[مصالح ساختمانی] وینیل

roya_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
آشنایی با وینیل، از مصالح جدید و مفید ساختمانیوینیل ـ قابلیت برگشت به چرخه محیط
تولید وینیل یک فرایند تولید بسته اتوماتیک با تکنولوژی بالا است و تقریبا تمام ضایعات آن به چرخه تولید بازمی­گردد. مطالعات نشان داده است که تولیدات وینیل تنها یک­درصد آلودگی کل ناشی از مصارف گاز و نفت را تولید می­کنند و انرژی مصرف شده برای تولید وینیل سه برابر کمتر از انرژی مصرف شده برای تولیدات آلومینیومی است. همچنین مطالعاتی که توسط Principia Partners انجام گرفته است، نشان می­دهد که بیش از 98 درصد وینیل موجود می­تواند به چرخه تولید بازگردد.
ـ مقاومت و دوام
وینیل در مقایسه با سایر مواد به­کار رفته در ساختمان­سازی دوام قابل قبولی دارد. یک مثال ساده در این مورد، پوشش­های بام وینیلی می­باشد. این پوشش­های تک­لایه وینیلی، بیش از 30 سال عمر می­کنند. وینیل بهترین انتخاب برای پوشش­ کف­ها و پوشاندن دیوارهاست، به­خصوص در محل­های پر رفت­وآمدی همچون مراکز بهداشتی. انتخاب لوله­های PVC برای مواردی که لوله­ها زیر خاک قرار می­گیرند بسیار به­صرفه است، چرا که بدون هرگونه نیازی به نوسازی، بدون ترک خوردن و زنگ زدن عمر می­کنند.
ـ صرفه­جویی در انرژی
باتوجه به هدردهی انرژی کمتری که وینیل نسبت به سایر مواد مشابه دارد، از­ این رو بیشترین مصرف را در زمینه ساخت درب و پنجره داشته است.
ـ مقاومت در برابر آتش­سوزی
معمولا استفاده از محصولات ساختمانی وینیل کمترین درصد ریسک را در بر دارد. وینیل نسبت به سایر مواد از مقاومت فوق­العاده بیشتری در برابر آتش دارد.

سیستم­های جدید ساختمانی تولید شده از وینیل
ترکیبات جدیدی که از وینیل به­دست می­آیند، امکان عرضه سازه­های جدیدی را می­دهد که می­توانند جای فلز و چوب را در بسیاری موارد بگیرند. Royal Building Systems یکی از این نوع سیستم­های سازه­ای جدید است که از پیوند وینیل­های توخالی تولید می­شود. داخل آن را با بتن پرنموده­ و به عنوان دیوار آماده عرضه می­شود. این سیستم، قابلیت آن را دارد که انجام هرگونه عملیات اجرایی در سطح آن انجام­پذیر باشد. این سیستم در تمام دنیا، برای ساخت خانه­های یک یا دو خانواری، ساختمان­های اداری، صنعتی و تجاری به کار می­رود. مزایایی که این سیستم دارد، باعث می­شود که بتواند در کشورهایی که تغییرات دمای آنها در طی سال زیاد است و در معرض آسیب­های طبیعی مثل زمین­لرزه، تندباد و سیلاب قرار دارند، بسیار مفید واقع شود. دیوارهای به­کار رفته در این سیستم، علاوه بر دارا بودن خاصیت­های وینیل، در برابر موریانه نیز مقاومند.
امروزه، تولید محصولات متنوع­تر تشکیل یافته از وینیل و کاربردهای تازه و مختلف آنها، امکان انتخاب و گزینش­ بسیاری را در اختیار معماران و طراحان قرار می­دهد.


برگرفته شده از سایت : http://www.naghsh-negar.ir
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

