آیا واقعاً حقوق زن ها پایمال شده است ؟؟؟

ALIREZA.F.1988

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ما که مامانامون این جوری زندگی نکردند.شما رو نمیدونم.

اگر مردا بیرون کار میکنند زنان هم داخل خونه زحمت میکشند.
اما تلاش اونا هیچ وقت دیده نشده و نمیشه.
زنا 24 ساعته مشغول انجام وظایفند.مادری و همسری
این نوشته ها هم کاملا غیر منصفانه هستند.
در ضمن در تمام دنیا و نه تنها ایران الان مردسالاری حاکمه.

نه عزیزم
اشتباه نکن
آخرش حرف ، حرف زنه
پس مرد هیچ کارس
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
بازم اين تاپيكا شروع شد
بعضي ها به چند همسري در دين و ....
خيلي از چيزاي ديگه در دين گير ميدن
دين هر چيزيو گفته درست گفته دين بيشتر چيزاش داره تازه الان با پيشرفت علم مشخص ميشه
پس به دين ديگه گير نديد
 

ALIREZA.F.1988

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بازم اين تاپيكا شروع شد
بعضي ها به چند همسري در دين و ....
خيلي از چيزاي ديگه در دين گير ميدن
دين هر چيزيو گفته درست گفته دين بيشتر چيزاش داره تازه الان با پيشرفت علم مشخص ميشه
پس به دين ديگه گير نديد

کی به دین گیر داده بگو خودم حسابشو برسم
 

hirt

عضو جدید
تو پست هاي قبلي هست
بازم اين تاپيكا شروع شد
بعضي ها به چند همسري در دين و ....
خيلي از چيزاي ديگه در دين گير ميدن
دين هر چيزيو گفته درست گفته دين بيشتر چيزاش داره تازه الان با پيشرفت علم مشخص ميشه
پس به دين ديگه گير نديد

حرف زدن از ظلم پیش شما عملا غیر ممکن هست، چون شما فکر می کنید زنان و مردان متفاوت هستند
بعد فکر می کنید دو انسان متفاوت حتما حقوق متفاوتی دارن
چند همسری هم همون طور که گفتید ظلم هست!
 

ALIREZA.F.1988

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حرف زدن از ظلم پیش شما عملا غیر ممکن هست، چون شما فکر می کنید زنان و مردان متفاوت هستند
بعد فکر می کنید دو انسان متفاوت حتما حقوق متفاوتی دارن
چند همسری هم همون طور که گفتید ظلم هست!

مطمئني ظلمه
نه هيچ كجاي دين ننوشته كه چند همسري ظلمه
يه كم به حرفهايي كه ميزني فكر كن
از خودت فتوي نده (ببخشيدا)
 

hirt

عضو جدید
مطمئني ظلمه
نه هيچ كجاي دين ننوشته كه چند همسري ظلمه
يه كم به حرفهايي كه ميزني فكر كن
از خودت فتوي نده (ببخشيدا)


این ظلم یا بهتره بگم این لبه شمشیر به سمت شما نیست تا بهش بگی ظلم.
در ضمن دین میگه که چند همسری مجاز هست، نمیگه که ظلم هست، این اخلاق انسانی هست که میگه ظلمه.

این اساس تفکر نا برابری از حس مالکیت مردان به زنان ناشی میشه

زنان کشتزار شمایند، بر کشتزارتا از هر حا که مایلید وارد شوید. این گفته از دو نظر دال بر این حقیقت است که آن زمان به عنوان اولا شیئی و ثانیا به عنوان مایملک مرد در نظر گرفته می شده است.
اول انکه وی به کشتزار یعنی به یک دارایی و مایملک تشبیه شده ایت و دوم آنکه حق ورود به کشتزار از هر کجای آن حقی است که تنها به کسی که مالک آن است می تواند تعلق بگیرد.
سیامک ستوده - زن و س 0 ک 90 س در تاریخ - ص 228

