عیسی مسیح ( روح پاکیها ) فرستاده ی خداوند

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
روز میلاد پیغمبری همچون سایر پیامبران الهی که ندا دهنده یکتاپرستی ، صلح و دوستی ، عدالت و سایر خصلتهای نیکوست بر دینداران جهان به ویژه مسیحیان و البته مسیحیان عزیز کشورمون تبریک و تهنیت عرض میکنم .
به مناسبت این روز بنده قصد دارم مطالبی راجع به این پیامبر آسمانی در اختیار عموم خوانندگان این تایپیک قرار دهم هر چند که مطمئنا کسانی که پیرو دین ایشان هستند اطلاعاتی صحیح تر و کامل تر از بنده در اختیار دارند و به همین منظور خوشحال میشم که از نظراتشون در این مورد بهره برم و از آنها دعوت به همکاری به عمل بیارم به شرطی که فقط به این موضوع بپردازند و وارد حاشیه نشوند که البته با روحیه ای که تا حدودی ازشون سراغ دارم مطمئنم که این امر میسر میشود .

نام عیسی

عیسی ، یسوّع، یوشع، یهوشع و یهوشوع(صیغه کامل) نیز خوانده شده‌است و در عبری همه آنها برابرند. در انجیل یسوّع مسیح ۵۰ بار، عیسی مسیح ۱۰۰ بار و لفظ مسیح ۳۰۰ بار آمده‌است.
عیسی در زبان عبری به معنی «خدا کمک می‌کند» ( بعدها به معنی «خدا نجات می‌دهد») است.

مریم مقدس مادر عیسی (ع)
نام مادر مسیح، مریم دختر عمران بود. مادر مریم، وقتی او را حامله شد، نذر کرد فرزند در شکم خود را، بعد از به دنیا آمدن خادم مسجد (محرر) کند، و او در حالی این نذر را می‏کرد که می‏پنداشت فرزندش پسر خواهد بود. ولی وقتی که او به دنیا آمد و فهمید که او دختر است، اندوهناک شد و حسرت خورد. نامش را "مریم" یعنی خادمه نهاد. پدر مریم قبل از ولادت او از دنیا رفته بود، به ناچار خود او دخترش را در آغوش گرفته به مسجد آورد و او را به کاهنان مسجد که یکی از آنان زکریا بود تحویل داد. کاهنان در باره کفالت مریم با هم مشاجره کردند و در آخر به این رضایت دادند که در این باره قرعه بیندازند و چون قرعه انداختند زکریا برنده شد و او عهده‏دار سرپرستی مریم گشت تا وقتی که مریم به حد بلوغ رسید، در آن اوان، زکریا حجابی بین مریم و کاهنان برقرار نمود و مریم در داخل آن حجاب مشغول عبادت بود ...
وی آن چنان در بندگی خدا غرق بود که هنگام نُه سالگی، روزها روزه بود و شب ها به عبادت می پرداخت. آن چنان در تقوا و شناخت پروردگار پیش رفت که از اَحبار و دانشمندان پارسای آن زمان پیشی گرفت. خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید: «هر گاه زکریا در کنار محراب او قرار می گرفت و برای دیدار او می آمد، غذاهای مخصوصی کنار محراب می دید که از آن در شگفت می شد و از او می پرسید: این غذا را از کجا آوردی؟ مریم در پاسخ می گفت: این از سوی خداست و اوست که هر کس را بخواهد بی حساب روزی می دهد». آری، از چنین بانوی بزرگواری، فرزندی همچون عیسی متولد می شود که آیت و معجزه ای برای اهل عالم است و در یک کلام، روح و کلمه خداست.

