سایر اخبار ورزشی

محمد84

عضو جدید
اگر میخوای بری مسافرت بگو
نه دبی
نه ترکیه
نه لبنان
..........................................................قطب شمال.........................................................
 

دانیال پارسی

عضو جدید
حالا کافی بود همچنین تاپیکی برای یک خارجی میزدیم.
چه به به ای برای اون شخص کاربرها میگفتند
 

kakol07

اخراجی موقت
افشاگری برادران فاطمی در مورد مسابقه ی مردان اهنین و فرامرز خودنگاه !!!

افشاگری برادران فاطمی در مورد مسابقه ی مردان اهنین و فرامرز خودنگاه !!!

حرفهای شنیده نشده از پشت پرده مردان آهنین و داوری آن:


دیگر تقریبا عادت کرده ایم که با فرارسیدن ایام نوروز منتظر ورزشکارانی باشیم که در میان همه دید و بازدید های نوروزی ما در یک برنامه تلویزیونی پای ثابت بلند کردن لاستیک های غول پیکرو جابه جا کردن گوی های بتونی و کشیدن واگن و ماشین و . . .باشند . تقریبا ده سالی میشود که برنامه سابقا مهیج و یکنواخت شده امروز مردان آهنین ( با نام قبلی قوی ترین مردان ایران) هر سال در چنین ایامی از شبکه سه سیما روی آنتن برود و مردانی با عضله هایی که شاید برای خیلی ها دست نیافتنی باشد به جنگ آهن و چوب بروند. در این میان اما این برنامه که البته در این سال ها خود به یک رشته ورزشی تبدیل شده است هم از حاشیه و حاشیه سازی دور نبوده است .
اما این حاشیه ها که هرسال در خصوص موارد مختلف این برنامه از انحصاری بودن ساخت دستگاه های ورزشی مورد نیاز تا دوپینگ ورزشکاران و مشکلات داوری بوده است در نوروز امسال و با حضور نیافتن رضا جاودانی مجری ثابت این مسابقات و قهر تمامی نام آوران این رشته مانند برادران قرایی و برادران فاطمی و حتی قهرمان دوره قبل علی داداشی به اوج خود رسید .این حاشیه ها حرف وحدیث های زیادی را به وجود آورد که به یقین کسی غیر از خود افراد نزدیک به این مسابقه نمی توانستند جواب آن را بدهند به همین دلیل محراب فاطمی مرد شماره یک سال های نه چندان دور قوی ترین مردان ایران که به همراه برادرانش از پایه گذاران این رشته ورزشی به شمار می رود در گفت و گویی صریح و بی پرده حرف های ناگفته زیادی از این برنامه را به زبان آوردند .
مهدی فاطمی برادر بزرگتر محراب که خود از شرکت کنندگان سال های اولیه این مسابقات و از داوران آن به شمار می رفت در خصوص پایه گذاری این برنامه می گوید : من تقریبا سه سال و نیم از محراب بزرگتر هستم . ما تا قبل از برگزاری مسابقات قوی ترین مردان ایران در رشته بدنسازی و پرورش اندام کار می کردیم . پس از گذشت مدتی به دلیل علاقه به کارهای قدرتی وارد رشته وزنه برداری قدرتی و یا همان پاورلیفتینگ شدیم ، اما در سال 77 موضوع ساخت برنامه ای تلویزیونی با نام قوی ترین مردان ایران به میان آمد که ایده اولیه اش مال خود ما بود و بسیاری از آیتم ها را خودمان طراحی کردیم یعنی در واقع بنیانگذار اصلی این رشته در ایران من و محراب و آقای خودنگاه بودیم .
برادر بزرگ فاطمی ها در ادامه می گوید : ما تا قبل از برگزاری این مسابقات در کار ساختمان سازی که در واقع شغل پدرمان بود فعالیت می کردیم و البته در کنار آن ورزش را هم به طور حرفه ای کار می کردیم اما با مطرح شدن این ایده از طرف صدا و سیما وکمک خواستن از ما شروع به طراحی این مسابقات با الگو برداری از مسابقات جهانی کردیم و در کنار آن خودمان هم به تمرین کردن مشغول شدیم . اولین دور مسابقات در همان سال در سالن آزادی برگزار شد که محراب به مقام اول رسید و سپس از سال 79 این مسابقات به طور جدی از سوی صدا و سیما برگزار شد.
محراب فاطمی قوی ترین مرد ایران که حالا این روزها در باشگاه پرورش اندام خود به تربیت شاگردانش مشغول است در خصوص این مسابقات می گوید : ما به غیر از بحث ورزش خیلی به کارهای قدرتی و سرعتی علاقه داشتیم و به همین دلیل تمرین های زیادی هم انجام دادیم در واقع این مسابقات طوری بود که باید بدون ترس فقط روی رکورد زدن تمرکز می داشتیم و به همین علت هم ما این جسارت را داشتیم و توانستیم موفق باشیم. البته باید سرعت و قدرت و استقامت را سه فاکتور اصلی موفقیت در این مسابقات نامید . ما قبل از دور اول برگزاری قوی ترین مردان تمرینات زیادی داشتیم و بیش از ده سال در رشته های ورزشی گوناگون نظیر بوکس و کشتی و وزنه برداری و . . . کار کرده بودیم به خاطر همین مشکلی از بابت شرکت در مسابقات نداشتیم.
محراب در ادامه گفت و گو می افزاید : خوشبختانه در طول این مسابقات حریف های بسیار خوبی نظیر برادران قرایی ، مجتبی ملکی، علی داداشی، کریم طالشی و غیره به میدان آمدند و ماهم بر خلاف حاشیه های بیرونی بسیار با هم رفیق بودیم اما ظاهرا سازمان تربیت بدنی و فدراسیون علاقه ای به این رفاقت ها نداشتند و بین ورزشکارها حاشیه ایجاد می کردند .

