بیائید یک کم ذوق و سلیقه به خرج بدهیم

وضعیت
موضوع بسته شده است.

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه طرح ها و ایده های ابتکاری و هنرمندانه برای هرچه زیباتر شدن سفره های هفت سین را اینجا قرار بدهید

:gol::gol::gol:


با تزئین تخم مرغ و روش هاش شروع میکنیم .

انواع تزیینات تخم مرغ مخصوص سفره هفت سین عید نوروز


همه ی ایرانیان از دیر باز هنگام تحویل سال و شروع سال نو بر سر سفره ی هفت سین عید نوروزشان تخم مرغ های رنگی زیبایی می گذارند که نشان از باروری و رشد و زایش خوبیهاست و سمبل شکوفایی و نمو در سال جدیدی است که می خواهند پر بار تر از سال قبل آغاز کنند و خاطره ی خوش این سفره ی رنگی را در کنار سفره های هفت سین سالهای گذشته بچینند.

1-می توانید تخم مرغها را در آب لبو یا آب سبزیجات مثل اسفناج یا جعفری و یا پوست پیاز و آب انار و زرشک بجوشانید تا آنها را به رنگهای بنفش، سبز و صورتی درآورید.



2- با استفاده از اسپری های رنگی طلایی یا نقره ای آنها را یکدست رنگ کنید.


3-درون قهوه یا نسکافه جوشانده و به رنگ قهوه ای درآورید که می توانید همینطور ساده داخل جا تخم مرغی گذاشته و یا دور آن را با ربان تزیین کنید.

4- تخم مرغها و چند تخم بلدر چین را با استفاده از کاغذهای زرورقی رنگی که به راحتی دور آنها پیچیده می شود تزیین کنید و کنار هم در سبد قرار دهید.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
5-دو طرف تخم مرغ را با سوزن و با احتیاط سوراخ کرده تا بتوانید تخم مرغها را خالی کنید سپس روی آنها را به هر شکلی که می خواهید نقاشی کرده و با استفاده از نخهای رنگی یا روبانهای رنگی که از آنها رد می کنید به درختچه های زینتی کوچکی که می توانید بر سر سفره هفت سین عید نوروز قرار دهید آویزان کنید.


نکته : نقاشی روی تخم مرغها را هم می توانید با مداد شمعی، آب رنگ، گواش و مداد رنگی انجام دهید و هم دور تخم مرغها را قبل از جوشاندن پار چه های رنگی که رنگ می دهد پیچیده، با نخ دور تا دور آنها را محکم کنید و داخل ظرف آب جوش بجوشانید تا به شکلهای جالبی آنها رنگ آمیزی شوند.



 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
6-روی آنها اسکناس های بازی بچه ها را بچسبانید و یا اسکناسهای حقیقی چسبانیده و به بچه ها هدیه دهید فقط توجه داشته باشید که اگر از اسکناسهای حقیقی برای عیدی دادن به بچه ها بر روی تخم مرغ ها می چسبانید تنها در چند جای آن و به مقدار خیلی کم عسل بزنید تا به راحتی اسکناس جدا شده و موقع جدا شدن پاره نشود.

7- می توانید از تخم بلدر چینهای کوچک رنگ شده نیز در کنار تخم مرغها استفاده کنید.

8-تخم مرغها را همینطور ساده یا رنگ شده داخل سلفونهای کوچک گذاشته و با روبانهای رنگی بالای آن را پاپیون کنید.

9-از گلهای پارچه ای کوچک آماده به همراه نوارهای رنگی جهت تزیین تخم مرغها استفاده نمایید.


10-از تخم مرغ شانسی ها یی که از شکلات و سکه پر کرده اید برای هدیه دادن به بچه ها نیز می توانید بر سر سفره هفت سین عید نوروز قرار دهید.

11-می توانید از مادر بزرگهای مهربان کمک گرفته و مثل بافت کلاه عمل کرده، روی تخم مرغ ها را بوسیله ی کامواهای رنگی بپوشانید.

12- روی تخم مرغ ها شمع باریک و سبک گذاشته و آنها را برسر سفره هفت سین عید نوروز روشن کنید.

13- با استفاده از چسب مایع و غلات مثل برنج ،گندم و جو و حبوبات آنها را تزیین کنید
.


«بالندگیم را مدیون خالقی هستم که آغاز هر سال نماد باروری را بر سر سفره ی هفت سینم می نشاند »
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدلهای درکوب های زیبا برای استقبال از سال نو !



