شما هم می توانید ثروتمند شوید !

غضنفرخان

عضو جدید
پول سازی

پول سازی

توانايي شما در پول‌سازي، بستگي به توانايي شما در افزايش، خلق و ايجاد ارزش، به يك شخص، يك پروژه و يا شركت و يا سرمايه‌گذاري دارد. واضح‌تر مي‌گويم:
پول يكي از پاداش‌هايي است كه شما آن را بابت ارزش افزوده دادن به زندگي ديگران دريافت مي‌كنيد.
هر قدر ارزش بيشتري به جهان اضافه كنيد، پول بيشتري به عنوان پاداش دريافت خواهيد كرد. ولي همه‌ ارزش‌ها يكسان خلق نشده‌اند. در اصل سه عامل روي توانايي شما در پول‌سازي به خاطر ارزش افزوده، اثر مي‌گذارد:

منحصر به فرد بودن: يعني اينكه محصول شما يا خدمات‌رساني‌تان از چيزهايي كه پيش‌تر بوده، متفاوت باشد. اين موضوع در مورد انحصاري بودن هم صدق مي‌كند؛ هر چيزي كه مراجعه‌كنندگان يا مشتريان شما مي‌خواهند، بايد تنها از طريق شما بتوانند به دست بياورند.
دامنه: كه عبارت از تعداد افرادي است كه شما مي‌توانيد با پيشنهادهاي خود بر آنها تأثير بگذاريد. در صورتي كه بخواهيم كلي صحبت كنيم، اگر به زندگي افراد بيشتري، ارزش افزوده بدهيد پول بيشتري به دست خواهيد آورد.
تأثير: مربوط به ميزان ارزشي است كه به دنياي يك شخص اضافه مي‌كنيد. ايجاد تفاوتي عظيم در كسب و كار يك فرد و روابط شخصي و زندگي، باعث مي‌شود آنها پاداش بيشتري به شما بدهند، تا اينكه يك فنجان قهوه در صبح روي ميز آنها بگذاريد.
هر قدر خدمات‌رساني شما منحصربه‌فردتر باشد، افراد بيشتري را جذب مي‌كنيد و بر آنها بيشتر تأثير مي‌گذاريد، در نتيجه پول بيشتري به دست مي‌آوريد. به همين دليل است كه بعضي از ستارگان سينما، بيش از يك استاد دانشگاه درآمد دارند.يك استاد، بر سي يا چهل نفر از افرادي كه در سال به آنها درس مي‌دهد، تأثير مي‌گذارد. درحالي‌كه يك هنرپيشه ارزش منحصر‌به‌فردي به ميليون‌ها نفر اضافه مي‌كند و البته به همان ميزان هم پاداش خواهد گرفت.
اين بدان معني نيست كه نياز داريم تا درگير كارهاي سطحي ‌شويم كه پول بيشتري بسازيم. مهاتماگاندي فردي شناخته شده است كه در سراسر جهان به‌خاطر سادگي و قانون‌مند عمل كردن و نقش صلح‌طلبانه‌اي كه در استقلال هند ايفا كرد، مورد تحسين همه جهانيان است. او زماني مي‌گفت: «براي اينكه دوست من باشيد، بايد هزينه زيادي را متحمل شويد.» او مي‌دانست كه به خاطر ارزش افزوده‌اي كه به مردم كشورش داده، تأثير زيادي روي ميليون‌ها نفر گذاشته است. بنابراين به سادگي تصميم گرفت اين چند ميليون نفر را از خود دور كند، اما به در عوض همگي آنها را در قلب خود جاي دهد.
 