نکته جالب دیگری که مالکیت بر زن را از جهت دیگری تایید می کند، اینست که در جنگها زنان به همراه همه اشیا تصرفی دیگر به عنوان غنائم جنگی محسوب می شدند. و جالب اینکه در حالیکه در زمان صلح زنا یعنی خوابیدن با زن شوهر دار به عنوان تجاوز به حق مالکیت دیگران یعنی جرم محسوب می شده ولی همین عمل در مورد زنان شوهر داری که در جنگها اسیر می شده، ولی همین عمل در مورد زنان شوهر درای که در جنگها اسیر می شده اند صورت دیگری بخود می گرفته باین معنا که به هیچ وجه جرم محسوب نمی گشته است.

سیامک ستوده - زن و س 0 ک 90 س در تاریخ - ص 234

همون طور که از کتاب بالا نقل و قول کرده ام علت این طرز تفکر که مرداها صاحبهای زنان مشخص میشه
 

ALIREZA.F.1988

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
حرف زدن از ظلم پیش شما عملا غیر ممکن هست، چون شما فکر می کنید زنان و مردان متفاوت هستند
بعد فکر می کنید دو انسان متفاوت حتما حقوق متفاوتی دارن
چند همسری هم همون طور که گفتید ظلم هست!
زن و مرد متفاوت نيستند ؟
چند همسري كه دستور دينه كه از جانب خدا براي بندگانش بوسيله ي پيامبر داده ميشه
این ظلم یا بهتره بگم این لبه شمشیر به سمت شما نیست تا بهش بگی ظلم.
در ضمن دین میگه که چند همسری مجاز هست، نمیگه که ظلم هست، این اخلاق انسانی هست که میگه ظلمه.

این اساس تفکر نا برابری از حس مالکیت مردان به زنان ناشی میشه

زنان کشتزار شمایند، بر کشتزارتا از هر حا که مایلید وارد شوید. این گفته از دو نظر دال بر این حقیقت است که آن زمان به عنوان اولا شیئی و ثانیا به عنوان مایملک مرد در نظر گرفته می شده است.
اول انکه وی به کشتزار یعنی به یک دارایی و مایملک تشبیه شده ایت و دوم آنکه حق ورود به کشتزار از هر کجای آن حقی است که تنها به کسی که مالک آن است می تواند تعلق بگیرد.

سیامک ستوده - زن و س 0 ک 90 س در تاریخ - ص 228

نکته جالب دیگری که مالکیت بر زن را از جهت دیگری تایید می کند، اینست که در جنگها زنان به همراه همه اشیا تصرفی دیگر به عنوان غنائم جنگی محسوب می شدند. و جالب اینکه در حالیکه در زمان صلح زنا یعنی خوابیدن با زن شوهر دار به عنوان تجاوز به حق مالکیت دیگران یعنی جرم محسوب می شده ولی همین عمل در مورد زنان شوهر داری که در جنگها اسیر می شده، ولی همین عمل در مورد زنان شوهر درای که در جنگها اسیر می شده اند صورت دیگری بخود می گرفته باین معنا که به هیچ وجه جرم محسوب نمی گشته است.

سیامک ستوده - زن و س 0 ک 90 س در تاریخ - ص 234

همون طور که از کتاب بالا نقل و قول کرده ام علت این طرز تفکر که مرداها صاحبهای زنان مشخص میشه
قسمت اولش كه گفته ي پيامبر اكرم (ص) هست هر روايت يه ترجمه ي ظاهري و باطني و باطني باطني داره
كه هر گفته دليل هاي خودشو داره و در حد تفسير براي كسي كه به علوم عرفاني و ديني شناخت نداره و بخواد بياد تفسير كنه نيست
اين سيامك ستوده هم از اون اون بر آبي هاست كه به خودش جرات داده به سخنان پيامبر و دين و ...... گير (سخره و انكار) بده
 