تولد حضرت مسیح

مریم (علیها السلام) صدیقه و به عصمت خدا معصوم بود، طاهره بود، برگزیده شده و محدث و مرتبط با ملائکه بود. مریم یکی از آیات خدا برای همه عالمیان بود. ملکی از ملائکه به او گفت که خدا تو را برگزیده و تطهیر کرده .....
بعد از آنکه مریم (علیها السلام) به حد بلوغ رسید و در حجاب محراب قرار گرفت، خدای تعالی روح را (که یکی از فرشتگان بزرگ خدا است) نزد او فرستاد و روح به شکل بشری تمام عیار در برابر مریم مجسم شد و به او گفت که فرستاده‏ای است از نزد معبودش، و پروردگار وی را فرستاده تا به اذن او پسری به وی بدهد، پسری بدون پدر، و او را بشارت داد به اینکه به زودی از پسرش معجزات عجیبی ظهور می‏کند و خداوند به زودی او را با روح القدس تایید نموده، و به او کتاب و حکمت و تورات و انجیل می‏آموزد و او را به عنوان رسولی به سوی‏بنی اسرائیل می فرستد.......
این بشارت، از این نظر مهم است که فرزند دار شدن او، بدون داشتن شوهر تحقق پیدا می کند که خود، معجزه ای برای همه انسان ها در تاریخ بشری است. این مسئله، در ابتدا برای مریم شگفت انگیز و شاید تلخ بود؛ زیرا زنی چون او که عمری با پاک دامنی زیسته و همیشه در حال عبادت و بندگی خدا بوده است و همه او را به بزرگی و کرامت های والای انسانی می شناسند، حال بی آنکه شوهری به خود ببیند، فرزندی به دنیا آورده که تهمت های ناروایی برای او به همراه دارد. ولی مریم، خم به ابرو نمی آورد و به فرمان الهی گردن می نهد؛ او یکی از زنان پاک دامنی است که قرآن کریم به پاکی اش گواهی داده است.
ندای توحید در گهواره
.......... سرانجام مریم در حالی که کودکش را در آغوش داشت از بیابان به آبادی بازگشت و به سراغ بستگان و اقوام خود آمد (فاتت به قومها تحمله).
هنگامی که آنها کودکی نوزاد را در آغوش او دیدند، دهانشان از تعجب باز ماند، آنها که سابقه پاکدامنی مریم را داشتند و آوازه تقوا و کرامت او را شنیده بودند سخت نگران شدند، تا آنجا که بعضی به شک و تردید افتادند، و بعضی دیگر هم که در قضاوت و داوری، عجول بودند زبان به ملامت و سرزنش او گشودند، و گفتند: حیف از آن سابقه درخشان، با این آلودگی! و صد حیف از آن دودمان پاکی که این گونه بدنام شد.
گفتند: ای مریم! تو مسلما کار بسیار عجیب و بدی انجام دادی! (قالوا یا مریم لقد جئت شیئا فریا). بعضی به او رو کردند و گفتند ای خواهر هارون! پدر تو آدم بدی نبود، مادرت نیز هرگز آلودگی نداشت (یا اخت هارون ما کان ابوک امرء سوء و ما کانت امک بغیا).
در این هنگام، مریم به فرمان خدا سکوت کرد، تنها کاری که انجام داد این بود که اشاره به نوزادش عیسی کرد (فاشارت الیه).
اما این کار بیشتر تعجب آنها را برانگیخت و شاید جمعی آن را حمل بر سخره کردند و خشمناک شدند گفتند: مریم با چنین کاری که انجام داده‌ای قوم خود را مسخره نیز می‌کنی.
به هر حال به او گفتند ما چگونه با کودکی که در گاهواره است سخن بگوییم؟! (قالوا کیف نکلم من کان فی المهد صبیا).
ولی این حالت چندان به طول نینجامید، چرا که آن کودک نوزاد زبان به سخن گشود و گفت: من بنده خدایم (قال انی عبد الله).
او کتاب آسمانی به من مرحمت کرده (آتانی الکتاب).
و مرا پیامبر قرار داده است (و جعلنی نبیا). ............
و نیز مرا نیکوکار و قدردان و خیرخواه، نسبت به مادرم قرار داده است (و برا بوالدتی).
و مرا جبار و شقی قرار نداده است (و لم یجعلنی جبارا شقیا).
و سرانجام این نوزاد (حضرت مسیح) می‌گوید: سلام و درود خدا بر من باد آن روز که متولد شدم، و آن روز که می‌میرم، و آن روز که زنده برانگیخته می‌شوم (و السلام علی یوم ولدت یوم اموت و یوم ابعث حیا).
دوران کودکی و نوجوانی
از این دوران حضرت عیسی خیلی مطلب موجود نیست
ولی یکی از اناجیل به اسم انجیل عربی مطالبی در این باره نوشته
در این کتاب همانند انجیل کودکی توما، معجزات بی­شماری از کودکی عیسی نقل شده است. داستان ساختن پرنده گلی و جان بخشیدن به آن، در این انجیل نیز ذکر شده است .سخنان حکمت آمیز در علوم طب، طبیعت و ماوراء الطبیعه از جمله معجزاتی است که در این انجیل آمده است.
این انجیل، یکی از طولانی­ترین انجیلهای اپوکریفایی است که دارای 55باب است.از ویژگیهای این کتاب آن است که بسیاری از داستانهای آن منحصر به فرد است و در هیچ یک از اناجیل دیگر ذکر نشده است .