غضنفرخان

عضو جدید
سولی درباره ثروت

سولی درباره ثروت

چيزي كه بين ميليونرها و ميلياردها تفاوت ايجاد مي‌كند و من در تعداد زيادي از آنها اين موضوع را مشاهده كرده‌ام، اين است كه آنها مرتب از خود سؤالي را مي‌پرسند كه من آنها را «سؤالات خلق ثروت» مي‌نامم، و زماني را براي پيدا كردن جواب آن، صرف مي‌كنند. مثالي از مثال‌هاي مربوط به خلق ثروت اين است:

چه محصول منحصر‌به‌فردي مي‌توانم توليد كنم و يا خدمات‌رساني منحصر‌به‌فردي داشته باشم، كه ارزش زيادي براي جهان داشته باشد؟
اين نوع سؤالات، مغزتان را براي اطلاعات مربوط به خلق ثروت مرتب مي‌كند و شما را در حالتي قرار مي‌دهد كه منابع بيشتري داشته باشيد. اگر از جواب‌هايي كه دريافت مي‌كنيد، خوشحال نيستيد، مي‌توانيد سؤال را عوض كنيد و يا به سؤال كردن خود تا پيدا كردن جواب صحيح ادامه دهيد. مغز شما آن‌قدر دنبال پاسخ مي‌گردد تا جواب مفيد را پيدا كند. شايد نياز داشته باشيد اين كار را يك‌بار براي چند روز پيش از دريافت پاسخ به طور مرتب انجام دهيد؛ تا اينكه يكباره پاسخ، پيدا ‌شود و براي شما شعف زيادي به همراه داشته باشد. انيشتين يك دانشمندي دنباله‌روي ديگران نبود، مخترعي باهوش بود. همواره در طول روز، دنبال طرح‌هاي جديدي مي‌گشت. او معادلاتي نوشت كه دنيا را عوض كرد و علت آن هم سؤالات هوشمندانه‌تري بود كه نسبت به دانشمندان هم‌عصر خودش مدام مي‌پرسيد.
براي اينكه پول زيادي بسازيد، نياز نداريد كه يك شاگرد ممتاز دانشگاه باشيد. اگر به زندگي‌نامه‌ صدها ثروتمند كه فهرست آنان در مجله‌ تاميز منتشر شده، نگاهي اجمالي بيندازيد، به صحت اين مطلب، پي خواهيد برد. فقط نياز داريد سؤالات هوشمندانه‌ مالي بپرسيد و پاسخ‌ها را نزد خود نگه داريد تا جايي‌كه پاسخ لازم را دريافت كنيد.
نيازي نيست پاسخ را بلافاصله دريافت كنيد. به همين خاطر است كه به سؤال كردن ادامه مي‌دهيد. خلاقيت ذهن انسان، نامحدود است؛ فقط به تمام چيزهايي كه در دنيا وجود دارد، نگاهي بيندازيد، تمام هنرها، علوم، فن‌آوري و تجارب، همگي به وسيله‌ ذهن انسان خلق شده است. براي چند لحظه مكث كنيد و درباره‌ اين ثروت خلق شده، به طور واقعي فكر كنيد. اين سؤالات را مرتب از خودتان بپرسيد:
* چگونه مي‌توانم ارزش افزوده به زندگي بدهم و به راحتي پول به دست بياورم؟
* مردم به خاطر چه چيزي پول پرداخت مي‌كنند، تا من به سادگي و با خوشحالي آن را براي آنها تهيه كنم؟
* از چه راه‌هايي به راحتي و با لذت مي‌توانم به فراواني ثروت برسم؟
* عاشق خلق چه چيزهايي هستم كه افراد عاشقانه حاضرند به خاطرش پول بپردازند؟
چند روز آينده را به طور دائم صرف سؤال كردن اين پرسش‌ها از خود بكنيد، تا جايي‌كه، طرح‌ها وارد ذهن شما بشوند.

دفتر يادداشت ميليونرها
1. به بيرون خانه يا دفتر كار خود برويد، يك دفترچه‌ يادداشت بخريد يا صفحه‌ كاغذي تهيه كنيد كه در اين تمرين، از آن استفاده شود. هر چيزي كه فكر مي‌كنيد لازم است به همراه داشته باشيد و به طور منظم از آن استفاده كنيد، احساس بزرگ بودن خواهيد كرد. (ريچارد برانسون به من گفت بهترين كارها و طرح‌هايش را پشت پاكت نامه‌ها و دستمال كاغذي‌هايش نوشته است.)
2. هر روز، براي 30 روز آينده، حداقل 10 پاسخ براي سؤال خلق ثروت كه از قبل بيان شد، بنويسيد؛ هر چيزي كه به فكرتان مي‌رسد. پاسخ‌هاي‌تان نبايد به طور حتم عملي باشد، به خاطر اهداف اين تمرين، فقط اجازه دهيد كه ذهن خلاق شود و در حالت جاري باشد.
3. در پايان 30 روز حداقل 300 راه پيدا خواهيد كرد كه با كمك آن، ارزش افزوده به جهان خواهيد داد و پول بيشتري به دست خواهيد آورد.
 