  • Like
واکنش ها: hirt

hirt

عضو جدید
زن و مرد متفاوت نيستند ؟

اشخاصی که به نظر من هر نوشته های من و شما رو بخونن مطمئنا متوجه میشن که چه کسی از روی دلیل و منبع حرف می زنه

من قبلا هم گفتم زن و مرد، از همه نژاد ها با هم برابرند،

این هم دو دلیل برای حرفم

با وجود آنکه اندازه اندام ها و رنگ ها ( رنگ مو، چشم و پوست ) ممکن است بی نهایت متفاوت از یکدیگر باشد، هیچ اختلاف نژادی وجود ندارد و همه ما از چینی گرفته تا انگلیسی و یا مدیترانه ای و یا هندی و یا سرخ پوست امریکایی و یا اسکیموها از یک نژاد و از تعداد محدود شبه انسان های هموارکتوس مقیم در آفریقا که در حدود صد هزار سال پیش می زیسته به وجود آمده ایم و اختلاف ظاهری مربوط به اختلاف نژادی نیست. تمام ما انسان های موجود بر روی کره زمین از نظر بیولوژیکی و تشکیلات درونی سلول ها، کاملا مشابه به هم هستیم و این موضوع در موقع انتقال خون و یا عضوی از بدن خود به یک فرد سنگالی با رنگ پوست سیاه و یا به یک اروپایی به رنگ پوست سفید و بالعکس بدهد.
دکتر علی افضل صمدی – افسانه زندگی ص 282 و 283

همه افراد بشر از گروه مختصر انسان هایی که زبان مادری مشترک داشته اند به وجود آمده اند.
آندره لانگانی - Andre langaney
متخصص علم وراثت و رئیس آزمایشگاه انسان شناسی موزه انسان پاریس


انسان ها با هم برابرند چون 99.99 درصد ما انسان ها انسانیت ماست . . .

چند همسري كه دستور دينه كه از جانب خدا براي بندگانش بوسيله ي پيامبر داده ميشه

دستور دین و از جانب خدا؟! اگر شما دوست دارید چیزی رو بدون دلیل بپذیرید حرفی نیست

قسمت اولش كه گفته ي پيامبر اكرم (ص) هست هر روايت يه ترجمه ي ظاهري و باطني و باطني باطني داره
زنان کشتزار شمایند ... حرف پیامبر نیست دوست عزیز! آیه قرآن است. پس روایت نیست، در ضمن قرآن هم طبق گفته خودش ساده و قابل فهم است و نیازی به مفسر نداره.

هر گفته دليل هاي خودشو داره و در حد تفسير براي كسي كه به علوم عرفاني و ديني شناخت نداره و بخواد بياد تفسير كنه نيست

این حرف شما هم باز از اون حرف های بی ربط هست، قؤان خودش گفته که به مبین هست، البته من نمی دونم حرف قرآن مبنی بر اینکه مبین هست رو باور کنم یا حرف شما رو؟ حتما شما بهتر می دونید.

اين سيامك ستوده هم از اون اون بر آبي هاست كه به خودش جرات داده به سخنان پيامبر و دين و ...... گير (سخره و انكار) بده
جسارت داده؟! کارش شما سفسطه حمله به اشخاص است، به جای نقد حرف شخصی ، خود شخص رو به باد انتقاد می گیرید.
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
اشخاصی که به نظر من هر نوشته های من و شما رو بخونن مطمئنا متوجه میشن که چه کسی از روی دلیل و منبع حرف می زنه

