كمك ،HELP ، سئوالات، FAQ ، درخواست ( پروژه هاي درسي )

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Shahab_88

عضو جدید
سلام
منم لازم دارم اگه لطف کنی برام بفرستی ممنونت میشم
e-mail:reza_7193@yahoo.com
 

mahla_sh

عضو جدید
رم كولهاس

رم كولهاس

رم كولهاس

رم کولهاس متولد سال ۱۹۴۴ رتردام هلند است. بین سالهای ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۶ در اندونزی مقیم بود و سپس به عنوان خبرنگار و فیلم نامه نویس در آمستردام ساکن شد. پس از آن به لندن رفت و به تحصیل معماری در مدرسه پرداخت. در سال ۱۹۷۲ با کسب بورس تحصیلی عازم ایالات متحده شد و در آنجا اقامت گزید. وی در آمریکا شیفته نیویورک شد و با چاپ کتاب "هذیان نیویورک " در سال ۱۹۹۸ به زودی مشهور گشت.
حدود بیست سال بعد کولهاس با کتاب "کوچک،متوسط،بزرگ،کلان (S.M.L.XL) نشان داد که ایده اصلی مدرنیسم با معماری و شهرسازی مدرن در تضاد است و برای حل مسائل امروز باید با توجه به واقعیت که وی آن را "رئالیسم نو" می­نامد، روح اصلی مدرنیسم را احیاء کرد.
کولهاس از معمارانی می باشد که در زمان پی ریزی تفکرات مکتب فولدینگ شروع به کار و فعالیت حرفه ای خود کرده است.
شفافیت بصری، استفاده از سطوح شیشه ای بزرگ به کارگیری فرم های خالص از ویژگی های کارهای اولیه او (نظیر خانه دو دوست) می باشد که بیشتر تحت تاثیر آثار میس وندروهه بوده است. موضوعاتی که کولهاس با پیوستگی شایان توجه به آنها می­پردازد، از یک واحد مسکونی تا شهر و کلانشهر توسعه می­یابند. برای او معماری و شهر باهم عجین هستند. او معتقد است که بدون داشتن ایده ای از شهر، فعالیت در زمینه معماری یک تجربه ناکامل باقی می­ماند. بدین ترتیب وی با ارائه نظریات خود در باب شهرسازی، شهر آرمانی سه میلیون نفره، و شهر تابان لوکوربوزیه را که همگی بر اساس سیاست "تخریب از بن" طراحی شده اند رد می­کند.
به نقل از: وبلاگ معماري نور
 
  • Like
واکنش ها: ladi

sevda_love83

عضو جدید
SOS PLZ

SOS PLZ

سلام
می دونم برای اولین بار درخواست زیادی ولی بد جوری گیرم.پلان یک ویل فاز 1 و فاز 2 با تمام جزییات می خوام.و گرنه 4 واحد حذف می شه:cry::w22::wallbash::crying::crying::crying:
 

artemiss

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها هیچکس رستوران بین راهی کار نکرده؟ یا عکسی عکس ماکتی همچین چیزایی نداره؟
من نت رو زیرو رو کردم نبود:cry:
 

mah2181

عضو جدید
پر.ژه درسی

پر.ژه درسی

اگه امکان داره پلان ونما ی کلی یک بیمارستان رابه ایمیل من بفرستید
MAH21304
 

zarnaz_a

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بچه ها هیچکس رستوران بین راهی کار نکرده؟ یا عکسی عکس ماکتی همچین چیزایی نداره؟
من نت رو زیرو رو کردم نبود:cry:
توی تاپیک اسکیس ها چند تا شیت در این مورد هست. اما به صورت کد نه منم چیزی ندیدم.
راستی اگه کارای اتلیه خاکو پیدا کنی میتونی یه چیزایی در مورد رستوران بین راهی هم پیدا کنی
موفق باشی
 

nilooofar

عضو جدید
واااای، ممنوووون.

واااای، ممنوووون.