آخرین ویرایش:

غضنفرخان

عضو جدید
باورهاي شما در مورد پول

باورهاي شما در مورد پول

باورهاي شما در مورد پول

1ـ دوازده جمله‌ زير را كه در مورد پول و ثروت نوشته شده است، تكميل كنيد تا اجزاي كليدي برنامه‌ريزي ناهوشيارانه‌ شما، آشكار شود:
1. مردم با پول..... هستند.
2. پول باعث مي‌شود مردم.....
3. من پول بيشتري داشتم اگر.....
4. والدين من همواره فكر مي‌كنند پول مي‌تواند.....
5. پول باعث مي‌شود تا.....
6. مي‌ترسم اگر پول بيشتري داشتم.....
7. پول..... است.
8. من فكر مي‌كنم پول.....
9. براي آنكه پول بيشتري داشته باشم، نياز دارم تا.....
10. اگر من به راستي ثروتمند بودم، شايد.....
11. بزرگ‌ترين ترس من درباره‌ پول..... است.
12. پول..... است.

2ـ دور تمام اعتقادات ناهوشيار خود را درباره‌ پول كه ممكن است شما را عقب نگه دارد، خط بكشيد؛ حتي اگر بدون هيچ شبهه‌اي براي شما صحيح باشد.
3ـ اين تمرين را به صورت روزانه حداقل به مدت يك هفته انجام دهيد. ممكن است برنامه‌هاي عميق‌تري را پيدا كنيد كه زمان بيشتري براي آشكار شدن، نياز داشته باشيد.

شما چه چيزي را كشف كرده‌ايد؟ آيا اعتقادات و تداعي‌هاي شما در مورد پول، مانند كساني است كه براي فقير ماندن برنامه‌ريزي شده‌اند و يا براي ثروتمند بودن؟
با بالا بردن آگاهي خود از عقايدمان درباره‌ پول، مي‌توانيم احساس، هيجانات و رفتارها را هنگام سر و كار داشتن با پول درك كنيم و با تغيير دادن آنها تأثير احساسي را كه پول بر زندگي ما دارد، تغيير دهيم، بعد از همه‌ي اينها آيا ترجيح مي‌دهيد نيمي از زندگي خود را صرف رهايي از انتخاب و يا ريشه‌ي تمام شيطنت كنيد؟
حالا برخي از باورهاي متداول مردم را كه باعث مي‌شود، پول زيادي در زندگي به دست نياورند، آورده‌ايم:
پول باعث فساد مي‌شود.
عقيده‌ غلطي كه درباره‌ ثروت وجود دارد و از گذشتگان ما به ارث رسيده، در جامعه هم به آن دامن زده مي‌شود، بر اين مبنا استوار است: پول باعث فساد مي‌شود. ولي حقيقت اين است كه پول باعث فساد و تباهي نمي‌شود. اين موضوع با مشاهده‌ اشخاص خوبي كه با پولشان كارهاي مثبتي انجام مي‌دهند، آشكار شده است. چرا اين شخص شما نباشيد؟

