سيگار با پوست ما چه مي‌كند؟

bita.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
سيگار با پوست ما چه مي‌كند؟
تا به حال هزاران هزار دليل براي ترك عادت سيگار كشيدن بويژه از جنبه حفظ سلامت مطرح شده است؛ اما اگر اين همه دليل درمورد آثار مخرب سيگار بر جسم و روح‌تان كافي نيست، شايد بهتر باشد كه به آنچه در ظاهر اتفاق مي‌افتد، كمي بيشتر دقت كنيد.




در كنار نفس بد بو، دندان‌ها و انگشتاني زرد رنگ و لباني سياه و بد رنگ، سيگار كشيدن حتماً و به مرور زمان به پوست شما نيز آسيب وارد مي‌كند و آن را پيرتر و پژمرده‌تر از همسالان غيرسيگاري نشان مي‌دهد.

تاثير سيگار بر پوست

كشيدن سيگار باعث ايجاد چين و چروك در پوست شده و آن را نحيف و خراب مي‌سازد؛ همچنين رنگ پوست و بيش از همه چهره شما را كدر مي‌كند. در حقيقت افراد سيگاري در سنين حدود 40 و 50 سالگي معمولا به اندازه 20 سال پيرتر به نظر مي‌رسند. البته اگر اين افراد زود و بموقع متوجه شده و سيگار را ترك كنند، شايد برخي از اين تأثيرات قابل جبران باشد.



دلايل زيادي براي اين مساله وجود دارد. در مطالعات انجام گرفته مشخص شده است كه سيگار كشيدن در حقيقت با ايجاد تغييراتي باعث از بين رفتن كلاژن پوست كه وظيفه حفظ قابليت ارتجاعي پوست را بر عهده دارد، مي‌شود و بدون داشتن اين خاصيت ارتجاعي، پوست قادر نخواهد بود به حالت اوليه خود باز گردد و در نتيجه چين و چروك‌هاي ايجاد شده در سطح پوست باقي مي‌مانند.


همچنين نيكوتين موجود در سيگار باعث باريك شدن رگ‌هاي خوني شده و اين امر از جريان مناسب خون در مويرگ‌ها جلوگيري مي‌كند. مويرگ‌هايي كه در حقيقت مسوول تغذيه پوست هستند و زماني كه قادر نباشند وظيفه خود را به نحو درست انجام دهند، چين و چروك‌ها و علائم بيشتر و عميق‌تر پيري زودرس در سطح پوست به وجود مي‌آيد.


سيگار و رنگ پوست

پوست صورت افراد سيگاري معمولاً درخشش طبيعي خود را نيز از دست مي‌دهد. به مرور زمان پوست صورت اين افراد به جاي رنگ معمولي و صورتي، با رنگ خاكستري ملايم جايگزين مي‌شود كه علت اين پديده، كاهش ميزان مواد مغذي مورد نياز پوست و جريان اكسيژن همراه خون است.


سيگار و التيام يافتن پوست

از آنجا كه سيگار، جريان خون و اكسيژن دريافتي پوست را كاهش مي‌دهد، روند بهبود و التيام التهاب‌ها و زخم‌هاي پوستي را نيز با مشكل مواجه مي‌سازد. به همين دليل افراد سيگاري نسبت به سايرين براي بهبود جراحات و زخم‌هاي ايجاد شده معمولاً به زمان بيشتري نياز دارند.


سيگار و نازك شدن پوست

مدارك زيادي وجود دارد كه نشان مي‌دهد سيگار كشيدن باعث نازك شدن پوست نيز مي‌شود. محققان بيمارستان اس تي. توماس لندن مطالعه‌اي جالب را انجام دادند كه طي آن 25 جفت دوقلوي همسان را با يكديگر مقايسه كردند. در هر گروه، يكي از دوقلوها سيگاري بوده و ديگري خير.


در مورد يك جفت از اين دوقلوها كه در دهه ششم زندگي خود بودند، مشخص شد كه پوست فرد سيگاري 40درصد نازك‌تر از ديگري بوده است. به علاوه، اين فرد داراي چروك‌هاي بيشتر و عميق‌تري نيز بود. اين نتايج تقريبا براي 24 جفت ديگر نيز به همين صورت ديده شد.در كنار تمام اين تاثيرات سيگار همچنين مي‌تواند موجب بروز سرطان پوست نيز ‌بشود.
 

bita.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
کیا اینجا سیگار میکشن؟
چرا میکشن؟
اولین بار چطوری شد که کشیدن؟
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سیگار؟بگیریگ چی کارش کنیم؟بابا وقت داریا
مگه ما مثله بچه محصولی هستیم که ماهیانه 10 تومن پول بگیریم تازه پول سیگارم بدیم:دی
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
با سیگار کاری ندارم
ولی هشیش نکشید خیلی کثیفه
 

ooraman

عضو جدید
کاربر ممتاز
سیگاااااااااااااااااااااااااااار؟!!!!!!!نهههههههههههه....:w05: سیگار چی هست اصلا؟!!


.
.
..
.
.
.
.
شریف جون بده این کارا نکن....سلولای خاکستریه مغزت رنگش میپره ها...:D
 

fayazbahram

عضو جدید
کاربر ممتاز
تازگیا سیگار نماد روشنفکریه




حالم بهم میخوره از اینایی که با سیگار کشیدن حس بزرگ شدن بهشون دست میده
 
بالا