دردل های یک خوزستانی(دولت عدالت گستر)

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
مردم خوزستان ما شما را میستاییم
مردم خوزستان شما صبورین
مردم خوزستان در حق شما ظلم شده است
حدود 3 ساله که مردم خوزستان از اول تابستان با گرد و خاک شدید رو به رو می شوند ولی حتی یکبار نه یک مسوول خوزستانی و نه یک مسوول دولتی در تهران در رابطه با این موضوع حرف نزدند و هیچ راهی برای جلوگیری از این گرد و خاک نداشتند این وقاحت تا جایی بود که رییس جمهور منتصب احمدی نژاد در جلوی دوربین میگه ( مردم خوزستاااان باید خوشحال باششششن این خاکها که به استانشون اومده خاک مقدس کربلاس خاک امام حسینه....)
اما امروز بعد از 3 سال 1 درصد از گرد و خاک خوزستان به تهران رسید و احتمالا ریه های زن احمدی نژاد و همسر دکتر الهام (چون احمدی نژاد خیلی دوسش داره) مقادیری ناراحت شده یک تیم تشکیل دادن تا به این مسأله رسیدگی کنند صدا و سیمای احمدی نژاد خودشو کشت واسه این یه ذره خاک حتی ماسک مجانی به مردم میدن.......
اگه دیدین تا قبل از این 4 سال ما گرد وخاک تو کشور نداشتیم به خاطر اینه که محمدرضا پهلوی قراردادی 40 ساله با عربستان امضا کرده بود تا با هم بیابان های عربستان و ایران مالچ پاشی کنند که تا قبل از این دولت هر سال اینکار انجام میشد ولی بعد از اومدن احمدی نژاد اون گفت که ما برای اینکار پول پرداخت نمیکنیم
 

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان من خوزستانی نیستم. به جایی این مطلب رو خوندم گفتم بزارم بقیه هم بخونن. با علم به این که در اولین فرصت پاک میشه. چون اگه عدالتی بود در این کشور به اصطلاح اسلامی مردم مجبور نبودن برای زدن حرفهاشون به خیابون بریزن
 
آخرین ویرایش:

sanaz950

عضو جدید
مرسي عزيز به مطلب جالبي اشاره كردي.
عدالت.... من اين كلمه رو قبلا كجا شنيده بودم؟
 

نرگس313

عضو جدید
فکر می کنم تو این سایت خوزستانی داشته باشیم و خوزستانی های محترم هم این مشکل رو از سالهای قبل از این چهار سال هم داشتند پس لطف کنید اجازه بدید درد دلشون رو خودشون بکنند.در ضمن لطف کنید اگه حرفی می زنید یا نقل قولی می گذارید حتما منبعش رو بگذارید تا دیگران هم از این منابع قوی اطلاع رسانی بهره مند بشن!
 

Bad Boy Blue

عضو جدید
دوست عزیز من اصلیتم خوزستانیه و کاملا خبر دارم از اونجا

مطلبی که خوندید دقیقا درسته و بدونید که قبل از این 2 , 3 سال همچین مشکلی وجود نداشته

این دفعه که گذشت ولی از دفعه بعد در مورد هر مسئله ای که خواستید نظر بدید برید تحقیق کنید بعد نظر بدید ممنون !
 
آخرین ویرایش:

نرگس313

عضو جدید
__________________
دوست عزیز من اصلیتم خوزستانیه و کاملا خبر دارم از اونجا

مطلبی که خوندید دقیقا درسته و بدونید که قبل از این 2 , 3 سال همچین مشکلی وجود نداشته

این دفعه که گذشت ولی از دفعه بعد در مورد هر مسئله ای که خواستید نظر بدید برید تحقیق کنید بعد نظر بدید ممنون !
اولا که این مشکل یک مشکل آب و هواییه دوما من در مورد این موضوع نظری ندادم فقط از خوزستانی های خواستم که خودشون بیایند و نظر دهند که خوب شما تشریف آوردید سوما تا کی باید خودمون رو عادت بدیم که هر حرفی را بدون منبع نقل کنیم لطف کنید بگید کجا و کی آقای احمدی نژاد این حرف رو زدن
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
بابا شما خیلی باحالین!
باخت تیم ملی از عربستان که تقصیر احمدی نژاد بود! قبلش هم باخت معصومی تو کشتی!
این گرد و غبار هم تقصیر احمدی نژاده؟!
خوزستانی ها خودشون می دونن که این گردوغبار ها 40 سالی می شه که مهمونشونه فقط این دفعه به نسبت شدیدتر بوده که به خاطر تغییرات زیست محیطی اخیر تو عراق بوده!
واقعا" تاپیک طنزی بود! لذت بردم!
یه بار دیگه پست اول رو بخونید!
حدود سه سال است.....؟!
اول یه ادعای دروغ رو مطرح می کنند بعد خیلی بچه گانه ربطش میدن به دولت! کلا" خوب بلدن اتفاقات روز رو وصل کنن به دولت!
تازه از خوزستانی ها بپرسید وضعیتشون تو زمان شاه چه جور بود بعد بیاید از تدابیر دلسوزانه ی شاه سند سازی کنید!
 

Mehran Aalto

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته این اتفاق فقط مختص خوزستانی های عزیز نیست .
در بعضی شهر های کرمان و در استان سیستان بلوچستان به خصوص در شهر زابل به علت طوفان شن اغلب دارای هوای نا مساعد هستیم . اما بگویید چند بار به خاطر این هوا مردم کار و زندگیشون رو تعطیل کردن .
حالا برمیگردیم به تهران که یک روز هم نه چند روز کار و زنگی مردم تعطیل شد به خاطر هوایی که درصد آلودگیش به نسبت استان خوزستان خیلی پایین تره . اونهم در تهرانی که اگر تعطیل بشه چه ضرر هایی به مردم در کل کشور وارد میشه .
 

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
آلودگي‌شهر‌خواب‌آلودگي‌مسئولان
جام جم آنلاين: «اكيداً توصيه مي‌شود از تردد غيرضروري در فضاي باز خودداري شود» تمام توصيه‌هاي هواي اين چند روز تهران و استان ‌هاي غربي كشور به اين جمله ختم مي‌شود ؛ وقتي غلظت آلاينده ذرات معلق در هوا به بالاترين حد خود در 30 سال اخير رسيده و شاخص آلايندگي آن وارد شرايط بحراني شده است.
اين توصيه‌ها از 2 روز پيش و همزمان با بحراني بودن وضعيت آلودگي هواي تهران در صورتي اعلام مي‌شود كه به گفته كارشناسان اين وضعيت قابل پيش‌بيني بوده و سازمان محيط زيست، شركت كنترل كيفيت هوا، وزات بهداشت و ديگر سازمان‌هاي ذي‌ربط در پيش بيني و اعلام اين وضعيت با تعلل روبه‌رو بوده‌اند.
براساس گزارش‌هاي شركت كنترل كيفيت هواي تهران، شاخص استاندارد آلايندگي ذرات معلق در تهران در حالي به 380 رسيده كه شاخص آلايندگي بين صفر تا 100 سالم، 100 تا 200 هشدار، 200 تا 300 اضطرار و 300 به بالا شرايط بحراني را نشان مي‌دهد.
مديركل كنترل كيفيت هواي تهران ضمن اين‌كه از تشديد آلودگي گرد و غبار در تهران در روز سه شنبه (امروز)خبر داد، گفت: طبق شاخص سنجش آلودگي هوا اين وضعيت طي امروز و فردا (چهارشنبه) ادامه و تاثير آن نيز تا مدت‌ها بر هواي تهران ادامه خواهد داشت.
به گفته يوسف رشيدي، غلظت ذرات معلق و آلودگي هوا از ساعات مياني روز يكشنبه در تهران افزايش پيدا كرد و همچنان در سطح شهر و بخصوص ميادين اصلي ادامه دارد.
مديركل كنترل كيفيت هواي تهران بخشي از اين آلودگي‌هاي معلق را قابل پيش‌بيني دانست و افزود: با توجه به اين‌كه منشأ اين آلودگي از بيابان‌هاي كشور عراق است مي‌توان با مطالعه وضعيت وزش بادهاي شديد در بيابان‌هاي اين كشور شرايط را براي مقابله در ايران فراهم كرد.
رشيدي تصريح كرد: استان‌هاي غربي و جنوب غرب كشور و هم‌اكنون نيز تهران و مناطق شمالي‌تر متاثر از اين وضعيت هستند و اوضاع به حالت بحراني رسيده و در اين مناطق حالت فوق‌العاده اعلام شده است.
مديركل محيط زيست استان تهران نيز از تشكيل كميته شرايط اضطراري آلودگي هوا در عصر امروز خبر داد و گفت: اين كميته در معاونت عمراني استانداري تهران تشكيل مي‌شود و تعطيلي سازمان‌ها در آن مطرح و بررسي خواهد شد.
محمدباقر صدوق در گفتگو با مهر در پاسخ به اين پرسش كه براي بهبود شرايط موجود چه راه حلي را بايد دنبال كرد، تصريح كرد: هيچ راه حلي براي شرايط پيش آمده وجود ندارد و حتي ممكن است وضعيت از اين نيز بدتر شود.
محيط‌زيست بايد پاسخگو باشد
مهندس محمدهادي حيدرزاده، مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست با اشاره به اين‌كه يك‌سال است كه كشور ما با پديده ريزدانه‌ها مواجه است، گفت: دليل اصلي اين امر گرد‌و‌غبارهايي است كه از دشت بين عراق و عربستان به كشور وارد مي‌شود.
مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست با اشاره به ورود گرد و خاك از روز يكشنبه به تهران گفت: متاسفانه كم‌تحركي از سوي سازمان‌هاي محيط زيست و وزارت بهداشت مشاهده شده است؛ چرا كه از يك سال قبل بايد دستگاه‌هاي ديپلماسي در اين زمينه فعال مي‌شدند تا به مرز بحران كنوني نرسيم.
وي با اشاره به اين‌كه حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در عراق را كه براي بحث گرد و خاك و ساير موضوعات مرزي به اين كشور سفر كرده به فال نيك مي‌گيريم، افزود: متاسفانه سازمان حفاظت محيط زيست نشان داده كه حتما بايد بحراني به وجود آيد تا موضوع پيگيري شود.
به گزارش ايسنا،مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست با تاكيد بر اين‌كه بايد هرچه سريع‌تر اقدامي‌اضطراري براي جلوگيري از ورود گرد و خاك به كشور صورت گيرد، گفت: از سوي ديگر كميته مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران نيز بايد فعال‌تر عمل مي‌كرد و دستگاه‌هاي مرتبط را در اين شرايط وارد عرصه مي‌كرد.
وي افزود: متاسفانه بايد در وضعيت منفعلانه كنوني سازمان حفاظت محيط زيست در بحث آلودگي هوا به خدا پناه برد!
وي با اشاره به اين‌كه سازمان حفاظت محيط زيست به موضوع آلودگي هوا به عنوان يك دغدغه نگاه نمي‌كند ،افزود: همين كافي است كه دفتر آلودگي هواي اين سازمان 4 سال است كه مدير كل ندارد.
وي افزود: شهرداري تهران بدون اين‌كه وظيفه‌اي به عهده‌اش باشد، اقدام به اطلاع رساني از طريق شوراياري‌ها به مردم و بيماران قلبي و تنفسي كرده است از سوي ديگر شركت شهر سالم شهرداري تهران نيز در سطح شهر به صورت ثابت و سيار و در ميادين مهم اقدام به ايجاد ايستگاه‌هاي امدادي و استقرار آمبولانس‌ها كرده است.
وي كاهش ميدان ديد، احتمال افزايش تصادفات، پايين بودن بازه كاري، ‌ايجاد خستگي مزمن و سردرد و ... را از جمله عوارض ورود گرد و غبار به تهران عنوان كرد.
سازمان حفاظت از آلودگي يا محيط زيست؟
وحيد نوروزي، نماينده شهرداري تهران در كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران نيز با اشاره به اين‌كه در جلسه روز شنبه اين كميته هيچ‌گونه موضوعي در خصوص ورود گرد و خاك به تهران مطرح و پيش‌بيني نشده بود، گفت:‌ تنها روز يكشنبه آن هم كميته آلودگي هواي تهران اقدام به صدور اطلاعيه‌اي در اين خصوص كرد.
وي با اشاره به اين‌كه متاسفانه با بي‌تدبيري، كميته كاهش آلودگي هواي تهران منحل و كارگروه آلودگي هوا با عضويت افراد غير‌تصميم‌گير تشكيل شد، افزود: اين در حالي است كه اين كميته هم طي 3 ماه گذشته هيچ جلسه‌اي نداشته و بايد گفت زنگ خطر آلودگي هواي تهران به صدا درآمده و از هم‌اكنون مشخص است كه چه وضعيت نگران‌كننده‌اي در فصول پاييز و زمستان در پايتخت به لحاظ آلودگي هوا خواهيم داشت.
هزار سئوال بي‌جواب
نماينده شهرداري تهران در كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران ورود گرد و غبار معلق به كشور را نتيجه بي‌احتياطي مديريتي مقامات محيط زيستي كشور دانست و گفت:‌ متاسفانه مالچ پاشي كه به صورت سالانه در منطقه صحرايي بين عراق و عربستان صورت مي‌گرفت رها شده و مقامات محيط زيست كشور بايد اعلام كنند در اين زمينه طي 4‌سال گذشته چه اقداماتي صورت گرفته است.
وي با اشاره به اظهارات معاون سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص تصويب آيين‌نامه‌اي براي مقابله با ورود گرد و غبار به كشور، گفت: آيا بايد اين پديده به تهران مي‌رسيد كه مسوولان محيط زيست به فكر مساله بيفتند؟ آيا معاون سازمان محيط زيست طي 4 سال گذشته به استان خوزستان سفر نكرده است؟ آيا اين سازمان نماينده‌اي در استان كردستان كه هفته گذشته به دليل گرد و غبار تعطيل شد نداشته‌ است؟ و هزاران سوال ديگر.
نماينده شهرداري تهران در كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران تاكيد كرد: مقامات سازمان حفاظت محيط زيست به دليل كم توجهي به اين موضوع بايد هم اكنون پاسخگو باشند.
هشدار براي سالمندان بيماران قلبي و كودكان
مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هوا از بيماران قلبي و تنفسي خواست تا از تردد در هواي آزاد خودداري كنند.
به گزارش مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هوا (مها) براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا بر ميزان غلظت آلاينده‌هاي منواكسيد كربن، دي‌اكسيد گوگرد و ذرات معلق نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده و از ميزان غلظت آلاينده‌هاي ازن و دي‌اكسيد گوگرد كاسته شده است.
در اين گزارش آمده است، غلظت آلاينده‌ ذرات معلق 8/3 برابر فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا بر اساس استاندارد‌هاي وزارت بهداشت هم اكنون در شرايط بحراني است و اين در حالي است كه در ايستگاه‌هاي تجريش، امام خميني، آزادي، بهمن و سرخه حصار ميزان آلودگي 4 تا 5 برابر حد مجاز است كه پيش بيني مي‌شود شاخص كيفيت هوا در شرايط اضطرار قرار گيرد.در اين گزارش توصيه شده است تا بيماران قلبي و تنفسي، خردسالان و بزرگسالان از تردد در هواي آزاد و نيز همه افراد از انجام فعاليت‌هاي ورزشي خودداري كنند.
از خانه خارج نشويد
همچنين يك متخصص طب سالمندان با بيان اين‌كه ريه سالمندان بر اثر كاركرد طولاني و تغييراتي در ساختار حباب‌هاي ريوي، جدار قفسه صدري و عضلات و غضروف‌ها (اعضاي كمكي در تنفس) دچار فرسودگي شده ‌است، گفت: ‌از اين رو حتي اگر سالمند به بيماري خاص ريوي مبتلا نباشد، در برابر آلودگي‌ها آسيب‌پذير است.
دكتر هوشنگ بيضايي ،استعمال دخانيات را عاملي براي تخريب ريه‌ها برشمرد و افزود: آلودگي‌هاي ناشي از وسايل نقليه، گازهاي گوناگون چون منوكسيد كربن، ذرات سرب و گوگرد و گرد و خاك‌ها به ريه سالمندان آسيب‌ مي‌رساند.
وي ادامه داد: همچنين در مبتلايان به بيماري‌هاي مزمن ريوي، برونشيت مزمن، آسم ريوي و بيماري‌هاي انسداد مجاري ريوي با جنبه مزمن سطح حباب‌هاي ريوي و متعاقب آن ظرفيت حياتي تنفس سالمند كاهش مي‌يابد و حتي اگر سالمند سالم باشد، در آلودگي هوا به مشكل دچار خواهد شد.
اين متخصص طب سالمندي، با توجه به شرايط اخير آلودگي هوا (افزايش گرد و غبار) به سالمندان توصيه كرد از منازل خارج نشوند چون ميزان آلودگي در محيط‌هاي سربسته به طور نسبي كمتر از آلودگي‌هاي خارج منازل است.
بيضايي، تنگي نفس، احساس خفگي و عوارض ثانويه چون تهوع و سردرد را از علائم مشكلات تنفسي سالمندان در شرايط آلودگي هوا برشمرد و افزود:‌ در چنين شرايطي استراحت و پرهيز از تحرك، استفاده از پوشش آزاد و در صورت امكان استفاده از اكسيژن به سالمندان توصيه مي‌شود.




 
آخرین ویرایش:

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
بابا شما خیلی باحالین!
باخت تیم ملی از عربستان که تقصیر احمدی نژاد بود! قبلش هم باخت معصومی تو کشتی!
این گرد و غبار هم تقصیر احمدی نژاده؟!
خوزستانی ها خودشون می دونن که این گردوغبار ها 40 سالی می شه که مهمونشونه فقط این دفعه به نسبت شدیدتر بوده که به خاطر تغییرات زیست محیطی اخیر تو عراق بوده!
واقعا" تاپیک طنزی بود! لذت بردم!
یه بار دیگه پست اول رو بخونید!
حدود سه سال است.....؟!
اول یه ادعای دروغ رو مطرح می کنند بعد خیلی بچه گانه ربطش میدن به دولت! کلا" خوب بلدن اتفاقات روز رو وصل کنن به دولت!
تازه از خوزستانی ها بپرسید وضعیتشون تو زمان شاه چه جور بود بعد بیاید از تدابیر دلسوزانه ی شاه سند سازی کنید!

باحالی از خودتونه دوست عزیز .رئیس جمهور منتصب که گناهی نداره.
 

ترانه

عضو جدید
کاربر ممتاز
__________________

اولا که این مشکل یک مشکل آب و هواییه دوما من در مورد این موضوع نظری ندادم فقط از خوزستانی های خواستم که خودشون بیایند و نظر دهند که خوب شما تشریف آوردید سوما تا کی باید خودمون رو عادت بدیم که هر حرفی را بدون منبع نقل کنیم لطف کنید بگید کجا و کی آقای احمدی نژاد این حرف رو زدن

ای بابا مگه شما به صحبتهای رئیس جمهورتون گوش نمیدین. ایشون توی یه سفر که به اهواز داشتن همچین فرمایشی کردن.
اشکال نداره می تونین از بسیجیهای اهوازی بپرسین فکر کنم دسترسی بهشون برای شما مشکلی نداشته باشه
 

نرگس313

عضو جدید
ای بابا مگه شما به صحبتهای رئیس جمهورتون گوش نمیدین. ایشون توی یه سفر که به اهواز داشتن همچین فرمایشی کردن.
اشکال نداره می تونین از بسیجیهای اهوازی بپرسین فکر کنم دسترسی بهشون برای شما مشکلی نداشته باشه
نه شرمنده این تیکه صحبتهاشون رو توفیق نداشتم بشنوم شما که خوب گوشدادی منبعشم بذار ما فیض ببریم.:biggrin:
یادم بنداز ایران که اومدم بپرسم!
 

pejman.pna

عضو جدید
کاربر ممتاز
مردم خوزستان ما شما را میستاییم
مردم خوزستان شما صبورین
مردم خوزستان در حق شما ظلم شده است
حدود 3 ساله که مردم خوزستان از اول تابستان با گرد و خاک شدید رو به رو می شوند ولی حتی یکبار نه یک مسوول خوزستانی و نه یک مسوول دولتی در تهران در رابطه با این موضوع حرف نزدند و هیچ راهی برای جلوگیری از این گرد و خاک نداشتند این وقاحت تا جایی بود که رییس جمهور منتصب احمدی نژاد در جلوی دوربین میگه ( مردم خوزستاااان باید خوشحال باششششن این خاکها که به استانشون اومده خاک مقدس کربلاس خاک امام حسینه....)
اما امروز بعد از 3 سال 1 درصد از گرد و خاک خوزستان به تهران رسید و احتمالا ریه های زن احمدی نژاد و همسر دکتر الهام (چون احمدی نژاد خیلی دوسش داره) مقادیری ناراحت شده یک تیم تشکیل دادن تا به این مسأله رسیدگی کنند صدا و سیمای احمدی نژاد خودشو کشت واسه این یه ذره خاک حتی ماسک مجانی به مردم میدن.......
اگه دیدین تا قبل از این 4 سال ما گرد وخاک تو کشور نداشتیم به خاطر اینه که محمدرضا پهلوی قراردادی 40 ساله با عربستان امضا کرده بود تا با هم بیابان های عربستان و ایران مالچ پاشی کنند که تا قبل از این دولت هر سال اینکار انجام میشد ولی بعد از اومدن احمدی نژاد اون گفت که ما برای اینکار پول پرداخت نمیکنیم
خوشا به سعادتشون!! بالاخره باید یه جوری مردم و ساکت کرد دیگه!!
در ضمن جمله شما رو اصلاح می کنم. همسر دکتر الهام عاشق آقای احمدی نژاده.
درمورد قرارداد شاه با عربستان چیزی نمی دونم. ولی پارسال که من کرمانشاه پروژه داشتم، هوا همینجوری بود و گهگاهی به مراتب بدتر از این . بدون اغراق میشه گفت ده برابر اینی که تو تهران دیدین گرد و غبار بود. اهالی کرمانشاه همه می گفتن که اولین ساله چنین هوایی دارن. قبلا پیش اومده بوده که هوا غبار آلود باشه اما نه به این شدت و نه به طور دائمی. تابستان 87 تمام روزها هوا به همین صورت بود اونجا. دوستانی هم که دنبال منبع هستن می تونن به آرشیو هواشناسی مراجعه کنن.
فکر می کنم تو این سایت خوزستانی داشته باشیم و خوزستانی های محترم هم این مشکل رو از سالهای قبل از این چهار سال هم داشتند پس لطف کنید اجازه بدید درد دلشون رو خودشون بکنند.در ضمن لطف کنید اگه حرفی می زنید یا نقل قولی می گذارید حتما منبعش رو بگذارید تا دیگران هم از این منابع قوی اطلاع رسانی بهره مند بشن!
منبعش رو نوشته یه هموطن خوزستانی. همه چیز که نباید یه سایت داشته باشه. فرضا که سایتی هم باشه. حالا یا قلم نیوزه یا کلمه یا فارس نیوز یا وطن امروز یا ...... چه فرقی می کنه؟ اصلا منبعش منم. من با چشم خودم تو کرمانشاه این قضیه رو دیدم و با دوستان خوزستانی که تو این تالار دارم در موردش صحبت کردم. همه حرفشون همینه. بهتره به جای اینکه دراز بکشی و بگی منبع بدین، بری با چند تا از خوزستانیها صحبت کنی تا برات منبع زنده باشن.
بابا شما خیلی باحالین!
باخت تیم ملی از عربستان که تقصیر احمدی نژاد بود! قبلش هم باخت معصومی تو کشتی!
این گرد و غبار هم تقصیر احمدی نژاده؟!
خوزستانی ها خودشون می دونن که این گردوغبار ها 40 سالی می شه که مهمونشونه فقط این دفعه به نسبت شدیدتر بوده که به خاطر تغییرات زیست محیطی اخیر تو عراق بوده!
واقعا" تاپیک طنزی بود! لذت بردم!
یه بار دیگه پست اول رو بخونید!
حدود سه سال است.....؟!
اول یه ادعای دروغ رو مطرح می کنند بعد خیلی بچه گانه ربطش میدن به دولت! کلا" خوب بلدن اتفاقات روز رو وصل کنن به دولت!
تازه از خوزستانی ها بپرسید وضعیتشون تو زمان شاه چه جور بود بعد بیاید از تدابیر دلسوزانه ی شاه سند سازی کنید!
یه کم اطلاعاتت رو زیاد کن که از لذتت کم بشه و به خاطر واقعیتهای تلخ کمی هم حسرت بخوری!!! کافیه به جای بامزه گی کمی تو اینترنت جستجو کنی که چهار تا مطلب در این مورد متوجه بشی و ارزش خودتو به خاطر اطلاعات پاینت کم نکنی.
نه شرمنده این تیکه صحبتهاشون رو توفیق نداشتم بشنوم شما که خوب گوشدادی منبعشم بذار ما فیض ببریم.:biggrin:
یادم بنداز ایران که اومدم بپرسم!
بابا خارجییییییییییییییی!!! عجب کشور پیشرفته ای هم زندگی می کنی شما!!!
همه براش کف بزنین!! :w17::w17::w17::w17::w17::w17:
 

نازي_مو

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوشا به سعادتشون!! بالاخره باید یه جوری مردم و ساکت کرد دیگه!!
در ضمن جمله شما رو اصلاح می کنم. همسر دکتر الهام عاشق آقای احمدی نژاده.
درمورد قرارداد شاه با عربستان چیزی نمی دونم. ولی پارسال که من کرمانشاه پروژه داشتم، هوا همینجوری بود و گهگاهی به مراتب بدتر از این . بدون اغراق میشه گفت ده برابر اینی که تو تهران دیدین گرد و غبار بود. اهالی کرمانشاه همه می گفتن که اولین ساله چنین هوایی دارن. قبلا پیش اومده بوده که هوا غبار آلود باشه اما نه به این شدت و نه به طور دائمی. تابستان 87 تمام روزها هوا به همین صورت بود اونجا. دوستانی هم که دنبال منبع هستن می تونن به آرشیو هواشناسی مراجعه کنن.

منبعش رو نوشته یه هموطن خوزستانی. همه چیز که نباید یه سایت داشته باشه. فرضا که سایتی هم باشه. حالا یا قلم نیوزه یا کلمه یا فارس نیوز یا وطن امروز یا ...... چه فرقی می کنه؟ اصلا منبعش منم. من با چشم خودم تو کرمانشاه این قضیه رو دیدم و با دوستان خوزستانی که تو این تالار دارم در موردش صحبت کردم. همه حرفشون همینه. بهتره به جای اینکه دراز بکشی و بگی منبع بدین، بری با چند تا از خوزستانیها صحبت کنی تا برات منبع زنده باشن.

یه کم اطلاعاتت رو زیاد کن که از لذتت کم بشه و به خاطر واقعیتهای تلخ کمی هم حسرت بخوری!!! کافیه به جای بامزه گی کمی تو اینترنت جستجو کنی که چهار تا مطلب در این مورد متوجه بشی و ارزش خودتو به خاطر اطلاعات پاینت کم نکنی.

بابا خارجییییییییییییییی!!! عجب کشور پیشرفته ای هم زندگی می کنی شما!!!
همه براش کف بزنین!! :w17::w17::w17::w17::w17::w17:

:crying2::crying2: داري خشن مي شي پژييييييييييييييييييييييييييي
 

نرگس313

عضو جدید
آقا پژمان همه چیز منبع نداره ولی سخنی که آدم از رئیس جمهور یک کشور بیان می کنه قطعا باید منبع داشته باشه در غیر این صورت دروغه و برای تخریب بیان شده فکر کنم در یک سایت مهندسی مطلب می نویسم و دوستان مهندس کمی سطح تفکرشون از مردم(گاها شایعه انداز)کوچه و بازار بیشتر باشه ولی خوب متاسفانه ...
در مورد صحبت بعدیتون هم باید عرض کنم طرف حرف من با ترانه خانم بود که فرمودند از بسیجیهای اهوازی بپرسید که شما دوباره پریدی وسط و اظهار فیض کردی خوب الان این که من کجا زندگی می کنم چه ربطی به بحث داشت (شما همییشه عصبانی می شی این جوری حرف می زنی ؟:biggrin:)کسی که مطلب رو گذاشته باید ازش دفاع کنه نه من برم از کوچه و بازار(همون منابع موثق شما!)بپرسم چه خبر شده نا سلامتی ما این قدر خبرگذاری و سایت رسمی داریم که یکی شون این نقل قول رو چاپ کنه!
 

pejman.pna

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقا پژمان همه چیز منبع نداره ولی سخنی که آدم از رئیس جمهور یک کشور بیان می کنه قطعا باید منبع داشته باشه در غیر این صورت دروغه و برای تخریب بیان شده فکر کنم در یک سایت مهندسی مطلب می نویسم و دوستان مهندس کمی سطح تفکرشون از مردم(گاها شایعه انداز)کوچه و بازار بیشتر باشه ولی خوب متاسفانه ...
در مورد صحبت بعدیتون هم باید عرض کنم طرف حرف من با ترانه خانم بود که فرمودند از بسیجیهای اهوازی بپرسید که شما دوباره پریدی وسط و اظهار فیض کردی خوب الان این که من کجا زندگی می کنم چه ربطی به بحث داشت (شما همییشه عصبانی می شی این جوری حرف می زنی ؟:biggrin:)کسی که مطلب رو گذاشته باید ازش دفاع کنه نه من برم از کوچه و بازار(همون منابع موثق شما!)بپرسم چه خبر شده نا سلامتی ما این قدر خبرگذاری و سایت رسمی داریم که یکی شون این نقل قول رو چاپ کنه!
شما البته برای اطمینان خودتون که مطمئن بشید دروغه می تونید از ابزاری به نام اینترنت استفاده کنید. من این مطلب رو قبلا هم شنیده بودم. شما هم به جای محکوم کردن گاهی فکر کن که شاید راست باشه!! اینجوری باعث میشه که بری تحقیق کنی. اگر تحقیقات نتیجه نداد و کسی هم منبعی بهت نشون نداد اونوقت بگو دروغه. در مورد محل سکونتت که میگی چه ربطی داشت بهتره به پست خودت مراجعه کنی تا ببینی ربطش به چی بوده. ضمنا بهتره خیلی بیشتر از اینا از عصبانیت ملت ایران بترسی. ما به اینا عصبانیت نمیگیم. اسمش رو می ذاریم حرف حق. اینجا هم تاپیک گفتگوی آزاده. یعنی همونطور که شما وارد شدی و در مورد پست ترانه اظهار نظر کردی، من هم وارد شدم و راجع به پست شما مطلب نوشتم. پس روحیه انتقاد پذیری مهندسین ( به قول جنابعالی) کجا رفته!
راجع به خبرگذاری های معتبر و رسمی هم با شما کاملا موافقم. خبرگذاریهایی مثل فارس، وطن امروز، صدا و سیما و.......
ما از دیده ها و شنیده های خودمون صحبت می کنیم. اما چشم و گوش شما اینها هستن. کمی تجدید نظر بفرمایید. برای خودتون میگم.
 

نرگس313

عضو جدید
ما از دیده ها و شنیده های خودمون صحبت می کنیم. اما چشم و گوش شما اینها هستن. کمی تجدید نظر بفرمایید. برای خودتون میگم.
__________________
پس به دیده ها و شنیده های خودتون اطمینان کنید و با همون ها هم ادامه بدید با این طرز فکر شما فکر نمی کنم جایی برای صحبت باقی بمونه...
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
خاکی که بر خوزستان رواست٬ بر تهران حرام است

.
تصاویر زیر که یکشنبه ۱۳۸۸/۴/۱۴ تهیه شده‌اند٬ نمونه‌ای از گرد و غبارهای یک سال اخیر در اهواز هستند که به‌طور میانگین هر هفته دو الی سه روز٬ تنفس را برای مردم اهواز به‌زجر تبدیل می‌کنند.
بنده یک سال پیش نسبت به‌این بحران زیست‌محیطی و فاجعه‌ای که در خوزستان در حال وقوع بود (و هست) هشدار داده بودم اما متاسفانه طبق معمول صدای ما غیرتهرانی‌ها به‌هیچ‌جا نمی‌رسد.
نکته‌ی غم‌انگیز ماجرا این‌جاست که طی یک سال اخیر هیچ “اقدام موثری” برای جلوگیری یا رفع این مشکل از جانب مسئولین صورت نگرفت تا این‌که در این هفته توده‌ی بسیار رقیقی از این گرد و غبار (که به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با گرد و غبارهای خوزستان نیست) به تهران رسید تا مسئولین به‌تکاپو افتاده و ابر و مه و خورشید و فلک در دستگاه‌های دولتی به کار افتند و با اعزام یک هیات محیط زیستی به عراق به‌دنبال راه چاره باشند. همچنین خبرهایی مبنی بر تعطیلی رسمی تهران در روزهای آتی به‌دلیل «به‌خطر افتادن سلامت شهروندان» به‌گوش می‌رسد. به‌قول سایت تابناک٬ این اتفاق٬ پدیده‌ای بود که ثابت کرد که ایران فقط تهران است.
من به‌عنوان یک شهروند غیرتهرانی واقعاً متاسفم برای خودم و برای مسئولینی که بین شهروندان به‌وضوح تبعیض قائل می‌شوند٬ متاسفم از این‌که حتماً باید این گرد و غبار به تهران برسد تا مسئولین اقدامی در جهت رفع آن کنند٬ آیا ما غیرتهرانی‌ها شهروندان درجه دوم (و یا درجه چندم) محسوب می‌شویم؟ آیا سلامتی ما برای مسئولین بی‌ارزش است که طی یک سال اخیر نسبت به این فاجعه‌ی زیست محیطی بی‌تفاوت (و در خوشبینانه‌ترین حالت٬ کم‌تفاوت) بودند؟ آیا خدای ناکرده ما باید همیشه منتظر بمانیم تا همان بلایای طبیعی که بر ما نازل می‌شود بر هم‌وطنان تهرانی‌مان نیز نازل شود٬ تا مسئولین به‌فکر چاره باشند؟
برای دیدن تصاویر در اندازه‌ی بزرگ‌تر بر روی آن‌ها کلیک کنید.
استفاده از این تصاویر برای سایت‌ها و روزنامه‌ها آزاد است.
این تصاویر با کیفیت بالاتر و اندازه‌ی بزرگ‌تر جهت استفاده در نشریات چاپی موجود هستند٬ برای دریافت آن‌ها با من تماس بگیرید (ایمیل من در ستون کناری وبلاگ موجود است).






در زیر این مطلب که در سایت گناهکار منتشر شد 60-70 کامنت مردم گزاشته بودند که عمدتا به آلودگی هوا در خوزستان بوشهر کرمانشاه و کلا مناطق غربی و جنوبی و بی توجهی مسعولین اشاره داشت چنتا از کامنت ها رو براتون میزارم جالبه بقیشو از این لینک ببینید:​

تهرانی و غیر تهرانی نداریم ، ایرانی و غیر ایرانی نداریم ، آقایان و داریم و غلامان​

اي ول كه حق گفتي منم يك بوشهري هستم شهر ما كه بندر گناوه است سالي بيش از 10 بار اين گرد و غبار رو داريم .حالا اين يه بار كه به تهران رسيده مسئولان يادشون اومده ...........حرفي نزنيم بهتره بابا​

سلام دوست عزیز
از عکس های فوق واقعا متاثر شدم و بیشتر از بی توجهی مسئولین
اما من به عنوان یک شهروند تهرانی می خواستم به عرضتان برسانم خوشحال باشید که در خوزستان فرزندانتان را نمی زنند، نمی گیرند، شکنجه نمی دهند و بی صدا نمی کشند.
گردوغبار آنجا را به نقل و نبات اینجا نفروشید​

هموطن عزیزم
من به عنوان یک ایرانی‌ غربت نشین، هر بار که به تهران سفر کردم، چند روز اول را به علت بیماری آسم و آلودگی‌ شدید هوا در بستر بیماری بوده ام.
این نکته را فراموش نکن که در تمام این سالها راههای بسیار ساده و ارزان پیشنهادی کارشناسان برای بهبود این وضعیت توسط مسولان ندیده گرفته شد. در همه ی بارهایی که آلودگی‌ تهران از مرحله هشدار گذشت، تقاضای دلسوزان بهداشت و سلامت جامعه برای تعطیلی‌ حتا مدارس ابتدایی مورد قبول واقع نشد.
این بار اما مساله ظاهراً چیزی فراتر از دلسوزی مسئولین برای سلامت شهروندان است، اعتصاب معهود و تظاهرات ۱۸ تیر علل اصلی‌ این توجه ‌ند، نه سلامت مردم!
به امید روزی که حکومتی دلسوز همهٔ مردم ایران -در هر گوشه از این پهنه پر شکوه و با هر زبان و فرهنگ -راه حل اساسی‌ برای این مشکلات بیندیشد.

گویا سهم ما از زندگی یا جنگ است یا بدبختی های بعد از جنگ و یا این گرد و غبار!​

سلام هم شهرستانی سلام بیگانه سلام عقب افتاده سلام ...............
نمی دانم اهل کدام شهری ولی میدانم اهل هر شهری که هستی طرفداران دو آتیشه پیروزی و استقلال رو زیاد میبینی می دونم که بسیاری از افراد رو می شناسی که عشقشون اینه که یه جوری خودشونو به تهرانی جماعت نسبت بدن میدونم که خیلی چیزا رو میبینی و از شدت عصبانیت هیچ کاری نمی تونی بکنی جز اینکه فقط خودتو اذیت کنی میدونم که تفاوت شهر تو با شهر تهران تفاوت جهنمه با بهشت
دوست عزیز همشهرستانی محترم...............................هیچی فقط میدونم.​

نخیر عزیزم اینطوریا هم نیست! یه نگاهی به تهرانی ها بندازید...ما برای هر مسئله ناخوشایندی که برامون پیش میاد اعتراص میکنیم ولی شهرستانی ها چی؟ تا میبینند یه همچین اتفاقاتی می افته دادشون در میاد که آی تهرانی ها اِل و بِل ! بابا خودتونم یه کم بجنبید، شده تا حالا اهوازی ها روبروی سازمان محیط زیست به خاطر این مسئله جمع بشن؟
-------------------------------------------------

طرفدارای دولت بیاین جواب بدین، این بود دولت عدالت گستر که همه شهرستان ها رو آباد کرده و مردم شهرستان ها عاشق احمدی نژاد شدن؟؟
 
آخرین ویرایش:

pejman.pna

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس به دیده ها و شنیده های خودتون اطمینان کنید و با همون ها هم ادامه بدید با این طرز فکر شما فکر نمی کنم جایی برای صحبت باقی بمونه...
یعنی وقتی ساعت 1 بعدازظهره و منابع شما به من بگن نصفه شبه، من باید بهشون اطمینان کنم!!!!!!!!!!!!! البته شما جوابتون مثبته، چون دارید اطمینان می کنید. بهتون تبریک میگم. موفق باشید.
 

elahe.20

عضو جدید
سلام ممنون كه بالاخره يكي پيدا شد كه حرف دل خوزستانيارو بزنه من شنيده بودم اين گردو خاكا براي ساختمون سازي در عربستانه البته مربوط به بيابونا هم ميشه به هرحال هواي طاقت فرساي خوزستانو كه داريم متاسفانه اين گردو خاك امون همه رو بريده هيچ فكري هم به حالمون نميشه
 
بابا شما خیلی باحالین!
باخت تیم ملی از عربستان که تقصیر احمدی نژاد بود! قبلش هم باخت معصومی تو کشتی!
این گرد و غبار هم تقصیر احمدی نژاده؟!
خوزستانی ها خودشون می دونن که این گردوغبار ها 40 سالی می شه که مهمونشونه فقط این دفعه به نسبت شدیدتر بوده که به خاطر تغییرات زیست محیطی اخیر تو عراق بوده!
واقعا" تاپیک طنزی بود! لذت بردم!
یه بار دیگه پست اول رو بخونید!
حدود سه سال است.....؟!
اول یه ادعای دروغ رو مطرح می کنند بعد خیلی بچه گانه ربطش میدن به دولت! کلا" خوب بلدن اتفاقات روز رو وصل کنن به دولت!
تازه از خوزستانی ها بپرسید وضعیتشون تو زمان شاه چه جور بود بعد بیاید از تدابیر دلسوزانه ی شاه سند سازی کنید!
نرگس جان ایشون در مورد خوزستان و اب و هواش اظهار نظر اساسی کرده بودن در حالی که به هیچ وجه خوزستانی نیستن و تنها ارجاع دادن به خود خوزستانی ها
میشه از شما بپرسم چی بود که ایشون رو شایسته ی تشکر شما کرد، منتهی bad blue boy عزیز که خودشون خوزستانی هستن شایسته ی این نکته شناخته نشدن؟
آیا واقعا ناراحتی شما از بی منبعی و خوزستانی نبودن موسس تاپیک نشئت میگیره؟

نه دوست عزیز
این رخداد واقعا مخصوص این 3 سال اخیر هست
پارسال هم اگر خاطرتون باشه به میزان کمتری به تهران رسید
احتمالا متال گارد عزیز اون رو هم ناشی از تغییرات اب و هوایی عراق میشمرن
اما محض اطلاع ایشون و شما باید بگم داماد ما هم خوزستانی_ماهشهری_ه و گفته های bad blue boy عزیز رو تایید می کنه

لطفا کمی فراجناحی نگاه کنید
کمی ملی
 

bmd

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مردم خوزستان ما شما را میستاییم
مردم خوزستان شما صبورین
مردم خوزستان در حق شما ظلم شده است
حدود 3 ساله که مردم خوزستان از اول تابستان با گرد و خاک شدید رو به رو می شوند ولی حتی یکبار نه یک مسوول خوزستانی و نه یک مسوول دولتی در تهران در رابطه با این موضوع حرف نزدند و هیچ راهی برای جلوگیری از این گرد و خاک نداشتند این وقاحت تا جایی بود که رییس جمهور منتصب احمدی نژاد در جلوی دوربین میگه ( مردم خوزستاااان باید خوشحال باششششن این خاکها که به استانشون اومده خاک مقدس کربلاس خاک امام حسینه....)
اما امروز بعد از 3 سال 1 درصد از گرد و خاک خوزستان به تهران رسید و احتمالا ریه های زن احمدی نژاد و همسر دکتر الهام (چون احمدی نژاد خیلی دوسش داره) مقادیری ناراحت شده یک تیم تشکیل دادن تا به این مسأله رسیدگی کنند صدا و سیمای احمدی نژاد خودشو کشت واسه این یه ذره خاک حتی ماسک مجانی به مردم میدن.......
اگه دیدین تا قبل از این 4 سال ما گرد وخاک تو کشور نداشتیم به خاطر اینه که محمدرضا پهلوی قراردادی 40 ساله با عربستان امضا کرده بود تا با هم بیابان های عربستان و ایران مالچ پاشی کنند که تا قبل از این دولت هر سال اینکار انجام میشد ولی بعد از اومدن احمدی نژاد اون گفت که ما برای اینکار پول پرداخت نمیکنیم

مطمئن باش آدم عاقل هم شهروند هاي تهراني رو متهم نميدونه...
بايد اسم تايپيك رو ميزاشتي "ايران يعني تهران". وسياست پشت اين قضيه هم كاملا واضحه .نميگم تا اونايي كه نميدونند نيان كپي پيست تحويل آدم بدند.
ما شهرستاني ها مثل اليور توويست هستيم كه يه كاسه سوپ بيشتر ميخواهيم. و اين وسط , هميشه يك آقاي بامبلي هست كه مياد و سرمون داد ميزنه.
مرسي از مطلبتون..:cry:
 

نرگس313

عضو جدید
نرگس جان ایشون در مورد خوزستان و اب و هواش اظهار نظر اساسی کرده بودن در حالی که به هیچ وجه خوزستانی نیستن و تنها ارجاع دادن به خود خوزستانی ها
میشه از شما بپرسم چی بود که ایشون رو شایسته ی تشکر شما کرد، منتهی bad blue boy عزیز که خودشون خوزستانی هستن شایسته ی این نکته شناخته نشدن؟
من نسبت فامیلی با جناب متال گارد ندارم که از من می پرسید اگه انتقادی به نظریاتشون دارید لطفا به خودشون بگید در ضمن فکر نمی کنم برای امتیاز دادن به کسی باید جواب پس بدم شاید اصلا از آوارتارش خوشم اومده !!!
 

نازي_مو

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشكل اينجاست كه خيلي از ماها نمي خواهيم بپزيريم كه اشتباه فكر مي كنيم و يا اشتباه كاري انجام داديم
اگر هم بدونيم داريم اشتباه مي كنيم ولي حاضر نيستيم بپزيريم و اعتراف كنيم
 

seyhoon

عضو جدید
مردم خوزستان ما شما را میستاییم
مردم خوزستان شما صبورین
مردم خوزستان در حق شما ظلم شده است
حدود 3 ساله که مردم خوزستان از اول تابستان با گرد و خاک شدید رو به رو می شوند ولی حتی یکبار نه یک مسوول خوزستانی و نه یک مسوول دولتی در تهران در رابطه با این موضوع حرف نزدند و هیچ راهی برای جلوگیری از این گرد و خاک نداشتند این وقاحت تا جایی بود که رییس جمهور منتصب احمدی نژاد در جلوی دوربین میگه ( مردم خوزستاااان باید خوشحال باششششن این خاکها که به استانشون اومده خاک مقدس کربلاس خاک امام حسینه....)
اما امروز بعد از 3 سال 1 درصد از گرد و خاک خوزستان به تهران رسید و احتمالا ریه های زن احمدی نژاد و همسر دکتر الهام (چون احمدی نژاد خیلی دوسش داره) مقادیری ناراحت شده یک تیم تشکیل دادن تا به این مسأله رسیدگی کنند صدا و سیمای احمدی نژاد خودشو کشت واسه این یه ذره خاک حتی ماسک مجانی به مردم میدن.......
اگه دیدین تا قبل از این 4 سال ما گرد وخاک تو کشور نداشتیم به خاطر اینه که محمدرضا پهلوی قراردادی 40 ساله با عربستان امضا کرده بود تا با هم بیابان های عربستان و ایران مالچ پاشی کنند که تا قبل از این دولت هر سال اینکار انجام میشد ولی بعد از اومدن احمدی نژاد اون گفت که ما برای اینکار پول پرداخت نمیکنیم
ایول اینو خوب اومدی. البته فاطی جون عاشق دائم الاحتراق اونه:love::sweatdrop::sweatdrop::sweatdrop:
 
بالا