محراب فاطمی به چرایی این حاشیه سازی های اشاره و تصریح می کند : یکی از نمونه های اصلی این حاشیه سازی ها داور این مسابقات است . با اینکه ما بهترین های این مسابقات بودیم آقای خودنگاه سعی می کرد دور و اطرافش افرادی را بگذارد که بقیه را دور بزنند یعنی اختلاف به وجود می آورد که خودش در راس باشد . همینطوری که الانم هست . الان همه ورزشکارهای خوب، زمانش که می رسد خودشان مانند تمامی رشته های دیگر از این ورزش خداحافظی می کنند و می روند اما فرامرز خودنگاه با اینکه نه خودش چیزی از این مسابقات سر در می آورد و نه سابقه و افتخار ورزشی دارد هنوز که هنوز است داور این مسابقات است . من بدون شوخی فکر کنم ایشان در عمرشان وزنه ای بیشتر از 30 کیلوگرم بلند نکرده باشد در عین حال با اختلاف انداختن بین ما ورزشکارها و تفرقه افکنی خود را بالا نگه داشته است .
قهرمان سابق مسابقه مردان آهنین این اضهارات خود را اینگونه تکمیل می کند : این آقا ژنتیکی چاق هستند و اصلا هیکل ورزشکاری ندارند و اگر همین الان کتش را دربیاورد همه چربی هایش بیرون میزند .او با دامن زدن به این اختلاف هایی که طی این سال ها به سرانجام رسانده است شهرت به دست آورده است اما مردم دیگر حتی از قیافه تکراری اش هم خسته شده اند و همیشه به ما می گویند که چرا خودمان مسابقات را داوری نمی کنیم؟

