اخبار خودرو

امین قیاسی 1986

عضو جدید
توقف ثبت سفارش جدید واردات خودرو

توقف ثبت سفارش جدید واردات خودرو

سلام
رئیس كل گمرك ایران از واردات 36 هزار و 119 دستگاه خودرو در سالجاری و توقف ثبت سفارش جدید واردات خودرو خبرداد.
عباس معمارنژاد رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود توقف ثبت سفارش واردات خودرو در سالجاری، از محل سهمیه‌های صادر شده قبلی در 10 ماه اول 36 هزار و 119 دستگاه خودرو به ارزش 750 میلیون دلار وارد شده كه سهم آن از كل واردات 1.4 درصد بوده است.



وی افزود: در این مدت قطعات منفصله برای ساخت خودرو در قالب سی كی دی 2.3 میلیارد دلار وارد شده كه 4.5 درصد حجم كل واردات را تشكیل می‌دهد.
رئیس كل گمرك ایران تأكید كرد: عمده واردات خودرو از كشورهای كره جنوبی، امارات متحده عربی و كویت بوده كه واردات خودرو در سالجاری نسبت به سال قبل از نظر تعداد 20 درصد و از لحاظ ارزش 24 درصد رشد داشته است.
وی تأكید كرد: واردات خودرو سهمیه‌های سال قبل بوده و ثبت سفارش خودرو در سالجاری داده نشده است.


برگرفته: پرشين خودرو
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
واقعا باعث تاسف هست که ما از امارات و کویت خودرو وارد کشور می کنیم
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
واقعا باعث تاسف هست که ما از امارات و کویت خودرو وارد کشور می کنیم

بله همينه كه فرموديد و تا زماني كه قوانين بر عليه واردات خودرو سختگيرانه عمل كننو به قول خودشون از خودرو ساز هاي داخلي حمايت كنن همين آشه و همين كاسه
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
محصول جدید کرمان موتور"لیفان 620"

محصول جدید کرمان موتور"لیفان 620"

سلام
خودرو "لیفان 620" مجهز به موتور ترایتک با حجم 1600 سی.سی و 115 اسب بخار قدرت است. این موتور بر روی خودروهای مینی کوپر متعلق به شرکت BMW و همچنین کرایسلر مدل پی.تی.کروزر استفاده شده است.
محصول جدید کرمان موتور، با ظاهر عالی و مدرن، و امكاناتی كه فقط در خودروهای بسیار لوكس یافت می شود برای بازار ایران عرضه خاهد شد.
خودرو فوق دارای استاندارد آلایندگی یوروIII بوده و تمام استاندارهای اروپائی را داراست.
بنابراین گزارش، از جمله امكانات رفاهی "لیفان620" می توان به سیستم ترمز ABS با سامانه كنترل EBD، فرمان هیدرولیك و تلسكوپی قابل تنظیم، ایربگ دوگانه و ... اشاره کرد.
همچنین فضای بزرگ صندوق عقب(650 لیتری)، سیستم ضد سرقت و دهها امكانات و تجهیزات دیگر لذت رانندگی آسان و ایمن را برای خانواده به ارمغان می آورد.




منبع: كرمان خودرو
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
شكست ركورد ايرانخودرو (فروش بيش از توليد)

شكست ركورد ايرانخودرو (فروش بيش از توليد)

سلام
شركت ایران خودرو به واسطه اجازه‌ای كه توانست برای فروش خودروهایش با مدل 1390 از ناجا بگیرد توانست فروش خیره كننده‌ای را برای خود رقم بزند.
این شركت بر اساس برخی آمار غیررسمی بیش از تولید روزانه خود در چند روز اخیر فروش داشته به طوری كه این رقم به بیش از 3500 دستگاه نیز رسیده است!
این موضوع یعنی این كه ركورد تولید روزانه 2300 دستگاه نیز در فروش شكسته شده است.
اما نكته قابل تامل این است كه هم اكنون خودروهای تندر90، روآ و وانت باردو با شماره سال جدید پلاك نمی‌شوند.
گویا پلیس به دلیل عدم كاهش قیمت تندر90 اقدام به پلاك نكردن این خودرو كرده است، این در حالی است تندر یكی از خودروهای ایمن و دارای ترمز ضد قفل نیز هست.
برای دو محصول دیگر نیز بهانه ترمز ضد قفل فعلا دلیل قابل دفاع شماره گذاری است.
از سوی دیگر هنوز شركت سایپا و پارس خودرو نیز نتوانسته‌اند مجوز شماره گذاری برای سال 1390 را دریافت كنند كه این موضوع موجب رونق زایدالوصفی برای محصولات ایران خودرو شده است و این خودروساز تبلیغات قابل توجهی برای این وجه تمایز خود در نظر گرفته است.

سايت خبر ايرانخودرو
 

soroush2000

عضو جدید
ی ام و m5به بازار آمد

ی ام و m5به بازار آمد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/2ve3qmg3zpd9cjsp3jd.jpg

http://www.pic.iran-forum.ir/images/xi9ekln79scqjmiad2h.jpg

شرکت خودروسازی ب ام و از تولید مدل جدیدm5 خبر داد . این مدل یک سدان سایز متوسط است که با دو نوع موتور متفاوت تولید خواهد شد .
یکی از موتورهای این خودرو 5 لیتری v10 و دیگری 4/4 لیتری v8 دو توربو است که هر دو مدل دیفرانسیل عقب بوده و رانندگی برای مکان های برفی و یخ زده را آسان تر می کند همچنین هر دو مدل این خودروها دارای گیربکس 7 دنده غیر اتوماتیک می باشد . قیمت این خودروها در حدود 100 هزار دلار تخمین زده شده که با توجه به فضای داخلی جذاب این خودرو ، صندلی های چرمی ، آینه های خوش فرم و تعبیه بلوتوث، خیلی گران به نظر نمی رسد.
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
زلزله خودروسازان ژاپن را از پا انداخت

زلزله خودروسازان ژاپن را از پا انداخت


تازه‌ترین آمارهای منتشر شده نشان داد كه تولید و صادرات خودروی تمام شركتهای ژاپنی در ماه مارس سال 2011 با كاهش مواجه شده است.
براین اساس تولید شركت تویوتا در ژاپن در سومین ماه امسال 62.7 درصد كاهش یافت. تولید شركتهای نیسان و هوندا نیز به ترتیب 52.4 و 62.9 درصد كاهش یافت.
تولید در شركتهای سوزوكی، مزدا، میتسوبیشی، دایهاتسو و فوجی هم با كاهش مواجه شد. ضمن این‌كه صادرات شركتهای خودروسازی ژاپن از داخل این كشور به سایر كشورها با كاهش مواجه شده است. صادرات تویوتا از ژاپن 33.4 و صادرات نیسان 12.5 درصد كاهش یافت.
همچنین تولید شركتهای ژاپنی در خارج از این كشور در مارس امسال كاهش یافت.
به گزارش رویترز، زلزله و سونامی ژاپن اواسط ماه مارس امسال رخ داد و تاثیر منفی زیادی بر صنعت خودروسازی این كشور گذاشت.



