ممنون که نوشته هامو خوندید. سعی میکنم اون حدیث رو بیارم براتون.
در مورد چنگ زدن خوب معلومه امام صادق ائمه رو خواهد گفت! اگر منظور خدا هم چنگ زدن به ائمه بود یک کلمه ائمه توی آیه میاورد که نیاورده. خود قرآن با آیه ای شروع میشه که قرآن رو کتابی معرفی میکنه که همه میتونن به راحتی بخونن و هدایت بشن و نیازی به تفسیر نداره و معانی کاملا واضح و آشکاره.
و اما در مورد جبر و اختیار
خیام میگه: از 2 حالت خارج نیست. یا خدا آینده منو میدونه و یا نمیدونه. اگه آینده منو ندونه که خدائیتش رد میشه چون ندونستن یک نوع نقصه. پس باید از آینده من خبر داشته باشه. در این صورت چطور انتظار داره که من مخالف دانائی اون رفتار کنم؟ من مجبورم مطابق دانائی اون رفتار کنم تا دانائیش زیر سوال نره. و حالا چطور میتونه منو مکافات کنه؟؟؟؟ من که به اجبار رفتار میکنم نمیتونه مجازاتم کنه!!!!!
دوست دارم نظرتونو بخونم.
با سپاس
در مورد چنگ زدن خوب معلومه امام صادق ائمه رو خواهد گفت! اگر منظور خدا هم چنگ زدن به ائمه بود یک کلمه ائمه توی آیه میاورد که نیاورده. خود قرآن با آیه ای شروع میشه که قرآن رو کتابی معرفی میکنه که همه میتونن به راحتی بخونن و هدایت بشن و نیازی به تفسیر نداره و معانی کاملا واضح و آشکاره.
و اما در مورد جبر و اختیار
خیام میگه: از 2 حالت خارج نیست. یا خدا آینده منو میدونه و یا نمیدونه. اگه آینده منو ندونه که خدائیتش رد میشه چون ندونستن یک نوع نقصه. پس باید از آینده من خبر داشته باشه. در این صورت چطور انتظار داره که من مخالف دانائی اون رفتار کنم؟ من مجبورم مطابق دانائی اون رفتار کنم تا دانائیش زیر سوال نره. و حالا چطور میتونه منو مکافات کنه؟؟؟؟ من که به اجبار رفتار میکنم نمیتونه مجازاتم کنه!!!!!
دوست دارم نظرتونو بخونم.
با سپاس