خبرها و تازه های صنایع غذایی

yas_67

عضو جدید
نمایشگاه تخصصی ایمنی و سلامت مواد غذایی و محصولات بهداشتی به گزارش سایت خبری فودنا ، نمایشگاه تخصصی ایمنی و سلامت مواد غذایی و محصولات بهداشتی هفتم لغایت دهم مهرماه سال جاری با هدف ارتقاء کیفیت و رعایت موارد ایمنی و سلامت مواد غذایی و محصولات بهداشتی در مجموعه سالنهای نمایشگاهی و کنفرانس مرکز آفرینشهای فرهنگی و هنری ( حجاب ) برگزار می شود. در این رویداد اقتصادی علاوه بر معرفی برخی دستاوردهای اداره کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی معاونت غذا و دارو، اقدامات، اتخاذ تصمیمات بنیادین و سیاستگذاری هایی که در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه بوده و منجر به افزایش کیفیت محصولات غذایی و بهداشتی تولیدی و وارداتی و در نهایت محصولات برتر و مورد تایید اداره کل نظارت بر مواد غذایی که نسبت به سایر کالاهای دارای پروانه بهداشتی اساسا از نظر کیفیت و رعایت موارد ایمنی و سلامت از سطح بالاتری برخوردارند به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه آشنایی عموم مردم با واحد های تولید کننده و وارد کننده محصولاتی است که دارای کیفیت برتر هستند تا ضمن تشویق به مصرف این کالاها که نقش جدی در سلامت فردی و در نهایت سلامت کل جامعه دارد آن را در سبد مصرفی خود قرار دهند.
در همین رابطه دبیر علمی نمایشگاه اعلام کرد : در جهت ارتقای سطح علمی نمایشگاه از انجمن های صنفی تولید کنندگان و وارد کنندگان اینگونه محصولات که تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه داشته و از جایگاه ویژه ای برخوردارند دعوت به عمل آمده تا ضمن حضور در بخش سیاستگذاری، نظرات و پیشنهادات خود را به ستاد برگزاری نمایشگاه ارسال کنند.
محمد رضا جورکش از واحدهای تولیدی و وارد کنندگانی که محصولاتشان به معنای علمی در خدمت سلامت جامعه و مورد تایید اداره کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی است درخواست شده با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت غذا و دارو و یا وب سایت رسمی این نمایشگاه به آدرس www.iranhyfo.com اطلاعات لازم را جهت حضور در این نمایشگاه کسب کنند
 

عليرضا فرخي فريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
جشنواره تغذیه سلامت

جشنواره تغذیه سلامت

دومین جشنواره تغذیه سلامت کودکان و نمایشگاه تخصصی غذای سالم درتهران برگزار می‌شود به گزارش سایت خبری صنایع غذایی، فودنا ،دومین جشنواره دنیای تغذیه سلامت کودکان و نمایشگاه تخصصی غذای سالم 3 تا 6 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.






این جشنواره در دو بخش جشنواره فرهنگی و هنری و نیز نمایشگاه تخصصی غذای سالم با حضور تولیدکنندگان محصولات غذایی سالم و استاندارد برگزار خواهد شد.
دبیرخانه این جشنواره، هدف از برگزاری دومین جشنواره مذکور را اشاعه فرهنگ تولید و مصرف غذای سالم و استاندارد و با شعار غذای سالم جامعه سالم محور توسعه پایدار اعلام کرد.
بر پایه این گزارش این جشنواره در مرکز آفرینش‌های هنری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.
همچنین علاوه بر رویکرد اجتماعی دارای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متناسب با علم تغذیه و سلامت جامعه بوده و بستر مناسبی برای اموزش و ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها و کودکان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور خواهد بود.
دبیرخانه جشنواره اعلام کرد: علاقمندان درصورت تمایل می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 4-77515570 ?تماس و یابه پایگاه اطلاع رسانی جشنواره ? www.salamatexpo.ir?مراجعه نمایند
 

momo_lavish

عضو جدید
چهارمین كلوپ دانشجويان و فارغ التحصيلان صنايع غذايي ايران برگزار میگردد.

روابط عمومي انجمن صنايع غذايي ايران- چهارمین كلوپ دانشجويان و فارغ التحصيلان صنايع غذايي ايران با حضور جمعي از اساتيد برجسته صنعت غذا در مركز آموزش صنعت غذاي تهران به همت انجمن متخصصين علوم و صنايع غذايي ايران برگزار میگردد. در اين كلوپ كه با حضور دانشجوياني از دانشگاههاي سراسر كشور از جمله دانشگاه شهيد بهشتي ، صنعتي شريف ، دانشگاه صنعتي اميركبير ، دانشكده فني تهران ، دانشكده كشاورزي دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات ، دانشگاه آزاد ورامين ،دانشگاه شهرقدس ، دانشگاههاي علمي - كاربردي از جمله مركز آموزش صنعت غذاي تهران ، مركز هشتگرد ، غلات قائم ، زمانپور و.... كه همگي از اعضاي انجمن صنايع غذايي ايران میباشند برگزار میگردد .
برنامه چهارمین کلوپ اجرای موسیقی زنده ،اجرای برنامه طنز ،خاطرات اساتید و دانشجویان ،پذیرایی با شیرینی و شربت وشام و... .

جهت ثبت نام و كسب اطلاعات بیشتر با دبير اجرايي كلوپ آقاي پيمان خداياري (5-22075782) و يا (09127113644) تماس حاصل فرماييد .


منبع:iranfoodnews
 

a30 gole

عضو جدید
لواشك هم ‌خاصیت دارد

لواشك هم ‌خاصیت دارد


لواشك هم ‌خاصیت دارد :D


لواشك همان عصاره گرفته شده ی میوه‌ها است که مورد علاقه همه افراد به ویژه بچه‌ها می باشد. متخصصان تغذیه به آن اكستراكت می‌گویند و با خشك كردن به دست می‌آید.

خشك كردن از ساده‌ترین و متداول‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی است كه قدمتی به اندازه تمدن بشر دارد و امروزه در كشورهای مختلف به شكل‌های گوناگون از روش‌های سنتی تا الگوهای صنعتی انجام می‌شود.

امروزه با توجه به توسعه صنایع غذایی، روش‌های تهیه لواشك هم تحول یافته و نمونه‌های نوین این محصول با نظارت بهداشتی كافی تولید می‌شود.
بنابراین اگر دوستداران لواشك از محصولات بسته‌بندی شده با پروانه‌های بهداشتی استفاده كنند، دیگر لازم نیست نگران آلودگی آن باشند.
اما آیا بهداشتی بودن لواشك و نداشتن آلودگی میكروبی به معنای این است كه مصرف آن خوب است؟ آیا می‌توان مصرف لواشك را به افراد مختلف توصیه كرد؟


به گزارش سلامت نیوز دكتر حسینی، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در پاسخ به این سوال كه مواد مغذی لواشك چیست و ارزش تغذیه‌ای آن تا چه حد است، می‌گوید:

غیر از نمك كه برای جلوگیری از فاسد شدن انواع لواشك‌های صنعتی به مقدار زیاد به آنها اضافه می‌شود و از معایب این ماده غذایی محسوب می‌شود، ریزمغذی‌های مفید و برخی ویتامین‌ها در لواشك به میزان خوبی وجود دارد و چون ماده اولیه لواشك انواع میوه‌هاست، بنابراین مصرف آن تا حدی فواید میوه را دارد و به مصرف پفك یا چیپس ارجحیت دارد.

این متخصص تغذیه نداشتن كالری بالا را مزیت دیگر لواشك به عنوان یك خوراكی بین وعده های غذایی دانست و گفت:
مصرف شیرینی‌ها، چیپس و مواد مشابه همگی به علت كالری بالا، باعث چاقی می شوند كه خوشبختانه این مشكل با مصرف لواشك بروز نمی‌كند.