 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
پر تيراژ ترين خودرو هاي ايران

پر تيراژ ترين خودرو هاي ايران

در سال گذشته در مجموع یك میلیون و 348 هزار و 909 دستگاه انواع خودروهای سواری در كشور تولید شد كه یك میلیون و 225 هزار و 861 دستگاه مربوط به سه برند پراید، پژو و سمند بود.
به این ترتیب سهم این سه برند از كل تولید خودروهای سواری در ایران به 91 درصد رسید. این سهم در سال 1388 معادل 92.3 درصد بود.
به صورت تفكیك شده، در سال قبل تولید انواع پراید با افزایش 12.5 درصدی به 612 هزار و 541 دستگاه رسید. تولید انواع پژو نیز با رشد 6.5 درصدی بالغ بر 480 هزار و 229 دستگاه شد.
همچنین تولید انواع سمند به 133 هزار و 91 دستگاه رسید كه حاكی از افزایش 29.8 درصدی بود.
به این ترتیب سهم پراید، پژو و سمند از كل تولید خودروهای سواری در ایران در سال گذشته به 45.4، 35.6 و 9.9 رسید. یعنی این‌كه سهم سایر انواع برندهای خودرو در صنعت خودروسازی ایران كمتر از 10 درصد است.

منبع : مجله ايرانخودرو
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
مصرف روزانه بنزین به زیر 5لیتر رسید مصرف روزانه بنزین به زیر 5لیتر رسید

مصرف روزانه بنزین به زیر 5لیتر رسید مصرف روزانه بنزین به زیر 5لیتر رسید

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: متوسط مصرف روزانه خودروها از حدود 10 لیتر در سال 1386 به كمتر از 5 لیتر در سال 89 كاهش یافته است.




به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، علی ربیعی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: این كاهش معنادار نشان می‌دهد كه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت خوب مردم در مصرف، بهره وری در مصرف بنزین را بیش از 2 برابر افزایش داده است.
ربیعی ادامه داد: در فروردین ماه امسال با وجود افزایش سفرها به نظر می ‌رسد كه مدیریت صحیحی از سوی مصرف كنندگان اعمال شده است به گونه‌ای كه مصرف روزانه بنزین در كشور در 2 هفته ابتدایی سال پس از تعطیلات نوروز به كمتر از 55 میلیون لیتر در روز كاهش یافته است.
وی افزود: كاهش مصرف به 55 میلیون لیتر در روز نشان می دهد كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد كاهش مصرف داشته ایم كه بسیار امیدوار كننده است.
معاون صنایع و انرژِی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به افزایش تعداد خودروهای موجود طی یك سال گذشته گفت: كاهش متوسط مصرف در حالی اتفاق افتاده است كه طی سال گذشته بیش از یك میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل اضافه شده ولی با این حال میزان مصرف كاهش یافته است.

 

soroush2000

عضو جدید
توليد خودروهاي چيني در ايران 2برابر شد

توليد خودروهاي چيني در ايران 2برابر شد

توليد انواع خودروهاي چيني در ايران در سال گذشته بيش از 162 درصد افزايش يافت.
سال گذشته در دو شركت سناباد خودرو توس و مديران خودرو، در مجموع 7 هزار و 682 دستگاه انواع خودروهاي چيني شامل a15 و mvm محصول شركت چري چين مونتاژ و توليد شد. به اين ترتيب توليد انواع خودروهاي چيني در ايران در سال قبل نسبت به سال 1388 بيش از 2.6 برابر شد.
به صورت تفكيك شده نيز توليد انواع خودروهاي mvm شامل مدل‌هاي 110 سه سيلندر و چهار سيلندر، 530 و x33 با رشد 144 درصدي به 7 هزار و 144 دستگاه رسيد.
همچنين توليد خودرو چري a15 در شركت سناباد خودروي توس در سال قبل به 538 دستگاه رسيد. اين در حالي است كه توليدي در اين زمينه در سال 1388 به ثبت نرسيده بود.
همكاري شركتهاي خودروسازي داخلي با همتايان چيني خود طي سالهاي اخير با وجود برخي مخالفت‌ها افزايش يافته است كه مهم‌ترين دلايل آن مي‌تواند كاهش قيمت تمام شده محصول و همچنين بهره‌گيري از دانش فني خودروسازان مطرح چيني باشد كه خود آن‌ها نيز توان فني خود را مديون همكاري مشترك با خودروسازان برتر جهان مي‌دانند.
 