این درکوب ها می توانند فضای ورودی خانه شما را متحول کنند تا میهمانان نوروزی شما از همان ابتدای ورود متوجه سلیقه و حسن انتخاب خانم خونه باشند... اینها چند مدل از درکوب های بسیار زیبا هستند که شما می توانید با توجه به سبک چیدمان منزلتان و اینکه تهیه وسایل مورد نیاز برای آماده کردن کدامیک برایتان آسانتر و سریعتر است یکی را انتخاب کنید و به درب ورودی منزلتان آویزان کنید .

این درکوب ها را می توانید به دستگیره درب ورودی ویا وسط خود درب آویزان کنید . شما می توانید از شاخ وبرگهای خشک شده داخل حیاط منزلتان برای تهیه حلقه آنها استفاده کنید ویا این شاخه ها را از گل فروشی تهیه کنید وبعد با خرید مرواریدهایی که سوراخهایش متناسب باضخامت شاخه هایتان باشد و دو پرنده کاغذی و چند متر روبان رنگی که می توانید آنها را از خرازی تهیه کنید این درب کوب های زیبا و منحصر به فرد را بسازید .
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی از خانم ها عادت به خشک کردن انواع میوه ها در فصل پاییز و زمستان و استفاده از آنها در فصل بهار دارند . شما می توانید با انواع میوه هایی که خشک کرده اید مثل پرتقال ، لیمو ، خرمالو ، گلابی و ... و مقداری چوب دارچین که می توانید آن را از نزدیک ترین عطاری تهیه کنید و مقداری روبان ویا کاغذ کشی و خرید یک حلقه حصیری که باید از گل فروشی تهیه کنید این درب کوبها را آماده کنید و علاوه بر زیبایی از عطر خوشبوی آنها هم لذت ببرید .
این درکوب ها را می توانید با تهیه یک حلقه حصیری و مقداری میوه مصنوعی ویا حتی طبیعی و چند برگ درخت کاج که باید به دور حلقه بپیچانید وبعد میوه ها را روی آن بچسبانید بسازید.
این درب کوب ها را می توانید با خرید مقداری روبان رنگی ، تعدادی مروارید رنگی در سایزهای متفاوت و مقداری برگ از هر درخت یا گلدانی که علاقه مند هستید ویک حلقه حصیری بسازید .
این درب کوب ها کمی به لحاظ شکل و یا موادی مورد استفاده با بقیه متفاوت هستند . امیدوارم بتوانید از آنها ایده های خوبی بگیرید .
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیرینی های عید نوروز همراه با دستور پخت

کلمپه شیرینی مناسب عید نوروز


ابتدا دو عدد تخم مرغ را به همراه هل و وانیل خوب زده، سپس روغن را اضافه کرده و پس از آن شکر و آرد ...
مواد لازم:
آرد یک کیلو​
روغن جامد یا کره 400 الی 500 گرم​
تخم مرغ 2 عدد​
شکر 200 گرم​
شیر به همراه کمی آب نصف لیوان​
هل و وانیل به میزان لازم​
مواد لازم برای وسط کلمپه:
خرمای بدون هسته 400 گرم​
مغز گردوی خورد شده 200 گرم​
هل، قلمفور و جوزهندی به میزان لازم​
بادیون و زنجبیل به میزان لازم​
پودر پسته برای تزیین به میزان لازم​
طرز تهیه :
ابتدا دو عدد تخم مرغ را به همراه هل و وانیل خوب زده، سپس روغن را اضافه کرده و پس از آن شکر و آرد . این مواد را خوب مخلوط کنید و بعد از آن مخلوط شیر و آب را بیا فزایید تا خمیر لطیف و نرمی به دست آید.​
مواد داخل کلمپه را کاملا یکدست با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.​
به دو روش می توانید کلمپه را قالب زده و آماده کنید:​
روش اول : خمیر را با وردنه روی سطحی صا ف پهن کرده و با ته فنجان یا لیوان به شکل دایره های هم اندازه در آورید و پس از آن که مواد خرمایی که به شکل گلوله های کوچک در آورده اید را وسط آن گذاشتید یک دایره ی خمیری را روی آن قرار داده و دور آن را ببندید و مثل خمیر قطا ب بپیچید.​
روش دوم: خمیرها را با دست گلوله ای شکل کرده، کف دست پهن کنید و مواد خرما را وسط آن قرار داده و اطراف آن را ببندید و سپس با استفاده از قالبهای مخصوص کلمپه روی آن را قالب بزنید .​
وقتی همه ی کلمپه ها پیچیده و آماده شدند آنها را داخل سینی فر چیده و در طبقه ی وسط و با دمای 180 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه گذاشته و پس از پخته شدن روی آن را با پودر پسته تزیین کنید و بگذارید سرد شده ، سپس نوش جان کنید.​
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
دستور پخت کماچ سن


