سخنان رهبر انقلاب در منزل شهید یزدی

آقا سید

مدیر بازنشسته
مادر داشت تعریف می‌کرد: پدر شهیدان سال 45 فوت کردند. 41 سالم بوده که این بچه‌ها بی‌پدر شدند...هشت‌تا فرزند داشتم، سه تا پسر و 5 تا دختر...دو برادر یکی 22 و دیگری 24 ساله به فاصله دو سال هر دو اسفندماه یکی 1361 و دیگری 1363 شهید شدند. اولی در والفجر مقدماتی و دومی در فاو.

به گزارش خبرآنلاین، رهبر انقلاب که در جمع خانواده شهید یزدی سخن می‌گفت، بعد از شنیدن حرف‌های این مادر شهید گفت: خداوند انشاء الله اجر شما را مضاعف کند؛ علت هم این است که ایشون به تنهایی این مصیبت و داغ را تحمل کرده‌اند چون اگر پدر شهدا بود، یک همدمی داشتند...

رهبر انقلاب همچنین با اشاره به مقام صبر و رضای خانواده شهدا ادامه داد: خوش به حال شما...این نعمتی که خدا به شما داده، ـ جدای از شهادت ـ، نعمت رضا و تسلیم و...خیلی نعمت بزرگی است، این نعمت بزرگ، باعث اعتلای روح انسان است. ما خیلی از گرفتاری‌هامان ناشی از عدم رضایت و قانع نشدن و تسلیم امر خدا نبودن است.

رهبر انقلاب در توضیح مساله «عدم رضایت» تصریح کرد: وقتی خداوند چیزی به ما می‌دهد، عیب می‌گیریم از آن، وقتی چیزی از ما سلب می‌شود فریاد اعتراضمان بلند می‌شود...اشکال کار این‌هاست... گرفتاری‌های ما این‌هاست، این حالت «رضا و تسلیم» که شما و امثال شما دارین، نعمت بزرگی است از سوی پروردگار و شکر بزرگی دارد و راه همواری است به سوی مقامات عالیه...

رهبری مثل همیشه در پایان این گونه دیدارها از صاحبخانه برای خداحافظی اجازه می‌گیرد و می‌گوید: مرخص فرمودین خانم؟

و مادر با همان چادر رنگی که بر سر داشت و از رهبر استقبال کرد و چندین بار گفته بود«قربون قدمت» خیلی ساده و خودمانی با او خداحافظی کرد...«به سلامت... حضرت علی(ع) نگهدارت باشه...»
تابناک
 

Similar threads

بالا