پول به قدر كافي در گردش نيست
پول يك بازي نيست كه اگر مجموع امتيازاتش به صفر برسد تمام بشود. بلكه يك بازي با امتيازات بي‌نهايت است. اكثر مردمي كه با آن بازي مي‌كنند، پول بيشتري را در اطراف خود مي‌بينند؛ به شرط آنكه پول خود را خرج كنيد، نه اينكه آن را به صورت يك تابلوي تبليغاتي به رخ ديگران بكشيد. هر قدر بيشتر پول‌سازي كنيد، پول بيشتري در سامانه، درجريان خواهد بود. با اين احساس ثروتمندتر مي‌شويد و ديگران را هم ثروتمندتر خواهيم كرد.
من نمي‌خواهم پول‌سازي كنم، زيرا مي‌ترسم آن را از دست بدهم.
اين احساس درست مانند اين است كه بگوييد «نمي‌خواهم يك غذاي عالي بخورم، چون مي‌ترسم مجبور باشم بعد آن را در توالت تخليه كنم». هدف از پول درآوردن، نگهداري آن تا ابد نيست، بلكه براي استفاده كردن است. زماني كه رموز پول‌سازي را پس از اين، با شما در ميان بگذارم، متوجه خواهيد شد تا زماني‌كه توانايي فكر كردن داشته باشيد، توانايي پول‌سازي بيشتري را هم داريد.
به منظور اينكه سؤالي درباره‌ محدوديت‌هاي اعتقادي خودتان پيرامون پول داشته باشيد، اين تمرين ساده را كه از كتاب پاتريسيا رميلي تحت عنوان «پول رهايي‌بخش» اقتباس شده است، انجام دهيد. اين كتاب براساس اين طرح است كه زماني كه شما تمام اعتقادات فرهنگي درباره‌ چه‌كاري كردن و چه كاري نكردن را دور ريختيد، پول به‌سادگي يك ابزار است كه ما مي‌توانيم از آن استفاده كنيم، تا زندگي راحت‌تر شود و به هدف‌هاي‌مان سريع‌تر برسيم. بنابراين چيزي كه درباره پول حقيقت دارد، درباره‌ي باقي ابزار هم حقيقت دارد.

تمرين پارو
1. فهرستي از بيشترين اعتقادات منفي درباره پول را كه در تمرين قبلي كشف كرديد، تهيه كنيد.
2. به جاي كلمه‌ پول، كلمه‌ي پارو را در هر يك از جملات، در فهرست خود قرار دهيد. توجه كنيد آيا جملات هنوز براي شما، احساسي ايجاد مي‌كنند و يا اهميت دارند.
مثال‌ها:
ـ عشق ورزيدن به پارو ريشه‌ همه‌شيطنت‌هاست.
ـ پاروها روي درختان رشد نمي‌كنند.
ـ من احساس گناه مي‌كنم، زيرا پارو‌هاي بيشتري از آن چيزي كه پدرم داشت، دارم.

به خاطر داشته باشيد طرحي كه در اينجا بيان شده، بار احساسات ناشي از عقايدي را كه نسبت به پول داريد، به آساني محو مي‌كند. مهم نيست كه به راستي آنها را باور داشته يا نداشته باشيد.
 

غضنفرخان

عضو جدید
اجازه ندهید پرنده ی اندیشه ی شما بر روی شاخسارهای فقر و نداری لانه کند. به ثروت هایی که می توانید بدست آورید بیندیشید. زیرا این اندیشه های ثروت طلبانه اند که ثروت می آفرینند.
 

غضنفرخان

عضو جدید
راز و رمز پولدار شدن
در این مقاله سعی داریم چهار کلید موفقیت را به شما معرفی کنیم البته نوعی از موفقیت که در آینده شغلی شما و کسب در آمد بیشتر کمک کننده باشد. مطمئنیم شما نیز می توانید موفقیت خود را با آن ها تضمین کنید ...
کلید اول
تخصص عبارت است از توانایی شما در بكار بستن استعدادتان آنهم در قسمتی حیاتی كه برای شما یا مشتریانتان ارزشمند است. انتخاب این قسمت كه در چه زمینه ای تخصص داشته باشید در موفقیت بلند مدت شما بسیار تعیین كننده است. شما در چه زمینه ای تخصص و مهارت دارید؟
جنبه های مثبت خود را تقویت کرده ، موارد ضعیف را در اولین فرصت ممکن ، شناسائی و اصلاح نمائید.