یک لایه خمیر را در سینی فر یا ماهی تابه ای که قبلا با روغن کاملا چرب شده است پهن کرده به طوری که خمیر زیاد نازک نباشد، سپس خرما و گردوهای خورد شده را روی آن بریزید...

مواد لازم برای تهیه ی خمیر کماچ :

آرد سمنو یا آرد سن یک کاسه
آرد گندم یک کاسه
آرد سفید یک کاسه
روغن جامد آب کرده دو ملاغه
مایع خمیر ترش یک قاشق مربا خوری
ادویه ی کماچ سن که شامل : جوز هندی، زنجبیل، قلمفور، هل و دارچین است به میزان لازم
آب کمی

مواد لازم برای تهیه ی مواد وسط کماچ :

خرمای بدون هسته که با کمی روغن نرم شده باشد .
گردوی خورد شده به میزان لازم
مقداری از ادویه ی کماچ را داخل آردها و مقداری از آن را به این مواد اضافه کنید.

طرز تهیه :
آردها را با هم مخلوط کرده، مقداری ادویه ی کماچ همانطور که گفته شد به آنها اضافه کنید. یک قاشق مربا خوری پودر خمیر ترش را درکمی آب ولرم حل کرده و آردها را به آن اضافه کنید، سپس یک ملاغه روغن و بعد از آن کمی آب تا خمیر شکل گرفته و درست شود.
خمیر آماده شده را در سینی فر یا ماهی تابه ی بزرگ نچسبی که خوب با روغن چرب شده باشد پهن کنید به طوری که زیاد نازک نباشد، خرما و گردوهای آماده شده را بر روی این خمیر پهن شده ریخته و دوباره یک لایه خمیر دیگر که برروی سینی دیگری با وردنه پهن کرده اید را برداشته و روی این مواد طوری قرار دهید که دو طرف خمیرها به هم رسیده و اطراف آن را خوب بپوشاند و مواد وسط کماچ دیده نشود .در این مرحله یک ملاغه روغن باقی مانده را روی این خمیر آماده شده ریخته و در همین جا، قبل از اینکه داخل فر یا روی گاز قرار دهید آن را به برشهای لوزی یا مربعی شکل و یا حتی اگر در ماهی تابه ی گرد کوچکی درست کرده اید به شکل مثلثی برش دهید و داخل فر در طبقه ی وسط و با شعله ی ملایم قرار داده و یا روی شعله ی گاز با حرارت کم بگذارید و زمانی که از پخته شدن یک طرف آن مطمئن شدید، اگر در فر گذاشته اید شعله ی بالای فر را روشن کنید و اگر در ماهی تابه و روی گاز آن را بر گردانده تا طرف دیگر آن نیز سرخ شده و به رنگ قهوه ای در آید .پس از آماده شدن، بگذارید کاملا سرد شده و برشها را عمیق تر کرده تا قطعات آن از هم جدا شوند، آنهارا درون ظرف مورد نظر چیده و روی آنها را با پودر پسته یا پودر قند تزیین کنید و با چای نوش جان کنید .این شیرینی یک میان وعده ی بسیار مقوی برای کودکان و نوجوانان در حال رشد می باشد.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
قطاب خانگی شیرینی مخصوص عید


ابتدا در ظرفی روغن ، ماست ودو قاشق شیر را با هم خوب بزنید . آرد وبیکینگ پودر را کم کم به آنها اضافه کنید ......
مواد لازم برای خمیر قطاب
روغن جامد یک فنجان
ماست یک فنجان سر خالی
شیر دو قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر به اندازه ی سر قاشق چایخوری (خیلی کم)
آرد به میزان لازم
پودرقند یا شکر به میزان لازم
روغن مایع یک لیوان جهت سرخ کردن قطابها
مواد لازم برای وسط قطاب
به اندازه ی 200 گرم مغز پسته و شکر آسیاب شده یامغز گردو و شکر آسیاب شده یا پودرنارگیل و پودرشکر که بسته به سلیقه ی خود یکی از این مواد را انتخاب کرده و با مقداری هل و وانیل و برای راحتی کار با یک قاشق مربا خوری گلاب یا عرق بید مشک مخلوط نموده ، برای وسط قطابها از این مواد استفاده نمایید.
طرز تهیه:
ابتدا در ظرفی روغن ، ماست ودو قاشق شیر را با هم خوب بزنید . آرد وبیکینگ پودر را کم کم به آنها اضافه کنید تا خمیر لطیف ونرمی به دست آید وکنار بگذارید.
برای پیچیدن قطابها هم میتوانید خمیر را با وردنه بر روی سطح صافی پهن کرده و با ته یک لیوان یا فنجان خمیرهای دایره ای شکل هم اندازه ای را از این خمیر پهن شده جدا کنید .سپس در وسط هر دایره مقداری از مواد وسط قطاب را با قاشق مربا خوری ریخته ودو طرف آن را ببندید که در صورتی که بتوانید آنها را بپیچید بسیار زیباتر و بهتر است و در غیر این صورت همینطور آنها را ساده بسته تا مواد وسط آن دیده نشود و بیرون نریزد و یا اطراف دایره را بالا آورده ویک جا جمع کنید تا شبیه باقلوا ترکی شود.اگر کار با وردنه برایتان سخت است می توانید خمیرها را به شکل گلوله های هم اندازه درآورده و کف دست پهن کنید ومواد را وسط آنها ریخته و بپیچید و پس از آماده شدن، همه ی آنها را در ظرفی گود که کاملا درروغن فرو روند سرخ کنید و بعد از بیرون کشیدن آنها از داخل روغن درون صافی قرار داده تا روغن اضافی آنها کشیده شود وسپس درون پودر قند یا شکر بغلطانید .
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
لوز نارگیل خانگی شیرینی مخصوص عید

ابتدا برای تهیه ی شربت این شیرینی شکر وآب را مخلوط کرده تا کاملا شکر در آب حل شود....

مواد لازم:
شکر 2 پیمانه یا 200 گرم
آب ا پیمانه یا 100 گرم
پودر نارگیل 2 پیمانه یا 200 گرم (پودر نارگیل کاملا نرم وچرخ شده یا آسیاب شده باشد)
طرز تهیه:
ابتدا برای تهیه ی شربت این شیرینی شکر و آب را مخلوط کرده تا کاملا شکر در آب حل شود. سپس این محلول را روی حرارت گذاشته تا بجوشد و قوام آید .پس از آن شربت را به ظرف دیگری منتقل کرده و خوب بزنید تا سفید شود و پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید و در ظرف پیرکس ریخته ، بلا فاصله داخل فر قرار دهید وبه مدت 20 دقیقه صبر کنید تا پخته شود .بعد از پخته شدن آنها را به شکل لوزی بریده و در ظرفی دیگر بچینید و با چای نوش جان کنید.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
نان نخودچی خانگی شیرینی مخصوص عید

ابتدا پودر قند را با روغن خوب مخلوط کرده و با هم زن برقی خوب بزنید ،سپس هل و وانیل را به آنها اضافه کرده وآرام آرام آرد نخودچی را بیافزایید...
مواد لازم:
پودر نرم و الک شده ی نخودچی یک کیلو
پودر قند بسیار نرم نیم کیلو
روغن جامد 300 الی 400گرم
هل و وانیل به میزان لازم
پودر پسته برای تزیین به میزان لازم
طرز تهیه :
ابتدا پودر قند را با روغن خوب مخلوط کرده و با هم زن برقی خوب بزنید، سپس هل و وانیل را به آنها اضافه کرده و آرام آرام آرد نخودچی را بیافزایید. اگر احساس کردید به روغن نیاز است کمی دستتان را با روغن چرب کرده و خمیر را خوب ورز دهید و دقت کنید که به روغن نیفتد و در صورتی هم که احساس کردید کمی به روغن افتاده حتما به آن مقداری آرد نخودچی اضافه کنید تا به حد تعادل برسد. پس از ورز دادن کامل خمیر آن را با وردنه روی سطح صافی به قطر یک سانتی متر پهن کرده و قالب بزنید، سپس داخل فر در طبقه وسط قرار داده و با حرارت 375 درجه ی فارینهایت به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار دهید و پس از پخته شدن بگذارید کاملا سرد شده و درون شیرینی خوری بچینید.