خیلی خیلی ممنون از راهنماییتون;)
برای شنبه باید اتود کارمون رو در مقیاس کوچیکتر ببریم،حتمآ از فوم استفاده میکنیم،
بازم یه دنیا ممنوووون.
موفق باشین:smile:
 

archi_atish

عضو جدید
کاربر ممتاز
می30 از مطالب مفیدتون بچه ها

اما ای کاش در رابطه با هر قسمت چند تا عکس هم میذاشتید
 

gr-raha

عضو جدید
سلام به همه دوستان و مهندسان عزیز کسی هست که بخاد بحث علمی بکنه یا بخاد درمورد معماری و شهرسازی تبادل نظر کنه بی زحمت پیام بده منتظرم
 

سحر جون

عضو جدید
ببخشین دوستان من ترم 2 هستم استاد درک وبیان معماریمون ازمون خواسته

که دوتا پرسپکتیو ویک نما از یک جا که خوب باشه انتخاب کنین مثلا مثل جاهایی که روش کار زیاد داشته باشه انتخاب کنید وراندو کنید باید با ماژیک وابرنگ باشه

به نظر شما من کجارو انتخاب کنم د رعین سادگی شیک وزیبا باشه وبتونم اونو انجام بدم ممنون میشم راهنماییم کنین:redface:
 

shima_architect

عضو جدید
پرسپکتیو دو نقطه ای با دید مورچه

پرسپکتیو دو نقطه ای با دید مورچه

سلام
من دارم یه پرسپکتیو از این پلان که پلان یک open آشپزخونه هست رامیکشم.
این یه پرسپکتیو دو نقطه ای با دید مورچه هست.ولی اونچه که مشکله اینه که همونطور که در پلان میبینیم جهت دید ما از راسته که یک سزی نقاط به خط افق عمود میشن.
نمیدونم باید چی کار کنم.
لطفا راهنماییم کنید.:(
 

پیوست ها

  • DSC00605.JPG
    DSC00605.JPG
    32.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • DSC00606.JPG
    DSC00606.JPG
    25.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

cerulean.del

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بچه ها واقعا از اطلاعات خوبتون ممنونم..خیلی کمکم کردین دستتون درد نکنه:smile:موفق باشید همتون;)
 

memolarch

عضو جدید
سلام
تو رو خدا کمکم کنید من یک مقاله در باره سقف های شیب دار می خوام.
 

saba_akha

عضو جدید
salam mohandesa
man taze varedamo kheili gharibam...komakam mikonin?
porojheye farhangsara mikham zirbanash bozorg bashe 2000metr
ageh darin befrestin vasam plzzzzzz kheili vaziatam vakhimeh
hatmane hatman jobran mikonam.
 

saba_akha

عضو جدید
mohandesaye aziz pelane farhangsara mikham komaaaak

mohandesaye aziz pelane farhangsara mikham komaaaak

salam bacheha joon
man tazevaredam. torokhoda bemanam komak konin.
porojheye farhangsara mikham ba 2000 metr zirbana,
kheili ajaleh aram plzzzzzzzzzzzzzzzz komakam konin
hatmaneh hatman jobran mikonam.​
 

parhamm

عضو جدید
کمک.طراحی اقامتگاه

کمک.طراحی اقامتگاه

سلام.
پروژ این ترمم درس طراحی معماری ۲ اگامتگاهی در ساحل بندر است .استاد ما بیشتر به حجم توجه میکنه تا پلان. ،اگه کسی‌ در این مورد میتون به من کمک کنه ممنون میشم،راستی‌ طرحم باید پیام هم داشته باشه یعنی بر اساس اقلیم گرم و خشک باشه:smile::heart:،مرسی‌
 