کلید دوم
تمایز عبارت است از اینكه چگونه در یك یا چند زمینه كه تخصص دارید یا كارایی شما بهتر است برتری خود را نشان دهید.
توانایی شما در متمایز كردن خود براساس كیفیت كار بالا بسیار مهم و كانون فعالیت شغلی شماست.
شما به عنوان یك فرد باید حداقل در یك زمینه كاری برتر باشید. اگر از كارفرما یا كارمندان شما درباره شما بپرسند:
«برتری او در چه زمبنه ای است؟» آنها چه جوابی در مورد شما خواهند داد؟ در كدام قسمت كار ،شما برجسته هستید؟

چه كاری را بهتر از هر كسی انجام می دهید؟ چه كاری را اگر شما انجام دهید سود زیادی نصیب سازمان شما می شود.
اگر تاكنون در حرفه خود یك زمینه را مشخص نكرده اید تا در آن بهترین باشید، باید زودتر اقدام كنید.
نقشه شما برای تبدیل شدن به فردی برجسته ،در حرفه خود چیست؟ و چگونه میزان برتری خود را چه از نظر دانش و چه از نظر مهارت در یك زمینه كاری اندازه می گیرید؟ این اندازه گیری، استاندارد شما را برای كارایی نشان می دهد.
بهترین بودن در یك زمینه مهم از شغل و حرفه شما بیشتر از هر چیزی به پیشرفت شما كمك می كند.
اغلب شما می توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید.

کلید سوم
تقسیم بندی عبارتست از توانایی شما در مشخص كردن افراد و سازمانهایی كه سود بیشتری برای شما دارند. نحوه كار بدین صورت است كه شما به طور واضح مهمترین مشتریان خود را مشخص می كنید. و برای جلب رضایت این گروه خاص از مشتریان تصمیم گیری می كنید. اغلب شما می توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید. مشتری های اصلی خود را درست بشناسید و به آنها نزدیکتر شوید. تا با نیاز آنها آشنا شوید.

http://www.salijoon.info/
کلید آخر
تمركز عبارتست از توانایی شما در تمركز ذهنی بر روی خدماتی است كه برای آن شخص یا سازمان اهمیت دارد. این چهار استراتژی نقطه كانونی حیاتی برای رسیدن به دست آوردهای فوق العاده در سازمان و حرفه شماست.
توجه: از خود بپرسید:« كدام مهارت است كه اگر آن را در خود تقویت كنید بیشترین اثر مثبت را در حرفه شما به جا می گذارد؟ پاسخی كه به این سؤال می دهید را به عنوان یك هدف بنویسید و برای آن یك ضرب العجل تعیین كنید. برای خود طرح و نقشه داشته باشید و برای رسیدن به هدف پر تلاش باشید تا بر آن نائل شوید. این كلید واقعی رسیدن به موفقیت شغلی است
 

غضنفرخان

عضو جدید
اگر مي خواهيد پولدار شويد ازدواج کنيد!!

اگر مي خواهيد پولدار شويد ازدواج کنيد!!


