بازگشت به روزهاي رويايي یک رابطه

paint

کاربر فعال
يادتان هست وقتي يك دختر كوچولو بوديد در خيال‌هاي‌تان يك شاهزاده سفيدپوش قرار بود شما را به قصر روياهاي‌تان ببرد؟ زندگي واقعي هيچ وقت كاملا منطبق با روياها نمي‌شود مگر اين‌كه بيش از حد خوش‌شانس باشيم، شايد شما هم جزو خانم‌هايي هستيد كه مدام از همسر يا نامزدشان گلايه مي‌كنند كه چرا رمانتيك نيست و در دل‌شان آرزو مي‌كنند تا بتوانند كمي از رفتارهاي همسرشان را تغيير دهند ولي باور كنيد، اين امكان وجود دارد كه همسرتان شبيه مرد روياهاي‌تان شود. البته بايد بگوييم كه به هيچ وجه با دعوا و غرزدن راه به جايي نمي‌بريد و نمي‌توانيد روش او را در زندگي عوض كنيد. در اين‌جا به شما ياد مي‌دهيم كه چه كارهايي انجام دهيد كه همسرتان براي‌تان گل بخرد يا در كارهاي خانه به شما كمك كند يا... بدون اين‌كه نياز باشد كه به او 10‌بار هر كدام از اين مسائل را بگوييد.


اگر دوست داريد غافلگير شويد

آرزوي شما: دوست داريد مردتان با خريدن گل يا يك كادو هيجان‌انگيز يا... بعضي اوقات شما را غافلگير كند.

واقعيت: مطمئن باشيد هيچ وقت نمي‌توانيد با سركوفت زدن به همسرتان ياد دهيد كه چگونه رمانتيك باشد. دكتر اسكات هالتزمن، نويسنده كتاب «رازهاي زنان متاهل شاد» مي‌گويد:«يكي از بزرگ‌ترين اشتباهات بيشتر زنان اين است كه فكر مي‌كنند، شوهرشان بايد خودش حدس بزند كه براي خوشحالي همسرش چه بايد بكند اما بهتر است بدانيد كه اگر ميل داريد، زندگي مشترك‌تان همانگونه باشد كه مي‌خواهيد بايد با شوهرتان صحبت كنيد و خواسته‌هاي‌تان را با او درميان بگذاريد. اين غلط است كه تصور كنيد، شوهرتان مي‌داند كه شما چه مي‌خواهيد. چون احتمالا شما 2 نفر شيوه‌هاي متفاوتي براي اظهار عشق و قدرداني داريد.»

براي اين‌كه شوهرتان را به مرد روياهاي‌تان نزديك كنيد بايد ابتدا آنچه را كه مي‌خواهيد از او درخواست كنيد و سپس هنگامي كه او آن خواسته را برآورده كرد يا حداقل سعي كرد كه برآورده كند او را تشويق و تاييد كنيد. دكتر هالتزمن مي‌گويد:«به مرور زمان تشويق‌ها و تمجيد‌هاي باعث مي‌شود او رغبت بيشتري پيدا كند كه همانگونه باشد كه شما دوست داريد، باور كنيد خيلي زود گل خريدن و شام‌هاي عاشقانه وارد زندگي‌ مشترك‌تان مي‌شود. نكته ديگر اين‌كه، فقط مردها مسئول داشتن زندگي عاشقانه و رمانتيك نيستند، اگر خود شما رفتارهاي عاشقانه‌اي را در زندگي‌تان آغاز كنيد، مطمئنا به‌زودي همسرتان نيز پاسخ شما را خواهد داد.»


اگر با مادر شوهرتان مشكل داريد

آرزوي شما: دوست داريد مادرشوهري داشته‌باشيد كه به همه كارهاي شما انتقاد نكند.ولي اگر مادر شوهرتان ايرادگير است حداقل شوهري داشته‌باشيد كه از شما دفاع كند.

واقعيت: شوهر شما فقط وقتي به حرف‌هاي مادرش توجهي مي‌كند كه او يك راه‌حل ديگري براي بزرگ كردن بچه‌ها يا تميز كردن خانه پيشنهاد كند. در اين حالت شما به همسرتان مي‌گوييد اين حرف‌ها آزارتان مي‌دهد و اما او اصرار مي‌كند كه مادرش فقط قصد كمك دارد.