soroush2000

عضو جدید
هزار دستگاه مینی بوس فیات تحویل شهرداری تهران شد

هزار دستگاه مینی بوس فیات تحویل شهرداری تهران شد

- هزار دستگاه مینی بوس دوکاتو فیات سه شنبه طی مراسمی تحویل شهرداری تهران شد.
به گزارش خبرنگار «مجله ماشین»، علیرضا حاجی علی بابایی مدیرعامل شرکت خودروسازی توسعه بین الملل لوتوس در حاشیه این مراسم اعلام کرد: فعالیت های اجرایی این شرکت از حدود دو سال قبل با هدف ایجاد یک شرکت خودروسازی چابک و توانمند در زمینه تولید محصولات منحصر به فرد یکی از برندهای معتبر اروپایی آغاز شده است.
وی گفت: طی سال گذشته هدفگذاری این مجموعه در راستای تولید محصولات قابل رقابت در کلاس خودروهای تجاری محقق شد و خط تولید شرکت خودروسازی لوتوس آماده بهره برداری شد.
وی با بیان اینکه خط تولید این شرکت با الگو برداری از سالن های تولید شرکت فیات طراحی و احداث شده افزود: در حال حاضر این خط توان تولید مینی بوس های دوکاتو با ظرفیت 1+17 و 1+20 مسافر را داراست و در آینده نیز محصولات دیگر را تولید خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مینی بوس فیات دوکاتو دارای استاندارد یورو4 اروپا است،افزود: با توجه به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و سیاست های دولت در راستای مدیریت مصرف سوخت، این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در 100 کیلومتر از قابلیت های بسیار بالایی برای توسعه شبکه حمل و نقل درون شهری مسافر برخوردار است.
حاجی علی بابایی با اشاره به اینکه هدفگذاری اصلی این مجموعه تولید خودروهایی با استانداردهای روز دنیا و کمترین آلایندگی است، افزود: مینی بوس فیات دوکاتو علاوه بر دارا بودن ارتفاع مناسب ازسطح زمین در جهت سهولت سوار و پیاده شدن مسافر ازامکانات دیگری مانند ایربگ راننده و سرنشینان جلو، دوش هوا، تهویه، چراغ مطالعه، بلندگو و دیگر امکانات رفاهی برای مسافرین برخوردار است.
مدیرعامل شرکت خودروسازی توسعه بین الملل لوتوس در رابطه با قیمت این خودرو گفت: قیمت واقعی این خودرو بالغ بر 530میلیون ریال برآورد می شود که از این رقم بالغ بر 40 میلیون ریال تخفیف برای خریداران در نظر گرفته ایم. وی در رابطه با نحوه واگذاری این خودروهای در چارچوب طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری مسافر افزود: از مبلغ 490میلیون ریال مبلغ نهایی این خودرو 100میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی شهرداری تهران، 100 میلیون ریال از سوی سازمان محیط زیست و 200 میلیون ریال وام هفت درصد با دوره بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است.
حاجی علی بابایی ادامه داد: علاوه بر اسقاط مینی بوس های فرسوده مالکین تنها 90 میلیون ریال آورده خواهند داشت که این مبلغ نیز در دو مرحله از آنها دریافت خواهد شد.
وی ظرفیت اسمی خط تولید این شرکت را سالانه 18 هزار دستگاه ذکر کرد و افزود: امسال آمادگی داریم بالغ بر هشت هزار دستگاه از این خودروها را تولید و عرضه کنیم.
مدیرعامل شرکت خودروسازی توسعه بین الملل لوتوس تصریح کرد: این کارخانه در فاز نخست خودروهای مینی بوس و ون را تولید خواهد کرد و در آینده نزدیک امکان تولید خودروهای سواری به ویژه محصولات مناسب برای شبکه تاکسیرانی را خواهد داشت. حمیدرضا ارشادمنش معاون عمرانی وزیر كشور نیز در مراسم واگذاری یك هزار دستگاه مینی‌بوس فیات دوکاتو به شهر تهران اظهار داشت: عمر مینی‌بوس‌های شهر تهران به بیش از 25 سال رسیده است و باید نسبت به تعویض این مینی‌بوس‌ها هر چه سریعتر اقدام شود. وی افزود: از برنامه‌های سال جاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خرید 4 هزار دستگاه مینی‌بوس است كه در مرحله نخست تعداد هزار دستگاه آن به شهر تهران اختصاص می‌یابد.
ارشادمنش خاطرنشان كرد: در سال گذشته حدود هزار دستگاه مینی‌بوس با یارانه 65 درصد به شهرداری‌های سراسر كشور اختصاص یافته است.
جعفر تشكری هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران نیز در این مراسم بیان داشت: شهر تهران یك شهر توسعه یافته است و در ارزیابی‌های جهانی شهر تهران در توسعه حمل و نقل عمومی مقام سوم را كسب كرده است.
وی با اشاره به اینكه در حوزه حمل و نقل عمومی وضعیت خوبی نداریم گفت: عمر برخی از مینی‌بوس‌های شهر تهران به 25 سال رسیده است كه این موضوع موجب به وجود آمدن مشكلات شدید زیست‌محیطی و آلودگی هوای شهر تهران شده است.
تشكری هاشمی خاطرنشان كرد: اكثر وسایل نقلیه‌ای كه در شهر تهران تردد می‌كنند برای مسافرت‌های برون‌شهری طراحی شده‌اند ولی مینی‌بوس‌هایی كه امروز به شهرداری تهران اختصاص می‌یابد مینی‌بوس‌های درون شهری است.
تشكری هاشمی بیان داشت: برای حل ترافیك باید حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم.


 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
ترمز ADSL هم آمد!

ترمز ADSL هم آمد!

معاون یکی از وزارت خانه های کشور از نصب ترمز ADSL بر روی مینی بوس های جدید فیات خبر داد!
، معاون یکی از وزارت خانه های کشور، امروز در حاشیه مراسم تحویل یک هزار دستگاه مینی بوس فیات به شهرداری تهران در جمع خبرنگاران از وجود ترمز ای.دی.اس.ال(AdSL) بر روی این خودروها خبر داد.
وی، در خصوص مشخصات این مینی بوس ها چنین گفت: " این مینی بوس ها با سیستم کامل ترمز ای.دی.اس.ال(ADSL)، کیسه هوا و مصرف سوخت 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر به ناوگان حمل و نقل شهر تهران اضافه شد."
یادآور می شود که مقصود از ترمز ای.دی.اس.ال همان ترمز ای.بی.اس بوده است.