مهدی فاطمی هم نظر برادرش را تکمیل می کند : این آقا آن اوایل که با هم رفیق بودیم به وسیل من و محراب و با تایید ما به عنوان داور به فدراسیون معرفی شد و بعد از حضور مستمر و رفت و آمدهای گوناگون توانست جای پای خود را محکم کند اما بعد که کم کم دید محراب در چند دوره قهرمان شده است و ممکن است بعدا ریاست کمیته داوران را بر عهده بگیرد آرام آرام به تفرقه میان ورزشکاران مبادرت کرد و الان همه کسانی که در طول این سال ها با او رفیق شده بودند از او بدشان می آید چرا که این ورزش بالاخره برای هرکسی روزی تمام میشود و کمیته فنی و داوران هر رشته ای هم باید پیشکسوتان آن رشته را جذب کند نه اینکه در نبود این کمیته ها یک نفری که هیچ عنوانی در این رشته ندارد این همه سال در آنجا باشد.
مهدی ادامه می دهد : من و برادرم که قهرمان این رشته هستیم نباید بیفتیم دنبال اینکه کسی را عزل و نصب کنیم خود فدراسیون باید این را در نظر بگیرد . این آقا در سال گذشته یک برنامه ای اجرا کرد و ورزشکارها را دو دسته کرد که چند تا ورزشکار قوی مانند قرایی و محراب به هم بیفتند و معمولی ها هم با هم باشند و برنامه ها را طوری چید که محراب در مراحل اولیه چند رقابت سنگین داشته باشد و توانی برای رسیدن به فینال نداشته باشد .این آقا انقدر خودسر شده که میگوید حرف حرف خودش است و در سال قبل دیدیم که سر آیتم بلند کردن کنده های محراب حتی فیلم را بازبینی نکرد و گفت حرف حرف من است و حتی کار به جایی رسید که آقای جاودانی سر همین حاشیه ها از مجری گری این برنامه خداحافظی کرد .
محراب در پایان اشاره می کند : اگر به تایم گرفتن باشد که همه مردم بلدند این کار را انجام دهند اما این حق کشی ها و بسیاری از نمونه های دیگر که همه و همه بدون کوچکترین دخالت فدراسیون انجام می شود و فقط حق ورزشکاران در این میان خورده می شود .من سال گذشته فقط به عشق مردم آمدم و نشان دادم باز هم می توانم قهرمان شوم و چیزی از من کم نشد ولی امیدوارم فدراسیون و سازندگان این برنامه بفهمند معنی عدالت چگونه است؟
به هرحال موضوعی که روشن است این است که اگر این رشته به عنوان یک فدراسیون مستقل شناخته شده است باید از نظم بیشتری برخوردار شود و در مسابقات سالیانه آن هم چه از لحاظ فنی و چه حتی از لحاظ جلوه های تصویری و خارج شدن از یک نواختی فکری جدی کرد موضوعی که نمی دانیم آیا مسئولان مربوط برای آن پاسخی دارند؟
 

hale a.a

عضو جدید
کاربر ممتاز
علي كه انگار داداش بزرگه بود!اين روح الله بود ديگه نه؟!يا من اشتباه ميكنم؟!
 

sepehr2222

اخراجی موقت
اولا منبع؟دوما اگر خودنگاه بخواد طرفداریه کسیو بکنه که میکنه طرف فاطمی هارو میگیره چون رفیق تو رگیه هم هستند اینو از اونجایی میگم که ما یه 4 یا 5 سالی همسایه ی فاطمیها بودیم و رفت و آمد خودنگاهو میدیدیم که خیلی رفیق بود با اینا.ولی در کل هر کاری میخوان بکنن به ما چه؟همچین مهمم نیستن.جفت طرفها آدمهای به درد نخوری هستند
 

ansarweb

عضو جدید
یکی از دوستای من هم گفت که به باشگاه آقای اخلاق سال گذشته رفتم اگه کوچکترین اشتباهی میکردی با فحش های رکیک ازت پذیرایی میکرد
میگفت با چشم خودم دید
 

masoud ros

عضو جدید
یکی از دوستای من هم گفت که به باشگاه آقای اخلاق سال گذشته رفتم اگه کوچکترین اشتباهی میکردی با فحش های رکیک ازت پذیرایی میکرد
میگفت با چشم خودم دید
اقای اخلاق چی کرده بود حالا توپ زده بود بیرون!!!!!!!!!!!11
 

simiar

عضو جدید
جو حاکم بر این ورزش اخلاق مدار نیست و باعث میشه اکثر ورزشکارا ( نه همه) دچار خودپسندی و خود ستایی مفرط بشن!! خود آقای محراب فاطمی از همه بدتره ، امسال دارابی و شریفی خوب بودند حتی از نظر اخلاقی.
 

