ترفندهایی برای استفاده از گالکسی نوت ۲ و قلم اس‌پن

a_gadget

عضو جدید
گالکسی نوت ۲، دستگاه شگفت.انگیزی است و یکی از برجسته.ترین اسمارت.فون.های آندرویدی موجود در بازار به شمار می.رود. جدا از سخت.افزار قدرتمند، مهم.ترین ویژگی این محصول را باید تعامل منحصربه.فرد قلم S Pen و گوشی دانست. این قلم آن.قدر نسبت به قلم اس.پن گالکسی نوت بهتر شده که می.توانیم آن را اس.پن ۲ بنامیم. قلم جدید، که کلاً از نو طراحی شده، ارگونومیک.تر است و دقت بیشتری را در اختیار کاربر قرار می.دهد. حال بیایید به کارهایی که می.توانیم با قلم اس.پن جدید انجام بدهیم نگاهی بیندازیم.
یادداشت.برداری سریع با Pop Up Note
پس از اینکه قابلیت Pop Up Note فعال شود، با هر بار بیرون کشیدن قلم اس.پن از داخل گوشی، پنجره.ای نمایان می.شود که می.توان یادداشت.های فوری را در آن نوشت. برای فعال کردن این قابلیت باید به Settings و سپس S Pen Settings بروید و در آنجا گزینه Enable Pop Up Note را تیک بزنید.

جعبه انتخاب رنگ
ابزار جدیدی که برای انتخاب رنگ در نرم.افزار S Note قرار گرفته است کار را برای شما آسان.تر خواهد کرد. این ابزار به شما امکان می.دهد که یک رنگ را از تصویر در حال ویرایش یا هر جایی از صفحه، انتخاب و از آن استفاده کنید.

قابلیت Air View
یکی از جالب.ترین ویژگی.های گالکسی نوت ۲ و قلم اس.پن جدید، قابلیت Air View است. برخی از امکاناتی که Air View در اختیار شما قرار می.دهد عبارت است از:
· پیمایش صفحه (Scroll): تنها با نگه.داشتن اس.پن (بدون تماس با صفحه.نمایش) بر روی بخش بالایی یا پایینی لیست پیام.ها و ایمیل.ها می.توان صفحه را به سمت بالا یا پایین جابجا کرد. این کار را تقریباً می.توان در هر نرم.افزاری که از اسکرول.کردن پشتیبانی می.کند انجام داد، از جمله در مرورگر وب و پخش.کننده موسیقی.
· توضیح درباره ابزارها (Tooltip): می.خواهید عملکرد یک کلید خاص را بدانید؟ با Air View می.توانید به توضیحاتی کوتاه در مورد ابزار یا دکمه موردنظر دست یابید. تنها کافیست قلم را بر روی آن آیتم یا کلید نگه.دارید.
· پیش.نمایش سریع (Quick Preview): شاید این مهم.ترین امکانی باشد که Air View در اختیار شما قرار می.دهد. با «پیش.نمایش سریع»، تنها با نگه.داشتن قلم بر روی محتوایی نظیر ایمیل.ها، پیام.های متنی، تصاویر موجود در گالری و … می.توان پیش.نمایشی از آن.ها را مشاهده کرد.


منبع: http://3rdoor.blogspot.com/2012/11/blog-post_9070.html
 

a_gadget

عضو جدید
دستور فوری (Quick Command)
رابط‌کاربری جدید گالکسی نوت ۲، کار اجرای نرم‌افزارها و استفاده از امکانات مختلف گوشی را آسان‌تر ساخته است. قابلیت Quick Command یکی از امکانات جدید این اسمارت‌فون است که برای استفاده از آن باید کلید روی قلم را نگه‌دارید و در همان حال، نوک قلم را بر روی صفحه‌نمایش بگذارید و به سمت بالای آن بکشید. با این کار، پنجره Quick Command باز می‌شود. اکنون می‌توانید یکی از علامت‌ها یا حرکت‌های از پیش‌تعیین‌شده را انتخاب کنید یا اینکه خودتان یک علامت جدید بسازید و سپس از آن برای اجرای سریع‌تر نرم‌افزارها یا خاموش/روشن کردن وای‌فای، بلوتوث و … بهره ببرید.

تبدیل دست‌نوشته به متن
گالکسی نوت ۲ یکی از بهترین الگوریتم‌های تبدیل دست‌نوشته به متن را دارا است. به همین دلیل، این گوشی حتی می‌تواند دست‌نوشته‌های بی‌کیفیت را هم به طور فوری به متن تایپ‌شده تبدیل کند. گرچه افراد زیادی پیدا نمی‌شوند که از این قابلیت استفاده کنند، ولی این کار از بعضی جهات ممکن است سریع‌تر یا راحت‌تر از تایپ کردن باشد.
حساسیت به فشار
قلم اس‌پن جدید به‌خوبی نسبت به میزان فشار واکنش نشان می‌دهد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که بدون مراجعه به بخش تنظیمات، بلکه تنها با افزایش یا کاهش فشار بر قلم،‌ خطوط ضخیم‌تر یا باریک‌تری رسم کنید.

هشدار قلم
در گالکسی نوت۲، قابلیتی برای فراموش نکردن و جا نگذاشتن قلم اس‌پن در نظر گرفته شده است. این قابلیت Missing Pen Alert یا S Pen Keeper نام دارد که باید آن را از منوی Pen Settings فعال کنید. از این به بعد، زمانی که گوشی را۷-۶ متری از قلم دور کنید، دستگاه با لرزشی به شما هشدار خواهد داد. این امکان حتماً به کار کسانی که نگران گم شدن قلم اس‌پن هستند خواهد آمد. البته بهتر است خیلی روی این قابلیت تکیه نکنید!

قابلیت‌های قدیمی
گالکسی نوت ۲ بیشتر ویژگی‌های پدرش گالکسی نوت را به ارث برده است. مثلاً در این اسمارت‌فون هم می‌شود با جاروب کردن صفحه به سمت چپ، نرم‌افزاری را بست و با جاروب کردن به سمت راست، به منو دسترسی پیدا کرد.
عکس‌گرفتن از صفحه
برای عکس‌گرفتن از صفحه کافیست کلید روی اس‌پن را نگه‌دارید و در همان حال، نوک قلم را بر روی صفحه برای چند لحظه فشار دهید. پس از این کار، تصویری از صفحه‌نمایش گرفته می‌شود و شما می‌توانید بی‌درنگ آن را ویرایش و کادربندی یا یادداشتی را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید عکس را با سرویس‌ها یا نرم‌افزارهای مختلف به اشتراک بگذارید.
منبع:http://3rdoor.blogspot.com/2012/11/blog-post_9070.html
 
بالا