ممكن است وقتي شوهرتان در حال توجيه كردن يا توضيح رفتار مادرش است شما ناراحت شويد و احساس كنيد همسرتان به شما توجهي ندارد و حتي مي‌خواهد شما را ناراحت كند اما بايد بدانيد كه شوهرشما در چنين مواقعي در موقعيتي دشوار است، بنابراين تمام تلاش خود را مي‌كند كه بين شما 2 نفر صلح برقرار كند. دكتر تري اوبوش، نويسنده «كتاب 5 قدم براي داشتن یك ازدواج فوق‌العاده» می‌گوید:«به جای این‌كه از دست او ناراحت شوید، از او كمك و راهنمایی بخواهید.» شوهر شما بهتر می‌داند كه چرا مادرش از شما ایراد می‌گیرد. برای شوهرتان توضیح دهید كه عمل مادرش چه احساسی را در شما به‌وجود آورده ‌است اما مواظب باشید كه نه شوهرتان را سرزنش كنید و نه از مادرش انتقاد كنید و از او بخواهید به شما كمك كند اما از او انتظار نداشته‌باشید كه رابطه شما با مادرشوهرتان را تغییر دهد چون این تغییر به‌عهده خودتان است. شما باید سعی كنید، بدون این‌كه حالت دفاعی داشته باشيد كنترل رابطه را به دست بگیرید. به شوهرتان بگویید خودتان بهتر می‌دانید كه شما و مادرشوهرتان تفاوت‌های زیادی با هم دارید و درك می‌كنید كه او به شیوه‌ای خاص خودش فكر می‌كند اما شما با نظر او یا روشي كه رفتار می‌كند موافق نیستید.

اگر همكاري او را مي‌خواهيد

آرزوي شما: مردتان ظرف بشويد، آشغال‌ها را بيرون ببرد و در كارهاي خانه كمك كند، بدون اين‌كه مدام به او غر بزنيد.

واقعيت: همسرتان متوجه سينك ظرفشويي پر از ظرف كثيف يا سطل پر از زباله نمي‌شود و شما نيز اگر از او بخواهيد كه سهمش را در كارهاي خانه انجام دهد حس بدي خواهيد داشت.

اما باور كنيد به راحتي مي‌توانيد همسري داشته باشيد كه كارهاي خانه را انجام دهد فقط كافي است از او بخواهيد. يك تحقيق منتشر شده در مجله شخصيت و روان‌شناسي اجتماعي در انگليس نشان مي‌دهد، بيشتر مردم چندان نسبت به جواب مثبت به درخواست‌ كمك‌ديگري خوش‌بين نيستند. وقتي انتظار خود را از او نخواهيد و بعد به دليل انجام نشدن آن كار، عصباني شويد فقط روز به روز در زندگي‌تان دعوا بيشتر مي‌شود و مطمئن باشيد هيچ تغييري به وجود نخواهد آمد. سعي نكنيد با سركوفت زدن يا سرزنش كردن شريك ‌زندگي‌تان او را مجبور به كمك‌كردن كنيد، اين راهبرد به ندرت جواب مي‌دهد.

به جاي آن خيلي واضح و روشن خواسته خود را براي او بيان كنيد، البته بايد در بيان خواسته خود خيلي ملايم و مهربان باشيد، مثلا اين‌كه بگوييد (عزيزم، من خيلي خوشحال مي‌شوم اگر قبل از شروع فوتبال براي من سطل زباله را بيرون ببري.) براي اين‌كه از غرزدن و بحث كردن جلوگيري كنيد.

فهرستي از كارهاي خانه تهيه كنيد و باهم تصميم بگيريد كه چگونه تقسيم كار كنيد؟ دكتر جين اوكل، روان‌شناس ارتباطات مي‌گويد:«از اصرار براي سريع‌تر انجام دادن كارها پرهيز كنيد، اجازه دهيد شوهرتان به روش خودش كارها را انجام دهد و به دليل اين‌كه كارها را دقيقا مثل شما انجام نمي‌دهد، مدام از او ايراد نگيريد.»
اگر مي‌خواهيد احساساتش را بگويد

آرزوي شما: مردتان به راحتي با شما صحبت كند و احساساتش را به شما بگويد همانگونه كه شما با او هستيد.