masoud ros

عضو جدید
جو حاکم بر این ورزش اخلاق مدار نیست و باعث میشه اکثر ورزشکارا ( نه همه) دچار خودپسندی و خود ستایی مفرط بشن!! خود آقای محراب فاطمی از همه بدتره ، امسال دارابی و شریفی خوب بودند حتی از نظر اخلاقی.
چرا سر انگشتاتو بستی اسیب دیدن
 

kakol07

اخراجی موقت
خداحافظي جهانگير كوثري از ورزش از نگاه دو/ نيما نهاونديان دوباره روي صندلي اجرا

خداحافظي جهانگير كوثري از ورزش از نگاه دو/ نيما نهاونديان دوباره روي صندلي اجرا

سايت گل ـ‌ سال 1389 براي جهانگير كوثري تهيه كننده سينما، مجري و تهيه‌كننده برنامه ورزش از نگاه دو با تلخي به پايان رسيد. او در سال جديد ديگر روي صندلي اجرا و تهيه برنامه محبوبش نخواهد نشست. به گزارش سايت گل كوثري در روزهاي پاياني سال با مسئولان شبكه دو براي ادامه كار در برنامه به توافق نرسيد و در نهايت جاي خود را در مقام تهيه‌كننده به فردي به نام سجادي داد. او همچنين ديگر مجري ورزش از نگاه دو هم نيست و به طور كلي از حضور در اين برنامه انصراف داده است.

به گزارش خبرنگار گل نيما نهاونديان مجري برنامه دورخيز كه قبلا همين برنامه را به همراه محمد يوسف‌نژاد اجرا مي‌كرد گزينه اول جانشيني كوثري است، نكته جالب اينكه اميد گلمكاني گزارشگر اين برنامه به همكاري ورزش از نگاه دو ادامه خواهد داد.



ورزش از نگاه دو پس از انتقال به شنبه شب‌ها و پخش شدن ساعت بسيار دير به مرور بخشي از مخاطبان خود را از دست داد و همين مسأله از دلايل جدايي كوثري از اين برنامه بوده است. همچنين بنابر گزارش خبرنگار سايت گل مسئولان شبكه دو با افزايش برآوردي كه كوثري براي تهيه و اجراي برنامه در نظر گرفته بود موافقت نكردند. به اين ترتيب اين مجري با سابقه ديگر در برنامه‌اي كه خود پايگذارش بوده حضور نخواهد داشت. برنامه ورزش از نگاه دو با عنوان ورزش از شبكه دو از قديمي‌ترين برنامه‌هاي صداوسيماست كه از ابتداي دهه شصت توسط جهانگير كوثري روي آنتن مي‌رفت.​
 

alireza-1991

عضو جدید
مسابقات امسال واقعا خنده دار بود

5 نفر بودن که هر شب با هم مسابقه میدادن و معلوم نبود کی تموم میشه :biggrin::biggrin::biggrin:

کریم طالشی با پای شل و پلش چهار تا زور مسخره زد و چهارم شد :biggrin::biggrin::biggrin:
 

افشين_اس اس

عضو جدید
از اين برنامه خيلي بدم ميومد و به نظرم فقط كارش شده بود خود شيريني جلوي مقامات همين اقاي كوثري با اينكه به خانواده اش خيلي احترام ميذارم و به همشون علاقه دارم ولي عادت به تاييد كردن همه كرده بود مثلا محمد مايلي كهن و امير قلعه نوعي با هم دعوا داشتن اول مايلي كهن زنگ ميزد كلي فحش بار قلعه نوعي مي كرد كوثري ميگفت بله حق با شماست بعد چند ثانيه بعد قلعه نوعي زنگ ميزد و خلاف حرفهاي مايلي كهن مي گفت و كلي فحش بار مايلي كهن ميكرد و كوثري باز هم مي گفت حق با شماست!!!
اما در كل نمي دونم چه لزومي داره شبكه كودك برنامه به اين سنگيني و دير وقتي در مورد ورزش داشته باشه!؟!
 