دوران جوانی حضرت عیسی
عیسی (علیه السلام) در اوان جوانی به رسالت به سوی بنی اسرائیل مبعوث گردید و مأمور شد تا ایشان را به سوی دین توحید بخواند و بگوید که من با معجزه‏ای از ناحیه پروردگارتان به سوی شما آمده‏ام. آن معجزه این است که برای شما (و پیش رویتان) از گل چیزی به شکل مرغ می‏سازم و سپس در آن می‏دمم، به اذن خدا مرغ زنده‏ای می‏شود. من کور مادرزاد و بیمار برصی غیر قابل علاج را شفا می‏دهم و مردگان را به اذن خدا زنده می‏کنم و از آنچه می‏خورید و از آنچه در خانه‏هایتان ذخیره می‏کنید به شما خبر می‏دهم، در این برای شما آیتی است بر اینکه خدا رب من و رب شما است و باید او را بپرستید.
عیسی (علیه السلام) مردم را به شریعت جدید خود که همان تصدیق شریعت موسی (علیه السلام) است دعوت می‏کرد، چیزی که هست بعضی از احکام موسی (علیه السلام) را نسخ نمود و بارها می‏فرمود: من با حکمت به سوی شما فرستاده شده‌ام، تا آنچه را مورد اختلاف شماست برایتان بیان کنم و نیز می‏فرمود: ای بنی اسرائیل من فرستاده خدا به سوی شمایم، در حالی که تورات را که کتاب آسمانی قبل از من بوده تصدیق دارم و در حالی که بشارت می‏دهم به رسولی که بعد از من می‏آید و نامش "احمد" است.
عیسی (علیه السلام)هم چنان بنی اسرائیل را به توحید خدا و شریعت جدید دعوت می کرد تا وقتی که از ایمان آوردنشان مأیوس شد و وقتی طغیان و عناد مردم را دید و استکبار کاهنان و احبار یهود از پذیرفتن دعوتش را مشاهده کرد، از میان عده کمی که به وی ایمان آورده بودند چند نفر "حواری" انتخاب کرد تا او را در راه خدا یاری کنند.

حواریّون

«حوّار» در لغت به معنای سفیدی خالص است. دلیل نام گذاری یاران حضرت عیسی علیه السلام به «حواریّون» آن بود که شغل آنان، تمیز کردن لباس ها بوده است. روزی به حضرت عیسی علیه السلام عرض کردند: یا روح اللّه ، کیست که از ما برتر باشد؟ هر گاه نان بخواهیم ما را سیر می کنی و هر گاه آب بخواهیم، سیراب می شویم و نعمت ایمان و معرفت به تو نیز به ما عطا شده است. عیسی علیه السلام فرمود: «برتر از شما آن کسی است که از دست رنج خود، نان می خورد و از کسب خود، ارتزاق می کند». آنان چون این سخن را شنیدند، به کار شست و شوی جامه های مردم پرداختند و از دست مزد آن نان می خوردند.

