زن در ايران باستان چه منزلت عجيبي داشته! از يه منظر ديگه

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزيز اين منبعي كه شما دادي مثل اينه كه به شما بگن خونت كجاست بگي تهران در زرده!
خوب اين سايت كلي مطلب داره من از كجا اين حرفايي كه شما زدي توش پيدا كنم؟!!!

ثانيا من واسه حرفام منبع دادم بالاخره چنين چيزهايي تو دينشون هست!!!
تو بخش فرهنگ بینش یهود هست
ولی یه نگاه به کل سایت بندازی بد نیست خیلی ابهامات در زمینه این دین برطرف می کنه
تو اسلام هم سخنانی به ائمه و ... نسبت میدن با منبع مگه همشون درسته؟
 

پورزکی کلویر

عضو جدید
چرا همش این بحث ها رو مردها راه میندازن. ما خانم ها داریم کار خودمون رو می کنیم اینا هی میان می گن حقوق زن، حقوق زنان! خانم ها خودشون دهن دارن. اگر بخوان خودشون تاپیک می زنن.
به استاتر این تاپیک نمی گم. کلا به همه ی مردان می گم. ول کنید ما رو :mad: اگر جرات دارین برین دو تا تاپیک درباره ی خودتون بزنید.
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز




قدر مسلم اینست كه قبل از اسلام و بعد از آن در میان تمام قومها و ادیان به زنها ظلمهای زیادی شده است و از آنان به عنوان یك وسیله برای شهوت و خوش گذرانی استفاده شده و هرگز به زن بعنوان یك انسان نگاه نشده گرچه زنان در تمام ادیان و قومها به میزان اطلاعات خود به مبارزه از حق و حقوق خود بپا خواستن و در قوم یهود هم زنهای نامی زیادی هست كه از حق و حقوق خودشان و زنهای دیگر یهود دفاع كردن .
قبل از هر چیزی اشاره ای كوتاهی به قوم یهود می كنیم. قویم یهود در گذشته و حال نام های گوناگونی داشته است كه از همه مشهورترین نام عبری است (عبری یا عبرانی) این كلمه از ریشه عبور و عبر گرفته شده است وجه تسمیه این است كه گویند : ابراهیم جد اعلای این قوم كه از شهر خود مهاجرت كرده چون از رودخانه فرات عبور كرد، این قوم عبری یا عبوری نام یافتند.
در تاریخ انبیاء اولوالعزم آمده است كه عبرانی از كلمه عابر گرفته شده كه نام یكی از اجداد ابراهیم خلیل است و یا به معنای گذر از نهر یا مكانی است.
یكی از مسفران اسلامی در وجه تسمیه یهود گفته است كه : "یهود" به معنی "هدایت یافته" است و علت آن توبه قوم موسی از گوساله پرستی است و یا كه به علت انتساب به "یهودا" فرزند بزرگ یعقوب "یهود" نامیده شدند.
قوم یهود هم همچون عقاید و آداب شبیه اعراب قبل از اسلام بودند عبرانیان قبل از موسی مردمی خانه بدوش و آواره بودند كه در بیابانها زندگی می كردند و به پرورش حیوان سرگرم بودند. و از خانواده های "كلان" تشكیل می شد. ارتباط نسب ابتدا از طریق زنان بوده. كودكان "كلان" مادران وارد می شدند. مادارن قرون متوالی از حق انتخاب نام فرزاند برخوردار بودند . زن در نزد والدین خود می ماند و شوهر موقتا" به دیدن وی می آمد. چادر به زن تعلق داشت . مرد حق داشت در نزد زن اقامت كند.
پس از گذشت سالها كه زن سالاری در این قوم رواج داشت كم كم نظام زن سالاری در هم ریخت وناتوانی زن در برابر قدرت طبقاتی جامعه شكل گرفت ودر خانواده زن موقعیت پیش خود را از دست داد و تابع مرد شد، و بدین ترتیب از دل ویرانه های جامعه مبتنی بر زن سالاری، جامعه مرد سالاری متولد شد. و تمام فرماندهی و زمام امور خانه را مرد بعهده گرفت و زن بصورت وسیله تولید مثل و بنده شهوت مرد قرار گرفت. و حتی زن جزو ثروت مرد به حساب می آمد. پدر می توانست فرزندان خود را محكوم و یا اعدام كند و یا به عنوان غلام و كنیز بفروشد.
در یهودیت فرمان "یهوه" به زن چنین است : چشمت باید به شوهرت باشد، وی بر تو حكومت خواهد كرد" معتقدان به یهودیت سالهای دراز زن را مایه مصیبت و بدبختی می دانستند و وجود او از آنرو قابل تحمل بود و مردان در نماز خود تكرار می كردن "خدایا ترا سپاسگذارم كه مرا كافر و زن نیافرید!"