آخرین ویرایش:

mahla_sh

عضو جدید
معماری بیزانس
پس از آنکه دیویدکلسین ،قلمرو وسیع امپراطوری روم را به دو بخش شرقی و غربی بین خود و سرداران همطرازش تقسیم کرد عملا اضمحلال امپراطوری قدرتمند روم را پایه ریزی کرد . پس از آن کنستاتین شهر باستانی بیزانس را دوباره ساخت و کنسانتینوپل نام گرفت . فر مانروایی بیزانس به دست امپراطور آرکادیوس افتاد که شهر بیزانس را به همان نام قدیمی اش پایتخت قرار گرفت.
بیزانس در منطقه ای قرار داشت که کوتاهترین مسیر بین غرب و شرق بود و دارای اهمیت تجاری بالایی بودکه باعث گردیده بود از رونق بسیاری برخوردار گردد 21.و به علت این شرایط اقتصادی وسیاسی و فرهنگی که داشت باعث شده بود که ادغامی از فرهنگهای شرق و غرب داشته باشد که در واقع تمدنی را به وجود آورد که اساس و ریشه آن در غرب نهفته بود اما رنگ وبوی شرقی داشت .
در پدید آمدن هنربیزانس و شکل گیری آن، در نگاه اول سه عنصر عمده، مشهود است که دارای نقش عمده ایدر این هنر هستند ، نخست ضرورت اداری ،دوم تاثیرات هلنیستی و سوم تاثیر گذاری معاصراز پادشاه ساسانی22 .اما پیش از آنکه بخواهیم به صورتی جامع و کوتاه نگاهی به دوران بیزانس و رابطه آن را با غرب و شرق به پردازیم بد نیست که نگاهی به دیدگاههایلئوناردو بنه و ولو که برای اولین بار نسبت به این دوره ارائه گردید داشته باشیم :
-مساله شکل نشستنچند قوس متفاوت روی یک ستون یا پایه واحد و شکل اتقرار یک قوس روی دیوارهنگامی که شکل قوس و شکل دیوار زیرین آن نابرابرند ... موضوعی است که چنان دانستهشده که به یکی از مباحث فن معماری باز می گردد .جایی که چگونه گذر مقطع چهار ضلعیبه گنبد کروی شکل مطرح است که این مسائل تا هنگام شکوفایی هنر بیزانس حل نا شدهبودند.
-فرآورده های معماری بیزانس،بیشتر به صورت پیکره هایی اند که ضمن تبعیت از چگونگی تر کیب مکانهای اصلی و فرعی درون بنا ،به بیشترین هماهنگی و تعادل در شکل خارجی میرسند اما از محیط کالبدی شهر پیروی نمی کنند و مشروط به آن نمی شوند.
اگر به ویژگیها ونکاتی در سطور بالا به آن اشاره شد دقت کنیم شاید بتوان قبول کرد که معماری بیزانس با توجه به رابطه که با شرق و غرب داشته محل اتصال معماری از معنویات و مادیات استکه مجهز به دانش ریاضیات و هندسه غرب و بر گرفته از عرفان و تفکر شرق است که روش یپیچیده در تحلیل این معماری را می گشاید .
اما آنچه مسلم استبا توجه به دوران حکومت روم شرقی ، بناهایی که از ابتدا تا شکوفایی در این سرزمین بنا شده که آثار آن و تاثیراتش به دوران امپراتوری عثمانیها هم کشیده شده دارای گوناگونی خاصی است که آنها را نمی توان در یک شکل دسته بندی کرد. معماری بیزانس برخلاف معماری روم از یک سرس دستورات خاص پیروی نمیکرده و از فنون و مصالح متفاوتی درساخت بهره می جسته و در ساخت بناها بیشتر به مصاح بومی منطقه توجه داشته اند .اماعمده بنا های این دوره که دارای ارزش معماری هستند را می توان شامل کلیساها، صومعه ها ، مقابر ، بناهای ویژه شهیدان ، قلعه هایی که کاربری مذهبی داشتند و خانه هایسلاطین24 دانست که این بناهها را می توان بر اساس طرح و شکل شان به سه دسته تقسیمکرد که عبارتند از25:
- کلیساهایی که با تجارب معماری رومی تطبیق داده شده اند.که این مجموعه دارای ویژگیهایی همچون: تسلطبر بر جزییات اجرایی بناها در چهار چوب معینی نمودار است .اتصال سطوح که به کارپوشش افقی می آیندبه ستون ها به دیوارها ،به سادگی صورت گرفته و نظم، در فاصلهگذاری و در تعیین تناسبات سطح ها و حجم ها ، اصلی اولیه به شمار می آید . آزادگذاشتن معمار از سلسله اندازه هایی که از پیش داده شده که تداوم اندام ساختمان ، چهدر فضای درونی و چه خارج ،به انتخاب مصالح ساحتمانی و شکلهای معمار ،مورد به مورد،تعیین می کند تحقق بپذیرد و حجم های ساختمانی از بناهای مجاور مستقل و بیشتر برایاینکه زیبایی زاده از نظم و تناسبات به کار رفته به بر روی پوسته خارجی و متظاهرکننده، حجم ساختمان را به نمایش گذاشته شود .
- کلیساهایی که درمحور طولی شان ، نقطه گزیده ، با پوشش گنبدی به ارتفاع برده شده است. که ویژگیهای این دسته را می توان اینگونه ذکر کرد:
اتصال عناصرساختمانی عمودی به عناصر گونه گونی که به تعبیه پوشش اختصاص دارند ، پیرو روشیاساسی است که به شکل ظاهری بخشهای حساس بنا، با در نظر گرفتن جنس مصالح ساختمانی وامکانات تزیین سطحی آنها ، و به چگونگی های انتقال نیروها و به ویژه نحوه تاثیرگذاری مولفه های افقی می پردازد تا با آهنگ تقسیم بندی خطوط و سطوح عمودی و افقیبرای به دست دادن نظام فضایی مساعد و مناسبی، همزمان به زیبایی و به استحکام پاسخگو باشد و از اندوخته و آموخته های ریاضی و هندسه معماران بهره گیرد .
هم بناهایی که پساز احداث دگرگونی هایی چشم گیر روی حجم و دیوارهای جانبی شان شکل نهایی گرفته اند وهم آن دیگر بناهایی که شکل خارجی شان پذیرای دگرگونی نبوده، انظار عابران و نگاهمومنان را نشانه گرفته اند در واقع گرایش به زیبا سازی و تلاش در آفریدن ساختمانی با صلابت از اهداف معماران و بانیان این گونه بناها بوده که بدون آنکه سبک خواندهشود به آن دست یافته اند.
- کلیساها و یا بنا های مذهبی که تمامی بخشهای متشکله آن زیر نفوذ محو آسمان و زمین قرار دارد کهدارای این ویژگیها است:
در پیوند دادنسطوح دیوارهای جانبی درون بنا ، که تا بلندترین نقطه محور قائم با بریدگی و اتصالهایی در معرض دیداند ، سوای برش های متناسب با مصالح و منطبق با آهنگ تناوب عناصرساختمانی ، عنصر تازهای به گونه ای تعمیم یافته کارآیی می یابد که پیش تر نیزشناخته شده بود : آرایش پوشش های موزائیک و فرسک به شکلی گسترده در تدوین فضاییدرونی بناهای مذهبی به کار گرفته می شود .
شکل برونی بناهاکه در این رده قرار می گیرند به چنان تکاملی در تدوین اندازه ها و تناسب ها تر کیبهای عناصر سطحی و حجمی می رسند که گویی تنها ، پی جوی هدفی معین است : منعکس کردن ویژگیهای فضای درونی بر حجم بنا و بر هیئت خارجی آن ، در بناهایی که میل بهنمایاندن ساختمان به رآورده ای انسانی که روی به آسمان کرده و تعالی خود را خیز درراستای زمین – آسمان دارد به نمایش می گذارد.
معماری دوران بیزانس را می توان در یک جمله معماری تعالی انسان از زمین به آسمان دانست که با توجه به دانش روز بر معنویات تکیه دارد.
 
آخرین ویرایش:

mahla_sh

عضو جدید
مساجد مدرن

مساجد مدرن

در مورد مساجد مدرن و عاري از تزيينات افراطي مطلب و عكس احتياج دارم .
 

mahla_sh

عضو جدید
رنگ زندگی است زیرا جهان بدون رنگ برایمان مرده جلوه میکند,رنگها ایده آغازین وثمره نور اصلی بدون رنگ هستند و مقابل آنها تاریکی بدون رنگ است.نور اولین پدیده در جهان است از طریق رنگها روح و طبیعت زنده جهان را برایمان آشکار میسازد.
همچنین کلمه و آوای آن,شکل و رنگ اش,رگه های اصلی از ذات فوق طبیعی است که ما تصویری اندک از آن داریم.همانطور که صدا,رنگ , جلا به لفظ می بخشد,همینطور هم رنگ بطور طبیعی به فرم شکل خاصی میدهد.ماهیت اصلی رنگ طنینی از تصورات خیالی است و در این حالت رنگ موسیقی است.زمانی که اندیشه مفهوم, قاعده مندی,لمس رنگ و طلسم آن,شکسته است انگاه در دستان خود جز جسم بی روح چیز دیگری نداریم.
رنگ های ...

نارنجی و آبی,رنگ های مکمل هستند و مخلوط این رنگها,رنگ خاکستری بوجود می آورد.وقتی ناظر در این مکان قرار میگیرد,نورهای متفاوتی دریافت خواهد کرد که این نورها متناوباً با نارنجی و آبی است و دیوارها این رنگها را با زوایای دائماً متغیرانعکاس میدهد.این تاثیر متقابل احساسی از غنای رنگ به انسان می بخشد.
رنگها نیروها و انرژی های درخشنده ای هستند که چه آگاه و چه ناخود آگاه روی ما اثر مثبت و منفی خواهند داشت.هنرمندانی که شیشه های رنگین خلق می کنند از رنگ برای خلق چنان محیطی معنوی و اسرار آمیز استفاده میکردند که اندیشه های پرستش کنندگان را بر دوش شاهین معنویت به پرواز درمی آورند.اثرات رنگ نه تنها از لحاظ بصری بلکه از جنبه های روان شناسی و روان شناختی نیز باید بررسی شوند.
سطوح رنگ باید شکل,وسعت و حدود خود را از خود رنگ و نوسان شدت آن (رنگ)کسب کند نه اینکه با خطوط از پیش معین شده باشد.
همچنین,شکل ها نیز دارای خصوصیت گویا ومعنی دار نظام زیباشناختی خود هستند.در طراحی,این کیفیت های معنی دار شکل و رنگ می بایست با یکدیگر مطابقت داده شوند.
یعنی شکل و رنگ در معنی دار بودن و مفهوم خود یکدیگر را تایید و اثبات نمایند.سه شکل اصلی مربع,مثلث و دایره نیز مانند سه رنگ اصلی قرمز,زرد و آبی دارای خصوصیات مفهومی و بیانی مشخص هستند.
مربع,نمایانگر ماده,وزن و حدود مشخص است وحسی از کشش و امتداد و تجربه حرکت را القاء میکند.مربع با رنگ قرمز منطبق است و وزن حجم قرمز با شکل سنگین و ساکن مربع مطابقت دارد.
مثلث با زوایای حاد و تند,تاثیر ستیزه جویی,پرخاش و تهاجم را ایجاد میکند.مثلث سمبل تفکر است و حالت وخصوصیت بی وزن آن با زرد روشن هماهنگی دارد.
دایره بر عکس مربع,احساسات را ملایم و معتدل میکندو حس آرامش و حرکت آرام و آهسته را القاء مینماید.دایره سمبل روح است که در درون خود همواره در حال حرکت است.
تطابق و تناسب هر رنگ با شکل مربوط به خود مستلزم همانندی و توازن است.اگر رنگها و شکل ها در بیان مفاهیم و حالات توافق داشته باشند,تاثیرات آن دو چندان خواهد بود .
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
@r@h plz help meeee سوالات و درخواست های معماری 2

Similar threads

بالا