ايسنا
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
ضرر بی سابقه در انتظار دو غول خودروسازی ژاپن

ضرر بی سابقه در انتظار دو غول خودروسازی ژاپن

پرشین خودرو: در شرایطی که دوغول خودروسازی ژاپن تمام تلاش خود را برای بازگشت به شرایط عادی تولید به کار گرفته اند، همزمان شرکت های خودروسازی تویوتا و نیسان از احتمال ضرر و زیان در نیمه نخست امسال خبر داده اند.
به گزارش «پرشین خودرو»، بر اساس برآوردی که سایت خبری تحلیلی بلومبرگ از شرایط کنونی این دو شرکت ارائه کرده آمده است شرکت تویوتا در سه آوریل، می و ژوئن ضرر خالص 155 میلیارد ین( 1.9 میلیارد دلار) را به خود خواهد دید که این شاخص در 6 ماه منتهی به سپتامبر سال جاری به 242 میلیارد ین افزایش می یابد.
میزان ضرری که برای نیسان برآورد شده است 48 میلیارد ین که با ملاحظه ضرر قطعه سازان در این زمان، بی سابقه خواهد بود.
تویوتا که تا سال گذشته جلو تر از جنرال موتورز و فولکس واگن در مکان اول خودروسازی جهان حضور داشت پیش بینی کرده جای خود را به یکی از این دو شرکت بدهد و تا آخر امسال نیز در انتظار بازگشت به شرایط عادی تولید بماند.
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
کاهش نیم میلیون تومانی قیمت مگان2000

کاهش نیم میلیون تومانی قیمت مگان2000

پرشین خودرو: طی ده روز گذشته قیمت خودرو مگان 2000 سی سی در بازار آزاد حدود 500 هزار تومان کاهش یافته است.
به گزارش «پرشین خودرو»، خودرو مگان 2000سی سی که در اواخر هفته قبل با قیمتی حدود 32 میلیون تومان به فروش می‌رسید در حال حاضر حدود 31 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری می‌شود که این ارقام حاکی از افت نیم میلیون تومانی بهای این خودرو در بازار آزاد است.
کارشناسان دلیل این کاهش قیمت را رکود بازار عنوان می کنند.
به اعتقاد این افراد، رکود حاکم بر بازار خودرو منجر به افت شدید تقاضا و در نتیجه کاهش بهای برخی خودروها شده است.
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
دلیل ممنوعیت واردات خودرو اعلام شد

دلیل ممنوعیت واردات خودرو اعلام شد

معاون امور گمركی گمرك ایران از ممنوعیت واردات خودرو در این سال با هدف حمایت از تولید و اشتغال داخل خبر داد. نادری در مورد واردات خودرو گفت: با توجه به اینكه ثبت سفارش واردات خودرو 6 ماه برای گشایش اعتبارات و بروات اسنادی و یا واردات در مقابل صادرات فرصت دارد، بنابراین اواخر سال 88 ثبت سفارش واردات خودرو انجام شد كه عمده این واردات در سال 89 انجام شده است.
معاون امور گمركی گمرك ایران در پاسخ به این پرسش كه سایت ثبت سفارش واردات خودرو بدون اعلام قبلی در ساعت‌هایی بازگشایی و بلافاصله بسته می‌شود، آیا باعث ایجاد رانت در واردات نمی‌شود؟، گفت: در جلسات مختلفی این قضیه بررسی شد كه وزارت صنایع و بازرگانی آن را بررسی كردند و برای حمایت از تولید داخل و نیز سهم بالای خودرو در اشتغال و تولید كشور و نیز میزان تقاضای داخلی برای خرید خودرو، واردات خودرو ممنوع بود.
وی افزود: از طرفی برای ترخیص خودرو از گمرك وزارت صنایع و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان استاندارد دستور عمل خاصی داشته‌اند و نیز توجه به خدمات پس از فروش برای واردات خودرو مد نظر قرار می‌گیرد كه در این زمینه باید سازمانهای مختلفی اظهار نظر كنند.
نادری تاكید كرد: برای دادن مجوز ورود خودرو نظراتی وجود دارد كه خدمات پس از فروش داشته باشند و كنترل سقف واردات برای حمایت از تولید داخل انجام شود.
وی تاكید كرد: این موضوع كه آیا گشایش سایت ثبت سفارش خودرو رانت ایجاد كرده است یا نه در حال رسیدگی است.


پرشين خودرو
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
راه‌اندازی سه كارخانه‌ تولید مخازن CNG

راه‌اندازی سه كارخانه‌ تولید مخازن CNG

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت سی.ان.جی با اشاره به كیفیت پایین مخازن وارداتی به كشور گفت: در 15 سال گذشته پنج مورد انفجار مخازن سی.ان.جی در كشور رخ داده و این در حالی است كه طبق استانداردهای جهانی اصلا نباید انفجاری رخ می‌داد. مجتبی شیرالی افزود: در ایتالیا طی 15 سال اخیر هیچ مورد انفجار مخزن سی.ان.جی گزارش نشده و در آرژانتین و پاكستان نیز فقط یك بار چنین حادثه‌ای رخ داده است.
او با اشاره به این‌كه عمده‌ی مخازن سی.ان.جی از كشورهای چین، هند و كره‌جنوبی وارد كشور می‌شوند، عنوان كرد: ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت كشور تصمیم گرفته تا واردات مخازن سی.ان.جی را به كشور منظم كند، اما واردات مخزن ممنوع نشده است.
وی با اشاره به نارضایتی مالكان خودروهای گازسوز شده از كیفیت مخازن وارداتی به كشور عنوان كرد: مخازن چینی عمدتا از روش بیلت تولید شده‌اند كه این نوع مخازن حجم گاز كمی را در خود جای می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود كه پیمایش خودرو كاهش یابد.
شیرالی با اشاره به این‌كه هنوز مركز تست و بازرسی مخازن سی.ان.جی در كشور به وجود نیامده است، عنوان كرد: این یك ضعف بزرگ است و باید در همه‌ی شهرها و استانهای كشور چنین مراكزی ایجاد شوند. مخازن سی.ان.جی باید هر پنج سال یكبار به صورت كامل از خودرو جدا شده و بازرسی شوند. همچنین همه‌ی مخازن باید سالانه به مدت نیم ساعت با دستگاه ویژه مورد بازرسی از نظر نشتی احتمالی قرار گیرند كه در این صورت مخازن بین 15 تا 20 سال گارانتی دارند.
این فعال صنعتی با اشاره به این‌كه تا پایان امسال استاندارد ملی مخازن سی.ان.جی در كشور تدوین می‌شود، توضیح داد: استاندارد مخازن سی.ان.جی در ایران به دلیل خوردگی بیشتر گاز موجود در كشور باید بالاتر از سطح استانداردهای جهانی تدوین شود.
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت سی.ان.جی همچنین از راه‌اندازی سه كارخانه‌ی تولید مخازن سی.ان.جی در كشور تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: از این سه كارخانه، دو كارخانه مخازن سی.ان.جی را به روش لوله و یك كارخانه مخازن را با روش ورق تولید خواهد كرد. قرار است این سه كارخانه تا پایان امسال حدود 450 هزار مخزن تولید كنند و تولید آنها سال آینده به 600 هزار مخزن نیز خواهد رسید.
شیرالی همچنین با اشاره به این‌كه دولت آمریكا اخیرا برای افزایش مصرف سوخت گاز در خودروهای این كشور مشوق‌های زیادی را به مالكان خودرو در این كشور ارائه داد، اضافه كرد: روزانه حدود 64 میلیون لیتر بنزین در كشور مصرف می‌شود. اگر 60 درصد از كل خودروهای موجود در كشور گازسوز شوند و 80 درصد از این تعداد از سوخت گاز و 20 درصد از سوخت بنزین استفاده كنند، براساس دلار پایه‌ی هزار تومان كشور حدود 6 هزار میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت. براساس این محاسبه باید بپرسیم كه چرا نباید سوخت اصلی كشور به جای بنزین گاز باشد؟
به گفته‌ وی تولید فعلی مخازن سی.ان.جی در كشور جوابگوی نیاز داخلی نبوده و دولت باید به تولیدكنندگان این حوزه كمك كند. همچنین علاوه بر تولید خودروهای نو در ایران، بازار بسیار بزرگی برای گازسوز كردن خودروهای After Market وجود دارد.