نکته: می توانید پس از آماده شدن خمیر آن را به مدت 7 تا 8 ساعت داخل کیسه نایلون گذاشته تا بماند و سپس آن را پهن کرده و درست کنید.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیرینی گردویی خانگی شیرینی مخصوص عید

ابتدا زرده ها را با شکر آسیاب شده حدود 10 دقیقه خوب بزنید ، سپس یک قاشق مرباخوری روغن را به آنها اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید ....
مواد لازم :
زرده ی تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع 1 قاشق مربا خوری
گردوی خورد شده 150 گرم
شکرآسیاب شده 1 پیمانه
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
هل و وانیل از هرکدام نصف قاشق چایخوری

پودر پسته برای تزیین به میزان لازم

طرز تهیه :
ابتدا زرده ها را با شکر آسیاب شده حدود 10 دقیقه خوب بزنید ، سپس یک قاشق مرباخوری روغن را به آنها اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید و پس از آن یک قاشق آرد را .در آخر هم گردوهای خورد شده را داخل این مواد ریخته و به هم بزنید.
داخل سینی فر را با روغن خوب چرب کرده و با یک قاشق چایخوری مواد آماده شده را با فاصله ی مناسبی که به هم نچسبند گرد گرد بریزید و سینی را داخل فر به مدت10تا 15 دقیقه قرار دهید. پس از سرد شدن روی آنها را با پودر پسته تزیین کرده و در شیرینی خوری چیده، با چای نوش جان کنید.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیرینی قرابیه تبریز






مواد لازم:
بادام پوست گرفته خام 150 گرم
شکر 200 گرم
سفیده تخم مرغ 3عدد
مخلوط مغز پسته و بادام و شکر به میزان لازم

طرز تهیه:
* بادام را به صورت پودر درآوردید و همراه با شکر و سفیده ی تخم مرغ دو بار، با دنده ریز چرخ گوشت چرخ کنید.
* اگر خمیر سفت بود، کمی سفیده ی تخم مرغ به آن اضافه کنید.
* خمیر را ورز دهید تا سفید رنگ شود.
* سپس داخل قیف پارچه ای با سر ماسوره ی ساده بریزید.
* داخل سینی فر، کاغذ روغنی گذاشته و خمیر را توسط قیف به شکل دایره، با فاصله روی سینی بریزید.
* سپس روی آن ها پسته و بادام و شکر بریزید.






* شیرینی ها را در طبقه وسط فری که از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم شده، به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار دهید تا روی آنها طلایی شود.
* بعد از سرد شدن، شیرینی ها از کاغذ روغنی جدا کنید.
* این شیرینی ها در مجاورت هوا زود خشک می شوند، لذا آنها را در ظرف دردار یا کیسه ی نایلونی دربسته ای نگه دارید.



نکته تغذیه ای:
این شیرینی به دلیل داشتن بادام و پسته، غنی از آهن گیاهی است.


ماهنامه دنیای تغذیه - 70
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
پخت قرابیه در کارگاههای شیرینی پزی تبریز ( این شیرینی یکی از اصلی ترین شیرینی های تبریز است که معمولاً در مراسم جشن و عید نوروز پای ثابت محافل شادی هموطنان تبریزی است )


















 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز





این شکلاتها نیازی به قالب نداره ... شکلات رو آب کنید، با قاشق کم کم ، روی کاغذ روغنی بریزید و روشو آجیل بپاشید و در جای خنک بگذارید تا خودشو بگیره ... ( برای نگهداری، داخل ظرف در بسته و در یخچال بگذارید )
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
شکلات مارش مالو



مواد لازم:
شکر 1 و 2/1 پیمانه
شیر غلیظ شده ( شیر عسلی ) 3/2 پیمانه
کره 2/1 پیمانه
مارش مالو ریز خرد شده 2 پیمانه
شکلات نیمه شیرین خرد شده 2/1 پیمانه ( شکلات تلخ و شکلات شیری را مخلوط کنید )
گردو خرد شده 2/1 پیمانه
وانیل مقداری

