بازگشت پیکر مطهر و پاک شهید سرافراز اسلام ، سردار سرلشکر حاج علی هاشمی

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز


بازگشت پیکر مطهر و پاک شهید سرافراز اسلام ، سردار سرلشکر حاج علی هاشمی فرمانده دلاور سپاه ششم امام جعفر صادق ع را بعد از ۲۱ سال به وطن به همه رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس ، خانواده شهدا ، جانبازان و بالاخص خانواده این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض میکنم.



 

*setareh66*

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام حاجی....:gol::gol:
ببخشید یه سوال:
از کجا اومده ایران!!!؟؟:(
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
راز سکوت 20 ساله در مورد شهید علی هاشمی

مهر: دکتر علایی بر لزوم معرفی شخصیت ناشناخته شهید علی هاشمی به مردم ایران تأکید کرد و گفت: نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاشهای شبانه روزی وی در منطقه هورالهویزه جهت انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.

سردار حسین علایی در مورد شخصیت سردار سرلشکر علی هاشمی گفت: سردار علی هاشمی یکی از فرماندهان سپاه در منطقه جبهه جنوب در استان خوزستان بود که از ابتدای جنگ حضور فعالی داشت و به ویژه در زمانی که جنگ در جبهه سوسنگرد شدت داشت وی در آن منطقه فعال بود اما نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاشهای شبانه روزی و گروه وی برای بررسی منطقه هورالهویزه جهت انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.

وی تأکید کرد: شهید علی هاشمی در دوران دفاع مقدس توانست قرارگاه نصرت را در منطقه هورالهویزه راه اندازی کند و با مطالعات و تحقیقاتی که از این منطقه داشت شرایطی را فراهم کرد که پس از چند عملیات ناموفقی که ایران در جبهه داشت شرایط جبهه ها را به نفع کشور تغییر دهد و در این زمان سپاه به این نتیجه رسید که می تواند از منطقه هوالهویزه عملیاتی را به سمت مواضع ارتش بعثی برای تصرف جاده اماره- بصره انجام دهد و منطقه وسیعی را به تصرف دربیاورد تا از این طریق فشار بر ارتش عراق افزایش یابد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به تلاشهای شهید علی هاشمی در منطقه هورالهویزه اشاره کرد و افزود: در شرایطی که عملیاتهای نظامی ایران به بن بست رسیده بود قرارگاه نصرت توانست منطقه هورالهویزه و جزایر مجنون را برای عملیات آماده کند.

شهید علی هاشمی و همراهانش در قرارگاه نصرت کار بزرگی را انجام دادند و یکی از عملیاتهای بزرگ جنگ در سوم اسفند سال 62 در این منطقه به اجرا در آمد که نام "خیبر" را به خود گرفت و در سال بعد (63) نیز عملیات دیگری در این منطقه به نام"بدر" انجام شد. در واقع یکی از جبهه های فعال عملیاتی ایران علیه رژیم بعث عراق منطقه هورالهویزه بود که شهید علی هاشمی آن را طراحی کرد.

دکتر علایی در مورد نحوه شهادت سردار علی هاشمی نیز گفت: در روزهای آخر جنگ ارتش عراق حملات خود را به جبهه های ایران آغاز کرد و در پی حمله ای که عراق در پشت قرارگاه نصرت داشت شهید علی هاشمی و تعدادی از دوستانش به این منطقه عزیمت کردند و ظاهرا در داخل هور مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفته و در خود هور به شهادت می رسند و حالا پس از 22 سال بقایای پیکر مطهر ایشان به همراه تعدادی دیگر از شهدا به میهن بازگشته و انشاء الله در روز جمعه در تهران تشییع می شود.

این فرمانده پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: شهید علی هاشمی یکی از برادران عرب زبان خوزستانی ما بود که همه خانواده ایشان در خدمت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تلاشهای بسیار داشتند و نام علی هاشمی برای همیشه به عنوان یکی از چهره های شاخص در میان سرداران دفاع مقدس به یادگار خواهد ماند.

دکتر علایی در مورد علت عدم معرفی سردار علی هاشمی طی سالهای پس از جنگ نیز گفت: تا سالیان درازی که صدام بر مسند قدرت بود انتظار داشتیم که علی هاشمی زنده از چنگال رژیم بعث عراق آزاد شود چون مشخص نبود که پس از مفقود شدن چه سرنوشتی را پیدا کرده است. ابهام در مورد شهادت یا زنده بودن علی هاشمی باعث شد که خانواده ایشان و هم سپاه علاقه ای به مطرح کردن ایشان نداشته باشند تا در صورت زنده بودن رژیم بعث عراق مانع آزادی وی نشود و یا با طرح شهادت وی در صورت زنده بودن صدام او را به شهادت نرساند. اما پس از سقوط رژیم بعث عراق و در پی تفحصهایی که انجام شد احتمال شهادت علی هاشمی قوت گرفت و هم اکنون پیکرمطهر ایشان به آغوش میهن بازگشته است.