5 تاثير مثبت در ازدواج

** زندگي ، تلاشي براي روياندن بذر وجود و شکوفاندن غنچه فطرت در مزرعه حيات است .
** آرامش روح ، در زندگي آميخته به معنويت و خداجويي است .
** زندگي هشياران ، انديشه درباره سرمايه و سود ماندگار و نتيجه اخروي است ، سرمايه شان اميد و ايمان و سودشان ، آرامش روح و روان است .
** زندگي غافلان به دو بخش تقسيم مي شود: نيمه اول به اميد نيمه دوم ، نيمه دوم به حسرت نيمه اول !
** آيا حيف نيست که زندگي بگذرد ، بي آنکه به بلوغ انساني برسيم ؟
ازدواج ، سازنده و رشد دهنده است و روح تعاون و احساس مسئوليت را بر مي انگيزد وخداوند به اقدام کنندگان به ازدواج ، وعده ي توسعه رزق مي دهد . در اين مقاله قصد داريم با آوردن مقدمه اي کوتاه ، به تاثيرات مثبت ازدواج ، که راهي جهت رسيدن به بلوغ انساني است اشاره کنيم :
1) آرامش :
ازدواج ، مايه ي آرامش فکري و روحي جوان و احساس شخصيت و اعتماد به نفس مي شود و او را از بي عاري و بيکاري و بي برنامگي و نااميدي مي رهاند و جلوي برخي گناهان را مي گيرد و موجب صيانت روحي و اخلاقي جوان مي شود. پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله ) نيز فرموده است :
** من تزوج فقد احرز نصف دينه فليتق الله في النصف الباقي :
هر کس ازدواج کند ، نيمي از دين خود را نگه داشته است ، پس در نيمه باقي مانده ، از خداوند پروا کند و تقوا بورزد.
وقتي اصل ازدواج تا اين حد مهم ، کارساز ، گناه سوز ، مصلحت آفرين و مفسده زداست ، کمک به آن نيز اهميت مي يابد و براي پدر و مادر، تلاش در اين راه و فراهم کردن مقدمات و زمينه ي آن ، يک تکليف محسوب مي شود و زدودن موانع و برطرف کردن دشواري هاي ازدواج ، و ترويج آسان سازي ازدواج و آسان گيري در اين زمينه به عنوان يک فرهنگ عمومي ، وظيفه به شمار مي آيد.
کسي که از بيم فقر و تنگدستي ازدواج نکند ، به خداوند بدگمان شده است ، خدايي که فرمايد: اگر فقير باشند ، خدا از فضل خويش ‍ آنان را بي نياز و غني مي سازد.
2) تلاش معاش :
ايجاد بستر مناسب و انگيزه ي قوي تر براي تامين معاش و در آمد ، از آثار مثبت ديگر ازدواج است . گرچه نبايد بي حساب و بدون سنجش دست به ازدواج زد و لازم است که شرايط اقتصادي و توانايي هاي مالي هم لحاظ شود ، ولي وعده ي خداوند را نيز نبايد فراموش کرد که قول داده است تنگدستي را به غنا تبديل کند و جايي براي بيم از فقر باقي نگذارد. پس ايجاد روحيه ي توکل و اعتماد به لطف الهي ، بعد مثبت ديگري از تشکيل خانواده است .
خداوند متعال ، ضمن دستور به ازدواج با دختران و جوانان شايسته و صالح مي فرمايد:
** ان يکونوا فقراء يغنهم الله من فضله و الله واسع عليم :
چنانچه تنگدست و فقير باشند ، خداوند آنان را از فضل خويش بي نياز و توانگر مي سازد ، خداوند وسعت بخش و داناست .
** از پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله ) روايت است که فرمود:
من ترک التزويج مخافه العيلة (الفقر) فقد ساء ظنه بالله عزوجل ان الله عزوجل يقول : ان يکونوا فقراء يغنهم الله من فضله :
کسي که از بيم فقر و تنگدستي ازدواج نکند ، به خداوند بدگمان شده است ، خدايي که فرمايد: اگر فقير باشند ، خدا از فضل خويش ‍ آنان را بي نياز و غني مي سازد.
** در حديث رسول خدا (صلي الله عليه و آله ) نيز توصيه شده که ازدواج کنيد ، زيرا که براي شما روزي آورتر است:
اتخذوا الاهل فانه ارزق لکم .
3) احساس مسئوليت :
کسي که ازدواج نکرده است ، خود را آزاد حس مي کند و مسؤول نمي شناسد. در نتيجه ، استعدادها و خلاقيت هاي انساني او هم بروز نمي کند. اما با ازدواج ، بار اداره ي زندگي را بر دوش مي کشد. اين تعهد و احساس مسئوليت ، سازنده است . کلا هر نوع مسئوليت پذيري ، انسان را به تلاش و آشکار ساختن استعداد و توانايي خويش وا مي دارد.
4) برنامه ريزي :
از سوي ديگر، حسابگري ، نظم ، برنامه ريزي و به تعبير روايات ، تقدير معيشت لازمه به دوش کشيدن تعهد اداره يک زندگي مشترک و تامين همسر و فرزندان و تربيت شايسته اولاد است .
از آنجا که تربيت نسلي با ايمان ، مؤدب ، سالم و موفق ، براي خود انسان نيز مايه ي آبرو و حيثيت اجتماعي است ، اين رسالت سنگين نيز به نوع ديگري توانايي هاي شخص را به مرحله ي ظهور و بروز مي رساند.
5) حق شناسي :
ازدواج ، سبب مي شود که حقوق متقابل ميان دو انسان پديد آيد. اين سازنده است . ارتباط هاي خانوادگي و پيوندهاي فاميلي ، دامنه اين حقوق و وظايف اخلاقي و اجتماعي را گسترده تر مي سازد و سامان بخش روابط انساني مي گردد.
کمک به ازدواج جوانان و تشکيل خانواده ، کمک به ساخته شدن انسان هاي مسئوليت پذير ، مدير و صالح است و يکي از راه هاي عمده و موفق مبارزه با گناه در جامعه ، تسهيل ازدواج است .
اين، هم تکليف والدين و افراد خير و توانمند را سنگين مي سازد ، هم روشنگر راهي براي آناني است که در انديشه صلاح و سلامت قشر جوان جامعه اند ، هم وظيفه خود جوانان را در اين زمينه روشن مي کند. با تقويت و ترويج و تسهيل اين سنت نبوي ، بهتر مي توان با منکرات مقابله کرد و سدي در برابر هجوم فساد فرهنگي بيگانه پديد آورد.
 