ايسنا
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
برنامه ای برای افزایش قیمت خودرو نداریم

برنامه ای برای افزایش قیمت خودرو نداریم

وزیر صنایع ومعادن گفت:برنامه ای برای افزایش قیمت خودرو در سال 90 نداریم .
علی اکبر محرابیان در حاشیه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از سهم 30 درصدی تولید در هدفمندی یارانه ها در سال 89 چه میزان پرداخت شده است افزود:تا پایان سال 89 مجموعا ً1500 میلیارد تومان به حوزه صنعت اختصاص یافت .





وی گفت : بخش قابل توجهی از این میزان در قالب خط اعتباری انرژی به بنگاهها تسهلات پرداخت شد .
وزیر صنایع افزود:بخشی هم که باقی مانده است در سال 90 عملیاتی می شود .

خبر خودرو

 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی تا 25 درصد افزایش یافت

قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی تا 25 درصد افزایش یافت

طی یک ماه اخیر


قیمت خودروهای واردتی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان این مطلب به خبرنگار «پرشین خودرو» گفت: طی یک ماه اخیر قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.
حسین اردوخانی اظهار داشت: گرانی در بازار خودروهای وارداتی از خودروهای شاسی بلند کُره‌ای شروع شده و در بازار سایر خودروهای وارداتی به ویژه خودروهای دودیفرانسیلی تاثیر منفی گذاشته و باعث افزایش قیمت بهای دیگر خودروها شده است.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی نیز در بازار این خودروها تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: وجود تحریم ها باعث افزایش قیمت تمام خودروهای دودیفرانسیلی از جمله تویوتا و بعضی از برندهای BMW وسایر خودروهای وارداتی در بازار شده است.
وی مشکلات موجود در عرضه خودروهای وارداتی را از دیگر دلایل گرانی کاذب این خودروها در بازار عنوان کرد.
اردوخانی کمبود خودروهای وارداتی را در بازار نگران کننده عنوان کرد و گفت: کمبود خودروهای وارداتی در بازار ملموس است و همین امر باعث افزایش قیمت این خودروهای شده است.

پرشين خودرو
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
طی یک ماه اخیر


قیمت خودروهای واردتی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان این مطلب به خبرنگار «پرشین خودرو» گفت: طی یک ماه اخیر قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.
حسین اردوخانی اظهار داشت: گرانی در بازار خودروهای وارداتی از خودروهای شاسی بلند کُره‌ای شروع شده و در بازار سایر خودروهای وارداتی به ویژه خودروهای دودیفرانسیلی تاثیر منفی گذاشته و باعث افزایش قیمت بهای دیگر خودروها شده است.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی نیز در بازار این خودروها تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: وجود تحریم ها باعث افزایش قیمت تمام خودروهای دودیفرانسیلی از جمله تویوتا و بعضی از برندهای BMW وسایر خودروهای وارداتی در بازار شده است.
وی مشکلات موجود در عرضه خودروهای وارداتی را از دیگر دلایل گرانی کاذب این خودروها در بازار عنوان کرد.
اردوخانی کمبود خودروهای وارداتی را در بازار نگران کننده عنوان کرد و گفت: کمبود خودروهای وارداتی در بازار ملموس است و همین امر باعث افزایش قیمت این خودروهای شده است.

پرشين خودرو
این هم برای حمایت از خودرو های داخلی
دیگه چی می خواین؟
رقابت به این خوبی کیفیت عالی قیمت بسیار خوب خدمات بی نظیر ، پس چرا هی از ماشینهای داخلی نا راضی هستید؟
 

soroush2000

عضو جدید
تندر90 ایران خودرو ، کیفی ترین محصول رنو در ايران

تندر90 ایران خودرو ، کیفی ترین محصول رنو در ايران

تندر 90 ایران خودرو کیفی ترین محصول شرکت رنو فرانسه در ايران بین 17 مدل خودرو سواری شناخته شد. به گزارش روابط عمومی ایران خودرو ، تازه ترین ارزیابی کیفی خودرو های داخلی در شرایطی اعلام شد که طی آن تندر90 ایران خودرو توانسته از حیث مجموع نمرات منفی کیفیت بهتری نسبت به مگان نصیب خود کند و یک رده بالاتر از این محصول شرکت رنو قرار گیرد.
براساس این گزارش، درارزیابی رده بندی کیفی 17 مدل خودرو سواری که از نظر سیتم فنر بندی، تعلیق و فرمان، سیتم موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، نفوذ آب و رنگ که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بررسی قرار گرفت، تندر 90 ایران خودرو با کسب 2. 25 نمره منفی در رتبه 4 جدول رده بندی کیفی خودرو های سواری قرار گرفت.
این درحالی است که تندر90 پارس خودرو در رتبه ششم رده بندی کیفی خودرو های سواری و دو رده پايين تر از تندر 90 ايران خودرو قرار گرفته است
 