elnazzzzz

عضو جدید
کاربر ممتاز
[مصالح ساختمانی] وینیل

آشنایی با وینیل، ازمصالح جدید و مفید ساختمانی

وینیلـقابلیت برگشت به چرخه محیطتولید وینیل یک فرایند تولید بسته اتوماتیک باتکنولوژی بالا است و تقریبا تمام ضایعات آن به چرخه تولید بازمیگردد. مطالعات نشانداده است که تولیدات وینیل تنها یکدرصد آلودگی کل ناشی از مصارف گاز و نفت را تولیدمیکنند و انرژی مصرف شده برای تولید وینیل سه برابر کمتر از انرژی مصرف شده برایتولیدات آلومینیومی است. همچنین مطالعاتی که توسط principia partners انجام گرفتهاست، نشان میدهد که بیش از 98 درصد وینیل موجود میتواندبه چرخه تولید بازگردد.
ـ مقاومت و دواموینیل در مقایسه با سایر مواد بهکار رفته در ساختمانسازیدوام قابل قبولی دارد. یک مثال ساده در این مورد، پوششهای بام وینیلی میباشد. اینپوششهای تکلایه وینیلی، بیش از 30 سال عمر میکنند. وینیل بهترین انتخاب برایپوششکفها و پوشاندن دیوارهاست، بهخصوص در محلهای پر رفتوآمدی همچون مراکز بهداشتی. انتخاب لولههای pvc برای مواردی که لولهها زیر خاک قرار میگیرند بسیار بهصرفه است،چرا که بدون هرگونه نیازی به نوسازی، بدون ترک خوردن و زنگ زدن عمر میکنند.
ـصرفه جویی در انرژیباتوجه به هدردهی انرژی کمتری که وینیل نسبت به سایر موادمشابه دارد، ازاین رو بیشترین مصرف را در زمینه ساخت درب و پنجره داشته است.
ـمقاومت در برابر آتشسوزیمعمولا استفاده از محصولات ساختمانی وینیل کمترین درصدریسک را در بر دارد. وینیل نسبت به سایر مواد از مقاومت فوقالعاده بیشتری در برابرآتش دارد.
سیستمهای جدید ساختمانی تولید شدهاز وینیل
ترکیبات جدیدی که از وینیل بهدستمیآیند، امکان عرضه سازههای جدیدی را میدهد که میتوانند جای فلز و چوب را در بسیاریموارد بگیرند. royal building systems یکی از این نوع سیستمهای سازهای جدید است کهاز پیوند وینیلهای توخالی تولید میشود. داخل آن را با بتن پرنمودهو به عنوان دیوارآماده عرضه میشود. این سیستم، قابلیت آن را دارد که انجام هرگونه عملیات اجرایی درسطح آن انجامپذیر باشد. این سیستم در تمام دنیا، برای ساخت خانههای یک یا دوخانواری، ساختمانهای اداری، صنعتی و تجاری به کار میرود. مزایایی که این سیستمدارد، باعث میشود که بتواند در کشورهایی که تغییرات دمای آنها در طی سال زیاد است ودر معرض آسیبهای طبیعی مثل زمینلرزه، تندباد و سیلاب قرار دارند، بسیار مفید واقعشود. دیوارهای بهکار رفته در این سیستم، علاوه بر دارا بودن خاصیتهای وینیل، دربرابر موریانه نیز مقاومند.
امروزه، تولید محصولات متنوعتر تشکیل یافته از وینیلو کاربردهای تازه و مختلف آنها، امکان انتخاب و گزینشبسیاری را در اختیار معماران وطراحان قرار میدهد.
 

armannahavandi

عضو جدید
وینیل

وینیل

[FONT=&quot]پلاستیکی که معمولا در ساختمان‌ها به‌کار می‌رود وینیل یا کلریدپلی‌وینیل است.وینیل ماده‌ای است متنوع و بادوام که می‌توان آن را به صورت‌های سخت و انعطاف‌پذیر، بافت‌دار یا صاف و مسطح و تقریبا در تمام شکل‌ها و رنگ‌های مختلف تولید کرد. وینیل دستاوردی است که از ترکیب مواد رایج با فناوری پیشرفته حاصل شده است و به صورت یک ماده جاافتاده و متداول در ساخت و طراحی محیط درآمده است. به طوریکه در ایالات متحده، دو سوم کل وینیل تولید شده در زمینه‌های مختلف ساختمان‌سازی، مثل نماسازی، پوشش دیوارهای داخلی، درب و پنجره‌ها، نرده و حصارها، پوشش کف، پوشش پشت بام‌ها، لوله‌کشی‌ها، عناصر الکتریکی و حتی در سازه ساختمان‌ها نیز مصرف می‌شود[/FONT]
 

پیوست ها

  • vinil.zip
    61.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

YA3_3PID

عضو جدید
کاربر ممتاز
salam vinil mozoe tahghighe mane mamnon misham age dai in mored komakam konid
va inke khode vinil chi hast va az chi tashkil mishe

پلی وینیل کلراید (PVC) عبارت پی وی سی و وینیل بطور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده می‌شود. پلی وینیل کلراید پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است .در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی ست .بطور عمومی بیشتر از 50% از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود .زیرا پی وی سی ارزان بوده وبه سادگی سر هم بندی می‌شود. در سالهای اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است با وجود ظهور یک ماده ایده ال در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد ...
ادامه مطالب در http://fa.wikipedia.org/wiki/
 

Similar threads

بالا