واقعيت:وقتي موضوعي او را ناراحت مي‌كند، كاملا در خود فرو مي‌رود، شما مي‌خواهيد كمكش كنيد اما وقتي از او مي‌‌پرسيد چه مشكلي پيش آمده است، جواب مي‌دهد: من خوبم.

دكتر اوكل مي‌گويد:«بسياري از مردها خيلي براي‌شان خوشايند نيست كه درباره احساسات‌شان صحبت كنند، به‌خصوص رو در رو. آن‌ها ترجيح مي‌دهند، وقتي شروع به صحبت كنند كه ديگر فشاري روي‌شان نباشد و همچنين زماني كه شما هم مشغول كار ديگري نباشيد.»اگر تشخيص مي‌دهيد كه همسرتان استرس زيادي دارد، سعي كنيد يك تفريح 2نفره را برنامه‌ريزي كنيد مثلا به پياده‌روي يا رستوران برويد يا حتي فقط با ماشين دوري در خيابان‌ها بزنيد، بعد مثل هميشه از او درباره كارش بپرسيد (يا آنچه را كه احساس مي‌كنيد باعث آزارش شده‌است) اجازه دهيد او بفهمد كه در كنارش هستيد و به هرآنچه مي‌خواهد از سينه‌اش بيرون بريزد گوش كنيد. دكتر اوكل ادامه مي‌دهد:«بعضي از مردها مسائل‌شان را نمي‌گويند چون نمي‌خواهند شما را ناراحت كنند يا مشكلات‌شان را به شما تحميل كنند. اجازه دهيد همسرتان بداند در هر شرايطي دركش مي‌كنيد و كاملا به او اعتماد داريد.»اما اگر همان موقع حرف‌هايش را بيرون نمي‌ريزد به او فشار نياوريد. اگر براي حرف زدن به او استرس وارد كنيد، نتيجه معكوس خواهيد گرفت. ممكن است او بخواهد قبل از حرف‌زدن با شما موقعيتش را به‌خوبي ارزيابي و تحليل كند.


اگر شوهري ماجراجو مي‌خواهيد

آرزوی شما: شوهری پرجنب وجوش و ماجراجو دوست دارید كه همیشه برای امتحان رستوران‌های جدید آمادگی دارد و تعطیلات هیجان‌انگیزی را برنامه‌ریزی می‌كند.

واقعیت: شوهرتان كاملا روی عادت‌هايش رفتار می‌كند و دقیقا قابل پیش‌‌بینی است.

در این مواقع این شما هستید كه باید پیش‌قدم شوید. مثل این‌كه برای تعطیلات جایی را پیشنهاد كنید كه هیچ وقت نرفتید یا اورا با خود به یك رستوران جدید ببرید یا...و این را درنظر داشته‌باشید كه در حال انجام دادن كاری هستید كه شما دوست دارید و شما را خوشحال می‌كند(حتی اگر او هم از این برنامه لذت ببرد) بعد تا جایی كه می‌توانید به او بازخورد مثبت بدهید، تا او هم مشتاق شود كه دوباره یك چیز جدید را امتحان كنید. شب خاصی را مشخص كنید تا او برنامه‌ای را برای آن شب تنظیم كند وتنها قانون در اینجا این است كه قرار است كاری را انجام دهید كه تا به حال تجربه نكرده‌اید اما باید هر2 لذت ببرید. این به هردوي شما كمك می‌كند كه مشتاق تجربه‌های جدید
باشید.


اگر می‌خواهید مرد خانواده باشد

آرزوی شما: شوهری كه در كارش موفق باشد و هر شب شام در خانه و در كنار خانواده باشد. برنامه مدرسه بچه‌ها را بداند و با همسرش نیز قرارهای عاشقانه داشته‌ باشد.

واقعیت: شما با مردی ازدواج كرده‌اید كه به كارش معتاد است و در حقیقت در دفتر كارش زندگی می‌كند. شما فكر می‌كنید او كارش را بیشتر از شما و بچه‌ها دوست دارد اما او اصرار دارد كه فقط برای تامین آینده تلاش می‌كند.

