من نهار كباب مگس با سس جگر سوسك مي خوام

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100943319799

دانشمندان :
خوردن حشرات مفيد است
جام جم آنلاين: در حالي كه بيش از 1700 گونه حشره در 113 كشور خورده مي‌شوند، برخي دانشمندان معتقدند كه افزودن حشرات به رژيم غذايي علاوه بر انسان مي‌تواند براي محيط زيست هم مفيد باشد!

خوردن حشرات به عنوان يك رژيم غني از ريزمغذي‌ها، به كاهش آفت‌ها كمك مي‌كند و در مقايسه با خوردن غذاهاي معمولي فشار كمتري را به سياره زمين تحميل مي‌كند. دانشمندان مي‌گويند برخي از حشرات به صورت خشك شده دو برابر بيشتر از گوشت و ماهي خام حاوي پروتئين هستند، در حالي كه گروه ديگري از آنها سرشار از چربي‌هاي اشباع نشده و حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني مهم و ضروري هستند.
روزنامه ديلي ميل در گزارشي در اين زمينه آورده است كه برخي كارشناسان معتقدند در آينده حشرات مي‌توانند به عنوان يك جايگزين سالم براي تنقلات و ميان وعده‌هاي غذايي چرب در بازار توزيع شوند و به فروش برسند.
در تايوان جيرجيرك‌هاي تفت داده شده به روش چيني يا كرم پروانه‌هاي تفت داده غذاهاي لذيذي محسوب مي‌شوند، در پاپوآ گينه نو كرم حشره در نشاسته ساگو كه داخل برگهاي موز پيچيده شده‌اند و در بالي، سنجاقك‌ها غذاهاي پرطرفداري هستند.
اين درحالي است كه سازمان غذا و كشاورزي ملل متحد نيز در اوايل سال جاري طي كنفرانس اين موضوع را مورد بحث قرار داد كه چطور خوردن حشرات به عنوان غذا در حفظ توسعه پايدار نقش دارد.
ايسنا
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حشرات در فهرست غذاهاي سازمان ملل

حشرات در فهرست غذاهاي سازمان ملل

http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100931265397

جام جم آنلاين: در اجلاس روز سه‌شنبه سازمان ملل در تايلند غذاهاي ساخته شده از حشرات هم جزء فهرست غذاها بود. هدف از تشكيل اين اجلاس بررسي ارزش غذايي حشرات و راه‌هاي توليد و تكثير حشراتي است كه در بعضي ازكشورها از غذاهاي محبوب مردم به حساب مي‌آيند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه در حالي كه در برنامه‌هاي تلويزيوني بسياري خوردن حشرات را در بسياري از كشورها نشان مي‌دهند، سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد مي‌گويد 140 نوع حشره را در كشورهاي مختلف مي‌خورند.

ملخ، سوسك، مورچه، زنبور، جيرجيرك، بيد از محبوب‌ترين غذاهاي افراد حشره‌خوار است كه سازمان فوق مي‌گويد مي‌توانند مغذي باشند و بعضي از آنها به اندازه گوشت قرمز و ماهي پروتئين دارند.

سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد اين اجلاس سه روزه را در شهر چيانگ ماي در شمال تايلند تشكيل داد تا معلوم كند حشرات تا چه اندازه مغذي هستند و درباره راه‌هاي پرورش انواع محبوب‌تر آنها بحث كنند.

پاتريك دورست، يكي از مقامات اين سازمان گفت: پرورش حشرات مي‌تواند منبع تازه درآمد براي روستاييان سراسر جهان، به ويژه كشورهايي مانند تايلند باشد كه مردم آن 200 نوع حشره را مي‌خورند.
 

سالاری

عضو جدید
سوسکه پنیری ملخ فلفلی مگس نمکی مورچه بوداده با طعم پیاز جعفری:eek:
وای چه حالی میده :w12:
فک کن پای سوسکه لای دندونت بمونه.........
 

joliet_arch

عضو جدید
این دانشمندام که هر روز یه چیزه جدید میکشفن
فرداش میگن نه نظریه قبلی اشتب بوده به این یکی عمل کنین.:eek:
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخه اين عكسا چيه ميزارين؟؟؟


نمي گين ممكنه يكي دلش بخوااااااااااااااد....


الان من از همونايي كه عكسشو گذاشتين ميخوااام!!!
يالااااا...

زود باش!!!!
 

Similar threads

بالا