معجزات حضرت عیسی
اما معجزات عیسی(ع): 1. نخستین معجزه حضرت عیسی(ع) آن بود که از گل چیزی به شکل پرنده بر میگزید و در آن میدمید و به حکم الهی پرنده‏ای کامل میشد. 2. بر چشمان کوران مادرزاد دستی میکشید و آنان بینایی خود را به اذن الهی باز مییافتند. 3. بر پیس (کسی که مرضی پیسی دارد) دستی میکشید و وی تندرستی خود را باز می یافت. 4. با ندا و لمس به اذن الهی مردگان را زنده میکرد. 5. حضرت عیسی(ع) مردم را از آنچه میخوردند و در خانه خویش ذخیره میکردند خبر میداد، که نوعی اطلاع از امور محجوب و پوشیده است. 6. ششمین معجزه حضرت عیسی(ع) آن بود که وقتی بنی اسرائیل خواستند او را بکشند، او را از شر آنان مصون نگاه داشت و آنان را درباره محل او به اشتباه افکند. 7. حواریون از آن حضرت خواستند که خداوند متعال سفره‏ای از آسمان بر آنان فرو فرستد تا از آن بخورند و دلهایشان به ایمان آرام گیرد. و عیسی(ع) از خداوند متعال درخواست کرد و خداوند سفره‏ای را که خواسته بودند بر آنان نازل کرد. همه این معجزات در آیات 110 الی 115 سوره مائده آمده است.
8- راه رفتن بر روی آب : این معجزه در انجیل و در روایتی از اهل بیت (ع) نقل شده است
معجزاتی که کتاب مقدس به عیسی (ع) نسبت داده و منابع اسلامی ذکری از آن به میان نیاورده اند عبارت از : خشکانیدن درخت انجیر ، معجزه پرداخت پول جزیه به باجگیران ، صید کثیر ماهی ، خارج کردن دیو از دیوانگان و آرام کردن طوفان .



 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بخشی از معجزات حضرت عیسی (ع) و تعالیم اخلاقی او

بخشی از معجزات حضرت عیسی (ع) و تعالیم اخلاقی او

پیغمبر خدا پسر زن بیوه را زنده میکند
عیسی رهسپار شهری شد به نام نائین . شاگردان و جمعیتی انبوه نیز او را همراهی می کردند . به نزدیکی دروازه شهر که رسید ، دید مرده ای را می برند که یگانه پسر بیوه زنی بود . بسیاری از مردمان شهر نیز آن زن را همراهی می کردند . خداوند چون او را دید ، دلش بر او بسوخت و گفت : (( گریه مکن . )) سپس نزدیک رفت و تابوت را لمس کرد . کسانی که آنرا حمل می کردند ،‌ایستادند . عیسی گفت ( ای جوان ، تو را می گویم ،‌برخیز ! )) مرده راست نشست و سخن گفتن آغاز کرد ! عیسی او را به مادرش سپرد . ترس و هیبت بر همة آنان مستولی شد و در حالی که خدا را ستایش می کردند ،‌می گفتند ( پیامبری بزرگ در میان ما ظهور کرده است . خدا به یاری قوم خود آمده است . )) خبر این کار عیسی در تمام یهودیه و نواحی اطراف منتشر شد .
انجیل لوقا فصل 7 آیات 11 تا 17

مائده آسمانی
پیروان حضرت عیسی(ع)از او خواستند از خدا بخواهد مائده و غذای آسمان را بدون رنج و زحمت برای آنها بفرستد به دعای حضرت عیسی(ع)مائده آسمانی بر آنها نازل شد مدتی در رفاه بودند چون بنای نا سپاسی را گذاشتند مائده آسمانی قطع شد.