soroush2000

عضو جدید
در غياب بنز؛ ماكسيما به صدر جدول كيفيت بازگشت

در غياب بنز؛ ماكسيما به صدر جدول كيفيت بازگشت

نيسان ماكسيما در جدول كيفيت فروردين ماه سال جاري با كسب تنها 18 امتياز منفي در شاخص هاي تزئينات داخلي و خارجي، بدنه و رنگ در صدر جدول كيفيت ماه گذشته شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران قرار گرفته و اولين خودرويي است كه سطح كيفي a+ (سطح خيلي خوب) را به دست آورده است.
بعد از ماكسيما، مزدا3 جديد با همان 18 امتياز منفي در دو شاخص رنگ و بدنه رتبه دوم اين جدول را در اختيار گرفته و در رده كيفي آن a+ (سطحي كيفي خيلي خوب) قرار گرفته است.
هيونداي آوانته با كسب 25 امتياز منفي سومين خودرو حاضر در رده كيفي a+ ( سطح كيفي خيلي خوب) است.
تندر90 ايران خودرو هم در حالي در رتبه چهارم اين جدول قرار گرفته است كه تندر 90 پارس خودرو در طبقه ششم جدول فروردين ماه قرار دارد و هر دو رتبه كيفي a+ را در اختيار دارند.
مگان محصول پارس خودرو در فروردين ماه رتبه پنجم جدول كيفيت شركت بازرسي و كيفيت ايران را كسب كرده و همچنان در سطح كيفي a+ ( سطح كيفي خيلي خوب) است.
رتبه هفتم جدول فروردين ماه هم در اختيار پژو 206 اس. دي است كه رتبه كيفي آن با امتياز منفي 28 در رده a (سطح كيفي خيلي خوب) قرار دارد؛ در حالي كه پژو 206 معمولي ايران خودرو در رتبه هشتم سايه به سايه مدل صندق دار اين خودرو حركت مي‌كند و سطح كيفي آن a( سطح كيفي خيلي خوب) است.
هيونداي ورنا و ريو آخرين خودرو هايي هستند كه در بررسي كيفيت فروردين ماه به ترتيب با امتياز منفي 42.5 و 52.5 در رتبه هاي نهم و دهم جدول قرار گرفته اند و سطح كيفي a (سطح كيفي خيلي خوب) را از آن خود كرده‌اند.
بررسي فوق مربوط به دوره 24 اسفند 1389 تا 29 فروردين 1390 است كه در آن نيمي از خودروهاي توليدي و مونتاژي كشور بررسي شده‌اند.
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سوزوکی کیزاشی در راه بازار ایران

سوزوکی کیزاشی در راه بازار ایران

جدیدترین محصول سواری شرکت سوزوکی به نام کیزاشی که دارنده بالاترین رتبه ایمنی پنج ستاره از سازمان ملی ایمنی ترافیک امریکاست، توسط گروه صنعتی ایران خودرو درنمایشگاه خودروی شیراز معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: خودروی کیزاشی توسط موسسه بین المللی کانسیومرز دایجست از نظر فرمان پذیری بهترین سدان خانوادگی شناخته شده است.
جواد نجم الدین افزود: این خودروی سواری در دو مدل دولوکس و سوپر دولوکس مطابق استانداردهای 2014 اروپا تولید می شود و مصرف سوخت خودروی کیزاشی به طور میانگین با موتور 2400 سی سی 9 .7 لیتر در هر 100کیلومتر است.
نجم الدین تصریح کرد: خودروی کیزاشی مجهز به مدرن ترین تکنولوژی انتقال نیروی تمام اتوماتیک از نوع متغیر پیوسته CVT است.
وی دیگر خصوصیات خودروی کیزاشی را سیستم استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده، کیسه هوا راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پره ای و کیسه هوای زانو ، سیستم ESP ) کنترل الکترونیکی پایدار ) برای محافظت از سرنشین ها در هنگام تصادف عنوان کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: این خودرو از نظر راحتی، ارگونومی، طراحی، امکانات و تجهیزات، رتبه ایمنی، گارانتی و هزینه های نگه‌داری در میان رقبای بین الملی بهترین گزینه برای خرید است.
وی خاطر نشان ساخت: براساس توافقات صورت گرفته قرار است خودروی کیزاشی در مدل دولوکس و سوپر دولوکس با دنده اتوماتیک و دستی عرضه خواهد شد.
نجم الدین مهم‌ترین تجهیزات رفاهی کیزاشی مدل سوپر دولوکس را سقف شیشه ای، صندلی برقی برای راننده و سر نشین، گرم‌کن صندلی جلو، سنسور باران و کروزکنترل عنوان کرد.

پرشين خودرو







 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
زلزله ژاپن کرایسلر امریکا را هم مختل کرد

زلزله ژاپن کرایسلر امریکا را هم مختل کرد


گروه كرایسلر، سومین خودروساز بزرگ آمریكا اعلام كرد كه تولید خود را در تعدادی از كارخانه‌هایش در آمریكا در تابستان امسال به صورت موقت متوقف می‌كند.
سخنگوی شركت كرایسلر با اعلام این خبر افزود: عمده این كارخانه‌ها قطعات موردنیاز خود را از ژاپن تامین می‌كنند كه روند تامین قطعه از ژاپن بعد از وقوع زلزله در این كشور مختل شده است.
قرار است تولید در سه كارخانه‌ كرایسلر در میشیگان و اوهایو در ژوئن امسال به صورت موقت تعطیل شود.
همچنین یك كارخانه‌ دیگر كرایسلر در مكزیك نیز به صورت موقت تولید خود را در ماه های می و ژوئن به مدت 4 روز متوقف می‌كند.

