yas

myasin

عضو جدید
سلام
انواع سیستم عامل رو می خوام بدونم چیه و جز کدام خانواده ها است:que:
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
سلام
انواع سیستم عامل رو می خوام بدونم چیه و جز کدام خانواده ها است:que:

سلام

تاکنون سيستم های عامل متداولی در سطح دنيا طراحی و پياده سازی شده است . هر سيستم عامل دارای ويژگی ها ، مزايا و محدويت های مختص به خود می باشد . در اين رابطه می توان به متداولترين سيستم های عامل موجود اشاره نمود :

  • ويندوز ( Windows ) : ويندوز که دارای نسخه های متعددی است متداولترين سيستم عامل استفاده شده توسط کاربران می باشد. اين سيستم عامل توسط شرکت مايکروسافت ارائه شده و دارای يک رابط کاربر گرافيکی است که استفاده از آن را برای اکثر کاربران راحت تر می نمايد ( نسبت به سيستم های عاملی که دارای رابط کاربر مبتنی بر متن می باشند ) . ويندوز دارای نسخه های جداگانه ای برای کاربران معمولی و نسخه هائی مختص سرويس دهندگان می باشد .


  • Mac OS X : سيستم عامل فوق توسط شرکت اپل ارائه شده است و از آن بر روی کامپيوترهای مکينتاش استفاده می گردد . اين سيستم عامل از لحاظ شکل ظاهری و رابط کاربر گرافيکی دارای شباهت های زيادی با ويندوز می باشد ( با تغييراتی اندک ) .


  • لينوکس و ساير سيستم های عامل مبتنی بر يونيکس : از لينوکس و ساير سيستم های عاملی که از يونيکس مشتق شده اند عموما" در ايستگاههای شبکه ای خاص و يا سرويس دهندگان شبکه نظير سرويس دهندگان وب و پست الکترونيکی ، استفاده می گردد . استفاده از اينگونه سيستم های عامل توسط کاربران معمولی عمدتا" مشکل بوده و به منظور استفاده از آنان به دانش و يا مهارت های خاصی نياز می باشد . همين موضوع يکی از دلايل اصلی در رابطه با عدم گسترش عمومی آنان محسوب می گردد . نسخه هائی از سيستم های عامل فوق در حال پياده سازی است تا کاربران معمولی نيز بتوانند بسادگی از آنان استفاده نمايند .

    منبع


    همچنین به تالار زیر سر بزنید اونجا بهتر میتونن کمکتون کنن
    ;)


    [h=2]سیستم عامل[/h]


 
بالا