persian golf

عضو جدید
جوان ایرانی رکورد گینس را شکست +عکس

جوان ایرانی رکورد گینس را شکست +عکس

شفاف:مهدی عاشوری، جوان 27 ساله اهل شهسوار مازندران، چندین سال فعالیت ورزشی داشته؛ دو سال تکواندو، 8 سال کشتی محلی و پانزده سال دو و میدانی؛ در مسابقات دو و میدانی استان تهران در سال 1382 مقام اول را کسب نموده و در سال 1385 در مسابقات المپیک دو چهارصد متر شرکت نموده و در سال 2001 در مسابقات بین المللی ادمانتون مقام دوم رشته سرعت را کسب نموده است.

در گذشته در تیم ملی کم بینایان بوده و امروز به مدد عمل جراحی چشم می‌تواند همه چیز را واضح ببیند.

عاشوری برای ثبت رکورد گینس چهار سال تمرین کرده و توانسته است سی و یک دقیقه در غار یخی در وسط یخ‌ها بماند و درباره تیم ملی نابینایان توضیح می‌دهد: یکی از چشم هایم با شماره 29 و دیگری با شماره 8 آسیب دیده بود و پس از یک عمل جراحی سنگین همه چیز را واضح می‌بینم و به همین دلیل تا زمانی که چشم هایم ضعیف بود در تیم نابینایان بودم و زندگی در آن زمان بسیار سخت بود.

قهرمان دو و میدانی درباره نظرات دیگران درباره کارهایش می‌گوید: خیلی‌ها با دیدن کارهایم روحیه گرفته‌اند و بسیاری را سراغ دارم که با دیدن فیلمم، سیگار را کنار گذاشته‌اند.

او درباره خطرهای کارهایش گفت:انجام این کارها بسیار خطرناک است. اگر فردی در این شرایط وارد شود، پس از گذشت دو دقیقه قلب او از کار می‌افتد و انجام این اقدامات حتما باید با تمرینات مداوم و با نظارت تیم پزشکی انجام گیرد و من هم چهار سال است که برای انجام این کارها تمرین می‌کنم.




مهدی عاشوری درباره تمایلش برای ثبت اسمش در رکوردهای گینس گفت: برای این کار با نمایندگان گینس مذاکره کردم و آنها گفته‌اند اگر بخواهیم برای ثبت رکورد به ایران بیاییم 25 میلیون تومان هزینه دارد. من توانستم در اسفند ماه 89 در مدت زمان 2ساعت و 15 دقیقه در غار یخی، رکورد مرد چینی در این زمینه را بشکنم.



مرد یخی جوان درباره تمریناتش گفت:در ارتفاعات کوه‌های شاهان شهر و یکی از آبشارهای بلند آن تمریناتی کرده ام و می‌توانم بیش از دو ساعت در آب‌های سرد زیر صفر درجه بمانم و تنها به دلیل نبود تیم پزشکی نتوانستم این کار را انجام دهم.



درباره معنویتی که در تمریناتش دارد و به پشتوانه و توکل و توسل به اهل بیت (ع) تمرین می‌کند گفت: برای انجام این گونه اقدامات باید ایمان قوی داشته باشی و ذکر یا زهرا (س) در تمام تمریناتم است.

عاشوری بیشتر وقتش را برای ورزش اختصاص می‌دهد اما در کنارش نیز شغلی دارد و درباره آن می‌گوید: شغل من آشپزی است؛ اما معمولا خودم غذاهای سرد می‌خورم.