دكتر حسینی معتقد است، چون لواشك نوعی عصاره تغلیظ شده میوه‌هاست، خواص آن را باید با توجه به میوه اولیه شناخت.
در این زمینه جالب است بدانیم لواشك آلو برای درمان یبوست مفید است و لواشك سیب اثر معکوس دارد.
لواشك زغال اخته هم با توجه به مواد ضد میكروبی خود می‌تواند در پیشگیری از عفونت‌های ادراری در خانم‌ها مفید باشد.
 

momo_lavish

عضو جدید
ولین نمایشگاه تخصصی نوشیدنی ها، ماشین آلات، مواد اولیه و صنایع وابسته

ولین نمایشگاه تخصصی نوشیدنی ها، ماشین آلات، مواد اولیه و صنایع وابسته

محل برگزاری: تهران، محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران
تاریخ برگزاری: 27 لغایت 30 مهرماه 1388
برگزار کننده: شرکت پارس آوا ایرانیان وابسته به کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران
نشانی و تلفن برگزار کننده: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، خیابان چهاردهم، پلاک 4 تلفن: 88756610
نشانی و تلفن ستاد اجرایی: تهران، خیابان میرداماد، میدان مادر، خیابان بهروز، کوچه شریفی، کوچه دوم، پلاک1، طبقه 4، واحد 15 و 17 تلفن: 22251566-22258167

کالاهای قابل ارائه:
* محصولات: 1-آب معدنی 2- آبمیوه، کنسانتره 3- نوشیدنیهای لبنی مثل شیر، دوغ، شیرهای طعم دار و... 4- سایر انواع شیرها مثل شیر سویا و... 5- نوشیدنیهای گیاهی و عرقیات 6- نوشیدنیهای گرم مانند چای، قهوه و.... 7- نوشیدنیهای دارویی و طبی و مکمل های غذایی 8- نوشابه ها و ماء الشعیر 9- نوشابه های انرژی زا 10- پودرهای نوشیدنی، شربت ها و...
*مواد اولیه * ماشین آلات و تجهیزات تولید * بسته بندی و چاپ * حمل و نقل ، توزیع و نگهداری * فناوریهای نوین در صنعت نوشیدنی .

تعرفه های نمایشگاه:
هر مترمربع فضای سرپوشیده داخلی بدون تجهیزات 270,000 ریال هر مترمربع فضای سرپوشیده داخلی با تجهیزات 370,000 ریال هر مترمربع فضای سرپوشیده ارزی بدون تجهیزات 194 یورو(برای نمایندگی ها، شرکت های خارجی و کالاهای خارجی) هر مترمربع فضای سرپوشیده ارزی با تجهیزات 204 یورو(برای نمایندگی ها، شرکت های خارجی و کالاهای خارجی) هر مترمربع غرفه باز ریالی 225,000 ریال هر مترمربع غرفه باز ارزی 115 یورو تجهیزات غرفه های عمومی شامل:
پانل های اطراف، روشنایی، پریز برق، موکت، یک عدد میز و دو عدد صندلی برای هر 16 مترمربع و کتیبه سر درب می باشد.(حداکثر 2 میز و 6 عدد صندلی)

امکانات ویژه:(هر مترمربع 50,000 ریال)
تندیس حضور در نمایشگاه، اینترنت رایگان، بلیط ورودی برابر متراژ غرفه






صنعت نوشیدنیها در دنیا دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای می باشد، بطوریکه بخش عمده ای از تجارت محصولات غذایی را به خود اختصاص داده است . با توجه به اینکه کشور عزیزمان ایران دارای پتانسیل منحصر بفرد و فوق العاده ای در این بخش از صنعت می باشد، لذا برگزاری نمایشگاهی تخصصی در این زمینه، به منظور معرفی توانمندیهای صنایع کشور ضروری می باشد.

کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران در راستای اهداف خود و به منظور ایجاد نگاهی تخصصی به این بخش مهم از صنعت و همچنین ایجاد تعامل مناسب بین صنعتگران ، بازرگانان، پژوهشگران و سایر دست اندرکاران این حوزه اقدام به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی نوشیدنی ها، ماشین آلات، مواد اولیه و صنایع وابسته نموده است.

این نمایشگاه توسط شرکت پارس آوا ایرانیان وابسته به کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران و با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می گردد . زمان برگزاری نمایشگاه از تاریخ 27 الی 30 مهر ماه 1388 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران می باشد.

کالاها و خدمات قابل ارائه در این نمایشگاه عبارتند از :

* محصولات: 1-آب معدنی 2- آبمیوه، کنسانتره 3- نوشیدنیهای لبنی مثل شیر، دوغ، شیرهای طعم دار و... 4- سایر انواع شیرها مثل شیر سویا و... 5- نوشیدنیهای گیاهی و عرقیات 6- نوشیدنیهای گرم مانند چای، قهوه و.... 7- نوشیدنیهای دارویی و طبی و مکمل های غذایی 8- نوشابه ها و ماء الشعیر 9- نوشابه های انرژی زا 10- پودرهای نوشیدنی، شربت ها و...

*مواد اولیه * ماشین آلات و تجهیزات تولید * بسته بندی و چاپ * حمل و نقل ، توزیع و نگهداری * فناوریهای نوین در صنعت نوشیدنی .
http://irandrinkfair.com/main/gal/16-thumb.jpg
 