من قبلا هم گفتم زن و مرد، از همه نژاد ها با هم برابرند،

این هم دو دلیل برای حرفم

با وجود آنکه اندازه اندام ها و رنگ ها ( رنگ مو، چشم و پوست ) ممکن است بی نهایت متفاوت از یکدیگر باشد، هیچ اختلاف نژادی وجود ندارد و همه ما از چینی گرفته تا انگلیسی و یا مدیترانه ای و یا هندی و یا سرخ پوست امریکایی و یا اسکیموها از یک نژاد و از تعداد محدود شبه انسان های هموارکتوس مقیم در آفریقا که در حدود صد هزار سال پیش می زیسته به وجود آمده ایم و اختلاف ظاهری مربوط به اختلاف نژادی نیست. تمام ما انسان های موجود بر روی کره زمین از نظر بیولوژیکی و تشکیلات درونی سلول ها، کاملا مشابه به هم هستیم و این موضوع در موقع انتقال خون و یا عضوی از بدن خود به یک فرد سنگالی با رنگ پوست سیاه و یا به یک اروپایی به رنگ پوست سفید و بالعکس بدهد.
دکتر علی افضل صمدی – افسانه زندگی ص 282 و 283

همه افراد بشر از گروه مختصر انسان هایی که زبان مادری مشترک داشته اند به وجود آمده اند.
آندره لانگانی - Andre langaney
متخصص علم وراثت و رئیس آزمایشگاه انسان شناسی موزه انسان پاریس


انسان ها با هم برابرند چون 99.99 درصد ما انسان ها انسانیت ماست . . .




دستور دین و از جانب خدا؟! اگر شما دوست دارید چیزی رو بدون دلیل بپذیرید حرفی نیست


زنان کشتزار شمایند ... حرف پیامبر نیست دوست عزیز! آیه قرآن است. پس روایت نیست، در ضمن قرآن هم طبق گفته خودش ساده و قابل فهم است و نیازی به مفسر نداره.



این حرف شما هم باز از اون حرف های بی ربط هست، قؤان خودش گفته که به مبین هست، البته من نمی دونم حرف قرآن مبنی بر اینکه مبین هست رو باور کنم یا حرف شما رو؟ حتما شما بهتر می دونید.