تعالیم اخلاقی :
روح خداوند یهوه بر من است زیرا خداوند مرا مسیح کرده است تا مسکینان را بشارت دهم و مرا فرستاده است تا شکسته دلان را التیام بخشم و اسیران را به رستگاری و محبوسان را به آزادگی ندا کنم و جمیع ماتمیان را تسلی بخشم .
عیسی مسیح همانند پیامبران بزرگ الهی دیگر فرا زمانی و فرا مکانی است به تعبیر گارودی همه چیز در زندگی مسیح غیر عادی و غیر متعارف است و ما را از مسیر معمولی باز می دارد و همچنین غیر منتظر و غیر متوقع است .
کانون پیام مسیح قلمرو خدایی است و مقصود از قلمرو خدایی الهی شدن زندگی انسان است و مقصود از قلمرو خدایی الهی شدن زندگی انسان است مسیح در انتظار ملکوتی کردن نهاد انسان و جامعه بود اگر مسیح گفت قلمرو من از این جهان نیست این به آن معنی نیست که قلمرو او بیرون از این جهان است بلکه سیاست مسیح آن است که نظامی دیگر بر قرار گردد تا زندگی و تاریخ بشر بیشتر انسانی باشد یعنی الهی گردد .
تعلیمات عیسی امتیازات فردی را محکوم می کرد همه مردم از آن ملکوت آسمانند و همه آن چه دارند از آن ملکوت است و تنها راه درست زندگی همانا خدمت خدا است با همه آن چه داریم و با همه نیرو و قدرت .
محور همه آموزش های عیسی مسیح یکتا پرستی است
عیسی با استناد به یگانگی خدا انسان و جامعه را به وحدت می خواند او هرگز برای خود قائل به مقام الوهی نبود چنان که یهودیان مومن دیگر چنین سمتی را برای انسان قبول نداشتند .
عیسی (ع) در عبارتی می گوید گنج ها برای خود بر روی خاک میندوزید جایی که گرم و زنگ نیا سازند بلکه گنج ها برای خود در آسمان بیندوزند .
مسیح در جای دیگر می گوید دشمنان خود را دوست بدارید آنان که از شما بیزارند دعای خیر کنید آنان را که به شما دشنام می دهند دعای خیر کنید آنان را که به شما جفا می رسانند دعا کنید .
از صفات بارز عیسی (ع) توجه دادن پیروانش به امور باطنی و انصراف ایشان از امور ظاهری و ریا کاری بوده است او می گوید نجات و رستگاری تنها در آن است که آدمی قلباً پاک و مخلص باشد و بر طبق دستور وجدان پاک خود رفتار کند رستگاری و نجات آدمی در زندگانی از قلب او سر چشمه می گیرد .
عیسی (ع) خداوند آدم را پدر یا پدر آسمانی می داند و می گفت خدای متعال به اقتضای حکمت بالغه خود آدمی را آزاد و مختار آفزیده و او مانند همان پسر گمشده ای است که تمام وسایل یک زندگی مرفه را در اختیار او گذاشته ولی آن پسر آن ها را به عیش و نوش و سیه کاری تباه ساخته است همچنان که آن پدر آن پسر گمراه را دوست می دارد و گناهان او را می بخشد زمانی که به سوی او باز می گردد او را در آغوش می کشد خداوند نیز بندگان خود را مانند فرزندان دلبند دوست دارد و اگر از گناهان خود پشیمان شوند ایشان را به درگاه خود می پذیرد و مشمول محبت خود می سازد .
..........
اندرزهایی از حضرت مسیح علیه السلام

فقط بدی ها را نبینیم

در روایتی چنین آمده است: «روزی حضرت عیسی علیه السلام با حواریّون از راهی می گذشتند، ناگاه به مردار گندیده سگی رسیدند. حواریّون با مشاهده این صحنه گفتند: چقدر این سگ بدبو و متعفّن است؛ ولی حضرت عیسی علیه السلام فرمود: این سگ چه دندان های سفید و خوشایندی دارد؟» آری، عیسای پیامبر با این سخن، به حواریّون آموخت که در کنار بدی، باید خوبی ها و زیبایی ها را دید و فقط به زشتی های ظاهری افراد بسنده نکرد.

اثر فرزند صالح

روزی حضرت عیسی علیه السلام از کنار قبری گذشت که صاحب آن را عذاب می کردند. سال بعد از کنار همان قبر گذشت، ولی عذابی برای صاحب قبر مشاهده نکرد. پس به درگاه خداوندی عرض کرد: خداوندا، سال پیش از کنار این قبر گذشتم، صاحبش را عذاب می کردند، ولی امسال عذاب برداشته شده است. سبب این امر چیست؟ به آن حضرت وحی رسید: «ای روح اللّه ، صاحب این قبر، فرزندی داشت که چون به سن بلوغ رسید، صالح شد و راهی از راه های نیکان را برای ایشان اصلاح کرد که عبورشان از آن آسان باشد. هم چنین یتیمی را نزد خود جای داد. پس او را برای انچه فرزندش کرد، آمرزیدم».
تأسف دنیا را نخوریم