Glenn Beach ، شاعر، نویسنده و کارآفرین کسب و کارهای خانگی در Nova Scotia کانادا است. شما قادر هستید با جیبی خالی از پول و پر از صورت حساب­های پرداخت نشده، کسب و کار خود را آغاز کنید و از طریق اینترنت، درآمدی منظم و حتی ثروتی بی­حساب کسب کنید!
از آنجایی که این مسیر، به مثابه جاده­ای سخت و طولانی است، باید خود را از قبل آماده کنید و نقشه مناسبی همراه داشته باشید.
قبل از هر چیز بهتر است به آماده­سازی خود بپردازید. اگر جوان هستید باید در زمینه کاری مورد نظرتان تحصیلات و دانش لازم را کسب کنید.باید مدتی را برای فرد دیگری کار کنید و تجربه وشهرت مورد نظر را کسب کنید. پس از این مرحله میتوانید اقدام به گرفتن یک وام مختصر جهت شروع کار، اجاره دفتر کار و خرید تجهیزات، ابزار و مبلمان مورد نیاز خود کنید. برای کارتان تبلیغات کنید و آنقدر به این کار ادامه دهید که از بدهی خارج و به سود برسید.
اگر شما جوان نیستید، تشکیل خانواده داده­اید و کلیه مخارج و بدهی­های مربوط به آن را متقبل شده­ایدو برای فرد دیگری کار میکنید که درآمد خوبی نیز ندارید، وضعیت شما از آنچه مطرح شد متفاوت است. ممکن است شما به مدرسه شبانه­­روزی رفته باشید و تحصیلات خود را به صورت نیمه وقت به پایان برده باشید و اکنون نیز در هر قدمی که برمیدارید طلبکاران به دنبال شما باشند. در اینصورت کاملا اشتباه است که شما کامپیوتر خود را روشن کنید و انتظار داشته باشید که یکی از روش­های سریع پولدار شدن در مورد شما محقق شود.
▪ به عنوان یک کارآفرین اینترنتی، گامهای نخست به شرح زیر است:
۱) خود ارزیابی صادقانه:
برای اینکه تبدیل به یک خوداشتغال شوید، باید برخی از کیفیت­های لازم در شما وجود داشته باشد. صادقانه بگوییم، اگر شما فردی با انگیزه، مصمّم، با اعتماد به نفس، صبور، با پشتکار و اندکی لجباز باشید، از کیفیت لازم برخوردار هستید.
۲) تحقیقات:
شما به صرف زمان جهت تحقیق در مورد شرکتها، محصولات و افرادی که کار مورد نظر شما را انجام میدهند نیاز دارید. آیا این شرکتها استوار و قابل اعتماد هستند؟ آیا مسُولین اجرایی این شرکتها در دسترس و پاسخگو هستند؟ آیا محصولات از کیفیت و مطلوبیت کافی برخوردارند؟ و از همه مهمتر، آیا یک تیم با تجربه و موفق و دوستانی که از شرکت حمایت کنند در دسترس هستند؟
۳) حمایت:
پیرامون شما باید افراد با معلومات، منتورها و رهبران انگیزه بخش، به صورت آنلاین و آفلاین وجو داشته باشند. خانواده شما، شرکت شما و سایر افرادی که در مسیری که شما گام برمیدارید موفق بوده­اند، باید در دسترس شما باشند. هیچ­گاه نباید حس کنید که تنها هستید.
۴) زیر ساخت­ها:
هرچه را که نیاز دارید تعیین کنید: کامپیوتر، پرینتر، فکس، تلفن و به­طور کلی هر چیزی را که کسب و کارتان به آن نیاز دارد فراهم کنید. فضای دفتر خود را به گونه­ای طراحی کنید که با شیوه زندگی و نیازهای کاری شما همخوانی داشته باشد.
اگر تمایل دارید صبح­ها به کار بپردازید، یک گوشه از خانه شما برای کارتان کافی است، البته به شرطی که بچه­هایتان مدرسه باشند و یا صدای آنها شما را اذیت نکند. اما اگر تمایل دارید که بعد از ظهرها کارکنید، نیاز به اتاقی مجزا دارید. شما محتاج همکاری نزدیکانتان هستید.
۵) واقع­بینی:
آغاز کاری که دست یافتن به اهداف آن بعید مینماید، کار صحیحی نیست. بسیاری از افراد برای شما تعریف میکنند که شخصی با سرمایه بسیار اندک در عرض یک هفته و یا کمی بیشتر، هزاران دلار به دست آورده است، اما هیچ­کدام از این افرا د به شما نمیگویند که ممکن است شما یکی از هزاران نفری باشید که قبل از اینکه حتی یک سنت به دست آورند مجبور به ترک کار خود شده­اند. ممکن است امروز شما درآمدی کسب کنید اما آیا این روند همیشگی خواهد بود؟ زمان به درآمد رسیدن هر کسب و کار با سایر کسب و کارها متفاوت است. ممکن است شما در دو ماه به درآمدزایی برسید و یا این فرآیند یکسال به طول انجامد. هر چقدر هم این زمان طولانی باشد، شما باید پیش­بینی­های کافی را به عمل آورید و قادر به اداره این کسب و کار باشید.
آگاه باشید که حرکت شما به سمت قله اهدافتان، صعودی یکنواخت نخواهد بود بلکه با پستی و بلندی مواجه خواهید شد.
۶) فروش محصول خود یا دیگران:
پرواضح است که درآمد بیشتر برای شما، در فروش محصول خودتان حاصل خواهد شد. هرچندکه فروش محصولات شرکتی دیگر، راهی مطمُن برای آشنایی با تجارت الکترونیک است. در گام نخست، شما با اقیانوس ژرفی از اطلاعات مواجه میشوید اما کمی که به پیش بروید آنچه مد نظرتان است به دست می­آورید. کار کردن برای یک شرکت خوب باعث میشود که شما هر اطلاعاتی را که جهت کارکردن برای خودتان نیاز دارید به دست آورید.
۷) طرح کسب و کار:
تهیه طرح کسب و کار به شما تمرکز میدهد، شما را در توسعه اهداف، استراتژیها و طرح­های عملیاتی یاری میکند و به شما کمک میکند که نتایج کارتان را ارزیبی کنید.
این طرح میتواند دربرگیرنده پیش­بینی­های آینده شما نیز باشد. طرح کسب و کار یک فرمت نوشته شده ندارد و همانگونه که میدانید با گسترش کسب و کار شما، این طرح نیز گسترش خواهد یافت.اکنون که شما نقشه راه را دارید، قدم اول را بردارید. آینده شما از همین امروز آغاز خواهد شد.
www.marketingideashop.com مترجم: مهتا وزوایی



مهم ترين نكته كه شايد نگفتي انگيزه است.
www.monhaseran.persianblog.ir
 

Agha Nima

عضو جدید
می ببینم انقدر در مورد روش ثروتمند شدن فکر کردی که کلت آتیش گرفته .
 

Similar threads

بالا