وی در پایان بر لزوم پرداختن به وجوه ناشناخته شخصیت سردار هور در رسانه ها تأکید کرد و گفت: با پرداختن به شخصیت والا و پر تلاش شهید علی هاشمی دین مردم ایران به این شهید و سایر شهدا به ویژه شهدایی که مظلومانه در هور به شهادت رسیدند ادا می شود.
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام حاج مرتضي
خوب هستين؟
از اين ورا؟
راه گم كردين؟!
مي دونيد چند وقته صداي پاي شما اينجا نيومده؟
به هر حال خوشحالم كه برگشتين.



ديشب داشتم يه كليپ در مورد شهيد گمنام و شهداي مفقود الاثر نگاه مي كردم.
واقعا درد سنگينيه
مي ذارم براتون،نگاه كنيد.

گمنام سال 61 داری؟
کلیپی زیبا از شهدای گمنام
و مادران و فرزندان داغدار
(با دو کیفیت متفاوت)
wmv 13,765
کیلو بایت
wmv 6,715
کیلو بایت
 

phalagh

مدیر بازنشسته
سلام حاج مرتضي
خوب هستين؟
از اين ورا؟
راه گم كردين؟!
مي دونيد چند وقته صداي پاي شما اينجا نيومده؟
به هر حال خوشحالم كه برگشتين.



ديشب داشتم يه كليپ در مورد شهيد گمنام و شهداي مفقود الاثر نگاه مي كردم.
واقعا درد سنگينيه
مي ذارم براتون،نگاه كنيد.

گمنام سال 61 داری؟
کلیپی زیبا از شهدای گمنام
و مادران و فرزندان داغدار
(با دو کیفیت متفاوت)
wmv 13,765
کیلو بایت
wmv 6,715
کیلو بایت
عزيزم گويا لينك كليپ رو يادت رفته بزاري.
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
خبر تکمیلی:

به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)
پیکر پاک 89 شهید دفاع مقدس روز دوشنبه از محل نماز جمعه تهران به سمت معراج‌الشهدا تشییع می‌شود
پیک پاک شهید علی هاشمی سردار بزرگ دفاع مقدس نیز در بین این شهدای عزیز هست.

شهدا مارو هم دریابید
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
خبر تکمیلی:

به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)
پیکر پاک 89 شهید دفاع مقدس روز دوشنبه از محل نماز جمعه تهران به سمت معراج‌الشهدا تشییع می‌شود
پیک پاک شهید علی هاشمی سردار بزرگ دفاع مقدس نیز در بین این شهدای عزیز هست.

شهدا مارو هم دریابید

سلام
فك كنم اشتباه مي گيدا...
روز جمعه بعد از نماز از جلوي در اصلي دانشگاه تهران تا معراج شهدا تشييع بود.
حالا قراره روز دوشنبه(يعني فردا) مراسم خاك سپاري در محل هاي اعلام شده انجام بشه.
 

mehdix622

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوشا به حالشون

.
.
.
.
.
.
.
.
.فقط یک سوال
ایشون کی به مکه مشرف شده بودند؟؟
اخه تو تاپیک حاج علی نام برده شدند
 