به هیچ وجه فكر نكنید كه برنامه كاری همسرتان نشا‌ن‌دهنده احساسات اوست یا این‌كه مدام در دفتر كارش است چون می‌خواهد از خانواده دوری كند.دكتر هالتزمن می‌گوید:«بیشتر مردها خودشان را در كارشان غرق می‌كنند چون به لحاظ امنیت مالي خانواده نگران هستند. به جای این‌كه مدام با شوهرتان دعوا كنید كه هیچ وقت در خانه نیست و به استرس‌هایش اضافه كنید، با ریشه این مشكل بجنگید. با او درباره راه‌های صرفه‌جویی و كم‌كردن خرج خانه صحبت كنید و این‌كه شما می‌توانید در بخشی از خرج خانه با او شریك شوید. بنابراین او می‌تواند كمی از كارش كم كند و در نتیجه بیشتر در خانه باشد. حتما به همسرتان بگویید كه در خانه دلتنگ او هستید و دوست داريد همچون یك زوج خوشبخت زمان بیشتری را با او باشید.»
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
به خدا قسم قصدم تعریف کردن از خودم نیست ولی همه اینهایی که اینجا نوشته(قسمت ارزوی شما) رو این حقیر تو زندگیم دارم انجام میدم و میدونم که خیلی ها هم هستن که انجام میدن
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
اون اقلیت مردهایی که اینطوری نیستن واقعا همین چند تا کار رو کنید میشید پرنس رویایی همسرتون که همیشه با اسب سفید میاد خونه.

1.با گرفتن کادو و گل همسرتون رو غافلگیر کنید (جادو میکنه ).اصلا و اصلا هم قیمت و ارزش کادو برا زنتون مهم نیست.مطمئن باشید

2.با سیاست و حیله گری(اسمشو میتونید بزارید مدیریت) رابطه مادرتون و همسرتون رو خوب کنید.اگه مادرتون مهربون باشه که دیگه هیچ مشکلی نیست

3.بهش تو کار خونه هرچند کم کمک کنید مخصوصا وقتی که مهمون دارید و دست تنهاست.مخصوصا هم جلوی چشم خانوادش یا فامیلاش.کلی حال میکنه (البته تو خلوت هم کمک کنید

4.همیشه تو فکر این باشید که یه جمله عاشقانه جدید بهش بگید (اگه نداشتید همون دوستت دارم غوغا میکنه)

5.هر دفعه به یه رستوران جدید یا پارک جدید ببریدش.حتی باغ وحش و شهربازی.حتی وسیله های شهر بازی رو هم با هم سوار شید.درسته ترس داره اما خاطرش شیرینه و تا اخر عمر میمونه برا همسرتون.

6.مشکلات سر کار رو نگید به خانومتون و سعی کنید همش از موفقیتتون بگید.سخته اما میشه.اینطوری خامتون همیشه به شما افتخار میکنه که یه مرد کاری واقعی هستید.
 

alborz_2000

اخراجی موقت
به خدا قسم قصدم تعریف کردن از خودم نیست ولی همه اینهایی که اینجا نوشته(قسمت ارزوی شما) رو این حقیر تو زندگیم دارم انجام میدم و میدونم که خیلی ها هم هستن که انجام میدن
یعنی تو خونه ظرف هم میشوری؟ مرد حسابی این اعریف نبود که بیشتر شبیه تحقیر بود
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی تو خونه ظرف هم میشوری؟ مرد حسابی این اعریف نبود که بیشتر شبیه تحقیر بود

دوست عزیز.نمیدونم چند سالته و متاهلی یا نه .اما بزار یه چیزی رو بهت بگم

نمیخوام شعاری حرف بزنم و حرفهای قشنگ قشنگ بزنم.

بنده موافق این نیستم که هر روز و هر شب بری ظرف بشویی و خونه جارو کنی و ...(از اونهایی هم که برا کلاس میان میگن ما کارهای خونه رو با هم تقسیم کردیم هم خوشم نمیاد)من و همسرم توافق کردیم کارهای خونه با ایشون و کارهای بیرون از منزل با بنده باشه.

اما بعضی وقتها لازمه که با کمک به خانومت هم بنده خدا رو تنها نزاری تو حجم کارها و هم اینکه نشون بدی که بهش اهمیت میدی و در مواقع لازم تنهاش نمیزاری.