yas_67

عضو جدید
صنايع لبني كشور با 50 درصد ظرفيت فعاليت مي‌كنند ( 02/06/1388 )
محمود نجفي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي افزود: كارخانه‌هاي فرآوري شير در كشور با 50 درصد ظرفيت كار مي‌كنند. سالانه حداكثر 4.5 تا 5 ميليون تن شير خام جذب اين صنعت مي‌شود و بقيه شير توليدي تا 9 ميليون تن در چرخه سنتي خود مصرفي و مصرف دام قرار مي‌گيرد.
مديرعامل صنايع شير ايران (پگاه) در مورد دليل خالي بودن و 5 درصد ظرفيت كارخانه‌هاي لبني كشور گفت: به هر حال شير قابل عرضه در مجموعه صنعت لبنيات با مشكل مواجه است، اكنون فصل كاهش توليد شير فرا رسيده است، از طرفي بخشي از جامعه عادت به مصرف لبنيات فله‌اي كرده به گونه‌اي كه در برخي مناطق 50 تا 60 درصد مصرف لبنيات مردم به صورت فله و غير صنعتي تأمين مي‌شود.
نجفي با بيان اينكه مصرف لبنيات با همه سودمندي براي بدن انسان اگر به صورت غير بهداشتي مصرف شود، به همان اندازه زيان‌بار است، گفت: مردم در برخي مناطق هنوز به مصرف ماست و فرآورده‌هاي سنتي لبني علاقه دارند، در حالي كه اين لبنيات اگر از مسير بهداشتي تهيه نشود، باتوجه به بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام بسيار خطرناك خواهد بود و در كشورهاي پيشرفته مردم هيچ عنوان لبنيات يا گوشت از غيرمسير صنعتي و بهداشتي مصرف نمي‌كنند.
مديرعامل صنايع شير ايران خاطرنشان كرد: مسئولان بهداشت جامعه و صنوف كشور بايد در راستاي سلامت جامعه تصميم بگيرند، هرگونه عرضه لبنيات از مسير صنعت و به صورت بهداشتي پاستوريزه و استرليزه انجام شود.
نجفي با بيان اينكه ظرفيت‌هاي نصب شده صنايع فرآوري شير از سرمايه‌هاي ملي محسوب مي شود، گفت: در صورت استفاده بهينه از اين ظرفيتها علاوه بر حفظ سلامت جامعه اشتغال اين صنعت كامل مي‌شود و صرفه اقتصادي صنعت لبنيات افزايش مي‌يابد.
مديرعامل صنايع شير ايران در خصوص تعداد صنايع موجود لبني در كشور گفت: باتوجه به صدور مجوزهاي كوچك صنعت از طريق وزارت جهاد كشاورزي و مجوزهاي صنايع بزرگ توسط وزارت صنايع، در مجموع 600 كارخانه فرآوري لبنيات در كشور فعالند، اما به دليل كار با زير 50 درصد ظرفيت از صرفه اقتصادي برخوردار نيستند.
نجفي تأكيد كرد: صنعت دامپروري هم به دلايل مشكلات خاص و نوسان شديد قيمت نهاده‌‌ها از سودآوري قابل قبول برخوردار نيست، اما در اين بين دامداران وكارخانه‌داران گاهي يكديگر را متهم مي‌كنند كه سود كدام صنف بيشتر است، حال آن كه هر دو صنف با عدم سودآوري منطقي خالي بودن ظرفيت و اقتصادي نبودن فعاليت مواجه هستند.
مديرعامل صنايع شير ايران با بيان اينكه حدود40 درصد مصرف فرآورده‌هاي شير ايران به صورت فله‌اي است،گفت: سلامت جامعه ايجاب مي‌كند مصرف لبنيات از مسير بهداشتي استاندارد و صنعت تأمين شود، در اين رابطه براي حفظ اشتغال توزيع كنندگان لبنيات فله تبديل به توزيع كننده محصول استرليزه شود.
نجفي در پاسخ به اين پرسش كه آيا عدم تحويل شير خام به كارخانه ها به علت اجحاف در پرداخت ديرهنگام پول شير است، گفت: كارخانه‌هايي كه در مجموعه شير پگاه قرار دارند اين گونه نيستند و حتي در برخي مناطق دامداران از كارخانه‌هاي طرف قرارداد پول پيش و مساعده دريافت مي‌كنند، يا در گرفتن تسهيلات بانكي از تضمين صنايع شير ايران بهره مي‌گيرند و حتي در تهيه نهاده‌ها به شكل مدت‌دار به دامداران كمك مي‌كنند.
وي گفت: به طور كلي كارخانه‌ها در حوزه توليد شير به شكل اقتصادي اداره نمي شوند و سود منطقي نمي‌برند، اما با اين وجود برخي دامداران فكر مي‌كنند كه كارخانه‌ها سود كلان مي‌برند، اما حساب و كتاب صنايع شير ايران روشن است و سود كل كارخانه‌ها سالانه 5 درصد است، در حالي كه بايد به شكل منطقي سود سالانه 15 درصد داشته باشند.
نجفي تأكيد كرد: دامداريها هم اين گونه است، مواد مصرفي دام دائم در حال نوسان قيمت است، در عين حال صنعت دامپروري و لبنيات لازم و ملزوم يكديگرند و بايد علاوه بر تعامل هر دو صنعت از سود منطقي فعاليت اقتصادي برخوردار شوند.
 

yas_67

عضو جدید
رئیس انجمن علوم و متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران در برنامه شبکه 3 به صورت زنده پخش خواهد شد . ( 31/05/1388 )
رئیس انجمن علوم و متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران در برنامه شبکه 3 به صورت زنده پخش خواهد شد .

به گزارش ایران فود نیوز :
آقای دکتر سید محمد حسینی رئیس هیئت در برنامه زنده شبکه 3 بنام خانه فیروزه ای شرکت می کنند که از ساعت 10 صبح الی 12 ظهر روز شنبه 31 شهریور پخش خواهد شد .
 

yas_67

عضو جدید
15 شركت در اولين جشنواره تقدير از كارخانجات برتر آرد سازي تقدير شدند. ( 28/05/1388 )
به گزارش ايران فود نيوز پس از تلاوت آياتي چند از قرآن مجيد و سپس اجراي سرود جمهوري اسلامي جناب آقاي دكتر كريمي عضو هيئت مديره و معاون بازرگاني داخلي شركت بازرگاني دولتي ايران به ايراد سخنراني پرداختند. خلاصه اي از سخنان ايشان بدين شرح است: نان آسيبهاي بزرگي ديده است. در نان صنعتي اقدامات شايسته اي صورت پذيرفته است.به واحدهاي آزاد پز مجوز داده مي شود. تبديل كارگاه هاي سنتي به آزاد پز، بهترين اتفاق به همت كارخانه داران در حوزه آرد اتفاق افتاده است . كارخانجات آردسازي كارنامه خوبي را ارائه مي دهند و توسعه بسيار خوبي يافته اند. مي خواهيم درجه بندي كارخانجات نان و نانواييها اجرايي شود. آرد ها بايستي داراي برند باشند و سيلوسازي بايستي داخل كارخانه ها مستقر باشد.
جناب آقاي مهندس پارسانيا نيز در سخنان خود فرمودند: وضعيت به گونه اي شده كه چندين برابر آنچه در ابتداي جمهوري اسلامي ظرفيت استاندارد در سيلوسازي داشتيم اكنون به بهره‌برداري رسيده‌اند.
وي ادامه داد: از ابتداي سال جاري تاكنون 300 هزار تن ظرفيت استاندارد كشور ايجاد شده كه مربوط به بخش خصوصي بوده و 70 هزار تن ديگر تا پايان سال تشكيل مي‌شود كه اگر يك ميليون تن امسال را با سال 57 مقايسه كنيم، نشان از حركت مناسب در مسير سيلو‌سازي مي‌دهد.
پس از آن جناب آقاي ايزديار دبير كل كانون انجمن هاي صنفي صنايع آرد ايران در سخنراني خود ابتدا از دكتر كريمي تشكر كردند. سپس گفتند بين صنعت آرد و بازرگاني دولتي تعامل خوبي ايجاد شده است . تعامل الان به همت آقاي دكتر كريمي ، آقاي پارسانيا و مديران ارشد شركت بازرگاني است. تعاما بايستي نهادينه شود. همچنين ايشان ذكر كردند در استان تهران طرح خريد آرد به جاي گندم اماني انجام شد.
پارسانيا در ادامه با اشاره به اصلاح ساختار توليد نان در كشور توضيح داد: در اين زمينه قدم‌هاي خوبي برداشته شده و بهسازي نانوايي‌ها را هم داشتيم كه نزديك به نيمي از نانوايي‌هاي موجود به كشور شامل اين طرح شدند.
وي اضافه كرد: در زمينه احداث واحدهاي توليد نان به روش صنعتي رويكرد مجموعه حمايتي بود.
معاون وزير بازرگاني در ادامه عنوان كرد: دو سياست نظام با هم در رقابت هستند؛ يكي سياست آرد يارانه‌اي و ديگري واحدهاي با ظرفيت بالاي نان كه امكان به صحنه‌آمدن آنها را فراهم كرده‌ايم.
وي تصريح كرد: در كارخانه‌هاي آرد به سمت مسيري حركت خواهيم كرد كه اين بحث رقابت در كيفيت و قيمت خود را نشان دهد.
پارسانيا با اشاره به اصلاح الگوي مصرف در اين مورد بيان كرد: ما اين موضوع را در اصلاح الگوي توليد و اصلاح الگوي مصرف نان مدنظر قرار داده‌ايم.
وي در اين مورد متذكر شد: حجم تحولات پيش رو بيشتر از تحولات پشت سر خواهد بود.

