چه میزان پیامبر عشق و محبت را میشناسیم؟

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
mehrshad جان،میدونی فرق تو با من چیه؟ اینه که من بحث میکنم تا به نتیجه ای برسم و یه چیزی رو یاد بگیرم.ولی تو فقط قصدت ارائه نظر خودت و خراب کردن طرف مقابله.دلیلی نداره که این قدر تند باهم صحبت کنیم. و عملا اجازه بحث کردن رو به طرف مقابل ندیم.
لطفا منطقی بحث کنید.متشکرم.
 

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
ITDeveloper جان ،جواب سوال منو ندادیا.
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
ITDeveloper جون خداییش خیلی اهل بحث سالم و محترمانه ای!
تو دوست داری فقط در راستای حقانیت اسلام حرف بشنوی و غیر ازو اون بهت بر میخوره؟
اگه شک نباشه پیشرفتی هم حاصل نمیشه.مطمئن باش.
شما همین دلایلت را بنویس و مردم میان هر دو رو میخونن و مطمئنا اونی که لحن خونسرد تری داره اثر بهتری میذاره.
از قدیم گفتن ادمی که کم میاره توهین میکنه!

نظر لطفتته
البته که دوست دارم فقط در راستای حقانیت اسلام بشنوم و ناراحت هم می شم ولی مخالف هم نیستم و باید گفته بشه
این یک علاقه هست و مطمئنم تا یک زمان خاصی نمی شه

قبول دارم اگر شک نباشه یقین هم حاصل نمی شه
ولی شک تا کجا و به چه قیمتی
حرف آخرت رو هم قبول دارم و تمام سعی خودم رو هم می کنم توهین نکنم
این اطمینان رو هم بهت می دم اگر کم اوردم با شجاعت می گم که آوردم
 
آخرین ویرایش:

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظورم این قسمت آیه بود.شما این قسمتشو توضیح بدید.منظور از مالک شدن زنها از راه اسارت چیه؟

مالک شده زنها از راه اسارت به این معنی نیست که اگر زن راضی نباشد می توانید با آن ازدواج کنید
به این معنی است که اگر زن راضی باشد می توانید بدون کسب اجازه از همسر او که کافر هست با او ازدواج کنید

و حتی گفته که باید مهری که همسر قبلی برای او قرار داده بپردازد

اسلام ازدواج بدون موافقت طرفین را قبول ندارد
 

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
مالک شده زنها از راه اسارت به این معنی نیست که اگر زن راضی نباشد می توانید با آن ازدواج کنید
به این معنی است که اگر زن راضی باشد می توانید بدون کسب اجازه از همسر او که کافر هست با او ازدواج کنید

و حتی گفته که باید مهری که همسر قبلی برای او قرار داده بپردازد

اسلام ازدواج بدون موافقت طرفین را قبول ندارد

اگر منظور این بود چرا کلمه مالک شدن در قرآن اومده؟اگه قرار بود این معنی رو بده چرا کلمه اسارت و مالک شدن اومده؟لطفا توضیح دهید.ممنون.
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
در جواب دوستمون:

بله ،محمد اول با خدیجه ازدواج کرد که البته اگه خوشگل نبود بسی پولدار و معروف بود و کلی تکیه گاه محمد در پیشرفتش بود.

اجازه بدهید برای منظم شدن صحبتها موضوعات را یکی یکی دنبال کنیم.
وقتی درباره شخصیت یک انسان صحبت میکنیم باید همه ابعاد را کنار هم بگذاریم.
شما اولش پیامبر را فردی هوسباز که بدنبال خوشگذرانی با زنان بوده معرفی کردید.
من چند تا دلیل اوردم که صحبتتان را رد کنم.
یکی اینکه اگر ایشان اهل خوشگذرانی و... بوده چرا در اول جوانی که دوران طغیان قوای جنسی در انسان است با یک بیوه زن که 15 سال از او بزرگتر بوده ازدواج میکند؟ زیبایی ظاهری هم که نداشته.حالا شما میگی بخاطر ثروت و شهرتش. پس دارید اتهام را عوض میکنید. پس قبول دارید که ریشه ازدواج با خدیجه ربطی به شهوت رانی نداشته؟
تازه در تمام ازدواجهای بعدیشون هم با پیر زنان و بیوه ها ازدواج میکنند به جز یک مورد که عایشه بوده.
درباره عایشه من گفتم در جاهای مختلفی امده که عایشه پیامبر را خیلی ازار میداده .حتی محبت این زن به پیامبر انقدر کم بوده که در کفن و دفن پیامبر حاضر نشده.اگر دلیل ازدواجشان هوس بوده منطقی نیست که چنین زنی را طلاق بدهند؟

یک دلیل دیگر: وقتی پیامبر تصمیم میگیرند دعوتشان را علنی کنند سعی میکنند پیامبر را تطمیع کنند به او پیشنهاد میدهند که دست از دعوتش بردارد در مقابل به او ثروت سلطنت و زنان زیباروی میدهند . پیامبر در جواب همان جمله معروفشان را میگویند :

عمو جان ، به خدا قسم هر گاه آفتاب را در دست راست من و ماه را در دست چپ من قرار دهند که دست از دين خدا و تبليغ آن بردارم حاضر نمي شوم . من در اين راه يا بايد به هدف خود که گسترش اسلام است برسم يا جانم را در اين راه فدا کنم.

ببین دوست عزیز اگر هدف این انسان پول یا قدرت یا زن بود چرا این پیشنهاد را قبول نکرد؟
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر منظور این بود چرا کلمه مالک شدن در قرآن اومده؟اگه قرار بود این معنی رو بده چرا کلمه اسارت و مالک شدن اومده؟لطفا توضیح دهید.ممنون.

منظور اطمینان داشته باش که همینه
اینو می تونی هم بر اساس عقل و هم بر اساس تقاسیر گوناگونی که از قرآن داریم متوجه بشی

و البته چند نکته باید اضافه شود
در جنگ وقتی مسلمان ها پیروز می شدند غنائمی هم داشتند
زنها هم ممکن بود در جنگ به اسارت برده شوند
طبق تفسیر نمونه ایت الله مکارم و به حکم عقل هم
سه حالت رخ می دهد
یک اینکه زن را به ممالک کفر برگردانیم
دو اینکه بدون شوهر در این مملکت زندگی کند
سه اینکه به ازدواج در آید
گزینه اول و دوم رد می شوند

لازم می دونم بگم اگر زنی در جنگ به اسارت برده شد و به دست مسلمانان افتاد دیگر همسر مرد خود نیست(مرد کافر خود) و می تواند بعد از گذشت عده با مرد مسلمان ازدواج کند
طبق گفته خود قرآن مردان می توانند با کنزکان هم رابطه داشته باشند و به قولی ازدواج کنند
فکر کنم تونسته باشم توضیحات رو بدم
 

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
منظور اطمینان داشته باش که همینه
اینو می تونی هم بر اساس عقل و هم بر اساس تقاسیر گوناگونی که از قرآن داریم متوجه بشی

و البته چند نکته باید اضافه شود
در جنگ وقتی مسلمان ها پیروز می شدند غنائمی هم داشتند
زنها هم ممکن بود در جنگ به اسارت برده شوند
طبق تفسیر نمونه ایت الله مکارم و به حکم عقل هم
سه حالت رخ می دهد
یک اینکه زن را به ممالک کفر برگردانیم
دو اینکه بدون شوهر در این مملکت زندگی کند
سه اینکه به ازدواج در آید
گزینه اول و دوم رد می شوند

لازم می دونم بگم اگر زنی در جنگ به اسارت برده شد و به دست مسلمانان افتاد دیگر همسر مرد خود نیست(مرد کافر خود) و می تواند بعد از گذشت عده با مرد مسلمان ازدواج کند
طبق گفته خود قرآن مردان می توانند با کنزکان هم رابطه داشته باشند و به قولی ازدواج کنند
فکر کنم تونسته باشم توضیحات رو بدم

ممنونم دوست عزیز.منم همین فکرو میکنم.ولی موندم چرا تو قرآن عبارت مالک شدن رو آورده.همه میگن منظور این بوده که طرف آزاده که ازدواج بکنه . ولی معنی مالک شدن این نیست.البته وقتی بعد از ازدواج حرام است میاد،میتونه با توجه به اون این معنی رو بده که ازدواج با اینا حلال است.که میشه اون چیزی که شما گفتید.
در کل ممنونم.;)
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]لازم می دونم چیزهایی رو هم اضافه کنم[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]ممکنه هنوز برای بعضی از دوستان شبهه وجود داشته باشد[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT]
[FONT=&quot]رابطۀ زن و شوهر بودن یک رابطۀ اعتباری است و نه یک امر حقیقی[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]در اسلام یکی از راههای برقراری این رابطه، خواندن «صیغۀ عقد» است. یکی دیگر از سببهای برقراری این رابطه مالکیت است ولی دارای شروط زیر است[/FONT][FONT=&quot]:[/FONT]
[FONT=&quot]۱[/FONT][FONT=&quot]. مالك، كنيزش را به ازدواج شخص ديگر درنياورده باشد.[/FONT]
[FONT=&quot]۲.[/FONT][FONT=&quot] مالك،[/FONT][FONT=&quot]كنيز را به ديگرى نبخشيده باشد.[/FONT]
[FONT=&quot]۳.[/FONT][FONT=&quot]اگر كنيز با شخصِ ديگرى ازدواج كرده باشد يا او[/FONT][FONT=&quot]را به ديگرى بخشيده باشند، پس از سپرى شدن مدّت زمان عده‏ى طلاق با شوهرش يا تمام[/FONT][FONT=&quot]شدنِ زمان بخشش، مجدداً كنيز بر مالكش حلال مى‏شود. [/FONT]
[FONT=&quot]۴. [/FONT][FONT=&quot]كنيز در حالِ گذراندن ايّام[/FONT][FONT=&quot]عدّه (عدّه‏ى طلاق از شوهر قبلى‏اش) يا ايام استبراء (در آنجا كه محلّل واقع شده)،[/FONT][FONT=&quot]نباشد. [/FONT]
[FONT=&quot]۵. [/FONT][FONT=&quot]قبلًا پدر مالك كنيز با كنيز، نزديكى نكرده باشد.[/FONT]
[FONT=&quot]۶. [/FONT][FONT=&quot]كنيز، بين چند صاحب[/FONT][FONT=&quot]مشترك نباشد. [/FONT]
[FONT=&quot]۷. [/FONT][FONT=&quot]قبلًا فرزند مالك كنيز با او نزديكى نكرده باشد. [/FONT]
[FONT=&quot]۸. [/FONT][FONT=&quot]كنيز با[/FONT][FONT=&quot]مولايش قرارداد نبسته باشد كه پول خود را بدهد تا آزاد شود (در اصطلاح مُكاتَب[/FONT][FONT=&quot]نباشد).[/FONT]
[FONT=&quot]۹. [/FONT][FONT=&quot]كنيز، كاملًا تحت تصرّف مالك باشد.[/FONT]
[FONT=&quot]منبع[/FONT]
[FONT=&quot]http://antimajus.blogfa.com/post-84.aspx[/FONT]
 
آخرین ویرایش:

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
کنیز و غلام و ......
عجب!!!
نگفتید چرا؟ چرا پیامبر پیشنهاد کفار را که کاملا بی دردسر بود قبول نکرد؟ دنبال چی بود؟ انها که کم نگذاشتند. سلطنت ,ثروت, زن...کم نگذاشتند که براش. میتونست بی جنگ و دشمنی به همه چیز برسه.
 

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]لازم می دونم چیزهایی رو هم اضافه کنم[/FONT]

[FONT=&quot]ممکنه هنوز برای بعضی از دوستان شبهه وجود داشته باشد[/FONT]

[FONT=&quot]رابطۀ زن و شوهر بودن یک رابطۀ اعتباری است و نه یک امر حقیقی[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]در اسلام یکی از راههای برقراری این رابطه، خواندن «صیغۀ عقد» است. یکی دیگر از سببهای برقراری این رابطه مالکیت است [/FONT]

ببخشید.اینو گفتی دوباره برام ابهام ایجاد شد.
این زنها که شوهر آنها دشمن ارتش اسلام بوده جزو حالت اوله یعنی صیغه عقد خوانده میشود و زن میتواند اصلا ازدواج نکند و مجرد بماند؟
یا جزو دومی است که به کنیزی(طرف مقابل مالک او میشود) گرفته میشود؟
 

ram_call17

عضو جدید
دوستان تلاش نکنن،چون واضحه که از قران نمیشه چیزی برداشت،حداقل من عوام که اینطورم،وگرنه معجزه نبود که!
راجع به پیامبرم نمیشه ستایش خاصی کرد،چون ازقبل انتخاب شده بوده،ازخودش که درنیاورده،پس فقط میگیم آدم خوبی بود به جبر!
راجع به زنم،راه باز بوده خوب دوس داشته حال کنه،ناز شصتش.مثلا جایی خوندم که حسن کمتر دختری را تو محل از قلم انداخته بوده!
اصلا ایرادیم نداره،الگوی ما هم باید باشه!
لطفا مطالب کوتاه بنویسید جذاب باشه!
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید.اینو گفتی دوباره برام ابهام ایجاد شد.
این زنها که شوهر آنها دشمن ارتش اسلام بوده جزو حالت اوله یعنی صیغه عقد خوانده میشود و زن میتواند اصلا ازدواج نکند و مجرد بماند؟
یا جزو دومی است که به کنیزی(طرف مقابل مالک او میشود) گرفته میشود؟

اى كسانى كه ايمان آورده ايد! براى شما حلال نيست كه از زنان، از روى اكراه (و ايجاد ناراحتى براى آنها،) ارث ببريد و آنان را تحت فشار قرار ندهيد كه قسمتى از آنچه را (به عنوان مهر) به آنها داده ايد، تملّك كنيد! مگر اين كه آنها عمل زشت آشكارى انجام دهند. و با آنان، بطور شايسته رفتار كنيد. و اگر از آنها، (بجهتى) كراهت داشتيد، (فوراً تصميم به جدايى نگيريد چه بسا چيزى خوشايند شما نباشد، و خداوند خير فراوانى در آن قرار مى دهد (آیه 19 سوره نسا)

و اگر تصميم گرفتيد كه همسر ديگرى به جاى همسر خود انتخاب كنيد، و مال فراوانى (بعنوان مهر) به يكى از آنها پرداخته ايد، چيزى از آن را پس نگيريد. آيا براى باز پس گرفتن آن، به تهمت و گناه آشكار متوسّل مى شويد؟! (آیه 20 سوره نسا)

و چگونه آن را باز پس مى گيريد، در حالى كه شما با يكديگر آميزش كامل داشته ايد؟! و (از اين گذشته،) آنها (هنگام ازدواج،) از شما پيمان محكمى گرفته اند.(آیه 21 سوره نسا)

با زنانى كه پدران شما با آنها ازدواج كرده اند، ازدواج نكنيد; مگر آنچه در گذشته (پيش از نزول اين حكم) انجام شده است; زيرا اين، عملى زشت و تنفّرآور و راه نادرستى است. (آیه 22 سوره نسا)

حرام شده است بر شما،مادرانتان، و دختران، و خواهران، و عمه ها، و خاله ها، و دختران برادر، و دختران خواهر شما، و مادرانى كه شما را شير داده اند، و خواهران رضاعى شما، و مادران همسرانتان، و دختران همسرتان كه در دامان شما هستند از همسرانى كه با آنها آميزش جنسى داشته ايد ـ و چنانچه با آنها آميزش نداشته ايد، (دختران آنها) براى شما مانعى ندارد ـ و (همچنين) همسرهاى پسرانتان كه از نسل شما هستند (ـ نه پسرخوانده ها ـ) و (نيز حرام است بر شما) ميان دو خواهر جمع كنيد; مگر آنچه در گذشته واقع شده; چرا كه خداوند، آمرزنده و مهربان است. (آیه 23 سوره نسا)

و زنان شوهردار (بر شما حرام است مگر آنها را كه (در جنگ با كفار اسير كرده و) مالك شده ايد; (زيرا اسارت آنها در حكم طلاق است اينها احكامى است كه خداوند بر شما مقرّر داشته است.امّا زنان ديگر غير از اينها (كه گفته شد)، براى شما حلال است كه با اموال خود، آنان را اختيار كنيد; در حالى كه پاكدامن باشيد و از زنا، خوددارى نماييد. و زنانى را كه متعه ]= ازدواج موقت [مى كنيد، واجب است مهر آنها را بپردازيد. و گناهى بر شما نيست در آنچه بعد از تعيين مهر، با يكديگر توافق كرده ايد. (بعداً مى توانيد با توافق، آن را كم يا زياد كنيد.) خداوند، دانا و حكيم است. (آیه 24 سوره نسا)

و هر كس كه توانايى ازدواج با زنان (آزاد) پاكدامن با ايمان را ندارد، مى تواند با زنان پاكدامن از بردگان با ايمانى كه در اختيار داريد ازدواج كند ـ خدا به ايمان شما آگاه تر است; و همگى اعضاى يك پيكريد ـ آنها را با اجازه صاحبان آنان تزويج نماييد، و مهرشان را به طور شايسته به خودشان بدهيد; در حالى كه پاكدامن باشند، (يعنى) نه مرتكب زنا شوند، ونه دوست پنهانى بگيرند. و در صورتى كه «محصنه» باشند (و كسى آنها را مجبور به زنا نكرده باشد) و مرتكب عمل منافى عفّت شوند، نصف مجازات زنان (آزاد) پاكدامن را خواهند داشت. اين (اجازه ازدواج با كنيزان) براى كسانى از شماست كه بترسند (از نظر غريزه جنسى) به زحمت بيفتند; و (با اين حال نيز) خوددارى (از ازدواج با آنان) براى شما بهتر است. و خداوند، آمرزنده و مهربان است. (آیه 25 سوره نسا)

این چند تا آیه رو اوردم تا راحت تر بتونیم درک کنیم
و اما در مورد به اسارت گرفتن یا کنیز شدن زن

این نمونه ای از تفسیر نمونه می باشد منبع makarem.ir

در مورد زنان غير مسلمانى است كه به اسارت مسلمانان در جنگ ها درمى آيند، اسلام اسارت آنها را به منزله «طلاق» از شوهران سابق تلقى كرده، و اجازه مى دهد بعد از تمام شدن عدءه آنها با آنان ازدواج كنند و يا همچون يك كنيز با آنان رفتار شود، لذا مى فرمايد: «مگر آنها را كه از راه اسارت مالك شده ايد» (إِلاّ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ). ولى به اصطلاح، «منقطع» است، يعنى چنين زنان شوهردارى كه در اسارت مسلمانان قرار مى گيرند، رابطه آنها به مجرد اسارت، با شوهرانشان قطع خواهد شد، درست همانند زن غير مسلمانى كه با اسلام آوردن رابطه او با شوهر سابقش (در صورت ادامه كفر او) قطع مى گردد، و در رديف زنان بدون شوهر قرار خواهد گرفت.
از اينجا روشن مى شود: اسلام به هيچ وجه اجازه نداده است مسلمانان با زنان شوهردار حتى از ملل و مذاهب ديگر ازدواج كنند، و به همين جهت، عده براى آنهامقرر ساخته و در دوران عده از ارتباط زناشوئى با آنها جلوگيرى نموده است.
فلسفه اين حكم، در حقيقت اين است كه: اين گونه زنان، يا بايد به محيط «كفر» بازگشت داده شوند.
يا بدون «شوهر» همچنان در ميان مسلمانان بمانند.
و يا رابطه آنها با شوهران سابق قطع شود و بتوانند از نو ازدواج ديگرى نمايند.
صورت اول بر خلاف اصول تربيتى اسلام، و صورت دوم ظالمانه است، بنابراين تنها راه، همان راه سوم است.


ببین دوست عزیز چند مطلب رو می خوام ذکر کنم

این مسئله کنیز و غلام داری در اسلام یکی از مسائل شبهه بر انگیزه و اگر ایمانت ضعیف باشه ممکنه خدای نکرده ....
اول باید دید آیا کنیز بودن و یا نبودن دارای ارزشی است یا خیر؟
دوم اینکه چه تعریفی از کنیز در ذهن داریم؟
آیا به محض شنیدن کلمه کنیز کلماتی همچون شلاق و .... سراغ ذهن ما می آید
آیا این تعریفه ؟
کنیز و غلام و ......
عجب!!!
نظر شخصی من اینه که خوشبختانه یا متاسفانه باید قدری فکر کرد(نیاز به فکر کردن دارد)
اگر خدا را آنگونه که هست بشناسیم و همچنین پیامبر را رحمت عالمیان بدانیم
مطمئنا تمام این شبهات بدست نابودی خواهد رفت تا زمان موعود


در ضمن یک مطلبی رو هم بگم که الگوی ما در حرکت فقط و فقط پیامبر(ص) و علی (ع) می باشند و نه هیچ امیر و خلیفه و .... دیگری


در مورد بحث بالا یه توضیح کوچیک دیگه ای بدم
در هر صورتی مطمئن باش که اسلام مخالف رفتارهای ضد انسانی در حالت عادیه

(دوستان خواهشا مثال قصاص و سنگ سار را نیارند)
نمونه اش رو در آیه های بالا آوردم و البته از این دست فراوان است
و در آخر اگر به قرآن به عنوان کلام الله اعتقاد داری پس مطمئن باش
من وقتی این آیه از قرآن رو خوندم خیلی چیزها دست گیرم شد

او كسى است كه اين كتاب آسمانى را بر تو نازل كرد; كه بخشى از آن، آيات «محكم» [= صريح و روشن ]است; كه اساس اين كتاب مى باشد; (و پيچيدگى آيات ديگر، را بر طرف مى كند.) و بخشى ديگر، «متشابه» (و پيچيده) است. امّا آنها كه در قلوبشان انحراف است، به دنبال آيات متشابه اند، تا فتنه انگيزى كنند (و مردم را گمراه سازند); و تفسير (نادرستى) براى آن مى طلبند; در حالى كه تفسير آنهارا، جز خدا و راسخان در علم، نمى دانند. (آنها كه به دنبال درك اسرار آيات قرآنند) مى گويند: «ما به آن ايمان آورديم; تمامى آن از جانب پروردگار ماست.» و جز خردمندان، متذكّر نمى شوند (و اين حقيقت را درك نمى كنند).(آیه 7 سوره آل عمران)

انشالله که تونسته باشم کمکی کرده باشم
 
آخرین ویرایش:

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان تلاش نکنن،چون واضحه که از قران نمیشه چیزی برداشت،حداقل من عوام که اینطورم،وگرنه معجزه نبود که!
راجع به پیامبرم نمیشه ستایش خاصی کرد،چون ازقبل انتخاب شده بوده،ازخودش که درنیاورده،پس فقط میگیم آدم خوبی بود به جبر!
راجع به زنم،راه باز بوده خوب دوس داشته حال کنه،ناز شصتش.مثلا جایی خوندم که حسن کمتر دختری را تو محل از قلم انداخته بوده!
اصلا ایرادیم نداره،الگوی ما هم باید باشه!
لطفا مطالب کوتاه بنویسید جذاب باشه!
من نمی دونم هر جا می رم تو رو باید ببینم
این دفعه رو شوخی کردم، ناراحت نشو
اونجا جای اون صحبتها نبود
اینجا تا دلت می خواد بگو
اولا چه جوری به همین راحتی می گی که نمی شه از روی قرآن اثبات کرد
و ثانیا بفرما از کجا خوندی که امام حسن(ع) اون کار رو کرد؟
در مورد جبر هم اگر سوالی داری می تونی به نظر سنجی توی امضام بیایی اونجا بحث مفصلا داره انجام می شه
 

ram_call17

عضو جدید
من نمی دونم هر جا می رم تو رو باید ببینم
این دفعه رو شوخی کردم، ناراحت نشو
اونجا جای اون صحبتها نبود
اینجا تا دلت می خواد بگو
اولا چه جوری به همین راحتی می گی که نمی شه از روی قرآن اثبات کرد
و ثانیا بفرما از کجا خوندی که امام حسن(ع) اون کار رو کرد؟
در مورد جبر هم اگر سوالی داری می تونی به نظر سنجی توی امضام بیایی اونجا بحث مفصلا داره انجام می شه

نه سوالی ندارم،آقا جان فقط نظر دادم.ای بابا همه می خوان آدمو اصلاح کنن،برو خودتو اصلاح کن.راجع به شایستگی پیامبر نمیشه حرف زد.قرانم که اونای که عمرشونو گذاشتن میگن نفهمیدیم.
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
این کتاب برای اون دسته از دوستانی که تحت تاثیر تبلیغات غرب و پان ایرانیسم هستند عنوان میکنم که اگه طالب حقیقت هستند برن و بخونن

محمد پیغمبری که باید از نو شناخت اثر کنستان ویرژیل گئورگو که یه فصلش هم در مورد ازدواج های پیغمبر هست

سعی کنید بخونید و شایعه پراکنی نکنید
 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
این کتاب برای اون دسته از دوستانی که تحت تاثیر تبلیغات غرب و پان ایرانیسم هستند عنوان میکنم که اگه طالب حقیقت هستند برن و بخونن

محمد پیغمبری که باید از نو شناخت اثر کنستان ویرژیل گئورگو که یه فصلش هم در مورد ازدواج های پیغمبر هست

سعی کنید بخونید و شایعه پراکنی نکنید
مگه اين كتاب کنستان ویرژیل گئورگو از آسمون افتاده ؟! :biggrin:

تو هم برو چند تا كتاب ديگه بخون بعد بيا حرف بزن! البتْ موقع خوندنش عينك آفتابيتو بردار!

خدا فسسسسسسس...(به من چه اصن؟! :d)
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه سوالی ندارم،آقا جان فقط نظر دادم.ای بابا همه می خوان آدمو اصلاح کنن،برو خودتو اصلاح کن.راجع به شایستگی پیامبر نمیشه حرف زد.قرانم که اونای که عمرشونو گذاشتن میگن نفهمیدیم.
کی خواست تو رو اصلاح کنه عزیز
من خیلی کار کنم گلیم خودمو از آب بکشم بیرون
فقط محض اطلاع
تا اونجایی که در توانم باشه نمی زارم هر کی هر حرفی دلش خواست بزنه و ذهنه دوستان رو تشویش کنه
خدا بداد اونایی برسه که از روی عمد شبهه ها را ایجاد می کنند و ذهن جوونها رو مختل
والسلام
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: esul

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
مگه اين كتاب کنستان ویرژیل گئورگو از آسمون افتاده ؟! :biggrin:

تو هم برو چند تا كتاب ديگه بخون بعد بيا حرف بزن! البتْ موقع خوندنش عينك آفتابيتو بردار!

خدا فسسسسسسس...(به من چه اصن؟! :d)

نه
آخه نیس یه عده میگن منابع اسلامیه و جانبدارانه خواستم یه منبع غیر اسلامی هم داده باشم:gol:
 

Ebrahim n

عضو جدید
از حضرت ادم(ع) تا حضرت خاتم(ص)

از حضرت ادم(ع) تا حضرت خاتم(ص)

بسم الله الرحمن الرحیم




شجره نامه پيامبر رحمت(ص):



پدر بزرگوار رسول خدا (ع) ﻋﺒﺪﷲ ،پسر عبدالمطلب ،و مادر ارجمندش آمنه دختر وهب است. اجداد او عبدالمطلب بن هاشم ﺑﻦ عبد مناف ﺑﻦ ﻗﺼﯽ ﺑﻦ کلاب ﺑﻦ مرة ﺑﻦ ﮐﻌﺐ ﺑﻦ لؤی ﺑﻦ ﻏﺎﻟﺐ ﺑﻦ فهر ﺑﻦ ﻣﺎﻟﮏ ﺑﻦ ﻧﻀﺮ ﺑﻦ ﺧﺰﯾﻤﺔ ﺑﻦ مدرکة ﺑﻦ طابخه بن الياس ﺑﻦ ﻣﻀﺮ ﺑﻦ نزار ﺑﻦ ﻣﻌﺪ ﺑﻦ عدنان ابن ادّ بن ادد بن الیسع بن الهمیسع بن سلامان بن نبت بن حمل بن قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم بن تارخ بن ناخور بن سروغ بن هود بن ارفخشذ بن متوشلح بن سام بن نوح بن لمک بن ادریس بن مهلائیل بن زبارز بن قینان بن انوش بن شیث بن ادم، همگی موحد و از مردان نيک روزگار خویش بوده.

 

ram_call17

عضو جدید
کی خواست تو رو اصلاح کنه عزیز
من خیلی کار کنم گلیم خودمو از آب بکشم بیرون
فقط محض اطلاع
تا اونجایی که در توانم باشه نمی زارم هر کی هر حرفی دلش خواست بزنه و ذهنه دوستان رو تشویش کنه
خدا بداد اونایی برسه که از روی عمد شبهه ها را ایجاد می کنند و ذهن جوونها رو مختل
والسلام

آره دیگه تا یکی حرف تازه بزنه،سوال تازه بپرسه،میشه منافق و شما هم میشینی طلب مغفرتو هدایت می کنی واسش.نمیشه که برادر من!
 

Ebrahim n

عضو جدید
نام های پیامبر(ص)

نام های پیامبر(ص)

بسم الله الرحمن الرحیم



نام های پیامبر(ص):


نام ﻋﺮﺑﯽ پیامبر(ص) ﻣﺤﻤﺪ به معنای ( ﻗﺎﺑﻞﺳﺘﺎﯾﺶ ﯾﺎ ستوده) که چهار بار در قرآن تکرار شده است رایج ترین نام پيامبر اسلام است . پیامبر(ص) همچنين به اﻻمين به معنای(قابل اعتماد) معروف بود .پیامبر(ص) اسامی بسيار دیگری دارد، از جمله اسامی که خداوند به او بخشيده و در موقعيت های متفاوت به آن نام ها خوانده شده است . از بين این نام ها، احمد به معنای مورد ( ﺳﺘﺎﯾﺶ ﺗﺮﯾﻦ) ﺑﻪ عنوان نام آسمانی و باطنی پيامبر، بيشتر مورد توجه است.


هم چنين قرآن برای خطاب قراردادن پيامبر(ص)، از برخی دیگر از اسامی چون : ﻧﺒﯽ (پيامبر) ، رسول ( فرستاده) ، طاها( تطهيرکننده، پاک ) ، یاسين (مرد کمال) ، ﻣﺼﻄﻔﯽ ( برگزیده) ، ﻋﺒﺪﷲ ( بنده عالی خدا) ، حبيب ﷲ ( محبوب خدا) ، ذکرﷲ ( یادآور خدا) ، امين ( مورد اعتماد) ، سراج ( روشنگر راه راست) ، منير( روشنگر جهان) ، هدی ( رهنمای حقيقت ) ، غياث(یاری کننده) ، بشير( هشداردهنده)، ﻧﺬﯾﺮ ( یادآور)، ﻣﺬﮐﺮ (تذکّردهنده )، شهيد ( گواه ) و ﻣﺒﺸﺮ ( حامل خبر خوش ) ، بهره می ﺟﻮﯾﺪ .


همچنین خداوند در آیه: ۴٠ سوره الاحزب پیامبر(ص) را ﺧﺎﺗﻢ النبيين ﻣﯽ خواند .
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
آره دیگه تا یکی حرف تازه بزنه،سوال تازه بپرسه،میشه منافق و شما هم میشینی طلب مغفرتو هدایت می کنی واسش.نمیشه که برادر من!
ببین عزیز من اونجام گفتم بازم می گم
هیچ ترتیبی آدابی مجوی هر جه می خواهد دل تنگت بگوی
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان تلاش نکنن،چون واضحه که از قران نمیشه چیزی برداشت،حداقل من عوام که اینطورم،وگرنه معجزه نبود که!
راجع به پیامبرم نمیشه ستایش خاصی کرد،چون ازقبل انتخاب شده بوده،ازخودش که درنیاورده،پس فقط میگیم آدم خوبی بود به جبر!
راجع به زنم،راه باز بوده خوب دوس داشته حال کنه،ناز شصتش.مثلا جایی خوندم که حسن کمتر دختری را تو محل از قلم انداخته بوده!
اصلا ایرادیم نداره،الگوی ما هم باید باشه!
لطفا مطالب کوتاه بنویسید جذاب باشه!

اول اینکه نگفتی این مطلبو از کجا اوردی، جایی خوندم یعنی چی؟
دوم اینکه بحث جبر یه چیزه دیگه است اگر دوست داری در مورد جبر بحث کنی بفرما در این تاپیک

http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?p=2315990#post2315990

در ضمن اگه نمی شد از قرآن چیزی دریافت کرد پس واسه چی فرستاد؟
 

ram_call17

عضو جدید
اول اینکه نگفتی این مطلبو از کجا اوردی، جایی خوندم یعنی چی؟
دوم اینکه بحث جبر یه چیزه دیگه است اگر دوست داری در مورد جبر بحث کنی بفرما در این تاپیک

http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?p=2315990#post2315990

در ضمن اگه نمی شد از قرآن چیزی دریافت کرد پس واسه چی فرستاد؟

بنده حس می کنم اینجا جای بحث حوزوی نیس که تواتر بگمو سند بگم.نظری هس که ممکنه اشتباه باشه.بهر حال حسن توسط زنش کشته شد که خب این هم میتونه پیام خاصی بده.
جبرم نه اونی که تو زندگیه،اینو میگم که نمیشه گفت مثل بقیه که چرا پیامبر خوبه باید بهشت بره،چون یه جورایی بعد بعثت مجبور بود خوب باشه.
قرانم هزار معنی داره،خود اعراب موندن،منه بیسواد که هیچ.اومد واسه معجزه بودن.
هیچ کس نمی تونه بگه من با قران زندگی می کنمو از روش عمل می کنم.نیاز به تفسیر بشر هس که خطا پذیره.
 
بالا