صحنه های یک فیلم ساخت ایران !

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1][/h]
فیلم ساختن تو سینمای ایران یه سری اصول واجب الاجرا داره که بد نیست هممون اونارو بدونیم... به صحنه های مختلف یک فیلم ساخته شده در داخل ایران سری می زنیم :


  • صحنه ی شادمانی :
الان یه دختره + باباش + شوهرش + مادر شوهرش تو حیاط واستادن , موبایل دختره زنگ می خوره و بهش خبر میدن تو المپیاد فیزیک تو جهان مقام اول رو کسب کرده دختره از کنار شوهرش و باباش بدو بدو رد می شه تا به مادرشوهرش برسه و اونو بغل می کنه و ماچش می کنه شوهر دختره هم بابای دختره رو بغل می کنه و ماچش می کنه! بعد همینجوری که جنس های موافق هنوز تو بغل همدیگه هستن, به مخالف ها هم تبریک می گن یعنی دختره تو المپیاد تو جهان اول شد و باباش فقط بهش می گه: مبارکه دخترم!

  • صحنه ی غم و گریه :
مشابه صحنهی شادمانی , یهو به دختره خبر می دن نصف فامیلاشون تو زلزله مردن! بعد صحنه ی شادمانی تکرار می شه, با این تفاوت که جای روبوسی و اینا, تو سر همدیگه می زنن و عزاداری می کنن دیگه اگه بغل کردن دختر و پدرش خیلی حیاتی باشه, درحالی که پدر از اون ور حیاط و دختر از این ور حیاط دارن سمت هم می دون (با آغوشی باز ) در لحظه ی رسیدن به همدیگه, یا اشک و گریه ی بقیه رو نشون می ده, یا گلهای تو باغچه رو! یا flashback می زنه و رفتگانش رو به یاد میاره!

  • صحنه ی خوابیدن:
اولا فقط وقتی می تونیم صحنه ی اتاق خواب رو به تصویر بکشیم که شوهر یک خانوم, یا قهر باشه و خونشون نباشه, یا ماموریتی جایی رفته باشه, یا جلو تلویزیون رو کاناپه خوابش برده باشه. بعد دوربین یک خانوم که وسط مرداد ماه با پالتو و روسری بلند و هدبند خوابیده رو نشون می ده که لحاف هم روشه !! اکثرا اینجور موقع ها تلفن زنگ می زنه و خانومه به حالت خوابالو بیدار می شه و تلفن رو جواب می ده تلفن و صحنه تموم می شه. فردا صبحشم, رو پالتویی که باهاش خوابیده بود , یه پالتو دیگه هم می پوشه و وسط مرداد ماه می زنه بیرون از خونه!

  • صحنه ی سیلی خوردن :
این صحنه تنها صحنه ایه که خوردن دست مرد به صورت زن هیچ اشکالی نداره و دختری که تو روی پدرش واستاده, یا زنی که از شوهرش انتقاد کرده, یه سیلی واقعی نوش جان می کنه و هیچ منعی هم نداره.

  • صحنه ی تصادف:
بازیگر با یه BMW دویست میلیونی در حال حرکته تو جاده, کنترلش رو از دست می ده و میافته ته دره! اونجا که کنترلش رو از دست می ده, صحنه عوض می شه و یه پیکان مدل 42 رو نشون می ده که تو دره منفجر می شه و آتیش می گیره و راننده مرده یا زندش از همون BMW سوخته ( پیکان42) بیرون کشیده می شه!

  • صحنه ی عروسی :
یه امت زن و مرد جدا جدا و با فاصله ی زیاد واستادن, آهنگ شاد پخش می شه, ولی هیشکی حتی تکون هم نمی خوره و ثابت واستادن! مرد ها گاه گاهی دست می زنن ولی زن های مجلس حتی دست هم نمی زنن و مثل ماست ثابت واستادن! همشونم هدبند دارن زیر شالهاشون! عروس هم آرایشگاه نرفته نشسته سر سفره عقد!! البته همیشه یه دختر کوچولوی 3 یا حداکثر 5 ساله اون وسط داره می رقصه و همه اونو نیگاه می کنن فقط !!!

  • صحنه ی پارتی :
همیشه رییس باند بزرگ مواد مخدر, پارتی های شبانه برگزار می کنه بدون استثنا بعد می خوان نشون بدن که تو خونه ی این رییسه! دختر پسرا جمعن و پارتی براهه, یه در رو نشون می دن که چند تا شیشه ی مات روشه! بعد از پشت شیشه ها رقص نور دیده می شه و صدای آهنگ ترنس و تکنو به گوش می رسه! با این نشونه ها می فهمیم که اونجا پارتی راه انداختن! این صحنه بیشتر از 12 - 13ثانیه طول نمی کشه !

  • یک نکته مهم:
این نکته هم حتما باید رعایت شه که علاوه بر اینکه آدم بدا اسمشون کامبیز و روزبه و فرشاد و اینا , و آدم خوبا همیشه حسین و رضا و ابوالفضل و ... هستن , یک پسر یا دختر fashion یا خوشتیپ , حتی یک درصد هم امکان نداره که آدم خوبی بوده باشه وجود داره. اوایل فیلم اون پسرا و دخترای خوشتیپ خوش می گذرونن و مردای ریشو و زنهای چادری نقش خاصی تو فیلم ندارن و گاهگاهی صحنه ی نماز ازشون پخش می شه, بعد آخر فیلم همه ی خوشتیپ ها قاتل و جانی و متجاوز و اینان و دستگیر می شن و پشیمونن, ریشوها و چادری ها به خوشبختی می رسن.

  • یک مدل جدید :
جدیدا هم یک پلیس پاک و منزه که ازدواج کرده و یکی دو تا بچه هم داره, زنش با زن همسایه صمیمی شده و این آقا پلیس ریشو , همش به زنش می گه : با اون نگرد! اون زن خوبی نیست! بعد آخر فیلم, اون زن همسایه یا بچه دزد از آب درمیاد, یا شیطان پرست و قاتل و این صحبتا.
 

Similar threads

بالا