حضرت عیسی علیه السلام به حواریّون می فرمود: «ای بنی اسرائیل، هنگامی که دین شما سالم بود، بر دنیایِ ز دست رفته خود تأسف نخورید ،درست مثل دنیاپرستان، که وقتی دنیایشان سالم است، برای آنچه از دینشان رفته، تأسف نمی خورند».
دنیا، شایسته شما نیست

حضرت عیسی علیه السلام همیشه به یاران خود می فرمود: «ای فرزندان آدم، از دنیا به سوی خدا بگریزید و دل هایتان را از آن بردارید؛ زیرا شما شایسته آن نیستید و دنیا نیز شایسته شما نیست، شما در آن نخواهید ماند و دنیا هم برای شما پایدار نمی ماند. دنیا، پرفریب و پرماجراست. فریب خورده، کسی است که مغرور آن گردد، زیان کار کسی است که به آن دل بندد و هلاک شونده کسی است که آن را دوست بدارد و آن را بخواهد».


(در پایان بر خود لازم میدونم از دوستانی که تا کنون صبر کردن تشکر و قدردانی کنم
منتظر همکاری و همیاری دوستان عزیز میمانم
و بار دیگر پیشاپیش میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) رو به همه دوستداران ایشان تبریک و تهنیت عرض میکنم)
 
آخرین ویرایش:

نگين...NeGiN سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
حضرت عيسي يكي از بزرگترين پيامبران ما با معجزات بي نظيرش بود .. و نفقط پيامبر مسيحيا ن
شكوه تولدش در سراسر دنيا بي مثالِ

مبارك باد


من و عزيزم هم فردا رو به مناسبت اولين ماهگرد نامزديمون و تولد حضرت مسيح جشن ميگيريم




ممنون از محمد به خاطر تاپيك خوبش
 

valkano سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
حضرت عيسي يكي از بزرگترين پيامبران ما با معجزات بي نظيرش بود .. و نفقط پيامبر مسيحيا ن
شكوه تولدش در سراسر دنيا بي مثالِ

مبارك باد


من و عزيزم هم فردا رو به مناسبت اولين ماهگرد نامزديمون و تولد حضرت مسيح جشن ميگيريم




ممنون از محمد به خاطر تاپيك خوبش
اولا تبریک بابیت تولد حضرت عیسی:D
دوما تبریک بابت نامزدنگ شما:D
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
تبریک بابت میلاد پیامبر مهربانی

حضرت عيسي يكي از بزرگترين پيامبران ما با معجزات بي نظيرش بود .. و نفقط پيامبر مسيحيا ن
شكوه تولدش در سراسر دنيا بي مثالِ

مبارك باد


من و عزيزم هم فردا رو به مناسبت اولين ماهگرد نامزديمون و تولد حضرت مسيح جشن ميگيريم




ممنون از محمد به خاطر تاپيك خوبش

و یه تبریک ویژه به شما
 

آبجی

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیا به سالی که جدید و تازست خوشامد بگیم، بیا تک تک لحظه هاشو گرامی بداریم، میلاد مسیح مبارک


:w17::w33::w17::w31::w17:
:w32::w14::w40::w14::w32:
 

sara85

عضو جدید
اکنون هزاران سال از میلادِ مسیح گذشته است و سیاهی شب هنوز هم ستاره های دنباله دارش را به صلیب می کشاند،
و صدای شیرین آزادی، همچنان زیر لب های به ارسات کشیده انسان، زمزمه خواهد شد؛
تا آن زمان که حضور عیسی مسیح،
در تمامی قلب های منتظر ظهورش احساس شود!

میلاد جلوه گر حقیقی عشق خدا بر زمین مبارک
ممنون از تایپک مفیدت
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون محمد جان، همیه ایده های نویی تو سرت داری...

منم سال نو و تولد حضرت عیسی مسیح رو به همه دوستان مسیحی تبریک میگم:gol::heart:
 
بالا