او درباره اقدام بعدی‌اش می‌گوید: می‌خواهم بیش از دو ساعت را در زیر یک آبشار هفتاد متری بایستم و توصیه می‌کنم هیچ کس این گونه کارها را انجام ندهند. این گونه اقدامات حتما باید با تمرینات و زیر نظر پزشک انجام گیرد. در کنارش هم باید ایمان داشته باشی. بدون ایمان نمی‌شود این کار را انجام داد. گزارشگرها و فیلمبردارهایی که به همراهم آمده بودند؛ همه‌شان ترسیده بودند و نمی‌توانستند جلو بیایند. کارهایی سخت تر از این کار را هم در نظر دارم. پیشنهاد داده ام دو ساعت در قطب شمال، شنا کنم و اگر شرایط این کار را برایم فراهم نمایند این کار را انجام می‌دهم.

درباره احساس‌اش پس از خروج از یخ ها(پس از یک ساعت) گفت: تا مدت بیست و پنج دقیقه هیچ چیز را احساس نمی‌کردم. در این فضا خدا به انسان نزدیک می‌شود. آب مهریه حضرت زهرا (س) است و هر کس در آب برود، پاک می‌شود.



تمام دستانم قرمز و خون در بدنم لخته شده بود و تنها با توکل به خدا توانستم از آب خارج شوم. جالب این است که زمانی که به خانه می‌رفتم 4 یا 5 بستنی خوردم.

درباره چگونگی پیدا شدن ایده هایش، درباره رفتن در غار یخی و درون آب‌های سرد زیر صفر درجه گفت: من اهل مازندران هستم و مدتی را صیاد بوده ام و ارتباطم با آب اینگونه است. آب سرد و ورزش، انسان را جوان نگه می‌دارد و همیشه نیز با آب سرد حمام می‌کنم.

مهدی عاشورایی درباره لقب‌هایی که به او می‌دهند گفت: دوستانم اسم من را «مرد یخی» گذاشته‌اند و کم کم مرا آدم فضایی هم صدا می‌کنند. اولین مرتبه‌ای که درون آب سرد رفتم 5 دقیقه بود و با تمرینات بسیاری که داشته ام پس از 4 سال این هفته، می‌خواهم بیش از دو ساعت در آب زیر صفر درجه همراه یخ بمانم.



گردآوری:گروه خبر سیمرغ
 

redonly

کاربر فعال
کاربر ممتاز
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی

پردرآمدترین ورزشکار ایرانی

به گزارش مشرق به نقل از بولتن نیوز، در لیست منتشر شده ، بیستبال باز آمریکایی "الکس رودریگوئز" با 32 میلیون دلار درآمد در سال گذشته در مکان اول ، بوکسور فیلیپینی "مانی پاکوئیتو"نیز با کمی اختلاف با 32 میلیون دلار در مکان دوم و "کیمی رایکونن" راننده فنلاندی مسابقات فرمول یک با 26 میلیون دلار در مکان سوم ایستاد.
"حامد حدادی" بازیکن تیم بسکتبال منفیس آمریکا نیز با درآمد 1.600 میلیون دلار، پردرآمدترین بازیکن ایرانی شناخته شده است.
 

Farez 132

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ننگ پشت ننگ در ورزش ایران...

ننگ پشت ننگ در ورزش ایران...

قهرمان یکی از رشته‌های ورزشی نصاب دیش ماهواره شد.
به گزارش خبرآنلاین؛ یکی از قهرمان‌های ورزش ایران به خاطر مشکلات مالی فراوان مجبور شد شغل دومی برای خود انتخاب کند. او که از کودکی ورزش کرده و حرفه خاصی نداشت، نصابی دیش‌های ماهواره را به عنوان شغل خود انتخاب کرد. این قهرمان که در یک رشته رکوردی ورزش می‌کند و در این رشته رکورددار ایران است، یکی از امیدهای کسب سهمیه المپیک لندن هم محسوب می‌شود.
این ورزشکار از خبرآنلاین درخواست کرده نامی از او برده نشود اما در پاسخ به این سوال که چرا این حرفه را انتخاب کرده می‌گوید: «فدراسیون که پولی به من نمی‌دهد. مجبورم خرج زندگی‌ام را از یک راهی درآورم.»

http://khabaronline.ir/news-172426.aspx
 
بالا