جسارت داده؟! کارش شما سفسطه حمله به اشخاص است، به جای نقد حرف شخصی ، خود شخص رو به باد انتقاد می گیرید.
سلام
شما حالتون خوبه :eek: :surprised: :eek:؟! من ميگم متفاوتن شما ميري از علم زيست شناسي و ديرينه يابي مياي ميگي متفاوت نيستند ؟! :biggrin:
مگه من بلا نسبت گفتم زنها مريخي هستند يا يه نژاد عجيبند ؟! (اين درك شماست ؟!) :mad:
زنها و مردها از لحاظ عاطفي و جسمي و .... فرق دارند بلا نسبت مگه گفتم از جايي يا اومدن ؟!
اينو كه ديگه هر آدمي ميفهمه عجب
تو قرآن كه صريح گفته شده ما شما را از يك مرد و زن آفريديم
يا من مطلبمو درست نرسوندم يا شما ......
1-كدوم حرفو بي دليل پزيرفتم ؟! (عجب انكار تو روز روشن)
2- قابل توجه شما {(223)(نساؤكم حرث لكم فاتوا حرثكم اني شئتم ):(زنان شما كشتزار شمايند،پس در هر جا يا در هرزمان خواستيد به كشتزار خود در آييد)(حرث )به معناي زراعت است و(اني )اسم شرط است و در خصوص زمان استعمال مي شود وگاهي هم در مورد مكان بكار مي رود و فطرت سليم با معناي زماني سازگارتراست ، يعني در هر زمان خواستيد با زنانتان آميزش كنيد و كلمه (شئتم )معناي وجوب را نفي مي كند، خلاصه نسبت زنان در جامعه انساني نسبت كشتزار است و اگر زنان نباشند نوع انساني دوام و بقاء نمي يابد، (ؤقدموا لانفسكم ):(و چيزي براي خود پيش فرستيد)، يعني نسلي از خود باقي بگذاريد و اين جمله انسان رابه بقاي نوع بر مي انگيزد تا دين خدا را زنده نگه دارند و يگانگي او را ظاهرنمايندو عبادت او را تمام كنند، پس هدف از آفرينش عبادت است نه جاودانگي مردم در زمين و نه براي آنكه در شهوات شكم و فرج فرو روند و در وادي غفلت و گمراهي سرگردان شوند، پس مراد از تقديم براي نفسشان گذشته ازتحريص بر توليد نسل ، تشويق به انجام اعمال صالحه است (يوم ينظر المرء ماقدمت يداه )(روزي كه انسان به نظاره آنچه پيش فرستاده مي ايستد)(77)،و اين خطاب يا به مردان است و يا به عموم مردان و زنان ،(و اتقوا الله ):(و از خدابپرهيزيد)يعني بوسيله انجام اعمال صالحه و عدم تجاوز به حدود الهي پرهيزگارو متقي باشيد، (واعلموا انكم ملاقوه و بشر المؤمنين ): (وبدانيد كه شما به ملاقات خدا خواهيد رفت و مؤمنان را بشارت بده )پس بترسيد از روزي كه با اعمال بد وسوء حساب به ملاقات پروردگارتان برويد و خوف از لوازم ايمان است ،اما دردنباله كلام مؤمنان را به پاداش نيكو بشارت مي دهد ،پس مراد ازآيه مورد بحث اين مي شود كه تقديم عمل صالح و تقديم اولاد نيز به اين اميداست كه فردي صالح براي جامعه باشد و بايد انسان در معاشرت با همسر از حدود خدا تعدي نكند و تقوي داشته باشد.}
3-دوست عزيز به نظر هيچ كدام از اين سوالها اشتباه نيست هرچند در تضاد با يكديگراند قران كريم اياتي را دارد كه نياز به تفسير دارند و از طرفي اياتي را دارد كه نياز به تفسير ندارند و همه مردم به هر زباني كه باشند مي توانند معناي ان را بدانند به راحتي به اين سوال مي توان جواب داد كه :برخي از ايات الهي هستند كه نياز به تفسير دارند و مردم عادي نمي توانند به راحتي انها را درك كنند پس بايد افرادي كه در دين تفقه كرده و عالم ديني شده اند معناي ايات را از دل روايات و تاريخ و ايات ديگر و ..... بيرون بكشند تا براي همه مردم قابل فهم باشد
4-
روايات زيادي از رسول خدا(ص)و ائمه طاهرين (ع)رسيده كه صراحت دارند قرآن ظاهر و باطن دارد; از جمله رسول خدا(ص)فرمود: قرآن ظاهر و باطن دارد و باطنش با طن دارد تا هفت بطن (1)و نيز فرمود:
حكم و باطنش علم است.
از ملاحظه آيات قرآن و توجه به معاني كلمات و جملاتش مطالبي فهميده مي شود كه پس از مراجعه به آيات ديگر و ضميمه كردن آن ها با هم , مفاهيمي دقيق تر و مطالبي باريك تر به دست مي آيد كه حصول آن معاني به تناسب ظرفيت روحي و علمي مطالعه كننده بستگي دارد. معاني اوليه به دست آمده ظاهر و معاني بعدي به ترتيب بطن ناميده مي شود. براي روشن تر شدن مثالي ذكر مي كنيم :
اصولاً نماز بايد به منظور ياد خدا برگزار شود ذكر و يادخدا نه تنها در حال نماز لازم است , بلكه ياد خدا از نماز سر چشمه گيرد و تمام حالات زندگي انسان را فرامي گيرد. قرآن مي فرمايد: (2)
چنين نمازي قرين و همراه با تقوا است . قرآن مي فرمايد: (3)
چنين نمازي مانند صبر به انسان نيرو و توان مي بخشد تا در مقابل سختي ها ايستادگي كند و او را در زندگي ياري مي كند. قرآن مي فرمايد:(4) از اين رو پيوند با نماز و همراهي با تقوا و صبر, انسان را علاوه بر انجام وظايف و تكاليف از كار زشت و منكر دور مي كند. قرآن مي فرمايد:(5)
و بالأخره نماز گزار به تزكيه نفس مي رسد كه نتيجه اش فلاح و رستگاري مي باشد. قرآن مي فرمايد: .
حال براي تقريب به ذهن مي توان چنين گفت : ظاهر نماز چند عمل و سخن است , اما باطنش , يادخدا,باطن باطنش , ايجاد تقوا و باطن آن , صبر و مقاومت و نتيجه صبر و نماز... دوري از فحشا و منكرات است وباطن دروي از منكرات , تزكيه نفس است كهنتيجه اش فلاح و رستكاري است .
همان طوري كه ملاحظه شدو مشخص گرديد كه چگونه با دقت و تامل در آيات قرآن و كنار هم گذاشتن آن ها مي توان از معناي ظاهري آن گذشت و به معناي باطن و باطن و باطن رسيد. ممكن است كسي بگويد:
چرابايد قرآن باطني و باطني و... داشته باشد؟ اگر تها ظاهر مي داشت عيبش چه بود؟


