شد که با اشتباه مدافع ایران توپ وارد دروازه تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی کشورمان شد.
این مسابقه برخلاف بازی‌های گذشته در شرایط جوی نسبتاً مساعدی برگزار شد اما زمین مسابقه همچنان نامناسب و گل‌آلود بود.
قرار بود بازی رده‌بندی این مسابقات میان تیم‌های ملی فوتبال دانش‌آموزی کره‌جنوبی و ویتنام برگزار شود که به دلیل عدم حضور کره‌جنوبی، نتیجه 3 بر صفر به نفع ویتنام اعلام شد.
به این ترتیب در پایان سی و‌نهمین دوره مسابقات فوتبال دانش‌آموزی آسیا تایلند اول شد، ایران به رتبه دومی رسید، ویتنام سوم و کره‌جنوبی نیز به عنوان چهارمی دست یافت.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
صعود ايران به عنوان تيم دوم به مرحله نهايي

صعود ايران به عنوان تيم دوم به مرحله نهايي

صعود ايران به عنوان تيم دوم به مرحله نهايي


تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران با تساوي برابر تيم عراق به عنوان دومين تيم گروه اول رقابت‌هاي مقدماتي قهرماني آسيا به مرحله بعد صعود کرد.


تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران در آخرين مسابقه از مرحله مقدماتي رقابت‌هاي قهرماني آسيا عصر امروز (سه‌شنبه) مقابل تيم عراق ميزبان گروه اول به تساوي يک بر يک رسيد. ملي‌پوشان نوجوانان در اين مسابقه با ترکيب مهدي صدقيان، محمد ياسيني، امير نصر آزاداني، محمدرضا بازاج، علي ريگي،‌ علي اعظمي، مجتبي مقتدايي، دايي، ساسان جعفري، سيد مجيد حسيني و رضا کرملا چعب مقابل عراق بازي کردند. در نيمه دوم علي نوري به جاي علي اعظمي براي تيم ايران به ميدان آمد.

در اين مسابقه که از ساعت 18 و 30 دقيقه به وقت ايران در ورزشگاه ملي دهوک برگزار شد، ابتدا ساسان جعفري براي تيم ايران و سپس بشار بنيان براي تيم عراق گلزني کردند.

هر دو تيم بعد از اين تساوي 10 امتيازي شدند اما عراق به دليل تفاضل گل بهتر (15+) نسبت به ايران (11+) به عنوان تيم اول راهي مرحله نهايي قهرماني آسيا شد. مرحله نهايي پس از قرعه‌کشي در اواخر سال 2012 برگزار خواهد شد.

تاکنون صعود تيم‌هاي عمان، سوريه، کره شمالي، چين، ژاپن، کره جنوبي،‌ تايلند و اندونزي به همراه ايران و عراق به مرحله نهايي قطعي شده است. مدعياني چون عربستان و استراليا، تيم‌هاي سوم گروه‌هاي 4 و 7 اين رقابت‌ها شدند و اگر پس از پايان مرحله مقدماتي جزو دو تيم برتر رده‌هاي سوم قرار گيرند مي‌توانند به دور بعد راه يابند.
 

اخبار

ربات
کی روش خواستار تغییر ساعت مسابقه ایران با بحرین شد

کی روش خواستار تغییر ساعت مسابقه ایران با بحرین شد

در نامه ارسالی فدراسیون به کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست شده است که ساعت این دیدار به جای ۱۸:۳۰ ،راس ساعت ۱۹:۳۰ و در همان روز نوزدهم مهرماه برگزار شود.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
كی‌روش: درباره دژاگه اطلاعات زیادی ندارم

كی‌روش: درباره دژاگه اطلاعات زیادی ندارم

دژاگه مشغول بازی‌هایش در بوندسلیگا است. فردا تصمیم نهایی درباره او گرفته خواهد شد و تكلیف همه چیز مشخص می‌شود.