در انتها مراسم تقدير و معرفي برگزيدگان جشنواره در سه بخش به شرح زير اجرا گرديد:
1. اهداء تنديس طلا و لوح تقدير به شركتهاي:
- توليدي آرد جرعه جناب آقاي محمد عصار زادگان
- صنايع غذايي ارس مهر جناب آقاي قادر چنگيزي
- مجتمع توليد آرد سفيد گلبرگ بيرجند جناب آقاي علي خدابخشي
- آرد اتحاد كرج جناب آقاي بهزاد معمار زاده
- آرد اطلس جناب آقاي محمد كازروني
2. اهداء تنديس نقره و لوح تقدير به شركتهاي :
- توليدي آرد خونه طلائي جناب آقاي علي عسگري
- توليدي آرد كيا چهارمحال جناب آقاي فرزاد فتحي
- آرد سفيد اكبري و برادران برادران اكبري
- آرد تجارت رودسر جناب آقاي محمدتقي هادي پور
- آرد كنگان جناب آقاي محمد خدابخش
- آرد شيروان جناب آقاي سعيد پيرحسين
- آرد مشتري جناب آقاي اباذري
- آرد پوسان جناب آقاي علوي فرد
- آرد خوشه پارس جناب آقاي مهرزاد جمشيدي
3. اهداء لوح تقدير به :
- آقاي مهندس جمشيدي رياست غله منطقه 1
- آقاي مهندس بهرام علوي عضو هيئت مديره و قائم مقام شركت غله منطقه 1
- آقاي علي صباحي زاده نانواي نمونه
- آقاي رجب علي قاسمي كشاورز نمونه ورامين
- آقاي فتح الله عباسي مدير نمونه جهاد كشاورزي شهرستان ري
- سركار خانم مهندس الهام عباسي مسئول فني آرد ستاره كردال
- سركار خانم مهندس سارا طولاني مسئول فني آرد فوائدي كرمانشاه

ضمناً به صورت اختصاصي تنديس طلايي و لوح تقدير به حاج آقا احمدخانلو پيشكسوت صنعت آرد و نان به سبب اهدا و تقدير و تشكر ويژه از ايشان گرديد.

در پايان عكس دسته جمعي يادگاري از تقدير شدگان گرفته شد.

منبع:اولين خبرگزاري صنايع غذايي ايران
 

عليرضا فرخي فريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
تولید شراب حلال بدون الکل برای مسلمانان

به گزارش شیعه آنلاین، "تینر تابک" که از اظهاراتش فردی دیوانه به نظر می رسد، در ادامه گفت: همیشه مایل بودم کاری کنم تا مسلمانان بتوانند بدون عذاب وجدان و مشکل دینی، مزه مشروب را بچشند! از همین رو به فکر ساخت مشروب حلال و بدون الکل برای آنان افتادم. در نهایت موفق به این کار شدم و محصول شرکتمان را در ماه مبارک رمضان به مسلمانان عرضه کردیم.

این بازرگان آلمانی همچنین گفت: این محصول مشروبی است بدون الکل اما مزه آن شبیه به مشروب است. آن را 100% بدون الکل و حلال ساخته‌ایم و موفق شدیم از "جمعیت نظارت بر مأکولات حلال" مجوز کسب کنیم. این مجوز حلال بودن این محصول را ثابت می کند.

وی در ادامه گفت: البته ما این محصول را مشروب نمی نامیم زیرا در آن الکل وجود ندارد. با این کار می توانیم مشتریان مسلمان برای خود کسب کنیم. مسئولان بازاریابی شرکتمان موفق شده اند تا به امروز چندین مشتری در کشورهای مختلف اسلامی و عربی از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مالزی،‌ آذربایجان باکو و غیره بیابند و استقبال نسبتا خوبی از این محصول شده است.

در همین راستا شیخ "سعود فنیسان" رئیس سابق دانشکده شریعت اسلامی "محمد بن سعود" طی اظهاراتی گفت: ادعاهای این بازرگان آلمان در مورد مشروب حلال، از نظر ما غیر قابل قبول است. حتی اسمی که برای این محصول انتخاب شده، نامناسب است زیرا ما معتقدیم لفظ "مشروب" موجب نشر فحشا و گناه می شود.

وی در ادامه افزود:‌ ذات مشروب حرام است، پس چگونه می شود حرامی حلال باشد؟! اصلا حلال و حرام با هم مخلوط نمی شوند بلکه حلالی که با حرام مخلوط شود،‌ حرام می شود. اگر هم ادعای این مرد آلمانی درست باشد، در آن صورت نباید آن را مشروب بنامیم بلکه باید به آن "نوشیدنی حلال" گفت.​
 

a30 gole

عضو جدید
همايش ملي نامداران صنايع غذايي

همايش ملي نامداران صنايع غذايي


" همايش ملي نامداران صنايع غذايي "در روزهاي 22 و23 مهرماه سالجاري در استان مشهد برگزار خواهد شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع ومعادن؛ اين همايش با هدف شناسايي ومعرفي مديران برتر واحدهاي نمونه صنايع غذايي كشور در30 استان كشور برگزار مي شود.
براساس اين گزارش؛ شركت بين المللي نامداران صنعت در راستاي اهداف خود درخصوص ارتقاء سطح كيفيت كالاي ايراني و بالا بردن ظرفيت توليد و فروش محصول در بازارهاي داخلي وبين المللي وبهره گيري از تجارب گذشته، اين همايش را با همكاري سازمان صنايع ومعادن استان واداره استاندارد وتحقيقات صنعتي ، معاونت غذا و دارو مراكز استانها برگزار مي كند.
 

sanamjon

عضو جدید
" همايش ملي نامداران صنايع غذايي "در روزهاي 22 و23 مهرماه سالجاري در استان مشهد برگزار خواهد شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع ومعادن؛ اين همايش با هدف شناسايي ومعرفي مديران برتر واحدهاي نمونه صنايع غذايي كشور در30 استان كشور برگزار مي شود.
براساس اين گزارش؛ شركت بين المللي نامداران صنعت در راستاي اهداف خود درخصوص ارتقاء سطح كيفيت كالاي ايراني و بالا بردن ظرفيت توليد و فروش محصول در بازارهاي داخلي وبين المللي وبهره گيري از تجارب گذشته، اين همايش را با همكاري سازمان صنايع ومعادن استان واداره استاندارد وتحقيقات صنعتي ، معاونت غذا و دارو مراكز استانها برگزار مي كند.

شهر مشهد يا استان خراسان رضوي؟؟؟؟:eek:
 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تدوین پیش نویس استاندارد غذای حلال در کشور

تدوین پیش نویس استاندارد غذای حلال در کشور



معاون برنامه ریزی و تدوین استاندارد از تهیه پیش نویس استاندارد غذای حلال طی این هفته خبر داد و گفت: با تصویب استاندارد غذای حلال در کمیته ملی، واردات هرگونه مواد غذایی ملزم به کسب این استاندارد خواهد بود.

مرتضی امامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا، اظهار داشت: تدوین استاندارد غذای حلال از اهمیت بالایی در صادرات و واردات مواد غذایی برخورداراست ولی با توجه به تولید غذای حلال در کشور این امر در بخش واردات مواد غذایی به طور ویژه مطرح است.

معاون برنامه ریزی و تدوین استاندارد با بیان اینکه پیش نویس استاندارد ملی غذای حلال برای ارسال به کمیته ملی در دست نهایی شدن است افزود: در تدوین این استاندارد از نظرات کلیه بخشهای مرتبط با صنایع غذایی اعم از نمایندگان وزارت خانه های بهداشت ، کشاورزی ، سازمان دامپزشکی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، اتاق بازرگانی، استاندارد و تشکلهای غذایی استفاده می شود و تدوین آن در صورت اجماع نظر کلیه این بخشها صورت می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تدوین این استاندارد در صادرات مواد غذایی به کشورهای اسلامی تصریح کرد: کلیه کشورهای اسلامی عضو سازمان کنفرانس اسلامی نیز به دنبال تدوین استاندارد غذای حال منطبق بر استاندارد ملی خود هستند که تاکنون نهایی نشده است.