ehsanstr

عضو جدید
شهيد «علي هاشمي» سيستم جمع‌آوري اطلاعات را در جنگ تغيير داد

شهيد «علي هاشمي» سيستم جمع‌آوري اطلاعات را در جنگ تغيير داد

شهيد «علي هاشمي» سيستم جمع‌آوري اطلاعات را در جنگ تغيير داد
خبرگزاري فارس: همزرم سردار شهيد علي هاشمي گفت: با تدبير شهيد هاشمي و تأسيس قرارگاه «نصرت»، سيستم جمع‌آوري اطلاعات در جنگ تغيير كرد چرا كه پيش از آن گردان‌‌ها خود براي شناسايي مناطق اقدام مي‌كردند.
سرهنگ محمدهادي اسماعيل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: بنده اواخر سال 62 وارد قرارگاه «نصرت» شدم؛ اين قرارگاه يكي از سري‌‌ترين قرارگاه‌هاي دوران دفاع مقدس بود و در طول جنگ مأموريت شناسايي و اطلاعاتي جنگ را بر عهده داشت؛ بنده در قرارگاه «نصرت» با شهيد علي هاشمي كه فرمانده قرارگاه بود، آشنا شدم و تا سال 66 در همين مجموعه در كنار اين شهيد بزرگوار بودم.
وي در خصوص جايگاه قرارگاه «نصرت» در دوران دفاع مقدس بيان داشت: سال 62 جبهه ايران تقريباً از نظر تاكتيكي به بن‌بست رسيده بود و عمليات‌هايي كه انجام مي‌شد به نتيجه نمي‌رسيد لذا سردار شهيد علي هاشمي به فرمانده وقت كل سپاه، منطقه‌ هورالعظيم در جنوب غرب استان خوزستان را براي انجام يك عمليات سرنوشت‌ساز پيشنهاد داد.
اين همرزم شهيد هاشمي بيان داشت: بدين ترتيب با دستور سري فرمانده وقت كل سپاه، براي نخستين بار در دفاع مقدس قرارگاهي به منظور اجراي عمليات‌هاي شناسايي و اطلاعاتي به نام قرارگاه «نصرت» شكل گرفت و اين قرارگاه مأموريت پيدا كرد منطقه «هورالعظيم» يا «هورالهويزه» را شناسايي كند كه نتيجه اين شناسايي منجر به اجراي عمليات بزرگ «خيبر» شد.
سرهنگ اسماعيل‌زاده افزود: عمليات خيبر علاوه بر اينكه بن‌بست تاكتيكي جنگ را شكست، قدرت ابتكار و خلاقيت رزمندگان اسلام را به رخ همه دنيا كشيد و همه فهميدند كه سپاهيان اسلام توانايي انجام عمليات‌هاي بزرگ و شكستن بن‌بست‌ها را دارند.
وي بيان داشت: با تدبير شهيد هاشمي و تأسيس قرارگاه «نصرت»، سيستم جمع‌آوري اطلاعات در جنگ تغيير كرد چرا كه پيش از آن گردان‌‌ها خود براي شناسايي مناطق اقدام مي‌كردند و تشكيل اين قرارگاه در جمع‌آوري بهتر اطلاعات كمك كرد و موفقيت بزرگي نصيب جمهوري اسلامي شد.

اين راوي دفاع مقدس با مروري بر شخصيت شهيد علي هاشمي، ابتكار عمل و خلاقيت را از بارزترين ويژگي‌هاي اين سردار شهيد خواند و گفت: ابتكار تشكيل قرارگاه نصرت و پيشنهاد اجراي عمليات در هورالهويزه و ارائه راه‌ حل‌هاي كارآمد از مهم‌ترين اقدامات شهيد هاشمي بود.

اسماعيل‌زاده ادامه داد: اين شهيد بزرگوار درباره گذر از نيزارها و ساخت شناورهايي كه بتواند ادوات زرهي را حمل كند نيز برنامه داشت و حتي يك واحد مهندسي در دل قرارگاه اطلاعاتي نصرت تأسيس كرد كه كارش بررسي عبور و نحوه جنگيدن در منطقه هورالعظيم بود و اين نشان مي‌دهد كه شهيد علي هاشمي نبوغ فراواني در فرماندهي داشت.
وي با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي شخصيتي شهيد هاشمي اظهار داشت: او با اخلاق حسنه‌اي كه داشت، مصداق عيني كلام معصومين (ع) و قرآن كريم بود و دوست داشت مجموعه تحت امرش نيز اينگونه باشند.
اين همرزم شهيد هاشمي ادامه داد: محال بود كسي با علي هاشمي يك ساعت صحبت كند و جذب اخلاق او نشود؛ اين شهيد والا مقام بسيار متواضع بود و هميشه سربه زير راه مي‌رفت و خيلي متين صحبت مي‌كرد ولي در جايي كه نياز بود با كسي تند سخن بگويد نيز آن تندي و جديت خودش را داشت و اين يعني همان چيزي كه خداوند از مسئولان مي‌خواهد.
اين عضو قرارگاه نصرت بيان داشت: او با بهترين كلمات با زير مجموعه‌اش صحبت مي‌كرد و با شوخي كردن با نيروها و محبتي كه نسبت به آنها داشت، خستگي كار در گرماي 50 درجه جنوب را از تن نيروهايش در مي‌آورد و در جاي خودش از آنها گزارش عملكرد مي‌خواست و نكته‌هاي حفاظتي را متذكر مي‌شد.
سرهنگ اسماعيل‌زاده با بيان اينكه شهيد علي هاشمي با اخلاق نيكويش همه را جذب خود مي‌كرد، ‌افزود: مجموعه تحت امر شهيد هاشمي در قرارگاه نصرت نه فقط از خوزستان بلكه از خطه شمال كشور، ْآذربايجان، اصفهان و اقصي نقاط ايران حضور داشتند و‌ شهيد هاشمي توانسته بود افراد مختلف با فرهنگ‌هاي مختلف را دور خود جمع كند.