بيشتر...
 

Farez 132

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بازگشت تيم اميد به مسابقات انتخابي المپيک

بازگشت تيم اميد به مسابقات انتخابي المپيک

نايب رئيس دوم فدراسيون فوتبال از بازگشت تيم فوتبال اميد کشورمان به جريان مسابقات فوتبال انتخابي المپيک 2012 لندن خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله محمدی با اعلام این خبر افزود: به دنبال شکایت فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال عراق به دلیل استفاده تیم فوتبال امید این کشور از بازیکن صغرسنی بزودی نتیجه هر دو بازی رفت و برگشت تیم‌های امید ایران و عراق به سود تیم کشورمان تغییر خواهد کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی دو تا سه روز آینده حکم فدراسیون بین المللی فدراسیون فوتبال اعلام می شود و تیم کشورمان در گروه B مسابقات فوتبال انتخابی المپیک در قاره آسیا جانشین عراق می شود و بازی اول این گروه بین ایران و ازبکستان تکرار می شود.
نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با ابراز خوش بینی از حل مشکل تیم امید خبر داد و در خصوص حل مشکل تیم سپاهان و بازگشت احتمالی این تیم به لیگ قهرمانان آسیا گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا 10 روز به باشگاه سپاهان فرصت داده است تا مدارک خود را ارسال کند.
سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال کشورمان روز گذشته در گفتگو با مهر اعلام کرده بود، مهلت فدراسیون فوتبال عراق به پایان رسید و اگر مستندات این فدراسیون برای استفاده از "خالد صالح" کافی نباشد امیدهای فوتبال عراق در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل تیم کشورمان 3 بر صفر بازنده خواهند شد.

http://www.varzesh3.com/news.do?itemid=55642&title=بازگشت_تيم_اميد_به_مسابقات_انتخابي_المپيک_
 

اخبار

ربات
کارلوس کروش به ملی پوشان والیبال هدیه داد/ عکس

کارلوس کروش به ملی پوشان والیبال هدیه داد/ عکس

کارلوس کروش در مراسم تجلیل از ملی پوشان والیبال شرکت کرد.

بيشتر...
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فوتبال مقدماتي قهرماني جوانان آسيا // ايران - افغانستان در گام نخست

فوتبال مقدماتي قهرماني جوانان آسيا // ايران - افغانستان در گام نخست

فوتبال مقدماتي قهرماني جوانان آسيا

ايران - افغانستان در گام نخست ....


جام جم آنلاين: برنامه مسابقات فوتبال انتخابی قهرمانی جوانان آسیا در گروه C که قرار است در تهران برگزار شود، اعلام شد.



به گزارش مهر، از سوی مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا، برنامه گروه C این رقابت‌ها که قرار است طی روزهای نهم تا نوزدهم آبانماه برگزار شود، به شرح زیر اعلام شد:
دوشنبه 09/08/90
* هند - ترکمنستان
* پاکستان - ازبکستان
* ایران - افغانستان

چهارشنبه 11/08/90
* ازبکستان - افغانستان
* ایران - هند
* پاکستان - ترکمنستان

شنبه 14/08/90
* افغانستان - پاکستان
* ایران - ترکمنستان
* ازبکستان - هند

دوشنبه 16/08/90
* هند - افغانستان
* ترکمنستان - ازبکستان
* ‌ایران - پاکستان

پنجشنبه 19/08/90
* افغانستان - ترکمنستان
* پاکستان - هند
* ازبکستان - ایران

هدایت تیم فوتبال جوانان کشورمان را اکبر محمدی برعهده دارد. این تیم در حال حاضر و در راه آماده‌سازی جهت شرکت در این رقابت‌ها در تورنمت شش جانبه ویتنام حضور دارد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
حضور بانوان ايراني در نيمه‌نهايي