ايسنا
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
پژو 508 در راه بازار ایران

پژو 508 در راه بازار ایران

سلام
اگرچه ایران خودرویی‌ها خاطره چندان خوشی از واردات محصولات لوکس پژو ندارند، اما ظاهرا می‌خواهند بار دیگر آزموده را بیازمایند و خودرویی دیگر از این شرکت فرانسوی را وارد کشور کنند.
نابر اخبار رسیده، گزینه ایران خودرویی‌ها در این مورد، پژو 508 است، محصولی که جزو تولیدات جدید پژو به شمار می‌رود و از ظاهری جذاب برخوردار است.
پژو 508 سال 2010 رونمایی و هم‌اکنون نیز در بازار عرضه شده است. آن طور که خبر می‌رسد، این خودرو به نوعی جایگزین پژو407 كرده است. در همین راستا، ظاهرا ایران خودرو نیز قصد دارد 508 را روانه بازار داخل کند تا به نوعی ناکامی خود در مورد عرضه پژو407 را جبران کرده باشد.
عرضه احتمالی پژو508 در شرایطی است که ایران‌خودرویی‌ها حدود سه سال پیش نیز اقدام به واردات پژو407 کردند، اما در نهایت نتوانستند کارنامه موفقی را در این مورد از خود به جا بگذارند.
طبق گفته برخی از ایران خودرویی‌ها، عدم تولید پژو407 طی دو سال گذشته، دلیل ناکامی این خودرو در بازار ایران محسوب می‌شود. اکنون نیز اگر نگاهی به خیابان‌های کشور بیندازیم، متوجه خواهیم شد که پژو407 نتوانست به جایگاه قابل‌قبولی در بازار خودرو کشور دست یابد.
این خودرو را شرکتی وابسته به ایران خودرو با نام سیتکو وارد بازار خودرو کشور کرد و این در شرایطی است که هم‌اکنون خبر خاصی در مورد سرنوشت این شرکت نیز در دست نیست. با این حساب مشخص نیست که پژو508 نیز توسط سیتکو به ایران خواهد آمد، یا این کار توسط مدیریت فروش ایران‌خودرو انجام خواهد شد.
گذشته از این مسائل، از آنجا که احتمالا پژو508 در محدوده قیمتی 50 میلیون تومان به بالا قرار دارد، باید عنوان کرد این محصول در صورت ورود به ایران رقابت سختی با خودروهایی مانند سوناتا، آزرا و کمری خواهد داشت.




دنياي اقتصاد
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سانتافه 2011

سانتافه 2011

خودروی شاسی بلند سانتافه 2011 که در ورود به ایران با استقبال علاقه‌مندان به این نوع خودروها مواجه شد، دارای موتوری 3500 سی‌سی است که 266 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شش سیلندر به حساب می‌آید.

پشت فرمان این خودرو می‌توانید سرعت 240 کیلومتر در ساعت را تجربه کنید و در عرض 5.10 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر برسید.
سانتافه دارای باک بنزین 70 لیتری است و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 10 لیتر بنزین می‌سوزاند.
این خودرو دارای گیربکس شش دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی است.
در مورد مشخصات ایمنی و تجهیزات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS، شش عدد کیسه ایمنی هوا (ایربگ)، سیستم ایمنی ضد قفل درها در هنگام تصادف، آینه‌های جانبی با دید گسترده مجهز به گرمکن و راهنما و با قابلیت تا شوندگی و کرمکن برقی اشاره کرد.
قیمت سانتافه 2011 در نمایندگی‌ها 58 میلیون و 900 هزار تومان است.




دنياي اقتصاد
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
رنو ساندرو به ایران می آید

رنو ساندرو به ایران می آید

مدیرعامل شرکت رنوپارس با بیان اینکه حضور «ساندرو» در بازار خودرو ایران قطعی است، گفت: بین ۱۸ تا ۲۴ ماه دیگر، تولید این محصول در پارس خودرو آغاز خواهد شد.
مدیر عامل رنو پارس افزود: توافقات لازم برای تولید «ساندرو» در پارس خودرو انجام گرفته است، اما با این حال حدود دو سال طول می‌کشد که این محصول وارد بازار خودرو ایران شود.
پیمان کارگر با تاکید بر اینکه «ساندرو» در دو مدل تولید و عرضه خواهد شد، ادامه داد: مدل اول این محصول حالتی کاملا سواری مانند دارد، اما مدل دوم آن نسبت به مدل اول از شاسی بلندتری برخوردار است.
مدیرعامل رنوپارس اگرچه از بیان قیمت دقیق «ساندرو» خودداری و آن را به زمان دیگری موکول کرد، اما این محصول را رقیبی برای خودروهای محدوده قیمتی ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان کشور دانست. به گفته کارگر، قیمت «ساندرو» حول و حوش ۱۵میلیون تومان خواهد بود.
این گفته وی در شرایطی است که اگر قرار باشد «ساندرو» دو سال دیگر تولید و عرضه شود، بعید است بتوان آن را با قیمت موردنظر عرضه کرد.



پرشين خودرو
 

soroush2000

عضو جدید
خطر انفجار مخازن سي.ان.جي خودروها را جدي بگيريم!

خطر انفجار مخازن سي.ان.جي خودروها را جدي بگيريم!