در قوم یهود پیامبری منحصر به مردان نبوده بلكه زنان نیز مقام نبوت داشته اند و همانگونه كه انبیاء مرد بین اسرائیل پدر خوانده می شدند، زنان نیز كه به پیامبری می رسیده اند مادر خوانده می شدند، پدر اسرائیل و مادر اسرائیل تعداد پیامبران زن اسرائیل هفت نفر بوده است:
1- ساره (همسر ابراهیم) گفته اند ساره مانند ابراهیم كه مردان را به توحید دعوت میكرد، او نیز زنان را به خداوند یكتا فرا میخواند.
2- مریم (میریام خواهر موسی) وقتی كه موسی بنی اسرائیل را از رود نیل گذراند او در جلوی قوم بسیار مسرور، مردم را به ستایش یهوه فرا خواند.
3- بوره (كه قاضی نیز بوده است) به معنی زنبور عسل كه مادر اسرائیل نامیده شده است. این زن در زیر درخت دبوره می نشست و برای قوم بنی اسرائیل قضاوت و داوری می كرد . بنی اسرائیل زنان را به قضاوت قبول داشتند . در عصر بوده پادشاه كنعان "یابین" بر اسرائیل حكومت میكرد. بوده از میان قوم خود مردی بنام "بالاق" را برانگیخت تا به همراهی او ده هزار سپاهی گردآورد و بر سیسرا فرمانده لشگر "یابین" حمله برد او بر شاه پیروز شد.
4- حنا (مادر سموئیل یا همون شموئل) زنی نازا بود و از خداوند تقاضای اولاد نمود و دعای او مورد اجابت قرار گرفت او به هنگام زائیدن سرودی به شكرانه این نعمت سرود كه یكی از زیباترین سرودهای مذهبی بنی اسرائیل است.
5- اوی گائیل (همسر داود) یا ابی جایل او زنی زیبا و با هوش بود كه در جنگ همراه داود بود و برای داود دو فرزند به دنیا آورد.
6- حلده (همسر شائوم) زن بدشكل و روسپی را در عبری گویند . این زن پیامبری مشهور بود كه در زمان یوشا پادشاه اسرائیل (اورشلیم) مورد مشورت پادشاه و كاهنان قرار می گرفت.
7- استر (ملكه خشاریارشا) به زبان آكدی یعنی "ایشتار" یا ستراه این پیامبر دختر ابیجایل است كه در دستگاه شاه بسیار نفوذ داشت ونكنه جالب این سان كه قبر این ملكه یهودی در شهر همدان قرار دارد.
رهبران مذهبی یهود، به وضع احكام جزائی سختی پناه بردند. خاخامهای یهود كه متولیان رسمی دین موسی شده بودند و خود در رفاه و راحتی می زیستند، برای اجرای اخلاق قوانین و احكام جزائی شدیدی از قبیل سنگسار كردن زانی و زانیه و لاطی و ملوط و… وضع كردند. عدم بكارت عروس نشانی از بی عفتی بود ودخترسنگسار می شد.
در دین یهود ازداج عامل جدائی زن از خانواده است. ربودن دختران و كنیزان نوعی ازدواج محسوب میشود. اصل ازدواج بر مبنای خریدن دختر است كه قیمت او به عنوان مهریه پرداخت می شود. رضایت پدر شرط اصلی ازدواج است. اگر پدر راضی به ازدواج دختر نباشد، تنها به گرفتن وجد نقد اكتفا میكند. اجازه ازدواج با اولیای دختر است و پدر ممكن است از گرفتن مهریه صرف نظر كند. اگر چه رضایت دختر در نظر گرفته می شود.
مرد باید با بیوه برادر متوفای خود كه فرزند ندارد، ازدواج كند. اولین فرزند زن متعلق به بردار متوفی خواهد بود. این ازدواج برای حفظ میراث برادر است. اگر كسی از گرفتن زن برادر خود ابا كند بزرگان و مشایخ قوم او را نصیحت و اگر قبول نكند باید او را رسوا سازند. تعدد زوجات در میان یهودیان رایج است. در میان یهودیان ازدواجها با خویشاند صورت می گیرد و با بیگانه ممنوع است. زن در خانه مطیع شوهر است و عبادات او نیز منوط با اجازه شوهر است.
دختران یهود اگر ازدواج كرده باشند ارث نمی برند، و پسران دو برابر دختران ارث می برند، ارث در صورتی به دختر می رسد كه متوفی فرزند پسر نداشته باشد.
با توجه به مطالب مذكور دراین نوشته سعی شده است تا مطالبی در خصوص وضعیت زنان در قوم یهود و تفاوتهای زنان و مردان در این قوم در گذشته و همچنین مطالبی پیرامون حقوق زنان از نظر قوم یهود را از زاویه های مختلف ارائه شود.