حضور بانوان ايراني در نيمه‌نهايي

حضور بانوان ايراني در نيمه‌نهايي


تيم ملي فوتبال بانوان ايران با پيروزي در دومين مسابقه‌اش در رقابت‌هاي غرب آسيا مقابل امارات جواز حضور در نيمه نهايي را کسب کرد.
http://www.www.www.iran-eng.ir/admin/asp/Picture/00000792.jpg


تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دومین مسابقه‌اش در رقابت‌های غرب آسیا با نتیجه 4 بر یک مقابل تیم قدرتمند امارات، میزبان و قهرمان دوره قبل مسابقات به برتری رسید و با توجه به پیروزی در دیدار اول با 6 امتیاز جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کرد.
مریم رحیمی(2 گل)، نیلوفر اردلان (پنالتی) و سارا قمی گل‌های تیم کشورمان را در این دیدار به ثمر رساندند و مریم عساف زننده تک گل امارات بود.

شاگردان مریم ایراندوست در اولین دیدارشان در این مسابقات نیز با نتیجه 8 بر یک بانوان لبنان را مغلوب کرده بودند.
تیم ایران سومین و آخرین بازی‌اش را در مرحله گروهی شنبه، 16 مهرماه برابر تیم ملی سوریه انجام خواهد داد.
تیم فوتبال بانوان ایران در گروه دوم با تیم‌های امارات، قهرمان دوره گذشته این مسابقات، سوریه و لبنان قرار دارد.
در گروه اول نیز تیم‌های اردن، بحرین، فلسطین و عراق حضور دارند.
تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی این مسابقات که روز دوشنبه هفته آینده برگزار می شود، راه می‌یابند.

زمرد سلیمانی، کویستان خسروی، فاطمه ارژنگی، نیلوفر اردلان، فرشته کریمی، نسیمه غلامی، زهرا قنبری، ربابه رضالو، آذر موسوی، محبوبه یوسف‌پور، افسانه اقبالی، سارا قمی، مریم رحیمی، وحیده ایثاری، سمانه خدابنده، سپیده نزهتی، هاجر شاهمرادی، مریم یکتایی، بهناز طاهرخانی، ندا عبدالله‌زاده بازیکنانی هستند که در این دوره از رقابت‌ها تیم ملی ایران را همراهی کرده‌اند.

برنامه مسابقات به شرح زیر است:
جمعه: اردن - عراق و بحرین - فلسطین
شنبه هفته آینده: امارات - لبنان و ایران - سوریه
دوشنبه هفته آینده: مرحله نیمه نهایی
چهارشنبه هفته آینده: دیدارهای نهایی و رده بندی
 

khooshe

مدیر بازنشسته
حيدري:بانظر کيروش مدافعان اصلي غايب بودند

حيدري:بانظر کيروش مدافعان اصلي غايب بودند

حيدري:بانظر کيروش مدافعان اصلي غايب بودند


مدافع تيم ملي فوتبال ايران گفت: با تصميم کي‌روش مدافعان اصلي در بازي با فلسطين استراحت کردند.


خسرو حیدری در نشست خبری که پیش از تمرین امروز برگزار شد، در مورد بازی با فلسطین گفت: با توجه به اینکه روز فیفا در پیش بود مشخص بود که یک بازی تدارکاتی خواهیم داشت و در نهایت بازی با فلسطین در نظر گرفته شد که قبل از بازی سخت با بحرین با این حریف بازی کنیم. بازیکنان نشان دادند که کارهای مربیان را به خوبی در زمین اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: بازیکنان از نظر روحی و روانی در سطح بالایی قرار دارند. مدافعان اصلی با نظر کی‌روش بازی نکردند تا از نظر جسمانی دچار آسیب دیدگی احتمالی نشوند و از بازیکنانی که کمتر بازی کرده‌اند در بازی با فلسطین استفاده شد.