امامی ادامه داد: در صورت تصویب این استاندارد در کمیسیون نهایی و کمیته ملی از ورود مواد غذایی خارجی که منطبق با این استاندارد نباشند، جلوگیری می شود.



تاریخ خبر 31 شهریور 88
منبع
 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آغاز به‌کار چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی در ازبکستان

آغاز به‌کار چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی در ازبکستان

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی و صنایع غذایی و صنایع تبدیلی ازبکستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این کشور آغاز به کار کرد.

مدیر مرکز نمایشگاهی تاشکند در این باره گفت: 60 شرکت از 20 کشور از جمله اتریش، روسیه سفید، مجارستان، آلمان، هلند، یونان، دانمارک، هند، قزاقستان، چین، کره جنوبی، قرقیزستان، لتونی، لهستان، روسیه و ترکیه آخرین دستاوردهای خود را در زمینه مواد غذایی و نوشابه‌ها، تجهیزات و فن‌آوری‌ها برای صنایع غذایی، تجهیزات و فناوری‌های بسته‌بندی و تجهیزات و فناوری‌های کشاورزی به نمایش گذاشته‌اند.
جمهوری ازبکستان یکی از کشورهای مهم منطقه در تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی است اما به علت کمبود صنایع تبدیلی و غذایی سود حاصل از این تولیدات معمولاً نصیب واسطه‌ها می‌شود.
از این رو ازبکستان در چند سال اخیر درصدد برآمده که بتواند با جذب و ورود صنایع تبدیلی و کشاورزی بخشی از ارزش افزوده تولیدات را به تولیدکنندگان کشورش اختصاص دهد.


چهارشنبه 8 مهر 88


منبع

 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
عنوان: یك جهش ژنی موجب تولید شیر كم‌چرب در گاو می‌شود

عنوان: یك جهش ژنی موجب تولید شیر كم‌چرب در گاو می‌شود

دانشمندان نیوزیلندی پس از كشف تصادفی یك جهش ژنی در یك گاو ماده كه موجب تولید شیر كم چرب در حیوان می‌شود، در حال پرورش یك گله از این گاوهای ماده هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شركت فناوری زیستی "ویالاكتیا" كه یك شركت بزرگ تولیدكننده محصولات لبنی است اعلام كرد شیر بدست آمده از این گاوها سرشار از اسیدهای چرب اومگا سه است و كره بدست آمده از این شیر به سرعت مارگارین حتی زمانی كه سرد شده باشد پخش می‌شود.

دانشمندان در آزمایشهای بر روی یك گله گاو در سال ‪۲۰۰۱‬بطور تصادفی دریافتند یك گاو ماده كه بعدها آن را "مارگ" نامیدند دارای یك ژن جهش یافته است.

در حالی كه مارگ شبیه هر گاو ماده دیگری است اما آزمایشها نشان داد چربی شیر گاوهای دیگر ‪۳/۵‬درصد است، اما چربی شیر این گاو ماده یك درصد درصد چربی دارد.

گوساله‌های این گاو ماده نیز شیر كم چرب تولید كردند كه نشانگر آن است این ژن غالب است. این درحالی است كه دانشمندان مسیر دقیق شیمیایی مسوول تولید طبیعی شیر كم چرب در این حیوان را بیابند.

این شركت لبنی انتظار دارد نخستین گله تجاری گاوهایی كه شیر كم‌چرب تولید می‌كنند را تا سال ‪۲۰۱۱‬وارد بازار كند.
 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تولید برنج جدیدی که نیاز به طبخ ندارد

تولید برنج جدیدی که نیاز به طبخ ندارد

هندی‌ها در ادامه معرفی ارقام عجیب و غریب برنج از تولید برنج جدیدی خبر دادند که به گفته آنها نیازی به پخت نداشته و با جذب آب، آماده مصرف می‌شود.

این برنج جدید محصول پژوهشگران انستیتو تحقیقات مرکزی برنج وابسته به دولت است.
رییس این موسسه اظهار داشت: ویژگی مهم محصول جدید این است که حاوی مقادیر کمتری آمیلاز است و پس از جذب آب نرم می‌شود .
وی ادامه داد: این محصول متفاوت موقعیت مناسبی برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند و دیگر از مراحل طبخ برنج آسوده می‌شوند.
برنج جدید «آقا نیبورا» نام دارد و از سوی این انستیتو آزمایش شده است.
طی این آزمایش، محصول طی دوره 145 روزه به مقدار 4 تا 5/4 تن تولید شده است.
محققان هندی می‌گویند: برنج جدید پس از قرار گرفتن به مدت 45 دقیقه در آب با دمای معمولی و یا 15 دقیقه در آب گرم، آماده مصرف می‌شود.
این دانشمند‌ان تحقیقات گران قیمتی را طی سه سال گذشته روی این محصول انجام داده‌اند تا خواص تغذیه‌یی و سایر پارامترهای بیوشیمیایی آن را به دقت بررسی کنند.


تاریخ خبر : دوشنبه 13 مهر 88
منبع
 

nina...

عضو جدید
چرا فلفل دهان را می ‌سوزاند؟

چرا فلفل دهان را می ‌سوزاند؟

فلفل 25 گونه متعدد دارد که پنج گونه آن مورد استفاده بشر است. این پنج گونه خود به 140 نوع تقسیم می ‌شود و اولین بار به وسیله هندی‌ها شناخته شد.

امروز فلفل از پرمصرف ‌ترین سبزی ‌های جهان است و به عنوان دارو و چاشنی غذا مورد استفاده قرار می‌ گیرد. فلفل پس از جعفری غنی ‌ترین منبع ویتامین C است.

دلیل ایجاد سوزش در دهان پس از خوردن فلفل، مولکولی به نام کاپسایسین (capsicin) است.

جالب است بدانید این مولکول به قدری قوی است که اگر یک گرم از آن را در یک ظرف 10 لیتری آب حل کنید باز هم تندی خود را دارد.

ترکیب مزه‌ها
چرا وقتی فلفل می ‌خوریم احساس سوختگی می ‌کنیم؟ پیش از پاسخ دادن به این سوال بهتر است بفهمیم مزه چیست و چگونه کار می ‌کند!‌

سطح زبان مملو از پُرزهای چشایی است. هر پُرز حاوی جوانه‌های فراوانی است و هر جوانه ده‌ها سلول حسی دارد که به مغز فرمان می ‌فرستند. این سلول‌ها روی سطح خود گیرنده‌هایی دارند که شبیه به قفل هستند. شکل این قفل‌ها با هم فرق می ‌کند و هر کدام مسئول پذیرفتن یک نوع مزه است.

برخی نیز تنها به سردی و گرمی پاسخ می‌ دهند. وقتی ما یک نوع غذا یا نوشیدنی‌ مصرف می ‌کنیم، مولکول‌های غذا وارد قفل مربوط به خود می ‌شود و سلول‌های حسی، پیام مربوط به آن مزه را به مغز مخابره می‌ کنند.

هر چه تعداد پیام‌ های مخابره شده بیشتر باشد، شما آن مزه را بهتر حس می ‌کنید.

همان‌طور که گفته شد مولکولی به نام کاپسایسین مسبب بروز حس سوزش در فلفل است، اما نکته جالب اینجاست که قفل گیرنده این مولکول در سطح زبان، با قفل گیرنده حس گرما یکسان است، بنابراین سلول‌های قفل با گرفتن این مولکول، حس داغی را به مغز مخابره می ‌کنند و مغز پیغام "خطر، آتش گرفتن" را به دهان ارسال می ‌کند.

اگر توجه کرده باشید وقتی نعناع می‌ خورید یا آدامس نعنایی می‌ جوید حس سرما می‌ کنید. مکانیسم مولکول نعناع هم مانند مولکول فلفل است.

