حال پدر یکی از بچه ها خوب نیست؛ دعاش کنید...

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
خيلي ناراحت شدم . من كاملا حال فعلي اين بانوي بزرگوار رو درك مي كنم .

همچين اتفاقي قبلا براي من هم افتاده . يعني حال پدرم بد شده و برديمش بيمارستان . چند روز بسيتري بودند و خوشبختانه حالش بهتر شد و از اونجا مرخص شدند .

خدا ميدونه تو اون چند شبانه روز به من و مادر و برادر و خواهرم چي گذشت :redface:


اميدوارم بزودي خبر شفا يافتن و مرخص شدن پدر گرامي اين بانوي بزرگوار را بشنويم .
 

maral22

عضو جدید
کاربر ممتاز
ونوس جان واقعا از خوندن این خبر متاثر شدم:cry:انشاءالله هر چه زودتر حاله پدرتون بهتر بشه و خبر سلامتیشون رو این جا بخونیم!:(
 

sadegh1987

عضو جدید
صبر ایوب
ناملایمات و ناگواریهای زندگی از اندازه فزون و گاهی از حدود مقدورات و توانایی بشر خارج است. واقعا مرد می خواهد که بار سنگین مصایب و تالمات را بر دوش کشد و در مقابل حوادث و وساوس شیطانی استقامت و پایداری نماید سهل است بلکه رنج و بلا را به جان و دل پذیرفته از بارگاه رب العزه جز مزید صبر و شکر و ایمان و بندگی چیزی نخواهد به داده اش شکر کند و نداده اش را به اقتضا و مشیت الهی تلقی نماید.

ایوب از فرزندان لاوی بن یعقوب و از انبیا و امرای معروف عرب بود که یک قرن قبل از ابراهیم پیغمبر در سرزمین یمن می زیست. مدفنش در هشتاد میلی عدن بر قله کوه جحاف قرار دارد . مردی ثروتمند و نیکوکار بود به قسمی که تا ده نفر گرسنه را سیر نمی کرد نان نمی خورد و تا ده نفر مستمند را نمی پوشانید هرگز جامعه نمی پوشید :" هفت هزار میش و بره و سه هزار شتر و پانصد جفت گاو نر و پانصد ماده الاغ داشت."

تا اینکه امتحان الهی بر ایوب نازل گشت و خداوند خواست ایوب را بیازماید. پس مال او برفت فرزندانش هلاک گشتند و بدبختی بــــر او
چیره گشت .

زینا همسر ایوب که از آنهمه رنج و بلا و مصیبت به تنگ آمده و سخنان دلنشین شیطان نیز مزید بر علت شده بود بی درنگ به سوی ایوب شتافت و گفت:" تا کی خدایت به رنج و زحمت می دارد و به دست درد و مصیبت باید مبتلا باشی؟ آن همه مال و ثروت چه شد؟ جگر گوشه های عزیزت به کجا رفتند ؟ دوستان و آشنایانت کجا هستند؟ آن همه عزت و جوانی و جاه و جلالت کو؟ چرا از خدا نمی خواهی که بیش از این ترا رنج ندهد و ابرهای تیره مصائب و بلیات را از بالای سرت دور کند؟"
ایوب گفت:" روزگار عزت و سلامت چند سال دوام داشت؟" زینا جواب داد :" هشتاد سال" ایوب گفت:" اکنون چند سال است که در رنج و بلا به سر می بریم؟" زینا جواب داد: " هفت سال."
ایوب گفت:" من از خدا شرم دارم پیش از آن که روزگار رنج و بلا با دوران نعمت و آسایش برابر شود رفع گرفتاری خود را از او بخواهم . معلوم می شود که ایمان تو ضعیف و سستی گرفت. من اگر روزی از این رنج و بلا رهایی پیدا کنم ترا صد تازیانه خواهم زد. از نزد من دور شو که دیگر خوردن و آشامیدن از دست تو حرام می دانم."

سپس حق تعالی در برابر صبر ایوب دو برابر مال و منالش را به او باز پس داد. هفت فرزندش را زنده کرد و فرزندان صالح دیگری نیز نصیبش ساخت و در خانه اش یک روز از صبح تا شام ملخ طلا بارید و هفتاد سال دیگر به عزت بزیست.