وي به ديگر اقدامات شهيد هاشمي اشاره كرد و گفت: يكي ديگر از كارهاي بزرگ علي هاشمي اين بود كه توانست مردم بومي و عرب زبان ساكن حاشيه جنوب غربي خوزستان يعني مناطق سوسنگرد، بوستان و هويزه را كه عموماً سواد بالايي نداشتند،‌ سازماندهي نظامي كند و با استفاده از توان آنها تيپ 85 موسي ‌بن ‌جعفر (ع) يا تيپ خيبر را تشكيل دهد و علاوه بر اينكه با تأسيس يك يگان نظامي، سازمان رزم سپاه را ارتقا داد، مردم بومي منطقه را حول محور انقلاب و اسلام جمع كرد و منطقه‌اي را حراست كرد كه جز از عهده مردم بومي منطقه برنمي‌آمد.
اين همرزم شهيد هاشمي با بيان اينكه امروز جاي خالي شهيد هاشمي احساس مي‌شود،‌ اظهار داشت: اصلاً حضور شهيد علي هاشمي در جنگ يك حضور ابتكاري بود؛ او در دوران دفاع مقدس سازمان‌هاي رزم متعددي را چون سپاه حميديه، سپاه سوسنگرد، قرارگاه نصرت، واحد مهندسي قرارگاه نصرت و سپاه ششم امام صادق (ع) را راه‌اندازي كرد و در حقيقت هميشه مؤسس يك تشكيلات بود و كمتر پيش آمد كه مديريت يك تشكيلات از پيش تأسيس شده را به او بسپارند.
سرهنگ اسماعيل‌زاده در خصوص نحوه شهادت سردار مظلوم سپاه اسلام شهيد علي هاشمي بيان داشت: در هجوم آخر نيروهاي بعثي به جزيره مجنون به منظور بازپس‌گيري اين جزيره، شهيد هاشمي مشغول خدمت در قرارگاه خاتم 2 بود كه نيروهاي دشمن به وسيله هلي‌برن در اطراف قرارگاه پياده شدند. شهيد علي هاشمي راه چاره را در اين ديد كه از قرارگاه بيرون برود و وارد هورالعظيم شود و بعد از اين ديگر خبري از علي هاشمي نشد اما دوستاني كه در آن حادثه حضور داشتند، گفتند كه نيروهاي بعثي با بالگردهاي خود از بالا به رزمندگان كه در نيزارها پناه گرفته بودند، تيراندازي مي‌كردند.
وي افزود: بنده شب حادثه در شلمچه بودم و خاطرم هست كه آن شب بعثي‌ها آتش خيلي سنگيني در شلمچه ريختند به طوري كه تا جلوي در سنگر هم نمي‌‌شد رفت. سپاه در دوران دفاع مقدس سيستم تلفني داشت كه از نزديك‌ترين مكان به عراقي‌ها مي‌توانستيم با حضرت امام (ره) صحبت كنيم؛ من همان موقع با قرارگاه شهيد هاشمي تماس گرفتم و به يكي از معاونان ايشان گفتم "امشب آماده باشيد، ممكن است دشمن امشب به شما حمله كند " و همان‌طور هم شد. نزديك‌هاي صبح آتش روي منطقه محل استقرار شهيد هاشمي و نيروهايش سنگين مي‌شود و بعدها متوجه شديم كه آتش سنگيني روي قرارگاه شهيد هاشمي ريختند و مخابرات آنها را هم هدف قرار دادند و ارتباطشان را با نقاط ديگر قطع كردند.
همرزم شهيد هاشمي در خصوص اينكه چرا شخصيت سردار شهيد علي هاشمي تاكنون مخفي مانده است، بيان داشت: بعد از شهادت شهيد هاشمي نمي‌خواستيم بگوييم كه فرمانده قرارگاه مهم نصرت مفقود شده يا اسير شده است كه بعدها دشمن بخواهد از اين مسئله سوء استفاده كند و از زبان ايشان حرفي بزنند لذا ايشان در پرده‌اي از ابهام ماند تا اينكه كم كم سپاه بعد از سقوط دولت صدام كه ديگر مشكلي براي معرفي شهيد علي هاشمي نبود، شروع به معرفي ايشان كرد و رسانه‌ها هم در اين راستا گام برداشتند.