اما اینو قبول دارم که نباید همیشه اینکارو کرد چون هم لطفش از بین میره و دیگه به چشم نمیاد
 

alborz_2000

اخراجی موقت
دوست عزیز.نمیدونم چند سالته و متاهلی یا نه .اما بزار یه چیزی رو بهت بگم

نمیخوام شعاری حرف بزنم و حرفهای قشنگ قشنگ بزنم.

بنده موافق این نیستم که هر روز و هر شب بری ظرف بشویی و خونه جارو کنی و ...(از اونهایی هم که برا کلاس میان میگن ما کارهای خونه رو با هم تقسیم کردیم هم خوشم نمیاد)من و همسرم توافق کردیم کارهای خونه با ایشون و کارهای بیرون از منزل با بنده باشه.

اما بعضی وقتها لازمه که با کمک به خانومت هم بنده خدا رو تنها نزاری تو حجم کارها و هم اینکه نشون بدی که بهش اهمیت میدی و در مواقع لازم تنهاش نمیزاری.

اما اینو قول دارم که نباید همیشه اینکارو کرد چون هم لطفش از بین میره و دیگه به چشم نمیاد

حالا سالی یبار شاید. ولی دیگه وظیفه زن معلومه، وظیفه مرد هم معلومه. من 27 سالمه. ازدواج نکردم. اما ازدواجم کنم، از این کارا نمیکنم. کل کمکی که میتونم بکنم اینه که زمان شام و ناهار خوردن مشخص کنم. که راس ساعت ناهار اماده باشه. والاااااااااااااااااا
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا سالی یبار شاید. ولی دیگه وظیفه زن معلومه، وظیفه مرد هم معلومه. من 27 سالمه. ازدواج نکردم. اما ازدواجم کنم، از این کارا نمیکنم. کل کمکی که میتونم بکنم اینه که زمان شام و ناهار خوردن مشخص کنم. که راس ساعت ناهار اماده باشه. والاااااااااااااااااا

شب درازه!!!
 

ALviin

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای بابا.

این حرفا گذشته...

همه این کار هارو هم که بکنی بازم به هیچ جا نمیرسی...
 

chehresaz

عضو جدید
حالا سالی یبار شاید. ولی دیگه وظیفه زن معلومه، وظیفه مرد هم معلومه. من 27 سالمه. ازدواج نکردم. اما ازدواجم کنم، از این کارا نمیکنم. کل کمکی که میتونم بکنم اینه که زمان شام و ناهار خوردن مشخص کنم. که راس ساعت ناهار اماده باشه. والاااااااااااااااااا

شما واقعا فکر میکنید اگه به همسرتون کمک کنید چی میشه؟؟؟؟!!!از شخصیت شما کم میشه؟
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی تو خونه ظرف هم میشوری؟ مرد حسابی این اعریف نبود که بیشتر شبیه تحقیر بود
:surprised:
:razz::razz::razz:
.یعنی خانم شما اگه ظرفا رو می شوره بخاطر اینه که موجود حقیریه؟؟؟
.
به خدا قسم قصدم تعریف کردن از خودم نیست ولی همه اینهایی که اینجا نوشته(قسمت ارزوی شما) رو این حقیر تو زندگیم دارم انجام میدم و میدونم که خیلی ها هم هستن که انجام میدن
دیگه خواهی نخواهی تعریف کردین دیگه... :biggrin::biggrin:
 

alborz_2000

اخراجی موقت
:surprised:
:razz::razz::razz:
.یعنی خانم شما اگه ظرفا رو می شوره بخاطر اینه که موجود حقیریه؟؟؟
.

دیگه خواهی نخواهی تعریف کردین دیگه... :biggrin::biggrin:

نه دیگه ظرف شستن کاره همسرمه تو خونه. همونجوری که اخبار دیدن کاره منه. تقسیم وظایفه دیگه. اینو من نمیگما، جدیدترین متد برای یه زندگی موفقه
 

ALviin

عضو جدید
کاربر ممتاز
اواتار و اسمتون میخوره که خانم باشید.

من شک دارم این کارا رو کرده باشید و جواب نگرفته باشید.البته درست انجام داده باشید

اشتباهاتی پیش اومد ولی همه ش داشت رفع میشد که همه چیز خراب شدش
 
بالا