جالب ‌تر آن که سلول‌های حسی و قفل‌های آن ها تنها در سطح زبان وجود ندارند و در سطح بدن پخش هستند. به همین دلیل اگر فلفل را دور دهان یا روی پلک چشم بمالید، نیز همین احساس را ایجاد می ‌کند، حتی اگر فلفل بسیار قوی باشد می ‌تواند سبب التهاب پوست شود.

اگر پس از خوردن فلفل احساس سوختگی کردید، فراموش نکنید که خوردن آب درمان آن نیست، چون این مولکول در آب حل نمی ‌شود؛ اما اگر مقداری شیر، ماست یا روغن بخورید به سرعت حس سوختگی و سوزش از بین می ‌رود.

ترجمه: الهه جوان پور
 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کسب رتبه نخست استان فارس در نظارت بر مواد غذایی

کسب رتبه نخست استان فارس در نظارت بر مواد غذایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی‌‌ شیراز طی سال‌های 85، 86 و 87 رتبه نخست کشور را در بحث نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی به خود اختصاص داده است.

محمدهادی ایمانیه در نخستین بزرگداشت روز جهانی غذا که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و لنکرانی وزیر سابق بهداشت برگزار شد، افزود: بحث غذا از دیدگاه اعتقادی و اجتماعی در کشور ما بسیار مهم است، اگر چه متأسفانه در جایگاهی که باید قرار بگیرد نیست.
وی با اشاره به ارایه لایحه‌ای در خصوص در نظر گرفتن اداره‌ای برای ساماندهی غذا به مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: زمان آن فرا رسیده که هماهنگی بیشتری بین تمام ادارات و سازمان‌های مرتبط با بحث غذا صورت گیرد و دولت تلاش‌های جدی‌تری را در این امر داشته باشد.
ایمانیه از جداسازی معاونت غذا و دارو از معاونت درمان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در چند سال گذشته خبر داد و گفت: معاونت غذا و دارو در برخی شهرستان‌های بزرگ استان فارس ایجاد شده‌ است که امید داریم در شهرستان‌های دیگر نیز این معاونت ایجاد شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به استقرار آزمایشگاه مجهز و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دانشکده داروسازی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه به‌عنوان قطب در جنوب کشور است و توانمندی بالایی دارد.
ایمانیه جایگاه استان فارس در تولید و صادرات مواد غذایی را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: در تولید مواد غذایی و صادرات دست برتری در کشور داریم و به 26 کشور مواد غذایی صادر می‌کنیم.
وی جایگاه استان را در توزیع و بسته‌بندی مواد غذایی پایین دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه‌‌ بسته‌بندی و توزیع غذایی از متوسط کشوری نیز پایین‌تر هستیم.
ایمانیه تأکید کرد: زمینه‌های متعدد کشاورزی و باغداری در استان فارس خوب است که باید با بسته‌بندی خوب و مورد پسند کشورهای دیگر تکمیل شود.
وی با بیان اینکه کمیسیون ویژه‌ای برای مواد خاص، غذا و صنایع غذایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایجاد کرده‌ایم، اظهار داشت: با این کار می‌خواهیم با استفاده از تبصره‌ها و چشم‌پوشی‌هایی موانع تولید مواد غذایی را تا جایی که از خطوط قرمز سلامت مردم نمی‌گذرد، از بین ببریم.
ایمانیه از مدیران و مسئولان استان فارس خواست تا برنامه‌ جامعی برای حمایت از صنایع غذایی داشته باشند.
وی افزود: باید برنامه پنج ساله حمایت از تولید، صنعت تولید و بسته‌بندی مواد غذایی و پنج ساله برای توزیع مواد غذایی داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تلاش این دانشگاه در توزیع مواد غذایی بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: کارخانه‌های فارس تا حد بسیار زیادی از نظر سلامت و امنیت، کیفیت لازم را دارا هستند.
ایمانیه با اشاره به رتبه برتر استان در تولید محصولات کشاورزی ابراز امیدواری کرد: استان فارس در صنایع غذایی و بسته‌بندی مواد غذایی نیز جایگاه برتر را به دست آورد.



تاریخ درج خبر : یکشنبه 26 مهر 1388



منبع
 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آمریکا به جمع صادرکنندگان برنج به ایران پیوست

آمریکا به جمع صادرکنندگان برنج به ایران پیوست

محموله 150 هزار تنی برنج از کشورهای امارات متحده عربی، پاکستان، هند، تایلند و آمریکا در شهریور ماه سال جاری وارد کشور شد.

واردات برنج از امارات طی شش ماهه سال جاری به 360 هزار تن رسید که نشان دهنده رشد 60 هزار تنی واردات از این کشور در شهریور ماه است.
این در حالی است که با واردات یک محموله 48 هزار تنی برنج پاکستانی در شهریور ماه سال جاری، مجموع واردات برنج از این کشور در نیمه اول سال به 244 هزار تن رسید.
واردات برنج هندی هم در شهریور ماه که بحث آلودگی این محصول مطرح بود، ادامه داشت و 40 هزار تن برنج از این کشور وارد ایران شد.
به گزارش فارس، آمریکا که پیشتر در صادرات گندم به ایران سابقه داشته است، به جمع صادرکنندگان برنج به ایران نیز پیوست و ماه گذشته 243 تن برنج از آمریکا وارد کشور شد.
به گزارش فارس، واردات برنج به کشور طی پنج ماهه نخست امسال بیش از 650 هزار تن بوده است که با این حساب این رقم در نیمه اول سال به بیش از 800 هزار تن رسیده است.



تاریخ درج خبر : یکشنبه 26 مهر 1388


منبع
 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اتحادیه اروپا قوانین مربوط به حد مجاز آفلاتوکسین را با قوانین کدکس همخوان می‌کند

اتحادیه اروپا قوانین مربوط به حد مجاز آفلاتوکسین را با قوانین کدکس همخوان می‌کند

اتحادیه اروپا قوانین خود را درخصوص حدود مجاز آفلاتوکسین با قوانین کدکس همخوان می‌کند.
بیست و چهارم مهر ماه سال جاری مطابق با16 اکتبر2009 بالاترین مرجع فنی اتحادیه اروپا یعنی standing committee پرونده حد مجاز آفلاتوکسین را نهایی و برای تصویب به پارلمان اروپا ارسال کرد.
در این مصوبه اعداد 8و 10ppbبرای حد مجاز آفلاتوکسین Bوtotal در پسته آماده مصرف واعداد 12و15 ppb برای حد مجاز آفلاتوکسین Bوtotalدر پسته نیازمند فرآوری بعدی تعیین شده است.
کمیته کدکس آلاینده‌های غذایی ایران در پی تلاش گسترده و پس از 8 سال، موفق به تصویب حد مجاز ملی ایران (15ppb) به عنوان حد مجاز جهانی شد.