منبع : تاریخ ادیان و مذاهب جهان. مبلغی آبادانی
 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزيز اين منبعي كه شما دادي مثل اينه كه به شما بگن خونت كجاست بگي تهران در زرده!
خوب اين سايت كلي مطلب داره من از كجا اين حرفايي كه شما زدي توش پيدا كنم؟!!!

ثانيا من واسه حرفام منبع دادم بالاخره چنين چيزهايي تو دينشون هست!!!


ما هر منبعی برای شما بیاریم شما می گید اینا که منبع نیست!

شما منبعتون چیه؟

راستی یادم باشه از این به بعد حتی قرآن رو هم قبول نکنم چون شما و دوستانتون هم رو حرفی رو از گاتها دیدید گفتید این که منبع نیست!
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
زن سرچشمه خوشی وشادی و سازندگی است/مردیکه به زن خود مهر ورزد به خدا و به زندگی و به زیبایی مهر ورزیده است(زرتشت نبی)

فزون تر از تن زن/دل و جان و روان او را در یابید و بر آن ارج نهید(زرتشت نبی)

من هنوز منتظر ذکر منبع برای این جملات ادعایی هستم....
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
زن در اوستا

گات‌ها دارای «پنج» بخش است که روی هم به هفده «هات» وابخشیده شده است و چون نگینی در میان «یسنا» نخستین بخش اوستا جای دارد. بخش پنجم گات‌ها که در برگیرندهٔ هات:)فصل) 53 یسنا است، داستان ود:)ازدواج) جوان‌ترین دختر زرتشت «پورو چیست» آورده شده است. داستانی که به چندین هزار سال پیش بر میگردد، از چند دیدگاه دارای ارزش و پیام فراوان است. نخست جایگاه پیوند زناشویی در فرهنگ ایرانی را بازنموده که پایه شکل گیری خانواده است و پی آن شوند بوجود آمدن همبود:)جامعه) سالم و کامروا خواهد شد، و دوم آنکه روشن کنندهٔ حقوق والای یک زن در کیش ایران باستان است. برابر با بندهای گوهربار اوستا زرتشت به دخترش پسری را پیشنهاد می‌کند که پیرو راستی و منش پاک است و روی پیشنهادش هیچ پافشاری نمی کند و او را رها میگذارد که با اندیشهٔ آزاد شوی آینده خویش را گزینش کند. اشو زرتشت به او چنین میگوید:
یسنا 53 بند 3: «و تو ای پورو چیست، ای جوان‌ترین دختر زرتشت از خاندان هچت اسپ، من که پدر تو هستم، (جاماسپ) را که یاور دین مزداست از روی راستی و منش پاک به همسری تو برگزیده ام، اینک برو با خردت مشورت کن و در صورت پسندیدن او، با عشق پاک در انجام وظیفهٔ سپنتای:)مقدس) زناشویی بکوش»
پورو چیست پس از گفتگو با جاماسپ و اندیشیدن ژرف و شناخت، پیوند را می پذیرد و میگوید:
یسنا 53 بند 4: «ای پدر، پس از ژرف اندیشی، من جاماسپ را پسندیدم و دوست دارم و با ته دل به او مهر خواهم ورزید و او را به عنوان شوهر آینده خود مانند پدر و بزرگ تر و راهنمای خود میپذیرم. بشود که مزدا اهورا بخشش نیک اندیشی را همیشه بهرهٔ ما سازد.»
سپس اشو زرتشت در جشن اروسی:)عروسی) پوروچیست برای باشندگان به ویژه نو همسران چنین اندرز داد:
یسنا 53 بند 5: « ای نو اروسان و دامادان روی سخنم با شماست، به اندرزم گوش دهید و گفتارم را به یاد بسپارید و با غیرت در پی زندگانی پاک منشی برآیید. هر یک از شما باید در کردار نیک و مهرورزی بر دیگری پیش دستی جوید تا این زندگانی سپند زناشویی را با شادی و خرمی به پایان رسانید.»
این داستان روشن کنندهٔ برابری زن و مرد در همبود گاه چندین هزار سال پیش ایران باستان است. خواست بانوان چه تا آن هنگام که در خانه پدری بوده اند چه پس از ازدواج گرامی بود و آنان آزاد بودند تا خود راه خود را برگزینند. در زمانی که پیرامون ایران زن را کنیز میدانستند و یا زنده به گور میکردند.[۲]
[ویرایش] پانویس


  1. بارتلمه، دادستان، ص ۸؛ حقوق ساسانی، ج ۱، ص ۳۱، ج ۲، ص ۲۱
  2. برگردان گات ها، شهزادی، یسنا53



[ویرایش] منبع



فقط دقت کنید به مقدمه ی طولانی و توضیحات و تفاسیر !
در اسلام احادیث و روایات و آیات آنقدر مفصل و متعدد هست که نیازی به تفسیر و مقدمه چینی نیست!

