سخنان بزرگان، جملات کوتاه و زیبا

*setareh66*

عضو جدید
کاربر ممتاز
There is no greater sorrow than to be mindful of the happy time.
هیچ غمی بزرگتر از آن نیست که به هنگام بدبختی در اندیشه دوران خوش گذشته باشی . (دانته)
 

eksir

عضو جدید
کاربر ممتاز
دین مانند درخت است. ایمان به خدا آبی است که آن را می رویاند. نماز ریشه آن، زکات ساقه آن، دوستی در راه خدا شاخه های آن، اخلاق خوب برگ های آن و دوری از محرمات، میوه آن است. همانطور که درخت با میوه ی خوب کامل می گردد، دین هم با دوری از اعمال حرام تکمیل می شود.
 

eksir

عضو جدید
کاربر ممتاز
هزار دوست اختیار کن و بدان که هزار رفیق کم است و یک دشمن میندوز و بدان که یک دشمن هم زیاد است.
 

eksir

عضو جدید
کاربر ممتاز
دنیا دریای ژرف و عمیقی است که دانشمندان فراوانی را در خود غرق کرده است پس برای عبور از این دریا، کشتی از ایمان و بادبانی از توکل فراهم کن و برای این سفر توشه ای از تقوی بیندوز، و بدان و آگاه باش که اگر از این راه پر خطر برهی، مشمول رحمت شده ای و اگر در آن دچار هلاک شوی به غرقاب گناهانت گرفتار گشته ای.
 

eksir

عضو جدید
کاربر ممتاز
از دنیا پند بگیر و آن را ترک نکن که جیره خوار مردم شوی و به فقر مبتلا گردی و تا آنجا خود را در بند و گرفتار دنیا نکن و در اندیشه سود و زیان آن فرو مرو که زیانی به آخرت تو برسد و از سعادت جاودان بازمانی!
 

eksir

عضو جدید
کاربر ممتاز
در راه رفتن نه به شیوه ستمگران گام بردار و نه مانند مردم خوار و ذلیل، و به هنگام سخن گفتن آهسته و ملایم سخن بگو زیرا صدای بلند، بیرون از حد ادب و تشبه به ستوران است.
 

eksir

عضو جدید
کاربر ممتاز
نسبت به مردم تکبر مکن و به دیگران فخر مفروش که خدا مردم خودخواه و متکبر را دوست ندارد. خود را در برابر ایشان زبون مساز که در تحقیرت خواهند کوشید، نه آنقدر شیرین باش که ترا بخورند و نه چندان تلخ باش که به دورت افکنند.
 

eksir

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر عمل تو از خردی چون ذره ای از خردل در صخره های بلند کوه یا آسمانها و یا در قعر زمین مخفی باشد از نظر خدا پنهان نخواهد بود و در روز رستاخیز در حساب اعمال تو منظور خواهد شد و به پاداش و کیفر آن خواهی رسید.
 

eksir

عضو جدید
کاربر ممتاز
نماز را به پای دار! تا ارتباط تو با خدا محکم گردد و از ارتکاب فحشا و منکر مصون باشی و چون به حد کمال رسیدی، دیگران را به معروف و تهذیب نفس و تزکیه روح دعوت و رهبری کن و در این راه در مقابل سختی ها، صبور و شکیبا باش.
 

young Eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
هيچ گاه قبول نكنيد كه حافظه شما كمتر از قبل شده است مگر زماني كه از يادگيري طفره رفتيد.
 

young Eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
آنكه چرايي براي زيستن دارد هر چگونه اي را مي تواند تحمل كند. "نيچه"
 

apdsoft

عضو جدید
هر گز کسی به دستاورد دلپذیر نرسیده است، مگر آنکه در گوشه ای از وجود خود به چیزی برتر از شرایط زمانه ایمان داشته باشد. ;)
بروس بارتون**
 

apdsoft

عضو جدید
به خصلت های خود، بیش از آبرو و حیثیت خویش اهمیت بدهید. زیرا خصلت ها نشانه واقعیت وجودی شماست، در حالی که آبرو و حیثیت نشانه طرز فکری است که دیگران درباره شما دارند.
*جان وودن*
 

apdsoft

عضو جدید
كسى كه كردارش او را به جايى نرساند افتخارات خاندانش او را به جايى نخواهد رسانيد
امام علی (ع)
هيچگاه وقتت را براي کسي که ارزشي براي صرف وقت با تو قائل نيست صرف مکن
گابریل کارسیا مارکز
 

apdsoft

عضو جدید
آن كه جان را با طمع ورزى بپوشاند خود را پُست كرده و آن كه راز سختى هاى خود را آشكار سازد خود را خوار كرده ، و آن كه زبان را بر خود حاكم كندخود را بى ارزش كرده است
امام علی ( ع)
بهترين شكل حكمراني، سلطنت بر قلبهاست ....
ناپلئون
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
SaDaF7 جملات زیبا و انرژی بخش از بزرگان... راز موفقیت 0
Setayesh >>>بزرگان موفقیت<<< راز موفقیت 25

Similar threads

بالا