در پاسخ گفته مي شود:
اولا: انسان به خاطر داشتن بعد حيواني و تمايلات نفساني , بيش تر توجه اش به امور مادي مي باشد از اين رو نمي توانند در تمام حالات مختلف معنويات زا درك كند, به ويژه اگر مطالب عميقي باشد.
ثانيا: علاوه بر اين كه هر فردي حالات مختلفي دارد و نمي تواند در تمام حالات معنويات را درك كند,سطح فكر و توجه معنوي مردم هم با تفاوت دارد و ميزان دركشان يك سان نيست . به همين دليل لازم بود قرآن مطابق فهم عمومي , ظاهري و براي حالات خاص يك فرد و يا افراد آماده , باطني و باطني داشته باشد.(6)
پـاورقي
1ـ فيض كاشاني , تفسير صافي , مقدمه 8
2ـ نساء(4 آيه 103

4ـ بقره (2 آيه 45
5ـ عنكبوت (29 آيه 45
6ـ برداشت از كتاب آشنايي با قرآن , از كتاب هاي درسي مراكز تربيت معلم ص 121ـ 118 شماره كد 2003
5-كار من
سفسطه نيست و چيزي رو هم به باد انتقاد نگرفتم اما براي كسي كه هيچ اطلاعي ازعلوم و دين و اسلام نداره و مياد چيزي رو نقد ميكنه و ديگران هم تاييد ميكنند متاسفم
 

hirt

عضو جدید
سلام
شما حالتون خوبه ؟! من ميگم متفاوتن شما ميري از علم زيست شناسي و ديرينه يابي مياي ميگي متفاوت نيستند ؟!
مگه من بلا نسبت گفتم زنها مريخي هستند يا يه نژاد عجيبند ؟! (اين درك شماست ؟!)
زنها و مردها از لحاظ عاطفي و جسمي و .... فرق دارند بلا نسبت مگه گفتم از جايي يا اومدن ؟!
اينو كه ديگه هر آدمي ميفهمه عجب
تو قرآن كه صريح گفته شده ما شما را از يك مرد و زن آفريديم

باید به اطلاعتون برسونم تفاوت سخنان من و شما در کلمه متفاوت هست، اگر دو چیزی ( همه ما آدم ها دو به دو ) رو با هم مقایسه کنید 99.99 درصد مون یکی هست، اگر بخوایید دو چیز دقیق دقیق یکی باشند این امکان ناپذیر هست، حتی دو شمش از یک عنصر می توانند در تعداد ایزوتوپ ها بی شک یکی نباشند، منظور من تاکید روی 99.99 درصد بود، چون تفاوت های عاطفی و جسمی تو همه هست، یکی چاق هست، یکی لاغر یکی قدش بلنده یکی کوتاه، حتی ویژگی های روانی در دوقلو های همسان هم یکی نیست، متاسفانه شما دارید بر پایه این تفاوت بسیار ریز حقوق زن و مرد رو نابرابر رد نظر می گیرید . . . تفاوت در دیه، حق طلاق، و صدها قانون ناعادلانه بر پایه تفاوت های جزوی پایه ریزی میشه، مشکل اینجاس