و اما بدتر از این توضیحات و زمینه چینی ها دخل و تصرف در معانی اوستاست!

یسنا 53 بند 3: «و تو ای پورو چیست، ای جوان‌ترین دختر زرتشت از خاندان هچت اسپ، من که پدر تو هستم، (جاماسپ) را که یاور دین مزداست از روی راستی و منش پاک به همسری تو برگزیده ام، اینک برو با خردت مشورت کن و در صورت پسندیدن او، با عشق پاک در انجام وظیفهٔ سپنتای:)مقدس) زناشویی بکوش»

و اما معنای اصلی مندرج در کتب زرتشتیان:

ای پروچیستای ِاسپنتمان هیچدسپان،
ای جوان­ترین دختر زرتشت،
اهورامزدا،
آن­کس را که به اندیشه­ی نیک
و به پاکی و راستی پایبند است،
به همسری به تو می­دهد.
پس با خرد خود هم­پرسی کن،
و با پارسایی و با دانش نیک رفتار کن.


خود مقایسه کنید!

مشخص کنید انتخاب حضرت زرتشت کجاست؟!
مشخص کنید شرط پسندیدن دختر زرتشت کجاست؟!
عشق پاک کجاست؟!

تلاش بیهوده نکنید تمام این تحریفات برای القای معنای مورد نظر نویسنده ی مدعی هست!

حالا بند 4 و معنای مورد ادعای نویسنده:

یسنا 53 بند 4: «ای پدر، پس از ژرف اندیشی، من جاماسپ را پسندیدم و دوست دارم و با ته دل به او مهر خواهم ورزید و او را به عنوان شوهر آینده خود مانند پدر و بزرگ تر و راهنمای خود میپذیرم. بشود که مزدا اهورا بخشش نیک اندیشی را همیشه بهرهٔ ما سازد.»

و مقایسه کنید با معنای اصلی:

بی­گمان،
من کسی را که برای همکاران و خانواده،
پدر و سرور گمارده شده است،
برخواهم گزید و دوست خواهم داشت.
باشد که
روشنایی اندیشه­ی نیک به من برسد،
و زنی پارسا و پاکدامن در میان پاکان باشم.
و اهورامزدا،
برای همیشه دین بهی را به من ارزانی دارد.



می بینید؟!
دختر ملاک پذیرش خود را انتخاب اهورامزدا می داند نه ژرف اندیشی و تفکر خود!
و شوهر خود را سرور خود می نامد.
البته هر دوی این موارد از نظر بنده اشکالی نداره.
هم احترام به دستور خدا در انتخاب همسر هم سروری شوهر .
اما نکته اینجاست که معنای این بند از یسنا به سود تفکرات فمنیستی تغییر داده شده.



متاسفانه این تحریفات به خوبی نمایانگر این هست که کتب زرتشتیان در فقر مطلق دفاع از حقوق زن به سر می برد!
کتاب اوستایی که قدیمی ترین نسخه ی آن متعلق به 700 سال پیش هست و معلوم نیست چه میزان از آن بعد از اسلام به دست موبدان زرتشتی برای رقابت با اندیشه ی اسلامی به آن اضافه شده است!

و اما ....
نگاهی به دیگر بخش های اوستا :

هنگامی که زن در خانه مزدا پرست نشان حیض ببیند باید یک معبر در خانه که از گیاه و درخت خالی باشد انتخاب نماید و زمین آن را سنگ ریزه نرم بپاشد وآن را از نصف ، از سه یک ، از چهار یک یا از پنج یک خانه جدا کند و الا ممکن است دید زن به آتش افتد و فاصله او از آتش ،آب، شاخه برسم و مرد پارسا 30گام باشد و فرد معینی که برای او غذا وخوراک میبرد نباید از حد 3گام به وی نزدیک شود و غذای او را باید در یک ظرف آهنی یا سربی و یا هر ظرف فلزی معمولی باشد.
اگر مدت حیض او از سه شب و روز بگذرد و همچنان حائض بماند باید تا پایان شب چهارم و اگر پاک نشد تا شب ششم واگر پاک نشد تا شب هشتم و تا شب نهم اگر پاک نشود در جایگاه خود بماند.
این زن هر گاه بعد شب نهم باز در خون حیض باشد، معلوم می دارد که دیو ها به او مستولی شده اند و او را در حالت دشتان باقی نگاه داشته اند و در جشن و بزرگداشت خودشان آفت خود را به این زن نازل ساخته اند.
در این صورت جایی را انتخاب می کنند که از گیاه و درخت هیچ پوششی نداشته باشد.پس سه گودال و سوراخ در زمین می کنند و زن در دو گودال نخست با گومیز یا ادرار گاو غسل می دهند و در گودال سوم با آب شستشو می دهند. اگر در فصل تابستان باشد باید دویست مورچه دزد دانه (غله) و در زمستان دویست خرفستر(حشره) که مخلوق اهریمن هستند از هر نوع بکشد.
اگر یک مرد مزداپرست حالت قاعدگی را از زنی که نشانه حیض دیده زایل سازد ،او گناه پشوتن انجام داده و دویست ضربه اسپاهه و 200تازیانه سروشه باید بر او زده شود.
مردی که با زن در حالت قاعدگی و حایض ،نزدیکی و مقاربت کند مانند عملی است مکروه تر و مخوف تر از اینکه جسد پسر خود را که به بیماری نایزه گرفتار شده را در آتش طبخ نماید و چربی و روغن از آن روی آتش افتد.
از گناهانی که ارتکابش موجب حد شرعی مرگ می شده است این بوده که مرد با زن دشتان و حایض نزدیکی کند.

منبع:
اوستا / وندیداد فرگرد ۱۵


البته موارد بسیار هست مثلا" مواردی که در اوستا زن رو همپای اموال و سگ و احشام خانواده بر شمرده یا جایی که از زن به عنوان هرزه ی پتیاره یاد کرده و ....
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
اما زن در احادیث اسلامی:

«حدّث سعید بن یوسف، عن یحیی بن أبی کثیر، عن عکرمة، عن ابن عبّاس قال: قال رسول اللّه (ص): ساووا بین اولادکم فی العطیّة؛ فلو کنت مفضّلاً أحدا لفضّلتُ النساء؛
رسول خدا(ص) فرمود: در بخشش میان فرزندان برابری را رعایت کنید. اگر من می خواستم فرزندی را برتری دهم دختران بودند.»


و در روایت دیگری می فرماید:
«فلو کنت مؤثرا أحدا علی أحدٍ لآثرت النساء علی الرجال؛
پیامبر فرمود: اگر کسی را می خواستم برتری دهم زنان را بر مردان برتری می دادم.»


«النبی(ص): سوّوا بین أولادکم فی العطیّة؛ فلو کنت مؤثرا أحدا علی أحد لآثرت النساء علی الرجال؛
پیامبر فرمود: میان فرزندان در بخشش برابری را رعایت کنید. اگر می خواستم کسی را برتری دهم حتما زنان را بر مردان برتری می دادم.»


زینب تمیمی نقل می کند:
«أنّه کره أن یفضِّل الذکورَ من البنین علی الإناث فی العطیّة؛
رسول خدا نمی پسندید پسران بر دختران در بخشش برتری داده شوند.»




 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
«حدّث [أبوعبدالغنیّ الحسن بن علیّ بن عیسی الأزدی المعانی] عن عبدالرّزاق بن همام بسنده، عن علیّ بن أبیطالب(ع) قال: قال رسول اللّه (ص): خیرُکم خیرُکم لأهله، و أنا خیرُکم لأهلی. ما أکرم النساءَ إلاّ کریمٌ، و لا أهانهنّ إلا لئیمٌ؛
رسول خدا(ص) فرمود: بهترین شما بهترین شما با خانواده است و من بهترین شما با خانواده هستم. جز کریمان زنان را تکریم نکنند و جز انسان های پست زنان را تحقیر ننمایند.»




«حدّثنا أبوکُرَیب: حدّثنا عبدة بن سلیمان، عن محمّد بن عمرو: حدّثنا أبوسلمة، عن أبی هریرة قال: قال رسول اللّه (ص): أکمل المؤمنین إیمانا أحسنهم خُلقا، و خِیارکم خِیارکم لنسائهم خُلقا؛
رسول خدا(ص) فرمود: کامل ترین مؤمنان در ایمان، خوش خُلق ترین آنهاست و بهترین شما خوش خُلق ترین شما با زنانند.»




«قال أبوعیسی: حدیث أبی هریرة هذا، حدیث حسن صحیح.
ابن مخلّد، عن محمّد بن عمرو بن البختری، عن محمّد بن أحمد بن أبی العوّام، عن عبدالوهّاب بن عطاء. عن محمّد بن عمرو، عن أبی سلمة، عن أبی هریرة، عن النبیّ(ص) قال: إنّ أکمل المؤمنین إیمانا أحسنهم خُلقا، و خیارکم خیارکم لنسائه؛
از پیامبر نقل شده است: کامل ترین مؤمنان در ایمان خوش خُلق ترین آنان است و بهترین شما، بهترین شما با زنان است.»




«قال رسول اللّه (ص): خیرکم خیرکم لنسائه، و أنا خیرکم لنسائی؛
رسول خدا(ص) فرمود: بهترین شما بهترین شما با زنانش می باشد. و من بهترین شما با زنانم هستم.»




«قال رسول اللّه (ص): خیرُکم خیرُکم لأهله، و أنا خیرکم لأهلی؛
رسول خدا(ص) فرمود: بهترین شما، بهترین شما با خانواده است و من بهترین شما با خانواده ام هستم.»




«القطب الراوندی فی لبّ اللباب: و عنه(ص)، قال: خیرُکم خیرُکم لنسائکم، و بناتکم؛
از رسول خدا(ص) نقل شده است: بهترین شما بهترین شما با زنان و دختران تان هستید.»




«أخبرنا عبداللّه : أخبرنا محمّد: حدّثنی موسی، قال: حدّثنا أبی، عن أبیه، عن جدّه جعفر بن محمّد، عن أبیه، عن جدّه علیّ بن الحسین، عن أبیه، عن علیّ(ع) قال: قال رسول اللّه (ص) فی حدیث: و من اتّخذ زوجةً فلیُکرمْها؛
رسول خدا(ص) فرمود: هر کس همسری گزید، وی را تکریم کند.»
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
«أخبرنا عبداللّه : أخبرنا محمّد: حدّثنی موسی، قال: حدّثنا أبی، عن أبیه، عن جدّه جعفر بن محمّد، عن أبیه، عن جدّه علیّ بن الحسین، عن أبیه، عن علیّ(ع) قال: قال رسول اللّه (ص): اُعطینا أهلَ البیت سبعةٌ لم یُعطَهُنّ أحدٌ قبلنا، و لا یُعطاها أحدٌ بعدنا: الصباحةَ، و الفصاحةَ و السماحةَ، و الشجاعةَ، و الحلمَ، و العلمَ، و المحبّةَ من النساء؛
ما خاندان به هفت خصلت اختصاص یافتیم که پیشینیان آن را نداشتند و پیشینیان نیز نخواهند داشت. خوش منظری، رساگویی، گشاده رویی، شجاعت، بردباری، دانش، علاقه مندی به زنان.»




«أخبرنا عبداللّه : أخبرنا محمّد: حدّثنی موسی، قال: حدّثنا أبی، عن أبیه، عن جدّه جعفر بن محمّد، عن أبیه، عن جدّه علیّ بن الحسین، عن أبیه، عن علیّ(ع)، قال: قال رسول اللّه (ص): کلّما ازداد العبد إیمانا، ازداد حبّا للنساء؛
رسول خدا(ص) فرمود: هر چه آدمی ایمانش افزایش یابد، علاقه اش به زنان بیشتر گردد.»




«حدثنا أبویوسف محمد بن أحمد الرقی، ثنا محمد بن سلمة الحرانی، عن محمد بن إسحق، عن محمد بن طلحة بن عبدالرحمن بن أبی بکر الصدیق، عن معاویة بن جاهمة السلمی، قال: أتیت رسول اللّه (ص) فقلت: یا رسول اللّه ! إنی کنت أردت الجهاد معک، أبتغی بذلک وجه اللّه ، و الدار الآخرة. قال: ویحک! أحیة أمک؟ قلت: نعم یا رسول اللّه ، قال: فارجع الیها فبرها. ثم أتیته من امامه فقلت: یا رسول اللّه ! إنی کنت أردت الجهاد معک. أبتغی بذلک وجه اللّه و الدار الآخرة. قال: ویحک، أحیة أمک؟ قلت: نعم یا رسول اللّه ! قال ویحک! الزم رجلها فثم الجنة؛
معاویة بن جاهمة گوید: خدمت پیامبر(ص) رسیدم و گفتم: می خواهم با شما در راه خدا و زندگی آخرت جهاد کنم. فرمود: آیا مادرت زنده است؟ گفتم: بلی. فرمود: برگرد و به او نیکی کن. از مقابل حضرت آمدم و گفتم: ای رسول خدا، می خواهم با شما در راه خدا و برای زندگی آخرت در جهاد شرکت کنم. فرمود: آیا مادرت زنده است؟ گفتم: بلی. فرمود: پاهای مادرت را بچسب که بهشت همان جاست.»




«ان الجنة تحت رجل المرأة؛
بهشت زیر پای زن است.»




«عن انس عن النبی(ص): الجنة تحت اقدام الامهات؛
پیامبر(ص) فرمود: بهشت زیر پاهای مادران است.»




«عن فاطمة عن النبی(ص): الزم رجلها فان الجنة تحت اقدامها؛
پیامبر(ص) فرمود: ملازم مادر باش که بهشت زیر پاهای اوست.»