طرز تهیه:
کف سینی فر را فویل بیندازید به طوریکه لبه های خارجی سینی را هم بپوشانید. فویل را با کره چرب کنید. کف و دیواره یک قابلمه را کاملاً با کره چرب کنید. شکر، کره را در آن بریزید و روی حرارت متوسط تا زیاد بهم بزنید تا به جوش آیند. ( حدود 10 دقیقه ) شعله را کم کنید و حدود 6 دقیقه دیگر دائماً بهم بزنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید. مارش مالو، شکلات، گردو و وانیل را مخلوط کنید. بهم بزنید تا شکلات و مارش مالو آب شوند و خوب مخلوط شوند. یک دقیقه هم با قاشق بهم بزنید و کف سینی یکدست پهن کنید، سپس با کارد شکلات را لوز کنید. روی سینی را بپوشانید و 2 تا 3 ساعت در یخچال بگذارید تا فرم بگیرد. با کمک فویل شکلات را از سینی جدا کنید و ببرید. می توانید این شکلات را در ظرف در داری تا 1 ماه در یخچال نگه دارید. ( با این مقدار مواد 64 عدد شکلات خواهید داشت )
نکته:
می توانید در این شکلات به جای کره از کره بادام زمینی و به جای گردو از بادام زمینی استفاده کنید.

مارش مالو
( از سوپر مارکت ها و فروشگاههای مواد اولیه قنادی میتونید تهیه کنید )

 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
شکلات توپی ( ترافلی )





مواد لازم:
شکلات نیمه شیرین خرد شده 360 گرم
خامه پر چرب 3/1 پیمانه
وانیل کمی
بادام یا فندق تفت داده و آسیاب شده 2/1 پیمانه

طرز تهیه:
کف یک سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید. در قابلمه ای شکلات و خامه را روی حرارت کم بهم بزنید تا شکلات آب شود. از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. وانیل را اضافه کنید و با سرعت کم همزن بزنید تا نرم و یکدست شود. با کمک قاشق مرباخوری مایه را با رعایت فاصله در سینی بریزید و 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا فرم بگیرد. شکلات ها را در دست به شکل توپ در آورید و 30 دقیقه در فریزر بگذارید. سپس از فریزر بیرون آورده و پس از 2 دقیقه که در دمای محیط ماند، داخل مغز گردو یا فندق بغلطانید. روی کاغذ روغنی گذاشته و در فریزر بگذارید. 30 دقیقه قبل از سرو از فریزر بیرون آورید. این شکلات را می توانید تا 2 هفته در فریزر نگه دارید. ( با این مقدار مواد 24 عدد شکلات خواهید داشت )



 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ضمن می تونید خمیر اماده مارزیپان را از قنادی ها و یا فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید و باهاشون این شیرینی های زیبا را درست کنید







شیرینی توت
خمیرمارزیپان
رنگهای خوراکی
اسانس
شکر

به خمیر رنگ صورتی زدم کمی هم اسانس توت فرنگی وبعداز فرم دادن به خمیر به شکل میوه دلخواه در شکرمی غلطانیم .توت سفید از خمیر بی رنگه وبرای دمش هم از خلال پسته استفاده کردم شما میتوانید با رنگهای دیگه میوه هایی مثل پرتقال وموز وسیب وزردآلو وگلابی یامیوه های دلخواهتونو درست کنید خیلی راحت وآسون آماده می
 

#parisa#

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب درست کن . شروع کن می بینی چقدر راحته .

منو چی فرض کردی؟
سعیمو میکنم ولی میدونم به باحالی قرابیه های خود تبریز نمیشه.اونا اصلا یه چیییز دیگه ان(شکلک آدم مدهوش از طعم قرابیه)
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
منو چی فرض کردی؟
سعیمو میکنم ولی میدونم به باحالی قرابیه های خود تبریز نمیشه.اونا اصلا یه چیییز دیگه ان(شکلک آدم مدهوش از طعم قرابیه)


وقتی خودت بپزی مزه اش برات از اونا هم بهتر میشه
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
این یکی شاید کمی قذیمی باشه!..
این هم ایده ای برای درست کردن آشیانه
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
تخم مرغ اكليلي



وسايل لازم :
تخم مرغ پلاستيكي--اكليل--چسپ چوب
تمام تخم مرغ رو به چسپ آغشته كنيد و اكليل بريزيد روش كه همه قسمتها اكليلي بشه .بزاريد خشك بشه و تمام








 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
این هم چند تا ایده برای تزیین تخم مرغ و ظرفش:

















دکوپاژ دستمال کاغذی روی تخم مرغ

درخت تخم مرغ ! بیچاره پینوکیو که پول کاشت ولی درخت نشد ، ولی این عجب درختیه با میوه های تخم مرغی


باز هم دکوپاژ دستمال کاغذی

سبدی با استفاده از طبقه ی تخم مرغ ( البته تخم مرغ های داخلش شکلاتیه )
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا