آيا مايليد به عنوان يک پسر با خانمی که قبلا شوهر صيغه اي داشته ازدواج کنيد؟

آيا مايليد به عنوان يک پسر با خانمی که قبلا شوهر صيغه اي داشته ازدواج کنيد؟


  • مجموع رای دهندگان
    71
وضعیت
موضوع بسته شده است.

mehdi metal 84

عضو جدید
حالا برعکس اون یکی تایپیک رو جواب بدین !

(لابد اینو هم خانومها بیشتر از آقایون جواب خواهند داد ) :surprised::surprised::surprised:

من هر چیو واسه خودم بپسندم واسه دیگران هم میپسندم و همینطور بر عکس.
من با هر دو مورد مخالفم البته هرکس نظر خودشو داره و نظرشم محترم.
ولی فک کنم این نظر سنجی قبلی داره کم کم س ی ا س ی میشه ها:biggrin::biggrin:
 

blue bee

عضو جدید
کاربر ممتاز
ابن قضیه داره دیگه خیلی کش پیدا می کنه ولی من خوشحالم که نظر مقابلی رو هم خواهیم دید،جالبه بدونیم اونهایی که تو نظرسنجی قبلی رای دادن ، حالا میتونن چه نظری داشته باشن! ؛ البته من ترجیح میدم که در این مورد صحبت هم بشه.
از نظر خودم شروع می کنم : من تو نظر سنجی قبلی رای منفی دادم،یعنی اینکه ازدواج با مرد صیغه ای زیاد درست به نظرم نیومد(به نظر من)؛ اما اینجا یه قضیه دیگه پیش میاد ، آیا شرایط فرهنگی ، اجتماعی زنها تو جامعه ما با مردها برابره ، و آیا به لحاظ نسبت جمعیتی ، زن به همون دلایلی صیغه می کنه که بیشتر مردها میکنن؟
با این وجود و با این مختصری که من گفتم و نمی خوام بیشتر طولش بدم، در هر حال ازدواج با زنی که قبلا صیغه شده کمی که نه کار سختی به نظر می رسه و رای من منفیه.
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
ابن قضیه داره دیگه خیلی کش پیدا می کنه ولی من خوشحالم که نظر مقابلی رو هم خواهیم دید،جالبه بدونیم اونهایی که تو نظرسنجی قبلی رای دادن ، حالا میتونن چه نظری داشته باشن! ؛ البته من ترجیح میدم که در این مورد صحبت هم بشه.
از نظر خودم شروع می کنم : من تو نظر سنجی قبلی رای منفی دادم،یعنی اینکه ازدواج با مرد صیغه ای زیاد درست به نظرم نیومد(به نظر من)؛ اما اینجا یه قضیه دیگه پیش میاد ، آیا شرایط فرهنگی ، اجتماعی زنها تو جامعه ما با مردها برابره ، و آیا به لحاظ نسبت جمعیتی ، زن به همون دلایلی صیغه می کنه که بیشتر مردها میکنن؟
با این وجود و با این مختصری که من گفتم و نمی خوام بیشتر طولش بدم، در هر حال ازدواج با زنی که قبلا صیغه شده کمی که نه کار سختی به نظر می رسه و رای من منفیه.
بله
من هم اتفاقا نظرم رو همین مسائل فرهنگ و اجتماع مون بود .

تو همه منبرها و سخنرانیها و . . . همش قول حوری های خوشگل و . . . .تو بهشت به مردها داده میشه (انگار بهشت خونه خاله شونه:surprised: ) !
ولی در عوض زنها همش تهدید میشن . زن فلان کار رو بکنه تو جهنم باهاش اینجوری میکنن اونجوری میکنن !:exclaim:

منظور اینکه ببینیم آیا فرهنگ برابری حقوق زن و مرد حداقل بین نسل جدید جا افتاده یا اینکه همون تفکر مردسالاری حاکمه و همش شعار میدن !؟
 

tatu_lover1366

عضو جدید
زن با مرد خیلی فرق داره و این قضیه قابل مقایسه نیست
مگر با این شرایط زیر بشه مقایسه کرد با تاپیک قبلی
که مرد مورد نظر یک فرد 50 ساله به بالا و زن مرده یا زن طلاق داده باشد
اون موقع میشه رو یک زنه صیغه ای و تازه اونم نه برای به عقد دائم در آوردن ، فکر کرد
و خواهشا این حرفها رو نزارین پای آنتی فمنیسم بودن اینجانب
اینجا بحث عرضه و تقاضا حرف اول رو میزنه
شما یک مردی با شرایط بالا باشی که عرض کردم
بازم به راحتی میتونی دختر بگیری(همونطور که همتون میدونید)
حالا چرا باید بری زن صیغه شده گرفت(البته قضیه عشق رو باید جدا دونست)
منظور اینکه عرضه خیلی بیشتر از تقاضاست
اما این قضیه در مورد مردها کاملا برعکسه
 
آخرین ویرایش:

مسیح 110

عضو جدید
ببینم آیا ما مسلمان هستیم یا خیر.................یک
اگر مسلمان هستیم ............................خدا صیغه را حرام میداند یا حلال ................دو
اگر خدا حلال میداند واز انجام ان راضی باشد ..........
من مسلمان تسلیم خواسته خدا میشوم وقبول می کنم ............سه :gol:
 

مسیح 110

عضو جدید
چیزی که خدا حلاش کرده است :gol::heart:
آخه من وتو نوعی چه کاره هستیم که حرامش میکنیم :eek:
 

مسیح 110

عضو جدید





نظرتان راجع به ازدواج موقت چیست؟
درجهت جلوگیری ازفساد موثراست.
باعث متلاشی شدن زندگی می شود.
باعث استثمارزن توسط مرد می شود
باعث استثمارمرد توسط زن می شود
هم برای مردوهم برای زن مفیداست
(نمايش نتايج)
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
قران
سنت پیامبر
سیرت ائمه اطهار

می خواهی برایت مدرک بیاورم دوست عزیز:gol:
تقصیر شما نیست دوست عزیز !
اونقده تو تایپیکهای سیاسی تو سر و کله هم کوبیدین و کل کل کردین که فکر میکنید هر دیدگاه مخالفی فقط واسه کوبیدن شماست ! (البته ممکنه این فکرم اشتباه باشه )

بابا منبع میخام که میگم دیگه !
 

مسیح 110

عضو جدید
تقصیر شما نیست دوست عزیز !
اونقده تو تایپیکهای سیاسی تو سر و کله هم کوبیدین و کل کل کردین که فکر میکنید هر دیدگاه مخالفی فقط واسه کوبیدن شماست ! (البته ممکنه این فکرم اشتباه باشه )

بابا منبع میخام که میگم دیگه !
:gol:چشم :gol:
 

مسیح 110

عضو جدید
ادله شرعي آن پرداخته و موضوع را از چند جهت بررسي مي‏نماييم:
1ـ بررسي ادله جواز ازدواج موقت در قرآن و روايات؛
2ـ بررسي نسخ يا عدم نسخ حكم ازدواج موقت؛
3ـ جايگاه صحابه و تابعين در بحث ازدواج موقت؛
4ـ پاسخ به برخي از اشكال‏ها.
ادله جواز ازدواج موقت

 

مسیح 110

عضو جدید
الف) دليل قرآني
قرآن كريم درباره ازدواج موقت مي‏فرمايد: (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهِنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً)؛[2] «از هر زني كه به طور مشروع متعه کردید آنچه را كه در مقابل اين كام‏جويي به عنوان مهر مقرّر داشته‏ايد به او بپردازيد».
 

مسیح 110

عضو جدید
ب) دليل روايي
1ـ جابر مي‏گويد: «ما در عهد رسول خدا(ص) و ابي‏بكر متعه مي‏كرديم تا آن كه عمر آن را نهي كرد.»[4]
2ـ ابن‏عباس مي‏گويد: «همانا آيه متعه محكم است و نسخ نشده است.»[5]
3ـ عمران‏بن حصين مي‏گويد: «آيه متعه بر پيامبر(ص) نازل شد و آيه‏اي بعد از آن در نسخ متعه بر پيامبر نازل نگشت. رسول خدا ما را به آن امر نمود و لذا با وجود رسول خدا از متعه بهره مي‏جستيم. رسول خدا از دنيا رفت در حالي كه ما را از آن نهي نفرمود. تا آن كه شخصي به رأي خود هرچه خواست گفت.»[6]
تنها از ابن‏جريح هجده حديث در حلّيت متعه رسيده است،[7] تا چه رسد به بقيه راويان.
4ـ مسلم از جابربن عبدالله و سلمة بن الاكوع نقل مي‏كند: منادي رسول خدا(ص) بر ما وارد شد و فرمود: رسول خدا به شما اذن داده كه متعه كنيد. در تعبيري ديگر چنين آمده است: رسول خدا(ص) بر ما وارد شد و اذن داد كه متعه كنيم.[8]
5ـ مسلم در كتاب صحيح به سندش از ابي‏نضرة نقل مي‏كند: ما نزد جابربن عبدالله بوديم كه شخصي نزد او آمد و گفت: ابن‏عباس و ابن‏زبير در متعةالنكاح و متعةالحجّ اختلاف نظر دارند. جابر در جواب فرمود: ما اين دو نوع متعه را با رسول خدا(ص) انجام مي‏داديم، تا اين كه عمر از آن دو نهي كرد و ما ديگر انجام نداديم.»[9]
6ـ مسلم در صحيح از عروة بن الزبير نقل مي‏كند: عبدالله بن زبير روزي در مكه در ميان جمعي گفت: گروهي كه خدا قلب‏هايشان را كور كرده همانند چشم‏هايشان به متعه فتوا مي‏دهند (منظور او ابن‏عباس بود). ابن‏عباس جواب داد: تو از حق منحرفي، به جان خودم متعه در زمان رسول خدا انجام مي‏شد. ابن‏الزبير به او گفت: اگر راست مي‏گويي انجام ده، به خدا سوگند! اگر انجام دهي تو را سنگسار مي‏كنم.»[10]
روايات بسياري در مورد حليت متعه در زمان رسول خدا و خلافت ابي‏بكر و قسمتي از خلافت عمربن خطاب وجود دارد كه علامه سيد جعفر مرتضي عاملي بيش از صد و ده روايت را به اين مضمون از كتب اهل سنت نقل كرده است.[11]

 

مسیح 110

عضو جدید
موارد اشتراك بين ازدواج دائم با متعه
ازدواج دائم و ازدواج موقت (متعه) در اموري با يكديگر اشتراك دارند كه در ذيل به پاره‏اي از آنها اشاره مي‏نماييم:
1ـ عقدي مشتمل بر ايجاب و قبول باشد و مجرد تراضي و معاطات كافي نيست.
2ـ عقد بايد به الفاظ خاصي از قبيل: زوجت، انكحت، متّعت باشد نه هر لفظي.
3ـ مانع شرعي از سبب و نسب يا رضاع غير از آن موجود نباشد.
4ـ در حال حيض يا نفاس جماع ممنوع است.
5ـ با دخول احتياج به عدّه است و بدون دخول يا در حالت يائسگي زن، احتياج به عده نيست.
6ـ فرزند، ملحق به شوهر است؛ اگرچه عزل هم كرده باشد.
7ـ اولاد، ملحق به پدر و مادرند. لذا تمام آثار آن از قبيل: ارث و نفقه بر آنها مترتب مي‏شود.

8ـ حضانت و احكام آن نیز جاری است.
9ـ حرمت ازدواج با زن مشترك توسط چند مرد .
10ـ منتشر شدن حرمت به سبب دامادي و شيردادن.
11ـ احتياج شروط عامه از قبيل: بلوغ، عقل، اختيار و مانند آن لازم است .
12ـ در زن باكره احتياج به اذن وليّ است
.
 

مسیح 110

عضو جدید
مخالفان ازدواج موقت شبهاتي را مطرح كرده‏اند كه غالباً ناشي از نداشتن تصوير و آگاهي صحيح از ازدواج موقت يا برخي پيش‏داوري‏ها و ذهنيت‏هاي اشتباه در اين باره است. در اين جا به برخي شبهات مطرح شده پاسخ مي‏دهيم.
1ـ هدف از ازدواج، تشكيل خانواده و توليد نسل است، اين هدف در ازدواج دائمي حاصل مي‏گردد، نه ازدواج موقت كه هدف از آن ارضاي غريزه جنسي است.[27]
جواب: شكي نيست كه يكي از اهداف حكيمانه ازدواج، توليد نسل و تشكيل نهاد خانواده است، ولي اين يگانه هدف ازدواج محسوب نمي‏شود
، ارضاي غريزه جنسي از طريق مشروع و جلوگيري از انحراف و فساد در جامعه بشري و تأمين بهداشت روان و سلامت اخلاقي نيز از اهداف مهم ازدواج موقت است. هرگاه شرايط ازدواج دائم به هيچ‏عنوان فراهم نيست، ازدواج موقّت يگانه راه معقول و مشروع آن خواهد بود. علاوه بر اين چه بسا افرادي كه به انگيزه توالد و تناسل نيز اقدام به ازدواج موقّت مي‏كنند.
2ـ ازدواج موقت، با كرامت و شرافت زن منافات ندارد، زيرا نوعي اجير كردن انسان است.
جواب: ازدواج موقت از نظر ماهيت با ازدواج دائم تفاوتي ندارد و آنچه زن از مرد مي‏گيرد مهريه به شمار مي‏رود. عقد ازدواج اعم از دائمي و موقّت نوعي داد و ستد مالي نيست، بلكه پيماني است مقدس كه براساس انگيزه‏اي معقول و مشروع ميان زن و شوهر برقرار مي‏شود و پرداخت مهريه از احكام شرعي آن است. شگفت‏آور است افرادي كه چنين ايرادي بر ازدواج موقت مي‏گيرند، بهره كشي‏هاي شيطاني و شهواني‏اي كه در دنياي جديد از زن مي‏شود را از مظاهر تمدن و انسانيت مي‏شمارند![28]
به علاوه در ازدواج موقت كرامت و شرافت زن تأمين شده است زيرا ارضاي نيازهاي جنسي تنها به مردان اختصاص ندارد.
 

مسیح 110

عضو جدید
ازدواج موقت سبب به وجود آمدن فرزنداني مي‏شود كه از پناهگاه امن خانواده محروم بوده و در نتيجه به خيل فرزندان ولگرد و بي‏پنا مي‏پيوندند و سرانجام دست به بزهكاري و انحراف مي‏زنند.
جواب: اگرچه در ازدواج موقت زاد و ولد ممنوع نيست، ولي تفاوت آن با ازدواج دائمي اين است كه مرد و زن بدون رضايت ديگري مي‏توانند از آن جلوگيري كنند. اين حكمِ ويژه، راه مناسبي براي جلوگيري از بحراني است كه در اشكال مطرح شده است. علاوه بر اين آنچه منشأ پديد آمدن نابساماني‏هاي اجتماعي و اخلاقي در مورد فرزندان بي‏پناه است، مسئوليت‏ناپذيري والدين است كه در اين باره فرقي ميان ازدواج موقت و دائم وجود ندارد.
4ـ ازدواج موقت سبب مي‏شود كه با گذشت زمان، پدران و مادران، فرزندان خود را نشناسند يا برادران و خواهران يكديگر را نشناسند و در نتيجه امكان ازدواج پدر و مادري با فرزندان خود يا برادر و خواهر وجود دارد.
 

مهندس خوش فکر

عضو جدید
کاربر ممتاز
:heart: افرین بر تو وبر شعور والا وارجمند توباد:gol:
اگر بنده خدا هستی ...........که هستی
بندگان خوب , به سخن وفرمان مولایشان یعنی خدا گوش فرا میدهند

درود بر شما
هدف از بندگی عبادت خداست
خداوند می فرمایند که بندگان من کسانی هستند که تمام سخنان را می شنوند و از میان انها بهترین ها را انتخاب میکنند....:gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا