تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

  • ضعیف

    رای: 37 12.1%
  • متوسط

    رای: 38 12.5%
  • خوب

    رای: 114 37.4%
  • عالی

    رای: 116 38.0%

  • مجموع رای دهندگان
    305

غفرانی

عضو جدید
پاسخ به دوست گرامی kambizeslam

پاسخ به دوست گرامی kambizeslam

جناب kambizeslam

با سلام
شما خواستید بدونید کجا catia آموزش می دن. خوب در رشت که من نمی دانم ولی تهران زیادند.
جامعه قالبسازان ایران (که من هم دست بر قضا اونجام)، مجتمع فنی تهران، جهاد دانشگاهی بعضی از دانشگاه ها، و برخی شرکت های کوچک دیگه که در زمینه آموزش کار می کنند مثل نوین پارسیان، نانوتکنولوژی و .... . اگه خواستید اطلاع دهید، آدرس اونهایی رو که می شناسم برایتان بذارم.
فقط اگه می خواین catia یاد بگیرین چند چیز را مد نظر داشته باشید و بعد سراغ این مراکز بروید:
1- اولا catia رو برای چه کاری می خواین؟ از کدام قسمت های catia می خواین استفاده کنین؟
2- از این نرم افزار می خواهید در کار صنعتی استفاده کنین و یا برای پروژه های دانشگاهی؟
3- اگر دنبال آموزش هستین زمان هم برایتان مهم است و یا نه؟
4- مدرکی را که بعضی آموزشگاه ها و مراکز میدن برایتان مهم است یا نه؟
5- مدرک تحصیلی شما چیست و با چه کسانی و سر چه کلاسهایی می توانید بنشینید؟
اگر کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنید، و احتمالا اگر خواستید با دادن این اطلاعات به من، با هم مشورت کنیم، احتمالا در جای مناسب تر می توانید ثبت نام کنید. (البته به قول معروف هیچ ماست بندی نمی گه ماستم ترشه!!! من هم نمی گم جامعه قالبسازان بد است!!!!!)
موفق باشید
 

kambizeslam

عضو جدید
با سلام به آقای غفرانی
. پاسخ سؤالات شما به رنگ قرمز
1- اولا catia رو برای چه کاری می خواین؟ از کدام قسمت های catia می خواین استفاده کنین؟ CATIA V4قبل از فعالیت بعنوان مهندس پروزه بلد بودم. حالا میخوام اطلاعات خودم رو up to date کنم و از بیسیک تا پیشرفته متودیک V5 رو یاد بگیرم. هم draft هم solid , drawing, free form, طراحی sheet metal , پلاستیی برای آمادگی ساخت قالب.
2- از این نرم افزار می خواهید در کار صنعتی استفاده کنین و یا برای پروژه های دانشگاهی؟ بله اگه بشه اول با نرم افزار education اون تمرین و بعدا license رو برای ارایه خدمات مهندسیدر آلمان از transcat اجاره کنم.
3- اگر دنبال آموزش هستین زمان هم برایتان مهم است و یا نه؟ خدمات آموزشی اینجا هم ارایه میشه ولی من بصورت فشرده میخوام در تعتیلاتم یاد بگیرم.
4- مدرکی را که بعضی آموزشگاه ها و مراکز میدن برایتان مهم است یا نه؟ مدرک برام مهم نیست بلکه کیفیت آموزش و کیفیت جزوهای
 

kambizeslam

عضو جدید
ما بقی پاسخ سؤالات آقای غفرانی به رنگ قرمز
5- مدرک تحصیلی شما چیست و با چه کسانی و سر چه کلاسهایی می توانید بنشینید؟ مدرکم فوق لیسانس مکانیه و 11 ساله که در صنعت اتومبیل به عنوان مهندس پروژه فعالم.
اگر کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنید، و احتمالا اگر خواستید با دادن این اطلاعات به من، با هم مشورت کنیم، احتمالا در جای مناسب تر می توانید ثبت نام کنید. (البته به قول معروف هیچ ماست بندی نمی گه ماستم ترشه!!! من هم نمی گم جامعه قالبسازان بد است!!!!!) لطفا مقاطع آموزشی V5 در جامعه خود را با هزینه آنها برام لیست کنین
http://www.www.iran-eng.ir/images/misc/progress.gif
 

غفرانی

عضو جدید
آقای kambizeslam عزیز

آقای kambizeslam عزیز

[FONT=&quot]خدمت دوست گرامی [/FONT][FONT=&quot] [/FONT]kambizeslam[FONT=&quot] سلام[/FONT]
[FONT=&quot]من پروفیل شما رو هم خوندم. گمانم شما تعطیلات بطور کوتاه مدت می خواهید بیایید ایران. با این اوصاف شما در هیچ کلاس عمومی نمی توانید ثبت نام کنید.!!! و اما نکات مهم[/FONT]:
1-[FONT=&quot]دوره های آموزشی در ایران بر طبق استاندارد مشخصی برگزار نمی شود. هر آموزشگاهی حسب تشخیص و صلاحدید خود 2 تا 5 دوره برگزار می کنند. که یک دوره 30 تا 100 ساعت است. (چه نظمی و چه برنامه ریزی دقیقی[/FONT]!!!).
2- [FONT=&quot]آموزشگاه ها تقریبا تماما ادعا می کنند که با گذراندن تمام دوره های تعریف شده توسط آنها شما به تمام قسمت های عمده نرم افزار مسلط می شوید[/FONT]. [FONT=&quot]منتها آنها محققا تماما کشک می گویند.اصولا دوره های بالا چون مشتری ندارند، اصلا تشکیل نمی شوند[/FONT].!!!
3- [FONT=&quot]اساتید در هیچ جا و مرجع مشخص تایید صلاحیت نمی شوند. هر کسی که ادعایی داشته باشد و بتواند نقطه نظرات مدیر آموزشگاه را تامین کند، بصورت بالقوه می تواند استاد شود. و مدیران آموزشگاه ها مهمترین فاکتور برایشان دستمزد است!!! اصولا بیشتر آنها اصلا از[/FONT] CAD/CAM [FONT=&quot]چیزی نمی فهمند که بخواهند کیفیت کار استاد را در هنگام بکارگیری محک بزنند. حال چند دوره که گذشت و صدای اعتراض دانشجویان بلند شد، مدیر تازه می فهمد که باید کم کم مدرس را عوض کند. نتیجتا اگر می خواهید کسی را و جایی را برای درس خواندن انتخاب کنید، حتما در مورد کیفیت تدریس فرد مورد نظر و سواد و همه چیز او خوب تحقیق کنید[/FONT].
4- [FONT=&quot]زمان های برگزاری کلاس ها در همه جا تقریبا 4 ساعت در هفته است. ما الان خودمان دوره های 64 ساعته داریم، که 16 هفته طول می کشد، و فکر کنم نتیجتا شما نمی توانید در یک همچین دوره هایی ثبت نام کنید[/FONT].
5- [FONT=&quot]متاسفانه در ایران[/FONT] catia [FONT=&quot]و کلاسهای آن را نه مهندسین که بیشتر تکنسین ها و نقشه کش ها، پر می کنند. نتیجتا شما که مهندس مکانیک هستید و کار آزموده و زبان انگلیسی هم بلدید، این کلاس ها برایتان حتما خسته کننده است. باور نمی کنید ولی من خیلی وقت ها مجبوریم گلویم را پاره کنم تا به برخی یاد بدهم که[/FONT] circle [FONT=&quot]یعنی دایره[/FONT]!!!
6- [FONT=&quot]در مجموع من اگر در مورد شخص شما به عنوان یک مهندس که با نرم افزار[/FONT]v4 [FONT=&quot]کار کرده و منطق نرم افزار در دستش است، درست فکر می کنم، نتیجتا اصلا توصیه می کنم که در هیچ آموزشگاهی ثبت نام در کلاسهای گروهی نکنید. بلکه تدریس خصوصی را انتخاب کنید. حتما خیلی سریع تر به جواب می رسید. مخصوصا در این فرصت کمی که در اختیار دارید. (حسب حدس بنده). تقریبا تمام آموزشگاه ها مدرسینی دارند که تدریس خصوصی هم می کنند. خلاصه اگر بخواهید مدرس خصوصی زیاد است[/FONT].
7- [FONT=&quot]اگر راه بالا را خواستید انتخاب کنید، خود را مقیم آلمان معرفی نکنید، یحتمل شما را تیغ می زنند. ولی تدریس خصوصی بسته به اینکه با آموزشگاه حرف بزنید یا با خود مدرس و بسته به اینکه مدرس شما کی باشد و دنیا را چگونه ببیند!!!، از ساعتی 10 هزار تومان هست تا مثلا به ندرت ساعتی 60 تا 80 هزار تومان. ولی معمول تدریس خصوصی همان 20 هزار تومان است. (البته تاکید می کنم که موضوع کاملا سلیقه ای است و چکی[/FONT]!!!)
[FONT=&quot]در مورد جامعه قالبسازان که سوال کرده بودید،چند توضیح[/FONT]:
1- [FONT=&quot]من می دانم که بچه هایی که استرالیا و یا کانادا می روند، مدرک جامعه را ترجمه می کنند، یعنی مدرک جامعه را اونجا قبول دارند[/FONT].
2- [FONT=&quot]ما چهار دوره 64 ساعته داریم، که روزهای 5شنبه و جمعه برگزار می شود[/FONT]. [FONT=&quot]مبلغ را اگر با آموزش های اونور آبی مقایسه می کنید، بسیار کم است. برای یک دوره 120 هزار تومان!!!. البته آموزشگاه های دیگر برای همین تعداد ساعت، تا 3 برابر این مبلغ را هم می گیرند[/FONT].
3- [FONT=&quot]ما در دوره اول: حجم سازی، اسمبل و نقشه گیری را می گوییم. در دوره دوم سطح سازی و نیز سطح سازی با استفاده از ابر نقاط را می گوییم، در دوره سوم ماشینکاری (فقط فرز کاری) را می گوییم و در دوره 4 اگر به حد نصاب تشکیل کلاس برسد، ورقکاری، طراحی قالب و حرکت مکانیزم را داریم،[/FONT]​

[FONT=&quot]دوست عزیز اگر وقت داشته باشی و از[/FONT] help [FONT=&quot]نرم افزار کمک بگیری، به نظر من خیلی کامل است. اگر اصرار به آموزش داری حتما کسی را انتخاب کن، که با [/FONT]catia [FONT=&quot]کار صنعتی کرده باشدو نه اینکه دانشجو باشد[/FONT].
[FONT=&quot]راستی ما داشتیم چند ماه پیش با یکی از زیر مجموعه های "پورش" آلمان وارد یک کار خوب و همکاری مشترک می شدیم، به خاطر بحران اقتصادی، موضوع مسکوت ماند. شما اونورها نیستی؟ !؟!؟!!!!؟؟؟؟!!!!؟؟؟[/FONT]
[FONT=&quot]موفق باشید. اگر کاری از دست من بر می آمد بگویید تا انجام دهم[/FONT]:redface:;).​
 

hakhamaneshian

عضو جدید
سلام آقای غفرانی
همانطور که میدانید اگر بخواهیم نقشه ای را با فرمت CATdrawing ، به صورت فایل های تصویری ذخیره کنیم، با پسوند prn یا XPS ذخیره میشود که در سیستمهای دیگر که فاقد CATIA هستند باز نمیشود. چطوری میشه این مشکل را برطرف کرد؟
 

غفرانی

عضو جدید
سلام به hakhamaneshian

سلام به hakhamaneshian

شما چرا PDF , و یا tif و یا jpeg استفاده نمی کنید? اگر از اینها استفاده می کنید، فقط باید نقشه داخل کادر کاغذ باشد. اصلا چرا PDFmaker نصب نمی کنید، که از پرینت استفاده کنید و هرجای کار را خواستید، با فرمت PDF بدست آورید.
در ضمن اگر در موقع پرینت نرم افزار office را کامل و جامع با متعلقات نصب کرده باشید، یک فرمت سازگار با windows و office در اختیار می گذارد. که آنرا در همه جا می توان برای پرینت استفاده کرد.
در ضمن در tools< image< capture ابزار عکس برداری هم داریم، که می توانید براحتی از آن استفاده کنید.

اگر مشکل شما پرینت است، و جاهای دیگه catia ندارند، می توانید به ذخیره کردن با فرمت dwg (همان autoCAD) نیز توجه داشته باشید.
با آرزوی موفقیت:smile:
 

غفرانی

عضو جدید
catia v6

catia v6

Cd[FONT=&quot] نرم افزار [/FONT]catia v6[FONT=&quot] چند روز پیش به دستم رسید. به راحتی نصب شد. منطق کلی کار با نرم افزار بسیار بسیار عوض شده است. نرم افزار اساس را بر کار بصورت [/FONT]PLM[FONT=&quot] قرار داده است. به لحاظ گرافیکی هم تغییرات زیادی دیده می شود. در هر حال بعید می دانم این نسخه و اهداف آن در ایران "حالاحالاها" جا بیافتد. اصولا ما و صنعت ما و مهندسین ما با [/FONT]PLM[FONT=&quot] آشنایی و رفاقت چندانی ندارند که حالا بخواهیم در جهت [/FONT]PLM[FONT=&quot] از [/FONT]catia v6[FONT=&quot] استفاده کنیم. :confused:[/FONT]​
 

golabi2007

عضو جدید
سلام
لطفا در مورد plm توضیح مختصری بدید و اگر میشه وقتی از دستوری می گید استفاده کنید ذکر کنید در کدام محیط کتیا قرار دارد با تشکر
 

غفرانی

عضو جدید
PLM

PLM

PLM همان product lifecycle managment است. این یک بحث کلی است و ربطی به یک نرم افزار خاص ندارد. مثل CAD/CAE/CAM که یک بحث کلی هستند. PLM تمام پروسه های مرتبط با طراحی، ساخت، فروش، خدمات پس از فروش، از رده خارج کردن قطعه از چرخه مصرف و تمامی تغییرات و تطبیق پذیری هایی را که در حین کار لازم است بوجود آید را در بر می گیرد. نرم افزارها باید بتوانند امکانات لازم در این چرخه "تولد تا مرگ" قطعه و یا مجموعه را حمایت کنند. علاوه بر این یکی از مهمترین مسایل مطرح شده در جهان کنونی عدم تمرکز متخصصین، طراحان، سازندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان در یک جای خاص است. با استفاده از شبکه وب و با کمک نرم افزارهای مناسب باید بتوان افراد و سازمانهای مرتبط با این چرخه را به یکدیگر متصل نمود. تصورش را بکنید مثلا من در ایران طراحی کنم، مدیر من در اروپا باشد، مسوول کنترل کار در هند باشد، تولید در چین و مصرف کننده نهایی و شبکه فروش برای روسیه!!!! ما با استفاده از وب و نرم افزارهایی که تکنولوژی PLM را در ساختار خود مد نظر قرار داده اند، با هم مرتبط بوده و کار کنیم. حالا فرض کنید بر روی یک پروژه همزمان 10 طراح در 10 نقطه از دنیا در حال کار هستند، آنها باید بتوانند در یک محیط نرم افزاری مناسب طراحی را بصورت هماهنگ با هم انجام داده و به پیش برند.
برای اطلاعات بیشتر http://en.wikipedia.org/wiki/Product_lifecycle_management را ببینید.

Dassualt system که صاحب CATIA است، پیشگام بکارگیری PLM در دنیا بوده است. اکنون V6 برای برقراری و ایجاد ارتباط در این چنین فضایی به بازار عرضه شده است. البته در V5 هم بحث PLM مطرح بود، ولی در V6 بسیار توسعه داده شده است.
موفق باشید.
 

غفرانی

عضو جدید
[FONT=&quot]ساخت قطعات و مجموعه ها در [/FONT]CATIA[FONT=&quot] با چند روش اصلی کلی قابل انجام است. [/FONT]​
1-[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]ایجاد قطعات بصورت مستقل از هم و مقید کردن آنها به یکدیگر با استفاده از قیود [/FONT]ASSEMBLY​
2-[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]ایجاد قطعات بصورت بصورت وابسته به یکدیگر. بدین معنا که برای ساخت یک قطعه از قطعه ای دیگر کمک بگیریم. مثلا یک لبه از قطعه 1 را بر روی سطحی از قطعه 2 تصویر کنیم. و یا در هنگام رسم [/FONT]sketch[FONT=&quot] از المانهای قطعه دیگری در رسم و قید گذاری استفاده کنیم. در این روش بطور عادی [/FONT]CATIA[FONT=&quot] تصویر کردن، قیدگذاری و یا هرگونه استفاده دیگری را اجازه می دهد. نکته مهم این است که در حالت پیش فرض، چنانچه برای ساخت یک قطعه از قطعات دیگر استفاده کنیم، ارتباط و [/FONT]link[FONT=&quot] بین سازنده مرجع و ساخته شده باقی نخواهد ماند. و اگر مرجع را تغییر دهیم، دیگر ساخته شده تغییر نخواهد کرد. چنانچه از مسیر [/FONT]tools/options/infrastructure/part infrastructure[FONT=&quot] در پنجره اول، اولین گزینه یعنی [/FONT]keep link with….[FONT=&quot] را فعال کنید، ارتباط و اتصال بین المان ساخته شده و مرجع برقرار خواهد ماند.[/FONT]​
[FONT=&quot]یادم هست که من دو سه سالی با [/FONT]catia[FONT=&quot] کشتی گرفتم تا بالاخره این توانمندی را این نرم افزار پیدا کردم. این موضوعی است که اکثر کاربرانی که دیده ام آن را نمی دانند. و در نتیجه اگر در ساخت قطعات از قطعات دیگر استفاده کنند، [/FONT]link[FONT=&quot] بین قطعات محفوظ نمی ماند و این گاه بسیار بد است. (مخصوصا در طراحی هایی که می خواهیم پارامترها با هم مرتبط و با تغییر یک چیز باقی اجزا مرتبط خودبخود تغییر کنند.)[/FONT]​
 

غفرانی

عضو جدید
کاربران حرفه ای در CATIA از ابزار Paste Special همیشه استفاده می کنند و قطعات را با هم با کمک آن لینک می کنند.
 

غفرانی

عضو جدید
استاد catia

استاد catia

با سلام به همگی

در جامعه قالبسازان در تهران، احتیاج به یک نفر همکار جدید برای تدریس CATIA داریم. کسانی که توانمندی حرفه ای در کار با CATIA دارند، و تمایل به تدریس در جامعه قالبسازان را دارند، مشخصات کامل خود را برای بنده به آدرس KH.Ghofrani@gmail.com ارسال کنند.:cool:
 

غفرانی

عضو جدید
معرفی قسمت های مختلف CATIA

معرفی قسمت های مختلف CATIA

یک فایل PDF حدود 80 صفحه که فارسی است و توضیحات مختصر و مفیدی در مورد ماژول ها و قسمت های مختلف CATIA رو آورده در اختیار دارم. برایتان می فرستم.

باقی دوستان و علاقمندان هم می توانند email خوشون رو بدن، تا برای اونها هم بفرستم.
 

mehrdadeng

عضو جدید
یک فایل PDF حدود 80 صفحه که فارسی است و توضیحات مختصر و مفیدی در مورد ماژول ها و قسمت های مختلف CATIA رو آورده در اختیار دارم. برایتان می فرستم.

باقی دوستان و علاقمندان هم می توانند email خوشون رو بدن، تا برای اونها هم بفرستم.
تشكر
MSHAMS_ENG@YAHOO.COM
 

mahmoudxp

عضو جدید
سلام جناب غفرانی
لطفا برای بنده هم به این آدرس ارسال کنید : mahmoud@freemag.ir
سئوالی هم داشتم :
برای پیگیری فرآیندهای "فقط " ساخت و تولید و نه طراحی و آنالیز و .. چه استراتژی باید دنبال بشه ؟ مثلا ربط مراحل مختلف در فرآیندها به ترتیب و گرفتن نقشه و .. مدتها برای من سئوال بود تا اینکه با گزینه paste special و قسمت لینک تونستم این مشکل بسیار بزرگم را حل کنم . حالا سئوالی که دارم در بحث تلورانس گذاری هاست . غیر از اینکه ربط سطوح و جاهائی مرتبط در اندازه گذاری ها را میتوان در محیط dmu space analyzer دید ، چه استفاده ای میشه از آن کرد ؟
مثلا آیا میشه بر اساس ماکزیمم تلورانس شکل قطعه را دید یا تلورانس را آنالیز کرد که کجا بسته است و موارد دیگر ؟ من خیلی دنبال این مطلب گشتم ولی متاسفانه ظاهرا در کتیا این کار انجام نمیشه و در pro/engineer هم ظاهرا با CETOL این کار را انجام میدهند . لطفا راهنمائی کنید . ممنون


- در ضمن کتیا 6 2009خیلی جالب بود دیشب دانلود کردم حدود 700 مگ با help کامل ! اگر دوستان خواستند لینک تورنت آن را قرار میدهم .
 

golabi2007

عضو جدید
با سلام
جناب آقای غفرانی یک سوال در مورد اندازه گذاری داشتم در محیط drafting اگر بخواهیم میزان اندازه را بیان نشود ولی فلش اندازه نشان داده شود به چه صورت باید عمل کنیم؟
من رنگ اندازه را سفید انتخاب کردم و سایزش را بسیار کوچک کردم ولی هم باز بر روی فلش اندازه عددی نشان داده می شود و در چاپ می اید.
 

غفرانی

عضو جدید
سلام به همه

1- در مورد فایل pdf که گفته بودم، متاسفانه چون حجم آن 28 مگ است، نتوانستم برای آقایان بفرستم، در اولین فرصت در یک سایت مناسب upload می کنم و لینکش رو می ذارم.

2- آقای گلابی یک کلک رشتی بهت یاد می دم تا کارت رو انجام بدی.
بر روی اندازه راست کلیک و propreties بگیر. بعد در قسمت value در پایین پنجره، گزینه fake را فعال کنین. در قسمت alphabetical کافیست space بزنی. البته همانطوز که خود شما فهمیدید، در قسمت numerical نیز می توانید اندازه های دروغین بدهید. البته مراقب باشید با این اندازه زنی دروغین، زیاد سر کسی رو کلاه نذارین.:D:surprised::biggrin:

تا بعد
پایدار باشید
 

AHBA

عضو جدید
catia پیشرفته

catia پیشرفته

سلام
کسی اینجا catia رو حرفه ای بلده؟
catia پیشرفته شامل چه مباجثی می شه>؟
 

غفرانی

عضو جدید
[FONT=&quot]سلام محمود عزیز[/FONT]​
[FONT=&quot]من هم مثل شما با تلرانس گذاری در [/FONT]catia[FONT=&quot] مشکلاتی دارم. من هم چیز خیلی بیشتر از شما حالیم نیست. ولی دو سه نکته کوچک:[/FONT]​
1-[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]در فایل [/FONT]pdf[FONT=&quot] که لینکش رو انشالله شنبه می ذارم (تا اون روز اینترنت پر سرعت ندارم)، توضیحاتی در مورد ماژول [/FONT]analysis and deformable mesh[FONT=&quot] آمده، از این ماژول برای تحلیل شرایط تلرانس ها و وضعیت تنش ها و بارگذاریهای حاصله از جازدن و ... استفاده میشه کرد. [/FONT]​
2-[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]در دستور[/FONT]clash[FONT=&quot] در [/FONT]assembly[FONT=&quot] شما میتوانید [/FONT]clash[FONT=&quot] و [/FONT]clearance[FONT=&quot] را در مجموعه چک کنید. خوب [/FONT]clearance[FONT=&quot] در خیلی جاها همان تلرانس و دامنه تلرانسی مجاز است.[/FONT]​
3-[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]گفته اید، "[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]مثلا آیا میشه بر اساس ماکزیمم تلورانس شکل قطعه را دید[/FONT][FONT=&quot]" [/FONT][FONT=&quot]جواب من تا حدودی بله است، شما در هرجا که عددی را به عنوان مقدار یک پارامتر معرفی میکنید، باراست کلیلک در محل پارامتر در پنجره مربوط به آن، دو گزینه دارید. [/FONT]Add range[FONT=&quot] و نیز [/FONT]add multiple value[FONT=&quot] با کمک آنها می توان یک بازه برای مقادیر قابل قبول برای آن پارامتر را تعریف نمود. همچنین گزینه [/FONT]multiple value[FONT=&quot] را اگر استفاده کنید، صرفا و صرفا مقادیر قابل قبول در طراحی مقادیر معرفی شده خواهند بود. البته هیچکدام اینها مستقیما به معنی تلرانس گذاری نمی باشند ولی اگر شما بخواهید می توانید عدد طراحی ماکزیمم را در اینجا به همراه عدد طراحی ایده ال را با هم بدهید و هر وقت خواستید، حالت بیشینه مقدار را فعال منید. یعنی جواب سوال بالا تا حدودی درست در می آید.[/FONT]​
[FONT=&quot]مجددا تاکید می کنم که من هم با تلرانس گذاری و برخی خواسته های مرتبط با این مبحث در [/FONT]catia[FONT=&quot] خودم مشکل دارم. حتما هم چیزهایی وجود دارند که من بلد نیستم. باید گشت تا بالاخره به جواب رسید. من در [/FONT]catia[FONT=&quot] یاد گرفته ام، که اگر چیزی و خواسته ای را پیدا نکردم، فرض را بر عدم توانایی نرم افزار نگذارم، فرض قوی تر بیسوادی خودم است.[/FONT]​
[FONT=&quot]پاینده باشید.[/FONT]​
 

غفرانی

عضو جدید
سلام
من نسبتا catia رو خوب بلدم، تاپیک "رفع مشکلات شما در catia" رو راه انداختم تا شاید کمکی اگر شد، به بعضی ها بکنم. خوب شما بگین منظورتان از "حرفه ای" چی هست؟ منظورتان این کلاسهایی است که آموزشگاه ها دارن و میگن دوره های پیشرفته یا حرفه ای؟ یا منظور دیگری دارین؟

راستی لطفا به همان تاپیک "رفع مشکلات شما در catia" پاسخم را بدهید. اونجا این خاصیت رو داره که بعضی آدمای دیگه هم میان و شاید برای آنها هم صحبت ها مفید باشه.
 

Similar threads

بالا