حیدری در مورد اینکه چرا در نیمه اول، تیم ملی نتوانست گل‌های زیادی بزند، گفت: بازیکنان فلسطین بعد از اینکه سوت بازی زده شد همه به 18 قدم خود رفتند تا کمتر گل بخورند. در این مسابقه مشکل گل اول بود که دیر به ثمر رسید. اگر آن گل زودتر زده می‌شد در نیمه اول مانند نیمه دوم می‌توانستیم گل‌های زیادی به فلسطین بزنیم.

بازیکن تیم استقلال در مورد اینکه بحرین با فلسطین قابل مقایسه است یا نه گفت: بحرین تیم بهتری است و شاید در این مسابقه ما دیرتر هم به گل برسیم. هواداران باید صبور باشند و 90 دقیقه تیم را تشویق کنند زیرا سه امتیاز این مسابقه برای ما بسیار مهم است و با یک گل هم می‌توان سه امتیاز بازی را کسب کرد.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پيروزي قابل توجه بانوان فوتبال ايران


جام جم آنلاين: تيم ملي فوتبال بانوان ايران با پيروزي در دومين مسابقه‌اش در رقابت‌هاي غرب آسيا مقابل امارات جواز حضور در نيمه نهايي را کسب کرد.




پس از پيروزي 4 بر يك تيم فوتبال بانوان ايران مقابل تيم ملي امارات در رقابت‌هاي قهرماني غرب آسيا، مريم ايراندوست، سرمربي تيم ايران گفت: تيم ما با پيروزي مي‌خواست خود را به فيفا اثبات كند و به بلاتر بگويد كه اجازه نداشته است جلوي بازي ايران را به خاطر حجاب در رقابت‌هاي انتخابي المپيك بگيرد؛ چرا كه امارات يكي از قوي‌ترين تيم‌هاي اين رقابت‌هاست و حتي قهرمان فصل قبل مسابقه‌ها هم بوده است.
وي افزود: حجاب مانع بازي اعضاي تيم ما در اين بازي نشد و بانوان ايران توانستند با نتيجه 4 بر يك امارات را شكست دهند.
به گزارش فارس، ايراندوست درباره بازي بعدي تيم ملي فوتبال بانوان ايران مقابل سوريه هم گفت: سوريه تيم قدرتمندي است و آمادگي بدني بسيار بالايي دارد. البته ايران هم در نظر دارد برابر اين تيم با آمادگي بسيار بالايي حاضر شود و تلاش خود را مي‌كنيم كه در اين مسابقه هم پيروز از ميدان بيرون بياييم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تورنمنت فوتسال برزيل // بلژيک،اروگوئه و آمريکا در گروه ايران

تورنمنت فوتسال برزيل // بلژيک،اروگوئه و آمريکا در گروه ايران

تورنمنت فوتسال برزيل


بلژيک،اروگوئه و آمريکا در گروه ايران

جام جم آنلاين: تیم ملی فوتسال کشورمان در هفتمین دوره مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل با تیم‌های بلژیک، اروگوئه و آمریکا همگروه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرعه کشی هفتمین دوره مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل امروز پنجشنبه در شهر "مانائوس" مرکز ایالت "آمازوناس" برزیل برگزار شد و 16 تیم حاضر در این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی تقسیم شدند.



گروه بندی هفتمین دوره مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل به شرح زیر است:
گروه A: برزیل، گواتمالا، هلند و آنگولا
گروه B: روسیه، زامبیا، کروسی و پاراگوئه
گروه C: ایران، بلژیک، اروگوئه و آمریکا
گروه D: آرژانتین، مجارستان، موزامبیک و جمهوری چک

هفتمین دوره مسابقات فوتسال جایزه بزرگ برزیل از روز شنبه 15 اکتبر 2011 (23 مهرماه 1390) آغاز می شود و تا روز دوشنبه 24 اکتبر 2011 (2 آبان‌ماه 1390) در شهر "مانائوس" مرکز ایالت "آمازوناس" برزیل برگزار خواهد شد.
 

Similar threads

بالا