«عن سعید بن المسیب، قال: قال عمر: کنا مع رسول اللّه (ص) علی جبل فأشرفنا علی واد فرأیت شابا یرعی غنما له أعجبنی شبابه، فقلت: یا رسول اللّه (ص) و أی شاب لو کان شبابه فی سبیل اللّه ؟ فقال النبی(ص): یا عمر فلعله فی بعض سبیل اللّه و أنت لا تعلم ثم دعاه النبی(ص) فقال: یا شاب هل لک من تعول قال: نعم، قال: من، قال: أمی، فقال النبی(ص): الزمها فان عند رجلیها الجنة؛
عمر گوید: با پیامبر، بر بلندای کوهی بودیم که مشرف بر سرزمینی بود. جوانی را دیدم که چوپانی می کند. از جوانی اش خوشم آمد. گفتم: ای رسول خدا، چه جوانی! کاش جوانی اش در راه خدا بود. پیامبر فرمود: شاید در راه خداست و تو نمی دانی. پیامبر جوان را فرا خواند و فرمود: ای جوان آیا عایله داری؟ گفت: بلی. فرمود: چه کسی؟ گفت: مادرم. فرمود: ملازم او باش که بهشت پیش پاهای اوست.»




«حدثنا بکر بن محمد الصیرفی بمرو، ثنا أبوقلابة و ثنا علی بن حمشاذ العدل، ثنا الحسن بن سهل المجوز، ثنا أبوعاصم عن ابن جریج، حدثنی محمد بن طلحة بن عبداللّه بن عبدالرحمن عن أبیه عن معاویة بن جاهمة ابن جاهمة اتی النبی(ص) فقال: انی اردت أن اغزو و جئت استشیرک فقال: أ لک والدة قال: نعم، قال: اذهب فالزمها فان الجنة عند رجلها؛
جاهمه نزد رسول خدا آمد و گفت: می خواهم همراه شما در جنگ شرکت کنم و برای مشورت نزد شما آمدم. پیامبر(ص) فرمود: آیا مادر داری؟ گفت: بلی. فرمود: برو و ملازم او باش، که بهشت پیش پاهای اوست.»




«الجنة بناؤها اقدام الامهات؛
زیربنای بهشت گام های مادران است.»




«عن ابن عباس عن النبی(ص): من قبل بین عینی امه کان له سترا من النار؛
پیامبر فرمود: هر که میان چشمان مادرش را ببوسد، این بوسه پرده ای در برابر آتش خواهد بود.»




-----------------------------------------------------------------------------------


از این موارد در اسلام بسیار هست و هیچ نیازی به تغییر معانی و تفسیر و تحریف برای بیان نظرات شخصی نیست.

 

masih.sh

عضو جدید
البته باید گفت که همه چیز در ایران باستان شئن و منزلت دیگری داشته در واقع باید گفت که همه چیز بهتر از ایران کنونی بوده است
 

*mana

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته از نظر شماها قبل شما همه کافرند و شمایید که بنده مقرب خدایید گناه نمیکنید. نه؟ وگرنه این سوال را نمی پرسیدی
شمشیرو از رو بستیا
نه عزیز من چیکار به دین شما دارم :eek:
من گفتم کدوم مورخ اینو میگه
من کی گفتم کدوم اسلام شناس

از نظر کدوم مورخ؟؟؟
شما؟؟؟

کجای این جمله در مورد مذهب بود
لطفا بدون درگیری با احساساتت نظرهارو بخوون تا کج فهمی نداشته باشی
 

masih.sh

عضو جدید
شمشیرو از رو بستیا
نه عزیز من چیکار به دین شما دارم :eek:
من گفتم کدوم مورخ اینو میگه
من کی گفتم کدوم اسلام شناس



کجای این جمله در مورد مذهب بود
لطفا بدون درگیری با احساساتت نظرهارو بخوون تا کج فهمی نداشته باشی


منم اسم دین نیوردم میدونی شماها همیشه حرف تو دهن مردم میذارید بعد با همون حرف متهمش میکنیدا بعدشم تو قانون خودتون محکومش میکنید به این که اون مخالفه
 

*mana

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم اسم دین نیوردم میدونی شماها همیشه حرف تو دهن مردم میذارید بعد با همون حرف متهمش میکنیدا بعدشم تو قانون خودتون محکومش میکنید به این که اون مخالفه

البته از نظر شماها قبل شما همه کافرند و شمایید که بنده مقرب خدایید گناه نمیکنید. نه؟ وگرنه این سوال را نمی پرسیدی

بدون شرح ....:biggrin:
 

me-myself

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی جالبه. یه روز تو باشگاه دعوای ترک و فارسه. ترکها به فارسها توهین میکنن و فارسها به ترک ها.
یه روز دعوای شیعه و سنی . که سنی ها به شیعه ها توهین میکنن و شیعه ها به سنی ها.
الانم که دعوا سر ادیان مختلفه.
من مسلمونم پس روی صحبتم با مسلموناست : به چه حقی به یه دین دیگه بی احترامی میکنین؟
چرا همیشه باید سعی کنیم خودمون رو برتر جلوه بدیم؟
خسته نشدین از اینهمه بحث؟ چه اهمیتی داره یکی نژادش چیه مذهبش چیه دینش چیه؟
فقط کافیه همه اصول انسانیت رو رعایت کنن.
به کشوری مثل استرالیا نگاه کنین. یه عالمه آدم از نقطه نقطه ی دنیا با تفکرات ، نژاد ها ، فرهنگها و ادیان مختلف کنار هم دارن زندگی میکنن بدون هیچ بی احترامی یا توهینی. اگه قرار بود اونا هم مثل ما رفتار کنن این کشور تا حالا نابود شده بود.
چرا نباید به شخصیت و شعور همدیگه احترام بذاریم؟؟؟
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
يني دوباره بايد مداركمو بيارم؟
اقا من برم دنبالش فردا مطلب بذارم اينجا




قربون دستت سر راه میری مدرک از زیر خاک در بیاری چند تا ساندیس زرشک و انگور قرمز هم برا دوستات بیار . به ساندیس عادت دارن اب از گلوشون پائین نمیره .
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
قربون دستت سر راه میری مدرک از زیر خاک در بیاری چند تا ساندیس زرشک و انگور قرمز هم برا دوستات بیار . به ساندیس عادت دارن اب از گلوشون پائین نمیره .
بزار دو روز از عضویتت بگذاره بعد ساندیس ساندیس کن
تازه واردا یه کم طول میکشه ساندیس برسه بهشون
به 13 تا پست که ساندیس نمیدن
 

iman1989

عضو جدید
خیلی جالبه. یه روز تو باشگاه دعوای ترک و فارسه. ترکها به فارسها توهین میکنن و فارسها به ترک ها.
یه روز دعوای شیعه و سنی . که سنی ها به شیعه ها توهین میکنن و شیعه ها به سنی ها.
الانم که دعوا سر ادیان مختلفه.
من مسلمونم پس روی صحبتم با مسلموناست : به چه حقی به یه دین دیگه بی احترامی میکنین؟
چرا همیشه باید سعی کنیم خودمون رو برتر جلوه بدیم؟
خسته نشدین از اینهمه بحث؟ چه اهمیتی داره یکی نژادش چیه مذهبش چیه دینش چیه؟
فقط کافیه همه اصول انسانیت رو رعایت کنن.
به کشوری مثل استرالیا نگاه کنین. یه عالمه آدم از نقطه نقطه ی دنیا با تفکرات ، نژاد ها ، فرهنگها و ادیان مختلف کنار هم دارن زندگی میکنن بدون هیچ بی احترامی یا توهینی. اگه قرار بود اونا هم مثل ما رفتار کنن این کشور تا حالا نابود شده بود.
چرا نباید به شخصیت و شعور همدیگه احترام بذاریم؟؟؟
به همچین مسلمونی باید احترام گذاشت نه کربلایی
 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی جالبه. یه روز تو باشگاه دعوای ترک و فارسه. ترکها به فارسها توهین میکنن و فارسها به ترک ها.
یه روز دعوای شیعه و سنی . که سنی ها به شیعه ها توهین میکنن و شیعه ها به سنی ها.
الانم که دعوا سر ادیان مختلفه.
من مسلمونم پس روی صحبتم با مسلموناست : به چه حقی به یه دین دیگه بی احترامی میکنین؟
چرا همیشه باید سعی کنیم خودمون رو برتر جلوه بدیم؟
خسته نشدین از اینهمه بحث؟ چه اهمیتی داره یکی نژادش چیه مذهبش چیه دینش چیه؟
فقط کافیه همه اصول انسانیت رو رعایت کنن.
به کشوری مثل استرالیا نگاه کنین. یه عالمه آدم از نقطه نقطه ی دنیا با تفکرات ، نژاد ها ، فرهنگها و ادیان مختلف کنار هم دارن زندگی میکنن بدون هیچ بی احترامی یا توهینی. اگه قرار بود اونا هم مثل ما رفتار کنن این کشور تا حالا نابود شده بود.
چرا نباید به شخصیت و شعور همدیگه احترام بذاریم؟؟؟

:gol::heart::gol:
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزار دو روز از عضویتت بگذاره بعد ساندیس ساندیس کن
تازه واردا یه کم طول میکشه ساندیس برسه بهشون
به 13 تا پست که ساندیس نمیدن


اه .پس سر چند روز ساندیس میدن ؟؟؟؟؟؟؟

نکنه یارانه ساندیس هم برداشتن و برا بعضیا جیره بندیش کردن؟؟؟؟؟ عجب ادمهای سادیسمی پیدا میشن ها !!!! مردمو به ساندیس عادت میدن بعد میگن ساندیس سادیسم میاره

اگه به 13 تا پست من ساندیس نمیدن در عوض چند روز دیگه 13 آبانه کارت سوخت ساندیس تورو شارژ میکنن
.
 

Similar threads

بالا