منبع
 

yas_67

عضو جدید
به گزارش خبرنگار فودنا، شرکت شیر پاستوریزه "کوهساران" موفق به اخذ گواهینامه های استاندارد بین المللی کیفیت ISO9001:2000 و سیستم ایمنی و بهداشت محصولات صنایع غذایی HACCP و برای اولین بار در صنعت لبنیات ایران موفق به اخذ گواهینامه سیستم بین المللی ایمنی در صنایع غذاییISO 22000:2005 از شرکت URS انگلستان گردی
 

yas_67

عضو جدید
به گزارش خبرنگار فودنا، دومین نمایشگاه نان، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته در تاریخ 25لغایت 30 آذرماه امسال درمحل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان(همدان - میدان عاشورا - محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان) برگزار می شود.
برگزار کننده این نمایشگاه ستاد اجرایی شرکت نمایشگاههای بین المللی استان همدان می باشد.
روابط عمومی : منیره ترکمن
تلفن : 2544560-0811
تلفن : 2542676-0811
فکس : 2548685-0811
وب سایت : www.hamedanfair.com
 

yas_67

عضو جدید
به گزارش ایران فود نیوز با توجه به برگزاري هفدهمين كنگره ملي صنايع غذايي ايران ، بالغ بر 350 مقاله علمي تاكنون به كميته علمي ارسال شده است كه بنا بر گزارش رياست محترم كميته علمي تركيب موضوعي اين مقالات به شرح ذيل مي باشد:
- صنايع شير، مشتقات شير و انواع لبنيات :55 مقاله
- صنايع و غذاهاي ارگانيك ( محور كنگره ) : 12 مقاله
- صنعت غذايي دريايي : 11 مقاله
- صنايع گوشت و فراورده هاي گوشتي : 10 مقاله
- صنعت آرد و گندم و صنايع آرد بر : 9 مقاله
- سيب و فراورده هاي آن : 9 مقاله
- فراوري انگور و كشمش : 8 مقاله
- سيب زميني و فرا ورده هاي جانبي : 7 مقاله
- صنعت قند و شكر : 5 مقاله
- صنعت خرما : 5 مقاله

بنا به گزارش كميته علمي علاوه بر موضوعات فوق در عناوين زير بين 1 الي 4 مقاله ارائه شده است : انجير ، زعفران ، هلو ، گيلاس ، آلبالو ، طالبي ، شيريني ، شكلات ، بيسكويت ، عسل ، انار ، پرتقال ، ذرت ، زيتون ، هويج ، گوجه فرنگي ، صنعت آب و نوشابه و سوهان پزي

در فرايند رسيدگي به مقالات رسيده به كنگره علاوه بر صنايع غذايي در حوزه صنايع و استانداردهاي وابسته به اين صنعت مقالات متعددي واصل شده است كه مهمترين آنها شامل مباحث زير است :
- صنايع بسته بندي صنعتي در صنعت غذا و عامل توسعه
- تحقيق و توسعه (R&D ) در صنعت غذا
- استانداردهاي تخصصي صنعت غذا
- فناوري نانو در صنعت غذ
 

yas_67

عضو جدید
نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت : ایران برای رفع مشکل صادرات میگو به اتحادیه اروپا، آزمایشگاه تایید کیفیت این محصول را راه‌اندازی کرده است
به گزارش فودنا "علی معلمی‌پور" در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا بااشاره به جلسه کمیسیون کشاورزی با "محمدرضا اسکندری" وزیر جهاد کشاورزی، افزود: در این جلسه سوال "کریم شافعی" مبنی بر علل توقف صادرات میگوی ایران به اتحادیه اروپا مطرح شد.

وی افزود: به گفته اسکندری،سازمان استاندارد غذایی اتحادیه اروپا پیش از این به ایران هشدار داده بود که آزمایشگاهی برای تایید کیفیت میگوی صادراتی خود راه‌اندازی کند که در دولت گذشته این مساله مورد غفلت واقع شده بود.

نماینده مردم میناب در مجلس تاکید کرد: فرصت پنج ساله‌ای که سازمان استاندارد غذایی اتحادیه اروپا برای ایران در نظر گرفته بود، در سال 1384 پایان یافت اما این آزمایشگاه راه‌اندازی نشد.

معلمی‌پور افزود: بنا به گفته وزیر جهادکشاورزی علت قطع صادرات میگوی ایران به اتحادیه اروپا تنها به همین دلیل بوده و این وزارتخانه در طی دو سال گذشته تلاش کرد تا آزمایشگاه مورد نظر اتحادیه اروپا را تاسیس و به بهره برداری برساند.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه اکنون آماده بهره برداری است و پس از تایید مراحل آزمایشگاهی این مرکز توسط سازمان استاندارد غذایی اتحادیه اروپا، صادرات میگو از سر گرفته می‌شود
 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نمایشگاه تخصصی مواد غذایی ، نان و شیرینی در اراک

نمایشگاه تخصصی مواد غذایی ، نان و شیرینی در اراک

چهارمین نمایشگاه تخصصی سراسری مواد غذایی و صنایع وابسته و اولین نمایشگاه نان ،شیرینی شامگاه دوشنبه در محل نمایشگاههای بین المللی اراک گشایش یافت.
دراین نمایشگاه انواع محصولات غدایی ، شیرینی ، شکلات ، نان ،محصولات پروتئینی، لبنی، سبزیجات بسته بندی شده ، تنقلات و ترشیجات در 70 غرفه با 15تا 30درصد تخفیف عرضه شده است.
75درصد از غرفه ها ی این نمایشگاه توسط شرکت های تولیدی و عرضه مواد غذایی کشور از استان های تهران ، مرکزی، همدان، کرمانشاه، خوزستان، گیلان، تبریز، اصفهان، یزد و لرستان و مابقی توسط شرکتهای استانی اداره می شود.
در حاشیه این نمایشگاه بازارچه شب یلدا با 30غرفه ،پوشاک، زیورآلات، وسایل بازی و سرگرمی کودکان در معرض فروش گذاشته شده است .
برگزاری جشن تولد برای ایتام ، تخصیص غرفه به موسسات خیریه نگهداری سالمندان اراک،سرطان و ام اس از بخش های حاشیه ای این نمایشگاه است.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری استان مرکزی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: 20درصد از صادرات کشور را محصولات غیرنفتی شامل می شود که از این میزان 20درصد مربوط به صنایع غذایی و شکلات و شیرینی است.
"محمود نعمتی" افزود: در امد سالانه کشور از محل صادرات شیرینی و مواد غذایی به 400میلیون و 50هزار نفر در کشور در صنایع غذایی ، تنقلات و شیرینی فعالیت دارند.
وی گفت: شناسایی و توسعه بازارهای هدف برای محصولات غذایی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است چرا که برای رسیدن به اهداف برنامه های کشور باید به سرعت صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.
نمایشگاه محصولات غذایی و شیرینی و شکلات کشور از 16تا 20آذرماه جاری از ساعت 10صبح تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

منبع
تاریخ خبر : سه شنبه 17 آذر 88
 
آخرین ویرایش:

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
محققان ایرانی موفق به تولید آنزیم مایه پنیر شدند