قابل توجه شما {(223)(نساؤكم حرث لكم فاتوا حرثكم اني شئتم )زنان شما كشتزار شمايند،پس در هر جا يا در هرزمان خواستيد به كشتزار خود در آييد)(حرث )به معناي زراعت است و(اني )اسم شرط است و در خصوص زمان استعمال مي شود وگاهي هم در مورد مكان بكار مي رود و فطرت سليم با معناي زماني سازگارتراست ، يعني در هر زمان خواستيد با زنانتان آميزش كنيد و كلمه (شئتم )معناي وجوب را نفي مي كند، خلاصه نسبت زنان در جامعه انساني نسبت كشتزار است و اگر زنان نباشند نوع انساني دوام و بقاء نمي يابد، (ؤقدموا لانفسكم )و چيزي براي خود پيش فرستيد)، يعني نسلي از خود باقي بگذاريد و اين جمله انسان رابه بقاي نوع بر مي انگيزد تا دين خدا را زنده نگه دارند و يگانگي او را ظاهرنمايندو عبادت او را تمام كنند، پس هدف از آفرينش عبادت است نه جاودانگي مردم در زمين و نه براي آنكه در شهوات شكم و فرج فرو روند و در وادي غفلت و گمراهي سرگردان شوند، پس مراد از تقديم براي نفسشان گذشته ازتحريص بر توليد نسل ، تشويق به انجام اعمال صالحه است (يوم ينظر المرء ماقدمت يداه )(روزي كه انسان به نظاره آنچه پيش فرستاده مي ايستد)(77)،و اين خطاب يا به مردان است و يا به عموم مردان و زنان ،(و اتقوا الله )و از خدابپرهيزيد)يعني بوسيله انجام اعمال صالحه و عدم تجاوز به حدود الهي پرهيزگارو متقي باشيد، (واعلموا انكم ملاقوه و بشر المؤمنين ): (وبدانيد كه شما به ملاقات خدا خواهيد رفت و مؤمنان را بشارت بده )پس بترسيد از روزي كه با اعمال بد وسوء حساب به ملاقات پروردگارتان برويد و خوف از لوازم ايمان است ،اما دردنباله كلام مؤمنان را به پاداش نيكو بشارت مي دهد ،پس مراد ازآيه مورد بحث اين مي شود كه تقديم عمل صالح و تقديم اولاد نيز به اين اميداست كه فردي صالح براي جامعه باشد و بايد انسان در معاشرت با همسر از حدود خدا تعدي نكند و تقوي داشته باشد.}


تمام نوشتاری که قطار کردید کاملا بی ربط بود! زنان کشتزار شمایند یعنی زنان جزو مایملاک شما هست، این یعنی حق حیات رو برای انسانی نادیده گرفتن! یعنی برده داری ( از نوع جنسی، مادی ) زن خودش انسان هست، اون خودش انسان هست - تاکید می کنم - کسی حق نداره بهش ترحم بکنه ( قابل توجه شما به حیوونا ترحم میشه! )
یه بار دیگه حرفای خودتون رو نگاه کنید، شما به شدت باور دارید زن و مرد فرق می کنن


-دوست عزيز به نظر هيچ كدام از اين سوالها اشتباه نيست هرچند در تضاد با يكديگراند قران كريم اياتي را دارد كه نياز به تفسير دارند و از طرفي اياتي را دارد كه نياز به تفسير ندارند و همه مردم به هر زباني كه باشند مي توانند معناي ان را بدانند به راحتي به اين سوال مي توان جواب داد كه :برخي از ايات الهي هستند كه نياز به تفسير دارند و مردم عادي نمي توانند به راحتي انها را درك كنند پس بايد افرادي كه در دين تفقه كرده و عالم ديني شده اند معناي ايات را از دل روايات و تاريخ و ايات ديگر و ..... بيرون بكشند تا براي همه مردم قابل فهم باشد


شما که زیاد کتاب خوندی، من متن رو تایپ نمی کنم، فقط نقل قول میارم

قرائت قرآن غیر دینی - جلد اول 131- 135 - پروفسور رضا آیرملو
قرائت قرآن غیر دینی - جلد دوم 258- 255 - پروفسور رضا آیرملو
 

پيرمرد فروم

عضو جدید
باید به اطلاعتون برسونم تفاوت سخنان من و شما در کلمه متفاوت هست، اگر دو چیزی ( همه ما آدم ها دو به دو ) رو با هم مقایسه کنید 99.99 درصد مون یکی هست، اگر بخوایید دو چیز دقیق دقیق یکی باشند این امکان ناپذیر هست، حتی دو شمش از یک عنصر می توانند در تعداد ایزوتوپ ها بی شک یکی نباشند، منظور من تاکید روی 99.99 درصد بود، چون تفاوت های عاطفی و جسمی تو همه هست، یکی چاق هست، یکی لاغر یکی قدش بلنده یکی کوتاه، حتی ویژگی های روانی در دوقلو های همسان هم یکی نیست، متاسفانه شما دارید بر پایه این تفاوت بسیار ریز حقوق زن و مرد رو نابرابر رد نظر می گیرید . . . تفاوت در دیه، حق طلاق، و صدها قانون ناعادلانه بر پایه تفاوت های جزوی پایه ریزی میشه، مشکل اینجاس




تمام نوشتاری که قطار کردید کاملا بی ربط بود! زنان کشتزار شمایند یعنی زنان جزو مایملاک شما هست، این یعنی حق حیات رو برای انسانی نادیده گرفتن! یعنی برده داری ( از نوع جنسی، مادی ) زن خودش انسان هست، اون خودش انسان هست - تاکید می کنم - کسی حق نداره بهش ترحم بکنه ( قابل توجه شما به حیوونا ترحم میشه! )
یه بار دیگه حرفای خودتون رو نگاه کنید، شما به شدت باور دارید زن و مرد فرق می کنن





شما که زیاد کتاب خوندی، من متن رو تایپ نمی کنم، فقط نقل قول میارم

قرائت قرآن غیر دینی - جلد اول 131- 135 - پروفسور رضا آیرملو
قرائت قرآن غیر دینی - جلد دوم 258- 255 - پروفسور رضا آیرملو

سلام بازم كه همونها رو گفتيد !! من ميگم زن و مرد تفاوت جسمي و روحي دارن ولي نه به اون معني كه تفاوت منجر به تفاوت فاحش باشه!!!! نميدونم اين چجور منطقي كه شما داريد؟! من ميگم تفاوت دارند نه اينكه انسان نيستند ! اين چه حرفهايي كه ميزنيد !؟ دريافت شما در اين حد بود ؟! بعدشم اين كه وقتي اون مطالب رو ميگيد بي ربطند رو بايد بدونيد كه تفسير قرآن هست پس اينطوري كه پيداست نخونده رد ميكنيد (جاي تاسف داره) كسي نه حرفي از برده داري زد و نه ترحم وقتي كه تفسير قرآن رو ناوارداش بخوان انجام بدن همينه ديگه ((روايات زيادي از رسول خدا(ص)و ائمه طاهرين (ع)رسيده كه صراحت دارند قرآن ظاهر و باطن دارد; از جمله رسول خدا(ص)فرمود: قرآن ظاهر و باطن دارد و باطنش با طن دارد تا هفت بطن (1)و نيز فرمود: حكم و باطنش علم است.)) زن و مرد فرق دارند ولي نه اون فرقي كه شما در ذهن داريد كه ميريد براش دليل علمي مياريد بازم در اشتباهيد همه ي پست ها رو بخونيد و نخونده رد نكنيد و جواب هاي علما و .... رو هم بخونيد بعد اونوقت بريد كتابهاي اون سيامك و امثال آن ها رو بخونيد كه هدفشون همين چيزاست ........ (متاسفم)
 

Similar threads

بالا