سرهنگ اسماعلي‌زاده افزود: يكي ديگر از دلايل سكوت درباره شخصيت علي هاشمي اين است كه اصلا‌ً شهداي خوزستان قدري مورد غفلت واقع شده‌‌‌اند. خوزستان شهداي بزرگي دارد اما متأسفانه امكانات رسانه‌اي كمي دارد و اين باعث شده است كه شهداي عزيز اين استان مورد مظلوميت بيشتري واقع شوند.
وي ادامه داد: شهيد علي هاشمي با همه مردم در ارتباط بود و با اينكه اهوازي بود اما مردم سوسنگرد، هويزه و حميده علاقه فراواني به او دارند. ايشان به محرومان توجه خاص داشتند و در دوران جنگ تا جايي كه مي تواستند به محرومان منطقه خدمات رساني مي‌كرد و حتي در مجالسشان شركت مي‌كرد و اگر نمي‌توانست به كسي كمك مالي كند اين را با يك لبخند جبران مي‌كرد.
اين عضو قرارگاه نصرت با بيان خاطره‌اي از شهيد علي هاشمي اظهار داشت: سال 64 يا 65 باز هم در جبهه‌ها مشكل حمله داشتيم؛ فرماندهان ارشد جنگ خدمت حضرت‌ امام (ره) رفتند و مسئله را با ايشان در ميان گذاشتند. حضرت امام (ره) هم فرمودند "حالا كه امكان انجام عمليات را نداريد در نقاط مختلف جبهه كارهاي كوچكي انجام دهيد كه دشمن فرصت اجراي عمليات عليه شما نداشته باشد. "
وي اضافه كرد: بعد از اين فرمايش امام (ره) شهيد علي هاشمي كه در آن زمان فرمانده قرارگاه نصرت بود براي اين اقدام پيش قدم مي‌شود و خاطرم هست كه با تدبير ايشان عمليات‌هايي طراحي شد كه بتوانيم با موشك‌‌هاي ميني كاتيوشا كه موشك‌هاي سريعي هستند از فاصله نزديك در منطقه هورالعظيم، كمين‌هاي دشمن را بزنيم تا دشمن احساس كند كه به او حمله شده است و بدين ترتيب توانستيم آسايش را از دشمن بگيريم و مهماتش را تلف كنيم تا فرصت طرح‌ريزي عمليات را نداشته باشد.
سرهنگ اسماعيل‌زاده بيان داشت: نخستين حمله را هم خود من انجام دادم كه شهيد هاشمي و معاونانش هم حضور داشتند و عمليات موفقيت‌آميز بود. بعد از انجام آن عمليات شهيد هاشمي را بسيار خوشحال ديدم كه توانسته است هم عمليات موفقي اجرا كند و هم دستور حضرت امام (ره) اجرا شده است.
وي با بيان اينكه مطمئناً شهيد علي هاشمي يكي از سربازان لايق و شايسته حضرت امام بود، گفت: شهيد علي هاشمي، امام (ره) را به عنوان ولي فقيه و رهبر بزرگ انقلاب مي‌شناخت و تمام حركات و سكنات شهيد هاشمي بر اساس دستورات حضرت امام (ره) بود و در اصل هيچ رزمنده‌اي در دوران دفاع مقدس خارج از دستورات حضرت امام (ره) كاري نمي‌كرد چون كسي نمي‌توانست مردم را به سمت كشته شد و شهادت ببرد الا اينكه يك جامعيت معنوي و علمي داشته باشد و بر نفوس مردم تأثير گذار باشد كه اين خصوصيات در امام (ره) جمع شده بود.
اين همرزم شهيد هاشمي بيان داشت: همه شهدا نزد خداوند متعال عزيز هستند اما همان طور كه وقتي نام عاشورا برده مي‌شود ذهن به سمت امام حسين (ع) مي‌رود، وقتي نامي از خوزستان و هورالعظيم برده مي‌شود در ذهن ياد علي هاشمي نقش مي‌بندد.
سرهنگ اسماعيل زاده اظهار داشت: اگر نامي از شهيد علي هاشمي برده مي‌شود به اين معنا نيست كه شهداي ديگر هيچ هستند بلكه او سمبل همه شهداي خوزستان، علي هاشمي است و خدا را شكر مي‌كنيم پيكرش بعد از سال‌ها برگشت و اميد خانواده‌اش قطع نشد.
 

golbaghaly

عضو جدید



نمی فهمم چرا برای ایشون متاسفید؟؟؟
سوالشون کاملا محترمانه بود! و به دور از هرچیزی که شما فکرشو بکنید!

منم برام سواله.
ایشون وقتی به جنگ رفتن 20 سای شون بوده!25 سالگی هم شدن فرمانده سپاه!
کی رفتن حج؟؟؟

من تقریبا زندگی نامه ایشون رو خوندم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

lighthearted

عضو جدید
کاربر ممتاز

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست

خوش به سعادتش
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
فك كنم اشتباه مي گيدا...
روز جمعه بعد از نماز از جلوي در اصلي دانشگاه تهران تا معراج شهدا تشييع بود.
حالا قراره روز دوشنبه(يعني فردا) مراسم خاك سپاري در محل هاي اعلام شده انجام بشه.
و تشییع پیکر شهدا در شهر های مورد نظر!

و تشییع پیکر شهید علی هاشمی در اهوار!(شهر رو مطئن نیستم)
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمی فهمم چرا برای ایشون متاسفید؟؟؟
سوالشون کاملا محترمانه بود! و به دور از هرچیزی که شما فکرشو بکنید!

منم برام سواله.
ایشون وقتی به جنگ رفتن 20 سای شون بوده!25 سالگی هم شدن فرمانده سپاه!
کی رفتن حج؟؟؟

من تقریبا زندگی نامه ایشون رو خوندم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من در متن نگفتم حاج علی!

در عنوان همین الان خودم متوجه شدم که کپی کردم تقصیر من نیست!

اما اکثر فرمانهان رو در همون ایام جنگ به سفر مکه میبردند از جمله شهید همت و حاج احمد متوسلیان و.....

اما ایشون رو نمیدونم رفتند یا نه!

اما در کل در جبهه به فرمانده اصطلاحا" حاجی میگفتند!

در هر حال اگه حاجی نیستند من از شما معذرت میخوام اما فعلا" که پیش خود خدا رفتند....
:gol::gol::gol:
 

golbaghaly

عضو جدید
من در متن نگفتم حاج علی!

در عنوان همین الان خودم متوجه شدم که کپی کردم تقصیر من نیست!

اما اکثر فرمانهان رو در همون ایام جنگ به سفر مکه میبردند از جمله شهید همت و حاج احمد متوسلیان و.....

اما ایشون رو نمیدونم رفتند یا نه!

اما در کل در جبهه به فرمانده اصطلاحا" حاجی میگفتند!

در هر حال اگه حاجی نیستند من از شما معذرت میخوام اما فعلا" که پیش خود خدا رفتند....:gol::gol::gol:



دلخوری من از این نبود که شما اشتباهی به ایشون گفتین حاج علی.
حرف من از برخورد اون دوست عزیزی (shahidi721) بود که به خاطر اینکه یکی از دوستان ( mehdix622) اعتراض کرده و گفته که ایشون کی حج رفته و آقای شهیدی (اگه درست گفته باشم) برای ایشون ابراز تاسف می کنن!!!

در جواب شما حاج مرتضی عزیزی باید تایید کنم که پیکر علی هاشمی عزیز در اهواز تشییع می شه!
 

golbaghaly

عضو جدید
پيكر شهيد علي هاشمي پس از 22 سال دوري از وطن بار ديگر به اهواز بازگشت و در فرودگاه اهواز مورد استقبال مردم شهيدپرور استان خوزستان قرار گرفت.

فارس: ساعتي پيش پيكر شهيد علي هاشمي در فرودگاه بين المللي اهواز مورد استقبال مردم شهيد پرور استان خوزستان قرار گرفت.

پيكر شهيد علي هاشمي پس از 22 سال دوري از وطن بار ديگر به اهواز بازگشت و در فرودگاه اهواز مورد استقبال مردم شهيدپرور استان خوزستان قرار گرفت.

بر اساس اين گزارش در اين مراسم استاندار خوزستان، فرماندار اهواز، ائمه موقت جمعه اهواز، سرداران نيروي زميني سپاه و ارتش و مادر و خواهران شهيد هاشمي نيز حضور داشتند.

پيكر پاك اين شهيد بزرگ دقايقي پيش وارد پادگان گلف اهواز شد.

در اين مراسم مردم با سر دادن شعارهاي "اين گل پرپر از كجا آمده، از سفر كرب و بلا آمده "، "الله اكبر "، "اين گل پرپر شده، هديه به رهبر شده "، "يا حسين "، "يا زهرا " و ... پيكر اين شهيد بزرگوار را استقبال كردند.
 

mehdix622

عضو جدید
کاربر ممتاز
با تشکر فراوان از دوستم گل باقالی جون و حاج مرتضی جون که ما رو دوباره به یاد شهدا انداخت
من یک سوال پرسیدم دلیل تاسف دوستان رو هم عین گل باقالی جون نفهمیدم والا
فقط افراط و تفریط هر دو مخرب هستند
در ضمن من به عنوان یه بچه مسلمون برای تمام شهدا همشون بدون استثنا احترام ،ارج ، وحرمتی قائل هستم در حد بسیار فراوان
و این که این شهید بزرگوار الان عند ربهم یرزقون هستند شکی درش نیست و خوشا به سعادشون
راستی اون صحنه ی که مادرش تابوت رو میدید رو دیدی؟؟
من که خون شد دلم
 

golbaghaly

عضو جدید
فقط افراط و تفریط هر دو مخرب هستند

جمله ایه که همه ی ما باید یادمون باشه!

نه متاسفانه! نشد ببینم! چه حیف!
اگه لینک خبر عکس فیلم چیزی پیدا کردین ممنون میشم بزارین!
 

shahriar_18

عضو جدید
سیدالشهدای سرداران گمنام جنگ

سیدالشهدای سرداران گمنام جنگ

از روزهای آغازین ناپدید شدن علی هاشمی در ماه‌های پایانی جنگ به دلیل شناخت نزدیکی که از وی داشتم، هرگز سرنوشتی غیر از شهادت برای او در ذهنم رقم نمی‌خورد. چرا که می‌دانستم علی هاشمی هرگز افتخار اسارت خود را به عنوان فرمانده یک قرارگاه به صدامیان نخواهد داد و برای جلوگیری از این امر تا آخرین گلوله خواهد جنگید/علی هاشمی، کرخه کور را به کرخه نور و هور را به منطقه‌ای برای عبور از بن‌بست جنگ نابرابر تبدیل کرد.


دریابان علی شمخانی: شاید چندان آسان نباشد، بگویم همه افتخارات جنگ از آن سرداران نیست و سرداران شهید جنگ هم محدود به سرداران شهید مشهور نیست!

چه بسیار گمنامان غیر سرداری که لحظات حضورشان در جبهه‌های جنگ تحمیلی، افتخارات ماندگاری را رقم زده و اینها بیشتر از دیگران می‌توانند تعریف «اسوه» به مفهوم تکرارپذیری را داشته باشند و هم سرداران بی‌نام و نشانی در طول و عرض جبهه‌های نبرد ستاره رخشنده‌‌ای بودند که امروز متناسب با منزلت جهادی‌شان نام و نشان درخوری ندارند.

سکوت ما، تلاش و ارتباط بستگان و مرتبطان با شهدا، برخورد تبعیض‌آمیز اصحاب امکانات به دلیل روابط عاطفی خاص با برخی شهدا و یا عدم اطلاع و ناآگاهی و یا تجلیل به منظور جبران جفا، منجر به پدیدار شدن این صحنه‌ها شده است.

علی هاشمی، سرداری سرافراز و سیدالشهدای سرداران گمنام است. مناعت طبع شخصی ایشان ناشی از تربیت خانوادگی و رسومات قبیله‌ای و قومی در حیات و کسوت رزمندگی‌اش در شهادت و کسوت «عند ربهم یرزقون» نیز تداوم پیدا کرده است.

رفتار و منش حاج علی هاشمی، تفسیر حلم و بردباری است؛ هرچند که روانه‌سازی این نوع واژگان برای شهدا و شهیدی همچون عالی هاشمی، دشوار است. هنگامی که به این جملات می‌اندیشم که چرا ما عادت کرده‌ایم به این «مرده بد و زنده خوب» نداشته باشیم، چیدمان کلمات در تجلیل از ایشان که بر گردن من و ما حق دارند، صدچندان دشوار می‌نماید.

جغرافیای حضور علی هاشمی در جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس محدود، اما مدت زمان حضور نامحدود و دربرگیرنده آغاز تا پایان جنگ، محل شهادت او خط مقدم و نوع شهادت او در درگیری تن به تن، تأثیرات همچون او را ابعادی ملی و ظرفیتی به پهنای تاریخی می‌سازد.

از روزهای آغازین ناپدید شدن علی هاشمی در ماه‌های پایانی جنگ به دلیل شناخت نزدیکی که از وی داشتم، هرگز سرنوشتی غیر از شهادت برای او در ذهنم رقم نمی‌خورد. چرا که می‌دانستم علی هاشمی هرگز افتخار اسارت خود را به عنوان فرمانده یک قرارگاه به صدامیان نخواهد داد و برای جلوگیری از این امر تا آخرین گلوله خواهد جنگید.

این دو یعنی رفتار و منش مشخصی ناشی از روحیه جهادگری و میل شیعی عرب‌های خوزستان و نیز نوع و محل و مدت زمان حضور در جنگ و نقش او و نیز نوع شهادت ایشان و بیست سال گمنامی پس از پایان جنگ تاکنون، از او شخصیت ممتاز و متمایزی می‌سازد که سکوت ما را باید بشکند. اصحاب امکانات را به سمت شاخص‌های گمنامان به تحرک وابدارد و در نداشتن بستگان فعال در پیگیری تجلیل از او، سکه علمداری سرداران گمنام هشت سال دفاع مقدس را به نام ایشان ضرب زده و او را سیدالشهدای سرداران گمنام بنامیم و در کنار رفع تحریفات روایی از جنگ، تاریخ‌سازی غیرواقعی از جنگ در رفع تبعیض از برجسته‌سازی شهدای جنگ غفلت نکنیم.

نماد و یادمان علی‌ هاشمی، فراتر و برجسته‌تر از همه نمادها و یادمان‌های جنگی احداث شده تاکنون در خطه خوزستان از شلمچه تا چنگوله است و بیشتر از غربت و مظلومیت جنگ و رزمندگان واجد پیام است. هرچند لوح تلاش‌های مؤمنان در نزد حضرت حق مکتوب و محفوظ است، اما برای مشعل افروزی چراغ «اسوه» سازی و عبرت و پندگیری ما بندگان عاصی خداوند در عالم فنا این نیز یک مجاهده به شمار می‌آید.

علی هاشمی، کرخه کور را به کرخه نور و هور را به منطقه‌ای برای عبور از بن‌بست جنگ نابرابر تبدیل کرد.

مشهورسازی هور گمنام، آماده‌سازی و شناسایی آن، تمهید مقدمات لازم برای غلبه بر مزیت‌های دشمن با رعایت غافلگیری، ناکارآمدسازی قدرت آتش دشمن (ادارات و توپخانه) و ناممکن سازی به‌کارگیری قدرت زرهی و کم‌تأثیرسازی قدرت برتر هوایی دشمن نکات چهارگانه‌ای است که در فعالیت همراه با سکوت، قرارگاه سری نصرت توسط علی هاشمی با هدایت فرماندهی کل سپاه برادر محسن رضایی رقم زده شد و در آن سال‌های سخت ۶۲ و ۶۳، هور را معبری برای پیروزی بر اراده حبلی شکست‌ناپذیری دشمن مبدل ساخت و این مهم به جز از علی هاشمی و تیم بومی‌اش بر‌نمی‌آمد.

تبدیل شدن نام کرخه کور به کرخه نور با عملیات شبیخون ابتدای جنگ توسط علی هاشمی خود داستانی جذاب، غرورآفرین در اذهان باقی گذارده که نباید نقش‌آفرین ایشان را در آغاز جنگ در مقایسه با حضور مؤثرش در عملیات خیبر و بدر کمرنگ سازد.

علی هاشمی از معدود افرادی است در سپاه پاسداران که در زمینه‌های ظهور قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کرده است؛ قدرت دریایی که امروز پس از ظهور قدرتمندانه‌اش در مانورهای اخیر، وزیر دفاع آمریکا را وادار به اعتراف به این کار می‌کند که باید در ساختار نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تغییرات اساسی ایجاد کرد، چرا که با راهبردهای سنتی، نمی‌توان نوع نگاه دگرگون شده به دریا توسط مدافعان دریایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه سوق‌الجیشی خلیج فارس عرض اندام پیروزمندانه داشت و این قدرت امروز، ناشی از نوع نگاه متفاوتی است که ما به دریا از نقطه هور با حضور آن سلحشور گمنام پیدا کردیم.

به هم‌رزمانش که با او جنگیدند، به حیات سعیدش، به شهادت مسعودش به خانواده صبورش، به مردم و خطه سلحشور خوزستان ستایش که در کلام امام به اسلام ادای دین کرده است و به عرب‌های هماره مدافع حق از واقعه جهاد دیروز تا جهاد هماره جاری درود می‌فرستم.
 

Similar threads

بالا