محققان ایرانی موفق به تولید آنزیم مایه پنیر شدند

پژوهشگران دانشگاه شیراز پس از چهار سال تلاش موفق به تولید آنزیم مایه پنیر ـ مهم ترین جزء تولید کننده پنیر ـ شدند.
به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) در شیراز، دکتر ارسلان حسینی و دکتر محمود امین لاری، اساتید دانشکده دامپزشکی و دکتر محمد هادی اسکندری، استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی و سپیده علاس وند دانشجوی کارشناسی ارشد بخش علوم صنایع غذایی در این طرح موفق شدند از ژن تولید کننده مایه پنیر در بدن بزغاله بومی ایران، آنزیمی نو ترکیب برای تولید پنیر تهیه کنند.
دکتر محمد هادی اسکندری از مجریان این طرح در جمع خبرنگاران گفت: برای تولید پنیر به مایعی نیاز است که باعث لخته شدن شیر می شود و مهم ترین جزء تولید پنیر به شمار می رود.
وی با بیان اینکه منبع تولید مایه پنیر، شیردان نوزاد نشخوارکنندگان است، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با افزایش تولید پنیر در دنیا، این منبع طبیعی کفاف تولید پنیر را نمی دهد و از 20 سال قبل دنیا به فکر تولید نوترکیب مایه پنیر افتاد.
دکتر اسکندری خاطرنشان کرد: محققان دانشگاه شیراز موفق شدند ژن تولید کننده این مایه پنیر را از بدن بزغاله بومی ایران استخراج کرده و با تزریق آن به یک سلول باکتریایی در محیط آزمایشگاه، این باکتری را وادار به تولید مایه پنیر کنند.
وی ادامه داد: آنزیمی که تولید شده کاملاً فعال است و می توان از آن برای تولید پنیر استفاده کرد اما این اقدام در سطح آزمایشگاهی صورت گرفته و در حال صنعتی کردن آن هستیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه آنزیم مایه پنیر مهم تری آنزیم صنعتی در دنیا محسوب می شود، اضافه کرد: در عمده پنیری که در دنیا تولید می شود از آنزیم های مشابه قارچی و گیاهی استفاده می شود و آنزیم اصلی که در شیردان حیوان نشخوار وجود دارد، گران و کمیاب است.
به گفته دکتر اسکندری، اگر مایه تولیدی دانشگاه شیراز به تولید صنعتی برسد، هر یک کیلو از آن 10 هزار دلار دربازارهای جهانی ارزش دارد.
به گزارش ایسنا، استاد بخش علوم و صنایع غذایی دانشگاه شیراز با بیان اینکه این آنزیم به دلیل استفاده از ژن بزغاله ایرانی منحصر به فرد است، بیان کرد: تنها سه شرکت بزرگ اروپایی قادر هستند مایه پنیر گوساله را تولید کنند اما روش ساخت آنها محرمانه است در عین حال به دلیل منافع اقتصادی فراوان، تحقیقات گسترده ای روی آنزیم مایه پنیر در دنیا صورت گرفته است.
عضو گروه تحقیقاتی دانشگاه شیراز اظهار کرد: تولید آزمایشگاهی و صنعتی این محصول تفاوت چندانی ندارد چون مهم ترین کار، دستکاری میکروارگانیسم تولیدی است که می توان حجم تولیدات را افزایش داد. در عین حال صنعتی شدن بستگی به حمایت دولت از فعالیت های بیوتکنولوژی دارد.



منبع


تاریخ خبر : یکشنبه 29 آذر 88


 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با پیشی گرفتن بر آلمان در سال 2009 چین بزرگترین صادرکننده جهان می‌شود

با پیشی گرفتن بر آلمان در سال 2009 چین بزرگترین صادرکننده جهان می‌شود

یک مقام چینی با اشاره به صادرات هزار میلیارد دلاری این کشور در 11 ماهه 2009 گفت، چین در این سال از آلمان به عنوان بزرگترین صادرکننده جهان پیش خواهد افتاد.


به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل فارس، معاون وزیر بازرگانی چین گفت احتمال دارد این کشور در سال 2009 جای آلمان به عنوان بزرگترین صادرکننده جهان را بگیرد.
زونگ شان افزود: انتظار می رود سهم این کشور در تجارت جهانی به 9 درصد در این سال برسد. این رقم برای سال 2008 8.86 درصد اعلام شده بود.
وی در ادامه گفت: بنابراین شاید چین در سال 2009 آلمان را به عنوان بزرگترین صادرکننده جهان پشت سر بگذارد.
این در حالی است که به دلیل بحران اقتصادی صادرات این کشور در سال 2009 بیش از 16 درصد کاهش داشته است. این بیشترین کاهش صادرات چین طی سه دهه گذشته است.
شان کاهش تقاضای بین المللی و افزایش سیاستهای حمایتی در برخی کشورها را از جمله دلایل کاهش صادرات چین در سال 2009 دانست.
در 11 ماهه سال 2009 صادرات چین 18.8 درصد کاهش داشته و به 1.07 تریلیون دلار رسیده است.



منبع


تاریخ خبر : دوشنبه 7 دی 88
 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در تهران

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در تهران

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی از اول تا چهارم بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
علی نیکوسخن رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران و عضو هیات مدیره ستاد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی با بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه 400 شرکت داخلی و 90 شرکت خارجی حضور دارند.
وی افزود: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در فضای بالغ بر 35 هزار متر مربع برپا می شود.
رئیس اتحادیه چاپخانه داران ادامه داد: در این نمایشگاه 90 شرکت خارجی از 21 کشور جهان ثبت نام نموده اند.
وی تصریح کرد: آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، انگلستان، آمریکا، سوئد، سوئیس، ترکیه، تایوان، فرانسه، برزیل، ژاپن، هنگ کنگ، مالزی، کره جنوبی، هلند، هندوستان، امارات متحده عربی، تونس و چین در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی حضور دارند.
وی با تاکید بر استقبال کم نظیر کشورهای خارجی برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته اظهار داشت: خوشبختانه شرکت های داخلی شانه به شانه شرکت های خارجی حرکت کرده و رشد کیفی قابل توجهی داشته اند.
گفتنی است در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته انواع گوناگون چاپ، بسته بندی، ویتوگرافی، کارتون سازی، صحافی، مواد اولیه و ماشین آلات چاپ و بسته بندی ارائه می شود.



منبع
 
آخرین ویرایش:

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
راه اندازی اولین سوپرمارکت الکترونیکی درتهران

راه اندازی اولین سوپرمارکت الکترونیکی درتهران

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران ، فودنا ،مدیر واحد فناور گفت:اولین سوپر مارکت الکترونیکی با هدف ارائه دو هزار و 500 قلم کالای سوپرمارکتی توسط یک واحد فناوری مرکز رشد رویش جهاد دانشگاهی در تهران راه اندازی شد.
"نازنین دانشور" در این باره گفت: با راه اندازی این سوپرمارکت در تهران خریداران می توانند با وارد شدن به سایت www.meydoonak.com دو هزار و 500 کالای سوپر مارکتی و همچنین سبزی، میوه و غذاهای رستورانی را سفارش دهند.

وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات از اهداف راه اندازی این سوپرمارکت بوده است، افزود: تمامی کالاهای عرضه شده در این سوپرمارکت به قیمت برچسب روی کالاها عرضه می شود و هیچ مبلغی بابت ارسال کالا به منازل از آنها دریافت نمی شود.دانشور با تاکید بر اینکه میزان خرید نباید از پنج هزار تومان کمتر باشد خاطرنشان کرد: این سوپرمارکت از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده ارائه خدمات است و افراد حقیقی، شرکتها و دستگاهها می توانند از خدمات این سوپرمارکت الکترونیکی بهره مند شوند.

منبع

تاریخ خبر : یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
باقی‌مانده آفت‌کش‌ها در موادغذایی

باقی‌مانده آفت‌کش‌ها در موادغذایی

معمولا مبحث تاریخجه استفاده از سموم، در دانشکده ها و کالج ها تدریس نمی شوند اما دانستن این تاریخچه برای هر کس جالب می باشد. بشر کشاورزی را از ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد شروع کرد . لیکن این چینی ها بودند که پرورش کرم ابریشم را در ۴۷۰۰ سال قبل از میلاد انجام می داده اند و اسنادی وجود دارد که سومریان در ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد با حشرات مزاحم مبارزه می کردند. آنها این کار را با استفاده از ترکیبات سولفور انجام می داده اند. چینی ها همچنین با بهره گیری از حشره کش های گیاهی در۱۲۰۰قبل از میلاد برای محافظت از دانه ها و برای مبارزه با شپش بدن از ترکیبات جیوه و ارسنیک استفاده می کرده اند.اطلاعاتی وجود دارد که استفاده از حشره کش ها را به دوران روم باستان نسبت می دهد(۱۲۰۰ قبل از میلاد). در سالهای ۱۷۵۰تا ۱۸۰۰در اروپا انقلاب کشاورزی بر پا گردید ولزوم محافظت از غلات و تجارت آنها باعث کشف حشره کش های گیاهی پیرتروم (pyrethrum) و دریس (derris ) گردید.اما کاربرد نوع سنتزی پیروتروم به دهه ۱۹۳۰ مربوط می شودواین کاربرد در پایان جنگ جهانی دوم گسترش زیادی پیدا می کند.امروزه استفاده از آن در کشورهای مختلف جهان توسعه یافته است. منبع: آفتاب

لينک دائم

 
بالا