 

sadegh1987

عضو جدید
آزماش حق

«وَلَنَبْلُوَنَّکُم بِشَی ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجوُعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْاَمْوالِ وَ الْاَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصّابِرینْ» (بقره، 155) یعنی: و البته شما را به چیزی از ترس و گرسنگی و کاهش اموال و جان ها و میوه ها می آزماییم و شکیبایان را مژده بده.
نکاتی درباره این آیه

* پس از آنکه خدای تعالی خبر داد از کامل شدن نعمت ها که آن مایه شکر است، خبر داد که قیام به انجام دادن شریعت، جز به تحمل محنت ها ممکن نباشد؛ پس ناچار در آن به شکیبایی فرمود. هم چنین نخست انعام کرد، پس به شکرگزاری فرمان داد، پس از آنْ آزمود و به شکیبایی فرمود تا آدمی به درجه شاکران و صابران، یکجا دست یابد و ایمانش کامل گردد.
* اینکه آدمی نفس خود را بر شکیبایی عادت دهد باعث می شود که زمانی که به سختی افتد، این امرْ او را از جَزَع و بی تابی دور سازد و پس از ورود نیز آن را آسان تر کند. آدمی چون بداند که این محنت ها به او خواهد رسید، ترسش شدت یابد و این ترس، ثواب بیشتری برای وی آورَد. همچنین اخلاص انسان در حالت بلا و رجوع او به درگاه خدای تعالی در این حال بیشتر باشد از زمانی که دنیا روی به وی آورده باشد.
* اما نقصِ نفسْ با مرگ برخی از برادران و خویشاوندان باشد؛ نقص ثمرات به خشکسالی باشد و یا به ترک کردن عمارتِ زمین به سبب جهاد با دشمنان. هم چنین گویند منظور از خوف، خوفِ خداست و جوع و گرسنگی، روزه ماه رمضان است، و نقص از اموال، پرداخت زکات و صدقه است، و اَنفُس، مرادْ بیماری هاست و مراد از ثمراتْ مُردن فرزندان است.
* * *
* صبر بر این امور هر گاه از سوی خدای تعالی باشد واجب است؛ زیرا او می داند که همه اینها عدل و حکم است. و اما کسی که در ایمانْ محقِّق نیست و آنچه از سوی ظالمان می آید، صبر بر آن واجب نیست.
* خدای تعالی صابران را به اوصافی یاد کرده و پس از ذکر صبر، بسیاری از خیرات را به آن نسبت داده است. همچنین هیچ طاعت نیست مگر اینکه پاداش آن مقدَّر باشد مگر صبر. و برای اینکه روزه از جمله صبر است خداوند تعالی می گوید: روزه از آن من است و من بدان پاداش دهم. و نیز صابران را وعده داد به اینکه او با ایشان است و نصرت را بر صبر معلق گردانید و برای صابران اموری را جمع کرد که برای جز ایشان جمع نکرده است.
* * *
* پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده که: صبر نیمی از ایمان است و تقریر آن چنین است که ایمان تمام نباشد مگر پس از ترک آنچه از گفتارها و کردارها و پندارها [که] سزاوار نباشد، و به حاصل آمدنِ آنچه سزاوار باشد. پس استمرار بر ترک آنچه سزاوار نیست صبر است، و آن نصف دوم است. پس بر مقتضای این کلامْ واجب می کند که همه ایمان صبر باشد؛ جز اینکه ترک آنچه سزاوار نیست و فعل آنچه سزاوار است، مطایق شهوت است و در آن به صبرْ نیازی نیست و هرگاه مخالف شهوت باشد در آن حال به صبر نیاز باشد، پس ناچار صبر را نیمی از ایمان قرار داد.
*باید توجه داشت که این محنت ها لازم نیست که عقوبت باشند، زیرا خدای تعالی آن را به مؤمنانِ به رسول صلی الله علیه و آله و صحابه او وعده داده است. هم چنین این محنت ها چون با صبر همراه شوند، در دین باعث به دست آمدن درجات عالیه می شود.
بازگشت به سوی خدا

«اَلّذینَ اِذا اَصبتَهْمُ مُصِیبَةٌ قالوا اِنّا لِلّه وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعونَ» (بقره، 156)
یعنی: آن کسانی که چون مصیبتی به ایشان در رسد گویند بی شک ما از خداییم و همانا به سوی او باز می گردیم.
در این آیه، چند مسأله هست:
اول: این است که «اِنّا لِلّه» اقرار از سوی ماست به اینکه ملک از آن خداست و «انّا اِلَیهِ راجِعون» اقراری بر نفسَ های ماست به هلاک شدن. و باید دانست که رجوع به سوی او عبارت از انتقال به مکان یا جهتی نیست، زیرا این امر، بر خدای تعالی محال است، [چرا که حق سبحانه به مکان تعلق ندارد] بلکه مراد از آن این است که بنده به جایگاهی می رود که در آنجا کسی جز او، مالک حُکم نیست، و اینْ دار آخرت است. زیرا در آن زمان، کسی برای ایشان مالک نفع و ضرری نباشد. و مادام که در دنیا هستند، نفع و ضرر ایشان را به حسب ظاهرْ خداوند مالک گردد، پس خدای تعالی این را رجوع به سوی خود قرار می دهد.
دوم: این است که این آیه دلالت دارد که این قول، اقرار به بعث و قیامت است و اعتراف به اینکه خدای تعالی به زودی صابران را به اندازه استحقاقشان جزا می دهد و نزد او پاداش نیکوکاران ضایع نمی ماند.
سوم: اینکه گفتن «اِنّا لِلّه» دلالت بر راضی بودن او به همه آنچه اکنون از انواع بلا بر وی نازل می کند است، و اینکه می گوید «و اِنّا اِلَیهِ راجِعونَ» دلالَت بر خشنودی کنونی وی است بر آنچه که پس از این بر وی نازل خواهد ساخت از ثواب دادن او بر آنچه در آن بوده و نیز از واگذاری امر به او بر آنچه بر وی نازل می کند و انتقام کشیدن از کسی که بر او ستم کرده اند، و در این صورت، نفسِ او راضی است به آنچه خدا به وی از پاداشِ آخرت وعده داده است.
چهارم: اخباری است که در این باب رسیده از جمله:
* رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده: کسی که در مصیبتی، این آیه را بخواند و «انا لِلّه و اِنّا اِلَیه راجعون» بگوید خداوندْ مصیبتِ او را جبران می کند و عاقبت وی را نیکو می گرداند و برای او، جانشین صالحی که به آن راضی می شود، قرار می دهد.
* از ابن عباس نقل است که گفت: خدای تعالی خبر داد که مؤمن چون به امر خدای تعالی تسلیم گشت و در مصیبت خود رجوع و استرجاع کرد، خدای تعالی او را سه خصلت می نویسد: نماز از خدا، رحمت، و یافتنِ راه هدایت.
 

naz_brayan66

عضو جدید
کاربر ممتاز



خدا جونم به حق این روزای عزیز شفای این بابای خوب و عزیزو هرچه زودتر بده

عامین یا رب العالمین
 

naz_brayan66

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]میگویند مرویست که: چون بر سر مریضی هفت مرتبه دعای زیر خوانده شود بزودی شفا یابد و دعا این است:[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]« اَسئَلُ اللهَ الْعَظیم رَبّ الْعَرشِ الْعَظیم اَنْ یَشْفیکَ »[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif](از خدای عظیم پرورش دهنده عرش عظیم مسئلت میکنم که تو را شفا دهد.)[/FONT]
 

mehrshad53

اخراجی موقت
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]میگویند مرویست که: چون بر سر مریضی هفت مرتبه دعای زیر خوانده شود بزودی شفا یابد و دعا این است:[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]« اَسئَلُ اللهَ الْعَظیم رَبّ الْعَرشِ الْعَظیم اَنْ یَشْفیکَ »[/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif](از خدای عظیم پرورش دهنده عرش عظیم مسئلت میکنم که تو را شفا دهد.)[/FONT]

پس دیگه دکترا و دانشمندا برن خونشون......
 

1040244

عضو جدید
امیدوارم خدا هرچه زودتر ایشونا شفا بدن تا هم ما وهم خواهر عزیزمون خوشحال بشیم
تو دلنوشته های شهید چمران می خوندم وقتی که درد طاقت فرسایی داشت به خدا اینطوری می گفت:
خدایا شکر که به من درد دادی تا مزه ی این نعمتت را بچشم و قدر نعمت سلامتی را بیشتر بدانم
 

naz_brayan66

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس دیگه دکترا و دانشمندا برن خونشون......

ببخشیدا ولی در راس همه چیز خداوند قرار داره:mad:
میدونم که شما هم میدونید اگه خدا نمیخواست این دکترا هم نبودند عزیز جان.
پس همه چیز به خواست خداست
پس ما هم میخوایم که پدر ونوس جون شفا پیدا کنه و خوب شه:(
 

سعیده معمار

عضو جدید
ونوس جان امیدوارم باباتون هرچه زودتر خوب بشن.
استاد دومان بهم میگفتن که وقتی همه مردم جمع میشن مثلا حرم .قبول شدن دعای مردم به خاطر اینه که تمام مردم متحد و هماهنگ اونجا از یه نفر طلب دعا و .. میکنن و این جو و روحی که اونجاست باعث قبولی دعاها و حاجت ها میشه.حالا اینجا ماهم اگر همه اینو بپذیریم که واقعا خواستن و دعا کردن تمام ما از ته دل باشه خدا حتما قبول میکنه. حتما همینطور میشه فقط کافی به این گفته ایمان داشته باشن.
پس ونوس جان
بدون ماها اینجا واسه پدرت از ته دل دعا میکنین تا خدا سلامتی رو بهشون برگردونه.شما هم خودتم براشون دعا کن.خدا بنده هاشو خیلی دوست داره ....
منتظر شنیدن خبر سلامتی پدرت هستیما........
 

shahryar14

عضو جدید
کاربر ممتاز
ونوس جان امیدوارم باباتون هرچه زودتر خوب بشن.
استاد دومان بهم میگفتن که وقتی همه مردم جمع میشن مثلا حرم .قبول شدن دعای مردم به خاطر اینه که تمام مردم متحد و هماهنگ اونجا از یه نفر طلب دعا و .. میکنن و این جو و روحی که اونجاست باعث قبولی دعاها و حاجت ها میشه.حالا اینجا ماهم اگر همه اینو بپذیریم که واقعا خواستن و دعا کردن تمام ما از ته دل باشه خدا حتما قبول میکنه. حتما همینطور میشه فقط کافی به این گفته ایمان داشته باشن.
پس ونوس جان
بدون ماها اینجا واسه پدرت از ته دل دعا میکنین تا خدا سلامتی رو بهشون برگردونه.شما هم خودتم براشون دعا کن.خدا بنده هاشو خیلی دوست داره ....
منتظر شنیدن خبر سلامتی پدرت هستیما........
دقیقاً
منظور از ایجاد این تاپیک همین بوده بچه ها
دعای دسته جمعی، اثراتش به مراتب بیشتر و قویتر از دعای فردیه.

یا امام رضا (ع)، روز میلادتون نزدیکه آقا، شما رو به عصمت مادر بزرگوارتون زهرای مرضیه (س)، عیدانه این جماعت رو عنایت شفای همه بیماران، علی الخصوص مریض مورد نظر، قرار بده آقا..

انشاالله هر چه زودتر خبر بهبودی پدر خواهر خوبمون رو بشنویم.:gol::gol::gol:
 

aramesh_sahar

کاربر فعال
سلام
از امام رضا میخوام حالا که جور نشد بیام پیشش از دور سلام میدم بهش و ازش میخوام به حق این شب میلادش خدا عیدی ما رو ،شفای همه مریضا باشه و همگی برگردن پیش خونوادشون ...
50 صلوات هم برای شفای پدر این دوست خوبم میفرستم
انشالله که هر چی خیره همون بشه
عیدتون مبارک
یا علی:gol:
 
بالا