در ايران بيش از 800 هزار مخزن سي.ان.جي روي خودروهاي گازسوز نصب شده، اما موعد بازرسي بيشتر آنها از حد استاندارد گذشته است.
علاءالدين برازنده، كارشناس صنعت سي.ان.جي افزود: طبق استاندارد بين‌المللي و ملي مربوط به بازرسي مخازن سي.ان.جي، اين مخازن بايد هر سه سال يكبار به صورت كامل بازرسي شوند. اين در حالي است كه بازرسي مخازن سي.ان.جي در ايران تاكنون انجام نشده است.
او با اشاره به توان بخش خصوصي در زمينه‌ي بازرسي ادواري از مخازن سي.ان.جي عنوان كرد: ‌در اين زمينه پيشنهاد اجراي طرحي به صورت آزمايشي به وزارت كشور داده شده كه براساس آن پنج هزار دستگاه از تاكسي‌هاي گازسوز تهران بازرسي مي‌شوند. البته اجراي اين طرح منوط به همكاري و موافقت وزارت كشور است.
او با بيان اين‌كه وزارت كشور از حدود يك سال و نيم پيش مسئوليت بازرسي ادواري از مخازن سي.ان.جي را بر عهده گرفته است، توضيح داد: ‌اين در حالي است كه مسئولان وزارت كشور آشنايي چنداني با بحث سي.ان.جي و بازرسي از مخازن ندارند و در واقع اين كار در حيطه تخصصي آنها نيست و از سوي ديگر مجموعه‌هاي مرتبط نيز از انجام اين كار شانه خالي كرده‌اند.
برزانده با تاكيد بر اين‌كه بايد موضوع بازرسي ادواري از مخازن سي.ان.جي و خطر انفجار اين مخازن را جدي گرفت، اظهار كرد: طبق طرح آزمايشي ارائه شده، هزينه‌ي بازرسي از هر مخزن سي.ان.جي حدود 30 هزار تومان است و در صورت اجرايي شدن اين طرح، تعويض مخازن فرسوده به صورت رايگان انجام مي‌شود. با دو شركت بيمه نيز براي پوشش اجرايي اين طرح مذاكره شده، اما هنوز آنها جواب مثبت نداده‌اند.
اين كارشناس صنعت سي.ان.جي تصريح كرد: بخش خصوصي كشور قادر است كل برنامه‌ي بازرسي از مخازن سي.ان.جي را اجرا كند. او همچنين با اشاره به اين‌كه بازرسي ادواري مخازن سي.ان.جي كار علمي محسوب مي‌شود، عنوان كرد: هدف اجراي طرح پايلوت بازرسي از پنج هزار خودرو گازسوز سود و زيان نيست، بلكه با اجراي اين كار مي‌توان برآورد كرد چه تعداد از مخازن سي.ان.جي موجود در خودروهاي گازسوز كشور بايد تعويض شوند.
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
تصادف خودرو هشت تُنی اوباما!

تصادف خودرو هشت تُنی اوباما!


خودروی ویژه حامل رئیس جمهور آمریکا و همسرش که هشت تن وزن دارد و در برابر بمب مقاوم است روز گذشته در دوبلین (پایتخت ایرلند) تصادف کرد.
خودروی حامل باراک اوباما و میشل اوباما روز گذشته در حین خروج از سفارت آمریکا در دوبلین (پایتخت ایرلند) به مانع سیمانی بیرون سفارت برخورد کرد و رئیس جمهور آمریکا را مجبور به پیاده شدن کرد.
اوباما که روز گذشته سفر خود به کشورهای اروپایی را از ایرلند آغاز کرد و پس از آن به انگلیس، فرانسه و لهستان نیز خواهد رفت در هنگام این حادثه همراه همسرش در خودروی ویژه اش قرار داشت.
به گزارش بی بی سی، اوباما پس از این تصادف از خودرو پیاده شد و مقامات ایرلندی برای جلوگیری از مشاهده این صحنه توسط مردم مجبور شدند یک اتوبوس را در برابر خودروی رئیس جمهور پارک کنند.
گفته می شود این خودرو هشت تن وزن دارد و در برابر برخورد بمب مقاوم است.
شرکت جنرال موتورز که این خودرو را ازمدل کادیلاک به طور ویژه برای اوباما ساخته است در آن فناوریهای پیشرفته و تجهیزاتی قرار داده که در خودروهای دیگر قابل مشاهده نیست.






منبع: خبرگزاري مهر
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
ماهرترین سارق خودرو در دام افتاد

ماهرترین سارق خودرو در دام افتاد



رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: یکی از باسابقه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سارقان خودرو در اصفهان توسط پلیس فرماندهی استان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ حسین حسین‌زاده گفت: سارق حرفه‌ای خودرو که چهارماه پیش به جرم سرقت 180 دستگاه خودرو دستگیر شده بود، چند روز پیش به ضرب گلوله کارآگاهان اصفهان در مخفیگاهی در حاشیه شهر دستگیر شد.
وی با بیان اینکه این سارق حرفه‌ای بلافاصله پس از آزاد شدن از زندان شروع به سرقت خودروهای زانتیا، پژو 206، پژو 405 و ... كرده است، تصریح کرد: سارقان، خودروهای مسروقه را به مرزهای شرقی انتقال داده و توسط سه بلوچ از کشور خارج می‌کردند.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان كرد: این سارق 43 ساله اهل کرمانشاه و ساکن اصفهان است و دارای چندین فقره سابقه کیفری است.
حسین‌زاده اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی ویژه و صرف ساعت‌ها وقت در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، تهران بزرگ، کرمانشاه و قم کارآگاهان استان اصفهان این سارق را دستگیر کردند.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این که اقدامات بسیار شایسته‌ای در راستای کاهش وقوع جرم در استان انجام شده است، افزود: آمار وقوع جرایم در اردیبهشت ماه جاری در مقایسه با فروردین ماه امسال حدود 50 درصد کاهش داشته است.
حسین‌زاده اظهار كرد: میزان وقوع جرایم خشن در استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است، در حالی که میزان کشف جرایم در استان بیش از 90 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: میانیگن سرعت کشف جرم در جرائم خشن در اصفهان ده روز است و این بهترین وضعیتی است که می‌توانیم از آن نام ببریم.
حسین‌زاده افزود: از مجموعه دستگیری‌های سال 89 پلیس آگاهی استان یک دهم دستگیری‌ها یک دوم جرائم را تشکیل می‌دهد.
وی بر لزوم ایجاد نهادهای حمایتی ویژه مجرمانی که برای نخستین مرتبه مرتکب جرم شده‌اند در کشور و استان تاکید و اظهار كرد: قتل یکی از پرونده‌هایی است که به پلیس آگاهی ارجاع می‌شود و در این پرونده‌ها آلات و ادوات جرم، انگیزه، شخصیت قاتل و مقتول، سن، تحصیلات و ... در اداره مبازره با جرایم جنایی پلیس آگاهی مورد تجریه و تحلیل قرار می‌گیرد.
حسین‌زاده بیان كرد: نقش مواد مخدر و مشروبات الکلی را در 40 درصد جرایم و قتل‌های استان نمی‌توان انکار کرد.
وی گفت: دسترسی به سلاح‌های سرد و همراه داشتن آن‌ها به ویژه برای افرادی که آستانه تحمل و صبر آنها پایین است، رفتاری پرخطر است که ممکن است ضایعات جبران ناپذیری داشته باشد.


منبع : ايسنا
 

Similar threads

بالا